Sivu 1/1

Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 11:33
Kirjoittaja emi
Tuli mieleen että kun olen menossa kampaajalla ensi viikolla ja haluaisin hiuksiani leikkuuttaa vähän kerroksittain (ihan yksinkertaisesti vaan), niin minkälaisia eri vaihtoehtoja on sen suhteen?
Esim. jos haluaa pää laelle kuohkeutta ja takaa pituuksiin yhden kerroksen vähän lyhyempiä hiuksia lisää (nyt ovat tasapitkät).
Miten selittää kampaajalle ettei mene tekemään "sutta". Haluan siis muuten säilyttää hiukset yhtä pitkinä kuin nytkin, ainoastaan joihinkin hiuksiin sitä kerrostusta.

Minkälaisia erilaisia kerrostus systeemejä teillä muilla on? Mitä olette tykänneet?
Millainen kerrostus sopii luonnonkiharaan?

Joskus ollut itselläni lyhyt (korviin asti) reilusti kerrostettu malli ja siitä jäi tosi traumat.. hiukset olivat välillä kuin lampaalla, tosi järkyttävät :-\ Tietääpähän jatkossa ettei mene tekemään samaa virhettä :)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 22:31
Kirjoittaja Lumi
Itsellä on leikattu jo pari vuotta samaan malliin(huh, kun kuulostaa kamalalta), koska se on toiminut kaikista parhaiten tähän mennessä mun päässä, enkä oo siihen kyllästynyt. Eli nuo latvat leikattu samalla tavalla joka puolelta kerroksittain. Tosin nyt 'kerroksia' ei enää ole yhtä paljoa kuin ennen, kun oon näitä kasvatellut.. Toiminut äly hyvin näiden luonnonkiharoiden ja taipuisuuden kanssa.
Luulisin, että kaikista järkevintä olisi näyttää jostain mallikirjasta minkä tyyppistä haluat. Tosin mua ainakin itsee hämää se, että niissä saattaa olla vaikka yksi sivullinen täynnä saman mallin päästä otettuja kuvia, joista jokaisessa ne hiukset näyttää ihan erilaisilta- mutta loppujen lopuksi sitten kuuleekin kampaajalta, että kaikissa on sama leikkaus ja ne on vaan laitettu eri tavalla..  :-\

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 11 Helmi 2006, 22:31
Kirjoittaja Luomo
Mulla taitaa olla aika samanlaiset hiukset kuin sulla ja hiukset on leikattu enemmän tai vähemmän kerrostetusti jo vuosikausien ajan. Eilen leikkautin enemmän kerrostusta kuin aiemmin, niin että alimmat hiukset ovat juuri ja juuri olkapäille ja lyhimmät päällä korvanipukkaan asti. Mutta useimmin minulla on ollut juuri tuollain vähän kerrostusta (kuten selititkin, selitä noin vain kampaajalle), ja pituuserot ovat olleet vain muutaman sentin. Ehkä vähän kuten tuolla naisella tuossa avattaressani (hän en siis ole minä).

Itse suoristan hiukset yleensä ja silloin kerrostus on ehkä parhaimmillaan. Mutta kyllä kerrostus sopii minusta hyvin kiharakampauksiinkin, kun itselläni aikanakin hiukset ovat kiharammat latvoista ja näin kiharat asettuvat nätimmin eri tasoille eikä kiharapörrö ole niin paksu. Näin vähän hämärästi selitettynä ::).

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 12 Helmi 2006, 18:18
Kirjoittaja emi
Kiitti teille kokemusten jakamisesta :)
Kuvia olen koittanut etsiä, mutten oikein ole löytänyt sellaista täydellistä minkä haluaisin, pitää jatkaa etsintää.

Tänne voisi kuviakin laitella erilaisista kerrostuksista! :)


Muokkausta.. tässä olisi kaksi kuvaa, joissa kerrostus näyttää kivalta

http://www.matrix.com/find_your_hair_st ... scroll=641

http://www.matrix.com/find_your_hair_st ... scroll=812

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 13 Helmi 2006, 15:25
Kirjoittaja Miu
Miten muuten muotoilette kerrostetut hiukset? Itselläni lopputulos on aina ikävän karvainen. Vinkkejä muotoilutuotteista?

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 15 Helmi 2006, 23:32
Kirjoittaja rolla
Minä laitan lakkaa, vahaa ja kaikkea välillä sekaisinkin mitä kaapissa sattuu olemaan. Tyveen kun laittaa ja pitää päätä alaspäin, niin kyllä ne siitä kohoaa ja sitten vielä pöyhii päällimmäisiä lisää.

Ekaa kertaa koko elämässä mun hiukset leikattiin kerroksittain saksilla eikä veitsellä niin kuin kaikki nämä vuodet on tehty. Onhan sakset varmasti hellävaraisempi, mutta pari viikkoa leikkauksen jälkeen huomasi selkeästi, että sakset ollut asialla ja oli aika tönkkö fiilis eikä ollut sellainen rikottu. Nyt kyllä kuukauden jälkeen nämä on asettautunut jo kivaksi. Alkujärkytys oli vain kova  ;D

Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 16 Helmi 2006, 22:17
Kirjoittaja hairyfairy
Rolla kirjoitti: Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D
Tuo on kyllä totta. Mä kerran olin kampaajalla, joka innostui todella kerrostamaan "koko rahalla" ja lopputuloksena oli kaamea ohut liuhu takatukka  :o . Arvatkaa meninkö sille kampaajalle enää??  ;)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 17 Helmi 2006, 08:52
Kirjoittaja Lilly Missy
Mä just viimme perjantaina olin parturissa. Sanoin kyllä etten halua paljoa kerrostettavan, kun vihaan sitä pörröfiilistä kun ne latvat sitten sojottelee minne sattuu. Hiukset näyttää tosi huonokuntosilta, ainakin mun silmään. Ja sitten se vielä föönäs mun hiukset niin ettei ne ees oikestaan näyttäny kerrostetuilta... Täysi totuus paljastui sitten vasta ekan pesun jälkeen kun hiukset kuivuivat vapaasti, oli aika reippaasti kerrostettu  :-\

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 17 Helmi 2006, 09:05
Kirjoittaja Metku
Saiskos katsella kuvia noista teidän kerrostetuista hiuksista jossain?

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 17 Helmi 2006, 14:49
Kirjoittaja Efva
tarde kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D
Tuo on kyllä totta. Mä kerran olin kampaajalla, joka innostui todella kerrostamaan "koko rahalla" ja lopputuloksena oli kaamea ohut liuhu takatukka  :o . Arvatkaa meninkö sille kampaajalle enää??  ;)
Joo, mikä ihme siinä on, kun aina täytyy kerrostaa niin rankalla kädellä? Mulle on tullut ihan traumat siitä enkä enää uskalla mennä kampaajalle kerrostuttamaan, vaan oon sitten napsinut itse.  ::)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Helmi 2006, 21:20
Kirjoittaja Koala
Oon menossa huomenna kans kampaajalle, niin itsekin ajattelin tuota kerrostusta  :D latvojen tasauksen lisäksi. Mutta onko tyhmää sanoa, että haluaa vain pari kerrosta  ;D. Ihan kuin ois vaikkapa kerrossiivooja ja toteais: "mulle sitten vaan pari kerrosta siivottavaa, kiitti". No joo  ;D  ::). Ei vaan, haen just samaa mitä moni muukin täällä, ettei lopputulokseksi tulisi harakanpesää, vaan että hiukset nousis vähän, koko kuontalo ei menisi ihan pitkin päätä ja saisin hieman huonokuntoisia päällihiuksia napsaistua pois. Tulisko siitä ok:n näköinen, kun minulla hiukset ulottuu vähän olkapäiden alapuolelle, mutta etuhiukset on jotain 5 cm lyhyemmät kuin muut hiukset. Luulisi, että parilla kerroksella ei ihan kauhea tulisi. En tosiaan tavoittele ainakaan mitään Paula Koivuniemi- lookkia, vaikka hänelle kyseinen leikkaus sopiikin  ;). Ja sekin olisi kiva, ettei niskassa roikkuisi jotain paria haiventa... Ymmärsiköhän tuosta mitään  :-[?!

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 01 Maalis 2006, 13:01
Kirjoittaja emi
Kävin siellä kampaajalla ja ei kyllä tuntunut tapahtuvan minkäänlaista muutosta edelliseen :-\
Taisi olla vähän liiankin varovainen, kun hirveästi varoittelin etukäteen ettei vaan liikaa kerrostaisi, vai unohtikohan koko kerrostamisen kun oli raitojen laittoa ja latvoista kuivien ottamista pois ym. hässäkkää (kiire) siinä etten tajunnut itsekään tarkemmin seurata kampaajan tekemisiä.

Hiuksissa siis pientä kerrostusta ennen kamjaajakäyntiäkin jo.

Aion kyllä seuraavan kerran (pian) kysyä miten sen kerrostamisen laita oli viimeksi, kun en huomaa minkäänlaista eroa. Minkähänlaista "hyvitystä" sitä uskaltaisi pyytää..!?

Muokkausta
Ai niin.. piti vielä kysyä että mistäkähän saisi takaapäin hiuksista otettuja kuvia, jossa kerroksittainen leikkaus. Olisi helpompi kampaajalle näyttää haluamansa malli.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 11:55
Kirjoittaja Koala
Minäkin kävin siellä kampaajalla ja ihan tyytyväinen olen. Kampaaja napsaisi sivuista keveämmäksi ja leikkeli kuivia päällihiuksia hiukan pois, ei varsinaisesti kerrostanut, koska en sitten kuitenkaan halunnut sitä. Hiukset tuntuu taas terveemmiltä ja helpommilta muotoilla.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 21:21
Kirjoittaja Mustikka
Mistähän löytyisi selkeitä kuvia kerroksittain leikatuista hiuksista? Olen selaillu joitain sivustoja, mutta niissä  kuva on yleensä suoraa edestä päin, eikä takatukkaa näy ollenkaan.
Inhoan tätä nykyistä mallia, jossa permis tekee tosin osansa. Haluaisin tällä kertaa näyttää kuvan kampaajalle enkä antaa "vapaita käsiä". Tässä mallissa jokainen hiustupsu tuntuu olevan eri mittainen (latvat ovat kuin siksak), eikä U-mallista ole jälkeäkään. >:(

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 09 Maalis 2006, 22:15
Kirjoittaja Koala
Joo olis varmaan turvallisempaa ojentaa kampaajalle valmis kuvaesimerkki, kuinka haluais kerrostuksen tapahtuvan ettei tulis pussipäähän-fiilistä jälkeenpäin. Ajattelin, että ens kerralla varmaan kerrostan enemmän, jostain syystä en kehdannut viime kerralla antaa tehdä niiiin radikaalia  :D  muutosta. Ei vaan, halusin katsoa ekana, miten tämänkertainen kampaaja tekee latvojen tasauksen - ottaako liikaa jne, että tiedän mennäkkö uudestaan vai ei. Mutta menen luultavasti samalle uudestaan, kun oli muutenkin mukava kampaamo ja kampaaja  :). Pitäs kyllä minunkin yrittää hakea kuvamalleja valmiiksi.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 14:30
Kirjoittaja Fredrika
Mulla on ollut kevyttä kerrostusta jo useamman vuoden. En enää mistään hinnasta pitäisi tasapituisia hiuksia tällä tukalla.

Rikottu leikkaus tai rikottu + kerrostettu

Lähetetty: 23 Huhti 2006, 19:25
Kirjoittaja Ego
Mietinpäs uutta mallia, jossa olisi rikottu latva. Muutaman jutun suhteen olen epävarma:

1. Onko useampia tapoja leikata hius rikotusti, vai pitäisikö tietää miten jyrkästi tms. rikotaan? En ole ennen ottanut, joten jos on olemassa useampia tapoja tekisin tämän suhteen mielellään tiedonhakua tai etsisin kuvan ennen kampaajalle menoa...

2. Näyttäisiköhän sellainen malli ohuisiin luonnonkihariin hiuksiin (joita usein suoristan) "paksummalta" jossa hiukset leikataan sekä rikotusti että kerrostetusti? Vai näyttäisiköhän suttuiselta...? Mallin pitäisi olla hyvän näköinen sekä suoristetuissa hiuksissa että luonnonkiharassa mallissa (jos en jaksa aina suoristaa, ja ihan vaihtelunkin kannalta...)

3. Tietäisikös joku sivustoa jolta löytyisi erilaisia rikottuja malleja, mie kun en ole löytänyt pitkänkään etsinnän tuloksena...  :-\

Yhdistin tänne. -Luomo-

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 02 Touko 2006, 16:34
Kirjoittaja blackcat85
Miltähän näyttää luonnonkihara tukka kerrostettuna? Oon jo pitkään halunnut jotain vaihtelua tylsiin hiuksiini.. Mut en haluaisi että mun pää muistuttaa palloa, kun tukka on kuitenkin tosi ilmava ja kiharainen.  ::)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 02 Touko 2006, 22:10
Kirjoittaja rolla
Mä pidän sellaisesta pmmp laulajan tyylistä (se tumma tyttö). Niin, että tukka on kuohkeampi päältä ja latvat ohkaset.. eks sellaisia ollut paljon joskus menneinä vuosikymmeninä. Minä en suoria hiuksia kans ottais.


Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 12:06
Kirjoittaja Mustikka
blackcat kirjoitti: Miltähän näyttää luonnonkihara tukka kerrostettuna? Oon jo pitkään halunnut jotain vaihtelua tylsiin hiuksiini.. Mut en haluaisi että mun pää muistuttaa palloa, kun tukka on kuitenkin tosi ilmava ja kiharainen.  ::)
Mulla on sellainen mielikuva, että todella useat kiharatukkaiset leikkaavat kerroksittain tukkansa.
Tässä on joitain kuvia. Tuon ekan nappasin googlesta ja loput ovat ebaysta eri myyjiltä. Nuo on siis peruukkeja. Minusta peruukeissa näkyy vähän paremmin se malli kuin niissä "etsi hiusmalli"-sivuilla. Peruukeissa vain tuntuu olevan paljon enemmän hiuksia kuin mitä normaalisti päässä on, mutta kylläpä niillä hiusmalleillakin on lisähiuksia yms.

http://cgi.ebay.com/HOT-TWIRL-IT-New-20 ... dZViewItem


Toimimattomia linkkejä poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 14:13
Kirjoittaja blackcat85
Tää on aivan ihana!


Tuossa vaan on suora otsis, mun hiukset ei oikein suorana pysy ilman rautaa.. Oon kyllä harkinnu sitä chi-suoristusta, mutta toi on niin ihanan näköinen että ehkä en näistä kiharoista luovukkaan! :D Pitääpä varmaan mennä kampaajalle tuon kuvan kanssa..  ;)

--

muoks: vai pitääköhän tilata vaan peruukki, ei ois ainakaan enää mitään hiusongelmia ;D

Toimimaton kuvalinkki poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 14:32
Kirjoittaja Mustikka

Tässä on sama kiharampana ja kerrostetumpana.

Mieki haluan kiharat..

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 17:36
Kirjoittaja Ella
blackcat kirjoitti: Tää on aivan ihana!

Tuossa vaan on suora otsis, mun hiukset ei oikein suorana pysy ilman rautaa.. Oon kyllä harkinnu sitä chi-suoristusta, mutta toi on niin ihanan näköinen että ehkä en näistä kiharoista luovukkaan! :D Pitääpä varmaan mennä kampaajalle tuon kuvan kanssa..  ;)

--

muoks: vai pitääköhän tilata vaan peruukki, ei ois ainakaan enää mitään hiusongelmia ;D
Mulla tukka on tällä hetkellä tähän malliin leikattu. Hyvinä päivinä (kun en kampaile ja oio tukkaa liikaa) kiharat ovat tuollaiset ja tosiaankin, etutukka suoristusraudalla suoristettu. Pituutta vain saisi tulla vielä lisää noin 10-15 senttiä jotta pääsisi noihin mittoihin. Silloin taas ei tukka ehkä kiharru ihan noin nätisti. Hmm.. tuo kerrostaminen olisi kyllä aika mukava.... Mutta vaatii kyllä tässä päässä kiharanrohkaisijaa ym että se sitten näyttää hyvältä, muuten tulee vielä aikamoinen pörhö, etutukan suoristamatta jättäminen saa minut näyttämään ihan joltain oudolta hipiltä.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 17:55
Kirjoittaja Mustikka
Mustikka kirjoitti: Itelle mie toivoisin jotain tällaista http://members.sparedollar.com/jennyhai ... sa613B.jpg
Pitää vain ensin kerätä rohkeutta.
Ohhon, mulla on tullu väärä linkki tähän. ;D En haikaile blondia kikkura tukkaa. tässä oikea linkki

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 03 Touko 2006, 21:46
Kirjoittaja emi
Omasta kokemuksesta kyllä voin sanoa että jos tradikaalia kerrostusta luonnonkiharaan meinaa tehdä, niin kannattaa tehdä se pikku hiljaa totutellen (joka kerralla ottaa vähän enemmän, jos vielä haluaa) ja katsoa miten oma hius suhtautuu, tuleeko mieleinen tulos. Jos siis on yhtään epävarma.
Itse en paljoa kerrallaan uskalla näille tehdä etteivät mene ihan hallitsemattomiksi. Kerran olen lyhyttä kerrostettua mallia kokeillut ja radikaalia sellaista ja EN KYLLÄ ENÄÄ IKINÄ SUOSTU MIHINKÄÄN YHTÄ ISOON MUUTOKSEEN :o
Siitä varmasti jäi ikuiset traumat :-X

Tällä hetkellä itselläni pitkä hieman kerrostettu edestä, päältä ja takaa. Tämä on se minun juttu :)

Tietysti se laittaminen on kaiken a ja o, pitää kokeilla erilaisia tapoja laittaa ja löytää se itselle sopiva, jos luonnonkiharaan haluaa jonkin erikoisen mallin leikkauttaa ja vielä saada näyttämään se mieluisalta.

Mutta mikäs siinä, jos rohkeutta riittää "hurjiinkin" leikkauksiin, niin kannattaa kerralla kokeilla, eipähän tarvitse miettiä sen pidempään sopiiko se omaan päähän vai ei ;)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 12 Touko 2006, 13:31
Kirjoittaja Mustikka
Kuva
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ason%20Lea

Ihan malli.<3 Voi ku oliski nuin paljon hiuksia ja energiaa laittaa tukka nuin. :(

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 26 Touko 2006, 17:35
Kirjoittaja Hunajapupu
Mulla on kans ollut kerrostetusti leikatut hiukset jo muutaman vuoden, kun vihdoinkin pitkällisten hiuskokeilujen jälkeen löysin mallin josta tykkään ja joka sopii mulle. Itseasiassa juuri tunti sitten tulin kampaajalta, kävin kampaajalla jolla en ollut koskaan ennen käynyt. Vähän jännitti, mutta kyseinen kampaaja oli oikein mukava ja ymmärsi samantien mitä haluan eikä lähtenyt kynimään hiuksiani ohuiksi kerrostetuiksi liuruiksi. Mulla on pitkät ja paksut hiukset, suht karkeat. Kerrostus on hyvin kevyt mutta kuitenkin toimiva (tuuheuttaa entisestään ja näyttää "elävältä"), kerroksia on oikeastaan yksi tai kaksi ja lyhemmät hiukset ovat vain muutaman sentin lyhemmät kuin nuo pisimmät hiukset. Ei siis ole yhtään tyhmää mennä pyytämään "vain paria kerrosta lisää"&nbsp; :) Edestä hiukset on kans kerrostetut, tai siis etummaiset hiukset eivät ole tasapitkät vaan edestä lyhimmät hiukset kasvojen sivuilla yltää n. nenän puoliväliin asti ja siitä sitten hiukset pitenevät asteittain. Tulipas muuten hyvä mieli kampaajalla kun sain kehuja siitä että hiuksilleni sopii pitkä malli niiden laadun ansiosta&nbsp; :)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 21 Elo 2006, 17:02
Kirjoittaja Henriikka
Te, joilla on kerrostetut hiukset! Onko kaikilla luonnonkiharaa tai -taipuisaa hiusta?
Iski tänään ajatus pienestä kerrostuksesta, mutta en ole ollenkaan varma näyttäisikö se kovinkaan hyvältä pitkässä mutta ihan suorassa tukassa. Pidän kyllä aika usein letillä yöt, eli vähän tulee lainetta, mutta sitten onkin ikävä jos ei näytäkään hyvältä.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Elo 2006, 21:06
Kirjoittaja Tiizku
^Mulla on ihan suora tukka jossa kerrostusta.Kun tupeerra hieman pääliosaa niin lyhyet latvat rupeavat erottumaan hiusmassasta ja koulussa juuri sanottiin että kerrostus tuo paljon lisä kampaus mahdollisuuksia pitkiin hiuksiin koska tasapitkää on vaikea föönata,tupeerata jne...

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Elo 2006, 21:25
Kirjoittaja Henriikka
^ Onkos sulla jossain kuvia tukasta? Olisi kiva nähdä. :)

Toisi kyllä varmasti enemmän mahdollisuuksia ja ehkä ilmettäkin.. Tällainen pituus kun mulla on alkaa olla aika raskas eikä oikein pysy millään jutuilla enää, mutta sitten taas, näyttääkö kerrostus enää tällaisessa hyvältä ilman taipuisuutta..
On tää vaikeeta.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Elo 2006, 14:26
Kirjoittaja Tiizku
^Pistän kuvaa kunhan löydän johdon jolla saan kuvat kamerasta koneelle.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Elo 2006, 00:13
Kirjoittaja marenki
Henriikka kirjoitti: Toisi kyllä varmasti enemmän mahdollisuuksia ja ehkä ilmettäkin.. Tällainen pituus kun mulla on alkaa olla aika raskas eikä oikein pysy millään jutuilla enää, mutta sitten taas, näyttääkö kerrostus enää tällaisessa hyvältä ilman taipuisuutta..
On tää vaikeeta.
No mullahan oli sama tilanne kuin sulla, hankkiuduin siitä tilanteesta eroon.&nbsp; ;D Aluksi oli järkytys miten paljon tukkaa lähti (tästä on siis 2,5kk aikaa) mutta tukka keveni todella paljon, tukkaan tuli ilmettä, sitä voi laittaa/tupeerata/pörrötellä. Multa kerrostettiin paljon kerralla, kuten jo jossain olen aiemmin maininnut, lyhyimmistä osioista lähti yli 45cm kerralla... Olisi tietysti voinut harkita toiseenkin kertaan. :-\&nbsp; Olen toisaalta nyt kateellinen pitkätukille, joilla se tukka on vyötärölle, mutta toisaalta olen helpottunut, mulla on helppo tukka.&nbsp; :P

Niin ja mulla on siis suora tukka ja kyllä se minusta on hyvännäköinen.&nbsp; 8) Yöksi jos laittaa juuresten suosiman nutturatötsän päälaelle, niin saa halutessaan vähän feikattua taipuisuutta.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Elo 2006, 07:55
Kirjoittaja Henriikka
^ Pistäpä linkkiä kuviin, jos sellaisia on. :) Tuo kuulostaa kyllä hyvältä, mutta tosiaan, epäilyttää niin paljon se sopivuus ja sitten se, että osaako kampaaja tehdä sen oikein eikä kyni mua, ja sitten tosiaan se että entä jos alkaa kaduttaa. ;D

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Elo 2006, 10:42
Kirjoittaja marenki
Mulla oli tarkoitus laittaa kuvia jo silloin kesäkuussa, mutta en saanut aikaiseksi.&nbsp; ::) Jos saisin vähän väriä päähän laitettua tässä jonain päivänä, niin sitten ehkä... Enhän mie enää edes muista miten ne kuvat laitettiin, mutta kyllä ne ohjeet täältä jostain löytyy.

Kyllähän se alkaa kaduttamaan vähän heti kun ensimmäinen pitkätukka tulee vastaan, mutta sitten pitää muistella sitä, miten hankala se kokopitkä tukka oli.&nbsp; ;) Ja sitten lopuksi päätetään kasvattaa tukkaa vähän lisää... :-[

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 07 Syys 2006, 07:57
Kirjoittaja Twinkley
Mustikka kirjoitti:
Ihan malli.<3 Voi ku oliski nuin paljon hiuksia ja energiaa laittaa tukka nuin. :(
Eihän tuo ole mitenkään vaikea laittaa. Vähän vahaa sormen päihin, pöyhii ja hieman lakkaa päälle. :) Todella helppo ja nopea look.

Kuva poistettu lainauksesta. -Luomo-

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 10 Syys 2006, 14:57
Kirjoittaja Mari0
Ihana tukka tosiaan. Miltä tuollainen leikkaus sitten näyttää "laittamattomana", eli mitä pitäisi kampaajalle sanoa että tuollaiseen lopputulokseen pääsisi? :)


Kuva poistettu lainauksesta. -Luomo-


Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 10 Syys 2006, 16:33
Kirjoittaja Twinkley
^ Jos tukassa on luonnonkiharaa, tukka näyttää aika paljon tuolta ilman laittamista, mutta joko sileämpänä tai pörröisempänä riippuen kiharuudesta.

Jos tukka on tikkusuora, se näyttää aika pitkälle tältä tai ainakin tämän tyyppiseltä.

Kuva

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 10 Syys 2006, 18:42
Kirjoittaja Ananas
Ja jos hiukset ovat sopivasti taipuisat, niin tuo malli näyttää laittamattomana siltä, että päältä tukka makaa päänahassa kiinni ja jokainen kerros (tai hius) töröttää ja pörröttää omaan suuntaansa vallattomasti.&nbsp; >:(

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 22 Syys 2006, 13:06
Kirjoittaja Riiggis
Twinkley kirjoitti:
Mustikka kirjoitti: http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ason%20Lea

Ihan malli.<3 Voi ku oliski nuin paljon hiuksia ja energiaa laittaa tukka nuin. :(
Eihän tuo ole mitenkään vaikea laittaa. Vähän vahaa sormen päihin, pöyhii ja hieman lakkaa päälle. :) Todella helppo ja nopea look.
Miten vahaa pitäisi käyttää? Laitetaanko sitä juuriin vai mihin?&nbsp; ??? Oon yrittäny opetella sen käyttöä, mutta saan vaan likaisen ja rasvaisen näköisen tukan aikaiseksi...


Kuva poistettu lainauksesta. -Luomo-

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 22 Syys 2006, 20:00
Kirjoittaja Twinkley
Riiggis, no minä ainakin laitan enimmäkseen sinne juuriin. Vahaa ei saa laittaa paljon, ihan vähän vain ja mielellään mattavahaa, niin ei tule likaisen näköistä niin helposti.&nbsp; :)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 23 Syys 2006, 14:08
Kirjoittaja Tiizku
Ja sekin auttaa että lämmittää sitä vahaa käsien välissä kunnolla.Eli hierotaan käsiä vastakkain kunnes vaha on lähes hävinnyt.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 08 Loka 2006, 15:40
Kirjoittaja sweethoney
olisko mitään sivua millä olis kuvia kerroksittain leikatuista hiuksista? :P

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 11 Loka 2006, 02:30
Kirjoittaja Ice
sweethoney kirjoitti: olisko mitään sivua millä olis kuvia kerroksittain leikatuista hiuksista? :P
melkein jokainen pitkän hiuksen kuva on kerroksittainen ;) eri asia on se, että vain voimakas kerrostus näkyy jollei ole pahemmin kerrostuksia katsellut

kannattaa tosiaan sitä mattavahaa, ja lämmittää toki niinkuin kaikki vahat, muistaen se että aloitetaan nuppineulanpään kokoisestä nököstä

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 12:06
Kirjoittaja Luna
En ole vielä kertaakaan käynyt kampaajalla joka osaisi leikata just sellaisen kerrostuksen ja etuhiukset kun tahdon, joten olen päättänyt että tästä lähtien käyn vain tasoittamassa ja kerrokset ym leikkaan itse. Etuhiukset leikkasin pari viikkoa sitten ja hieno tuli vaikka itse sanonkin, juuri sellainen kuin tahdon&nbsp; :) Kevyttä kerrostusta olen muihin hiuksiin suunnitellut, kun nykyään teen hiuksista hieman kiharat suoristuraudalla niin tulisi sitten selkeämpää kiharaa päälle kun olisi lyhyempää tukkaa.

Eli, miten on järkevintä toteuttaa teknisesti itse kerroksittain leikkaaminen? Ei siis selkeitä kerroksia vaan kevyitä lyhennettyjä hiuksia, jotka näkyy ennen kaikkea kihartaessa.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 13:48
Kirjoittaja Jadele
noita peruukkeja ebayssa katselin (en etsi peruukkia) etsin mallia :)
Tässä omasta mielestäni aivan ihana

Toimimaton kuvalinkki poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 13:50
Kirjoittaja Miracle
^Aivan ihana malli! Mä haluaisin jotain ton tyylistä, että lyhyemmät kerrokset olis aika paljonkin pidempiä lyhyempiä. Sillä tavalla sais hiuksia enemmän koholle ja pöyhkeemmäks. Kuitenkin mietityttää se, että onko mun hiukset tarpeeksi paksut tuollaiseen malliin? Toimiiko tollaset mallit normaaleissa hiuksissa? En kuitenkaan halua, että ne pidemmät hiukset näyttää ihan liruilta.. Siksipä mulla on edelleen tylsät, melko tasapitkät hiukset..&nbsp; ::)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 13:59
Kirjoittaja Jadele
^Itselläni on päältä hiukset todella lyhyeksi kerrostettu ja alta pitkä eikä hiukseni ole kovin paksut mutta niitä on paljon.
Käytän klipsipidennystä tuomaan tuuheutta tähän pitkään osaan eli takatukkaan :)
Nyt haluaisinkin kasvattaa vähän pidemmäksi.
Täytyy välillä käydä kurkkimassa tuota laittamaani kuvaa että malttaisin vähän pidemmäksi kasvattaa päältä ja sivuilta.

tässä löytyi vielä tälläinen joka ei ihan yhtä kerrostettu kuin tuo aiempi kuva

tämä voisi olla Miracle sinulle parempi jos pelkäät että pidemmät hiukset näyttäisi ohuilta. Tässä ei varmastikkaan näyttäisi yhtä ohuilta kuin "ebayn mallissa".

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 08:26
Kirjoittaja Shine
^^ Nämä vaaleat peruukkikuvat on täällä ollut joskus aiemminkin ihastusta herättämässä. Tosiaan ihana malli, mutta ei varmaankaan oikeen sovellu ohueen tukkaan runsaiden kerrostusten vuoksi. Itselläni tavalliset suomalaiset suorat, eikä kovin paksut hiukset, ja olen todennut tasapitkän kuitenkin nätimmäksi, ainakin kovin runsaat kerrostukset saavat hiukset näyttämään lähinnä epäsiisteiltä ja katkenneilta&nbsp; :-\
Mutta näin tosiaan vain mun tukassa, varmasti paksu/runsas hiuksisille todella ihana malli&nbsp; :-*

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 18 Touko 2007, 13:10
Kirjoittaja Attache©
Moikka.
Mulla on parhaillaan hieman ylikasvaneet ja veltot kerrostukset, joten ajattelin hieman herätellä tätä kerrostus keskustelua;
elikkä mitä mieltä olette, sopiiko suomalaiselle hennolle (mutta aika paljon hiuksia) tukalle tuollainen raskas kerrostus/ otsatukkameininki? Vai onko se niin, että kerrostus ohentaa liikaa jo muutenkin hentoa tukkaa ja tekee siitä entistä luirumman?? Kokemuksia muilla?
Onko tullut enemmän positiivisia kokemuksia kerrostuksesta, vai harmittiko et tuli leikattua niin paljon pois?

Kuva

Tässä toinen kuva;
http://rasysa.com/pkg/style/length/long/d.phtml?st=17280&

Itse olen vähän siinä ja siinä, toisaalta jos latvat ovat hieman kihartuvaiset, kuten hennot hiukset yleensä ovat, niin kerrostukset ovat pirtsakat, mutta kun laittaa hiuksen kiinni ne ovat tosi ohuen oloiset ja laittamattomana aika rumatkin joskus.. kuten tuossa aikasemmin olikin hyvä kuvaesimerkki. Myöskin hiuksissa olevat pyörteet oikein tunkevat esille.

Mutta entäs sitten tasapitkät/ ihan pieni kerrostus? Eikö usein juuri sanota, että niitä on mahdoton saada irti päänahasta ja ne vasta päätämyödenohuina valuvatkin, kun kerrostettuun tukkaan voi oikein föönata volyymiä? Mutta onko se niin, että tuo kerrosten tuoma volyymi korvaa hyvin sen hiusmassan, mikä sieltä on pois leikattu sitten vai olisiko parempi antaa sen kaiken mahdollisen hennon hiusmassan vain olla?

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 18 Touko 2007, 17:31
Kirjoittaja lumimansikka
^ Mulla on runsas tukka, mutta yksittäinen hius on hennonpuoleinen.

Joku vuosi takaperin mulle leikattiin hartiamittaiseen tukkaan voimakkaasti kerrostettu kampaus, jossa sivuotsis. Ensin harmitti, kun tuntui, että tukasta hävisi massa. Sitten huomasinkin, että tukkani taipuu mukavasti kerrostettuna ja aloin pitää sitä luonnonlaineilla enemmän. Kerrostuksen ansiosta sain kasvatettua tukasta takaa rintsikkapituisen ilman, että se makasi päätä myöten. Mutta. Sitten alkoi tympiä se ponnarin "ohuus" ja tukan hapsottaminen. Voimakas ohennus tukassani saa sen näyttämään epäsiistiltä ja hiirenhäntämäinen takatukka, vaikkakin pitkä sellainen, ei ole mielestäni kauhean imarteleva. Pätkäisin polkkamitan ja nyt olen kasvatellut tukkaa takaisin pitkäksi, ilman voimakasta kerrostusta. Sen sijaan olen pyytänyt kampaajalta pitkiä kerroksia ja nauttinut tukan luonnonsileydestä. Toivottu massakin on taas palannut :)

Mun hiuslaadulle ei sovi ohennus tai veistely, mutta lievä kerrostaminen kylläkin, mielellään "blunt cut" eli ikääkuin selkeästi leikatuilla kerroksilla. Ja se, että kasvojen ympärille on leikattu selkeä malli, tekee pitkästä, muuten tasapituisesta tukastakin elävän.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 12:37
Kirjoittaja oo0Jade0oo
Hei mitäs sanotte: kannattaako pitkiä hiuksia leikata kerroksittain? Kun mulla on vyötärölle ulottuvat tasapitkät hiukset... himottaisi niin kovasti leikata kerroksittain mutta pelottaa että ne ei sitten näytäkkään hyvältä&nbsp; :-\

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 13:19
Kirjoittaja babei
^Mulla on alaselkään ulottuvat hiukset, niitä on hieman kerrostettu. Tykkään ja aion pitää pienen kerrostuksen jatkossakin. Hiukset ei oo niin raskaat ja ovat helpommin käsiteltävät. Mielestäni sopiva kerrostus saa hiukset näyttämään myös paksummilta, tai ainakin mun tukan. Kokeile ensin leikata ihan vaan kevyitä, pitkiä kerroksia&nbsp; :)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 15:02
Kirjoittaja Nadine
Olen samaa mieltä babein kanssa kerrostuksista. Leikkautin tässä vähän aikaa sitten alaselkään ulottuvat tasapitkät hiukseni lapaluiden puoleen väliin asti ja samalla hiuksia kerrostettiin hieman. Kerrostus on maltillista ja hiukset saa hyvin vielä kiinnikin. Kerrostus tekee ainakin mun hiuksista elävämmän näköiset, kun lievä taipuisuus nousee esiin ja muutenkin hiukset tuntuvat kerrostettuina helppohoitoisimmilta, paksummilta ja muutenkin kivemmiltä kuin tasapitkinä ja raskaina roikkuessaan. Suosittelen siis juuri pitkiä ja kevyitä kerroksia kuten babeikin.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 15:11
Kirjoittaja Hermione
Mulla on ollut tukassa kerrostuksia viimeiset viisi vuotta. Suunnitelmallinen kasvatus on kestänyt nyt&nbsp; runsas kolmisen vuotta ja olet yrittänyt myös kasvattaa kerrostuksia pois (haaveena tasapitkä tukka puoleen selkään). Varsinkin kasvoja kehystäneet kerrokset ovat olleet kuluneet, eivätkä kasva samassa tahdissa kuin muut hiukset. Yleisilme on ollut pitkän aikaa hieman alaspäin suuntautunut. Pitkät sivut roikkuvat ilman minkäänlaista liikkuvuutta tai eloa.

Eilen kampaaja ehdotti, että kerrostettaisiin hiuksia taas hieman enemmän ja edestäkin pituutta voisi ottaa reippaastikin. Lyhyemmistä hiuksista kasvojen ympärillä lähti sitten viitisen senttiä ja sivuhiuksia muutenkin kerrostettiin näkyvämmästi. Ilme muuttui heti kirkkaammaksi ja hiukset vaikuttavat paljon paksummilta ja eloisemmilta. Hiukseni ovat hieman taipuisat ja tosi karheat, joten kerrostus näyttää paljon paremmalta kuin tasapitkä "suoruus". Taidanpa jättää tasapitkä-haaveilut ja pitää tästä lähtien kerroksia.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 10 Elo 2007, 16:30
Kirjoittaja oo0Jade0oo
noniin nythän tuli sitten leikattua tämäkin pehko&nbsp; ;D elikkäs hiuksista pituutta lähti n.10 senttiä (koska huonot latvat piti leikata pois) ja kerrostettiin latvoja ja sivuilta myöskin hieman silleen "revitysti"&nbsp; :) ja kyllä tykkään tästä tukasta&nbsp; :-*&nbsp; ja tosiaan hiukset näyttävät jotenkin paksummilta&nbsp; ::)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 02 Tammi 2008, 20:36
Kirjoittaja Iia
En nyt löytänyt vastausta tähän kysymykseen joka mieltä askarruttaa: eli kannattaako kerrostaa jos hiukset on tosi sileät (lasimaiset?)? Välillä kyllästyttää tämä tasapitkä roikkotukka. Kerran kampaaja minulle sanoi, että sinun hiuslaatuun ei kerrostukset oikein sovi. Otsatukkaa viimeksi vähän kevenneltiin leikkaamalla lyhyempiä hiuksia sinne väliin ja jotenkin ne -ei niin kivan näköisesti- sieltä erottuvat kun muuten on tosi sileät hiukset, mutta sitten tietyssä valossa ne lyhyemmät sieltä häiritsevästi näkyvät. Kuvaa hiuksista löytyy tuolta hiuslaatuketjun sivulta 17.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 02 Tammi 2008, 21:31
Kirjoittaja Tiizku
^Aivan varmasti sopii ;)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 09:01
Kirjoittaja Jepi
Hei te jotka ootte leikanneet ite hiuksenne kerroksittain niin antakaas vinkkejä miten se onnistuu? Itse oon kuullu semmosen tyylin, että kammataan hiuksia aina yksi "kerros" kerrallaan suoraan ylös ja lyhennetään siitä tupsun päästä vähän ja sitten seuraava kerros ja naps ja niin edelleen...en sitte tiedä tulisko oikeesti hienot,...ei oo uskaltanu vielä kokeilla ;D

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 08 Tammi 2008, 22:24
Kirjoittaja Jadele
^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 15 Tammi 2008, 13:11
Kirjoittaja kiwi
Torstaina olisi tarkoitus mennä kampaajalle,ja jotain tämän tyylistä haluaisin http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Etuhiukset kuitenkin vinoon leikattuna, enkä halua noin lyhyitä hiuksia, sillä omani nyt paljon pidemmät. Pitää myös muistaa sanoa, ettei leikkaa kovin pörröiseksi/epäsiistin näköiseksi eli ei innostu liikaa.&nbsp; :D

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 21:40
Kirjoittaja Iia
Harmillista kun ei löydy aihetta "tyhmiä kysymyksiä hiusten muotoilusta", tämä kuuluis siihen.&nbsp; ;D Mutta siis edelleen tätä samaa ongelmaa kerrostuksesta jauhan. Epäilen siis, että tässä minun kuontalossa kerrostus (takahiuksissa) ei hyvältä välttämättä näyttäis, mutta se lienee ainoa vaihtoehto jos tämä tasapitkä kyllästyttää. Mutta siis kysymys: onko se kerrostamista jos vain sivuhiuksiin leikataan lyhempiä, siis esim. muutamaa eri pituutta? (miten niin tyhmä olo&nbsp; ::) )

Ja&nbsp; tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.&nbsp; >:(

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 18:18
Kirjoittaja heiini
kiwi kirjoitti: Torstaina olisi tarkoitus mennä kampaajalle,ja jotain tämän tyylistä haluaisin http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Etuhiukset kuitenkin vinoon leikattuna, enkä halua noin lyhyitä hiuksia, sillä omani nyt paljon pidemmät. Pitää myös muistaa sanoa, ettei leikkaa kovin pörröiseksi/epäsiistin näköiseksi eli ei innostu liikaa.&nbsp; :D
AAAA! Tuo malli on ihana! Tahtootahtoo...

Mun hiukset on tällä hetkellä ihan arsesta... Kävin kampaajalla suunnittelemassa wanhojenkampausta, ja samalla leikattiin vähän. Tai siis vähän enemmänkin... Olin tyhmä ja pyysin leikkaamaan 10 cm, mikä olikin sitten ihan liikaa, ja lisäksi kerrostusta tuli liian vähän. Niin että nyt on tällainen karsea lättänä olkapäilleyltävä tukka... En tykkää&nbsp; :( Pari viikkoa sinnittelen ja sitten käyn leikkauttamassa nämä uudestaan. Tuleeko tuon linkin hiusten mallista toimiva, jos sitä pituutta ei alunperinkään ole hiuksissa kuin juuri ja juuri olkapäille? Ja onko tuollainen paljon kerrostettu vaivalloinen laittaa hyvännäköiseksi? Mun hiukset on kovin liukkaat ja jäykät, niin mahtaisko ne asettua tuolla lailla ilmavasti?

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 01 Helmi 2008, 18:47
Kirjoittaja MissWorld
heiini kirjoitti: Ja onko tuollainen paljon kerrostettu vaivalloinen laittaa hyvännäköiseksi?
Kyllähän yleensä kerrostetut mallit tarvitsevat laittoa, jotta näyttäisivät hyvältä. Itsellänikin on kerroksittain leikatut, ja jos jättää laittamatta niin eipä ne kummosen näköset ole.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 06 Helmi 2008, 14:28
Kirjoittaja Ursula
^ Riippuuhan se tosi paljon myös hiusten laadusta, miten paljon niitä täytyy laittaa, jotta leikkaus pysyy kuosissa. Itsepäinen luonnontaipuisa hius vaatii varmasti enemmän laittamista kuin suora, ainakin siis tuon edellä olevan mallin mukainen leikkaus. Mä en voisi uneksiakaan tuollaisesta hiusmallista, ei riitä hiusten määrä eikä kunto.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 09 Helmi 2008, 17:18
Kirjoittaja elna
Iia kirjoitti:
Ja&nbsp; tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.&nbsp; >:(
Hyvä kampaaja osaa katsoa sen miten hius taipuu mistäkin kohtaa ja minkälainen rakenne hiuksella on. Esim. kannattaako tehdä veitsellä vai saksilla ja miten. Mullakin on lasimaiset hiukset ja kerrostus sopii ihan hyvin -senkin voi tehdä niin monella eri tavalla. Tosin huomasin tässä, kun hätäpäissäni kävin yhdellä ei-vakkari kampaajallani, että se ei osannut ottaa huomioon hiusten taipuisuutta ja rakennetta, jolloin jälki oli tönkömpää ja leikkaus korosti taipuisuutta väärin ja epäsuhtaisesti. No, onneksi ensi viikolla pääsee jo luottoihmisen asiakkaaksi.

Lisäänpä vielä tähän, että itse pyydän kampaajalta aina leikkauksen, joka on mahdollisimman helppo pitää. Eli useimmiten laitan hiukset vaan pese, pöyhi ja pidä - tyyliin. Tosin riippuu varmasti leikkauksen lisäksi hiuslaadusta.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 12 Kesä 2008, 23:56
Kirjoittaja sol
Hei! Hairstorelta asti olen palstaa seurannut ja erittäin hyviä pointteja täältä lukenut. Yleensä olen vain seurannut asiantuntijoita, mutta nyt olisi itsellänikin ongelma, pieni, mutta erittäin ärsyttävä (kuten hiusongelmat usein ovat ;).&nbsp; Nyt tuli kerrostus-pulma eteen. Yritän sinnikkäästi kasvattaa lyhyttä mallia, josta olen jo onneksi saanut korvat piiloon. Nyt sitten kävin uudella kampaajalla, joka haukkui ensin raitani (jotka olin edellisenä iltana tehnyt ja joihin olin erittäin tyytyväinen) sekä mallini, että on niin kuin panta tämä tukka pään ympärillä. Kuulemma leikkausvirheitäkin oli edellisessä leikkauksessa.

No, sitten puhuimme siitä, että otsatukkaa voisi hieman napakoittaa, se oli silloin juuri ja juuri kulmakarvoihin -> tulos oli miniotsis (yritän kasvatella ja toipua), mutta pahempaa oli se, että mallin piti olla eteenpäin pitenevä, niin olihan se, mutta toisen korvan kohdalla ammotti karmea lovi (huom, toisella puolella sitä ei ollut...). Eli kun tulin kotiin, täytyi minun itse leikata malli tasaiseksi, koska se lovi häiritsi niin paljon, ja siihen se kasvatus sitten meni...

Mutta itse ongelma on se, että kampaaja alkoi raastaa puolikuivaa tukkaani veitsellä ja rajusti. Eihän sitä sitten voinut enää sanoa, että ei silleen, kun puolet tukkaa oli jo raastettu. No, ajattelin, että kestäähän tämän, mutta nyt kun kuljetan sormiani pitkin hiuksiani, niin ennen sileät hiukseni ovat muuttuneet takkulatvoiksi, jotka tuntuvat katkeavat ihan koskettamalla. Siis Ongelman tiivistys ja kysymys ammattilaisilta: miten saisin nyt pois rikkinäiset latvat kerrostettujen hiusten seasta? En varmaan mitenkään... Auttaisiko ohennussaksilla nyrhiminen, niin latvasta tulisi terveempi. Minulla kun tuo veitsi repii ohuen, vaalennetun tukkani katkeamaan. Ja minulle on tärkeää hiusten hyvä kunto, jo ihan kasvatuksenkin takia.

Kiitos jos joku osaisi auttaa.&nbsp; :)

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 21:05
Kirjoittaja kuku
Miten saisin hiuksista sellaisen siistin rokkitukan jonka saisi helposti TOSI pörröisesti?
Sellanen megaiso tupeerattu rokkitukka!
Pitäisikö leikata hiukset vahvasti kerroksittain? Nyt mulla on olkapäille asti olevat paksut hiukset.
Ja en haluaisi että hiukset kauheesti ohenis, viime kerta oli aika järkytys..&nbsp; :-\

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 00:48
Kirjoittaja Sprite
Kuku, en tiedä kuinka pitkänä haluat pitää tukan, mutta voin sanoa että jos leikkautat tukan kerroksittain poikatukaksi (ei liian lyhyeksi) ja jos hiuslaatusi on luonnostaan jäyhää ja aika paksua, niin et tarvi mitään tupeerauksia, tukka voi hyvässä lykyssä nousta pystyyn rokkitukkana helpostikin ja jollei, niin föönaat ja pörrötät samaan aikaan, vahaa ja lakkaa sekaan jne.
En millään usko että hiuksesi ohenisivat kerroksittain leikkuusta, koska kerrokset just tuo rakennetta ja paksuutta tukkaan.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 13:51
Kirjoittaja kuku
Srite, joo tota ajattelin hiukset pitää tässä olkapään kohdalla, että varmaan pitäisi
reilusti kerrostaa?

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 14:36
Kirjoittaja Sprite
Joo, jos aiot niistä ainakin osan pitää olkapäälle yltyvinä, niin kannattaa kerrostaa kunnolla. Kerrot vaan kampaajalle mitä haluat ja jos löydät siitä tukkamallista jotain kuvia, niin näytä niitä vielä kampaajalle. Jos kampaaja on pätevä, hänen tulisi sanoa myös, onko haluamasi tukan leikkaus mahdollista. Jos tukkasi laatu on tosi liukasta, etkä saa tukkaasi esim kiinni kunnolla, koska se on niin liukasta, mahikset rokkitukkaan ovat huonommat kuin karheammalla laadulla.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 14:47
Kirjoittaja kuku
Juu, ei mun tukka ONNEKS liukas oo, melko karhee.
Mutta nyt löysin kuvanki!

--
Tuon tyylistä haluaisin :---)

niin, ja en tiedä onnistuuko tuo vielä näinkin lyhyeen tukkaan (olkapäille asti)
eli pitäisi varmaan alkaa kasvattaa hiuksia?

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 20:36
Kirjoittaja Sprite
Joo, näyttäisi siltä, että jos haluaisit tollaisen tukan, niin osan tukasta tarttisi mennä vähän olkapäiden yli. Voisi olla hyvä idea, jos printtaisit ton kuvan ja sitten sen kanssa kävisit kampaamossa. Noin pitkän tukan saaminen rokkitukaksi vaatii tosiaan tupeerausta ja voi olla aika hommaa pistää tukka niin joka aamu, joten olisi hyvä että tukkaa voisi pitää suoranakin välillä - vaatii hyvän kampaajan joka tekee kerrostuksen kivasti.
Nämä mulle tuli mieleen näin amatöörinä.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Kesä 2008, 21:05
Kirjoittaja kuku
Juupps, mä oon kyllä laittanu tukkaa lähes joka aamu
pörröseks ja on mulla jonku verran kerrostustakin et
kyllä mä jaksasin pistää&nbsp; :D

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 10 Elo 2008, 19:05
Kirjoittaja stelectra
Kuinka voi olla että muut kehuvat kuinka "pörröiseksi" ja paksumman näköiseksi hiukset on kun leikkaa kerroksittain kun mulla on niiiiiiiin monta kertaa leikattu niin ja aina vaan litistyy entisestään:)
En litistä sitä aineilla enkä usko että hiustenlaatu sen tekee:)

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 30 Elo 2008, 07:43
Kirjoittaja Metku
Iia kirjoitti: Harmillista kun ei löydy aihetta "tyhmiä kysymyksiä hiusten muotoilusta", tämä kuuluis siihen.&nbsp; ;D Mutta siis edelleen tätä samaa ongelmaa kerrostuksesta jauhan. Epäilen siis, että tässä minun kuontalossa kerrostus (takahiuksissa) ei hyvältä välttämättä näyttäis, mutta se lienee ainoa vaihtoehto jos tämä tasapitkä kyllästyttää. Mutta siis kysymys: onko se kerrostamista jos vain sivuhiuksiin leikataan lyhempiä, siis esim. muutamaa eri pituutta? (miten niin tyhmä olo&nbsp; ::) )

Ja&nbsp; tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.&nbsp; >:(
Sama ongelma. Mä pelkään niin pirusti antaa leikata näitä tasapitkiä bsl-mittasia haivenia. Maanantaina kampaaja, saa nähdä itkenkö.&nbsp; :o

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 30 Elo 2008, 11:30
Kirjoittaja Iia
^Uskaltauduin pari päivää sitten käsiteltäväksi ja olen kyllä saanut jo melkein itkeä tulosta.&nbsp; ;) eli tasapitkään roikkotukkaan tehtiin kerrostusta vähän myös taakse. Pituuden ei pitänyt lyhentyä juuri ollenkaan, mutta kyllä minusta vaikutelma ainakin on paljon lyhyempi. Kampauksia mitä ennen olen tehnyt on nyt paljon vaikeampi laittaa kun on eripituista hiusta. Vielä ainakaan en ole tähän tottunut, vaan välillä meinaa ahdistaa kovastikin. Pestessäkin tuntuu, että hiuksia on tosi vähän verrattuna entiseen.&nbsp; ::) Mutta kasvaahan nämä. Ja kyllä nuo kerrotukset silloin toimii ja ovat ihan kivat kun vaikka piipparilla vähän vääntää.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 31 Elo 2008, 09:15
Kirjoittaja Metku
^ Onnea uudelle mallille. :)

Vähän nyt kyllä pelottaa lisää... Voi olla, että tyydyn johonkin porrastettuun etuosaan tmv. Yyyh. Miksi tää on niin vaikeaa?

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 31 Elo 2008, 11:12
Kirjoittaja Jouana
Voieiiiijjj! Kävin eilen kampaajalla (hartaasti odotettu visiitti) ja halusin vaihtelun vuoksi otsiksen ja koska olin siitä niin tohkeissani, unohdin kokonaan muut onkelmat. Mun sivuhiukset ei oo tarpeeksi kerrostettu (eivät taida olla lainkaan!) vaan ne laskeutuvat juuri leuan alle ja koska luonnostaan taipuvat hiukan latvoista sisäänpäin niin näytän pyhälle pyramidille&nbsp; :'( Muutenkin kun kasvot on pyöreähköt niin tää ihanasti korostaa juuri sitä seikkaa&nbsp; :-[
Muotoillessa sain vähän tätä isonaama-efektiä häivytettyä, mutta ei kyllä näin paljon pitäisi joutua näkemään vaivaa hiusten pesun jälkeen. Pitäisikö varata uusi aika ja pyytää korjailua? En ole koskaan tehnyt niin, jos olen ollut tyytymätön. Sinänsä tyhmää. Vähän ehkä pelottaa että jos tulen väärinymmärretyksi nii tulos on vielä inhampi kuin nyt (mikä toisaalta ehkä mahdotonta :-\).

Painotan kuitenkin seikkaa, että edellisellä kerralla samainen kampaaja loihti kyllä aivan ihanan leikkauksen. Ja nytkin muu osa hiuksista on aivan loistavasti leikattu, takaakin pysyy pöyhkeänä ja ilmavana ilman erityisempää panostusta. Hiusten malli siis takaa lyhyempi (suunnilleen hiusrajaan asti) ja voimakkaasti kerroksittainen, hiukset pitenevät kasvoja kohti. Ongelma vain sivuhiusten kanssa. Haluan pitää tämän viistouman, mutta en pyramidi-naamalla.

Nyt tässä samalla kun kirjoitan, niin tulee vahvasti fiilis, että menen käymään siellä uudelleen. Kirjoittamisen ja aivojen käytön ihmeellinen vaikutus jälleen paljastui&nbsp; :D

Jos tasapitkän oloisia sivuja kerrostaa niin kyllähän se nostaa painopistettä vähän ylemmäs tuolta leuan tasalta, eikö? Pelkään pallopäätä, mutta sekin varmaan parempi kuin tämä pyramidi! (Haen lähinnä tsemppiä että saan aikaiseksi/uskallan mennä sinne uudelleen... ::))

Ääh...saikohan tästä nyt mitään selvää. Tuntuu että jos korjailen kirjoitusasua, niin menee vain epäselvemmäksi.. :o ;D

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 31 Elo 2008, 16:14
Kirjoittaja petomaani
^jos nyt oikeen ymmärsin, niin ei muuta ku meet hakeen hyvitystä ja sivuhapsututat kerrostamalla sen sivuleikkauksen, joka nyt ei oo asettunu oikein (sittenpä kaventaa, kun tulee sitä hapsua sivuun, kuten tuolla toisaalla mm. sun kans pähkittiinkin ;) ). Luulisin, etteivät edes velota korjauksesta, kun sanot asiallisesti, miten meni ja missä mentiin mönkään :) Ei muuta ku tsemppiä Jouana! :)

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 31 Elo 2008, 23:08
Kirjoittaja Jouana
^ Tängjuu!&nbsp; :) Itse asiassa tää saattaa olla sensuuria vaativa postaus, mutta siltikin hyvää makua halveksien paljastan että petipuuhat nostivat tänään mun hiukset ihan uusiin sfääreihin&nbsp; ;D On niin mahtava noste nyt takatukassa ettei tosikaan! Ylipäätään kummasti ilmavampi pehko nyt.
Totta puhuen en tiedä totuinko mukamas näin nopeasti pyhään pyramidiin, mutta jos vielä seuraavan pesun (eli huomenna) jälkeen tuntuu samanlaiselta kärvistelyltä, niin sitten kyllä painelen takaisin kampaajalle. Ei mulla mitään angsteja jäänyt, hyvää työtä kampaaja teki, mutta ei nyt ihan istu mulle kuitenkaan. Nätisti siis selitän asiani ja voin mä vähän maksaakin korjaustyöstä, mutta en kyllä samaa summaa kuin kokonaan uudesta käynnistä.
Ja pahimmassa tapauksessa pitää siis pyytää&nbsp; miestä apuun aina kun haluan oikein ilmavan kampauksen 8) Tsih!

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 15 Syys 2008, 19:45
Kirjoittaja choc-au-lait
Minulla on luonnonkiharat joille kerrostus EI sovi sitten yhtaan, ja olen saanut monet traumat liian innokkaiden kampaajien tekeleista... Mika siina oikein mattaa, kun sanoo oikein erikseen etta minulla alakerrokset on suoremmat kuin paallimmaiset, eika takatukkaa saa kerrostaa kuin ehka iiihan pikkuisen - ja ihminen menee ja leikkaa kunnon mulletin!? >:(&nbsp; >:( Never again.

Tasapitka "blunt cut" taas ei nayta kiharana kovin hyvalta, joten pyydan nykyaan etta tukka leikataan tasapitkaksi ja latvoja sitten viimeiseksi rikotaan jonkin verran ettei tule helmet hair-vaikutelmaa. Kasvojen ymparilla on myos ihan muutamia kerroksia, ja tama on toiminut seka suorana etta kiharana. )

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Syys 2008, 21:45
Kirjoittaja stelectra
Menin noin viikko sitten taas kampaajalle ja olin ihan varma etten voi olla tyytyväinen tulokseen,
mulla on pidennykset päässä ja jotain oli pakko tehdä, itse ehdotin kerroksittain leikkaamista,'
kampaaja oli IHANA!!!

Leikkasi tosi lyhyeksi ja ensin meinas tulla itku mutta sitten huomasin kuinka hyvin oli leikannut.
Takaa paljon lyhempi ja pitenee eteenpäin, todella onnistunut leikkaus:)

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Syys 2008, 21:55
Kirjoittaja aini
Kävin tuossa vähän aikaa sitten kampaajalla neljän kuvan kera, joissa jokaisessa kuvassa näkyi todella selvästi se kerrostus mitä halusin omaan päähäni. Kampaaja näki sitten jotain ihan muuta kuin mitä minä näin niissä kuvissa ja päätti leikata epämääräisen potan, jossa siis yksi kerros kiertää pään ympäri. Tämän pituus on n. korvan kohdalle. Muut hiukset ovat sitten kainalon kohdilla.

Näyttää tooosi hyvältä. Se oli viiminen kerta kun ikinä enää menen siihen kampaamoon.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Syys 2008, 22:19
Kirjoittaja pitkätukka
Ihmettelen myös, miksi jotkut kampaajat leikkaavat sellaisen pottakerrostuksen tai 2-kerrostukan, vaikka asiakas on selvästi pyytänyt muuta. Sain itsekin pari kertaa sellaisen ja se oli hyvin kaukana siitä, mitä toivoin. Ehkä kampaaja oli sitä mieltä, että se sopii asiakkaalle paremmin? Jos, niin olisi voinut infota asiasta ennen kuin alkoi leikata.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 25 Syys 2008, 22:22
Kirjoittaja Virus
^^ Voi harmi. ??? Oikea kampaaja oli varmaan sidottuna ja kapuloituna komerossa. Mene ihmeessä kuvien kanssa valittamaan, jos tehtiin ihan muuta kuin halusit!

Mulle leikattiin joskus muinoin jonkun trendikampaajan ehdotuksesta kerrostus tukan alle, ts. päältä oli tasapitkä ja pätkät piilossa alla. Oli kivan kevyt, mutta näytti ihan tasapitkältä. Voisinpa joskus kokeilla uudelleenkin.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 14 Loka 2008, 17:59
Kirjoittaja Ulpu
Mulla kerrostui ja keveni aika lailla tänään tukka. Pituudesta ei lähtenyt juurikaan, mutta massaa kyllä. Kivalta tuntuu ainakin nyt, vielä kun mun kampaaja suoristi tukan, on ihanan sileä ja näyttää kuin ois värjättykin.&nbsp; :)&nbsp; Katsotaan miltä tämä tuntuu, että lyheneekö sit jossain vaiheessa.

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 13:26
Kirjoittaja -j-
Mulla on alaselkään ulottuvat hiukset (luonnostaan laineikkaat) enkä ikinä ole kokeillut kerrostamista, mutta nyt tahtoisin jotain vaihtelua TYLSÄÄN tukkaan.

Oon siis ihan pihalla koko kerrostamisesta ja kyselisin, millä eri tavoilla kerrostamisen voi tehdä? Aion siis leikata hiukset itse.
Jadele jo selittikin yhden tavan :)
Jadele kirjoitti: ^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D

Voisiko joku antaa myös vinkkiä siitä, kuinka monta kerrosta kannattaa leikata ja paljonko kerrosten välille kannattaa jättää pituuseroa (jos siis oletetaan, että leikkaisin yllä mainitulla tavalla)?


Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 15:48
Kirjoittaja Pähkinä
^ Yksityiskohtaisia käytännön neuvoja en oikein osaa antaa, mutta kannattaa varmaan ainakin aloittaa tosi maltillisesti ohuella kerroksella hiuksia, jotka ensin jättää aika pitkäksi, ja siitä sitten vähitellen lyhentää ja lisää kerrostetun hiuksen määrää. Joskus vuosi, muutama sitten kerrostelin bsl-pituista tukkaa takaa hieman tuohon tyyliin kuin Jadele (tosin ilman otsista ja saksilla), ja suurimmaksi vaikeudeksi osoittautui sellaisen tönkön hei-tästä-on-napsaistu-keskeltä-tupsu-pois -lookin välttäminen. Mutta varoivaisella etenemisellä tuonkin onnistuu välttämään. Sivuprofiilin muotoon kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Oikeastaan tuosta omasta kokeilusta asti on jonkinmoista pientä kerrostusta ollut koko ajan. Nyt tosin kapaajan leikkaamana. Pitkää tukkaa hienovarainen kerrostus takana ja sivuilla kyllä ilmavoittaa ja keventää kivasti, vaikka yleisilme yhä pysyy nopeasti vilkaistuna tasapitkänä. Tukkaa voi vaikka hieman kevyesti käsillä "pörröttää" ja kuohkeus ei latistu heti (en siis käytä muotoilutuoteita). Miinusta tulee lähinnä kampauksia tehdessä. Jos lyhimmät hiukset takaa ovat edes ohuelti esim. 15 cm takaraivolta, vaikeuttaa se joidenkin kampausten tekoa tai heikentää lopputulosta. Huono puoli on myös se, että kerrostettu osuus on helposti itsenäisestikin ilman pörrötyksiä ilmava ja "irtonainen" raskaammasta osasta tukkaa, mikä helposti tuppaa korostamaan mahdollista kuivuutta tai luontaista pörröisyyttä. Mutta jos oma hius on tosi hyväkuntoinen, ei tätäkään välttämättä ilmene. Plus että jätettävillä, muotoilutuotteilla etc. saa aina laitettua hieman "maskeerausta"&nbsp; :) .

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 16:23
Kirjoittaja Norppa
-j- kirjoitti:
Jadele kirjoitti: ^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D
Voisiko joku antaa myös vinkkiä siitä, kuinka monta kerrosta kannattaa leikata ja paljonko kerrosten välille kannattaa jättää pituuseroa (jos siis oletetaan, että leikkaisin yllä mainitulla tavalla)?
Hmm.. oletkohan ymmärtänyt nyt hieman väärin? Sii ei ole tarkoitus leikata tuota ylös nostettua tupsua "vaakasuuntaan" vaan pystysuunnassa.

Siis et ota koko päänleveydeltä hiuksia vaan vain yhdeltä kohdalta mutta takaraivolta päälaelle saakka. Sen osan nostat ylös ja sitten leikkaat niin että se on tasainen. Nyt kun lasket tupsun alas niin siinä on koko matkalla niitä kerrostuksia ja seuraavan tupsun otat siitä vierestä.

Näin ainakin minä ymmrätäisin ja tällä tekniikalla (en nyt ihan näin kärjistetysti ehkä) kaverin hiuksiin kerrostuksia jonkun moisella menestyksellä tehnyt. Jos niitä leikkaa vaakasuntaan tupsun kerrallaan jää aika varmasti koloja ja selkeitä eri pituisia kerroksia.

Ymmrätääköhän tästäkään nyt mitään..

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Tammi 2009, 16:53
Kirjoittaja -j-
^
Joo, taisin ymmärtää väärin, mutta nyt luulen käsittäväni, mitä tarkoitettiin :)

Mitäköhän mun hiuksista tulee...

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 13 Helmi 2009, 21:37
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Minulla on suunnilleen BSL-mittainen tasapitkä tukka, johon kaipaisin vähän vaihtelua. Mainittakoon kuitenkin, että kasvatan hiuksiani koko ajan, tähtäimessä joku vyötärö-/lantiomitta. Ajattelin käydä tuossa maaliskuun alussa leikkaamassa latvojani rikotusti/kerrostetusti. Ehkäpä rikottu on parempi sana. En kuitenkaan haluaisi ottaa pituudesta kuin enintään kaksi senttiä pois, onkohan tuo nyt sitten mahdollista? Mitään superrikottua latvaa en halua, vähän vain, että ei ole niin tasapitkä vaikutelma ja muutenkin vähän sellainen vivahteikkaampi, ei niin tylsä. :)

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 09:00
Kirjoittaja -j-
^
Kai pituuden säilyminen onnistuu, jos hiuksia kerrostetaan, jättää vain ne pisimmät niin pitkiksi, kuin ovat.
En oikein tiedä, mitä toi rikkominen sitten tarkoittaa...

Mun hiuksista tuli itse kerrostamalla ihan ok. Tosin eipä kerrostus vielä paljon näy, kun on vielä suorat latvat ja hiukset usein ponnarilla. Oli muuten vaikea kerrostaa pitkiä hiuksia, kun ei yletä kunnolla leikkaamaan sieltä latvasta, mutta ratkaisin ongelman käyttämällä kylmää suoristusrautaa: otin levyjen väliin hiustukon ja vedin raudalla latvaa kohti, sitten vain leikkasin latvasta pois samalla tiukasti kiinni pitämällä, ettei hiukset karkaa rautojen välistä&nbsp; ;D

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 16 Helmi 2009, 14:37
Kirjoittaja Tunturikarpalo
^ Itse asiassa en halua kerrostaa, vain vaan rikkoa. Sehän on siis sitä, että latvoja rikotaan saksilla tai veitsellä, että ne ei olisi niin tasaiset. ;D

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 10:56
Kirjoittaja redhead
Minkälaisia eri kerrostustekniikoita on kaikenkaikkiaan olemassa ja mitä sanotte niiden soveltuvuudesta suoralle pitkälle lasihiukselle?

Viimeksi käyttämäni kampaaja tekee kerrostukset ottamalla sellaisen nipun käteen ja leikkaamalla ohennussaksilla joku 10 cm latvan yläpuolelta. Lopputulos on kyllä tosi karvainen eikä mielestäni imartele ollenkaan vaaleaa tukkaa vaan tekee sen jotenkin värittömäksi ikäänkuin tukka olisi katkeillut.
Toimisiko veitsi paremmin, vai liittyykö sen käyttöön myös jotain ongelmaa?
Muistan että joskus muinoin eräs kampaaja teki tukkaani kerrostuksia ihan normisaksilla leikkaamalla silleen viistoon muutamia pienempiä nippuja, ja että lopputulos olisi ollut jotenkin hallitumpi eikä tällainen kuin nyt... Kokemuksia siis pitkän suoran tukan kerrostamistekniikoista toivoisin.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 13:49
Kirjoittaja Ulrika
^ Mulle teki kampaaja kerran myös noin ja mun mielestä toi ei ole kerrostamista vaan vain ohentamista. Eihän siinä tule varsinaisia kerroksia, vain ohennettu latvasta. En ole toiste mennyt samalle kampaajalle. Juttelin tästä viime kerralla kampaajani kanssa ja myös hän oli sitä mieltä ettei kerroksia tuolleen ohentamalla leikata.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 07 Maalis 2009, 18:53
Kirjoittaja Kunis
Hmh, kävin kampaajalla ja pysin takaa aika jyrkkää kerrostusta ja siitä loivenevaa linjaa siten, että edessä olisi kaikki hiukset pitkiä pikkumatkalta. No, hän teki - n. 2cm kerrostuksen takaa. "Kun sinulla on niin klassinen pää, että tällanen sopii." Juu, niin kai sopii, mutta haluisin välillä vaihtelua silläkin uhalla, ettei vahva kerrostus sovi. Sen saa sitten kasvatettua pois.

No. Olen tässä pari päivää stailaillut tahtomaani mallia ja aina välillä käynyt saksimassa. Aina välillä kylppäristä kuuluu hätääntynyt huuto, että taas täällä lojuu hiuksia, vieläkö sinä niitä leikkelet ;) Malli alkaa tuntua hyvältä. Luulenpa vaan etten ihan takaa saa ite hyvin enkä oikein osaa kysyä keltään apua kun en tunne näppäräkätisiä. Enkä viitsis uudestaan maksaa kampaajaa siitä, että tasoittaisi pari hassua suortuvaa.
Mut muutoin ekaa kertaa elämässäni olen tyytyväinen kerroksiin - vieläpä omatekemiini.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 19 Heinä 2009, 23:27
Kirjoittaja RedHair
Aivan, näitä luettuani päÄtin kommentoida. Helposti hiusten kerrostusta pyydettäessä tulee kampaajalle mieleen kerrostaa pelkät latvat. Itsellänikin on moisesta kokemusta! Suosittelen korostamaan, että haluaa säilyttää paksut hiuksensa. Liian reipas kerrostus tosiaan ohentaa tukkaa hurjasti. Hiusten pituudesta välittämättä voi silti kuka tahansa kerroksittain leikata hiuksiaan. Kunhan muistaa tämän: jos leikkaat latvoja, kerrostuskin lyhentää hiuksiasi. Mielummin vähemmän latvoista, kuin kerrostuksesta. Ja kannattaa leikata&nbsp; varovasti aluksi, aina voi leikkauttaa lisää :D ;)

Fiksu, hiusmuodin tietävä kampaaja kyllä tietää mitä asiakas haluaa,
mutta näin ei todellakaan ole aina.. Suosittelen kuvaa mukaan!

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 15 Helmi 2012, 14:46
Kirjoittaja Luscious
Mulla on avattaressakin näkyvät, melkein vyötärölle asti olevat ja taipuisat hiukset.
Olen harkinnut kerrosten leikkaamista jo pitkään mutta en meinaa saada tehtyä asialle mitään.. Niin paljon oon täältäkin lukenut kuinka kampaajat kynivät liikaa ja massaa lähtee yms negatiivista.
Ja onhan minulla itselläkin takana karmein kampaamokeikkani ikinä, liittyen juurikin siihen että kampaaja kerrosti minulle lähes mulletin ja sabotoi kasvatukseni.
Siitä viisastuneena (?) ajattelin että koittaisin leikata kerrokset itse. En halua mitään kovin radiaalia, mutta päälikerrokseen kuitenkin kerroksia. Ajattelin tehdä kolmessa osassa kerrokset.. Vähän kyllä jännittää jo nyt!

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 07 Maalis 2012, 03:26
Kirjoittaja Ice
Kerrostaa voi miljoonalla tavalla. Pitkään tukkaan kannattaa kokeilla vaikka sitä että nappaa edestä molemmilta sivuilta n. 1cm kaistaleen kerrallaan ja vetää ne suoraan eteen sormien välissä joko otsan, nenän, leuan tai vaikka kaulan eteen halutusta voimakkuudesta riippuen, sormet pystyssä, sitten leikkaa toivotun kerrostuksen rajuudesta ja suunnasta riippuen joko suoraan poikki tai kulmassa, noin \ tai noin /

Saman pystyy tekemään suoraan taakse vetämällä, mutta tällöin kerrostus "menee eri suuntaan".

Yksi yleinen on vetää hiukset kohtisuoraan ylös ja leikata siellä sormet joko korvienmyötäisesti tai otsa-takaraivo -linjassa. Tällä tekniikalla saa tosi hienot kerrokset kun käy koko pään läpi ja on tosi helppo toteuttaa itse.

Ei näitä oikein pysty älykkäämmin selittämään, ei niitä parturikoulussakaan heti ekana päivänä opita ja jotkut ei opi edes leipätyössään ikinä,&nbsp; jolloin tulee näitä hulluja ohentajia, joten en voi vannoa ymmärtääkö tarinoinnistani mitään.

Aina pitää hahmottaa miltä hius näyttää ylös vedettynä ja mihin kohtaan se laskeutuu, ja mihin kohtaan se sitten laskee kun se on 5cm lyhyempi, ja miten kerrokset asettuu kun ne leikataan vasten normaalia suuntaa ja pudotetaan paikalleen. Samoin tulee huomioida miten esimerkiksi pyörteiden aiheuttamat kasvusuunnan erikoisuudet vaikuttaa, niiden huomioimatta jättäminen saa aikamoisia lovia muunmuassa etutukkaan. Niitä suuntia ja pudotuksia voi vaikka piirtää paperille.

Kehotan kyllä miettimään sitäkin, kannattaako väen vängällä pitää tasapaksua pehkoa jossa päänahkakin hautuu, kun vaihtoehtona on kevyt, helposti muotoiltava, kasvonpiirteitä korostava/peittävä, itsekseen nahasta kohoava, helposti pestävä, nopeasti kuivuva ja nykyaikainenkin mahdollisuus ;D Itse juuri puolisabotoin kasvatusprojektini kun päätin että se on ihan tyhmää ja leikkasin tuollaisen emotukan käyttäen kaikkia mahdollisia kevennys- ja tukihiustyylejä joita keksin. Muunmuassa niinsanottua palmukevennystä, jossa hiusosio kierretään tiukasti itsensä ympäri "rastamaisesti" ja napataan perus ohennussaksilla ainakin kolmesta kohdasta läpi. Tämä on mielestäni ainoita älykkäitä tapoja käyttää noita saksia ja ennenkaikkea paras tapaamani oikeiden tukihiusten teon tyyli. Toimii myös veitsillä tehtynä. Nyt kun kosautan sormet takaraivolle, ne nousee, vähän tupeerausta alle niin pysyvät ja jos haluaa tahmeuttaa niin jotain mattavahaa sipaus. Ei föönejä, aineita, hikeä ja tylsyyttä vaan hitunen harkintaa, tietoa ja malttia.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 30 Maalis 2012, 10:21
Kirjoittaja Ellamari
Ice,luin tuon sinun kerrostusohjeen.
Minun ongelma on myös paksut hiukset ja kerrostaminen.Kampaajalle saa aina vääntää rautalangasta ettei leikkaa vaan kerrostuksia,vaan myös latvoja pitää ohentaa.Viimeisin kampaajani ymmärsi mitä haluan,mutta jätti latvojen ohentamisen liian vähälle,joten ajattelin itse tehdä asialle jotain.
Eli miten neuvoisitohentamaan jo kerrostettuja hiuksia?
Haen sitä,että hiukset siis olisivat "sulkamaiset" latvoista ja laskeutuisivat kivasti,ettei kerrokset jäisivät paksuiksi.
Hiukseni ovat lähes lapaluihin saakka,joten leikkaaminen itse varmaankin onnistuisi,mutta kannattaako tuohon käyttää "vuolemistekniikkaa" vai saako saksilla itse toteutettua?

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 16 Loka 2012, 16:39
Kirjoittaja Ice
Vastaus tuleekin koreasti reilu puoli vuotta myöhässä, josta pahoitteluni, mutta asiaan. Suosittelisin toteuttamaan tuon n. 1cm paksuisissa pystyosioissa hiusosio suoraan sivulle vedettynä, näyttäen tuolta->&nbsp; --- josta leikataan hiusta pois linjassa tuo -> / kerrostuksen voimakkuudesta riippuen. Siinä kun hetken hahmottelee mielessään mihin ne hiukset tulee putoamaan kun ne mistäkin leikkaa niin kyllä se siitä selkenee. Osiota voi helposti ohentaa sivusta veitsellä vuollen samalla vetosuunnalla.

Helpoin työväline olisi kunnollinen terävä veitsi ja toisena vaihtoehtona vuolutekniikkaan soveltuvat sakset, jollain Fiskarsseilla vedettynä jäljestä ei tule putoava ja lentävä vaan tökkö ja lässähtävä. Jos hiusta on paljon ja osiot ovat vuoltunakin liian painavia, niitä voi vuolla sulkamaiseksi (veitsi/vuolusakset) ihan sillä että huimii sieltä vetosuuntaansa vedetyn osion välistä tyvestä latvaan päin (varovasti toki alkuunsa, ettei tee vahingossa koloja).

Vähän tämä on tämmöistä yksipuolista neuvontaa sen puoleen etten voi olettaa ihmisillä olevan kotonaan tai tutuillaan niitä teräviä veitsiä ja vuolusaksia, mutta kunnei niitä voi oikein millään korvatakaan. Tosin pitäisi kokeilla joskus joku huippuunsa teroitettu puukko, josko sellaisella voisi asiallisesti vuolla 8)

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 29 Syys 2014, 21:40
Kirjoittaja Luscious
Kävin äsken toista kertaa (viimeksi vuosi sitten) leikkauttamassa kerroksia ja äh!! Se on ilmeisesti YLIVOIMAISEN vaikeaa. Viimeks kampaaja ohensi ja ohensi ja ohensi hiuksia ohennussaksilla saamatta yhtään kunnon kerrosta aikaiseksi.
Tänään kävin kampaajalla ja pyysin selkeitä kerroksia ja kampaajakin oli että joo "olisko lyhin kerron tähän asti" ja leikkasi puolet tukasta sen pituiseksi paksuna nippuna naps! ja vähän häivytteli sitten sitä.. Tulos on että mulla on ikäänkuin kaks eri pituutta hiuksissa. Voi jes.. Kyseessä oli sentään häntäluuta hipova pituus joten kyseessä on monen vuoden kasvatus.
Oon ihan tyytyväinen et huonot latvat lähti ja tukka keveni ihan hirveesti, mutta siis korjata tätä pitää..

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 21 Maalis 2016, 10:08
Kirjoittaja nukka
Viimeksi kun kasvatin kerrostukset pois niin päätin että en enää koskaan leikkauta kerrostuksia, mutta kuinkas kävikään kun nyt taas tekisi mieli..

Mulla on bsl-mittaiset hennot ja ohuehkot hiukset niin minkälaisia kerrostuksia kannattaisi pyytää, että ne näyttäisivät hyvältä tässä? Vai onko kerrostaminen edes hyvä vaihtoehto? Haluaisin latvaan vähän eloa kun se nyt on ihan tasamittaiseksi leikattu.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 21 Maalis 2016, 12:56
Kirjoittaja Triina
^Mulla on tosi ohuet ja hennot hiukset ja ne ovat myös luonnonkiharat ja hyvin helposti vaurioituvat. Pidin pitkään BSL/midback-mittaisia hiuksia ja siinä pituudessa kerrostettu latva oli jo tosi huono vaihtoehto, se vaurioitui kahta nopeammin ja näytti kapiselta hiirenhännältä ja oikeasti inhosin sitä ohuuden tuntua sormiin. Nykyisin hiukseni ovat polkkamitassa ja tässäkin tasapitkä latva on paljon parempi, näyttää ja tuntuu niin paljon tuuheammalta. Malli on eteen pitenevä, joka tuo sopivasti elävyyttä. Jos hiuksissa kuitenkin on vähän enemmän massaa ja ne ovat terveemmät, niin kerrostus voi sopia paljon paremmin, kuhan se ei ole liian raskaalla kädellä rouhittu, vaan jättää sinne latvaankin jotain. Toinen vaihtoehto on leikata epäsymmetrinen tai muuten muotoiltu linja (U, V tms.) tuomaan vähän jujua.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 22 Maalis 2016, 15:03
Kirjoittaja nukka
^jotain tuollaista vastausta toivoinkin hillitsemään tätä leikkausvimmaa ;D Totuushan on se että jos kerroksia leikkaisin niin kohta jo harmittelisin sitä täällä.

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Lähetetty: 09 Kesä 2016, 11:52
Kirjoittaja bubbs
Mulle kerrokset hiuksissa ovat jotenkin hämärä asia. Ymmärrän toki, että siinä päälykerroksissa on lyhyempää ja alakerroksissa pidempää, mutta haluaisin jotenkin paremmin ymmärtää, että voisiko ne toimia omassa tukassani paremmin, kuin mitä ne ovat toimineet edellisillä leikkauksilla.

Molemmilla kerroilla, joilla kampaaja on leikannut mulle kerroksia viime vuosina, hiukset on vedetty osio kerrallaan sivulle ja latva leikattu melko suoralla linjalla siinä, ne jotka tuntevat tekniikan varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan, muille joku osaavampi voi tahtoessaan selittää ;D Mun hiuksissani tällä tavalla leikatut, tosi pehmeästi portautuvat kerrokset eivät kuitenkaan näytä juuri miltään, paitsi siltä, että latva tasaisesti suippoutuu tosi ohueksi. Viimeisin leikkasi vielä tosi pitkän kerrostuman ja tosi lyhyet hiukset, joita pitkään yritin uudelleenkasvattaa mittaansa leikkaamatta, jolloin kerroksetkin tietysti vielä vain venyivät. Latva alkoi näyttää ja tuntua todella kammottavalta. On ollut jotenkin taivaallisen ihanaa leikata kerroksia pois tuon viimeisimmän jälkeen, kun latva tuntuu saavan ihan hillittömästi paksuutta.

Eli tältä pohjalta en koe kerroksia mun jutukseni, mutta kun sitten toisaalta tykkäisin kihartaessa päälimmäisten kerrosten nousevan paremmin. On ollut ihanaa nyt, kun oon poiskasvattanut tosi paksua otsatukkaani, ja taaksepäin kammattaessa se tekee hiuksiin tosi kivan lisäkerroksen, joka nostaa kiharat ylös ja kerrankin näyttää siltä, että kiharrukset lähtevät tyvestä asti. Tasapitkällä tukalla tuntuu, että saan kiharaa tehtyä vain latvaan.

Eli tuotanoin, onkohan mahdollista, että kerroksia hiuksissa olisi suht portaallisesti ja vähän, vain parikolme? Vai näyttääkö se sitten automaattisesti tyhmältä? Se, että jokainen hius on eripituinen, ei mun päässäni tee kivaa kiharaa tai tunnu merkitävästi auttavan nousemista, ne lyhyemmät pyrkivät sitten vain niputtumaan niiden pidempien kanssa.