Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Leikkaukset sekä kampaukset
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Yhdellä nettisivulla oli kivat ohjeet pitkien hiusten leikkaamiseen, sekä tasamittaiseen malliin, u-malliin ( lievä v ) ja v-malliin.
Nyt nettisivu ei kyllä toiminut.. :/ Enkä ihan tarkalleen edes ohjeita enää muista, hmph. Kokeilin nimittäin tuota u-mallia kerran.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Hiusten pitäisi olla keskijakauksella otsalta niskaan, ja toinen puoli vaikka kiinni.
Hiusten pitäisi roikkua tavallaan tuosta korvan yli suoraan lattiaa kohti, hankala selittää.
Vetokulma löytyy siis siten että hiukset näyttävät siinä asennossa kerrostetun sijaan tasaisilta pään asennon muuttuessa.
Toisenlaisen kerrostuksen vetokulmaa voi estiä kallistamalla taas korvan kohti lattiaa ja katsomalla peilin kautta miten hiusten pitäisi muuttua tasapitkän näköisiksi, mutta tämä siis ei v-mallissa.
Pitää koettaa etsiä netistä kuvia, kuvahan kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.. ;)
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Ei sitä kyllä tule pastakoneella ihmisten hiuksia leikattua ;D Korjasin kirjoitusvierheen siitä alkuperäisestä viestistä. Jos nyt vielä hieman selvennetään, niin käytän sellaista "käsikäyttöistä" terää, en sähköllä toimivaa! :D
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
Gotcha

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

En oikein minäkään saa selkoa ishamaelin kerrostusohjeista, mutta minä nyt koitan selittää yksinkertaisesti miten saisit takaa kerrostettua. Sulla pitää aluksi olla kaksi peiliä, niin että näet hiukset takaakin. Sitten teet jaot hiuksiisi niin, että ensimmäinen osa on korvalta korvalle, tai alempana jos on paksut hiukset. Sitten sidot kiinni, pois edestä, ylempänä olevat hiukset, ja jätät alaosion vapaaksi. Sitten otat käsiisi sakset ja kamman (sekä peilin, jos toinen peili ei ole missään ovessa tms kiinni. Katsot peilistä kun otat kammalla leikattavan osion ja vedät hiusten kasvupisteestä joko vaakatasossa tai hieman ylemmäs (tämä siis vaikuttaa kerrostuksen voimakkuuteen). Koita vetää jokainen osio samassa kulmassa ja kohti suoraan ulospäin kasvupisteestä, älä siis vedä eteen tai taaksepäin, joko ylös tai alas. Eteen päin jos vedät, saat takaa pidemmät ja jos vedät taakse päin, saat takaa lyhyemmät. Kun olet tämän rivin leikannut, siirryt vain seuraavaan ja toimit samalla tavalla. Mitä pidemmät sun hiukset on nyt, sitä helpompaa tämä on. Muistat vain sen, että mitä ylemmäs vedät hiuksia, eli mitä jyrkempi se vetokulma on, sitä voimakkaampi kerrostus hiuksiin tulee. Toivottavasti onnistut!
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Mä napsaisin juuri oman tukan keittiösaksilla, ja hyvä tuli ;D Saisi veli palauttaa jo mun hiustenleikkaussakset  :P
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Olen käynyt viimeksi kampaajalla leikkaamassa latvat heinäkuussa ja sen jälkeen olen itse leikannut Lokakuussa ja viimeksi viikko sitten.
Ihan hyvin onnistuu kun mallin kanssa ei ole kauhean tarkkaa, kun kasvattelen V-leikkausta tässä pois.

Saksina on Hobby Hallista tilatut leikkaussakset, joita olen välillä teroitellut Fiskarssin saksien teroittajalla.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Merial »

Juuri äsken sain päätökseen poikaystävän tukanleikkuun. Oli kasvanut jo reilusti yli mallistaan, viimeksi kun alkutalvesta oli parturissa käynyt. Hieno takatukka otti ja lähti. ;D Käytin aluksi tavallisia keittiösaksia, sitten kaksipuoleisia ohennussaksia (ostettuna eläinkaupasta), lopuksi jotain vanhoja yksipuoleisia ohennussaksia. Kestihän siinä ja huhhuh sitä hiusten määrää lattialla, mutta oikein kivat tuli. :)
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Laitoin poikakaverin tasoittamaan tänään mun hiukset. ;) Lähti n.5cm pois ja ihan hyvin onnistuikin mun ohjeiden ansiosta, vaikka ei olekaan koskaan aikaisemmin pätkinyt kenenkään tukkaa. Mutta aika helppoahan tuo on leikata pitkien hiusten latvat tasaisiksi.
1c F ii
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mulla ei oikeen leikkaa, että miten olisi järkevintä leikata latvoista tasamittaiset hiukset sellaiseksi puikkomaisiksi/haituvaisiksi? En osaa tarkemmin selittää, mutta ehkä nämä kuvat selventävät  :)

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... l%20Gordon

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20&%20Guy
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Veitsellä, joko suoraan pinnasta vuollen, tai kiertämällä osio itsensä ympäri nyörisi ja vuolemalla sitä.
Myös vuolusaksilla pystyy tekemään tuon, liuttamalla saksia osion pintaa piktin, mutta se ei onnistu tavallisilla saksilla.

Siinä kannnattaa olla siinä suhteessa tarkkana, ettei ota liikaa, lopputulos muuttuu nopeasti katkeilleen ja latvoista ohuen näköiseksi heviletiksi jota on kasvatettu vuosikausia hinnalla millä hyvänsä  ;D

Mutta osaa tuo tyyli olla kyllä hyväkin, antaa sellaista kevyttä ja huoletonta rock fiilistä.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Gotcha

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Kiitos Ishamael, kerroit juuri sen mitä olin kirjoittamassa!  :-*
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Paljon kiitoksia Ishamaelille. Tää asia on askarruttanut mua jo pitkän aikaa  ;D Haluaisin ihan omaksi ilokseni leikata yhden klipsipidennyksen tuon näköiseksi. Ei siis haittaa vaikkei täysin onnistuisikaan. Näin eräässä kaupassa myynnissä hiustenleikkausveitsen 1,5 eurolla. Oli varmaan kertakäyttöinen ja muutenkin ihan lelun näköinen, mutta haluaisin päästä leikkimään sillä  :D
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Mistähän saisi hankittua asiallisia ja hyviä hiustenleikkausveitsiä?  ???
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Gotcha

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

^^ Olen vastannut tähän veitsikysymykseen ennenkin, Käherrystarvikkeesta. Ainakin Kuopiossa on yritysmyynti erikseen, mutta ihan tavis-asiakkaillekin vissiin myydään kun osaa kysyä. Ainakin on laatutavaraa, joutuu kyllä vähän maksamaan, mutta ei ole mikään tiimarin veitsi.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Kuvia itseleikatuista hiuksista ja ohjeita

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Gotcha kirjoitti: ^^ Olen vastannut tähän veitsikysymykseen ennenkin, Käherrystarvikkeesta. Ainakin Kuopiossa on yritysmyynti erikseen, mutta ihan tavis-asiakkaillekin vissiin myydään kun osaa kysyä. Ainakin on laatutavaraa, joutuu kyllä vähän maksamaan, mutta ei ole mikään tiimarin veitsi.
Olisi pitänyt varmaan sanoa tarkemmin tosiaan, mutta asun siis Helsingissä ja kaverini joka tämän veitsen haluaa, asuu Espoossa, joten Kuopioon saakka en oikein viitsisi lähteä yhtä veistä hakemaan.  :-\
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Vastaa Viestiin