Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Leikkaukset sekä kampaukset
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Iia »

Harmillista kun ei löydy aihetta "tyhmiä kysymyksiä hiusten muotoilusta", tämä kuuluis siihen.  ;D Mutta siis edelleen tätä samaa ongelmaa kerrostuksesta jauhan. Epäilen siis, että tässä minun kuontalossa kerrostus (takahiuksissa) ei hyvältä välttämättä näyttäis, mutta se lienee ainoa vaihtoehto jos tämä tasapitkä kyllästyttää. Mutta siis kysymys: onko se kerrostamista jos vain sivuhiuksiin leikataan lyhempiä, siis esim. muutamaa eri pituutta? (miten niin tyhmä olo  ::) )

Ja  tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.  >:(
heiini

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja heiini »

kiwi kirjoitti: Torstaina olisi tarkoitus mennä kampaajalle,ja jotain tämän tyylistä haluaisin http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... irdressing

Etuhiukset kuitenkin vinoon leikattuna, enkä halua noin lyhyitä hiuksia, sillä omani nyt paljon pidemmät. Pitää myös muistaa sanoa, ettei leikkaa kovin pörröiseksi/epäsiistin näköiseksi eli ei innostu liikaa.  :D
AAAA! Tuo malli on ihana! Tahtootahtoo...

Mun hiukset on tällä hetkellä ihan arsesta... Kävin kampaajalla suunnittelemassa wanhojenkampausta, ja samalla leikattiin vähän. Tai siis vähän enemmänkin... Olin tyhmä ja pyysin leikkaamaan 10 cm, mikä olikin sitten ihan liikaa, ja lisäksi kerrostusta tuli liian vähän. Niin että nyt on tällainen karsea lättänä olkapäilleyltävä tukka... En tykkää  :( Pari viikkoa sinnittelen ja sitten käyn leikkauttamassa nämä uudestaan. Tuleeko tuon linkin hiusten mallista toimiva, jos sitä pituutta ei alunperinkään ole hiuksissa kuin juuri ja juuri olkapäille? Ja onko tuollainen paljon kerrostettu vaivalloinen laittaa hyvännäköiseksi? Mun hiukset on kovin liukkaat ja jäykät, niin mahtaisko ne asettua tuolla lailla ilmavasti?
MissWorld

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

heiini kirjoitti: Ja onko tuollainen paljon kerrostettu vaivalloinen laittaa hyvännäköiseksi?
Kyllähän yleensä kerrostetut mallit tarvitsevat laittoa, jotta näyttäisivät hyvältä. Itsellänikin on kerroksittain leikatut, ja jos jättää laittamatta niin eipä ne kummosen näköset ole.
Ursula

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Ursula »

^ Riippuuhan se tosi paljon myös hiusten laadusta, miten paljon niitä täytyy laittaa, jotta leikkaus pysyy kuosissa. Itsepäinen luonnontaipuisa hius vaatii varmasti enemmän laittamista kuin suora, ainakin siis tuon edellä olevan mallin mukainen leikkaus. Mä en voisi uneksiakaan tuollaisesta hiusmallista, ei riitä hiusten määrä eikä kunto.
elna

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja elna »

Iia kirjoitti:
Ja  tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.  >:(
Hyvä kampaaja osaa katsoa sen miten hius taipuu mistäkin kohtaa ja minkälainen rakenne hiuksella on. Esim. kannattaako tehdä veitsellä vai saksilla ja miten. Mullakin on lasimaiset hiukset ja kerrostus sopii ihan hyvin -senkin voi tehdä niin monella eri tavalla. Tosin huomasin tässä, kun hätäpäissäni kävin yhdellä ei-vakkari kampaajallani, että se ei osannut ottaa huomioon hiusten taipuisuutta ja rakennetta, jolloin jälki oli tönkömpää ja leikkaus korosti taipuisuutta väärin ja epäsuhtaisesti. No, onneksi ensi viikolla pääsee jo luottoihmisen asiakkaaksi.

Lisäänpä vielä tähän, että itse pyydän kampaajalta aina leikkauksen, joka on mahdollisimman helppo pitää. Eli useimmiten laitan hiukset vaan pese, pöyhi ja pidä - tyyliin. Tosin riippuu varmasti leikkauksen lisäksi hiuslaadusta.
sol

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja sol »

Hei! Hairstorelta asti olen palstaa seurannut ja erittäin hyviä pointteja täältä lukenut. Yleensä olen vain seurannut asiantuntijoita, mutta nyt olisi itsellänikin ongelma, pieni, mutta erittäin ärsyttävä (kuten hiusongelmat usein ovat ;).  Nyt tuli kerrostus-pulma eteen. Yritän sinnikkäästi kasvattaa lyhyttä mallia, josta olen jo onneksi saanut korvat piiloon. Nyt sitten kävin uudella kampaajalla, joka haukkui ensin raitani (jotka olin edellisenä iltana tehnyt ja joihin olin erittäin tyytyväinen) sekä mallini, että on niin kuin panta tämä tukka pään ympärillä. Kuulemma leikkausvirheitäkin oli edellisessä leikkauksessa.

No, sitten puhuimme siitä, että otsatukkaa voisi hieman napakoittaa, se oli silloin juuri ja juuri kulmakarvoihin -> tulos oli miniotsis (yritän kasvatella ja toipua), mutta pahempaa oli se, että mallin piti olla eteenpäin pitenevä, niin olihan se, mutta toisen korvan kohdalla ammotti karmea lovi (huom, toisella puolella sitä ei ollut...). Eli kun tulin kotiin, täytyi minun itse leikata malli tasaiseksi, koska se lovi häiritsi niin paljon, ja siihen se kasvatus sitten meni...

Mutta itse ongelma on se, että kampaaja alkoi raastaa puolikuivaa tukkaani veitsellä ja rajusti. Eihän sitä sitten voinut enää sanoa, että ei silleen, kun puolet tukkaa oli jo raastettu. No, ajattelin, että kestäähän tämän, mutta nyt kun kuljetan sormiani pitkin hiuksiani, niin ennen sileät hiukseni ovat muuttuneet takkulatvoiksi, jotka tuntuvat katkeavat ihan koskettamalla. Siis Ongelman tiivistys ja kysymys ammattilaisilta: miten saisin nyt pois rikkinäiset latvat kerrostettujen hiusten seasta? En varmaan mitenkään... Auttaisiko ohennussaksilla nyrhiminen, niin latvasta tulisi terveempi. Minulla kun tuo veitsi repii ohuen, vaalennetun tukkani katkeamaan. Ja minulle on tärkeää hiusten hyvä kunto, jo ihan kasvatuksenkin takia.

Kiitos jos joku osaisi auttaa.  :)
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja kuku »

Miten saisin hiuksista sellaisen siistin rokkitukan jonka saisi helposti TOSI pörröisesti?
Sellanen megaiso tupeerattu rokkitukka!
Pitäisikö leikata hiukset vahvasti kerroksittain? Nyt mulla on olkapäille asti olevat paksut hiukset.
Ja en haluaisi että hiukset kauheesti ohenis, viime kerta oli aika järkytys..  :-\
Viimeksi muokannut kuku, 24 Kesä 2008, 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Kuku, en tiedä kuinka pitkänä haluat pitää tukan, mutta voin sanoa että jos leikkautat tukan kerroksittain poikatukaksi (ei liian lyhyeksi) ja jos hiuslaatusi on luonnostaan jäyhää ja aika paksua, niin et tarvi mitään tupeerauksia, tukka voi hyvässä lykyssä nousta pystyyn rokkitukkana helpostikin ja jollei, niin föönaat ja pörrötät samaan aikaan, vahaa ja lakkaa sekaan jne.
En millään usko että hiuksesi ohenisivat kerroksittain leikkuusta, koska kerrokset just tuo rakennetta ja paksuutta tukkaan.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja kuku »

Srite, joo tota ajattelin hiukset pitää tässä olkapään kohdalla, että varmaan pitäisi
reilusti kerrostaa?
2a F ii – Iho: kuiva
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Joo, jos aiot niistä ainakin osan pitää olkapäälle yltyvinä, niin kannattaa kerrostaa kunnolla. Kerrot vaan kampaajalle mitä haluat ja jos löydät siitä tukkamallista jotain kuvia, niin näytä niitä vielä kampaajalle. Jos kampaaja on pätevä, hänen tulisi sanoa myös, onko haluamasi tukan leikkaus mahdollista. Jos tukkasi laatu on tosi liukasta, etkä saa tukkaasi esim kiinni kunnolla, koska se on niin liukasta, mahikset rokkitukkaan ovat huonommat kuin karheammalla laadulla.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja kuku »

Juu, ei mun tukka ONNEKS liukas oo, melko karhee.
Mutta nyt löysin kuvanki!

--
Tuon tyylistä haluaisin :---)

niin, ja en tiedä onnistuuko tuo vielä näinkin lyhyeen tukkaan (olkapäille asti)
eli pitäisi varmaan alkaa kasvattaa hiuksia?
Viimeksi muokannut kuku, 21 Syys 2011, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2a F ii – Iho: kuiva
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Joo, näyttäisi siltä, että jos haluaisit tollaisen tukan, niin osan tukasta tarttisi mennä vähän olkapäiden yli. Voisi olla hyvä idea, jos printtaisit ton kuvan ja sitten sen kanssa kävisit kampaamossa. Noin pitkän tukan saaminen rokkitukaksi vaatii tosiaan tupeerausta ja voi olla aika hommaa pistää tukka niin joka aamu, joten olisi hyvä että tukkaa voisi pitää suoranakin välillä - vaatii hyvän kampaajan joka tekee kerrostuksen kivasti.
Nämä mulle tuli mieleen näin amatöörinä.
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja kuku »

Juupps, mä oon kyllä laittanu tukkaa lähes joka aamu
pörröseks ja on mulla jonku verran kerrostustakin et
kyllä mä jaksasin pistää  :D
2a F ii – Iho: kuiva
stelectra

Vs: Hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja stelectra »

Kuinka voi olla että muut kehuvat kuinka "pörröiseksi" ja paksumman näköiseksi hiukset on kun leikkaa kerroksittain kun mulla on niiiiiiiin monta kertaa leikattu niin ja aina vaan litistyy entisestään:)
En litistä sitä aineilla enkä usko että hiustenlaatu sen tekee:)
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: hiusten kerroksittain leikkaaminen

Viesti Kirjoittaja Metku »

Iia kirjoitti: Harmillista kun ei löydy aihetta "tyhmiä kysymyksiä hiusten muotoilusta", tämä kuuluis siihen.  ;D Mutta siis edelleen tätä samaa ongelmaa kerrostuksesta jauhan. Epäilen siis, että tässä minun kuontalossa kerrostus (takahiuksissa) ei hyvältä välttämättä näyttäis, mutta se lienee ainoa vaihtoehto jos tämä tasapitkä kyllästyttää. Mutta siis kysymys: onko se kerrostamista jos vain sivuhiuksiin leikataan lyhempiä, siis esim. muutamaa eri pituutta? (miten niin tyhmä olo  ::) )

Ja  tosiaan epäilen, että ne kerrostukset takatukassa joko katoais jonnekin tai näyttäis lähinnä katkeilleilta hiuksilta kun nämä hiukset on niin sileät ja lasimaiset. Kun otsatukassa on nyt lyhyempiä ja ei ne oikein kivoilta näytä. Plääh. Minen varmaan koskaan pääse tästä tasapitkästä roikkotukasta.  >:(
Sama ongelma. Mä pelkään niin pirusti antaa leikata näitä tasapitkiä bsl-mittasia haivenia. Maanantaina kampaaja, saa nähdä itkenkö.  :o
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Vastaa Viestiin