Hyvät harjat sekä kammat

Leikkaukset sekä kampaukset
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja siili »

^Käsin ensin kaikki mitkä helposti lähtee, pölyt sieltä "juurista" tiheällä kammalla ja lopuksi harja kylpyyn. Noin mä olen tehnyt, sulkasatoa ei varmaan voi oikein estää mitenkään? Puista harjaa ei kyllä käsittääkseni kannata kastella.
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Husky »

^ No sepä se, kun varsi on puinen. Tota tiheää kampaa en oo kokeillukaan. Voisin testiä, jos löytäisin mun hyvä tiheän kamman, joka sekin on hukassa. Mä oon erittäin loistava hukkaamaan harjoja ja kampoja.  ;D Kiitti vinkeistä Siili.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Lyx »

Eudokia kirjoitti: Tahtoisin tietää kuinka usein te muut käytätte harjaa?
Harjaan päivittäin ja usein montakin kertaa... Tukka on sen verran pörröinen ja laineikas luonnostaan että se menee ihan takkuun ellei sitä selvitä.  Eli pesun jälkeen selvitys harvapiikkisellä kammalla ja kuivuttua harjaus. Ja sama juttu kuin siilillä, eli jos on tukka auki niin en pärjää koko päivää ilman harjaa.

Minulla on Mason Pearsonin luonnonharjaksinen harja joka tosin tällä hetkellä on matkalla takaisin Suomeen kun unohdin sen työmatkalla hotelliin. >:( Kävin ostamassa väliaikaiseksi harjaksi Cailapin luonnonharjaksisen joka itse asiassa on yllättävänkin hyvä.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Amilo »

siili kirjoitti: Puista harjaa ei kyllä käsittääkseni kannata kastella.
Toisaalta kestäväthän puiset keittiövälineetkin hyvin pesua ja yleensäkin puu. Tietysti on hyvä että pääsee kuivumaan kunnolla.
Harjaksien kiinnitykseen saattaa tietenkin vaikuttaa kastelu, mutta ei sitä harjaa kyllä oikein kunnolla puhtaaksi saa kuin pesemällä.
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja siili »

Amilo kirjoitti: Harjaksien kiinnitykseen saattaa tietenkin vaikuttaa kastelu, mutta ei sitä harjaa kyllä oikein kunnolla puhtaaksi saa kuin pesemällä.
Tätä mä juuri ajattelin että kastelemalla ne harjakset saattaa irrota. Jostain mulle on jäänyt sellainen käsitys, että siksi ei puista harjaa saisi kastella. Miten ne luonnonharjakset muuten on oikein kiinni siinä puuharjassa, tietääkö joku? Liimalla? Vai pitääkö mun "purkaa" 1 harja jotta saan tämän mysteerin selville  ;D
Misku

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Misku »

Mä olen käyttänyt jotain pikkuveljen vanhaa vauvaharjaa nyt pari viikkoa. Tulos on kyllä ihanan pehmeä ja kiiltävä verrattuna edellisiin kampoihin/harjoihin. Ei se tulos tietenkään pitkään kestä, mutta ovatpa edes hetken hipelöintikunnossa. ;D Sitä ennen käytin puolisen vuotta jotain äidin vanhaa puista, harvapiikkistä kampaa, jonka löysin pölyttymästä isänpuoleisten isovanhempien luota. Sekin oli kiva, mutta kaikki liat jumittuivat tosi tiukkaan kiinni piikkien väliin, enkä jaksanut koskaan hinkata niitä pois.
Eudokia kirjoitti: Tahtoisin tietää kuinka usein te muut käytätte harjaa?
Koitan harjata vaan aamulla ja illalla, mutta usein raivostun takkuihin sen verta pahasti, että harjaan hiukset heti, jos huomaan pienenkin takun.
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Luna »

Olen nyt aivan sekaisin näiden harjojen kanssa. Itselläni on Schwartzkopfin harja johon olen ollut todella tyytyväinen viimeiset, ööh, noin 5 vuotta. Tässä on kuitenkin alkanut mietityttää onkohan harja sittenkään paras mahdollinen, kun siinä on erilliset pallon päässä ja mulla lähtee aika runsaasti hiuksia harjatessa(minkä olen pistänyt ennen huonon kunnon ja takkuisuden piikkiin). Tuo harja on lapiomallinen mutta kapea, olen tykännyt mallista tosi paljon vaikka kyllä mulle leveä lapiokin kelpaisi. Eli minkä harjan nyt sitten oikein hankin?? Hintaa sais olla max parikymppiä ja ehdottomasti puinen varsi. Tarkoituksena ennen kaikkea selvittää pitkiä hiuksia, kampoja en tykkää käyttää.
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

^ OT, mutta Roger Paran harja on oikeasti huippu! Kampaajani suositteli sitä ja ostin kerralla kaksi. Toisen itselleni ja toisen koirille – koirapiireissäkin Roger Para on erittäin arvostettu harja. ;)

Vielä enemmän OT. Entisinä aikoina harjasin hiuksiani sen 100 vetoa päivässä. Sitten silloinen kampaajani ”kielsi” sen, sanoi ettei ylenpalttinen harjaaminen ole hiuksille yhtään hyväksi. Nykyäänhän harjaamisella ei ole enää samaa funktiota kuin entisaikaan eli hiuspohjan rasvan levittäminen pituuksiin, nykyään taidamme ruokkia pituuksia keinotekoisesti. No, sitten en pitkään aikaan harjannut hiuksiani kuin aamulla ja illalla. Ja ihmettelin, että onpas tukkani tosiaan huonokuntoinen, kun niin latvus takkuaa. Ehkä se kultainen keskitie olisi hyvä tässäkin. ::)

Mutta on tosiaan upea tukka siilillä, todella hyväkuntoisen ja kiiltävän näköinen!
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Mun piti Lyxiltä kysyä, onko Mason Pearsonilla ja Cailapilla ollut huomattaviakin eroja käytössä? Mietin semmosta Kentin isoa pehmustettua aitoharjasmallia, mutta jos Cailap ajaa käytännössä saman asian, niin en ihan merkistä viittis neljääkymppiä maksaa. Aitoharjaksisen lisäks aattelin hommata ehkä AirHeadz 3:n tai Woodyhogin (näistä kellään kokemusta?) kiharapäiviä varten.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Lyx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1666
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:29

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Lyx »

^Kyllähän tuo Cailap ihan asiansa ajaa, mutta kyllä Masonia on ikävä... Mason kiillottaa ja selvittää paremmin ja kerää itseensä huomattavasti vähemmän pölyä kuin Cailap.  Siitä en tiedä onko tuo Mason Pearson ihan hintansa arvoinen, aikas kalliitahan ne ovat, mutta minä olen siihen jo niin tottunut ja rakastunut ettei mikäänvedä sille enää vertoja. Ajattelin  hankkia myös sen isomman koon, tällä hetkellä on Child-koko käytössä.

OT: Mahtaakohan Masoni ikinä palata Brysselin reissulta, kohta on kuukausi kulunut, hotelli lupasi lähettää sen mutta eipä ole vielä näkynyt...
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Ok, kiitos Lyx. Pearsonit on mun makuun jo turhan tyyriitä, mutta taidanpas hankkia sen Kentin. Luulis sen nyt olevan kumminkin hintansa verran Cailapia parempi.  ::)
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Ihan OT, mutta mistä tuota harjaa saa?
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
J. Doe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Loka 2006, 14:12

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja J. Doe »

^ Ostin omani paikallisesta kampaamosta, 10 e/kpl. Kuulin myöhemmin, että Musti & Mirristäkin olisi saanut. :D Hassua, että samaa harjaa myydään sekä kampaamoissa että eläintarvikeliikkeissä. Toisaalta taas, harja kuin harja.

Lisätään selvennys viestin siirrosta johtuen. Roger Paran harjasta siis on kyse.
Viimeksi muokannut J. Doe, 24 Heinä 2007, 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Ice »

Puuharjoista viitaten edellisen sivun juttuihin, tokihan ne saa pestä ja kastella mutta ei liottaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Hyvät harjat, sekä kammat

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Mä oon nyt ihan solmussa näiden harjahankintojeni kanssa. Kaivoin netistä arvosteluja harjoista, mutta on se kumma, kun ei meinaa löytyä. Taitaa nyt käydä niin, että Mason Pearson on saatava. Ostan sen vaikka synttärilahjaksi itelleni, niin saan vähän sulatteluaikaa tolle hinnalle.  :P  SB3-mallia kattelin, joka ei ole kuin *köh köh* vähän päälle 70€ postareineen.

edit. Vielä haluan kiusata Lyxiä sen verran, että kysyn, onko nuo Pearsonin Child-koon harjakset henk. koht. sun mielestä sopivan pehmeitä/jäykkiä? SB3-mallissa näyttäis olevan harjakset samaa matskua, muissa aikuisten malleissa on jo jäykemmät tai extra jäykät harjakset. Melkein samannäköisiä CB4 (lastenharja) ja SB3 (sensitive handy), viimeksi mainitussa on vaan harjakset vähän eri mittaisia ja tiuhemmassa.

Lapsuudesta muistelisin, että luonnonharjaksiset sähköistäis aika tehokkaasti, mut mites näiden laadukkaampien harjojen kanssa?
Viimeksi muokannut Shi Shi, 22 Heinä 2007, 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:: 2a M-F i :: " When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Vastaa Viestiin