Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Leikkaukset sekä kampaukset
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Iia »

^Uskaltauduin pari päivää sitten käsiteltäväksi ja olen kyllä saanut jo melkein itkeä tulosta.  ;) eli tasapitkään roikkotukkaan tehtiin kerrostusta vähän myös taakse. Pituuden ei pitänyt lyhentyä juuri ollenkaan, mutta kyllä minusta vaikutelma ainakin on paljon lyhyempi. Kampauksia mitä ennen olen tehnyt on nyt paljon vaikeampi laittaa kun on eripituista hiusta. Vielä ainakaan en ole tähän tottunut, vaan välillä meinaa ahdistaa kovastikin. Pestessäkin tuntuu, että hiuksia on tosi vähän verrattuna entiseen.  ::) Mutta kasvaahan nämä. Ja kyllä nuo kerrotukset silloin toimii ja ovat ihan kivat kun vaikka piipparilla vähän vääntää.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Metku »

^ Onnea uudelle mallille. :)

Vähän nyt kyllä pelottaa lisää... Voi olla, että tyydyn johonkin porrastettuun etuosaan tmv. Yyyh. Miksi tää on niin vaikeaa?
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Voieiiiijjj! Kävin eilen kampaajalla (hartaasti odotettu visiitti) ja halusin vaihtelun vuoksi otsiksen ja koska olin siitä niin tohkeissani, unohdin kokonaan muut onkelmat. Mun sivuhiukset ei oo tarpeeksi kerrostettu (eivät taida olla lainkaan!) vaan ne laskeutuvat juuri leuan alle ja koska luonnostaan taipuvat hiukan latvoista sisäänpäin niin näytän pyhälle pyramidille  :'( Muutenkin kun kasvot on pyöreähköt niin tää ihanasti korostaa juuri sitä seikkaa  :-[
Muotoillessa sain vähän tätä isonaama-efektiä häivytettyä, mutta ei kyllä näin paljon pitäisi joutua näkemään vaivaa hiusten pesun jälkeen. Pitäisikö varata uusi aika ja pyytää korjailua? En ole koskaan tehnyt niin, jos olen ollut tyytymätön. Sinänsä tyhmää. Vähän ehkä pelottaa että jos tulen väärinymmärretyksi nii tulos on vielä inhampi kuin nyt (mikä toisaalta ehkä mahdotonta :-\).

Painotan kuitenkin seikkaa, että edellisellä kerralla samainen kampaaja loihti kyllä aivan ihanan leikkauksen. Ja nytkin muu osa hiuksista on aivan loistavasti leikattu, takaakin pysyy pöyhkeänä ja ilmavana ilman erityisempää panostusta. Hiusten malli siis takaa lyhyempi (suunnilleen hiusrajaan asti) ja voimakkaasti kerroksittainen, hiukset pitenevät kasvoja kohti. Ongelma vain sivuhiusten kanssa. Haluan pitää tämän viistouman, mutta en pyramidi-naamalla.

Nyt tässä samalla kun kirjoitan, niin tulee vahvasti fiilis, että menen käymään siellä uudelleen. Kirjoittamisen ja aivojen käytön ihmeellinen vaikutus jälleen paljastui  :D

Jos tasapitkän oloisia sivuja kerrostaa niin kyllähän se nostaa painopistettä vähän ylemmäs tuolta leuan tasalta, eikö? Pelkään pallopäätä, mutta sekin varmaan parempi kuin tämä pyramidi! (Haen lähinnä tsemppiä että saan aikaiseksi/uskallan mennä sinne uudelleen... ::))

Ääh...saikohan tästä nyt mitään selvää. Tuntuu että jos korjailen kirjoitusasua, niin menee vain epäselvemmäksi.. :o ;D
Viimeksi muokannut Jouana, 31 Elo 2008, 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
petomaani

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^jos nyt oikeen ymmärsin, niin ei muuta ku meet hakeen hyvitystä ja sivuhapsututat kerrostamalla sen sivuleikkauksen, joka nyt ei oo asettunu oikein (sittenpä kaventaa, kun tulee sitä hapsua sivuun, kuten tuolla toisaalla mm. sun kans pähkittiinkin ;) ). Luulisin, etteivät edes velota korjauksesta, kun sanot asiallisesti, miten meni ja missä mentiin mönkään :) Ei muuta ku tsemppiä Jouana! :)
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Tängjuu!&nbsp; :) Itse asiassa tää saattaa olla sensuuria vaativa postaus, mutta siltikin hyvää makua halveksien paljastan että petipuuhat nostivat tänään mun hiukset ihan uusiin sfääreihin&nbsp; ;D On niin mahtava noste nyt takatukassa ettei tosikaan! Ylipäätään kummasti ilmavampi pehko nyt.
Totta puhuen en tiedä totuinko mukamas näin nopeasti pyhään pyramidiin, mutta jos vielä seuraavan pesun (eli huomenna) jälkeen tuntuu samanlaiselta kärvistelyltä, niin sitten kyllä painelen takaisin kampaajalle. Ei mulla mitään angsteja jäänyt, hyvää työtä kampaaja teki, mutta ei nyt ihan istu mulle kuitenkaan. Nätisti siis selitän asiani ja voin mä vähän maksaakin korjaustyöstä, mutta en kyllä samaa summaa kuin kokonaan uudesta käynnistä.
Ja pahimmassa tapauksessa pitää siis pyytää&nbsp; miestä apuun aina kun haluan oikein ilmavan kampauksen 8) Tsih!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
choc-au-lait

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja choc-au-lait »

Minulla on luonnonkiharat joille kerrostus EI sovi sitten yhtaan, ja olen saanut monet traumat liian innokkaiden kampaajien tekeleista... Mika siina oikein mattaa, kun sanoo oikein erikseen etta minulla alakerrokset on suoremmat kuin paallimmaiset, eika takatukkaa saa kerrostaa kuin ehka iiihan pikkuisen - ja ihminen menee ja leikkaa kunnon mulletin!? >:(&nbsp; >:( Never again.

Tasapitka "blunt cut" taas ei nayta kiharana kovin hyvalta, joten pyydan nykyaan etta tukka leikataan tasapitkaksi ja latvoja sitten viimeiseksi rikotaan jonkin verran ettei tule helmet hair-vaikutelmaa. Kasvojen ymparilla on myos ihan muutamia kerroksia, ja tama on toiminut seka suorana etta kiharana. )
stelectra

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja stelectra »

Menin noin viikko sitten taas kampaajalle ja olin ihan varma etten voi olla tyytyväinen tulokseen,
mulla on pidennykset päässä ja jotain oli pakko tehdä, itse ehdotin kerroksittain leikkaamista,'
kampaaja oli IHANA!!!

Leikkasi tosi lyhyeksi ja ensin meinas tulla itku mutta sitten huomasin kuinka hyvin oli leikannut.
Takaa paljon lyhempi ja pitenee eteenpäin, todella onnistunut leikkaus:)
aini

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja aini »

Kävin tuossa vähän aikaa sitten kampaajalla neljän kuvan kera, joissa jokaisessa kuvassa näkyi todella selvästi se kerrostus mitä halusin omaan päähäni. Kampaaja näki sitten jotain ihan muuta kuin mitä minä näin niissä kuvissa ja päätti leikata epämääräisen potan, jossa siis yksi kerros kiertää pään ympäri. Tämän pituus on n. korvan kohdalle. Muut hiukset ovat sitten kainalon kohdilla.

Näyttää tooosi hyvältä. Se oli viiminen kerta kun ikinä enää menen siihen kampaamoon.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Ihmettelen myös, miksi jotkut kampaajat leikkaavat sellaisen pottakerrostuksen tai 2-kerrostukan, vaikka asiakas on selvästi pyytänyt muuta. Sain itsekin pari kertaa sellaisen ja se oli hyvin kaukana siitä, mitä toivoin. Ehkä kampaaja oli sitä mieltä, että se sopii asiakkaalle paremmin? Jos, niin olisi voinut infota asiasta ennen kuin alkoi leikata.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Virus »

^^ Voi harmi. ??? Oikea kampaaja oli varmaan sidottuna ja kapuloituna komerossa. Mene ihmeessä kuvien kanssa valittamaan, jos tehtiin ihan muuta kuin halusit!

Mulle leikattiin joskus muinoin jonkun trendikampaajan ehdotuksesta kerrostus tukan alle, ts. päältä oli tasapitkä ja pätkät piilossa alla. Oli kivan kevyt, mutta näytti ihan tasapitkältä. Voisinpa joskus kokeilla uudelleenkin.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mulla kerrostui ja keveni aika lailla tänään tukka. Pituudesta ei lähtenyt juurikaan, mutta massaa kyllä. Kivalta tuntuu ainakin nyt, vielä kun mun kampaaja suoristi tukan, on ihanan sileä ja näyttää kuin ois värjättykin.&nbsp; :)&nbsp; Katsotaan miltä tämä tuntuu, että lyheneekö sit jossain vaiheessa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.&nbsp;&nbsp; - Arvo Ylppö
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulla on alaselkään ulottuvat hiukset (luonnostaan laineikkaat) enkä ikinä ole kokeillut kerrostamista, mutta nyt tahtoisin jotain vaihtelua TYLSÄÄN tukkaan.

Oon siis ihan pihalla koko kerrostamisesta ja kyselisin, millä eri tavoilla kerrostamisen voi tehdä? Aion siis leikata hiukset itse.
Jadele jo selittikin yhden tavan :)
Jadele kirjoitti: ^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D

Voisiko joku antaa myös vinkkiä siitä, kuinka monta kerrosta kannattaa leikata ja paljonko kerrosten välille kannattaa jättää pituuseroa (jos siis oletetaan, että leikkaisin yllä mainitulla tavalla)?

2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Yksityiskohtaisia käytännön neuvoja en oikein osaa antaa, mutta kannattaa varmaan ainakin aloittaa tosi maltillisesti ohuella kerroksella hiuksia, jotka ensin jättää aika pitkäksi, ja siitä sitten vähitellen lyhentää ja lisää kerrostetun hiuksen määrää. Joskus vuosi, muutama sitten kerrostelin bsl-pituista tukkaa takaa hieman tuohon tyyliin kuin Jadele (tosin ilman otsista ja saksilla), ja suurimmaksi vaikeudeksi osoittautui sellaisen tönkön hei-tästä-on-napsaistu-keskeltä-tupsu-pois -lookin välttäminen. Mutta varoivaisella etenemisellä tuonkin onnistuu välttämään. Sivuprofiilin muotoon kannattaa myös kiinnittää huomiota.

Oikeastaan tuosta omasta kokeilusta asti on jonkinmoista pientä kerrostusta ollut koko ajan. Nyt tosin kapaajan leikkaamana. Pitkää tukkaa hienovarainen kerrostus takana ja sivuilla kyllä ilmavoittaa ja keventää kivasti, vaikka yleisilme yhä pysyy nopeasti vilkaistuna tasapitkänä. Tukkaa voi vaikka hieman kevyesti käsillä "pörröttää" ja kuohkeus ei latistu heti (en siis käytä muotoilutuoteita). Miinusta tulee lähinnä kampauksia tehdessä. Jos lyhimmät hiukset takaa ovat edes ohuelti esim. 15 cm takaraivolta, vaikeuttaa se joidenkin kampausten tekoa tai heikentää lopputulosta. Huono puoli on myös se, että kerrostettu osuus on helposti itsenäisestikin ilman pörrötyksiä ilmava ja "irtonainen" raskaammasta osasta tukkaa, mikä helposti tuppaa korostamaan mahdollista kuivuutta tai luontaista pörröisyyttä. Mutta jos oma hius on tosi hyväkuntoinen, ei tätäkään välttämättä ilmene. Plus että jätettävillä, muotoilutuotteilla etc. saa aina laitettua hieman "maskeerausta"&nbsp; :) .
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Norppa »

-j- kirjoitti:
Jadele kirjoitti: ^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D
Voisiko joku antaa myös vinkkiä siitä, kuinka monta kerrosta kannattaa leikata ja paljonko kerrosten välille kannattaa jättää pituuseroa (jos siis oletetaan, että leikkaisin yllä mainitulla tavalla)?
Hmm.. oletkohan ymmärtänyt nyt hieman väärin? Sii ei ole tarkoitus leikata tuota ylös nostettua tupsua "vaakasuuntaan" vaan pystysuunnassa.

Siis et ota koko päänleveydeltä hiuksia vaan vain yhdeltä kohdalta mutta takaraivolta päälaelle saakka. Sen osan nostat ylös ja sitten leikkaat niin että se on tasainen. Nyt kun lasket tupsun alas niin siinä on koko matkalla niitä kerrostuksia ja seuraavan tupsun otat siitä vierestä.

Näin ainakin minä ymmrätäisin ja tällä tekniikalla (en nyt ihan näin kärjistetysti ehkä) kaverin hiuksiin kerrostuksia jonkun moisella menestyksellä tehnyt. Jos niitä leikkaa vaakasuntaan tupsun kerrallaan jää aika varmasti koloja ja selkeitä eri pituisia kerroksia.

Ymmrätääköhän tästäkään nyt mitään..
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Joo, taisin ymmärtää väärin, mutta nyt luulen käsittäväni, mitä tarkoitettiin :)

Mitäköhän mun hiuksista tulee...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Vastaa Viestiin