Sivu 1/1

Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:09
Kirjoittaja kiwi
Eli kuinka usein käyt kampaajalla? Toivottavasti vaihtoehdot eivät ole sekavat. ;D
Mitä sulle yleensä tehdään kampaajalla (tarkoitan tällä, sitä että leikataanko ja värjätäänkö samalla kertaa?)
Käytkö aina samalla kampaajalla?


Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:13
Kirjoittaja Auringonkukka
Mulla vaihtelee, viimeaikainen tahti on tainnut olla n. 3 kertaa vuodessa, tämän vuoden puolella olen tosin skarpannut ja olen jo nyt tainnut käydä sen 3 kertaa, tiistaina neljäs kerta. Yleensä tasataan latvoja/freesataan mallia eli pelkän leikkauksen puolella kallistuu, värjään hiukset yleensä itse joten en tarvitse kampaajan apua siinä asiassa.

Kaksi kertaa kaikkiaan on taidettu värjätä kampaajalla, toinen kerta oli lähellä katastrofia ja toinen kerta todella hyvä, tosin kampaaja olikin ystäväni. Permanenttia on myös otettu muutaman kerran joista viimeisimmästä jäi melkeinpä traumat. Kovin taitavassa leikkauksessa olen käynyt kaksi kertaa.

En ole löytänyt sopivaa kampaajaa vakiokampaajakseni joten olen käynyt pitkälti eri kampaajilla ja kampaamoissa, nyt seuraava kerta on peräti toinen samassa paikassa koska se on sopivalla paikalla ja viime kertaan olin tyytyväinen, saapa nähdä josko se luottokampaajakin löytyisi :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:20
Kirjoittaja Radish
Kerran puolessa vuodessa käyn tasoittamassa latvoja ja tänä vuonna olen ottanut hiuksiini kasvivärin molemmilla kampaamokäynneillä. Nyt kun sain käsiini kunnollista hennaa pitkästä aikaa (Henna-Boyn Yemeni-hennaa) niin voin toivottavasti jättää tuon kasvivärin pois ja käydä vastaisuudessa kerran vuodessa vain tasoittamassa latvoja. Katsellaan miten käy :).

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:21
Kirjoittaja Magia
Vastasin kerran puolessa vuodessa. Ennen kävin 3-4 neljä kertaa vuodessa, mutta nyt olen lopettanut hiusten värjäyksen, ja muutenkin hiustenhoitorutiinini ovat sen verran vaativat, etten aio kampaamoon enää kovin usein mennä. En halua, että hiuksiini laitetaan mitään hiuslakkaa (tai oikeastaan muitakaan muotoiluja), silikonia sisältäviä tuotteita tai tavallisia shampoita. En myöskään kaipaa sitä hirveää karskia hiusten selvitellyä, josta kuuluu vaan riips raaps ja naks naks. Uusi kampaaja on siis hakusessa, mallia pitäisi vähän kohentaa jossain vaiheessa (nyt). Mummollani olen käynyt leikkaamassa otsista ja latvoja, leikkailen itsekin välillä.

Edit. elleniä yksäröity.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:32
Kirjoittaja ellen
Nykyään käyn kampaajalla kaksi kertaa vuodessa leikkauttamassa latvat ja silloin tällöin käyn kampaajalla raidoittamassa päälaen juuret. Ennen kävin samalla kampaajalla, nyt hakusessa on uusi ja oikeasti asioista tietävä kampaaja, joka taitaa olla melkoinen harvinaisuus.

Magia, jos edelleen asut entisessä opiskelu"kylässäni", niin sieltä löysin mahtavan kampaajan ihan sieltä pääkadun viimeisestä talosta/risteyksestä/kampaamosta ennen siltaa. En enää muista kyseisen paikan nimeä, mutta kampaajan nimi oli Ulla ja hän oli ollut mm. Lontoossa töissä, joten jos hän tekee vielä hommia samassa paikassa, eikä ole muuttanut pois paikkakunnalta, suosittelen todella lämpimästi häntä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:35
Kirjoittaja Minsku
Semmoinen kolme-neljä kertaa vuodessa tulee yleensä käytyä, vähän vaihtelevasti kylläkin. Nykyään käyn vain leikkauttamassa, kun värjäilyt oon hoitanut itse, mutta ensi kerralla olis tarkoitus laittaa vähän raitoja ja katella, josko tästä vaalennuskierteestä pääsisi vähän irti niiden avulla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:42
Kirjoittaja MissWorld
Vastasin että kerran kahdessa kuukaudessa. Nyt tosin yritän kasvattaa hiuksia, joten ei tule varmaan käytyä vähään aikaan, kun värjäänkin hiukset nyt itse kun ei tarvitse käydä leikkuuttamassa niitä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 16:46
Kirjoittaja Nemain
Pari kertaa vuodessa käyn tasaamassa latvoja, aina samalla kampaajalla (tai ainakin samassa kampaamossa).

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 19:15
Kirjoittaja Tristy
Käyn noin kahden kuukauden välein. Silloin malli on yleensä jo vähän ylikasvaneen näköinen, mutta en oikein haluaisi käydä useamminkaan, kun saman hintaista se kuitenkin on leikkattiinpa sitten ½cm tai 2cm. :P Lisäksi pelkään aina vähän, että tuunkin ihan kauhea malli päässä pois kampaajalta, joten siitäkin syystä vähän turhaan aina venyy se ajan varaaminen. Käyn siis vain leikkauttamassa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 19:32
Kirjoittaja Copper
Olen käynyt kampaajalla kerran kolmessa kuukaudessa eli neljä kertaa vuodessa. Olen aina värjäyttänyt ja leikkauttanut hiukseni. Vakiituinen kampaajani siirtyi kuitenkin töihin muualle, joten uuden etsintä olisi edessä. Aikomuksenani olisi näillä näkymin värjäillä hiuksia ihan itse ja käydä leikkauttamassa latvoja pari kertaa vuodessa. Jos nyt vaikka löytäisin itselleni hyvän kampaajan, saattaisin kuitenkin alkaa hänellä värjäyttämään hiuksiani.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 19:45
Kirjoittaja tuatara
Vastasin, että kerran kahdessa kuukaudessa. Oikeastaan ihanne tämän tukan kanssa olisi ehkä n. 6 viikon välein - pätkitty ja lyhyehkö malli kun on kyseessä. Silloin malli pysyisi siedettävänä, vaikka olisikin jo ylikasvanut. Todellisuudessa esim. nyt viimeksi tuli kampaamokäyntien väliin kokonaista 11 viikkoa, ja se kyllä näkyi! Tukka oli jo mahdoton, ylikasvanut pehko, jossa ei ollut enää mitään muotoa jäljellä - tämä kun vielä on karhea ja paksu, niin voitte kuvitella, miltä näytti... Mutta kun elää köyhän opiskelijan budjetilla, on pakko säästää jostakin. :-[

Kampaajalla vain leikataan, sellainen tunnin mittainen muotoon leikkaus yleensä tehdään. Viimeisestä kampaajan tekemästä värjäyksestä taitaa olla aikaa jo yli pari vuotta, eli itse värjäilen. Jos jotain vaativampaa haluan, esim. monisävyvärin tai raitoja tms. saa kampaaja kyllä hoitaa sen. Itse en uskalla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 19:49
Kirjoittaja RUDER
kerran vuodessa, ehkä. viimeksi taisin käydä viime vuoden joulukuussa. :D ihan hyvin olen omilla leikkelyillä ja värjäyksillä pärjännyt. jos on jotain monimutkaisempaa värjättävää, niin tökkään kämppikselleni purkit käteen ja pistän sen värjäämään.  jos on jotain mallinmuutosta, niin menen kampaajalle, mutta aika harvoin sellaista tulee. suhteellisen samanlaisena on malli pysynyt viimeiset nelisen vuotta kuitenkin. opintotuilla elelyn aikoihin ei yksinkertaisesti ollut varaa kampaajaan, joten opettelin leikkaamaan tukan itse. nykyään olisi varaa, mutta tapa on jotenkin jäänyt päälle.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 20:08
Kirjoittaja Lingon
Kerran kolmessa kuukaudessa laitoin vastaukseksi. Lyhyimmillään leikkausväli on ollut pari kuukautta, kun oli vielä vähän lyhyemmät hiukset. Samoin jos en ole ollut tyytyväinen leikkaukseen, niin olen käynyt "korjauttamassa" kuukauden-parin päästä. Nykyään leikkausväli saattaa välillä venyä puoleenkin vuoteen, mutta keskimäärin tuo kerran kolmessa kuukaudessa on lähempänä totuutta.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 20:21
Kirjoittaja Norppa
Vastasin kerran kahdessa vuodessa, koska en tosiaan ole moneen vuoteen pahemmin kampaajalla käynyt, vuosi sitten kesällä viimeksi ja sekin oli aika extempore.

Harrastetaan yhden kaverin kanssa  toistemme hiusten leikkelyä ehkä n. 4 kk:n välein. Meillä on hirmu samanlainen kasvusto, molemmat kasvattelee ja tukka on hieman luonnonkihara/taipuisa, joten lopputuloksen ei tarvitse olla ihan niin tasainen kuin ihan suorassa tukassa. Mutta ihan hyvä lopputulos on molemmilla on tähän saakka ollut :) Jotenkin vaan piheys iskee kun pitäisi vaan "vähän tasoittaa latvoja". Lisäksi kumpikaan ei harrasta mitään kerrostuksia tai muita vaativampia malleja, niin operaatio on melko yksinkertainen.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 21:13
Kirjoittaja Klaara
Mie käyn 3-4 kuukauden välein. Jos väli kasvaa pidemmäksi, menevät kerrostukset epäsiistin näköiseksi ja otsatukka kasvaa liian pitkäksi. Otsiksen voisi ehkä leikata itse, mutta ihan mielelläni käyn itseäni hemmottelemassa. Pysyypä latvat kunnossa ja saan kasvatettua sen haaveilemani hyväkuntoisen pitkän kuontalon.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 21:35
Kirjoittaja witura
En oikein tiedä mitä vastaisin, koska normaalisti en käy lainkaan kampaajalla, mutta niitä poikkeuksiakin on kuten mallin vaihto yms. mitä itse en osaa tehdä (esim. victoria beckham polkasta normi).

Kuitenkin kävin kampaajalla usein sillon kuin vaalensin, mutta nyt ajattelin hoitaa kaikki värjäysoperaatiot kotona vaikka joutuisinkin vaalentamaan, koska luottamukseni kampaajiin on laskenut.

Jos joskus otan raidat niin menen kampaajalle, niitä en uskalla tehdä kotona. 

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 22:00
Kirjoittaja Nina*
Vastasin kerran kolmessa kuukaudessa, joskus saatan käydä hieman useammin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 23:23
Kirjoittaja Catbear
Vastasin kerran kolmessa kuukaudessa. Joskus käyn useammin, joskus harvemmin. Toisinaan jos tilanne pääsee kampaamokertojen välillä liian pahaksi, kaverini värjää juurikasvuni tai tasoittaa latvani. Kävisin mielelläni useamminkin, mutta kampaajani on todella suosittu ja aikoja on vaikea saada, ja lisäksi olen kovin laiska varaamaan aikoja. Asiaa ei toki helpota se että saan työvuorolistat vain kolmeksi viikoksi eteenpäin...

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Loka 2008, 23:35
Kirjoittaja petomaani
Tällä haavaa kerran puolessa vuodessa on tavoitteena. Kasvatusta :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 00:47
Kirjoittaja Jouana
Pitkätukkaisena kävin n puolen vuoden välein, mutta nyt kun pätkin lyhyen (joka on koko ajan lyhentynyt entisestään) väli lähentelee luultavasti 2kk:tta. 1½kk voisi olla todellinen väli.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 02:11
Kirjoittaja SVC
Permanentin ylläpitämiseksi käyn kampaajalla noin kolmen kuukauden välein, jolloin samalla myös leikkautan latvat. Ennen tahtini oli tasoa kerran tai kaksi vuodessa, sillä värjäämisen tykkään tehdä kotona eikä pelkkää latvojen tasoitusta varten tule lähdettyä usein :)

Käytän useimmiten samaa kampaamoa, mutta sattumanvaraisesti eri kampaajaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 02:27
Kirjoittaja NarnianQueen
Minun kohdallani oikea vaihtoehto olisi 'joka kolmas kuukausi' - 'kerran puolessa vuodessa'- välimaastossa, joten laitoin raksin puolen vuoden kohdalle. Tänä vuonna olen käynyt kampaajalla kolmesti, kevättalven jälkeen taukoa olikin sitten elokuulle, minkä jälkeen leikkautinkin hiuksia taas jo lokakuussa...  ::)
Pyrin käymään tästedes hieman useammin kuin puolen vuoden välein, jotta latvat pysyisivät siisteinä, ja noudattaa tässä suurempaa logiikkaa kuin tähän mennessä. Nyt löytyi onneksi mieluine kampaamokin, jossa osataan leikata laadukkaasti, joten voinen maksaa sen 30 € hieman useammin kuin kerran puolessa vuodessa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 10:40
Kirjoittaja Rory
Mullakin menee kerran 3 kuukaudessa- välimaastoon, joskus vähän harvemminkin tulee käytyä ja joskus useammin. No nyt tänä vuonna olen käynyt esim. värjäyttämässä joskus maalis-huhtikuussa viimeksi ja leikkauttamassa toukokuussa & nyt syyskuussa. Lisäksi kävin syyskuun lopulla tehohoidossa. Nämä kaikki kampaamokoulussa, joten ei tullut niin kalliiksi.

Nyt kampaamolla käyntejä pitää vähän suunnitella etukäteen, kun on tuo pikku napero hoidettavana. Ei pääse enää ihan miten vaan.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 12:07
Kirjoittaja Manna
Käyn noin kolmen kuukauden välein kampaajalla eli neljä kertaa vuodessa. Se on ihan sopiva tahti, varsinkin kun on vielä tarkoitus kasvattaa pituutta. Viimeisen kuukauden aikana ennen kampaajaa juurikasvu häiritsee hieman.... ja varsinkin ne harmaat hiukset siellä :o

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 15:01
Kirjoittaja irvikissa
Puolen vuoden välein, suunnilleen. Ennen tuli käytyä ehkä neljän kuukauden välein, mutta nykyään kaveri hoitaa värjäämisen ja tukka on pitkä, niin mitään mallinmuutosleikkauksia ei tarvita. Yleensä siis vaan leikkautan latvoja tai sitten kerrostutan.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 15:05
Kirjoittaja Jenni.
Äänestin kerran vuodessa. Käyn siis tosiaan harvoin kampaajalla. Ehkä tosiaan kerran tai kaksi vuodessa, hiusten värjäämisen takia lähinnä. Jos löytyisi joku oikein halpa paikka niin voisi käydä useamminkin. Tästä lähtien kyllä ajattelin että varmasti pidän huolta värjäämisestä niin ettei juurikasvua ei ehtisi juuri tulla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 16:15
Kirjoittaja zubi
Käyn noin 6-8 viikon välein. Kuosissaan oleva tukka on mulle tärkein juttu kauneudenhoidossa, joten en halua venyttää kampaajakäyntien väliä yli 8 viikon. Mulla on monisävyvärjätty pehko, jonka sävyä tykkään vaihdella silloin tällöin, enkä osaisi moista tehdä kotona. Puolipitkä mallini kaipaa siistimistä säännöllisesti myös.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Loka 2008, 16:36
Kirjoittaja Janda
Vastasin kerran kahdessa kuukaudessa. Tyvikasvun vaalennan nykyisin itse, johtuen siita etta kampaajalla en ikina saanut toivomaani tulosta, vari oli aina joko liian valkoinen tai keltainen. Tukan malli on myoskin suht helppo, eli siistimista en tarvitse kovin usein.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 28 Loka 2008, 22:05
Kirjoittaja pitkätukka
Kas, en ole vielä äänestänyt täällä. Vastasin nykytilanteeni mukaisesti, että en käy ollenkaan. En tule varmaan käymään tulevaisuudessakaan.

Viime vuodenvaihteeseen asti kävin kampaajalla 4-6 kk:n välein ja kasvatusprojekti ei jostain syystä oikein edistynyt, koska kampaaja leikkasi aina liikaa tai vähintään kerrosti liikaa. Suosittelivatpa vielä käymään useamminkin leikkauttamassa, vähintään 3 kk:n välein. En toiminut suosituksen mukaan, ja kampaajista luopumisen jälkeen on kasvatusprojekti sujunut paljon paremmin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 29 Loka 2008, 16:57
Kirjoittaja Charleen
Kerran kahdessa kuukaudessa.
Kaheksan viikon välein käyn, tää leikataan, värjätään ja laitetaan raidat.
Mulla kasvaa ihan järkyttävän nopeeta hiukset, joten vikat viikot saan aina olla laittamassa jotain pinniviritelmiä ettei juurikasvu näy  ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 29 Loka 2008, 17:12
Kirjoittaja Ilyasviel
Kaksi kertaa vuodessa. Sopiva tahti kun pitää lähinnä tasata latvoja se pari senttiä. Värjäykset hoituu kotona.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 29 Loka 2008, 17:40
Kirjoittaja Säde
Käyn kerran tai kaksi kertaa vuodessa nyt kun kasvatan. Saa nähdä, koska pääsen seuraavan kerran käymään, kun muutin niin kauas vakkarikampaajastani, eikä huvittaisi etsiskellä uuttakaan :(

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 30 Loka 2008, 16:13
Kirjoittaja lillamilla
Olen käynyt noin kerran kahdessa kuukaudessa, vaalentamassa tyvikasvun. Mutta nyt olen saanut tarpeeksi tästä ja varmaankin palaan omaan maantieväriin, jota sitten suoravärillä tuunailen. Toistaiseksi vastaus kuitenkin 1 krt / 2 kk.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 30 Loka 2008, 16:53
Kirjoittaja Tiukunen
Käyn kerran kahdessa kuukaudessa, hiukset värjätään ja leikataan. Pari kuukautta on sopiva väli, ei tosin haittaa vaikka venähtäisi vähän pidemmäksikin, tukka ei ehdi päästä ihan kamalan ylikasvaneeksi. Punapää kun olen, väriä täytyy toki jonkun verran pitää itse yllä, muuten haalistuu ihan liikaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 31 Loka 2008, 01:08
Kirjoittaja Mimiya
Luulin jotenkin kuuluvani vähemmistöön, mut ilmeisesti aika moni muukin käy noin kerran kolmessa kuukaudessa. Ja kyllä, käyn yleensä aina samalla henkilöllä ottamassa värin ja leikkauksen. Mun oma väri ei oo niin kovin kaukana värjätystä sävystä, joten juurikasvua ei helpolla edes huomaa. Mulla on joitain kampaajatuttuja, jotka tarvittaessa päivittävät leikkausmallia useamminkin, mutta kun nyt kasvatan tukkaa niin ei sitä joka viikko tarvitse eikä saakaan karsia :) Kävisin kyllä mielelläni useamminkin kampaamossa ottamassa vaikka erilaisia erikoishoitoja ja hienoja kampauksia, mutta valitettavasti taloudellinen tilanne ei anna oikein myöten.
Ensi tiistaina on kampaaja, vihdoinkin! :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Marras 2008, 13:09
Kirjoittaja kiwi
Ennen kaupunkiin muuttoa tuli käytyä kampaajalla kerran puolessa vuodessa (eri kampaaja). Kaupunkiin muuton jälkeen olen käynyt kampaajalla kolme kertaa vuodessa (tai näin olen suunnitellut käyväni). Eilen kävin leikkauttamassa myös etuhiukset, joten sitä varmaan pitää käydä siistämässä useammin.  :) Minun kampaajalla käyntini riippuu hirveästi myös rahatilanteestani, mutta tällä hetkellä näyttää olevan vielä varaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Marras 2008, 13:22
Kirjoittaja si3nna
Vastasin että kerran kolmessa kuukaudessa, vaikka todellisuudessa n. 3-4 kk välein. Tänä vuonna oon tähän mennessä käynyt kolme kertaa kampaajalla, ja neljännen kerran tulee varmasti vielä käytyä, koska edellinen käynti oli syyskuussa.

Mulla on tapana venyttää aikoja käyntien välillä melko pitkiksi, koska jotenkin nautin siitä että tukka on aika kaameassa kuosissa kampaajalle mennessä, silloin siistitty tulos näyttää aina niin upealta. ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Marras 2008, 14:51
Kirjoittaja SpicyApple
Mä laitoin käyväni kerran kuussa, vaikka oikeammin käyn tasan viiden viikon välein. Järkytyin siitä, miten harva käy näin usein. Mutta täällä tietty useat kasvattaa pitkiä hiuksia. Mun tukka pitää leikata noin tiheästi, muuten siitä tulee muodoton hapsuläjä ja otsiskin kasvaa naamalle. Itse en osaa edes sitä otsistani siistiä enkä jaksa kotona edes värjätä. Helpompi rampata kampaajalla.  ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Marras 2008, 15:14
Kirjoittaja Kayla
Käyn kampaajalla 7-8 vkon välein normaalisti. Vielä ei ole löytynyt luottokampaajaa, joten käyntiväli riippuu aina edellisen käynnin onnistumisesta. Jos on leikattu ja värjätty hyvin, niin kestän hyvin sen 8 viikkoa, jopa ylikin. Jos taas joku menee pieleen, niin en yleensä kestä kärvistellä kahta kuukautta, vaan menen aiemmin  ;)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 16 Marras 2008, 00:18
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Vastasin kerran vuodessa, vaikka saatankin käydä 1-2 kertaa, mutta leikkausväli on silti puolta vuotta pidempi. Aika sekavasti selitetty. ::)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Marras 2008, 10:34
Kirjoittaja Vovka
En käy ollenkaan. Ei viitsi maksaa ylihintoja tasapitkän tukan napsimisesta, kun saman voi tehdä itsekin. Siellä ne kuitenkin leikkaisivat liikaa, kuten on tältäkin foorumilta saanut turhan usein lukea. EVIL!

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Marras 2008, 12:54
Kirjoittaja Prisku
Käyn leikkaamassa kampaajalla hiukset kerran puolessa vuodessa. Joskus saatan samalla laittaa raitoja. Viimeksi hiusten tasoittaminen maksoi noin 30 e, ja tuntui niin hurjalta hinnalta että ei tee mieli leikataan useammin, vaikka ehkä tarttis. Itse en uskalla/jaksa enää värjätä itse hiuksiani kun on niin monesti mennyt mustaksi tummanruskealla värjätessä. Ja onhan se sotkuista hommaa. Ajattelin jatkossa käydä värjäämässä opiskelijakampaamossa. Siellä saa värjäyksen koko tukkaan+raidan 30 eurolla. Itsellä menisi pelkkiin väreihin sama määrä rahaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 10:27
Kirjoittaja Patrisia
Vastasin kerran vuodessa, vaikka joskus se 2 vuotta taitaa olla lähempänä totuutta. Mutta kun se vaihtelee. Ja silloin kun menen, niin leikkaus ja raidat usealla värillä kuuluu pakettiin. Itse sitten värjäilen niitä raitoja väliaikoina mieleni mukaan, kunhan siellä on kampaajan käsittely pohjalla, mistä on helppo jatkaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 18:07
Kirjoittaja Heleena
Vastasin kerran puolessa vuodessa, vaikka lähempänä totuutta olisi kai ollut kerran neljässä kuukaudessa. Sitä ei kuitenkaan ollut vaihtoehtojen joukossa. Aiemmin kävin 4 kertaa vuodessa, mutta kasvatusprojektin myötä olen harventanut käyntejäni. Etuhiukset kaipaisivat useammin trimmaamista, ja joudunkin kampaajan väliaikoina turvautumaan kaikenlaisiin jippoihin niiden kanssa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 22 Marras 2008, 18:10
Kirjoittaja Kiivi
En koskaan. Värjään itse ja mies tasaa silloin kun tarvitsee.  ;D En ole koskaan päässyt yhteisymmärrykseen kampaajien kanssa siitä minkä verran leikataan kun olen kasvattamassa tukkaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 24 Marras 2008, 23:30
Kirjoittaja sininen kissa
En käy kampaajalla. He leikkaavat aina liikaa, repivät ja raastavat hiuksia väkivaltaisesti niin että niitä katkeilee valtavasti, ja lisäksi koen turhana maksaa tästä kaikesta. Itse osaan tasata latvoista juuri sen verran kuin haluan, käsittelen niitä taatusti hellästi, eikä maksa mitään. Silloin harvoin kun värjään, teen senkin itse, halvemmalla ja paremmalla tuloksella sekä vähemmillä vaurioilla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 09:19
Kirjoittaja kleio
Minä myös leikkaan hiukseni itse. Kun on pitkä tukka, ilman mitään erikoisia leikkauksia, pääsee NIIN vähällä ja helpolla ja halvalla. Ei oo hiuskriisiä ikinä!  :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 18:24
Kirjoittaja olivia
Vastasin kerran kolmessa kuukaudessa..riippuu hieman värin kulumisesta ja rahatilanteesta mutta se kolmekuukautta aika maksimi kun tummassa haluan pysyä enkä jaksa itse värjäillä ja malli pysyy sen aikaa kunnossa.
Eli aina leikkaus ja väri. Ja samalla kampaajalla käyn.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 21:58
Kirjoittaja -j-
En käy kampaajalla. Viimeisen 10 v aikana olen käynyt 2 kertaa ja molemmat meni pahasti pieleen.

Jos kävisi säännöllisesti, voisi ehkä löytää hyvän ja itselle sopivan kampaajan, mutta mitäs sitä turhaan, kun itsekin saan tukkani operoitua, ja tulihan mulle yksi muukin rahareikä (auto!).

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 23:45
Kirjoittaja Kronia
Sanoisin, että noin kerran puolessa vuiodessa käyn leikkauttamassa hiuksia kampaajalla. Etuhiuksia trimmaan kotosalla silloin tällöin ja värjäys hoituu samassa paikassa.

Mä oon itseasiassa yllättynyt, että keskimääräinen juures käy niin harvoin kampaajalla...

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Marras 2008, 20:26
Kirjoittaja Valentine
Vastasin kerran kuukaudessa, vaihdellen n. 3-5 viikon välein  :). Ei oikein muuten onnistu näidän lähes valkoisten ja lyhyiden hiusten pito.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Marras 2008, 20:28
Kirjoittaja Kikka
Mä käyn about 2,5 kuukauden välein. Olen jättänyt värjäyksen kampaajan hommaksi kokonaan ja kun vihdoinkin olen löytänyt kivan vakikampaajan, on siellä käyminen kaikinpuolin piristävää niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Marras 2008, 22:37
Kirjoittaja taiqa
Kampaajalla tulee käytyä n. neljä kertaa vuodessa. Usein otan sekä leikkauksen että värin, jos vain opiskelijabudjetti sallii. Useamminkin tekisi mieli käydä värjäyttämässä, kotiväreillä kun harvemmin saa juuri toivomaansa tulosta.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 09:07
Kirjoittaja calypso
Vastasin että kerran puolessa vuodessa. Tavoitteenani on käydä 3 kuukauden välein mutta aina se käyntiväli valitettavasti venähtää joko kroonisen rahapulan tai jonkin muun syyn takia. Onneksi se ei pitkissä hiuksissa niin näy, muuten kuin otsatukassa ja omasta mielestäni todella ylikasvaneessa lookissa. En nimittäin enää tavoittele mahdollisimman pitkää tukkaa vaan koitan tasapainoilla pitkän ja silti kivasti leikatun ja muotoiltavan mallin välimaastossa.. Tällä kertaa, kun viime käynnistä alkaa olla taas pian se puoli vuotta, syynä on se että vakkarikampaajani on jäänyt äitiyslomalle enkä oikein tiedä mihin sitä uskaltautuisi.

En ole koskaan ottanut mitään käsittelyjä kampaajalla, ainoastaan leikkauttanut hiukset. Yleensä lyhennetään jonkin verran, lisätään tai vähennetään kerrostusta (toiveideni mukaan) ja otsis leikataan uuteen kuosiin. Pieniä muutoksia jotka kuitenkin vaikuttavat niin paljon. :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 09:42
Kirjoittaja ZombieQueen
Vastasin kerran kahdessa kuukaudessa, se on ainakin aiemmin pitänyt paikkansa. Katsotaan nyt kuinka usein käyn jatkossa kun kasvattelen omaa väriä raidoilla höystettynä, on hieman anteeksiantavampi väri kuin mulla on aiemmin ollut. Mun tukkaa on viimeksi leikattu viime joulukuun lopussa ja tavoitteena oli selvitä tämä vuosi leikkaamatta mutta katsotaan sitäkin vielä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 13:33
Kirjoittaja Camilla
Käyn kampaajalla noin 3-4 kertaa vuodessa, ihan riippuen kaipaanko leikkausvaihtelua. Ystävättäreni hoitaa hiusten tasoittamisen.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 23:20
Kirjoittaja Herbina
Käyn joka toinen kuukausi värjäyttämässä ja vähän leikkauttamassa (yleensä lähinnä huonot latvat pois, joskus sitten enemmän ja kunhan otan taas otsiksen niin sitäkin saa olla korjauttamassa kuukauden välein). Joskus käyn myös välikuukausina värjäyttämässä tyvikasvun piiloon. Mä en ainakaan uskalla lähteä tuhoamaan ihanan hyväkuntoista tukkaani kotivärjäyskokeiluilla. Muutenkin tämä on sen verran paksu ja pitkä että tulisi varmaan joku laikukas lopputulos.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Kesä 2009, 23:40
Kirjoittaja Bosbon
Minä käyn 2-3 kk välein. Värjäytän aina tyven ja joka toisella tai kolmannella kerralla myös leikataan, yleensä vain latvat. Latvoja tasaan silloin tällöin myös itse. Viime kerralla kampaajalla leikattiin kunnolla kerroksia tasapitkään tukkaani. Olis pitäny lyhentää niitä pisimpiä latvoja vielä reippaammallakin kädellä, pitkä yleiskuva säilyisi siitä huolimatta. Tahtoo kevyen ja huolettoman kesätukan!

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 09:53
Kirjoittaja nuunuu
Kolmen-neljän kuukauden välein. Seuraavaan kampaajakertaan viimekertaisesta on mennyt jo varmaan yli neljä kuukautta. Toisaalta, päässäni on "monisävy", eli vähän vaaleata, vähän tummaa, aurinkokin antanut oman tatsinsa, sekä malli on muutenkin aika pörrö ja tykkään etenkin kesäisin pitää sitä huolittelemattoman "sotkussa", joten juurikasvu ei haittaa menoa vaan sulautuu mukavasti muuhun.
Kampaajalla sitten ihan värjäys ja leikkaus. Oon löytäny niin mainion mestan että menen sinne oikein mielelläni lutraamatta itse kotona väreillä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 07 Maalis 2011, 23:25
Kirjoittaja cenadra
(Suunnilleen) kerran kahdessa vuodessa.
Joskus tosiaan harvemmin. En tykkää kun ne aina leikkaa liikaa, vaikka sanoisi että vain sentti tai kaksi.  :-[
Nyt tosiaan kun kasvattelen, niin parempia pysyä kauempana kampaajista, ettei tarvitse pettyneenä kävellä pois.  ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 07 Maalis 2011, 23:49
Kirjoittaja Eiffe
Korkeintaan kerran vuodessa. Alkais olla taas ajankohtaista, sillä sivuhiusten kasvaessa tarpeeksi en osaa enää leikellä niitä itse tai edes miehen avustuksella samanlaisiksi molemmilta puolin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 07 Maalis 2011, 23:53
Kirjoittaja Sassy
Kaksi kertaa vuodessa, eli reilun 5 kk:n välein tulee suunnilleen käytyä. Kasvattajana luovun puolen vuoden välein muutamasta sentistä ja samalla yleensä värjätään hiuksia lähemmäksi omaa väriä. Tuntuu että tämä omanvärin kasvatus on ikuisuusprojekti, joka ei pääty koskaan. Nykyään olenkin hyväksynyt tilanteen että värjään kampaajalla kerran puolessa vuodessa aina koko pään mahdollisimman lähelle omaa väriä, mutta jo puolen vuoden päästä väri on jälleen niin lämmin latvasta että pakko värjätä koko pää tasaisen lopputuloksen saamiseksi. Ensikerralla ajattelin tosin ehdottaa että jos kokeiltaisiin vain raidoittaa. Nyt kun hius on vähitellen alkanut saada pituutta en millään haluaisi rääkätä sitä, edes puolen vuoden välein.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 00:34
Kirjoittaja Kata
Käyn noin kolme kertaa vuodessa, joskus vain kaksi.  :-[ Pyrkimyksenä olisi istua kampaajan tuolissa joka kolmas - tai vähintään joka neljäs kuukausi.

Kampaamokäyntejäni harventaneita syitä ovat olleet muun muassa se, etten ole ollut tyytyväinen lopputulokseen edellisellä kerralla sekä se, että olen kasvattanut hiuksiani jotain tiettyä tilaisuutta varten (kuka takoisi kallooni, että siistityt latvat näyttävät paremmilta?). Joskus olen vain ollut laista kampaamoajan varaamisen suhteen, kun olen halunnut vakkarikampaajalleni, mutta en ole ollut varma siitä, milloin liikun siellä päin.

Leikkaan siis hiukseni kampaajalla, mutta värjäyksen suoritan itse noin kerran kuussa jollakin tummanruskealla sävyllä. Värjäyksen lopputulokseen olenkin ollut lähes poikkeuksetta tyytyväinen.  ;)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 06:40
Kirjoittaja bast
En koskaan ole ollut innokas kampaajalla kävijä ja erään värjäyskatastrofin jälkeen se jäi kokonaan. Viimeksi kävin 6-7 vuotta sitten.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 06:48
Kirjoittaja zubi
Käyn nykyään 5 (joskus 6) viikon välein. Onhan se aika järkkyä rahamenoa kun joka kerta menee 70-85 euroa, mutta olen todennut, että näin pystyn edes suurin piirtein sietämään hiuksiani. En ole enää aikoihin värjännyt tyveä eli oma sävy pohjalla. Sitä pitää raidoittaa melko tiheästi, ettei yleisilme tummu kovasti.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 08:45
Kirjoittaja EllaBella
En käy kampaajalla. Leikkaan itse hiuksiani ja pystyn antamaan kotona niille naamioita. En taida tarvita kampaamojen palveluita. Päänahkahieronta jonkun muun tekemänä olisi kyllä ihan kiva :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 09:57
Kirjoittaja Arnella
Käyn noin kerran vuodessa siistimässä latvoja. Parin kuukauden sisään olisi taas sen aika. Joitain vuosia sitten minulla oli pitkään otsis ja enemmän kerrostuksia ja silloin kävin noin 5 kk välein ja siinä välissä aina tasoittelin itse otsista. Hiuksiani ei ole koskaan värjätty kampaajalla vaan vaalennan tyvikasvun kotona. Olisi ihana joskus käydä värjäyksessä, mutta en halua "jäädä koukkuun".  ;)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 10:07
Kirjoittaja Janda
Ennen kavin tosi saannolliseti n. 6 viikon valein mutta nykyaan vain 2-3 kertaa vuodessa. Siistin latvat ja vaalennan tyven itse, kasvatus kun on kovassa kaynnissa. Valilla entinen kampaaja kaveri saksii otsatukkaa parempaan kuosiin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 08 Maalis 2011, 11:13
Kirjoittaja |Piija
En käy myöskään enää kampaajalla. Saan (ja osaankin vuoden opiskelun jälkeen) tehdä itse kaiken tarvittavan itselleni. Tietenkin koulussa on joku leikellyt, värjännyt ym. mutta kasvatan, joten en anna enää kenenkään koskea ja värjään pelkästään suoraväreillä.  :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 19:13
Kirjoittaja scarface
Nyt noin 5 vkon välein, tukka kasvaa muuten ihan liian nopiaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 20:04
Kirjoittaja Pähkinä
Mä tasautan latvoja yleensä noin 3 - 6 kuukauden välein. Viimeksi tosin leikkasin itse, mutta tulos ei ollut yhtä hyvä kuin kampaajalla, joten taitanen palata kampaamokeikkoihin.  :D  Jatkossa myös harkitsen latvojen leikkauttamista useammin. En kasvata ja yleensä annankin ottaa jonkun 5 - 6cm, niin miksi en leikkauttaisi latvoja tiheämmin, mutta vähemmän, ja nauttisia tuoreista, hyväkuntoisista latvoista useammin.

Edit. Vaihdoin ääneni "kerran kahdessa kuukaudessa" vaihtoehtoon, sillä siihen aion tästä eteenpäin pyrkiä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 20:07
Kirjoittaja Linnee-
Pari kertaa vuodessa on yleensä tullut käytyä mutta nyt ajattelin olla pari vuotta parturilakossa koska en ole varmaan koskaan ollut tyytyväinen tultuani kampaajalta. Aina olen jotenkin onnistunut lyhentämään hiuksiani ihan liikaa ja rumaan malliin. Latvojen tasoittelu pitäisi opetella tekemään itse  ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 20:41
Kirjoittaja LP_Alice
Viime käynti kampaajalla oli 1.7.2010 ja siihen saa jäädä. Ei silleen, että olisi ollut jotenkin karmaisevan huono kokemus, mutta koen, että tunnen itse hiukseni paremmin ja myös sen, mitä niille haluan tehtävän. Mä en muutenkaan tykkää maksaa mistään palveluista, oon aina semmonen "kyllähän mä nyt tän voin oppia ja hoitaa itse!" ;D

Vastasin siis etten käy kampaajalla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Maalis 2011, 22:56
Kirjoittaja Rory
Piti vaihtaa tuohon tuo oma ääni, kun nykyään käyn ehkä 2krt vuodessa vain. Viimeksi kävin leikkauttamassa tukkaa joskus syys-tai lokakuussa. Syksyllä värjäsin itse ja nyt on pitänyt jo pitkään värjätä tai värjäyttää mutta laiska kun oon...

Olisihan se kiva käydä useammin, mutta toisaalta ei näin kotiäitinä pysty kovin usein kampaajalla ramppaamaan eikä niitä aikoja ole helppo sumplia päiväaikatauluun (pitäs jostain saada lapsenvahti jne).

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 11:02
Kirjoittaja kivi
Viimeksi kävin toissapäivänä ja seuraavan kerran menen kesä-heinäkuussa. Toivottavasti saan latvat pidettyä kunnossa, että ei tarvitse aiemmin mennä napsimaan kaksihaaraisia pois.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 14:47
Kirjoittaja eveleen
Aiemmin ei tullut käytyä kuin kampaajasiskolla ajottaisessa latvojen tasauksessa mutta nyt lyhyemmän mallin kanssa kampaajalla joutuu käymään kahden-kolmen kuukauden välein niin että tukka pysyy suunnilleen samassa kuosissa. Kun leikkasin vähän vajaa BSL mittaisen tukan ensimmäisen kerran polkkapituuteen oli alkujärkytys melkoinen mutta sen jälkeen kun malli venähti hipomaan olkapäitä tukka tuntui melkein ahdistavan pitkältä :D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 18:26
Kirjoittaja zzww
Joskus käyn kampaajalla jopa kerran kahdessa kuukaudessa mutta pääsääntöisesti käyn kaksi kertaa viidessä kuukaudessa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 20 Maalis 2011, 18:43
Kirjoittaja Retro
Vastasin kerran puolessa vuodessa, joka on luultavasti lähinnä totuutta. Leikkasin vuosi sitten hiukseni lyhyeksi, jonka jälkeen olen käynyt kampaajalla neljä kertaa. Yksi uudenvuodenlupauksistani oli olla käymättä kampaajalla puoleen vuoteen (kasvatus alkoi taas), eli palaan varmaan tuohon ennenkin hyväksi havaittuun kampaamokäyntitahtiin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Maalis 2011, 15:59
Kirjoittaja nelma
Vanha vastaukseni oli kerran kolmessa kuukaudessa, mutta muutin sen nyt kerran puolessa vuodessa. Totuus hiipparoi varmaan jossain 3 kertaa vuodessa...

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 10 Huhti 2011, 23:00
Kirjoittaja Hyx
Nyt kun kasvatan, niin pyrin tekemään tasausleikkauksen (1-2cm) pari kertaa vuodessa. Viimeksi leikkasin heinä-elokuussa, sen jälkeen tammi-helmikuun vaihteessa pieni tasaus. Seuraavan kerran varmaankin taas heinä-elokuussa, kun aurinko on kuivattanut latvustoa.

Kasvattamiseni on kaatunut kyllä aina siihen että kampaaja leikkaa liikaa enkä pääse kasvatuksessa eteenpäin  :-\ Tai sitten siksi että olen käynyt useamman kerran vuodessa kampaajalla, ja aina on napsittu "kuivia pois".

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Huhti 2011, 10:46
Kirjoittaja Nala
Itse käyn kutakuinkin pari-kolme kertaa vuodessa, riippuu ihan siitä millaisessa kuosissa kasvusto on. Nyt kun leikkautin hiukset vähän lyhemmiksi niin tarvii varmaan alkaa käydä siistimässä useammin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 24 Huhti 2011, 18:19
Kirjoittaja minny
Käyn varmaan pari kertaa vuodessa kun nyt on taas hieman pidemmät hiukset, joita ei tarvitse olla leikkaamassa kovin usein. Kasvatusvaiheessa tuli melkein vuoden tauko kampaajalla käyntiin, mutta latvat meni siinä ajassa melko huonoon kuntoon. Parempi vaan siis käydä se pari kertaa vuodessa tasoittelemassa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Huhti 2011, 18:35
Kirjoittaja Luurankka
Liian harvoin. Viimeisimmästä käynnistä on taas melkein vuosi ja voi, sen kyllä huomaa.  ;D Epäilen, että nykyisin suurin syy tähän käyntien vähäisyyteen on se, etten koe oloani kotoisaksi oikein missään tyylissä. Eli kampaaja loihtii jonkun hienon mallin värillä ja minä en sitten a) koe sitä itseni näköiseksi, b) osaa laittaa sitä tai c) molemmat. Sitten sorrun liippaamaan tukan kiinni tai mahdollisimman piiloon jonnekin ja yritän unohtaa koko asian. Aiemmin oli helpompaa; mustaa kestoväriä juureen, välillä kävin tasoittelemassa latvoja ja leikkauttamassa otsatukan, ei kriisejä, ei angstia.

Yritän nyt tietoisesti saada tähän asiaan muutosta, eli tarkoituksena on löytää edes joten kuten tähän päähän ja maailmankatsomukseen sopiva malli ja väri. Hyvä tukka, parempi mieli.  ;)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Touko 2011, 20:10
Kirjoittaja Cassandra
Käyn 3-4 viikon välein leikkaamassa otsiksen ja värjäämässä juurikasvun piiloon, joka 2-3kk välein napsastaan latvat kuntoon.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Touko 2011, 15:04
Kirjoittaja kaksisarvi
En käy ollenkaan. Leikkaan itse, jos tarvetta on. Oikea kampaaja olisi varmaan aika kauhuissaan nähdessään tukkani, jota on saksittu lähinnä käsikopelolla. Nyt tietty helpottaa kun en enää pidä yllä lyhyttä hiusmallia ja pelkkä takatukka kaipaa pätkäisyä kunhan tuosta kasvaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Touko 2011, 15:09
Kirjoittaja julietjones
Kerran puoleen vuoteen oli mun vastaus. Latvat on tällä hetkellä siinä pisteessä että pitäis varmaan käydä, polkkamallista ei voi enää ees puhua. Viimeks joskus syksyllä kävin.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Touko 2011, 17:22
Kirjoittaja MissWorld
Täytyikin vaihtaa oma vastaus kerran vuodessa käynniksi, kun en nyt ole yli vuoteen käynyt, mutta nyt sitten olisi hiustenleikkaus perjantaina edessä. Ei mitään kauheata muutosta ole tulossa, täytyy vaan saada vähän jotain mallia näihin hiuksiin.  :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 19 Touko 2011, 13:31
Kirjoittaja Sinimusta
Olen käynyt kerran kolmessa kuukaudessa leikkaamassa (ja viimeksi laitoin raitoja)  :P Voidi pidentää väliä kyllä sinne puoleen vuoteen, koska kampaajan mukaan tukka ei kuitenkaan ollut kuiva, eikä kaksihaaraisiakaan löytynyt. Malli oli vaan vähän ylikasvanut ja muistutin siksi lamppuharjaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 23:42
Kirjoittaja Varjotar
En käy kampaajalla, koska minulla on ns. kotikampaaja, joka leikkaa tarpeen mukaan hiukseni ilmaiseksi. ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 00:27
Kirjoittaja julietjones
Piti vaihtaa vastaus kerran 1/2 vuodessa -> kerran vuodessa. Ilmeisesti hyvä hoito ja värjäysten harventaminen on auttanut. :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 00:54
Kirjoittaja Hilippa
Ennenkään en ollut mikään ahkera kampaajalla kävijä (ehkä noin kerran vuodessa), mutta nykyään en käy ollenkaan. Pituuksia ja otsatukkaa trimmaan itse.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 13:21
Kirjoittaja mar.ia
Vastasin kerran vuodessa. Latvat ei juurikaan haaroitu joten käyn kampaajalla todella harvoin napsimassa kuivimmat latvat pois.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 13:49
Kirjoittaja Mindie
Vaihdoin vastaukseni kerran kuukaudessa -> kerran kahdessa kuukaudessa. Nykyään kun tämä reuhka on pidempi, niin ei tarvitse leikata aivan niin usein  ;D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 15:33
Kirjoittaja Vivianna
Kävin viimeksi joskus syksyllä ja vaalennan yleensä itse ja teen raidat itse. Vastasin että puolen vuoden välein, mutta se aina vaihtelee. Nyt saattaa mennä pitempäänkin ja varmaan menee ja joskus kävin ihan parin kuukauden välein, kun leikkasin lyhyemmän, mutta nyt olen antanut hiusten kasvaa ja en aio leikata, korkeintaan voisin käydä siistimässä etuhiuksia tai kerrostaa sitten joskus hamaassa tulevaisuudessa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 00:57
Kirjoittaja deko
Oli hauska huomata että vakikampaajani on lopettanut (en tiedä koska) ja paikalla oli joku lemmikkikauppa. Ei siis hajuakaan missä normikampaajani piilee. Olen siis leikannut itse omat hiukseni jo useita vuosia ja piipahtanut kunnon kampaajalla tasaamassa helmaa vain tarvittaessa parin vuoden välein. Oh well, pitänee olla tarkempi ja täsmällisempi latvojen leikkauksen suhteen...

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 23 Huhti 2012, 13:26
Kirjoittaja Jenje
Vuosiin en ole käynyt kampaajalla. Värjään ja leikkaan itse. Ihan hemmottelumielessä voisin tosin joskus käydä, vaikka en uskokaan, että mun hiuksilleni kampaaja voisi sen kummempaa tehdä, mitä osaan itsekin. :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 25 Huhti 2012, 15:11
Kirjoittaja Mai
En ainakaan miljoonaan vuoteen ole käynyt kampaajalla. Oho - paitsi viime kesänä latvoja leikkauttamassa!  ;D Mutta noin muuten, kotona hoidan hiukseni vaikka kyllä kampaajallekin meno houkuttaisi, jos vaan sattuisin olemaan yhtään rikkaampi.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 09:18
Kirjoittaja zzww
olen käynyt harvemmin ja vaihdoin ääneni kerran puolessa vuodessa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 19:13
Kirjoittaja Jenni.
Minä vaihdoin ääneni "kerran vuodessa" -kohdasta "en käy kampaajalla" -kohtaan. Nykyään rahatilannekkin tekee sen ettei kampaajalla käydä. Avomies leikkaa tukkani ja jopa värjää. Luotan hänen osaamiseen ja kyllä hän onkin osannut. :D Seuraavaksi pitäisi taas leikata tukka ja tehdä värinpoisto ja värjätä uudella värillä kun vaan saa aikaiseksi.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 22:40
Kirjoittaja Kisumirri
Käyn yleensä kahdesti vuodessa, eli laitoin että kerran puolessa vuodessa  :) Pitkistä hiuksista ei niin huomaa jos käy harvakseen, tosin etuhiukset venähtävät ja ne pitääkin taas pinnittää kiinni joka aamu.
Käyn aina vain leikkaamassa ja värjäilen kotona.

Nyt on kyllä mennyt yli puoli vuotta edellisestä kerrasta ihan rahatilanteen takia. Jos ennen kesää pääsis niin olisin tyytyväinen  :D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 26 Huhti 2012, 22:48
Kirjoittaja Eiffe
Väli sen kuin pitenee. Kerran kahdessa vuodessa on nyt kampaajaväli.  :D

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 23:21
Kirjoittaja deko
Juuri leikkasin sentin verran ihan itse, tällä eletään muutama kuukausi :) Kampaamoni on siis dekolandia, ei ajanvarausta, kampaaja leikkaa vain sovitun määrän ja käytössä on aina terävät sakset :D

Sinänsä vaikka jaksaisinkin metsästää mihin vakikampaajani on muuttanut normikampaamoni lopetettua en ehkä viitsisi vaivautua. Ehkä jossain vaiheessa piipahdan tasaamassa latvat oikein ammattilaisella, mutta toisaalta osaan leikata nämä itse ja pidän joka tapauksessa hiuksiani töissä nutturalla eli pienet epätasaisuudet latvoissa eivät juurikaan stressaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Huhti 2012, 23:25
Kirjoittaja Unnu
Kolmisen kuukautta on nykyinen välini. Kävisin harvemmin mutta pilalle värjätyt latvat on pakko siistiä.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Touko 2012, 22:41
Kirjoittaja anilliini
Vaihtelee. Noin puolen vuoden välein. Mielellään vakkarikampaajalla (joskus joku tuttu leikkaa tai itsekin). Mallin leikkautan mieluiten kampaajalla. Hiukseni ovat usein kerrostetut harteille asti, tai pidemmät. Ei niitä kovin usein tarvi leikata. En ole sellainen parin sentin siistijä vaan kerralla enemmän jos tarvis. Jos on etuhiukset, niin lyhennän niitä itse. Hiukseni kasvavat kai vähän alle 10cm siinä puolessa vuodessa. Mulla on usein jotain puolivuotistavoitteita hiuksille, ja en ajattele paljoa pidemmälle kuin vuoden päähän mitä aion tehdä. En yleensä värjää, joskus saatan raitoja vähän ottaa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 30 Touko 2012, 11:46
Kirjoittaja Muffin
Viimeksi kävin kampaajalla 2008. Sen jälkeen en ole käynyt kertaakaan ja olen leikannut hiukseni aina itse. Otsiksen, latvojen ja kerrostusten leikkuuta tulee vain harrastettua mikä hoituu itse  :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Kesä 2012, 22:51
Kirjoittaja Mai
Mä vaihdoin ääneni nyt sitten että kerran vuodessa koska niin olen nyt tehnyt ja voisin kuvitella tekeväni tulevaisuudessakin, vähän niinkuin vaikka vuositarkistus jos ei muuta vaikka nyt onkin ollut positiivisia kokemuksia kun olen saanut tehtyä tukalle jotain uutta, piristää mieltä ja ilmettä.  :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 17 Kesä 2012, 16:17
Kirjoittaja marsuzioni
nyt oon ottanu parturissa käynnin vähemmän tavaksi kasvatusoperaation takia, ja ihan rahan menon takia. Ennen kävin joka kuukausi tuhlaamassa parturiin sen 90-130e. Nyt pyrin vähentämään näitä käyntejä kolmen kuukauden välille. Ellen sen jälkeen jopa puolen vuoden välein jos saadaan ensi kerralla väri omaa väriäni tarpeeksi lähelle jossa juurikasvu ei haittaa

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 13:12
Kirjoittaja -JI-
Käyn kampaajalla noin kaksi kertaa vuodessa.Viimeiksi kävin heinäkuussa ja leikkautin otsiksen, nyt otsista ei enää ole, kasvanut pois.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 20 Loka 2014, 09:27
Kirjoittaja Mindie
Tein vastauksen strategisen vaihdon jälleen kerran :) Nykyään kun minulla on otsis, tulee sitä leikata 3-4 viikon välein, ja siksi ääni kerran kuussa. Muuta hiuksistoa leikkautan sitten noin 3 kuukauden välein.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 28 Loka 2014, 08:34
Kirjoittaja itachi
Olen käynyt kampaajalla kerran (2010), enkä sen jälkeen edes harkinnut, joten tästä valikoimasta vastasin "En käy kampaajalla". En ollut reissun tuloksiin tyytyväinen ja leikatun mallin pitkällisen poiskasvattelun jälkeen ei tehnyt mieli mennä uudestaan kokeilemaan onnea.

Periaatteessa voisin käydä kampaajalla tasaamassa latvoja ja otsatukkaa, mutta homma hoituu kotona tai sukulaisissa piipahtaessakin. Omanvärisyys ja "tylsän muotoisuus" mahdollistavat kampaajattomuuden :D

Edit. Muutin vastaustani. Käyntivälin tulisi olla nykytukalla pari kuukautta. Todellisia kampaajakäyntejä on silti harvemmin, sillä välillä tutut voivat leikata tukkaa ja välillä kituutan kolmekin kuukautta samalla tukalla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 29 Loka 2014, 18:13
Kirjoittaja Fishbones
En käy kampaajalla lainkaan. Tai no, nyt on tiedossa kampaaja-opiskelijalla käyntiä koulujuttujen nimissä (yksi kerta takana, kaksi ensi viikolla). Mutta ihan omasta halustani en ole mennyt vuoden 2011 syksyn jälkeen.
Pari kertaa käynyt mielessä käynti, mutta aina on lykkääntynyt tai olen saanut itse hoidettua homman. Leikkaan kuitenkin nykyisin hiukseni itse, enkä värjää niin kampaajalle ei ole syytä mennä. Virheitähän itse leikatessa tulee tehtyä, mutta niistä voin syyttää ainoastaan itseäni.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Loka 2015, 09:27
Kirjoittaja rockabillykhaleesi
Viime vuosina olen käynyt aika tasaisesti kaksi kertaa vuodessa, mutta tilanne todennäköisesti muuttuu nyt kun leikkautin skarpin polkkatukan ja opiskelen parturi-kampaajaksi. Hiusmalli todennäköisesti vaatii leikkelyä useammin kuin ennen, mutta ihan oikealla kampaajalla ei välttämättä tarvitse käydä ollenkaan, kunhan meille vaan opetetaan kuinka tällaista polkkatukkaa leikataan :D Rahatilanteen salliessa haluan kuitenkin käydä kampaajalla aina silloin tällöin, koska onhan se ihan erilaista luksusta kuin luokkakavereiden kanssa väkertäminen koulun tiloissa.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Loka 2015, 15:29
Kirjoittaja ainokainen
5-6 viikon välein. Tyvikasvun vaalennus, koko hiusten sävytys, Olaplex ja latvojen tasoitus. 200€ laaki.  :3

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 14 Loka 2015, 17:40
Kirjoittaja Mir
Vaihdoin ääneni myös, nykyisin käyn noin kahden kuukauden välein leikkauttamassa tätä reuhkaa muotoonsa. ;D Ihanaa luksusta!

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 11 Joulu 2015, 23:38
Kirjoittaja korkkiruuvi
En käy kampaajalla. Kampaajakäyntien välissä tuli itse trimmattua nykyään poiskasvatettua otsatukkaa, ja huomasin olevani yhtä tyytyväinen ellen tyytyväisempi itse leikattuun. Niin rohkaistuin leikkaamaan koko hiuksistoa. 2011 lopetin värjäämisenkin kampaajalla kevyt/kestoväreillä allergiaoireiden takia eikä sitten ollut enää mitään syytä käydä.

Kesästä 2014 alkaen olen värjännyt itse hennalla hiukseni. Leikkaaminen on hauskaa ajanvietettä, mutta olen n. viimeiset 3 vuotta pakosta opetellut pysyttelemään erossa saksista, sillä haluan kokea pitkätkin hiukset. Vieroitus on onnistunut, en enää leikkaa kuin satunnaisia kaksihaaraisia, joita löytyy yhä harvemmin vaikka hiukseni ovat pidemmät kuin koskaan, kiitos juurikasvun.  :ts

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 20:28
Kirjoittaja syreeni
Käyn kampaajalla tosi harvoin, vain silloin kun haluan raitoja. Yleensä leikkaan ja värjään itse.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 20:50
Kirjoittaja Kalevalatar
Olen viimeksi käynyt kampaajalla 8 vuotta sitten. Oli vain niin monta huonoa kokemusta, että en halunnut kampaajien enää koskevan tukkaan :(


Haluaisin kyllä, mutta sitten kitsastelen aina ja säästän rahaa kun en mene. Nyt on kyllä vakaasti suunnitteilla että syksyllä menen kampaajalle ja leikkautan reippaasti lyhyemmäksi ja haluaisin samalla jonkin tyylikkään leikkauksen.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 23:43
Kirjoittaja marja
Tosi harvoin tulee käytyä. Joulukuussa kävin pätkäisemässä huonot värjätyt latvat pois. Sitä ennen käynti on tainnut olla ala-asteella elikkäs varmaan joku reilu 15 vuotta sitten. On kanssa ollut tosi paljon huonoja kokemuksia kampaajista, joten eipä ole pahemmin kiinnostanut sinne mennä. Olen nyt ajatellut, että alkaisin tasoittamaan latvoja tasaisin väliajoin kampaajalla (jos vaan viitsin). Jäi nimittäin aika p*ska maku suuhun tuosta joulukuunkin käynnistä. En ollut varannut aikaa, sillä kyseiseen kampaamoon voi mennä ihan aikaa varaamatta. Siinä oli neljä kampaajaa nojailemassa tiskiin ja näin myös varausvihkosta ettei kellään ollut edes tulossa asiakasta juuri silloin. Siinä ne kaikki sitten venkoilivat kuka tulee tasoittamaan latvani, kunnes joku sanoi viimein "no mä voin sitten ottaa". Ymmärrän kyllä ettei latvojen tasoittaminen ole sitä kaikista mieluisinta hommaa, mutta ei sitä nyt tarvitse asiakkaan edessä venkoilla.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 22:48
Kirjoittaja elly
Mulla on tällä hetkellä sellainen jämpti kerran vuodessa -tahti. :D Aloin ihmetellä keväällä miksi hiusmallistani ei ole enää tietoakaan, mutta eihän tuo ole ihmekään jos tukka on kasvanut 15 cm edellisestä kampaamokäynnistä. Otan siis projektiksi käydä useammin kampaajalla ja saapahan kivan hiusmallin lisäksi tuettua suomalaisia palveluita. :)

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Syys 2016, 15:28
Kirjoittaja naapio
Yleensä käyn ennen jotain isompaa lomamatkaa eli puolen vuoden välein. Viimeksi kävin eilen ja sitä edellisen kerran maaliskuussa. Ainakin 10 senttiä leikattiin pois eli vanhasta mallista ei ollut kuin muisto jäljellä. Nyt on taas pitkähkö polkka.

Vs: Kuinka usein käyt kampaajalla?

Lähetetty: 27 Syys 2016, 15:40
Kirjoittaja Hunajapupu
Käyn tällä hetkellä aika tarkkaan neljän kuukauden välein. Mulla on pitkät hiukset ja kampaajalla ne leikataan ja tehdään kevyt kiiltokäsittely kirkastamaan omaa väriä ja taittamaan tyven ja latvan pientä sävyeroa.