Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Leikkaukset sekä kampaukset
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Fragrancedirect.co.uk:sta kannattaa tsekata hiusten leikkuusaksia, ovat edullisia mutta suht hyviä.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Säihke

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Säihke kirjoitti: Mä tilasin tuon CreaClipin. Tarkoituksena leikata seuraavaksi takatukka tasapitkäksi, kerrokset ja katkeilevat raitajäämät pois. Luulen että toi valkoinen on mun tukkaan liian iso, lahjoitan sen varmaan paksutukkaisemmalle kaverille. Odotan että tuo sininen on parempi mulle. Raportoin sitten toimivuudesta kunhan tuo härpäke saapuu ja kunhan raaskin leikata rakasta hiuksistoani (ens vuonna, hah?!?  ::) ).
CreaClip on ollut nyt kahdesti testissä ja on aivan fantastinen käytössä! Mun mies joka ei ole koskaan leikannut hiuksia osasi heti leikata tosi nätin tasapitkän tukan mulle. Eikä mee kuin minuutti ja homma on tehty. Mun kaveri testasi tuota myös ja molemmat ollaan ihastuneita. Jos kerroksia haluaa niin voi ehkä vaatia vähän harjoittelua (tai sit ammattikampaajaa) mutta tasapitkän tukan leikkaamisessa toimii todella hyvin. Jopa mun kiharassa hiuksessa.  :ts
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja nukka »

Leikkasin tänään miehen hiukset tämän videon oppien avulla https://www.youtube.com/watch?v=X7t6ZzNVTDA Yllättävän hyvä lopputulos tuli vaikka ei se noin kätevästi käynyt! Välillä piti pomppia koneen ääreen katsomaan ohjeita ja sitten taas nips naps ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Amedia
Haiven
Haiven
Viestit: 2
Liittynyt: 25 Helmi 2014, 06:21

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Amedia »

Olen leikellyt omia hiuksiani aika pitkään, viimeisen vuoden myös muiden (suurin virhe on kertoa vaativalle suvulle että osaat leikata hiuksia). Kyllästyin pettymään kampaajan visioon/näkemykseen/perusgeometrian tuntemukseen olemalla kumminkin joka kerta liian ujo valittamaan tehdystä työstä. Aluksi hirvitti mutta ajattelin että oma tukkahan tuo vaan on eikä maailma ole vielä onneksi kaatunut..

Alkuun raakasin hiusparkoja millä vaan jokseenkin terävällä - keittiösaksilla, kertakäyttöhöylillä jne. Nykyään käytössä lähikampaamon kautta tilatut perus leikkuusakset joilla hoidan kaiken asiaan liittyvän. Oma malli on aina voimakkaasti kerrostettu, ja leikkuutyyli vastaa lähinnä Suviviljan linkittämän Rose Russon leikkuuta (jolta muuten löytyy myös hyvä ohjeistus esim vinon otsiksen leikkaukseen.) Otsiksen tyyppi ja takalatvuston linja (suorahko, u, v) vaihtelee hetken mielijohteesta.

Ohjeita omiani parempia löytyy varmasti vaikka kuinka, mutta ketjun nimessä kumminkin;

- En leikkaa ikinä hiusta märkänä. Kostea pehko sekä venyy että painaa enemmän ja näyttää pidemmältä, ja varsinkin otsatukan kanssa vaarana on liian lyhyt leikkaus joka näyttää kuivuessaan kynityltä nysältä.

- Suoristan hiukset aina ennen leikkausta jos mahdollista. En tunne voimakkaasti kiharahiuksisia ihmisiä ollakseni varma miten tämä vaikuttaisi heillä lopputulokseen, mutta ainakin lievemmän ja keskivoimakkaan laineikkaassa kuontalossa tulos on edelleen nätti.

- Jaan hiukset aina sivusuuntaan tasaisesti ohut kerros kerrallaan. Ohuen kerroksen leikkaaminen ja pituuksien tarkistaminen on helpompaa, kerrokset syntyvät lähes automaattisesti eikä linjan rikkomiseen nätisti mene puolta päivää. Pelastaa myös tilanteen jos tulee vahingossa leikattua hitusen liikaa, yksi 0,5-1cm kerros muiden joukossa on lähes huomaamaton.

- En käytä kahta peiliä omia hiuksia leikatessa (vaikka ehkä kannattaisi). Leikattuani pituudet halutun pituisiksi kerään vielä sivusuunnassa n. 5cm x 1cm kaistaleita päälaelta, kampaan tasaiseksi ylöspäin, otan napakan otteen ja siistin varmistaakseni että rikotusta linjasta huolimatta joka kaistaleen pisimmät hiukset ovat yhtä pitkiä.

- Leikkaan otsatukan (ja usein myös kasvojen reunushiukset) lopuksi erikseen. Mallista riippumatta otsiksen leikkaus vie verrannollisesti hieman enemmän aikaa ja vaatii hiukan eri otteet, koen että asiaan on helpompi paneutua näin.
1c/M/ii, BSL. Lasimainen hiuspinta, värjätty tummanpunavioletiksi.
itachi

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja itachi »

Törmäsin youtubessa tällaiseen hiustenleikkuuvälineeseen: http://youtu.be/Fn_DbYZVXnE
Haulla löysin, että vastaavanlainen on ainakin mainittu tässä triidissä aiemmin:
Harley kirjoitti: Pikkuveli osti juuri sellaisen kamman kaupasta jonka sisään sai laitettua kaksi simppeliä partaterää. En yhtään muista minkä niminen sellainen on, mutta sillä sai ainakin vähän latvoja leikattua siististi.
Jos joku tietää nimen niin voisiko kertoa :o

Sellainen terällinen kampa jolla kampaamalla niin leikkaa tukkaa irti, olisinkohan nyt tarpeeksi selkeä...
Ebayssa moiset (tinkle hair cutter, razor comb tms.) eivät näy maksavan paljon mitään, mutta onko kenelläkään kokemusta noiden käytöstä? Erityisesti kiinnostaa lyhyehkön tukan siistiminen (kuten videossa) kampaajavälin pidentämiseksi. Tuleeko helposti suurta vahinkoa tai niin lyhyitä pätkähiuksia, ettei kampaaja myöhemmin mahda tukalle mitään?

Jos tästä on keskusteltu jossain muussa ketjussa, voisitteko vinkata hakusanoja/triidejä, kun en omin neuvoin löytänyt juurikasvusta.
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Mimi »

^ Pakko kommentoida kun en ole koskaan kuullut että hiustenleikkuukoneen terä tylsyy (vai olenko lintsannut koulusta silloin  :D ) Itselläni on ollut aina (silloinkin kun pa-ka juttuja tein) niin ihan parinkympin kone kotona miehen ja isäni hiusten leikkuuseen ja koskaan terä ei ole tylsynyt (tai en ole huomannut) vaan rikki menee yleensä akku. Olethan puhdistanut  koneen ja öljynnyt sen? Mutta jos siis joku on teroituttanut koneita ja se on halpaa niin pitää pistää muistiin! Voisin testata omalle koneelle myös  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja elly »

Tasoitin tänään esimmäistä kertaa itse latvani Feye's hair trimming -ohjeen mukaisesti. En ole tosiaan aiemmin hiuksiani itse leikannut, mutta lopputuloksesta tuli hyvä helppojen ohjeiden avulla. Kiitos siis tuon ohjeen linkanneelle! :) olen suunnitellut, että leikkaisin kuukausittain tulleen kasvun pois, jotta pääsen huonokuntoisesta latvasta pikkuhiljaa eroon. En tiedä kauanko aion edellä mainittua järjestelyä jatkaa, mutta opiskelijabudjetilla en raaski maksaa kuukausittain siitä, että kampaaja leikkaa sentin latvoista pois.

Hiusten leikkaaminen oli itseasiassa kivaa! Vähän pelottaa, että tässä on seuraava hurahtamiseni, kun sakset suorastaan syyhyää jo jatkamaan kuivien hiusten eliminointia.  ;D kerroshaaveet eivät ole hävinneet mihinkään, mutta vielä en ole niin rohkea, että itse lähtisin niitä yrittämään.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Tilasin minäkin Creaclipin. Mitenkäs se hienossa hiuslaadussa pysyy? Liukuuko pois? Eikai sillä nyt paljonkaan väliä ole, pääasia, että saa suoraa jälkeä.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Puf »

Tästä ketjusta on ollut tosi paljon apua, kiitos kaikille hyvistä ohjeista ja linkeistä! :)

Oma hiusmallini on niin yksinkertainen (pitkät, takaa u-malliset hiukset ilman kerrostusta) että olen aiemminkin miettinyt hiusten leikkaamista itse ja viime aikoina olen vihdoin alkanut etsiä lisää tietoa asiasta. Kasvatin tosi pitkään hiuksia, mutta nykyään 10-15 cm leikkaaminen ei tunnu eikä näy enää missään ja hiukset tuntuvat kasvavan nopeasti samaan mittaan. Ennen olisin siis saattanut olla hysteerinen muutaman sentin virheistä, mutta nykyään uskaltaa ihan kunnolla lyhentää hiuksia. ;D Leikkasin hiukset ensimmäisen kerran itse tammikuussa ja silloin lähti 15 cm. Käytössä oli Tarjoustalosta ostetut halpissakset, jotka eivät ihan vakuuttaneet käytössä, mutta hiukset eivät toisaalta ole haaroittuneet leikkauksen jälkeen. Leikkasin Feyen u-mallin ohjeella, ja tulos oli yllättävän hyvä ensikokeiluksi. Vaikeinta oli ehkä latvojen ohennus, sekä molempien puolien leikkaaminen tasapituiseksi. Jäi joka tapauksessa sellainen olo, että ensi kerralla tekniikka on paremmin hallussa.

Kasvattelen nyt omaa väriä esiin, ja sitten kun väri yltää suunnilleen olkapäille aion leikata hiukset long bob -malliin. Onko tuossa kuvan mallissa mielestänne kerrostusta? Miten se kannattaisi tehdä?

Kuva
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Tuli säästettyä ainakin 20e, kun itse leikkasin hiukset. Creaclip on tosi jännä vehje! Isompi oli vähän jäykkä aukaista. Tuttuni ei ole ikinäkoskaanmilloinkaan leikannut omaa tukkaa, ei edes otsatukkaa ja aina käy kampaajalla pelkästään otsatukan kanssa. Ei voi kun ihmetellä.  0_0 Kyllähän siinä 7e säästyy vai mitä se muualla maksaa?
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ En tiedä, missä päin saa hiustenleikkauksen 20e ja otsiksen siistimisen 7e, mutta täytyy sanoa, että tuohon hintaan kävisin kampaajalla varmasti joka kuukausi. Ihan vaikka vaan sen pesun, päähieronnan ja loppuföönauksen takia.  Ja otsista sais siistiä vaikka kerran viikossa, jos vaan ehtisi käymään. :D
1bMii, vaalennettu.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja elly »

Harrastaako joku juureksista hiusten mikrotrimmausta? Olisi mielenkiintoista kuulla onko mikrotrimmauksella oikeasti vaikutusta hiusten kuntoon. Katselin pari videota youtubesta ja sen tarkempaa ohjetta ei taida olla, kuin pieni hiusosio kerrallaan ja napsitaan milli tai pari pois.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Olen kasvattanut hiuksia jo pitkään. Tai siis olen ollut ihan hiton laiska tekemään niille mitään niin ovat vaan kasvaneet. Viimeksi leikattiin värjätyt latvat pois helmikuussa, mutta nyt kyllästyin siihen että hiukset on koko ajan kainaloissa, repun olkainten alla jumissa ja ties missä ovenraoissa koko ajan. Otin sakset käteen ja nips vaan, latvasta lähti noin 15cm.  ;D

Kuva
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Vastaa Viestiin