Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Leikkaukset sekä kampaukset
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja emi »

Tuli mieleen että kun olen menossa kampaajalla ensi viikolla ja haluaisin hiuksiani leikkuuttaa vähän kerroksittain (ihan yksinkertaisesti vaan), niin minkälaisia eri vaihtoehtoja on sen suhteen?
Esim. jos haluaa pää laelle kuohkeutta ja takaa pituuksiin yhden kerroksen vähän lyhyempiä hiuksia lisää (nyt ovat tasapitkät).
Miten selittää kampaajalle ettei mene tekemään "sutta". Haluan siis muuten säilyttää hiukset yhtä pitkinä kuin nytkin, ainoastaan joihinkin hiuksiin sitä kerrostusta.

Minkälaisia erilaisia kerrostus systeemejä teillä muilla on? Mitä olette tykänneet?
Millainen kerrostus sopii luonnonkiharaan?

Joskus ollut itselläni lyhyt (korviin asti) reilusti kerrostettu malli ja siitä jäi tosi traumat.. hiukset olivat välillä kuin lampaalla, tosi järkyttävät :-\ Tietääpähän jatkossa ettei mene tekemään samaa virhettä :)
Viimeksi muokannut emi, 09 Helmi 2008, 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Lumi

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Itsellä on leikattu jo pari vuotta samaan malliin(huh, kun kuulostaa kamalalta), koska se on toiminut kaikista parhaiten tähän mennessä mun päässä, enkä oo siihen kyllästynyt. Eli nuo latvat leikattu samalla tavalla joka puolelta kerroksittain. Tosin nyt 'kerroksia' ei enää ole yhtä paljoa kuin ennen, kun oon näitä kasvatellut.. Toiminut äly hyvin näiden luonnonkiharoiden ja taipuisuuden kanssa.
Luulisin, että kaikista järkevintä olisi näyttää jostain mallikirjasta minkä tyyppistä haluat. Tosin mua ainakin itsee hämää se, että niissä saattaa olla vaikka yksi sivullinen täynnä saman mallin päästä otettuja kuvia, joista jokaisessa ne hiukset näyttää ihan erilaisilta- mutta loppujen lopuksi sitten kuuleekin kampaajalta, että kaikissa on sama leikkaus ja ne on vaan laitettu eri tavalla..  :-\
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Mulla taitaa olla aika samanlaiset hiukset kuin sulla ja hiukset on leikattu enemmän tai vähemmän kerrostetusti jo vuosikausien ajan. Eilen leikkautin enemmän kerrostusta kuin aiemmin, niin että alimmat hiukset ovat juuri ja juuri olkapäille ja lyhimmät päällä korvanipukkaan asti. Mutta useimmin minulla on ollut juuri tuollain vähän kerrostusta (kuten selititkin, selitä noin vain kampaajalle), ja pituuserot ovat olleet vain muutaman sentin. Ehkä vähän kuten tuolla naisella tuossa avattaressani (hän en siis ole minä).

Itse suoristan hiukset yleensä ja silloin kerrostus on ehkä parhaimmillaan. Mutta kyllä kerrostus sopii minusta hyvin kiharakampauksiinkin, kun itselläni aikanakin hiukset ovat kiharammat latvoista ja näin kiharat asettuvat nätimmin eri tasoille eikä kiharapörrö ole niin paksu. Näin vähän hämärästi selitettynä ::).
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja emi »

Kiitti teille kokemusten jakamisesta :)
Kuvia olen koittanut etsiä, mutten oikein ole löytänyt sellaista täydellistä minkä haluaisin, pitää jatkaa etsintää.

Tänne voisi kuviakin laitella erilaisista kerrostuksista! :)


Muokkausta.. tässä olisi kaksi kuvaa, joissa kerrostus näyttää kivalta

http://www.matrix.com/find_your_hair_st ... scroll=641

http://www.matrix.com/find_your_hair_st ... scroll=812
Viimeksi muokannut emi, 12 Helmi 2006, 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Miu

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Miu »

Miten muuten muotoilette kerrostetut hiukset? Itselläni lopputulos on aina ikävän karvainen. Vinkkejä muotoilutuotteista?
rolla

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja rolla »

Minä laitan lakkaa, vahaa ja kaikkea välillä sekaisinkin mitä kaapissa sattuu olemaan. Tyveen kun laittaa ja pitää päätä alaspäin, niin kyllä ne siitä kohoaa ja sitten vielä pöyhii päällimmäisiä lisää.

Ekaa kertaa koko elämässä mun hiukset leikattiin kerroksittain saksilla eikä veitsellä niin kuin kaikki nämä vuodet on tehty. Onhan sakset varmasti hellävaraisempi, mutta pari viikkoa leikkauksen jälkeen huomasi selkeästi, että sakset ollut asialla ja oli aika tönkkö fiilis eikä ollut sellainen rikottu. Nyt kyllä kuukauden jälkeen nämä on asettautunut jo kivaksi. Alkujärkytys oli vain kova  ;D

Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D
Viimeksi muokannut rolla, 15 Helmi 2006, 23:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

Rolla kirjoitti: Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D
Tuo on kyllä totta. Mä kerran olin kampaajalla, joka innostui todella kerrostamaan "koko rahalla" ja lopputuloksena oli kaamea ohut liuhu takatukka  :o . Arvatkaa meninkö sille kampaajalle enää??  ;)
Lilly Missy

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mä just viimme perjantaina olin parturissa. Sanoin kyllä etten halua paljoa kerrostettavan, kun vihaan sitä pörröfiilistä kun ne latvat sitten sojottelee minne sattuu. Hiukset näyttää tosi huonokuntosilta, ainakin mun silmään. Ja sitten se vielä föönäs mun hiukset niin ettei ne ees oikestaan näyttäny kerrostetuilta... Täysi totuus paljastui sitten vasta ekan pesun jälkeen kun hiukset kuivuivat vapaasti, oli aika reippaasti kerrostettu  :-\
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Metku »

Saiskos katsella kuvia noista teidän kerrostetuista hiuksista jossain?
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Efva »

tarde kirjoitti:
Rolla kirjoitti: Kerrostuksen kanssa olen kyllä kampaajalla saanut olla tarkkana. Herkästi kun alkavat oikein kunnolla sitten kerrostamaan ja tulos on aina vähän kynityn oloinen ollut. Pitää muistaa aina painottaa, että vain pari senttiä. Viimeks kyllä lähti enempi kun kampaaja tais vähä innostua  :D
Tuo on kyllä totta. Mä kerran olin kampaajalla, joka innostui todella kerrostamaan "koko rahalla" ja lopputuloksena oli kaamea ohut liuhu takatukka  :o . Arvatkaa meninkö sille kampaajalle enää??  ;)
Joo, mikä ihme siinä on, kun aina täytyy kerrostaa niin rankalla kädellä? Mulle on tullut ihan traumat siitä enkä enää uskalla mennä kampaajalle kerrostuttamaan, vaan oon sitten napsinut itse.  ::)
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Koala »

Oon menossa huomenna kans kampaajalle, niin itsekin ajattelin tuota kerrostusta  :D latvojen tasauksen lisäksi. Mutta onko tyhmää sanoa, että haluaa vain pari kerrosta  ;D. Ihan kuin ois vaikkapa kerrossiivooja ja toteais: "mulle sitten vaan pari kerrosta siivottavaa, kiitti". No joo  ;D  ::). Ei vaan, haen just samaa mitä moni muukin täällä, ettei lopputulokseksi tulisi harakanpesää, vaan että hiukset nousis vähän, koko kuontalo ei menisi ihan pitkin päätä ja saisin hieman huonokuntoisia päällihiuksia napsaistua pois. Tulisko siitä ok:n näköinen, kun minulla hiukset ulottuu vähän olkapäiden alapuolelle, mutta etuhiukset on jotain 5 cm lyhyemmät kuin muut hiukset. Luulisi, että parilla kerroksella ei ihan kauhea tulisi. En tosiaan tavoittele ainakaan mitään Paula Koivuniemi- lookkia, vaikka hänelle kyseinen leikkaus sopiikin  ;). Ja sekin olisi kiva, ettei niskassa roikkuisi jotain paria haiventa... Ymmärsiköhän tuosta mitään  :-[?!
emi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:39

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja emi »

Kävin siellä kampaajalla ja ei kyllä tuntunut tapahtuvan minkäänlaista muutosta edelliseen :-\
Taisi olla vähän liiankin varovainen, kun hirveästi varoittelin etukäteen ettei vaan liikaa kerrostaisi, vai unohtikohan koko kerrostamisen kun oli raitojen laittoa ja latvoista kuivien ottamista pois ym. hässäkkää (kiire) siinä etten tajunnut itsekään tarkemmin seurata kampaajan tekemisiä.

Hiuksissa siis pientä kerrostusta ennen kamjaajakäyntiäkin jo.

Aion kyllä seuraavan kerran (pian) kysyä miten sen kerrostamisen laita oli viimeksi, kun en huomaa minkäänlaista eroa. Minkähänlaista "hyvitystä" sitä uskaltaisi pyytää..!?

Muokkausta
Ai niin.. piti vielä kysyä että mistäkähän saisi takaapäin hiuksista otettuja kuvia, jossa kerroksittainen leikkaus. Olisi helpompi kampaajalle näyttää haluamansa malli.
Viimeksi muokannut emi, 01 Maalis 2006, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 2cFii, Olkapäille ylettyvät ohuehkot ja tuuheat kerrostetut luonnonkiharat. Väri kupari, tummuusaste 7
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Koala »

Minäkin kävin siellä kampaajalla ja ihan tyytyväinen olen. Kampaaja napsaisi sivuista keveämmäksi ja leikkeli kuivia päällihiuksia hiukan pois, ei varsinaisesti kerrostanut, koska en sitten kuitenkaan halunnut sitä. Hiukset tuntuu taas terveemmiltä ja helpommilta muotoilla.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mistähän löytyisi selkeitä kuvia kerroksittain leikatuista hiuksista? Olen selaillu joitain sivustoja, mutta niissä  kuva on yleensä suoraa edestä päin, eikä takatukkaa näy ollenkaan.
Inhoan tätä nykyistä mallia, jossa permis tekee tosin osansa. Haluaisin tällä kertaa näyttää kuvan kampaajalle enkä antaa "vapaita käsiä". Tässä mallissa jokainen hiustupsu tuntuu olevan eri mittainen (latvat ovat kuin siksak), eikä U-mallista ole jälkeäkään. >:(
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Koala »

Joo olis varmaan turvallisempaa ojentaa kampaajalle valmis kuvaesimerkki, kuinka haluais kerrostuksen tapahtuvan ettei tulis pussipäähän-fiilistä jälkeenpäin. Ajattelin, että ens kerralla varmaan kerrostan enemmän, jostain syystä en kehdannut viime kerralla antaa tehdä niiiin radikaalia  :D  muutosta. Ei vaan, halusin katsoa ekana, miten tämänkertainen kampaaja tekee latvojen tasauksen - ottaako liikaa jne, että tiedän mennäkkö uudestaan vai ei. Mutta menen luultavasti samalle uudestaan, kun oli muutenkin mukava kampaamo ja kampaaja  :). Pitäs kyllä minunkin yrittää hakea kuvamalleja valmiiksi.
Vastaa Viestiin