Tietoa klipsijatkoja himoaville

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Mena »

Blueberry, sitten kun kiharrat niitä niin ainakin mun piipparilla pitää pitää tuplasti kauempi aika kuin omissa hiuksissa (omat on kyllä luonnonkiharat, hennauksen suoristamat ja kihartuvat tosi helposti). Että älä hätäile jos ei heti onnistu, ainakin kaikki mun pidennyshiukset on olleet jäykempää ja vaatineet pidemmän ajan kihartimessa. :) Olen tehnyt nätit kiharat piippiraudalla niin että en käytä sitä klipsiosaa (mies poisti sen mulle kokonaan), pyörittelen vaan hiusosion siihen ympärille päälle ja annan olla n.30-45 sekuntia siinä per osio ja lakkaa heti perään kun irrotan raudasta.
Chloe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 524
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 10:03

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Chloe »

Chloe kirjoitti: Mä laitoin myös tilaukseen clip-onit tuolat ebaysta clip-hair2009 myyjältä. Ebayn kautta enemmän värivaihtoehtoja kuin nettikaupassa.Saa nähdä osuuko väri lähellekkään omaa väriä :D.
Sain eilen tilaamani hiukset. Olen aikaisemmin tilannut Hairtradelta clip-onit, kun hiukseni olivat tumman. Nämä on mielestäni huonompaa laatua kuin Hairtraden. Irtohiuksia lähtee ihan mielettömän paljon ja nämä hiukset ei "istu" päässä/näytä lähellekkään yhtä luonnolliselta kuin aikaisemmat. Hmm.. Mitäköhän näillä sitten tekee, luultavasti ei tule käyttöä, mutta onneksi ei ollut kauhean hintaiset.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Pidennykset tuli sieltä Ebayn myyjältä... Tilasin 15" 8 pieces 18 clips (full head) -paketin ja sieltä tuli vaan kaksi 16" pituista  >:( :#
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Mena kirjoitti: Blueberry, sitten kun kiharrat niitä niin ainakin mun piipparilla pitää pitää tuplasti kauempi aika kuin omissa hiuksissa (omat on kyllä luonnonkiharat, hennauksen suoristamat ja kihartuvat tosi helposti). Että älä hätäile jos ei heti onnistu, ainakin kaikki mun pidennyshiukset on olleet jäykempää ja vaatineet pidemmän ajan kihartimessa. :) Olen tehnyt nätit kiharat piippiraudalla niin että en käytä sitä klipsiosaa (mies poisti sen mulle kokonaan), pyörittelen vaan hiusosion siihen ympärille päälle ja annan olla n.30-45 sekuntia siinä per osio ja lakkaa heti perään kun irrotan raudasta.
Ok, kiitos vinkeistä! Kannattaisikohan mun kihartaa ne ennen kampaajalle menoa vaiko mahtaisiko kampaaja kihartaa ne sitten... Ehkä päädyn kihartamaan itse kun sain jo hyviä vinkkejäkin :)

Edit. Varasin äsken ajan kampausta varten ja kampaaja ehdotti, että vien clipsit mukaan koekampaukseen ja jätän ne silloin kampaamoon, jotta voivat kampaamossa kihartaa ne etukäteen ennen juhlapäivää. Eikä tuosta tulisi edes mitään lisähintaa, niin suostuin siihen sitten.
Viimeksi muokannut BlueBerry, 17 Touko 2011, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Amy »

Sain eilen Hairtradesta tilaamani pidennykset, mitään aiempaa kokemusta ei ole pidennyksistä mutta ainakin tuntuvat käsiin hyvältä ja sileältä, mutta herranen aika miten pitkät nämä on! Otin lyhyimmat (olikohan 14tuumaa), 35cm pitkät ja nää menee melkein rintojen alle! Harmillisen paljon pölisi hiuksia irti jo siinä vaiheessa kun otin paketista, en tiedä onko tuo nauha ommeltu parhaalla mahdollisella tavalla mutta hiusta oli muuten enemmän kuin odotin ja toimitus oli nopea.

Nyt tartteisin apua kiinnitystä varten, oon kokeillut näitä päähän jo neljä kertaa mutta en saa näitä järkevään järjestykseen! Paketissa on 10 osaa:
- 2 kpl leveitä kolmella klipsillä
- 2 kpl "keskikokoisia" kolmella klipsillä
- 6 kpl kapeita yhden klipsin osioita

Missä järjestyksessä nämä kuuluisi laittaa? Tuleeko kaikki leveät taakse ja ne kapeat sivuille? Aloitetaanko niskasta aina sillä leveimmällä? Ja mikähän lienee korkein kohta mihin kannattaa edes kiinnittää ettei jää  näkymään? Alan olla ihan tuskainen kun en saa näitä nätisti asettumaan.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Mena »

Löysin pikaisesti etsimällä tuollaisen ohjeen: http://www.headkandy.com/documents/care.html
Eli pisimmät tulisi aika ylös taakse/koko matkalle, ja niskaa kohti kapenee osiot kun omien hiusten alue kapenee. Niitä kapeita voi laittaa myös sivuille eteen. Ompelupidennyksessä ainakin mulla ylin letti on tehty takaraivon taaimmalle kohdalle ja loput siitä sitten alaspäin. Mulle ainakin on jätetty hiusnauha alkamaan 2-3cm päähän hiusrajasta, että jää piiloon se kohta mistä hiusnauha alkaa. Voisin kuvitella että sama pätee klipsipidennysten kanssa. Jos tuntuu että niitä osioita on liikaa ettet saa mahtumaan kaikkia mutta vähemmällä määrällä jää liruksi, niin pura klipsejä irti toisesta samanpituisesta ja ompele kaksi osiota päällekäin että tulee tuplanauha.

Noissa on pituudessa aina melkein pari tuumaa ylimääräistä, että voi tasoittaa latvat itse oman mielen mukaan (mä olen tilannut Ebaysta muutamalla dollarilla hiussaksipaketin, siinä on tavalliset ja ohennussakset). :) Suositeltavaa olisi hurauttaa hiusnauha ompelukoneella (en kyllä tiedä miten tää onnistuu jos klipsit on jo kiinni), niin ei lähde niin paljoa hiuksia. Aika paljon mulla on ainakin halvoista hiusnauhoista lähtenyt heti kun olen ottanut paketista pois.

Mun omat on tulleet jo, mies oli eilen hakenut ne postista töihin lähtiessään enkä ole vieläkään saanut niitä. Noh, tänään illalla pääsen kokeilemaan... Tosin mun pitää vielä värjätä ne ennen kuin voin ottaa käyttöön.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Amy kirjoitti: Mua rupesi kiinnostamaan tosi tosi paljon Foxylocksin DeLuxe-paketti, siinä on niin paljon karvaa että saisi varmaan aika hyvän lopputuloksen mutta kummallista että heidän nettikaupastaan oli KAIKKI sävyt loppu "suuren kysynnän vuoksi". Huomenna näkyy tulevan täydennystä mutta jos niiden toimitusaika on sivujen mukaan 7-14vrk ja kokemusten mukaan voi venyä jopa kuukauteen, en todellakaan voi odotella niin kauan!

Taidan päätyä hädissäni tähän Hairtraden edulliseen:
http://www.hairtrade.com/product_info.p ... ts_id/1341
Noissa foxylockeissa menee toimituksessa kyllä kauemmin kuin Hairstardessa, mutta voin myös sanoa että laatu on kirkkaasti Hairtraden hiuksia parempi :). Omat Hairtraden klipsini eivät pysyneet pehmeinä kauaa ja niistä irtosi hiuksia paljon jo heti kun otin ne paketista veke. Lisäksi ne "kutittaa" päänahkaani hieman, en oikein osaa selittää. Noi focylocksit on olleet ahkerassa käytössä ja ovat edelleen kuin uudet.  :-*
Enkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1178
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 12:41

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Enkuli »

Tilasin headkandyn jatkot sävyssä califarnia highlight. Tuolla kuva: http://farm3.static.flickr.com/2433/575 ... baee_z.jpg

Tukkaa oli tosiaan aika paljon verrattuna Hairtradeen, laatu ok. Pituus oli ihan överi, mutta oma vika kun haksahdin sen pisimmän tukan tilaamaan. Pilasinkin nuo jop leikkaamalla, ja sekoittamalla järjestyksen ;D
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Lila »

Chloe kirjoitti:
Sain eilen tilaamani hiukset. Olen aikaisemmin tilannut Hairtradelta clip-onit, kun hiukseni olivat tumman. Nämä on mielestäni huonompaa laatua kuin Hairtraden. Irtohiuksia lähtee ihan mielettömän paljon ja nämä hiukset ei "istu" päässä/näytä lähellekkään yhtä luonnolliselta kuin aikaisemmat. Hmm.. Mitäköhän näillä sitten tekee, luultavasti ei tule käyttöä, mutta onneksi ei ollut kauhean hintaiset.
Harmi, minulla menee juuri toisin päin - ehkä näillä halpiksilla laatu vaihtelee todella paljon.

Hairtraden nauhoissa minulla on vielä todella ärsyttävät klipsit, niitä ei meinaa saada kiinni päätä vasten painamalla, vaan klipsi on otettava sormien väliin --> nauhaa ei saa niin litteästi päätä vasten kuin haluaisin. Voi olla, että karvanlähtöä on enemmän tuosta Clip-Hairin nauhasta - mutta toisaalta niissä on hiusta lähtötilanteessa enemmän kuin Hairtraden ohkaisissa nauhoissa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Tilaamani hiukset saapuivat viikossa. Ovat silkkisen pehmeää, ja double wefted -paketissa hiusta on 160g. Ja sitä on paljon, iso kieppi. Ostin pituudeltaan 24 tuumaiset, ja hipovat itselläni pehvaa. Vaalea väri oli itselleni juuri osuva, eikä erotu omistani. Sävy on mielestäni melko puhdas vaalea, vaaleaaa olkea muistuttava.
Nämä ovat erittäin laadukasta hiusta. Yksittäisten hiusten irtoamisesta en voi vielä sanoa mitään, sillä otan jatkot vasta tänään myöhemmin käyttöön.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
murungi

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja murungi »

^ Olen nyt pohtinut millaiset klipsit hankkisin seuraavaksi ja nuo lillamillan tilaamat double weftedit kuulostavat mielenkiintoisilta. Haluaisin siis 18" eli 46cm pitkät klipsit sävyä #60, mielellään remyä.

Tilasin kokeilumielessä yhden 70g paketin tavallista klipsipidennyshiusta (halvin mikä vain löytyi) ebaysta ja laatu oli minusta melko järkyttävä; latvat olivat ohuet sekä hiusnauhassa oli paljon katkenneita sentin mittaisia hiuksia. Laitettuani ne päähän tuntui, että tarvisin niitä vähintään 3 pakettia, jotta tulos olisi joten kuten luonnollinen.. ja tämähän tarkoittaisi, että jokainen sentti päässäni pitäisi vuorata klipseillä.

Olen ollut tyytyväinen Hairtraden klipseihin, mutta ovatko nuo double weftedit vieläkin "paksumpia"? Toiveeni olisi siis hyväkuntoinen ja "aidon" näkoinen klipsipidennys ilman että klipsejä tarvitsee määrällisesti olla paljon päässä.. Eli minulle riittäisi max.  noin kolme leveää hiusnauhaa päällekkäin takaraivolla, muutamat sivuilla ja yksittäisiä pari niskassa.

Omat hiukseni ovat siis noin 30cm pitkät ja melko voimakkaasti kerrostetut. Väri on platinablondi (ja luonnostaankin melko blondi). Yksittäinen hius on melko ohut, mutta hiuksia on silti määrällisesti paljon. En tosin tiedä olisiko tuo double wefted jotenkin tähän tukkaan "luonnoton ja överi" vaikka omaa hiusta onkin runsaasti ??? Vai huomaako sitä edes niin helposti?
Viimeksi muokannut murungi, 14 Heinä 2011, 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Mena »

Ne ohenee aina latvaa kohden, voithan sä tilata vähän pidemmät ja lyhentää ne itse. Silloin olisi mahdollisesti latvasta vähän tuuheammat sun haluaman pituuden kohdalla. :) Ne sentin mittaiset hiukset on mun käsittääkseni vaan sen pitkän hiuksen pää, kun se on käännetty uukkarille siinä hiusnauhassa. Mulla on ollut melko ohuissa omissa hiuksissa ompeleilla tuplakerrokset hiusnauhaa eikä se mitenkään sieltä erityisemmin näkynyt. Ekan viikon piti vähän tupeerata siitä päältä omaa hiusta ennen kuin nauha hieman laskeutui paikalleen luontevasti.
lines

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja lines »

Tilasin tosiaan 11.7 zxhairista 140 grammaa remy hiusta ja eilen tulivat. Aika nopea toimitus, puolitoista viikkoa. Odotin että menee ainakin kuukausi kun kuitenki Kiinasta tulevat.
Väri 8, chestnut brown on hieman liian vaalea, ehkä puoli astetta eli aika huomaamattomasti. En tiedä värjäänkö pidennykset tummemmiksi vai värjäänkö sekä omat että pidennykset (suklaanruskeat punaisella vivahteella himottaisi).
Ihan heti en kuitenkaan aio noita ottaa käyttöön. Todennäköisesti pidän niitä enimmäkseen kiinni, ehkä väriero ei ole silloin niin selkeä. Harmi vain että pidennyksiä ei voi pitää korkealla nutturalla tai ponnarilla kun klipsit näkyisivät.
Aion hurauttaa kerran ompelukoneella nuo mutta en ole varma osaanko. Haluaisin myös pestä ne tai jotain kun eilen kokeilin niin tuntuivat menevän helposti sotkuun.  Ehkä se vaan johtuu siitä että ne on niin pitkät :D en osaa enää käsitellä pitkiä hiuksia.
Ai niin, pidennysten latvoissa oli mustia pisteitä ja suortuvien joukossa oli mustia suortuvia ja löysinpä yhden punaisenkin. Nuo eriväriset suortuvat eivät sinänsä haittaa, koska niitä voi aina leikellä pois kun sellaisen huomaa. Ihmettelen vaan noita pisteitä. Aioin kyllä muutenkin leikata pidennyksiä lyhyemmiksi niin sillonhan niistä pääsisi eroon, mutta sitten pitäisi ostaa sakset. Millään keittiösaksilla ei kyllä kannata alkaa niitä pilaamaan.

PS. Juuri kun sain tuon viestin kirjoitettua, löysin violetin langanpätkän pidennyksistä.
Viimeksi muokannut lines, 21 Heinä 2011, 11:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hola

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Hola »

Noniin. Olen yrittänyt selailla tätä ketjua, en kyllä kokonaan jaksanut lukea mutta kertokaas mistä siis saa tilattua parhaimmat klipsipidennykset mielestänne?

Mulla itellä on tällähetkellä sinettipidennykset ja olen miettinyt myös ompelutekniikalla pidennyksiä. Omat hiukseni ovat tyypilliset suomalaiset ohuet liurut ja pituutta on polkan verran.

Onko kukaan pitänyt klipsipidennyksiä päivittäin (jaksanut värkätä joka päivä) vai onko jokapäivän pidennyksille parempi pitää näitä sinettipidennyksiä?
Klipsit kiinnostaa siksi ettei omat hiukset kärsis niin paljon pidennyksistä, verrattuna sinetteihin..

Ongelmia tuo mulle myös väri. Mulla on kuparin/oranssin väriset hiukset, eikä pidennyksiä löydy täsmälleen samanvärisiä, joten ne pitäisi värjätä. Mutta jos tilaan esim. vaaleanruskeat, minkä väriset klipsit ovat ja näkyykö ne helpommin jos hiukset värjätään kupariksi?
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Tietoa klipsijatkoja himoaville

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^rapunzel of swedenistä löytyy todella hyviä klipsejä. Ne ovat hiukan paksumpia kuin oma hius mutta sulautuvat todella hyvin. Omistan yhdet ja juuri tilasin toisenväriset. Sävyjä löytyy kuparisenakin, kannattaa katsella! :)
Vastaa Viestiin