Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Leikkaukset sekä kampaukset
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Aivan ihana malli! Mä haluaisin jotain ton tyylistä, että lyhyemmät kerrokset olis aika paljonkin pidempiä lyhyempiä. Sillä tavalla sais hiuksia enemmän koholle ja pöyhkeemmäks. Kuitenkin mietityttää se, että onko mun hiukset tarpeeksi paksut tuollaiseen malliin? Toimiiko tollaset mallit normaaleissa hiuksissa? En kuitenkaan halua, että ne pidemmät hiukset näyttää ihan liruilta.. Siksipä mulla on edelleen tylsät, melko tasapitkät hiukset..  ::)
Jadele
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 11:09

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jadele »

^Itselläni on päältä hiukset todella lyhyeksi kerrostettu ja alta pitkä eikä hiukseni ole kovin paksut mutta niitä on paljon.
Käytän klipsipidennystä tuomaan tuuheutta tähän pitkään osaan eli takatukkaan :)
Nyt haluaisinkin kasvattaa vähän pidemmäksi.
Täytyy välillä käydä kurkkimassa tuota laittamaani kuvaa että malttaisin vähän pidemmäksi kasvattaa päältä ja sivuilta.

tässä löytyi vielä tälläinen joka ei ihan yhtä kerrostettu kuin tuo aiempi kuva

tämä voisi olla Miracle sinulle parempi jos pelkäät että pidemmät hiukset näyttäisi ohuilta. Tässä ei varmastikkaan näyttäisi yhtä ohuilta kuin "ebayn mallissa".

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut Jadele, 19 Marras 2007, 13:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Shine »

^^ Nämä vaaleat peruukkikuvat on täällä ollut joskus aiemminkin ihastusta herättämässä. Tosiaan ihana malli, mutta ei varmaankaan oikeen sovellu ohueen tukkaan runsaiden kerrostusten vuoksi. Itselläni tavalliset suomalaiset suorat, eikä kovin paksut hiukset, ja olen todennut tasapitkän kuitenkin nätimmäksi, ainakin kovin runsaat kerrostukset saavat hiukset näyttämään lähinnä epäsiisteiltä ja katkenneilta  :-\
Mutta näin tosiaan vain mun tukassa, varmasti paksu/runsas hiuksisille todella ihana malli  :-*
Attache©
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:23

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Attache© »

Moikka.
Mulla on parhaillaan hieman ylikasvaneet ja veltot kerrostukset, joten ajattelin hieman herätellä tätä kerrostus keskustelua;
elikkä mitä mieltä olette, sopiiko suomalaiselle hennolle (mutta aika paljon hiuksia) tukalle tuollainen raskas kerrostus/ otsatukkameininki? Vai onko se niin, että kerrostus ohentaa liikaa jo muutenkin hentoa tukkaa ja tekee siitä entistä luirumman?? Kokemuksia muilla?
Onko tullut enemmän positiivisia kokemuksia kerrostuksesta, vai harmittiko et tuli leikattua niin paljon pois?

Kuva

Tässä toinen kuva;
http://rasysa.com/pkg/style/length/long/d.phtml?st=17280&

Itse olen vähän siinä ja siinä, toisaalta jos latvat ovat hieman kihartuvaiset, kuten hennot hiukset yleensä ovat, niin kerrostukset ovat pirtsakat, mutta kun laittaa hiuksen kiinni ne ovat tosi ohuen oloiset ja laittamattomana aika rumatkin joskus.. kuten tuossa aikasemmin olikin hyvä kuvaesimerkki. Myöskin hiuksissa olevat pyörteet oikein tunkevat esille.

Mutta entäs sitten tasapitkät/ ihan pieni kerrostus? Eikö usein juuri sanota, että niitä on mahdoton saada irti päänahasta ja ne vasta päätämyödenohuina valuvatkin, kun kerrostettuun tukkaan voi oikein föönata volyymiä? Mutta onko se niin, että tuo kerrosten tuoma volyymi korvaa hyvin sen hiusmassan, mikä sieltä on pois leikattu sitten vai olisiko parempi antaa sen kaiken mahdollisen hennon hiusmassan vain olla?
| GHD |
| Nexxus KeraPhix, Luxxtress, Humectress |
| Tigi Oatmeal&Honey |
| KC Color Mask |
| Nubian Heritage |
lumimansikka

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja lumimansikka »

^ Mulla on runsas tukka, mutta yksittäinen hius on hennonpuoleinen.

Joku vuosi takaperin mulle leikattiin hartiamittaiseen tukkaan voimakkaasti kerrostettu kampaus, jossa sivuotsis. Ensin harmitti, kun tuntui, että tukasta hävisi massa. Sitten huomasinkin, että tukkani taipuu mukavasti kerrostettuna ja aloin pitää sitä luonnonlaineilla enemmän. Kerrostuksen ansiosta sain kasvatettua tukasta takaa rintsikkapituisen ilman, että se makasi päätä myöten. Mutta. Sitten alkoi tympiä se ponnarin "ohuus" ja tukan hapsottaminen. Voimakas ohennus tukassani saa sen näyttämään epäsiistiltä ja hiirenhäntämäinen takatukka, vaikkakin pitkä sellainen, ei ole mielestäni kauhean imarteleva. Pätkäisin polkkamitan ja nyt olen kasvatellut tukkaa takaisin pitkäksi, ilman voimakasta kerrostusta. Sen sijaan olen pyytänyt kampaajalta pitkiä kerroksia ja nauttinut tukan luonnonsileydestä. Toivottu massakin on taas palannut :)

Mun hiuslaadulle ei sovi ohennus tai veistely, mutta lievä kerrostaminen kylläkin, mielellään "blunt cut" eli ikääkuin selkeästi leikatuilla kerroksilla. Ja se, että kasvojen ympärille on leikattu selkeä malli, tekee pitkästä, muuten tasapituisesta tukastakin elävän.
oo0Jade0oo

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja oo0Jade0oo »

Hei mitäs sanotte: kannattaako pitkiä hiuksia leikata kerroksittain? Kun mulla on vyötärölle ulottuvat tasapitkät hiukset... himottaisi niin kovasti leikata kerroksittain mutta pelottaa että ne ei sitten näytäkkään hyvältä  :-\
babei
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 23 Heinä 2006, 15:46

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja babei »

^Mulla on alaselkään ulottuvat hiukset, niitä on hieman kerrostettu. Tykkään ja aion pitää pienen kerrostuksen jatkossakin. Hiukset ei oo niin raskaat ja ovat helpommin käsiteltävät. Mielestäni sopiva kerrostus saa hiukset näyttämään myös paksummilta, tai ainakin mun tukan. Kokeile ensin leikata ihan vaan kevyitä, pitkiä kerroksia  :)
Vaaleahkoja raitoja lämpimän ruskealla pohjalla. Hiukset jonkin verran yli BSL. Otsis ja sivuilta kerrostetut. Luonnonkiharaa, mutta suoristan fanaattisesti.
Nadine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 281
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:12

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Nadine »

Olen samaa mieltä babein kanssa kerrostuksista. Leikkautin tässä vähän aikaa sitten alaselkään ulottuvat tasapitkät hiukseni lapaluiden puoleen väliin asti ja samalla hiuksia kerrostettiin hieman. Kerrostus on maltillista ja hiukset saa hyvin vielä kiinnikin. Kerrostus tekee ainakin mun hiuksista elävämmän näköiset, kun lievä taipuisuus nousee esiin ja muutenkin hiukset tuntuvat kerrostettuina helppohoitoisimmilta, paksummilta ja muutenkin kivemmiltä kuin tasapitkinä ja raskaina roikkuessaan. Suosittelen siis juuri pitkiä ja kevyitä kerroksia kuten babeikin.
1bMii
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Mulla on ollut tukassa kerrostuksia viimeiset viisi vuotta. Suunnitelmallinen kasvatus on kestänyt nyt  runsas kolmisen vuotta ja olet yrittänyt myös kasvattaa kerrostuksia pois (haaveena tasapitkä tukka puoleen selkään). Varsinkin kasvoja kehystäneet kerrokset ovat olleet kuluneet, eivätkä kasva samassa tahdissa kuin muut hiukset. Yleisilme on ollut pitkän aikaa hieman alaspäin suuntautunut. Pitkät sivut roikkuvat ilman minkäänlaista liikkuvuutta tai eloa.

Eilen kampaaja ehdotti, että kerrostettaisiin hiuksia taas hieman enemmän ja edestäkin pituutta voisi ottaa reippaastikin. Lyhyemmistä hiuksista kasvojen ympärillä lähti sitten viitisen senttiä ja sivuhiuksia muutenkin kerrostettiin näkyvämmästi. Ilme muuttui heti kirkkaammaksi ja hiukset vaikuttavat paljon paksummilta ja eloisemmilta. Hiukseni ovat hieman taipuisat ja tosi karheat, joten kerrostus näyttää paljon paremmalta kuin tasapitkä "suoruus". Taidanpa jättää tasapitkä-haaveilut ja pitää tästä lähtien kerroksia.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
oo0Jade0oo

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja oo0Jade0oo »

noniin nythän tuli sitten leikattua tämäkin pehko  ;D elikkäs hiuksista pituutta lähti n.10 senttiä (koska huonot latvat piti leikata pois) ja kerrostettiin latvoja ja sivuilta myöskin hieman silleen "revitysti"  :) ja kyllä tykkään tästä tukasta  :-*  ja tosiaan hiukset näyttävät jotenkin paksummilta  ::)
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Iia »

En nyt löytänyt vastausta tähän kysymykseen joka mieltä askarruttaa: eli kannattaako kerrostaa jos hiukset on tosi sileät (lasimaiset?)? Välillä kyllästyttää tämä tasapitkä roikkotukka. Kerran kampaaja minulle sanoi, että sinun hiuslaatuun ei kerrostukset oikein sovi. Otsatukkaa viimeksi vähän kevenneltiin leikkaamalla lyhyempiä hiuksia sinne väliin ja jotenkin ne -ei niin kivan näköisesti- sieltä erottuvat kun muuten on tosi sileät hiukset, mutta sitten tietyssä valossa ne lyhyemmät sieltä häiritsevästi näkyvät. Kuvaa hiuksista löytyy tuolta hiuslaatuketjun sivulta 17.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Aivan varmasti sopii ;)
Jepi

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jepi »

Hei te jotka ootte leikanneet ite hiuksenne kerroksittain niin antakaas vinkkejä miten se onnistuu? Itse oon kuullu semmosen tyylin, että kammataan hiuksia aina yksi "kerros" kerrallaan suoraan ylös ja lyhennetään siitä tupsun päästä vähän ja sitten seuraava kerros ja naps ja niin edelleen...en sitte tiedä tulisko oikeesti hienot,...ei oo uskaltanu vielä kokeilla ;D
Jadele
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 11:09

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Jadele »

^Juu itse leikkaan hiukset aina juuri noin eli otan osioita jotka nostan suoraan ylös ja siitä leikkaan sopivaan mittaan. Siitä sitten kun hiukset laskeutuu niin ovat erimittaisia. Leikkaan myöskin vietsellä kerrostuksia mutta vaatii sitten vähän enemmän harjoittelua.
Omistan todella lasimaiset, suorat hiukset ja ilman kerrostuksia en tulisi toimeen, valuisivat pitkin päätä.
Leikkaan suoran pidemmän otsiksen johon päälle lyhyempiä hiuksia antamaan kuohkeutta ja päältä on todella lyhyt vaikka takaa hiukset ulottuvatkin kohta puoleen väliin selkää. Aika vaikea selittää niin että tästä saisi selvää ;D
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Torstaina olisi tarkoitus mennä kampaajalle,ja jotain tämän tyylistä haluaisin http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Etuhiukset kuitenkin vinoon leikattuna, enkä halua noin lyhyitä hiuksia, sillä omani nyt paljon pidemmät. Pitää myös muistaa sanoa, ettei leikkaa kovin pörröiseksi/epäsiistin näköiseksi eli ei innostu liikaa.  :D
Vastaa Viestiin