Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Leikkaukset sekä kampaukset
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mielenkiintoisen näköinen vekotin. Kerrohan muori Pippuri sitten millainen tuo Creaclip on oikeasti käytössä, onko niin helppokäyttöinen kuin noissa videoissa ja saako sillä siistin näköistä tukkaa. Itse tosin havittelen miltei tasapitkää, aavistuksen kaartuvaa leikkausta. Hiukseni kun huitelevat jo tuolla alaselkämitassa jälleen, niin itse on aivan turha yrittää leikata, ainakaan ilman mitään apuvälineitä.  :D

Otsikseni leikkaukseen tuostakaan ei kyllä varmaan ole mitään apua, sillä tykkään sellaisesta mallista jossa on ns sivuotsis mutta ei kokonaan vain toisella puolella, vaan että toisellekin puolelle naamaa jää pieni suikula. Ja noiden lisäksi vielä sellaiset pidemmät sivuhapsut. Mutta tuon nyt saa leikattua ilman apujakin, mutta koska hiukseni ovat hieman itsepäistä laatua niin toisinaan onnistun paremmin ja toisinaan huonommin. Mutta täytyy lohduttautua sillä että aika lailla samalla onnistumisjakaumalla sitä on kampaajatkin saksineet. Aika monta kertaa olen saanut itse parannella otsiksen leikkausta kampaajakäynnin jälkeen.  ;D
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mulla on creaclip. Tosin olen ylsästi käyttänyt vain sitä kaarevaa valkoista klipsiä tasapitkän tukkani trimmaamiseen. Käy siihen oikein hyvin, kun tukasta tulee sopivan u-mallinen. Itse klipsithän on vähän halvan oloisia ja mulla on ongelmia saada vedettyä klipsi latvoihin asti. Vaikka mun hiukset  on olevinaan tasapitkät, niin ne kuitenkin ohenee alaspäin ja sitä ohutta hiustuppoa on hankala saada pysymään klipsin välissä. Ei kyllä mitenkään onnistu samalla tekniikalla kuin hiuspampulan kanssa, että vetäisi klipsin ensin alas ja sitten heittäisi olan yli naaman eteen trimmattavaksi. Klipsi on liian väljä mun haituville.
Avon avulla saan kuitenkin helposti latvat tasattua ja oon kyllä tyytyväinen ostokseeni.  :)
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Mina leikkasin tukkani tuolla suoran hiuksen ponnariohjeella ja erikseen vedin sitten otsatukan suoraksi ja hyva tuli. Ihan turha maksaa 30 puntaa kampaajalle tuollaisesta 5 cm patkaisysta, kun saa nain helposti parissa minuutissa tehtya itse. Tein tuon markaan tukkaan, kun oma tukkani tuppaa olemaan vahan omaa tahtoaan kunniottava, niin helpompi saada taysin suoraksi markana. Taytyy viela kaverilta tsekata, etta nayttaahan takaa hyvalta, mutta nain omaan silmaan tuli hyva ja kuivat latvat lahtivat pois.  :ts
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Sain tuolla Creaclipillä ihan kivat kerrostukset. Ei tietenkään mitään kampaamotasoa, mutta luonnontaipuisa hius antaa paljon anteeksi. Leikkasin parit kerrokset erikseen ja päällimmäiseksi kerrokseksi 15cm pätkät ylöspäin leikaten. Hiusta lähti paljon, mutta yllätyin, että paksuuttakin jäi eikä pituutta lähtenyt. Takaosa kerrostui hyvin kevyesti.

Olen kyllä ihan tyytyväinen, mutta en ole mikään hirveän fanaattinen tämän reuhkan kanssa.  ;) Latvojen tasoittamiseen tuo käy varmaan vaativimmillekin kotileikkaajille.
Säihke

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Mä tilasin tuon CreaClipin. Tarkoituksena leikata seuraavaksi takatukka tasapitkäksi, kerrokset ja katkeilevat raitajäämät pois. Luulen että toi valkoinen on mun tukkaan liian iso, lahjoitan sen varmaan paksutukkaisemmalle kaverille. Odotan että tuo sininen on parempi mulle. Raportoin sitten toimivuudesta kunhan tuo härpäke saapuu ja kunhan raaskin leikata rakasta hiuksistoani (ens vuonna, hah?!?  ::) ).
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Eeh, olin tuolla valkoisella creaclipillä leikannut tukkaani vähän kerroksia siinä toivossa, että latvat olisivat hieman kevyemmän näköiset. Kampaajalla käydessä kampaaja suki mun hiuksia ja totesi jotenkin: "sulla on tosi omituisesti leikattu kerrostuksia". En kehdannut myöntää leikelleeni tukkaa itse. Latvoja päädyttiin leikkaamaan vähän reippaaminen, että nuo mun tekemät kerrostukset saatiin siistin näköisesti. :-[ En kyllä viitsi enää käyttää creaclipiä kerrostuksien tekemiseen.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
fakiiri

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja fakiiri »

Mulla ois tarkotus hankkia jostain tollanen creaclip. Näyttää niin helpolta! Eikö noita saa mistään muualta kuin tilaamalla tuolta virallisilta sivuilta?
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Monty »

Hahaa, noin puoli vuotta sitten en olisi ikinä uskaltanut koskea omakätisesti saksilla omaa tukkaani, muta kiitos juurikasvun lukemisen ja omien "tukkakokeiluiden" jälkeen ei se ole ihan niin justiinsa... Kävin eilen hakemassa halpis cailap sakset ja siistin latvan ihan omin pikku kätösin ja hyvä tuli  ;D
Tukankasvatusvaihe meneillään, joten lähti tasan se "puoli milliä" mitä pitkin. Tyyli oli vapaa eli ponnarit molemmin puolin päätä ja latvan silppuamista, ensin lähti eniten päällitukasta ja otin vielä erikseen alapuolen tukasta
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
mar.ia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 03 Huhti 2011, 14:52

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja mar.ia »

Näin yön tylsyydessä sain ideaksi leikellä kuivia latvoja veke ja lykätä kampaamokäyntiä taas eteenpäin. Ennenkin oon latvoja napsinut jos ovat tuntuneet kuivilta, mutta tänään kokeilin tuota Feyen tekniikkaa V-mallisiin hiuksiin ja hyvät tuli! Paljon helpompaa kun se jatkuva kahden peilin kautta tuijottelu että menikö nyt tasaisesti, tsekkasin toki lopuksi ettei mihinkään jäänyt satunnaisia pitkiä haituvia. Mulla on hiukset vähän yli olkapäiden ja leikkasin nyt vähän reippaammanlaisesti, lopputulos on ihan jees ja taidan jatkossakin muistaa tän tekniikan :ts
Viimeksi muokannut mar.ia, 12 Helmi 2013, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515
Skibistro

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Skibistro »

Muakin kiinnostaisi tuo CreaClip. Tsekkasin nopeasti UK:n sivuilta, mutta kun valitsee toimitusmaan, antaa tällaisen: 

Shipping Cost:  £67.54
Sub Total:  £19.99
Total:  £ 23.94

Aiemmin oli toimituskulut 102 puntaa. Mutta tuo total antaisi ymmärtää ettei postarit olisikaan niin suuret? En uskaltanut tilata, jos postarit oikeasti ovatkin tuota luokkaa. :D Onko kukaan tilannut?
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

^Miä tilasin omani Saksan nettisivuilta, koin sen jotenkin helpommaksi kuin puntien kanssa säätämisen.
peruna

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja peruna »

Hetken mielijohteesta vetäisin tänään ponnarin otsalle ja pätkäisin poikki. Ihan tyytyväinen olen lopputulokseen, mutta ensikerralla laitan ponnarin pari senttiä sivuun, en aivan keskelle. Nyt piti vähän korjailla leikkausjälkeä edestä kun en aivan keskellä päätä jakausta pidä. Oli niin äkillinen päähänpisto napsaista että en ehtinyt jakauksia miettimään kun oli jo sakset kädessä. ;D
Todella kätevä tapa päästä kaksihaaraisista eroon, varsinkin kun en näitä päivää kauempaa aio lyhyinä katsella vaan laitan pidennykset takaisin. Haaskaukselta tuntuisi käydä kampaamossa leikkauttamassa kun leikkausjälki kuitenkin peittyy suurelta osin pidennysten sekaan. Pakko oli kuitenkin saada huonot latvat välillä pois.

Edit: Niin en tosiaan leikannut aivan ponnarin juuresta, ainoastaan muutamia senttejä latvoista.
Viimeksi muokannut peruna, 10 Tammi 2013, 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja marenki »

Anita kirjoitti: 6 minuutin hiustenleikkaus:
http://www.youtube.com/watch?v=7dQ9fySG ... r_embedded
Uskaltaisikohan kokeilla omaan päähän, hmmmm  :)
Testattiin tätä tyttären kanssa, minä saksissa, tyttären tukka. Ei siitä tukasta kyllä tommonen tullut kuin kuvassa. Toki tyttären tukka on poikkeuksellisen paksu, mutta lopputulos näytti varsinkin etutukan osalta hämmentävästi Sanna-Raipelta.  ::) Sitten tajuttiin, että oltiin kammattu otsis väärälle puolelle ja jo pelkästään tämän tajuaminen paransi tilannetta. Sitten trimmailin takaosan kerrokset vahvemmiksi, kun näyttivät turhan luiruilta ja hyvä tuli!
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Monty »

Viimeksi ostin leikkuusakset ja silppusin latvat, nyt haluan ohennussakset kaikkea muuta varten  ::)

Minkämoiset kannattaisi hankkia kerrostusten leikkelyä varten, sellaiset jossa saksen toinen terä on hammastettu ja toinen tavallinen, vai sellainen jossa molemmat terät on hammastettu? Mitä eroa noilla käytännössä on? Saako tuplahammastetulla aina "vähemmän" kerrallaan leikattua?

En ole Prismoissa tms. nähnyt mitään perus halpis ohennussaksia, vain tavallisia, mistäs niitä saisi edullisesti tilattua? (Siis ihan cailap-tasoisia, ei mitään proo €€€ vehkeitä.)

edit. Noniin, kävin Prismassa ja tällä kertaa bongasinkin sieltä taisipa olla Iberon ohennussakset ja eikun mukaan. Sunnuntaina avasin paketin; siis tsiisus, se "sileä" saksen reuna oli ihan rosoinen, eihän näillä voi mitään leikata! Tottakai kun ostan halpissakset, tiedän että se ei ole huippulaadukas ja saattaapi tylsistyä nopsaan (eipä ne kovaan käyttöön ole edes tulossa), mutta että rosoreunaiset sakset? Palautukseen menee...
Viimeksi muokannut Monty, 18 Helmi 2013, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Monty »

Meni hermo rutikuivaan lettiin saunan jälkeen, kuivana ihan karseet vaikka olikin tehomömmöt tukassa saunassa.

Pistin tukan ponnarille, ja napsasin ohennussaksilla latvasta pari kertaa; sitten tein isomman, keskikokoisen ja pienemmän "pikkumyy" ponnarin pään päälle ja napsin kustakin latvasta sekalaisesti jonkin verran pois; tukka auki ja kampaus oli suunnilleen samassa mallissa (kerrostettu) mutta sisältäen vähemmän kuivaa latvaa  ;D Jostain yksittäisistä kohdista takaraivolla tein vielä pikkuponnaritupsun ja nipsaisin latvan pois. Eli ihan hyvin toimi tämä hetken mielijohde ennen nukkumaanmenoa.
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
Vastaa Viestiin