Sivu 1/1

Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 12:50
Kirjoittaja Eläimellisyys
Tälläisen pistän nyt pystyyn. Mä leikkaan omat hiukseni aina itse ja hyvät on tulleet. Tänne voi pistää neuvoja, ja kuvia lopputuloksesta.

Tälläiset hiukset leikkasin itse syksyllä kun vaihdoin pitkästä lyhyeen.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=_ ... d=22106111

Leikkasin latvat kerroksittain, ja vinon etutukan. Aluksi ajattelin että latvat olisivat olleet graafisen tasaiset, ja käytin varmaan tunnin saadakseni hyvän lopputuloksen. Onnistui, mutta malli ei sopinutkaan  ;D sitten vaan vetelin rouheesti kerroksittain ja a vot, tukka oli paljon helpompi laittaa...

Muoks. Laitoin vaan tuon linkin irc-galleriaan, kun kerran kuva ei monilla näkynyt.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 13:02
Kirjoittaja Jeyzie
Mä värjään ja leikkaan usein kavereiden hiuksia partakoneen terällä. Hyvin on onnistunut. Voin laittaa kuvaa yhden tytön tukasta heti kun saan sen kuvan häneltä. Tasapitkästä tukasta tehtiin rock, rikottiin linjaa reippaasti ja etutukka muotoiltiin rosoiseksi. Ruskeaa hiusväriä piristettiin vaaleilla raidoilla.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 13:58
Kirjoittaja ~vail~
Tässäpä kuvaton Pirkka-niksi hiustenleikkuuseen niille, joilla on ongelmia linjauksen kanssa:

Eli lataa maalarinteippiä otsatukan poikki (suoraan tai vinoon kummin haluat) ja niksuta saksilla yläreunaa pitkin
-> saat suoranlaisen linjan ja karvat jää sopivasti liimaukseen kiinni eivätkä varise syliin. Mikäli hiusta on paksusti, niin tää täytyy vain tehdä kerroksittain uudelleen ja uudelleen... :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 14:22
Kirjoittaja Zessa
Heh, mun itseleikattua tukka voipi "ihastella" hiuslaatu-ketjun sivulla 2..Joka siis taisi olla elämäni virhe, koska tukasta tuli aika hirveä..Mutta ehkä teidän vinkeillä opin senkin taidon!  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 15:36
Kirjoittaja Henriikka
Tasoittelen aika usein itse hiuksia. :) Myös edellissyksyn virhe otsatukka tuli itse leikattua.. Olihan se ihan kiva, mutta tuli ensin liian lyhyeksi.

Ja nyt se haluttaisi aina uudelleen vaan.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 16:21
Kirjoittaja Lonka
Pitäiskö tuossa näkyä Kuukusen kuva? ???

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 19:53
Kirjoittaja muori Pippuri
~vail~ kirjoitti: Eli lataa maalarinteippiä otsatukan poikki (suoraan tai vinoon kummin haluat) ja niksuta saksilla yläreunaa pitkin
-> saat suoranlaisen linjan ja karvat jää sopivasti liimaukseen kiinni eivätkä varise syliin. Mikäli hiusta on paksusti, niin tää täytyy vain tehdä kerroksittain uudelleen ja uudelleen... :D
Onkohan MacGyverin keksimä niksi? ;D Eikun ainiin... MacGyver käyttäisi roudarinteippiä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 20:08
Kirjoittaja Eläimellisyys
Leuka kirjoitti: Pitäiskö tuossa näkyä Kuukusen kuva? ???
Näkyykö kuva ok? Itselläni se kyllä näkyy...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 20:11
Kirjoittaja Riia
Mulla ei ainakaan näy, käytössä on firefox.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 20:11
Kirjoittaja Magdalena
Mulla ei ainakaan näy kuvaa (sun avattaren lisäksi).

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 20:17
Kirjoittaja Mustikka
Mulla taas näkyy oikein hyvin. Ihanan värinen tukka Kuukusella. Häikäisee joka kerta. :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:25
Kirjoittaja tipitii
Minä leikkasin itse otsatukan. Suosittelen omakätistä otsatukan leikkuuta lämpimästi. Siinä on se hyvä puoli, että voi leikata aina hiukan kerraallaan ja katsoa tulosta, sitten taas hiukan ja lisää. Itse istuin peilin ääressä varmaan tunnin ja tukka lyheni milli kerrallaan. Mutta tämä on hyvä teniikka jos ei ole ihan varma kuinka lyhyen tuloksen haluaa. Voi kokeilla kaikkia. Tämä ei kampaajalla ole oikein mahdollista.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Tammi 2006, 23:58
Kirjoittaja zubi
Mullakaan ei näy Kuukusen kuva, höh...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:01
Kirjoittaja RockQueen
Ei näy tässäkään Firefoxissa Kuukuselta muuta kun avatar.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:06
Kirjoittaja Metku
RockQueen kirjoitti: Ei näy tässäkään Firefoxissa Kuukuselta muuta kun avatar.
Samma här.  :-[

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:15
Kirjoittaja Zessa
Metku kirjoitti:
RockQueen kirjoitti: Ei näy tässäkään Firefoxissa Kuukuselta muuta kun avatar.
Samma här.  :-[
Kuukun kuvan saa näkyviin, kun painaa sen rastin päällä kakkosnappia ja valitsee ominaisuudet ja sitten copy pastettaa sen kuvan osoitteen ja katsoo sitä kautta.

Mutta siis hieno tukka, Kuuku!  ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 00:17
Kirjoittaja Metku
Zessa kirjoitti: Kuukun kuvan saa näkyviin, kun painaa sen rastin päällä kakkosnappia ja valitsee ominaisuudet ja sitten copy pastettaa sen kuvan osoitteen ja katsoo sitä kautta.

Mutta siis hieno tukka, Kuuku!  ;D
Höh, mutta kun mulla ei näy edes mitään rastia!  :o

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 01:09
Kirjoittaja Axamit
Metku kirjoitti:

Höh, mutta kun mulla ei näy edes mitään rastia!  :o
Mulla näky aluks, mutta sitten ei enää näkynyt, mutta kun "maalasin" sen kohdan, missä rasti oli ollut, siihen tuli sellanen öö tyhjä ruutu, ja sitten painoin hiiren toisella nappulalla ja "ominaisuudet". Kun pääsin sivulle, missä kuva oli, se alkoi näkyä myös keskustelussa. Vähän sekavasti selitetty, mutta jos auttaa näkymään  :)

Kivat hiukset Kuukusella kyllä  ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 01:12
Kirjoittaja Metku
Koodinpätkästä se piti sitten kaivaa se linkki. Mutta löytyipä viimein.

Tuo väri on kyllä aivan älyttömän upea! Ja leikkaus kerrassaan onnistunut. Omalla kohdalla ei varmaan ihan vastaavanlaista tulosta tulisi.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 01:16
Kirjoittaja ~vail~
Tia kirjoitti:
~vail~ kirjoitti: Eli lataa maalarinteippiä otsatukan poikki (suoraan tai vinoon kummin haluat) ja niksuta saksilla yläreunaa pitkin
-> saat suoranlaisen linjan ja karvat jää sopivasti liimaukseen kiinni eivätkä varise syliin. Mikäli hiusta on paksusti, niin tää täytyy vain tehdä kerroksittain uudelleen ja uudelleen... :D
Onkohan MacGyverin keksimä niksi? ;D Eikun ainiin... MacGyver käyttäisi roudarinteippiä.
Juu ja tukevaa vuoluotetta sveitsiläisellä linkkuveitsellä ;D

Mullakaan ei näy Kuukusen kuvaa, ei mitään rasteja tai koodinpätkiäkään - vain tyhjää kenttää tekstin alla ???

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 08:48
Kirjoittaja Jeyzie
Metku kirjoitti:
Zessa kirjoitti: Kuukun kuvan saa näkyviin, kun painaa sen rastin päällä kakkosnappia ja valitsee ominaisuudet ja sitten copy pastettaa sen kuvan osoitteen ja katsoo sitä kautta.

Mutta siis hieno tukka, Kuuku!  ;D
Höh, mutta kun mulla ei näy edes mitään rastia!  :o
Sama täällä!  :o Ja Firefox käytössä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 22 Tammi 2006, 11:14
Kirjoittaja Lonka
Firefox täälläkin eikä tule mitää rastia tms. Eilenkin jo sitä koitin etsiä maalailemalla, mutta ei siinä ole muuta kuin tyhjää. Pöööh. Mä olisin niin halunnut nähdä ne hiukset, kuvaus kuulostaa niin kivalta ja Kuukusen hiukset muutenkin aina tosi ihanat! (Siis kaikissa kuvissa, mitä oon nähnyt.)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 08:40
Kirjoittaja zubi
No nyt pääsin tsekkaamaan Kuukusen kuvan. Ihanat hiukset!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 15:28
Kirjoittaja Cera
Mäkin tasottelen aina omia hiuksiani, tosin tällä hetkellä kasvattelen, niin en niistä suuria määriä muutenkaan ottaisi (vaikka pienoista tarvetta ehkä olisi...no ajan kanssa). Kuvia ei tällä hetkellä ole, eikä niin dramaattisia muutoksia muutenkaan oman käden kautta, että niistä jotain sen suurempaa irti saisikaan.

Mulla helpoin tapa on jakaa tukka jakauksella about kahteen osaan ja siitä vaan saksimaan. Toisaalta en olekaan niin kranttu lopputuloksen kanssa ja massaa ei kauheasti ole, joten onnistuu täällä  ja tähän asti ihan kohtalaisen hyvin lopputuloksinkin.

Toisaalta olisi kiva koklata pikku kerrostusta, mutten siihen hommaan ole vielä rohjennut. Mutta kesäksi viimeistään ois kiva saada jotain uutta piristystä...tai sitten muutaman kymmenen sentin kasvupyrähdys hetkessä ajaisi myös tuon asian...  ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 17:34
Kirjoittaja Tiizku
Kuukusella on aivan ihanan väriset hiukset! ::)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 18:21
Kirjoittaja Tiukunen
Ihanan pierteä tukka Kuukusella ja väri on upea!  :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 22:41
Kirjoittaja petomaani
Kuukunen, ihanat hiukset!!  :-*

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 21:40
Kirjoittaja Gotcha
Joo, mä katoin kans, että pastakoneen terällä tulee varmaan aika villi tukka!  ;D

Mut mä teen kans kaiken itse omille hiuksilleni, ja olen tehnytkin jo 16-vuotiaasta asti (nyt olen 27v). Paitsi amiskassa ollessa ei tarvinnut tehdä, kun luokkakaverit teki mun puolesta, heh 8) Hiuslaatuketjun s.5 näkee mun käsien jäljen, permis ei luonnollisestikaan ole itse tehty. Koko värihässäkkä kaikkine raitoineen kylläkin on.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 11:14
Kirjoittaja Belle
Mun hiuksia tasoiteltiin viikonloppuna ihan kotosalla, kaveri teki. Ei ollut aikaisemmin leikannut naisten hiuksia, vaan vedellyt koneella ja saksilla miesten tukkaa.

Mulla on nyt pienimuotoinen kasvatus käynnissä, haluan hiukset hartiamittaan. Nyt oni siis sellainen polkkamittainen malli, joka edestä lyhyempi kuin takaa. Se oli ylikasvanut ja halusin tasoittelua, tavoitteena on tasapitkät hiukset niin helpompi kasvattaa ja näyttää siistimmältä kuin ylikasvanut ja röyhähtänyt malli. Kaverihan napsutti sitten takahiukset samanmittaisiksi kuin sivuhiukset ja veteli vielä ohennussaksilla vähän latvoja, "ettei näytä peruukilta". Siinä vaiheessa olin itse ihan  :o  :o.

Lopputulos on kyllä hyvä, mutta tuo ohennussaksien käyttö mietityttää. Aikaisemmin on käynyt silleen, että hiukset ovat ohennetuista kohdista räjähtäneet ja rispaantuneet todella nopeasti.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 11:47
Kirjoittaja Minnie
Jeyzie kirjoitti: Mä leikkaan ja värjään usein kavereiden hiuksia pastakoneen terällä.
Tästä sai päivän parhaat naurut ;D Otetaanpas uusi lainaus jos evilmodekin ymmärtää sitten vitsin tässä ;) Minä ainakin ymmärsin että Jeyziella oli tässä vaihtanut yksi kirjain paikkaa, mutta en tiedä sitten, saattaahan sitä pastakoneellakin ihan hyvän tukan saada. Oli miten oli  8)

(p.s eihän se ollut pelkkä hymiö, viestissä oli myös lainaus  ??? )

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 12:44
Kirjoittaja Metku
Joo, mä jäin myös hieman pohtimaan tuon pastakoneen merkitystä hiusten leikkaamisessa. Tosin ei edes tullut mieleen aluksi, että kyseessä saattaa olla typo.  ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 15:24
Kirjoittaja Kikka
Muhun osu ja upposi ihan kybällä tuo pastakoneen terä, ei käynyt mielessäkään partakone  ;D. Mietin kyllä hetken, että mitenkähän onnistuu ....

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 17:08
Kirjoittaja Linoa
Leikkasin viime vkloppuna yheltä pojalta hiukset. AIka vaikea oli ja kun oli alkoholilla osuutta vielä asiaan niin huh :D Hyvä siitä tuli! Harmi vaan että en saa kuvaa, eikä välttämättä kehtaa pyytää..  ::) Itseltä en oo ikinä leikannu hiuksia enkä leikkaa, menee niin vaikeaksi tämän piiitkän tukan kanssa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 17:13
Kirjoittaja Gotcha
Mä oon kyllä ihan amatööristä ammattilaiseksi saakka ollut sitä mieltä, että pitkät hiukset on maailman helpoimmat leikata, leikkasinpa sitten itseltä tai toiselta. Lyhyet oli alkuun jopa vaikeat! No, meitä on moneksi...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 20:31
Kirjoittaja Earlybird
Mä aloitin omien hiuksieni saksittelun noin 7-vuotiaana soveltaen ~vail~:n ensimmäisen sivun tekniikkaa. Meni meinaan hermot, kun äiti ei suostunut leikkaamaan omasta mielestäni tarpeeksi ajoissa ylikasvanutta otsatukkaani ja päätin laittaa maalarinteipin otsaani ja leikata teipin reunaa pitkin otsahiukset tasaisiksi. Äiti sitten vähän ihmetteli, että miten olin saanut leikattua hiukset niin tasaisiksi...

Nykyään leikkaan ja värjään omat hiukseni. Olen leikannut muutaman kerran hiukseni pitkistä lyhyiksi ja sitten tietysti tasoitellut latvoja. Myös kavereiden ja sukulaisten hiuksia tulee saksittua.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2006, 22:12
Kirjoittaja Linoa
Itse en kyllä saisi ainakaan tasaiseksi tätä tukkaa takaa. Annan mieluummin jonkun toisen leikata hiukset takaa tasaisesti ja toinen näkeekin paremmin sinne taakse mitä siellä tapahtuu... :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 09:12
Kirjoittaja Illusia
Kikka kirjoitti: Muhun osu ja upposi ihan kybällä tuo pastakoneen terä, ei käynyt mielessäkään partakone  ;D. Mietin kyllä hetken, että mitenkähän onnistuu ....
Häh eikös se ollutkaan pastakone ??? muhunkin toi upposi ihan täysin.Ja mäkin mietin että miten se oikein onnistuu mutta en sitten viitsinyt alkaa kyselemään neuvoja ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 12:13
Kirjoittaja muori Pippuri
Miten kerrostusta saa itse siistittyä takahiuksista? Rahatilanne on nyt niin kiikunkaakun, ettei raaski mennä kampaajalle. Onko kukaan kokeillut? Miulla on melko pitkä tukka tällä hetkellä niin vähän hirvittää kerrostella itse... lyhyimmät hiukset hartia-, pisimmät about vyötärömittaiset. Ne siis pitenee alaspäin.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 14:16
Kirjoittaja petomaani
muori Pippuri kirjoitti: Ne siis pitenee alaspäin.
Luonnollisesti.. ;D ei vaas, toi oli hauska kommentti!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 17:26
Kirjoittaja Stationery
Hemmetti, että tekisi mieli hakea teippiä ja vedellä vähän otsatukkaan. Toisaalta olen kasvattamassa sitä juuri pois, mutta sitten kuitenkin...oli niin kiva kokeilla.  ::)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 17:39
Kirjoittaja Gotcha
muori Pippuri kirjoitti: Miten kerrostusta saa itse siistittyä takahiuksista? Rahatilanne on nyt niin kiikunkaakun, ettei raaski mennä kampaajalle. Onko kukaan kokeillut? Miulla on melko pitkä tukka tällä hetkellä niin vähän hirvittää kerrostella itse... lyhyimmät hiukset hartia-, pisimmät about vyötärömittaiset. Ne siis pitenee alaspäin.
Riippuu siitä miten voimakkaan kerrostuksen haluat. Sitä voit itse säädellä leikkauskulmalla. Eli et leikkaa hiuksia kuten normaalisti alaspäin valuvana, vaan vedät kammalla (yleensä kampaaja leikkaa kosteana, mutta itse onnistun omiin hiuksiini parhaiten, jos annan niiden olla kuivat, pysyvät paremmin kammassa, kun kerrostaa) joko 90 asteen kulmassa kasvupisteestä tai sitten jyrkemmin ylöspäin, riippuu siis kuinka voimakas kerrostus on mielessä. Tosi hyvin saa päällimmäiset hiukset kerrostettua, jos vetää kaikki päälliosan hiukset yhtenä tukkona kohti kattoa ja pätkäisee sopivasta kohtaa. Kevenee ja kerrostuu ihan kerralla. Tietysti vähän pitää siistiä ja muokata, ettei jää kovia kohtia näkyviin, mutta nopeeta ja yksinkertaista. Ja jos omistat ohennussakset (muotoilusakset) niin ne on ihan ykköset kerrostuksen jäljen siistimisessä.

Ei kun vaan kokeilemaan!  :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 20:37
Kirjoittaja Jessie
Minun mielestäni kerrostetun tukan päälliosaa kannattaa leikata siksi, ettei pituuserolla ole ko. kerroksessa niin väliä. Itseasiassa epätasaisuus tekee hiuksista pirteän näköiset. Eri asia sitten, haluaako pätkiä alempaa kerrosta, jossa tasaisuus on merkittävää.

Itsehän leikkasin alle V-muotoa nyt, kenelläkään ideaa voiko tätä leikellä itse ja miten, jos haluaa muodon säilyvän?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Tammi 2006, 21:48
Kirjoittaja Gotcha
Niin, kyllä mäkin koko hiusosaston leikkaisin samalla kertaa, en pelkkää takaosaa tai päälliosaa. Mut kannattaa jaksottaa se leikkaaminen vaikka niin, että tekee jaon korvalta korvalle, sitoo päällimmäiset hiukset vaikka sykerölle ettei ole tiellä ja ekana leikkaa niskaosan. Sit avaa sykerön ja yhdistää sen niskan hiuksien mittaan sopivaksi. Ehdottomasti kannattaa kerrostaa kauttaaltaan, ettei tule kummallista leikkausta.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 00:47
Kirjoittaja Ishamael
Ainakin yhdenlainen V-malli saadaan niin, että istut vaikka tuolilla ja kumarrut lattiaa kohden, niin että nenä osoittaa lattiaa, hiusten pitäisi muodostaa suora linja joka ei pitene eteen eikä taaksepäin.
Se on hyvä vinkki muutenkin, jos haluaa saksia kampaajan tekemää mallia, etsii hiuksiin vetokulman, jossa ne näyttävät olevan osion sisällä yhtä pitkät.
hankala selittää...
Mutta hiuksia ja päätä kääntelemällä löytää sen vetokulman, jossa hiukset on leikattu, sitten vain napsimaan itse sentti-pari osio osiolta ja yhdistää ne aina toisiinsa.
OLen samaa mieltä Cotcha, pitkien hiusten leikkaus on varmasti helpoimpia hommia, ja varsinkin tasainen kerrostus on aika simppeliä verrattuna vaikka lyhyiden hiusten joihinkin leikkauksiin.
Tasiasesti kun vain nostaa 90 asteen kulmaan ja leikkaa poikki niin tulee idioottivarma ja hyvä kerrostus.
Itse olen pätkinyt tätä päätäni jo melkein kymmenen vuotta.
Pari kertaa olen antanut jonkun muun leikata, ja aina on tullut jumalaton huuto  ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 01:37
Kirjoittaja Jessie
Ishamael: Tarkoititko että hiusten tulee roikkua pään yli kohti lattiaa, ja miten se vetokulma oikein katsotaan tästä asennosta?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 07:49
Kirjoittaja Henriikka
Yhdellä nettisivulla oli kivat ohjeet pitkien hiusten leikkaamiseen, sekä tasamittaiseen malliin, u-malliin ( lievä v ) ja v-malliin.
Nyt nettisivu ei kyllä toiminut.. :/ Enkä ihan tarkalleen edes ohjeita enää muista, hmph. Kokeilin nimittäin tuota u-mallia kerran.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Tammi 2006, 19:19
Kirjoittaja Ishamael
Hiusten pitäisi olla keskijakauksella otsalta niskaan, ja toinen puoli vaikka kiinni.
Hiusten pitäisi roikkua tavallaan tuosta korvan yli suoraan lattiaa kohti, hankala selittää.
Vetokulma löytyy siis siten että hiukset näyttävät siinä asennossa kerrostetun sijaan tasaisilta pään asennon muuttuessa.
Toisenlaisen kerrostuksen vetokulmaa voi estiä kallistamalla taas korvan kohti lattiaa ja katsomalla peilin kautta miten hiusten pitäisi muuttua tasapitkän näköisiksi, mutta tämä siis ei v-mallissa.
Pitää koettaa etsiä netistä kuvia, kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 09:56
Kirjoittaja Jeyzie
Ei sitä kyllä tule pastakoneella ihmisten hiuksia leikattua ;D Korjasin kirjoitusvierheen siitä alkuperäisestä viestistä. Jos nyt vielä hieman selvennetään, niin käytän sellaista "käsikäyttöistä" terää, en sähköllä toimivaa! :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Tammi 2006, 19:31
Kirjoittaja Gotcha
En oikein minäkään saa selkoa ishamaelin kerrostusohjeista, mutta minä nyt koitan selittää yksinkertaisesti miten saisit takaa kerrostettua. Sulla pitää aluksi olla kaksi peiliä, niin että näet hiukset takaakin. Sitten teet jaot hiuksiisi niin, että ensimmäinen osa on korvalta korvalle, tai alempana jos on paksut hiukset. Sitten sidot kiinni, pois edestä, ylempänä olevat hiukset, ja jätät alaosion vapaaksi. Sitten otat käsiisi sakset ja kamman (sekä peilin, jos toinen peili ei ole missään ovessa tms kiinni. Katsot peilistä kun otat kammalla leikattavan osion ja vedät hiusten kasvupisteestä joko vaakatasossa tai hieman ylemmäs (tämä siis vaikuttaa kerrostuksen voimakkuuteen). Koita vetää jokainen osio samassa kulmassa ja kohti suoraan ulospäin kasvupisteestä, älä siis vedä eteen tai taaksepäin, joko ylös tai alas. Eteen päin jos vedät, saat takaa pidemmät ja jos vedät taakse päin, saat takaa lyhyemmät. Kun olet tämän rivin leikannut, siirryt vain seuraavaan ja toimit samalla tavalla. Mitä pidemmät sun hiukset on nyt, sitä helpompaa tämä on. Muistat vain sen, että mitä ylemmäs vedät hiuksia, eli mitä jyrkempi se vetokulma on, sitä voimakkaampi kerrostus hiuksiin tulee. Toivottavasti onnistut!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 31 Tammi 2006, 13:06
Kirjoittaja Jeyzie
Mä napsaisin juuri oman tukan keittiösaksilla, ja hyvä tuli ;D Saisi veli palauttaa jo mun hiustenleikkaussakset  :P

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 04 Helmi 2006, 14:36
Kirjoittaja PoohBear
Olen käynyt viimeksi kampaajalla leikkaamassa latvat heinäkuussa ja sen jälkeen olen itse leikannut Lokakuussa ja viimeksi viikko sitten.
Ihan hyvin onnistuu kun mallin kanssa ei ole kauhean tarkkaa, kun kasvattelen V-leikkausta tässä pois.

Saksina on Hobby Hallista tilatut leikkaussakset, joita olen välillä teroitellut Fiskarssin saksien teroittajalla.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Helmi 2006, 21:41
Kirjoittaja Merial
Juuri äsken sain päätökseen poikaystävän tukanleikkuun. Oli kasvanut jo reilusti yli mallistaan, viimeksi kun alkutalvesta oli parturissa käynyt. Hieno takatukka otti ja lähti. ;D Käytin aluksi tavallisia keittiösaksia, sitten kaksipuoleisia ohennussaksia (ostettuna eläinkaupasta), lopuksi jotain vanhoja yksipuoleisia ohennussaksia. Kestihän siinä ja huhhuh sitä hiusten määrää lattialla, mutta oikein kivat tuli. :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 21:00
Kirjoittaja Riiggis
Laitoin poikakaverin tasoittamaan tänään mun hiukset. ;) Lähti n.5cm pois ja ihan hyvin onnistuikin mun ohjeiden ansiosta, vaikka ei olekaan koskaan aikaisemmin pätkinyt kenenkään tukkaa. Mutta aika helppoahan tuo on leikata pitkien hiusten latvat tasaisiksi.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 22:22
Kirjoittaja Eiffe
Mulla ei oikeen leikkaa, että miten olisi järkevintä leikata latvoista tasamittaiset hiukset sellaiseksi puikkomaisiksi/haituvaisiksi? En osaa tarkemmin selittää, mutta ehkä nämä kuvat selventävät  :)

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... l%20Gordon

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20&%20Guy

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 22:37
Kirjoittaja Ishamael
Veitsellä, joko suoraan pinnasta vuollen, tai kiertämällä osio itsensä ympäri nyörisi ja vuolemalla sitä.
Myös vuolusaksilla pystyy tekemään tuon, liuttamalla saksia osion pintaa piktin, mutta se ei onnistu tavallisilla saksilla.

Siinä kannnattaa olla siinä suhteessa tarkkana, ettei ota liikaa, lopputulos muuttuu nopeasti katkeilleen ja latvoista ohuen näköiseksi heviletiksi jota on kasvatettu vuosikausia hinnalla millä hyvänsä  ;D

Mutta osaa tuo tyyli olla kyllä hyväkin, antaa sellaista kevyttä ja huoletonta rock fiilistä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 22:41
Kirjoittaja Gotcha
Kiitos Ishamael, kerroit juuri sen mitä olin kirjoittamassa!  :-*

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Maalis 2006, 23:10
Kirjoittaja Eiffe
Paljon kiitoksia Ishamaelille. Tää asia on askarruttanut mua jo pitkän aikaa  ;D Haluaisin ihan omaksi ilokseni leikata yhden klipsipidennyksen tuon näköiseksi. Ei siis haittaa vaikkei täysin onnistuisikaan. Näin eräässä kaupassa myynnissä hiustenleikkausveitsen 1,5 eurolla. Oli varmaan kertakäyttöinen ja muutenkin ihan lelun näköinen, mutta haluaisin päästä leikkimään sillä  :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 18 Maalis 2006, 20:19
Kirjoittaja Twinkley
Mistähän saisi hankittua asiallisia ja hyviä hiustenleikkausveitsiä?  ???

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 12:39
Kirjoittaja Gotcha
^^ Olen vastannut tähän veitsikysymykseen ennenkin, Käherrystarvikkeesta. Ainakin Kuopiossa on yritysmyynti erikseen, mutta ihan tavis-asiakkaillekin vissiin myydään kun osaa kysyä. Ainakin on laatutavaraa, joutuu kyllä vähän maksamaan, mutta ei ole mikään tiimarin veitsi.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 12:46
Kirjoittaja Twinkley
Gotcha kirjoitti: ^^ Olen vastannut tähän veitsikysymykseen ennenkin, Käherrystarvikkeesta. Ainakin Kuopiossa on yritysmyynti erikseen, mutta ihan tavis-asiakkaillekin vissiin myydään kun osaa kysyä. Ainakin on laatutavaraa, joutuu kyllä vähän maksamaan, mutta ei ole mikään tiimarin veitsi.
Olisi pitänyt varmaan sanoa tarkemmin tosiaan, mutta asun siis Helsingissä ja kaverini joka tämän veitsen haluaa, asuu Espoossa, joten Kuopioon saakka en oikein viitsisi lähteä yhtä veistä hakemaan.  :-\

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Maalis 2006, 15:46
Kirjoittaja Gotcha
Kyllä mun mielestä Käherrystarvikkeita on muuallakin kuin Kuopiossa? Tarkoitin tolla liikkeen tarkennuksella sitä että meillä ainakin on yrityspuoli erikseen. Netistä kai voi myös yrittää tilata, itse kyllä haluan aina kaikki välineet sovittaa käteen ennen kuin ostan.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 07:37
Kirjoittaja Ice
hairstockista saa hyvän merkkisiäkin, ja sieltä nettikaupasta irtoaa tavara vaikkei olisi koskaan edes opiskellut alaa ::)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 20 Maalis 2006, 10:17
Kirjoittaja Efva
Ice kirjoitti: hairstockista saa hyvän merkkisiäkin, ja sieltä nettikaupasta irtoaa tavara vaikkei olisi koskaan edes opiskellut alaa ::)
Ainakin nuo hairstock.fi-sivut kysyvät salasanaa ennen kuin tuotteita pääsee edes tarkastelemaan...  :-\

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 30 Syys 2006, 20:37
Kirjoittaja 1ritva
Onko jollain sivulla tietoa hiusten leikkaustekniikasta? Esim. kuvien kera?

Folioiden avulla raitaa olisi mukava tehdä, mutta miten se onnistuu?

Kiitos

1ritva


Siirsin viestisi tänne leikkausketjuun, raidoista kannattaa lukea enemmän värjäyspuolelta. Normaalit viestit kannattaa muuten kirjoittaa ihan vain sillä perusmustalla... ;) Tuikkuli

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 00:16
Kirjoittaja E.Lo
Olen miettinyt josko äippä vois leikata mulle vähän kevyitä kerroksia.. mites on, kun amatööri leikka kerroksia niin eikö olisi helpompaa että tukka olisi kuiva? Tuntuisi ainakin että olisi helpompi erottaa mitkä ovat "päällis-hiuksia"?

Kertokaa mitä luulette..

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 04 Joulu 2006, 00:59
Kirjoittaja Ice
E.Lo kirjoitti: Olen miettinyt josko äippä vois leikata mulle vähän kevyitä kerroksia.. mites on, kun amatööri leikka kerroksia niin eikö olisi helpompaa että tukka olisi kuiva? Tuntuisi ainakin että olisi helpompi erottaa mitkä ovat "päällis-hiuksia"?

Kertokaa mitä luulette..
kyllä minä kosteana suosittelisin, ei tule hapsuja ihan niin paljon ja työ on paljon helpompi tehdä kun tukka pysyy kammassa ja kädessä. Kannattaisi ehkä ihan nostokulmalla tehdä se kevyt kerrostus, eli osio kammataan haluttuun kulmaan ylöspäin ja leikataan, kannattaa figuroida ensin päässään mitä silloin käytännössä tapahtuu kun hiuksia tiettyyn kulmaan nostetaan ja leikataan, ja päättää se haluttu sitten sen mukaan kuinka vahvaa kerrostusta haluaa. Ja osioiden koolla on merkitystä myös, että leikkaako koko tukan kolmena palana vaiko esimerkiksi sentin siivuina

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 09 Joulu 2006, 12:50
Kirjoittaja Anissa
Richardinkadulla Helsingissä on joku Käherrysliike,muistaakseni Suomen Käherrystukku nimeltään ja sieltä saa ostaa ei-ammattilaisetkin kaikkia tukanlaittoon/leikkaukseen liittyviä juttuja.Laaja valikoima erilaisia saksia ja veitsiä ja hapetteita yms. ja ihana vanha täti,jolta saa vanhanaikaista hyvää palvelua.Hinnat ei ees ole kalliit.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 10 Joulu 2006, 10:08
Kirjoittaja Tiizku
^Totta.Meillä käy koulussa aina tasaisin väliajoin Leif Käherryshuollosta kauppaamassa tarvikkeita.Hän ainakin sanoi että heillä on liike Helsingissä.On kyllä aikas halpaa ja kun me saadaan vielä hinnoista 30% pois kun tekevät yhteistyötä meidän koulun kanssa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 23:55
Kirjoittaja matskupupu
Ihan hyvä tulee hiusten leikkauskoneella ku vetää 3 mm lyhyeks koko letin :) kaverille ajelin kerran sellaisen. Ei ehkä naisille hyvä pityys?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 14:27
Kirjoittaja muori Pippuri
Tekeeköhän tuolla Hairstoren veitsellä mitään...
Tekisi mieli ostaa kun en osaa leikata saksilla niitä hemmetin kerrostuksia. Nytkin on toinen puoli päästä osittain kerrosteltu ja toinen puoli on tasapitkä. Jes!


Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 18:47
Kirjoittaja Ice
^ Kyllä sillä nyt mitään tekee muttei kovin pitkällä tähtäimellä :)

matskupupu, miksei naiselle kävisi 3mm? ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Huhti 2007, 18:56
Kirjoittaja Stationery
Kampin takana Helsingissä (Onkohan tuo nyt sitten Eteläinen vai Pohjoinen Rautatiekatu tms.) on Kinnusen tukkuliike, jok myy ammattilaisten välineitä myös taviksille. Liikkeen hinnat ovat ammattilaisten hintoja, mutta kysymällä kertovat tavisten hinnat. Siellä on vaikka minkälaisia veitsiä myynnissä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 11:04
Kirjoittaja Furtiva
Henriikka kirjoitti: Yhdellä nettisivulla oli kivat ohjeet pitkien hiusten leikkaamiseen, sekä tasamittaiseen malliin, u-malliin ( lievä v ) ja v-malliin.
Nyt nettisivu ei kyllä toiminut.. :/ Enkä ihan tarkalleen edes ohjeita enää muista, hmph. Kokeilin nimittäin tuota u-mallia kerran.
Tarkoitatko tätä? http://community.livejournal.com/feyeselftrim/

Nuo on kyllä tosi hyvät ohjeet ja niillä käsittääkseni onnistuu helposti. Aion kokeilla itsekin, kunhan seuraavan kerran tulee leikkuutarvetta :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 11:18
Kirjoittaja Henriikka
^ Juuri noita. :) Olitpas vanhan viestin löytänyt.. Mulla on näemmä itselläkin noi kirjanmerkeissä nyt ollut vähäsen aikaa, en sitten tiedä mistä löytänyt, kun sivut niin yllättäen silloin aiemmin lopetti toimimisen.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Huhti 2007, 12:00
Kirjoittaja Furtiva
^Oho, tosiaankin reilusti yli vuoden vanha viesti. En edes ajatellut ::)

Tuon linkin lisäksi myös tässä ketjussa on ollut tosi hyviä ohjeita. Pitäisi vaan ne sakset ostaa. Onko Hairstorella myytävät ne halvemmat sakset ihan ok:t?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Huhti 2007, 14:39
Kirjoittaja muori Pippuri
Stationery kirjoitti: Kampin takana Helsingissä (Onkohan tuo nyt sitten Eteläinen vai Pohjoinen Rautatiekatu tms.) on Kinnusen tukkuliike, jok myy ammattilaisten välineitä myös taviksille. Liikkeen hinnat ovat ammattilaisten hintoja, mutta kysymällä kertovat tavisten hinnat. Siellä on vaikka minkälaisia veitsiä myynnissä.
Aika kalliiksi tulisi sellainen veitsi jota varten pitäisi matkustaa about 400km molempiin suuntiin.  ;D

Ei tuolla Hairstoren veitsellä loppujen lopuksi mikään kammottava hinta ole... Mutta epäilyttää vähän, että onko se sitten tarpeeksi terävä. On tätä tukkaa kyllä saksillakin "revitty" pari vuotta sitten niin että rapina kävi.

Jos tuo on todella terävä tuo veitsi niin onkohan sillä vaara lohkaista liian jyrkässä kulmassa sitä kerrostusta.... En ole ikinä edes nähnyt luonnossa tuollaista vekotinta.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Huhti 2007, 22:40
Kirjoittaja Ice
Eiköhän se ihan riittävän terävä ole. Kannattaa tutustua siihen käyttöön kumminkin jossain jollain lailla ennenkuin käy mihinkään päähän käsiksi. Eli siis, kerrostuksen määrä riippuu hiuksen vetokulmasta, ei vehkeiden terävyydestä ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 08 Touko 2007, 13:35
Kirjoittaja theodora
Mistähän saisi edullisesti muotoilusakset ja mahdollisesti myös leikkaussakset satunnaista omatoimista siistimistä varten? Pääkaupunkiseudulla olevia liikkeitä on turha ehdotella, asun kaukana ja muutenkin mieluiten ostaisin netistä. Muotoilusakset on ilmeisesti ne myös ohennussaksina tunnetut? Miten kääntyy englanniksi?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 09 Touko 2007, 14:20
Kirjoittaja Stationery
Ihan Prismoista ja Citymarketeista löytyy Iberon/Cailapin saksia, mutta laadusta en sitten osaa sen enempää sanoa. Itse ostin joskus Tarjoustalosta tuollaisen halvan setin jossa oli sakset ja ohennussakset ja hyvin pelitäneet, leikanneet hyvin eikä kaksihaaraisia ainakaan ole tullut.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 09 Touko 2007, 14:28
Kirjoittaja theodora
Tilasin Hobbyhallista sellaisen setin, johon kuuluu leikkaus- ja ohennussakset. Vähän toistakymppiä taisi olla hinta. Ei varmaan mitää huippulaatua, mutta kuvassa näyttivät sopivan pienikokoisilta. Kaapista löytyy yhdet Hairstoresta tilatut pidempiteräiset sakset, ja niillä on mielestäni aika hankala siistiä otsatukkaa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 20:46
Kirjoittaja Roksane
Fiskarsilla on omat hiustenleikkuusakset, sellaiset klassiset oranssit. Sormituki löytyy. Ostin itse Clas Ohlsonilta, maksoi vähän alle 20 euroa. Ohlsonilta saa myös sellaisia vielä halvempia versioita, on leikkuusaksia ja yksi- ja kaksipuolisia ohennussaksia, kaikilla niillä hintaa yhdeksän euroa. Missään noissa Ohlsonin saksissa ei tosin ole sormitukea.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 10:49
Kirjoittaja theodora
Olen nyt kerran leikannut otsiksen noilla Hobbyhallin saksilla, ja hyvää jälkeä tuli! Lisäksi nappasin ohennussaksilla muutaman kerran päälaelta, ja täytyy sanoa että aika reilusti noilla lähtee tukkaa. Hiukan hirvitti tuleeko lovia, mutta tulos oli kuitenkin hyvä. Vertailukohtana mulla on vain hairstorelta vuosia sitten tilatut sakset, joilla oli mielestäni hankala leikata esim. otsista tarkasti pitkien terien vuoksi. Nuo Hobbyhallin sakset on just hyvät pieneen siistimiseen, mutta ei ehkä isompien osioiden leikkaamiseen.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 06 Kesä 2007, 16:31
Kirjoittaja Ice
^ Ohennusvinkkinä, kannattaa kammata ohennettava osio pystysuoraan ylös päästä katsoen ja napsaista vasta sitten - ei saa niitä lovia aikaan ainakaan.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 19:28
Kirjoittaja Jessie
Kannattaako itse leikatesssaan saksia viistoon vai pyrkiä leikkaamaan ihan vaakasuoraa linjaa (eli vaikuttaako leikkauskuvio latvan kykyyn imeä hoitoaineita)? Itse lyhentäessä siistin jäljen saaminen on muutenkin haastavaa, mutta onko se viistoon leikkaaminen vaivan arvoista?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 21:23
Kirjoittaja Ice
Millä lailla viistoon? Siis saksen vähän "vinossa" kallellaan niin ettei leikkaavan käden sormet ole "normaalissa" tasossa toisiinsa nähden verraten siihen kun fiskarilaisilla leikataan paperiarkkia?

Eli siis toivotaan hiukseen suurempaa avattua pinta-alaa kuin suoraan poikki leikkaamalla? Ei kyllä mielestäni ole vaivan arvoista rikkoa enempää leikkuupintaa kuin on tarvis.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 22:11
Kirjoittaja Jessie
Realicer kirjoitti: Millä lailla viistoon? Siis saksen vähän "vinossa" kallellaan niin ettei leikkaavan käden sormet ole "normaalissa" tasossa toisiinsa nähden verraten siihen kun fiskarilaisilla leikataan paperiarkkia?

Eli siis toivotaan hiukseen suurempaa avattua pinta-alaa kuin suoraan poikki leikkaamalla? Ei kyllä mielestäni ole vaivan arvoista rikkoa enempää leikkuupintaa kuin on tarvis.
Juu tätä hain takaa. Kampaaja on toistuvasti käyttänyt ko. tekniikkaa ja voin vain arvailla että miksi, mutta itseltä viistotekniikalla leikkaaminen ei ole tehnyt oikeutta lopputulokselle. Nyt siis tietää tyytyä vähempään.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 12:37
Kirjoittaja stinttapo
Stationery kirjoitti: Ihan Prismoista ja Citymarketeista löytyy Iberon/Cailapin saksia, mutta laadusta en sitten osaa sen enempää sanoa. Itse ostin joskus Tarjoustalosta tuollaisen halvan setin jossa oli sakset ja ohennussakset ja hyvin pelitäneet, leikanneet hyvin eikä kaksihaaraisia ainakaan ole tullut.
Mulla on Cailapin sakset, ja tosi tyytyväinen olen ollut. Ja maksoivatkin vain noin 7 euroa ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Joulu 2008, 18:55
Kirjoittaja Lecat
Stationery kirjoitti: Ihan Prismoista ja Citymarketeista löytyy Iberon/Cailapin saksia, mutta laadusta en sitten osaa sen enempää sanoa. Itse ostin joskus Tarjoustalosta tuollaisen halvan setin jossa oli sakset ja ohennussakset ja hyvin pelitäneet, leikanneet hyvin eikä kaksihaaraisia ainakaan ole tullut.
Jos muistat, niin oliko siinä paketissa mukana kampa ja taustalla nainen jolla on pitkät, kiharat hiukset? Ostin tuollasen paketin tänään makasiinista kun oli niin törkeän halpa verrattuna fiskarseihin (hinta oli 3,49€). Mietin vain että mihin tarkoitukseen nuo toiset sakset ovat, kun niissä on toinen puoli sellainen lovinen  ???

Edit. heh, nyt jopa ymmärsin lukemani eli ohennussaksethan ne on :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Joulu 2008, 22:38
Kirjoittaja Nanette
^Jos molemmat puolet on loviset kyseessä on ohennus-sakset jos vain toinen puoli on, niin silloin ovat muotoilusakset. ;) Niiden käyttö eroaa vain sen verran, että muotoilusakset leikkaavat kerralla enemmän pois kuin ohennus. Muuten niitä voi käyttää ihan samanlailla kunhan muistaa tuon.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 08 Joulu 2008, 22:26
Kirjoittaja Densu
kaveri leikkaili meikäläisen fledan tossa aika kauan sitten ihan uuteen uskoon, mutta nyt kun ei niin kamalasti puhuta niin oon itse yrittänyt päästä tähän fledantasottamiseen mukaan kun en kampaajallekaan oikein raha-asioiden takia pääse :S mulla on kiharat hiukset, jotka on toisaalta leikattu silleen.. jännästi. sitä on vaikeeta selittää, mutta yritetään. eli mulla on otsatukka, sitten korvien takaa leikattiin tosi lyhyiksi, ihan sängeksi että mulla jäi siihen otsikseen sitten sellanen pulisonki-osio ja korvat näkyy, kun ei niiiden takaa tunge hiuksia. vähän keesimuotoista, sellanen ns.'kolmiokeesimuoto', eli tossa takaraivon kohdalla nousi vähäsen pystyyn, muuten sellanen keskipitkä, menee sääliponnarille. Noh, tossa äsken kyllästyin ja otin sakset käteen ja rupesin vähän saksimaan. nää on vielä märät mutta vähän jo pelottaa että mitäs mä duunasin kun en hiustenleikkuusta mitään tiedä :'D mutta jostain on aloitettava, ja se että nää todella on kiharat, jotka toisaalta suoristan kyllä, eli ne menee vähän sellaseen sekaseen pörröön eikä jokainen hiussuortuva ole erillään tarkasteltavana :D

en tiedä mikä tämän viestin idea oli, kai halusin jakaa kokemuksen kun en mitään kysymystäkään keskinyt :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 01:13
Kirjoittaja irso
Haa, intouduin silppuamaan tukkaani elämäni ensimmäistä kertaa ihan itse. Otsiksesta tuli tasainen ja siisti maalarinteipin ja vähän turhankin tylsien fiskarssien kanssa. Millaisia /mahdollisimman halpoja tietysti) saksia suosittelisitte näin otsiksen lyhentämiseen?

niin. Aikaa meni näin lyhennysoperaatioon semmoset viisi minuuttia kun luulin tuntitolkulla vessassa nirhiväni.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 09:18
Kirjoittaja Lecat
^Irso, minä ostin vastikään makasiinista (eli sama kuin tarjoustalo, vapaa valinta jne..) hiustenleikkaukseen tarkoitetut sakset hintaan 3,50€. Paketissa oli myös toiset (muotoiluskaset, joita en osaa käyttää :D) eli tuon halvemmalla en usko löytyvän. Ihan hyvin noilla leikkaa, vaikka minulla ei kyllä ole vertailupohjaa kuin juurikin vanhat keittiösakset...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Joulu 2008, 09:43
Kirjoittaja pitkätukka
irso kirjoitti: Haa, intouduin silppuamaan tukkaani elämäni ensimmäistä kertaa ihan itse. Otsiksesta tuli tasainen ja siisti maalarinteipin ja vähän turhankin tylsien fiskarssien kanssa. Millaisia /mahdollisimman halpoja tietysti) saksia suosittelisitte näin otsiksen lyhentämiseen?
Kampaamokaupoissa on joskus hyvällä onnella alennuksia. Ostin omat hiussakseni pari vuotta sitten Jyväskylän Stop-kampaamokaupasta ja maksoivat muistaakseni pari kymppiä. Olen nähnyt hiusten leikkaamiseen tarkoitettuja välineitä myös Anttilan kosmetiikkaosastolla, mutta en tiedä ovatko miten hyvälaatuisia...

Maalarinteippi otsiksen leikkaamisessa oli uutta, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä. Niin saa ehkä varmemmin suoran reunan kuin sormin karvoja osio kerrallaan pitämällä. Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla  :). Olen tosin onnistunut omalla tekniikallanikin, mutta aina on ollut pieni jännitys päällä, että tuleeko jäljestä täydellistä. Tai edes kohtuullisen hyvää. Leikkaan nimittäin tukka kuivana, että näen paremmin lopullisen tuloksen enkä pätkäise vahingossa liian lyhyeksi.

Onko muotoilusakset sama kuin ohennussakset? Kaappiini on päätynyt joskus sellaiset ja niillä teen joillain leikkauskerroilla otsikseen vähän rikotun alareunan.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Tammi 2009, 22:33
Kirjoittaja Densu
mulla on ongelma. olen selittänyt fledastani täällä ihan hirveän monta kertaa, mutta onko neuvoja miten kampausta tavallaan pidetään kuosissa? Kun mulla on nyt tällainen aika omituinen tyyli, missä on etuhiukset ja pulisongit paksut ja melko pitkät, etuhiukset silmälasien sankoihin ja 'pulisongit' leukaan asti. Takaa, niskasta on sitten aika lyhyet. Kaveri leikkasi tähän sellaisen tavallaan harjan, jossa on kolmiokeesin tapaista leikkausta, siis että se nousee siitä keskeltä. No kun fleda on nyt kasvanut tosi paljon, olen innostunut leikkelemään sitä aika paljon ja vähän ongelmia sen kanssa, että miten paljon leikkaa ja mistä.

Ja kun tukka on vielä luonnokihara ja alituiseen pörrössä, eli siis jokainen leikkauskohta ei todellakaan näy niin selkeästi, siksi omat saksimiset on vielä kelvannut.'

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 20 Tammi 2009, 22:54
Kirjoittaja irso
Se siitä suorasta reunasta, nyt on aika jyrkkä v-otsis, ihan vapaalla kädellä ja iberon(?) neljän euron saksilla muotoiltu. Onnistui yllättävän iisisti näinkin tumpelolta saksien käyttäjältä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Tammi 2009, 19:22
Kirjoittaja Nanette
pitkätukka kirjoitti:
Onko muotoilusakset sama kuin ohennussakset? Kaappiini on päätynyt joskus sellaiset ja niillä teen joillain leikkauskerroilla otsikseen vähän rikotun alareunan.
Eivät ole samanlaiset. Muotoilusaksissa vain toisessa terässä on koloja joten sillä lähtee kerralla enemmän kuin ohennussaksilla joiden molemmissa terissä on lovia. Niitä kuitenkin käytetään aivan samalla tavalla. Ohennussakset vain ovat ehkä hieman turvallisemmat jos ei ole yhtään kokemusta niin ei lähde kuin ihan vähän hiuksia kerralla.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Heinä 2009, 18:48
Kirjoittaja lipgloss
Heh..Leikkasin pari päivää sitten ehkä vähän turhankin kerrostetusti tukkaani kun ei ota asettuakseen,mutta kasvaahan toi joskus takasin entiselleen  ;D Pitää ehkä ens kerralla vähän maltillisemmin leikata  ::)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Heinä 2009, 18:34
Kirjoittaja Strix
Pikkuveli osti juuri sellaisen kamman kaupasta jonka sisään sai laitettua kaksi simppeliä partaterää. En yhtään muista minkä niminen sellainen on, mutta sillä sai ainakin vähän latvoja leikattua siististi.
Jos joku tietää nimen niin voisiko kertoa :o

Sellainen terällinen kampa jolla kampaamalla niin leikkaa tukkaa irti, olisinkohan nyt tarpeeksi selkeä...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Tammi 2010, 13:21
Kirjoittaja t-i-i-t-i
Kerran menin pienenä leikkaamaan ihan tavallisilla askartelu saksilla omat etuhiukset tosi lyhyiksi.. heh.. niistä tuli kyllä kauheet.
en tajua miks menin leikkaa :D
menin sen jälkeen aika pian kyllä parturi-kampaajalle ja leikattiin mulle niitten päälle sellaset pitemmät etuhiukset ja hiuksia lyhennettiin... Se oli ensimmäinen kerta kun leikkasin pitkät hiukset puoli pitkiksi ja sopi mulle. nyt on myös puoli pitkät mutta oon aatellu taas kasvattaa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 11:38
Kirjoittaja |Piija
Täältä löytyy myös ihminen joka käyttää omia saksia, leikkaan omat hiukseni yleensä aina, poikkeuksina jos haluan hemmotella itseäni kampaajalla. Ohennussakset on suuressa käytössä, mutta lupasin itselleni että sakset on piilossa jonkun aikaa ( yritän kasvatella otsista ja kerroksia pois. )
Kuva itse leikkaamista hiuksista  löytyy tuosta linkistä joka on allerkirjoituksessa. ( 2 viimeisimpää kuvaa. )
Kampaus on siis todella vahvasti kerrostettu, varsinkin päälaelta, jossa hiukset vain n. 3cm:n pituisia.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Tammi 2010, 18:02
Kirjoittaja Hyx
Mie en ainakaan uskalla omaa tukkaa leikata vaikka vehkeet löytyvätkin kun aloitin paka-opinnot mutta keskeytin ne.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 29 Tammi 2010, 07:44
Kirjoittaja ohuthius
Leikkelin tuossa jonkin aikaa sitten oikein reiluja kerrostuksia tukkaan.  Eilen sitten osui taas sakset käden ulottuville ja nipsaisin otsatukkaakin.  Eli sivuotsis muuttui ohueksi ''kunnon'' otsikseksi, joka on vähän vinosti leikattu.  Ja leikkasin tosiaan ihan muotoilusaksilla, kampaveitsellä (joku marketin hiusveitsi, mainittiinkin jotain siihen suuntaan tuolla aikaisemmin) ja keittiösaksilla. Ihan kiva malli, taidan pitääkin sitä nyt jonkin aikaa ja katsoa sitten sitä kasvatusta  ;)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Maalis 2010, 19:55
Kirjoittaja kiiasa
Miten leikkasit ? tai siis mitään ohjeita, tollasen mäki haluisin mutten tajua et miten  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Maalis 2010, 22:36
Kirjoittaja Unnu
heips heips!

Minäpä leikkelen boyfriendin hiuksia ihan vakituisesti ja tänään leikkasin ensimmäistä kertaa omat.
Miehen hiusten kanssa otan usein ihan reilummalla kädellä, jo senkin takia että toisen ihmisen hiuksia on niin
paljon helpompi leikata. Omista hiuksista napsin pikkupikku osioissa latvoista n.1cm, jotta kuivat lähti mutta malli pysyy samana. Käytän ihan tavallisia saksia ja ohennussaksia jos on tarvis.

Omia hyväksi havaittuja keinoja:
- Käytä runsaasti aikaa ja tee rauhassa
- Kampaa monta kertaa samaa kohtaa jos on tarvis, pääasia että saat hiukset kunnolla sormien väliin eikä mitään hutilointia.
- Leikkaa vähän kerrallaan. Helpompi leikata lisää kuin liittää jo leikatut takaisin päähän ;)
- Tarkkaile mihin suuntaan hiukset luonnollisesti kasvaa, älä yritä pakottaa muuhun.
- Mieti miten leikkaaminen vaikuttaa siihen miltä pään muoto näyttää. Ohimoilla on usein muutenkin vähemmän hiuksia, jos leikkaat sieltä paljon, saatat saada kivan puolikaljun vaikutelman :P Miehen hiuksia leikatessa esim. ohimoilta kyniminen vaikuttaa selvästi siihen minkä muotoiselta pää näyttää.
- Aloita harjoittelu niin että yrität pysyä jo olemassa olevassa mallissa. Saavutat helpommin hyvän lopputuloksen, kuin jos ryhtyisit itse taiteilemaan jotain uutta ja luovaa.

ja lopuksi: jos et usko että saat aikaan lookkia jonka kanssa voit elää, jätä homma ammattilaiselle!


Tässä amatöörin perusvinkkejä, ihan maalaisjärjellä pääteltyjä :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Kesä 2010, 12:19
Kirjoittaja Anita
6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Kesä 2010, 12:01
Kirjoittaja Heidijohanna
Oletteko löytäneet kappaa mistään, myydäänkö esim jossain nettikaupoissa? Mun miehellä on sairaan paksu tukka ja aina kun leikkaan sen koneella niin hän on karvainen kuin apina :P Ei tarvis imuroida koko miestä leikkuun jälkeen jos olis kappa :D

Itse leikkailen omia ja perheen hiuksia säännöllisesti. Koneella leikkaus on tosi helppoa, omat kokeilut saksilla onnistuu vaihtelevasti :P Sakset on muuten ihan sellaiset tavalliset pikkusakset jotka terotettu ja käytän vain hiuksiin. Olen harkinnut myös saksien ostoa mutten ole vielä raskinut.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Kesä 2010, 12:21
Kirjoittaja Marni
^ Oon ite ostanu oman kappani hairstorelta aikanaan. Muistaakseni näin jonkinnäkösen kapan joskus ihan Stockallakin. :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Kesä 2010, 12:28
Kirjoittaja Herya
^^ Mä ostin anttilasta kapan aikoinaan. Kannattaa katsastaa myös sieltä  :ts ja hairstorella olen kans nähnyt.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Joulu 2010, 12:38
Kirjoittaja Hyx
Ei vitsi toi Anitan postaama linkki oli ihana! Pakko kokeilla tähän pidennyshiukseen! Nää on jo purkkaa latvoista niin on hyvä napsasta.. Värjään kans fledan niin ilmoitan miten käy  :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Joulu 2010, 14:05
Kirjoittaja Mustikka
Anita kirjoitti: 6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm  :)
Vau! Jos mulla olisi lyhyemmät hiukset, niin ehdottomasti kokeilisin!
Puoleen selkään yltävässä tukassa tuo taktiikka ei varmaan toimisi ellei ole halukas ottamaan pituudesta reippaasti pois.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Joulu 2010, 01:39
Kirjoittaja SannaS
Tuo hiustenleikkuuvideo oli kyllä mainio! Alkoi tehdä mieli leikata itsellekin, kunnes muistin etten mä halua kerrostuksia ja noin eri mittaisia hiuksia. Toisaalta, ehkä siinä vaiheessa kun tää kasvatus on siinä tavoitepituudessa, niin rohkenen tehdä hiuksillekin enemmän saksilla.

Nyt viimeisimmät leikkaukseni menivät niin että hiuksista lähti 5-6cm pois mutta latva näytti jälkeen päin katsottuna vinolta. Leikkaushetkellä se oli kyllä mielestäni suora, joten en sitten tiedä josko kiharuus hämää nyt.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Joulu 2010, 16:08
Kirjoittaja daffodil
Mun oli eilen pakko testata tota 6 minuutin hiustenleikkausta, eikä onneksi tapahtunut mitään katastrofaalista. ;D Olen aina ajatellut, että mun ei kannata leikata kerrostuksia, kun mun hiukset ovat niin ohuet ja harvat enkä muotoile niitä mitenkään, mutta tämähän näyttää tosi kivalta. Paljon parempi kuin aikaisemmat ihan tasapitkät hiukset. Saattaa tosin olla, että joudun lyhentämään pituudesta vielä vähän lisää; tuntuu, että tällä leikkauksella hiusten kokonaispituus ei lyhentynyt paljoakaan.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 19:05
Kirjoittaja MinnieMouse
Joissain kampaamoissa otsatukan siistimisestä saa nykyisin pulittaa jopa 15 €  0_0 Kuinka moni paksun otsiksen omistaja trimmaa otsatukkansa itse?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 21:02
Kirjoittaja Iia
Minä ainakin olen alkanut nyt itse trimmailemaan ja opettanut myös miehen/kaverin avittamaan. Ja ekaa kertaa mulla on melkeinpä aina mieleinen otsatukka.  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 31 Joulu 2010, 21:08
Kirjoittaja Mursu
Minäkin olen jo hyvän aikaa itse siistinyt otsatukkaani jo pelkästään sen takia että vaikka kuinka selittää niin ei saa haluamaansa. Itse saa parhaimmaan lopputuloksen ja rahatkin säilyy.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 11:12
Kirjoittaja Kahvikettu
http://www.youtube.com/watch?v=L9Erf49E ... r_embedded

Tässä on varsin hyvä ja havainnollistava video pitkille hiuksille, kuinka leikata itse hiuksensa ihan suoraan, U- tai V- malliin. Videon tekijä on käyttänyt näitä jo ennestään tuttuja ohjeita. http://community.livejournal.com/feyeselftrim/

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Tammi 2011, 15:55
Kirjoittaja Vivi
Kahvikettu kirjoitti: Tässä on varsin hyvä ja havainnollistava video pitkille hiuksille, kuinka leikata itse hiuksensa ihan suoraan, U- tai V- malliin. Videon tekijä on käyttänyt näitä jo ennestään tuttuja ohjeita. http://community.livejournal.com/feyeselftrim/
Tämä oli hyvä ohje, kiitos linkistä. Olen aiemmin leikannut hiukset itse, mutta käyttänyt pelkästään tapaa, joka tässä oli step 1. Eli tolla saa v-mallin, mikä saa mun latvan näyttämään ohuemmalta ja hapsuisemmalta. On mennyt noissa feyen ohjeissa ohi toi u-leikkaus. Lopputulos on mun ei niin kovin paksussa tukassa parempi ja latvat näyttää letillä paremmilta.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 30 Tammi 2011, 17:13
Kirjoittaja Katariina
Testasin tota 6 minuutin leikkuuohjetta siskoni pyllyn päälle meneviin hiuksiin. Tuli tosi hyvä  :ts Latva jäi lievään kerrostettuun u-malliin. Lisäksi kerrostin kasvoja kehystämään hiuksia ja leikkasin suoran otsiksen. Tuli erittain hyvä ja varmasti kokeillaan samaa tekniikkaa ensi kerrallakin.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 15:31
Kirjoittaja EllaBella
Aivan mahtava video! Jos itselläkin olisi tuonlaatuiset hiukset, niin kokeilisin. Epäilen vaan että ei se ihan niin helppoa omalle pehkolle olisi. Tasan ei käy onnenlahjat. Tuli tosi hyvännäköiset hiukset.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 15:50
Kirjoittaja muori Pippuri
Miun tekisi mieli nipsaista tuon videon malliin hieman lettiä lyhyemmäksi (ei paljon haittaisi jos tulisi epätasainen), mutta ihmettelen miksi tuo ponnari ei ole keskellä otsaa vaan enemmän sivussa  ???

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 16:35
Kirjoittaja Hue
^ Videaossa haluttiin tehdä varmastikin sivuotsis, koska hiukset jätettiin melko pitkiksi myös edestä ja ne otsahiukset saa nätimmin sivuun, kun otsis pitenee toiselle puolelle. Voithan sä kokeilla tehdä pyöristetyn tavallisen otsiksen niin, että laitat ponnarin keskelle otsaa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 18:02
Kirjoittaja EllaBella
Ihan ot, mutta menkääpä katteleen niitä Celebrity Scissorsin videoita enemmänkin... Voi asiakasparat, aika monesta huomasi että joko oltiin itkun tai raivon partaalla. Itelläki loksahti suu auki hämmästyksestä ja aidosta myötätunnosta.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 03 Helmi 2011, 14:20
Kirjoittaja muori Pippuri
No miä leikkasin tuossa aiemmin tän tukan tuolla ohjeella, paitsi ponnari oli keskellä.  ;D Ei ehkä ollut kaikkein järkevintä tehdä sitä hiuksiin, joissa on lettikiharat vielä, mutta kai tuo jotenkin onnistui. Lyhyimmät kerrokset tuli n. olkapäille, kokonaispituutta ei hirveästi lähtenyt. Eiköhän tällä seuraavaan kampaamoreissuun asti kitkuttele.
Suosittelen kokeilemaan, jos ei ole hirveän tarkka hiuksistaan. ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 07 Helmi 2011, 22:21
Kirjoittaja Mustikka
EllaBella kirjoitti: Ihan ot, mutta menkääpä katteleen niitä Celebrity Scissorsin videoita enemmänkin... Voi asiakasparat, aika monesta huomasi että joko oltiin itkun tai raivon partaalla. Itelläki loksahti suu auki hämmästyksestä ja aidosta myötätunnosta.
joo, mieki selailin noitavideoita vähän enemmän ja voi hyvä ihme! 0_0 Kävi tosiaan sääliksi tyttöparkoja, kun niiden hiukset leikattiin ihan omituisiksi.

http://www.youtube.com/watch?v=E7Y0IqErutk&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=xDnIVdR5 ... re=related

No löytyipä oikein top 10 videokin näille epäonnistuneille leikkauksille: http://www.youtube.com/watch?v=nv9kwgIG ... re=related

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 11 Helmi 2011, 17:06
Kirjoittaja Sinimusta
^Minä olisin ruvennut itkemään, jos joku olisi leikannut minulle tuollaisen kananpyrstön niin kuin tuolle tytölle  0_0

Olisiko jollakin helppoa ohjetta sivuotsatukan leikkaamiseen? Nyt oma otsis on tasapituinen, mutta haluaisin siitä sivutukan. Pihtailen kampaajalle menoa, joten jos itse uskaltaisi...  ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 16:39
Kirjoittaja Katariina
Onko noi hiustenleikkuuvideot jotain piilokamerajuttuja? Ihan käsittämätöntä millaisia lovia, epätasaisuuksia ym. noissa on. En käsitä voiko ammattikampaaja saada tollasta tuhoa aikaan?!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 19:13
Kirjoittaja bast
^ Muakin ihmetyttää, mikä juttu toi on. Ihan kamalia kampauksia, eikä yhtään kuunnella mitä se asiakas mahdollisesti haluaisi.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 19:40
Kirjoittaja Luciana
Mustikka kirjoitti: No löytyipä oikein top 10 videokin näille epäonnistuneille leikkauksille: http://www.youtube.com/watch?v=nv9kwgIG ... re=related
Pakko olla piilokamera. Ei kukaan koulutuksen saanut leikkaa noin...-tai ainakaan Suomessa  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=7FtgleQ7gbU&NR=1      0_0

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 13 Helmi 2011, 21:07
Kirjoittaja Salamanteri
Tuossa Celebrity Scissorhandsissähän siis on ideana se, että julkkikset opettelee hiustenlaittoa ammattilaisen ohjauksessa ja tuotto menee johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Kaunis ajatus mutta kamalaa katseltavaa!!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 14 Helmi 2011, 12:12
Kirjoittaja Luciana
Salamanteri85 kirjoitti: Tuossa Celebrity Scissorhandsissähän siis on ideana se, että julkkikset opettelee hiustenlaittoa ammattilaisen ohjauksessa ja tuotto menee johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen. Kaunis ajatus mutta kamalaa katseltavaa!!
No tämä selittääkin. Ihmiset ovat hulluja kun altistavat hiuksensa tuollaiselle kohtelulle, vaikka uudistuva luonnonvara onkin kyseessä :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 12:40
Kirjoittaja Pähkinä
Kahvikettu kirjoitti: Tässä on varsin hyvä ja havainnollistava video pitkille hiuksille, kuinka leikata itse hiuksensa ihan suoraan, U- tai V- malliin. Videon tekijä on käyttänyt näitä jo ennestään tuttuja ohjeita. http://community.livejournal.com/feyeselftrim/
Mä olen muutaman kerran leikannut tämän ohjeen mukaan tuolla tasaisen latvan tuovalla tavalla ("the straight-across trim"). Tosi selkeä ja helppo ohje.  :) Jotenkin en vain kuitenkaan osaa leikata niin, etteikö tulos olisi vienosti käänteinen u. Tämä nyt ei sinänsä ole katastrofi, sillä pidän hiuksia lähinnä kiinni, jolloin vienoa kaarevuutta ei tietenkään huomaa. Mutta pidemmän päälle kyllä haluan aivan tasaisen latvan.

Ja sitten: kuinka latvaa saisi leikattua niin, ettei tuntuisi kuin olisi kabukia siistimässä? Mulla ei todellakaan ole kovin paksut hiukset, mutta silti tuntuu jotenkin vaikealta ottaa vain ihan vähän, kun se siistittävä tupsu on jotenkin niin pullea. Pitäisikö se leikata osissa vai kuinka?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 13:45
Kirjoittaja tsupp
Anita kirjoitti: 6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm  :)
Mä leikkasin viime yönä tukkani tätä videota mukaillen ihmeellisen päähänpiston saattelemana. Poikaystävä oli ihan kauhuissaan kun kuuli suunnitelmastani, ilmoitti ettei sitten halua herätä  keskellä yötä siihen, kun minä kiukuttelen tukkakriisin kourissa!  :D Tosi kiva kuitenkin tuli, ei tarvinnut yhtään kriiseillä. Itse asiassa tykkään tästä melkoisen paljon. Hieman ylikasvanut suora otsikseni näyttää tämän  mallin kanssa muuten yllättävän hyvältä. Tarkoitus oli kasvattaa se riesa kokonaan pois, mutta saattaa olla että intaannun vielä otsatukankin trimmaamaan.

Nyt on oikeastaan tosi hyvä fiilis. Olen ollut lopen kyllästynyt tähän reuhkaani viime aikoina, ja tämä oli ihan kaivattu uudistus. Ja mikä parasta, oma väri on taas monta senttiä lähempänä näin voimakkaan kerrostuksen kanssa eikä pituudesta tarvinnut tinkiä juuri yhtään! ;) Leikkausta voi myös helposti ylläpitää itse kuukauden-parin välein. Palaan kampaajan tuoliin luultavasti vasta sitten, kun oma väri on kokonaan päässä eikä hiuksia tarvitse jatkuvasti olla leikkelemässä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 19 Huhti 2012, 19:16
Kirjoittaja Suvivilja
Noita erilaisia hiustenleikkuuvideoita ja -tutoriaaleja on youtubessa vaikka kuinka, mutta tässä muutama esimerkiksi:

otsisohjeita:
http://www.youtube.com/watch?v=5UASkTyisYI
http://www.youtube.com/watch?v=L5mW5rq13Ww
http://www.youtube.com/watch?v=I5ssyjnjz0o
http://www.youtube.com/watch?v=DGNIZLYQpJI (helpoin?)

kerrostettuja malleja:
http://www.youtube.com/watch?v=Pyo7DXKT3lg
http://www.youtube.com/watch?v=6BUIrYdbH7s


Monen vastaavan videon oppien perusteella ja  niitä yhdistellen olen itsekin viime aikoina leikannut kasvoja ympäröiviä kerrostuksia (varsinainen otsatukka kun ei taida minulle sopia, ainakaan omasta mielestäni), ja tyytyväinen olen :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 27 Touko 2012, 21:39
Kirjoittaja Herya
Onko joku nähnyt jossain tuollaista leikkuuapuvälinettä tai edes samantyylistä? Ite oon leikellut tukkaani tohon tyyliin jo jonkunaikaa ja tuo väline saattaisi tehdä leikkaamisesta paljon helpompaa  :)
http://www.youtube.com/watch?v=UptHDMhFFeI&feature=relmfu

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 30 Touko 2012, 12:26
Kirjoittaja muori Pippuri
^Tseh, kappas vaan. Juuri meinasin itse tulla infoamaan, että tilasin juuri itselleni tuon Creaclipin  ;D
Tilasin Saksasta Creaclipin virallisilta sivuilta ja hinnaksi tuli n. 28e posteineen. Ei paha, kun ottaa huomioon että kampaaja perii nykyään sen 40e/kerta.

Kerroksia on niin vaikea leikata itse, että jos sitä tuollaisella kokeilisi. Nuo videot ainakin on vakuuttavia, mutta hiuksetkin niissä on paksummat... Olen joskus leikannut mm. sellaisella ponnari-tyylillä, mitä myös näkee Tubessa käytettävän, mutta se jotenkin ohensi latvoja aivan liikaa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 31 Touko 2012, 23:43
Kirjoittaja calypso
Mielenkiintoisen näköinen vekotin. Kerrohan muori Pippuri sitten millainen tuo Creaclip on oikeasti käytössä, onko niin helppokäyttöinen kuin noissa videoissa ja saako sillä siistin näköistä tukkaa. Itse tosin havittelen miltei tasapitkää, aavistuksen kaartuvaa leikkausta. Hiukseni kun huitelevat jo tuolla alaselkämitassa jälleen, niin itse on aivan turha yrittää leikata, ainakaan ilman mitään apuvälineitä.  :D

Otsikseni leikkaukseen tuostakaan ei kyllä varmaan ole mitään apua, sillä tykkään sellaisesta mallista jossa on ns sivuotsis mutta ei kokonaan vain toisella puolella, vaan että toisellekin puolelle naamaa jää pieni suikula. Ja noiden lisäksi vielä sellaiset pidemmät sivuhapsut. Mutta tuon nyt saa leikattua ilman apujakin, mutta koska hiukseni ovat hieman itsepäistä laatua niin toisinaan onnistun paremmin ja toisinaan huonommin. Mutta täytyy lohduttautua sillä että aika lailla samalla onnistumisjakaumalla sitä on kampaajatkin saksineet. Aika monta kertaa olen saanut itse parannella otsiksen leikkausta kampaajakäynnin jälkeen.  ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 20:32
Kirjoittaja Mustikka
Mulla on creaclip. Tosin olen ylsästi käyttänyt vain sitä kaarevaa valkoista klipsiä tasapitkän tukkani trimmaamiseen. Käy siihen oikein hyvin, kun tukasta tulee sopivan u-mallinen. Itse klipsithän on vähän halvan oloisia ja mulla on ongelmia saada vedettyä klipsi latvoihin asti. Vaikka mun hiukset  on olevinaan tasapitkät, niin ne kuitenkin ohenee alaspäin ja sitä ohutta hiustuppoa on hankala saada pysymään klipsin välissä. Ei kyllä mitenkään onnistu samalla tekniikalla kuin hiuspampulan kanssa, että vetäisi klipsin ensin alas ja sitten heittäisi olan yli naaman eteen trimmattavaksi. Klipsi on liian väljä mun haituville.
Avon avulla saan kuitenkin helposti latvat tasattua ja oon kyllä tyytyväinen ostokseeni.  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 05 Kesä 2012, 21:39
Kirjoittaja Twinkley
Mina leikkasin tukkani tuolla suoran hiuksen ponnariohjeella ja erikseen vedin sitten otsatukan suoraksi ja hyva tuli. Ihan turha maksaa 30 puntaa kampaajalle tuollaisesta 5 cm patkaisysta, kun saa nain helposti parissa minuutissa tehtya itse. Tein tuon markaan tukkaan, kun oma tukkani tuppaa olemaan vahan omaa tahtoaan kunniottava, niin helpompi saada taysin suoraksi markana. Taytyy viela kaverilta tsekata, etta nayttaahan takaa hyvalta, mutta nain omaan silmaan tuli hyva ja kuivat latvat lahtivat pois.  :ts

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 12:45
Kirjoittaja muori Pippuri
Sain tuolla Creaclipillä ihan kivat kerrostukset. Ei tietenkään mitään kampaamotasoa, mutta luonnontaipuisa hius antaa paljon anteeksi. Leikkasin parit kerrokset erikseen ja päällimmäiseksi kerrokseksi 15cm pätkät ylöspäin leikaten. Hiusta lähti paljon, mutta yllätyin, että paksuuttakin jäi eikä pituutta lähtenyt. Takaosa kerrostui hyvin kevyesti.

Olen kyllä ihan tyytyväinen, mutta en ole mikään hirveän fanaattinen tämän reuhkan kanssa.  ;) Latvojen tasoittamiseen tuo käy varmaan vaativimmillekin kotileikkaajille.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 29 Heinä 2012, 16:12
Kirjoittaja Säihke
Mä tilasin tuon CreaClipin. Tarkoituksena leikata seuraavaksi takatukka tasapitkäksi, kerrokset ja katkeilevat raitajäämät pois. Luulen että toi valkoinen on mun tukkaan liian iso, lahjoitan sen varmaan paksutukkaisemmalle kaverille. Odotan että tuo sininen on parempi mulle. Raportoin sitten toimivuudesta kunhan tuo härpäke saapuu ja kunhan raaskin leikata rakasta hiuksistoani (ens vuonna, hah?!?  ::) ).

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 17 Elo 2012, 23:14
Kirjoittaja Mustikka
Eeh, olin tuolla valkoisella creaclipillä leikannut tukkaani vähän kerroksia siinä toivossa, että latvat olisivat hieman kevyemmän näköiset. Kampaajalla käydessä kampaaja suki mun hiuksia ja totesi jotenkin: "sulla on tosi omituisesti leikattu kerrostuksia". En kehdannut myöntää leikelleeni tukkaa itse. Latvoja päädyttiin leikkaamaan vähän reippaaminen, että nuo mun tekemät kerrostukset saatiin siistin näköisesti. :-[ En kyllä viitsi enää käyttää creaclipiä kerrostuksien tekemiseen.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 23 Syys 2012, 19:48
Kirjoittaja fakiiri
Mulla ois tarkotus hankkia jostain tollanen creaclip. Näyttää niin helpolta! Eikö noita saa mistään muualta kuin tilaamalla tuolta virallisilta sivuilta?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Loka 2012, 08:07
Kirjoittaja Monty
Hahaa, noin puoli vuotta sitten en olisi ikinä uskaltanut koskea omakätisesti saksilla omaa tukkaani, muta kiitos juurikasvun lukemisen ja omien "tukkakokeiluiden" jälkeen ei se ole ihan niin justiinsa... Kävin eilen hakemassa halpis cailap sakset ja siistin latvan ihan omin pikku kätösin ja hyvä tuli  ;D
Tukankasvatusvaihe meneillään, joten lähti tasan se "puoli milliä" mitä pitkin. Tyyli oli vapaa eli ponnarit molemmin puolin päätä ja latvan silppuamista, ensin lähti eniten päällitukasta ja otin vielä erikseen alapuolen tukasta

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 12 Marras 2012, 01:03
Kirjoittaja mar.ia
Näin yön tylsyydessä sain ideaksi leikellä kuivia latvoja veke ja lykätä kampaamokäyntiä taas eteenpäin. Ennenkin oon latvoja napsinut jos ovat tuntuneet kuivilta, mutta tänään kokeilin tuota Feyen tekniikkaa V-mallisiin hiuksiin ja hyvät tuli! Paljon helpompaa kun se jatkuva kahden peilin kautta tuijottelu että menikö nyt tasaisesti, tsekkasin toki lopuksi ettei mihinkään jäänyt satunnaisia pitkiä haituvia. Mulla on hiukset vähän yli olkapäiden ja leikkasin nyt vähän reippaammanlaisesti, lopputulos on ihan jees ja taidan jatkossakin muistaa tän tekniikan :ts

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 28 Marras 2012, 07:23
Kirjoittaja Skibistro
Muakin kiinnostaisi tuo CreaClip. Tsekkasin nopeasti UK:n sivuilta, mutta kun valitsee toimitusmaan, antaa tällaisen: 

Shipping Cost:  £67.54
Sub Total:  £19.99
Total:  £ 23.94

Aiemmin oli toimituskulut 102 puntaa. Mutta tuo total antaisi ymmärtää ettei postarit olisikaan niin suuret? En uskaltanut tilata, jos postarit oikeasti ovatkin tuota luokkaa. :D Onko kukaan tilannut?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 29 Marras 2012, 19:30
Kirjoittaja muori Pippuri
^Miä tilasin omani Saksan nettisivuilta, koin sen jotenkin helpommaksi kuin puntien kanssa säätämisen.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 21:02
Kirjoittaja peruna
Hetken mielijohteesta vetäisin tänään ponnarin otsalle ja pätkäisin poikki. Ihan tyytyväinen olen lopputulokseen, mutta ensikerralla laitan ponnarin pari senttiä sivuun, en aivan keskelle. Nyt piti vähän korjailla leikkausjälkeä edestä kun en aivan keskellä päätä jakausta pidä. Oli niin äkillinen päähänpisto napsaista että en ehtinyt jakauksia miettimään kun oli jo sakset kädessä. ;D
Todella kätevä tapa päästä kaksihaaraisista eroon, varsinkin kun en näitä päivää kauempaa aio lyhyinä katsella vaan laitan pidennykset takaisin. Haaskaukselta tuntuisi käydä kampaamossa leikkauttamassa kun leikkausjälki kuitenkin peittyy suurelta osin pidennysten sekaan. Pakko oli kuitenkin saada huonot latvat välillä pois.

Edit: Niin en tosiaan leikannut aivan ponnarin juuresta, ainoastaan muutamia senttejä latvoista.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 11 Helmi 2013, 14:49
Kirjoittaja marenki
Anita kirjoitti: 6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm  :)
Testattiin tätä tyttären kanssa, minä saksissa, tyttären tukka. Ei siitä tukasta kyllä tommonen tullut kuin kuvassa. Toki tyttären tukka on poikkeuksellisen paksu, mutta lopputulos näytti varsinkin etutukan osalta hämmentävästi Sanna-Raipelta.  ::) Sitten tajuttiin, että oltiin kammattu otsis väärälle puolelle ja jo pelkästään tämän tajuaminen paransi tilannetta. Sitten trimmailin takaosan kerrokset vahvemmiksi, kun näyttivät turhan luiruilta ja hyvä tuli!

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 15 Helmi 2013, 09:51
Kirjoittaja Monty
Viimeksi ostin leikkuusakset ja silppusin latvat, nyt haluan ohennussakset kaikkea muuta varten  ::)

Minkämoiset kannattaisi hankkia kerrostusten leikkelyä varten, sellaiset jossa saksen toinen terä on hammastettu ja toinen tavallinen, vai sellainen jossa molemmat terät on hammastettu? Mitä eroa noilla käytännössä on? Saako tuplahammastetulla aina "vähemmän" kerrallaan leikattua?

En ole Prismoissa tms. nähnyt mitään perus halpis ohennussaksia, vain tavallisia, mistäs niitä saisi edullisesti tilattua? (Siis ihan cailap-tasoisia, ei mitään proo €€€ vehkeitä.)

edit. Noniin, kävin Prismassa ja tällä kertaa bongasinkin sieltä taisipa olla Iberon ohennussakset ja eikun mukaan. Sunnuntaina avasin paketin; siis tsiisus, se "sileä" saksen reuna oli ihan rosoinen, eihän näillä voi mitään leikata! Tottakai kun ostan halpissakset, tiedän että se ei ole huippulaadukas ja saattaapi tylsistyä nopsaan (eipä ne kovaan käyttöön ole edes tulossa), mutta että rosoreunaiset sakset? Palautukseen menee...

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 14 Maalis 2013, 08:22
Kirjoittaja Monty
Meni hermo rutikuivaan lettiin saunan jälkeen, kuivana ihan karseet vaikka olikin tehomömmöt tukassa saunassa.

Pistin tukan ponnarille, ja napsasin ohennussaksilla latvasta pari kertaa; sitten tein isomman, keskikokoisen ja pienemmän "pikkumyy" ponnarin pään päälle ja napsin kustakin latvasta sekalaisesti jonkin verran pois; tukka auki ja kampaus oli suunnilleen samassa mallissa (kerrostettu) mutta sisältäen vähemmän kuivaa latvaa  ;D Jostain yksittäisistä kohdista takaraivolla tein vielä pikkuponnaritupsun ja nipsaisin latvan pois. Eli ihan hyvin toimi tämä hetken mielijohde ennen nukkumaanmenoa.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 14 Maalis 2013, 16:01
Kirjoittaja keesha
^ Fragrancedirect.co.uk:sta kannattaa tsekata hiusten leikkuusaksia, ovat edullisia mutta suht hyviä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 13 Kesä 2013, 20:05
Kirjoittaja Säihke
Säihke kirjoitti: Mä tilasin tuon CreaClipin. Tarkoituksena leikata seuraavaksi takatukka tasapitkäksi, kerrokset ja katkeilevat raitajäämät pois. Luulen että toi valkoinen on mun tukkaan liian iso, lahjoitan sen varmaan paksutukkaisemmalle kaverille. Odotan että tuo sininen on parempi mulle. Raportoin sitten toimivuudesta kunhan tuo härpäke saapuu ja kunhan raaskin leikata rakasta hiuksistoani (ens vuonna, hah?!?  ::) ).
CreaClip on ollut nyt kahdesti testissä ja on aivan fantastinen käytössä! Mun mies joka ei ole koskaan leikannut hiuksia osasi heti leikata tosi nätin tasapitkän tukan mulle. Eikä mee kuin minuutti ja homma on tehty. Mun kaveri testasi tuota myös ja molemmat ollaan ihastuneita. Jos kerroksia haluaa niin voi ehkä vaatia vähän harjoittelua (tai sit ammattikampaajaa) mutta tasapitkän tukan leikkaamisessa toimii todella hyvin. Jopa mun kiharassa hiuksessa.  :ts

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Helmi 2014, 20:44
Kirjoittaja nukka
Leikkasin tänään miehen hiukset tämän videon oppien avulla https://www.youtube.com/watch?v=X7t6ZzNVTDA Yllättävän hyvä lopputulos tuli vaikka ei se noin kätevästi käynyt! Välillä piti pomppia koneen ääreen katsomaan ohjeita ja sitten taas nips naps ;D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 09 Marras 2014, 22:39
Kirjoittaja Amedia
Olen leikellyt omia hiuksiani aika pitkään, viimeisen vuoden myös muiden (suurin virhe on kertoa vaativalle suvulle että osaat leikata hiuksia). Kyllästyin pettymään kampaajan visioon/näkemykseen/perusgeometrian tuntemukseen olemalla kumminkin joka kerta liian ujo valittamaan tehdystä työstä. Aluksi hirvitti mutta ajattelin että oma tukkahan tuo vaan on eikä maailma ole vielä onneksi kaatunut..

Alkuun raakasin hiusparkoja millä vaan jokseenkin terävällä - keittiösaksilla, kertakäyttöhöylillä jne. Nykyään käytössä lähikampaamon kautta tilatut perus leikkuusakset joilla hoidan kaiken asiaan liittyvän. Oma malli on aina voimakkaasti kerrostettu, ja leikkuutyyli vastaa lähinnä Suviviljan linkittämän Rose Russon leikkuuta (jolta muuten löytyy myös hyvä ohjeistus esim vinon otsiksen leikkaukseen.) Otsiksen tyyppi ja takalatvuston linja (suorahko, u, v) vaihtelee hetken mielijohteesta.

Ohjeita omiani parempia löytyy varmasti vaikka kuinka, mutta ketjun nimessä kumminkin;

- En leikkaa ikinä hiusta märkänä. Kostea pehko sekä venyy että painaa enemmän ja näyttää pidemmältä, ja varsinkin otsatukan kanssa vaarana on liian lyhyt leikkaus joka näyttää kuivuessaan kynityltä nysältä.

- Suoristan hiukset aina ennen leikkausta jos mahdollista. En tunne voimakkaasti kiharahiuksisia ihmisiä ollakseni varma miten tämä vaikuttaisi heillä lopputulokseen, mutta ainakin lievemmän ja keskivoimakkaan laineikkaassa kuontalossa tulos on edelleen nätti.

- Jaan hiukset aina sivusuuntaan tasaisesti ohut kerros kerrallaan. Ohuen kerroksen leikkaaminen ja pituuksien tarkistaminen on helpompaa, kerrokset syntyvät lähes automaattisesti eikä linjan rikkomiseen nätisti mene puolta päivää. Pelastaa myös tilanteen jos tulee vahingossa leikattua hitusen liikaa, yksi 0,5-1cm kerros muiden joukossa on lähes huomaamaton.

- En käytä kahta peiliä omia hiuksia leikatessa (vaikka ehkä kannattaisi). Leikattuani pituudet halutun pituisiksi kerään vielä sivusuunnassa n. 5cm x 1cm kaistaleita päälaelta, kampaan tasaiseksi ylöspäin, otan napakan otteen ja siistin varmistaakseni että rikotusta linjasta huolimatta joka kaistaleen pisimmät hiukset ovat yhtä pitkiä.

- Leikkaan otsatukan (ja usein myös kasvojen reunushiukset) lopuksi erikseen. Mallista riippumatta otsiksen leikkaus vie verrannollisesti hieman enemmän aikaa ja vaatii hiukan eri otteet, koen että asiaan on helpompi paneutua näin.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 12:57
Kirjoittaja itachi
Törmäsin youtubessa tällaiseen hiustenleikkuuvälineeseen: http://youtu.be/Fn_DbYZVXnE
Haulla löysin, että vastaavanlainen on ainakin mainittu tässä triidissä aiemmin:
Harley kirjoitti: Pikkuveli osti juuri sellaisen kamman kaupasta jonka sisään sai laitettua kaksi simppeliä partaterää. En yhtään muista minkä niminen sellainen on, mutta sillä sai ainakin vähän latvoja leikattua siististi.
Jos joku tietää nimen niin voisiko kertoa :o

Sellainen terällinen kampa jolla kampaamalla niin leikkaa tukkaa irti, olisinkohan nyt tarpeeksi selkeä...
Ebayssa moiset (tinkle hair cutter, razor comb tms.) eivät näy maksavan paljon mitään, mutta onko kenelläkään kokemusta noiden käytöstä? Erityisesti kiinnostaa lyhyehkön tukan siistiminen (kuten videossa) kampaajavälin pidentämiseksi. Tuleeko helposti suurta vahinkoa tai niin lyhyitä pätkähiuksia, ettei kampaaja myöhemmin mahda tukalle mitään?

Jos tästä on keskusteltu jossain muussa ketjussa, voisitteko vinkata hakusanoja/triidejä, kun en omin neuvoin löytänyt juurikasvusta.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 20 Helmi 2015, 15:47
Kirjoittaja Mimi
^ Pakko kommentoida kun en ole koskaan kuullut että hiustenleikkuukoneen terä tylsyy (vai olenko lintsannut koulusta silloin  :D ) Itselläni on ollut aina (silloinkin kun pa-ka juttuja tein) niin ihan parinkympin kone kotona miehen ja isäni hiusten leikkuuseen ja koskaan terä ei ole tylsynyt (tai en ole huomannut) vaan rikki menee yleensä akku. Olethan puhdistanut  koneen ja öljynnyt sen? Mutta jos siis joku on teroituttanut koneita ja se on halpaa niin pitää pistää muistiin! Voisin testata omalle koneelle myös  :)

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 25 Huhti 2015, 16:52
Kirjoittaja elly
Tasoitin tänään esimmäistä kertaa itse latvani Feye's hair trimming -ohjeen mukaisesti. En ole tosiaan aiemmin hiuksiani itse leikannut, mutta lopputuloksesta tuli hyvä helppojen ohjeiden avulla. Kiitos siis tuon ohjeen linkanneelle! :) olen suunnitellut, että leikkaisin kuukausittain tulleen kasvun pois, jotta pääsen huonokuntoisesta latvasta pikkuhiljaa eroon. En tiedä kauanko aion edellä mainittua järjestelyä jatkaa, mutta opiskelijabudjetilla en raaski maksaa kuukausittain siitä, että kampaaja leikkaa sentin latvoista pois.

Hiusten leikkaaminen oli itseasiassa kivaa! Vähän pelottaa, että tässä on seuraava hurahtamiseni, kun sakset suorastaan syyhyää jo jatkamaan kuivien hiusten eliminointia.  ;D kerroshaaveet eivät ole hävinneet mihinkään, mutta vielä en ole niin rohkea, että itse lähtisin niitä yrittämään.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 11:37
Kirjoittaja Vuhi
Tilasin minäkin Creaclipin. Mitenkäs se hienossa hiuslaadussa pysyy? Liukuuko pois? Eikai sillä nyt paljonkaan väliä ole, pääasia, että saa suoraa jälkeä.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 02 Touko 2015, 19:00
Kirjoittaja Puf
Tästä ketjusta on ollut tosi paljon apua, kiitos kaikille hyvistä ohjeista ja linkeistä! :)

Oma hiusmallini on niin yksinkertainen (pitkät, takaa u-malliset hiukset ilman kerrostusta) että olen aiemminkin miettinyt hiusten leikkaamista itse ja viime aikoina olen vihdoin alkanut etsiä lisää tietoa asiasta. Kasvatin tosi pitkään hiuksia, mutta nykyään 10-15 cm leikkaaminen ei tunnu eikä näy enää missään ja hiukset tuntuvat kasvavan nopeasti samaan mittaan. Ennen olisin siis saattanut olla hysteerinen muutaman sentin virheistä, mutta nykyään uskaltaa ihan kunnolla lyhentää hiuksia. ;D Leikkasin hiukset ensimmäisen kerran itse tammikuussa ja silloin lähti 15 cm. Käytössä oli Tarjoustalosta ostetut halpissakset, jotka eivät ihan vakuuttaneet käytössä, mutta hiukset eivät toisaalta ole haaroittuneet leikkauksen jälkeen. Leikkasin Feyen u-mallin ohjeella, ja tulos oli yllättävän hyvä ensikokeiluksi. Vaikeinta oli ehkä latvojen ohennus, sekä molempien puolien leikkaaminen tasapituiseksi. Jäi joka tapauksessa sellainen olo, että ensi kerralla tekniikka on paremmin hallussa.

Kasvattelen nyt omaa väriä esiin, ja sitten kun väri yltää suunnilleen olkapäille aion leikata hiukset long bob -malliin. Onko tuossa kuvan mallissa mielestänne kerrostusta? Miten se kannattaisi tehdä?

Kuva

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Touko 2015, 13:44
Kirjoittaja Vuhi
Tuli säästettyä ainakin 20e, kun itse leikkasin hiukset. Creaclip on tosi jännä vehje! Isompi oli vähän jäykkä aukaista. Tuttuni ei ole ikinäkoskaanmilloinkaan leikannut omaa tukkaa, ei edes otsatukkaa ja aina käy kampaajalla pelkästään otsatukan kanssa. Ei voi kun ihmetellä.  0_0 Kyllähän siinä 7e säästyy vai mitä se muualla maksaa?

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 24 Touko 2015, 22:10
Kirjoittaja Arnella
^ En tiedä, missä päin saa hiustenleikkauksen 20e ja otsiksen siistimisen 7e, mutta täytyy sanoa, että tuohon hintaan kävisin kampaajalla varmasti joka kuukausi. Ihan vaikka vaan sen pesun, päähieronnan ja loppuföönauksen takia.  Ja otsista sais siistiä vaikka kerran viikossa, jos vaan ehtisi käymään. :D

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 21 Syys 2015, 06:59
Kirjoittaja elly
Harrastaako joku juureksista hiusten mikrotrimmausta? Olisi mielenkiintoista kuulla onko mikrotrimmauksella oikeasti vaikutusta hiusten kuntoon. Katselin pari videota youtubesta ja sen tarkempaa ohjetta ei taida olla, kuin pieni hiusosio kerrallaan ja napsitaan milli tai pari pois.

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Lähetetty: 30 Kesä 2016, 18:26
Kirjoittaja scoundrel
Olen kasvattanut hiuksia jo pitkään. Tai siis olen ollut ihan hiton laiska tekemään niille mitään niin ovat vaan kasvaneet. Viimeksi leikattiin värjätyt latvat pois helmikuussa, mutta nyt kyllästyin siihen että hiukset on koko ajan kainaloissa, repun olkainten alla jumissa ja ties missä ovenraoissa koko ajan. Otin sakset käteen ja nips vaan, latvasta lähti noin 15cm.  ;D

Kuva