Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Leikkaukset sekä kampaukset
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulle kerrokset hiuksissa ovat jotenkin hämärä asia. Ymmärrän toki, että siinä päälykerroksissa on lyhyempää ja alakerroksissa pidempää, mutta haluaisin jotenkin paremmin ymmärtää, että voisiko ne toimia omassa tukassani paremmin, kuin mitä ne ovat toimineet edellisillä leikkauksilla.

Molemmilla kerroilla, joilla kampaaja on leikannut mulle kerroksia viime vuosina, hiukset on vedetty osio kerrallaan sivulle ja latva leikattu melko suoralla linjalla siinä, ne jotka tuntevat tekniikan varmaan ymmärtävät mitä tarkoitan, muille joku osaavampi voi tahtoessaan selittää ;D Mun hiuksissani tällä tavalla leikatut, tosi pehmeästi portautuvat kerrokset eivät kuitenkaan näytä juuri miltään, paitsi siltä, että latva tasaisesti suippoutuu tosi ohueksi. Viimeisin leikkasi vielä tosi pitkän kerrostuman ja tosi lyhyet hiukset, joita pitkään yritin uudelleenkasvattaa mittaansa leikkaamatta, jolloin kerroksetkin tietysti vielä vain venyivät. Latva alkoi näyttää ja tuntua todella kammottavalta. On ollut jotenkin taivaallisen ihanaa leikata kerroksia pois tuon viimeisimmän jälkeen, kun latva tuntuu saavan ihan hillittömästi paksuutta.

Eli tältä pohjalta en koe kerroksia mun jutukseni, mutta kun sitten toisaalta tykkäisin kihartaessa päälimmäisten kerrosten nousevan paremmin. On ollut ihanaa nyt, kun oon poiskasvattanut tosi paksua otsatukkaani, ja taaksepäin kammattaessa se tekee hiuksiin tosi kivan lisäkerroksen, joka nostaa kiharat ylös ja kerrankin näyttää siltä, että kiharrukset lähtevät tyvestä asti. Tasapitkällä tukalla tuntuu, että saan kiharaa tehtyä vain latvaan.

Eli tuotanoin, onkohan mahdollista, että kerroksia hiuksissa olisi suht portaallisesti ja vähän, vain parikolme? Vai näyttääkö se sitten automaattisesti tyhmältä? Se, että jokainen hius on eripituinen, ei mun päässäni tee kivaa kiharaa tai tunnu merkitävästi auttavan nousemista, ne lyhyemmät pyrkivät sitten vain niputtumaan niiden pidempien kanssa.
Vastaa Viestiin