Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Leikkaukset sekä kampaukset
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja irso »

Haa, intouduin silppuamaan tukkaani elämäni ensimmäistä kertaa ihan itse. Otsiksesta tuli tasainen ja siisti maalarinteipin ja vähän turhankin tylsien fiskarssien kanssa. Millaisia /mahdollisimman halpoja tietysti) saksia suosittelisitte näin otsiksen lyhentämiseen?

niin. Aikaa meni näin lyhennysoperaatioon semmoset viisi minuuttia kun luulin tuntitolkulla vessassa nirhiväni.
Viimeksi muokannut irso, 11 Joulu 2008, 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
Lecat
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 23 Tammi 2007, 19:36

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Lecat »

^Irso, minä ostin vastikään makasiinista (eli sama kuin tarjoustalo, vapaa valinta jne..) hiustenleikkaukseen tarkoitetut sakset hintaan 3,50€. Paketissa oli myös toiset (muotoiluskaset, joita en osaa käyttää :D) eli tuon halvemmalla en usko löytyvän. Ihan hyvin noilla leikkaa, vaikka minulla ei kyllä ole vertailupohjaa kuin juurikin vanhat keittiösakset...
-2c F i- Hiuskuva
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

irso kirjoitti: Haa, intouduin silppuamaan tukkaani elämäni ensimmäistä kertaa ihan itse. Otsiksesta tuli tasainen ja siisti maalarinteipin ja vähän turhankin tylsien fiskarssien kanssa. Millaisia /mahdollisimman halpoja tietysti) saksia suosittelisitte näin otsiksen lyhentämiseen?
Kampaamokaupoissa on joskus hyvällä onnella alennuksia. Ostin omat hiussakseni pari vuotta sitten Jyväskylän Stop-kampaamokaupasta ja maksoivat muistaakseni pari kymppiä. Olen nähnyt hiusten leikkaamiseen tarkoitettuja välineitä myös Anttilan kosmetiikkaosastolla, mutta en tiedä ovatko miten hyvälaatuisia...

Maalarinteippi otsiksen leikkaamisessa oli uutta, mutta kuulostaa järkeenkäyvältä. Niin saa ehkä varmemmin suoran reunan kuin sormin karvoja osio kerrallaan pitämällä. Täytyy kokeilla seuraavalla kerralla  :). Olen tosin onnistunut omalla tekniikallanikin, mutta aina on ollut pieni jännitys päällä, että tuleeko jäljestä täydellistä. Tai edes kohtuullisen hyvää. Leikkaan nimittäin tukka kuivana, että näen paremmin lopullisen tuloksen enkä pätkäise vahingossa liian lyhyeksi.

Onko muotoilusakset sama kuin ohennussakset? Kaappiini on päätynyt joskus sellaiset ja niillä teen joillain leikkauskerroilla otsikseen vähän rikotun alareunan.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 12 Joulu 2008, 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Densu

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Densu »

mulla on ongelma. olen selittänyt fledastani täällä ihan hirveän monta kertaa, mutta onko neuvoja miten kampausta tavallaan pidetään kuosissa? Kun mulla on nyt tällainen aika omituinen tyyli, missä on etuhiukset ja pulisongit paksut ja melko pitkät, etuhiukset silmälasien sankoihin ja 'pulisongit' leukaan asti. Takaa, niskasta on sitten aika lyhyet. Kaveri leikkasi tähän sellaisen tavallaan harjan, jossa on kolmiokeesin tapaista leikkausta, siis että se nousee siitä keskeltä. No kun fleda on nyt kasvanut tosi paljon, olen innostunut leikkelemään sitä aika paljon ja vähän ongelmia sen kanssa, että miten paljon leikkaa ja mistä.

Ja kun tukka on vielä luonnokihara ja alituiseen pörrössä, eli siis jokainen leikkauskohta ei todellakaan näy niin selkeästi, siksi omat saksimiset on vielä kelvannut.'
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja irso »

Se siitä suorasta reunasta, nyt on aika jyrkkä v-otsis, ihan vapaalla kädellä ja iberon(?) neljän euron saksilla muotoiltu. Onnistui yllättävän iisisti näinkin tumpelolta saksien käyttäjältä.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Nanette »

pitkätukka kirjoitti:
Onko muotoilusakset sama kuin ohennussakset? Kaappiini on päätynyt joskus sellaiset ja niillä teen joillain leikkauskerroilla otsikseen vähän rikotun alareunan.
Eivät ole samanlaiset. Muotoilusaksissa vain toisessa terässä on koloja joten sillä lähtee kerralla enemmän kuin ohennussaksilla joiden molemmissa terissä on lovia. Niitä kuitenkin käytetään aivan samalla tavalla. Ohennussakset vain ovat ehkä hieman turvallisemmat jos ei ole yhtään kokemusta niin ei lähde kuin ihan vähän hiuksia kerralla.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
lipgloss

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja lipgloss »

Heh..Leikkasin pari päivää sitten ehkä vähän turhankin kerrostetusti tukkaani kun ei ota asettuakseen,mutta kasvaahan toi joskus takasin entiselleen  ;D Pitää ehkä ens kerralla vähän maltillisemmin leikata  ::)
Strix

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Strix »

Pikkuveli osti juuri sellaisen kamman kaupasta jonka sisään sai laitettua kaksi simppeliä partaterää. En yhtään muista minkä niminen sellainen on, mutta sillä sai ainakin vähän latvoja leikattua siististi.
Jos joku tietää nimen niin voisiko kertoa :o

Sellainen terällinen kampa jolla kampaamalla niin leikkaa tukkaa irti, olisinkohan nyt tarpeeksi selkeä...
t-i-i-t-i

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja t-i-i-t-i »

Kerran menin pienenä leikkaamaan ihan tavallisilla askartelu saksilla omat etuhiukset tosi lyhyiksi.. heh.. niistä tuli kyllä kauheet.
en tajua miks menin leikkaa :D
menin sen jälkeen aika pian kyllä parturi-kampaajalle ja leikattiin mulle niitten päälle sellaset pitemmät etuhiukset ja hiuksia lyhennettiin... Se oli ensimmäinen kerta kun leikkasin pitkät hiukset puoli pitkiksi ja sopi mulle. nyt on myös puoli pitkät mutta oon aatellu taas kasvattaa.
|Piija

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Täältä löytyy myös ihminen joka käyttää omia saksia, leikkaan omat hiukseni yleensä aina, poikkeuksina jos haluan hemmotella itseäni kampaajalla. Ohennussakset on suuressa käytössä, mutta lupasin itselleni että sakset on piilossa jonkun aikaa ( yritän kasvatella otsista ja kerroksia pois. )
Kuva itse leikkaamista hiuksista  löytyy tuosta linkistä joka on allerkirjoituksessa. ( 2 viimeisimpää kuvaa. )
Kampaus on siis todella vahvasti kerrostettu, varsinkin päälaelta, jossa hiukset vain n. 3cm:n pituisia.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Hyx »

Mie en ainakaan uskalla omaa tukkaa leikata vaikka vehkeet löytyvätkin kun aloitin paka-opinnot mutta keskeytin ne.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
ohuthius

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Leikkelin tuossa jonkin aikaa sitten oikein reiluja kerrostuksia tukkaan.&nbsp; Eilen sitten osui taas sakset käden ulottuville ja nipsaisin otsatukkaakin.&nbsp; Eli sivuotsis muuttui ohueksi ''kunnon'' otsikseksi, joka on vähän vinosti leikattu.&nbsp; Ja leikkasin tosiaan ihan muotoilusaksilla, kampaveitsellä (joku marketin hiusveitsi, mainittiinkin jotain siihen suuntaan tuolla aikaisemmin) ja keittiösaksilla. Ihan kiva malli, taidan pitääkin sitä nyt jonkin aikaa ja katsoa sitten sitä kasvatusta&nbsp; ;)
kiiasa

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja kiiasa »

Miten leikkasit ? tai siis mitään ohjeita, tollasen mäki haluisin mutten tajua et miten&nbsp; :)
Unnu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1303
Liittynyt: 03 Maalis 2010, 23:18

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Unnu »

heips heips!

Minäpä leikkelen boyfriendin hiuksia ihan vakituisesti ja tänään leikkasin ensimmäistä kertaa omat.
Miehen hiusten kanssa otan usein ihan reilummalla kädellä, jo senkin takia että toisen ihmisen hiuksia on niin
paljon helpompi leikata. Omista hiuksista napsin pikkupikku osioissa latvoista n.1cm, jotta kuivat lähti mutta malli pysyy samana. Käytän ihan tavallisia saksia ja ohennussaksia jos on tarvis.

Omia hyväksi havaittuja keinoja:
- Käytä runsaasti aikaa ja tee rauhassa
- Kampaa monta kertaa samaa kohtaa jos on tarvis, pääasia että saat hiukset kunnolla sormien väliin eikä mitään hutilointia.
- Leikkaa vähän kerrallaan. Helpompi leikata lisää kuin liittää jo leikatut takaisin päähän ;)
- Tarkkaile mihin suuntaan hiukset luonnollisesti kasvaa, älä yritä pakottaa muuhun.
- Mieti miten leikkaaminen vaikuttaa siihen miltä pään muoto näyttää. Ohimoilla on usein muutenkin vähemmän hiuksia, jos leikkaat sieltä paljon, saatat saada kivan puolikaljun vaikutelman :P Miehen hiuksia leikatessa esim. ohimoilta kyniminen vaikuttaa selvästi siihen minkä muotoiselta pää näyttää.
- Aloita harjoittelu niin että yrität pysyä jo olemassa olevassa mallissa. Saavutat helpommin hyvän lopputuloksen, kuin jos ryhtyisit itse taiteilemaan jotain uutta ja luovaa.

ja lopuksi: jos et usko että saat aikaan lookkia jonka kanssa voit elää, jätä homma ammattilaiselle!


Tässä amatöörin perusvinkkejä, ihan maalaisjärjellä pääteltyjä :)
Voi vaan rakastaa ja toivoa parasta.
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Anita »

6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm&nbsp; :)
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
Vastaa Viestiin