Sivu 1/1

Fructis

Lähetetty: 01 Syys 2008, 15:19
Kirjoittaja ansq
En löytänyy haulla aikesempaa ketjua tästä aiheesta (enkä kyllä ihmettele :D) mutta viimeksi kaupassa näin tältä sarjalta uusia tuotteita, ja ostinki hoitoaineen.
Hyllyssä näytti olevan muutama varteenotettava puteli..mm. siinä oli semmonen suihke mikä tekee hiuksista yön aikana jotain... en nyt muista tarkkaan...
Mites, ootteko huomannu/käyttäny näitä tuotteita? Mä en ole vuosiin käyttäny, jotenki siiitä on jääny huono kuva..

sillä on se uus sarja, nordic hair tms...


Yhdistetty viestejä. ~ Tuikkuli

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Syys 2008, 15:32
Kirjoittaja Magia
ansq kirjoitti: Hyllyssä näytti olevan muutama varteenotettava puteli..mm. siinä oli semmonen suihke mikä tekee hiuksista yön aikana jotain... en nyt muista tarkkaan...
Hyvin luultavasti luo hiuksiin yön aikana huolellisen silikonikerroksen.

En käyttäisi, liian lätsäyttäviä ja silikonisia. Ei kannata ostaa, ennen kuin on syynännyt incin huolellisesti, ellei sitten yleisestikin tykkää käyttää silikonia.

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Syys 2008, 18:30
Kirjoittaja keesha
Sattuipas. Ihan mielenkiinnosta ostin juuri vknloppuna fructista, vaikka kaikki sitä parjaavat eikä se tosiaan mitään parasta ole. Eli kokeilussa juuri tuo Fortifying night treatment. Nyt ekan kerran kokeilleena voin sanoa (ylläri ylläri) että haju on tosi fructismainen ja voimakas, pisti nenään läpi yön. Mulla hiukset menee ihan kauheeksi linnunpesäksi (varsinkin lyhyenä) yön aikana, mutta nyt täytyy todeta että tuo auttoi. Aamulla oli hiukset edelleen sileät ja käsiteltävät, suorastaan ilosta hämmästyin kun ei tarvinnut alkaa vedellä ja suoristusraudalla lääräämään. Eli jatkan käyttöä, jos vain tuota fructisominaista tuoksua siedän...

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Syys 2008, 18:37
Kirjoittaja Stationery
^Tuo kuulostaa siltä, että voisi toimia yösiloittajana tukassani. Yöllä tukka tuntuu helposti menettävän kiillon ja menevän pörröön, mutta tuo voisi pitää sitä kurissa. Täytyy jopa harkia hankkimista. :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 02 Syys 2008, 06:23
Kirjoittaja Anissa
Hvetää oikeen tunnustaa mutta mä olen tykännyt Fructiksen naamioista sulkevina pikahoitiksina. Koostumus on kuitenkin paksumpaa, kuin monissa hoitiksissa, niin miellyttävämpää käyttää, eikä tuotetta kulu niin paljoa. Shampoisiin en uskaltaisi koskea, enkä tavallisiin hoitsikoihin.

Vs: Fructis

Lähetetty: 02 Syys 2008, 08:47
Kirjoittaja Stationery
Minä muistelisin myös tykänneeni joskus pidempihiuksisena Fructisin naamiopurkeista. Laitoin ensin jonkun hoitavan tuotteen päähän ja muhiteltuani sitä laitoin Fructisin naamion tuomaan vielä kiiltoa, sileyttä ja liukkautta. Toimi tietysti loistavasti tuossa tarkoituksessa.  :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 02 Syys 2008, 12:52
Kirjoittaja kuukkeli
Meidän huusholliin on hankittuna tuota Nordic Hair Care shampoota ja hoitista, lupaavat tuoda runsautta ja kiiltoa. No olen nuita joskus koittanut parisen kertaa ja ainakin omaan paksuhkoon ja karheaan tukkaan tuo shampoo tuntuu tosi takuttavalta vaikka sitä silikooniakin siitä löytyy jostain välistä (muistaakseni kuudentena incissä), ei hyvä shampoo siis, en käytä. Hoitoaine on sitten ihan mukavan paksua koostumukseltaan, sisältää amodimethiconea kolmantena incissä mutta ei silti tunnu mitenkään hirmu selvittävältä/hyvältä hiuksissa ja tuo hoitoaine on varsinkin jotenkin ihmeen kimmeltävää, niinkuin siinä olisi jotain kiiltohippuja seassa. Ihmetyttää vähän kun noissa lähes kaikissa fructicsissa on ihan alkupäässä mm. "titanium oxidea" kuten tässäkin hoitoaineessa jo neljäntenä amodimethiconen jälkeen, ehkä se on sitä kimmeltävää ainetta? En ole tätä hoitoainettakaan käyttänyt sitten sen kummemmin mutta ehkä saattaa joskus mennä pikahoitiksena tehiksen jälkeen tai jotain. Muutenkin inhottaa tuo fructiksien perushaju niin että  ;D yrh. Ja millään muilla tuotteilla en ole niin pistänyt silmään tuota silikoonien kerrostumista hiuksiin kuin fructiksilla. Hiuksiin alkaa pikku hiljaa muodostumaan ainakin itselläni selvästi sellainen samea kalvo jonka huomaa ainakin tietyissä valaistuksissa. Joskus viime talvena siis käytin jostain syystä fructiksen värihiusten ja kuivien hiusten shampoota ja hoitoainetta ja voin tämän kertoa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 08 Kesä 2009, 06:50
Kirjoittaja Mena
Ei kellään sattuis olemaan tuota uutta silikonitonta keratiini (?) sisältävää shampoota tai hoitista hankittuna? Lähinnä inci kiinnostaa, pisti niin silmään tuo mainos että oli silikoniton kun näiden "tehohan" tuppaa pohjautumaan silikoniin...  ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 08 Kesä 2009, 07:40
Kirjoittaja Neriana
^^ Meillä on se shampoo ja se on todellakin silikoniton. Mies sitä käyttelee ja on tykännyt kovasti. Olen nyt töissä joten INCIä en pysty tänne naputtamaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 11:06
Kirjoittaja ainokainen
Minuakin kiinnostaa tuo uusi silikoniton tuotesarja. Olisikohan siinä joku ihan oikeasti toimiva rekku, vai onko niin että tehoavaa ainetta on 1% ja loput jotain täyteainetta...

Voiko halvalla saada hyvää?  ???

Vs: Fructis

Lähetetty: 10 Kesä 2009, 12:53
Kirjoittaja Neriana
Mä myönnän kanssa käyttäneeni aikoinaan Garnierin naamioita sulkevina pikahoitiksina. Sitten jossain vaiheessa ne vedettiin myynninstä ja nyt on tulleet taas takaisin (puhun nyt niistä pyöreissä purkeissa olevista). Täytyy käydä tiiraamassa sitä vahvistavaa naamiota, kesällä kunnon silikonikerros ei haittaa yhtään.. Mutta jos incissä on amodimenthicone, silloin jää kauppaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 12 Kesä 2009, 13:35
Kirjoittaja Tintu
Mahdoinko olla huolimaton vai eikö uuden putelin inci:ssä ollut ollenkaan keratiinia? ???
Mainoksessahan sitä mainostetaan kovasti...

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 12:00
Kirjoittaja garme
En minä ainakaan huomannut mitään keratiiniin selkeästi viittaavaa sanaa, mutta mitään piiloilmaisuja en kyllä tunnekaan. Aika hämmentävää jos mainostetaan keratiinilla eikä sitä koko tuotteessa edes ole, mutta toisaalta ei kai pitäisi ihmetellä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 12:22
Kirjoittaja Minsku
BTW, eikös siinä mainoksessa sanota keramidi?

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 19:27
Kirjoittaja Tunturikarpalo
^ Minä en taas ole kuullut mainittavan mistään tuollaisesta. ::) Minulla vain pisti silmään se, että silikoniton se uusi sarja ainakin on.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Kesä 2009, 22:21
Kirjoittaja muori Pippuri
Onhan Fructicsella aikaisemminkin ollut silikoniton (tuuheuttava) shampoo. Tuliko tää uusi nyt sen tilalle?

Vs: Fructis

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 13:59
Kirjoittaja Camilla
Onko kukaan uskaltautunut kokeilemaan tuota silikonitonta? Kiinnostuin, kun näin mainoksen telkkarissa. Olen aina pitänyt fructiksen imelästä tuoksusta, ja olisi kiva saada sarjalta edes yksi tuote käyttöön

Vs: Fructis

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 08:40
Kirjoittaja Neriana
No niin, kaikkien teidän vuoksi päätin sitten uhrautua ja ostaa tuon uuden kuiville ja vaurioittuneille hiuksille tarkoitetun hoitoaineen joka on silikoniton.  Inci näyttää ainakin näin amatöörin silmään melko hyvältä.
Perus fructis tuoksukin on onnistuttu säilyttämään  ::) Väriltään hoitoaine on kellertävää, selvitti tukan hyvin ja odottelen että hiukset kuivuisivat niin voisin kertoa koko totuuden.

Tässä tulee kuitenkin Inci:

Nutri-Repair hoitoaine (uusittu)

Aqua, Cetearyl Alcohol, Eleis guineensis oil/palm oil, Behentrimonium chloride, CI 19140/ Yellow 5, CI 15985/ Yellow 6, Niacinamide, Ribes nigrum oil/ black currant seed oil, saccharum officinarum extract/ sugar cane extract, stearamidopropyl dimethylamine, olea europaea oil/ olive fruit oil, chlorhexidine dihydrochloride, camellia sinesis extract/ camellia sinesis leaf extract, benzyl alcohol, lianool, pyrus malus extract/ apple fruit extract, pyridoxine hci, persea gratissima oil/ avocado oil, butyrospremium parkii butter/ shea butter, citric acid, citrus medica limonium peel extract/ lemon peel extract, glycerin, prafum


EDIT:

No niin, nyt on yön yli nukuttu ja jo eilen kun hiuksia föönailin niin olihan ne aika silkkiset ja liukkaat (tämä siis minusta pelkästään hyvä asia +++) Jotenkin vaikeata uskoa että tuo olisi silikoniton?? Voisiko joku paremmin osaava varmistaa naputtelemani incin perusteella, että eihän tuossa nyt ole silikonia?

Jos tuo todella on silikoniton, niin menee aivan samantie lempparihoitoaineeksi.

Vs: Fructis

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 09:10
Kirjoittaja Aquatar
^ Kyllä tuo mun mielestä on silikoniton ihan oikeasti, ihan hyvältä näyttää kun on noin paljon kaikkia öljyjä ja uutteita. Keltaista väriainetta heti alussa niin ihmekös tuo että on keltaista, toivottavasti ei värjää hiuksia ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 09:29
Kirjoittaja Neriana
Joo no ei se niin keltaista ollut :D sellaista kerman väristä ehkä enempikin.. Tuon väriaineen huomasin vasta kun aloin näpyttää inciä ja olin jo ehtinyt kommentoida väriä. Latvat tuntuu siloisilta eikä tarvinnut edes pitkää vaikutusaikaa. Tavalliselle ohuelle suomihiukselle tämä tuskin käy sillä niinkuin jo totesin todella liukkaan ja sileän letin tällä saa aikaiseksi, eli ihan ohuelle tukalle tuskin sopii.

Olin aika varma että tänään olisi jo rasvainen tukka, mutta ei, oikeastaan paljon helpompi oli muotoilla kuin yleensä ja sai pysymään helposti kuohkeana.

Itse sairaalla tavalla tykkään tuosta fructiksen perus tuoksusta, joka tässäkin on aika voimakas, tosi laitoin ihan tipan tuota hoitoainetta jätettävänäkin hiuspituuksiin.

Vs: Fructis

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 18:42
Kirjoittaja nelma
Että muakin nyt rupes himottamaan noi uudet silarittomat  ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 20:15
Kirjoittaja Mena
Mä sorruin ostamaan tuon uuden silarittoman shampoon. Kertoilen ensi pesun jälkeen sitten lisää. Yritin katella marketista shampoota jossa ei olis panthenolia tai silikonia (pidennykset ja sinetit on jo nyt liukuneet vähän...) ja XZ kun ei sovi mun päälle niin tää oli melkeinpä ainoa vaihtoehto.

Vs: Fructis

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 20:38
Kirjoittaja Neriana
Olen käytellyt nyt useamman päivän tuota fructisin kuiville ja vaurioittuneille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta, sitä uutta versiota ja tykkään kyllä edelleen  :-* ei ole rasvoittanut hiuksia yhtään tavallista nopeammin vaikka mietin sitä aluksi erittäin paksun koostumuksen vuoksi.

Vs: Fructis

Lähetetty: 17 Kesä 2009, 20:43
Kirjoittaja Hilippa
Koska mulla rupeaa olemaan hoitoaineet lopussa niin sain hyvän syyn käydä ostamassa tuon uuden silikonittoman hoitsikan. Nyt on vielä hiukset märät joten saa nähdä miltä hiukset tuntuu kuivina mutta harja meni kyllä aika vaivattomasti hiusten läpi kun ne suihkun jälkeen selvitin. Silottavalta siis vaikuttaa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 07:46
Kirjoittaja Neriana
Ilmeisesti nuo kaikki silikonittomat on pakattu niihin tumman vihreisiin pulloihin? Hilippa ostitko kuiville hiuksille tarkoitetun hoitsikan vai sen tuuheuttavan sarjan hoitoaineen?

Vs: Fructis

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 08:28
Kirjoittaja Hilippa
^ kuiville ja vaurioituneille tarkoitetun, ja just tumman vihreä pullo.

Tästä tulee muuten mun uusi HG-tuote! Eilisen ensikokeilun jälkeen hiukset tuntuu nyt silkinpehmeiltä ja ilmavilta!

Vs: Fructis

Lähetetty: 18 Kesä 2009, 09:04
Kirjoittaja Neriana
^^ Jep, samat on aatteet ko. tuotteesta. Ei ole tarvinnut jätettävää laittaa ollenkaan kun hiukset on niin sileät jo valmiiksi. Tai oikeastaan olen unohtanut laittaa jätettävää. Ja niinkuin kommentoit, hiukset ovat silti ilmavat.

Vs: Fructis

Lähetetty: 19 Kesä 2009, 07:44
Kirjoittaja Mena
Mulla on siis se vahvistava & tuuheuttava silikoniton shampoo. Testasin eilen ensimmäistä kertaa. Ei takuttanut ja tukka on tosi kuohkea ja kiva.  :) Ei lässähtänyt nukkuessakaan vaan pikemminkin saa painella itse hiuksia alaspäin. Sopii mulle hyvin, kun mulla on nää pidennysten sinetit korkealle asti vedetty ja lättänä tukka ei peitä niitä kunnolla.

Vs: Fructis

Lähetetty: 19 Kesä 2009, 11:41
Kirjoittaja Camilla
Voi että, olisinpa lukenut viestejänne eilen! No, täytyy ensi viikolla mennä itsekin ostamaan tuota silikonitonta&nbsp; <3

Vs: Fructis

Lähetetty: 20 Kesä 2009, 22:24
Kirjoittaja Lynnei
Siis mitä ihmettä?? Juureksetko täällä kilpaa kehuvat Fructisia? Maailmankirjat sekaisin  ;D Itseasiassa mäkin olen kiinnostunut ainakin tuosta uudesta tuuheuttavasta shampoosta ja miksen Nutri-Repair hoitsikastakin latvoihin käytettäväksi... Aika ihmeellinen temppu kyllä luoda Fructisiin silikoniton linja kun ne dimethiconet & kumppanit ovat aikaisemmin olleet ainoita asioita mitä noista litkuista tulee ainakaan mulle mieleen.

Argh, ennen pelkkä niiden limenvihreiden shampoopullojen näkeminen sai huonotuuliseksi. Kiva kun uudet purnukat ovat vähän miellyttävämmän väriset :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 15:28
Kirjoittaja Melisande
Pakko kehua myös tuota kuivien ja vaurioituneiden hiusten uutta hoitista, melkoinen yllättäjä! Vasta yksi kokeilu takana, mutta erittäin vakuuttava sellainen. Annoin vaikuttaa vain pari minuuttia ja hiukset ovat olleet kuin tehiksen jäljiltä. Todella kiiltävät ja "ravitun" tuntuiset. Kuivat latvat eivät näyttäneet/tuntuneet lainkaan niin kuivilta kuin yleensä. Jos jatkossakin toimii yhtä hyvin, niin tämähän on melkoinen aine.

Vs: Fructis

Lähetetty: 25 Kesä 2009, 22:32
Kirjoittaja deko
Se vanha oil repair hoitis oli ennenmuinoin nopea ja hyvä kesätukan pelastaja, sen jälkeen tullut nutri repair ihan kiva ja ok ja nyt pitää tietenkin testata tuota uutukaista. Minulla ei ole ikinä ollut mitään ennakkoluuloja fructista kohtaan vaikka monet HC-juuret sitä kammoavatkin. Kesähoitiksessa saa olla silareita jos pesee sulfaattipitoisella shampoolla ja laittaa hoitiksen vain pituuksiin & pikaisesti & hyvin huuhdellen. Kunhan siinä on edes vähän muutakin. Ja fructikset ovat parhaimpia hinta-laatusuhteeltaan kun pitää hyvillä tehiksillä muhiteltu tukka saada suljettua ja helposti selvitettyä. Puhdasta meikkausta mutta joskus sitä pitää käyttää.

Vs: Fructis

Lähetetty: 26 Kesä 2009, 01:27
Kirjoittaja muutettu
^^ Samanlaiset kokemukset. Silikonia kammoan pois huuhdeltavissa hoitiksissa koska lähmäävät tukan ihmeellisiksi "puikoiksi", mutta tätä silikonitonta piti kokeilla. Suosittelen! Hiuksista tuli ilmavat, muhkeat, paksun tuntuiset, normaalia sileämmät ja tosiaan ravitun oloiset. Jee, halpa hyvä pikahoitis! :-*

Vs: Fructis

Lähetetty: 27 Kesä 2009, 20:58
Kirjoittaja Nennu
Ei hyvänen aika, pitääkö sitä tosiaan ostaa Fructis-pullo ensimmäistä kertaa sitten... yläasteen?&nbsp; :D Kyllä tämä alkaa kuulostamaan aivan liian mielenkiintoiselta, että voisin jättää väliin! Kun ei maksa edes paljon...&nbsp; ::) Eikä minulla koskaan ole ollut mitään sitä tuoksua vastaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 28 Kesä 2009, 11:47
Kirjoittaja Mena
Tuuheuttava uusi shampoo tekee kyllä sen mitä muutkin marketin tuuheuttavat eli jos useamman kerran viikossa pesen tuolla niin tulee karhea ja kuiva tukka.&nbsp; :-X Plussaa siitä että hillitsee vähän rasvoittumista.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 03:21
Kirjoittaja Jekku
Siis mitä, onko fructisilla silikoniton shampoo ja hoitoainen KUIVILLE/RASITTUINEILLE hiuksille?&nbsp; :o Ziisus, nehän on joutuneet panostamaan oikeisiin hoitotehoihin!

Mikä tuon silarittoman kuivan pehkon sarjan virallinen nimi on, että osaan kaupassa suunnistaa oikeiden purkkien ääreen jos niissä ei satukkaan olemaan mainintaa missä on silaria ja missä ei?&nbsp; :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 04:48
Kirjoittaja muutettu
^ Nutri-Repair taitaa olla. Silikonittomat tunnistaa tummanvihreästä purkista, muut kun ovat niitä kirkkaanvihreitä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 10:00
Kirjoittaja Laureen
Mäkin olen tykästynyt Nutri-Repair-hoitoaineeseen! Ei se ole mitenkään mullistavan hyvää, mutta hinta-laatusuhde on kyllä erittäin kohdallaan, ja ostan sitä varmasti jatkossakin :)
Jekku kirjoitti: Mikä tuon silarittoman kuivan pehkon sarjan virallinen nimi on, että osaan kaupassa suunnistaa oikeiden purkkien ääreen jos niissä ei satukkaan olemaan mainintaa missä on silaria ja missä ei?&nbsp; :)
Mielestäni Nutri-Repair-tuotteissa ei ole ainakaan kovin näkyvää mainintaa silikonittomuudesta, toisin kuin uusissa tuuheuttavissa shampoissa. Ei kannata hämmentyä tuosta.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 17:51
Kirjoittaja Klaara
Eilen noita purkkeja kaupassa ihmettelin ja olin incistä katsovinani, että tuossa nutri-repair shampoossa olisi silikonia. Kyljessä ei ainakaan sanota että sitä ei olisi.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 20:36
Kirjoittaja Firestarter
Testasin minäkin tuota NR-hoitista ja on tosiaan ihan pätevää tavaraa. Tukka on pysynyt aika takuttomana koko päivän (mikä on aika harvinaista) ja aine tuntui tuovan vähän lisää kiiltoakin. Ei tämä tosiaan kyllä mitään ihmeitä tee, mutta oma tukka onkin sen verran käsitelty että tarvtisen vähän rankemmat aineet sellaiseen&nbsp; ;D&nbsp; Kyllä tätä silti ihan peruskäyttöön voi suositella.

Vs: Fructis

Lähetetty: 12 Heinä 2009, 15:05
Kirjoittaja RedHair
Huh, en edes lukenut ensimmäistä sivua pidemmälle. Käyttäessäni Fructiksen shampoota päänahkani sai armottoman kutinan. Sen jälkeen lopetin tuon shampoon käytön, enkä ole käyttänyt vuosiin! :ts "Tuoksusta" sain päänsäryn, se oli pistävä ja jäi leijumaan pitkäksi aikaa ilmaan. En ole kokeillut silikonitonta versiota, se on todella epäilyttävää tuon silikoni pommin jäljiltä!!

Mutta ehkä sorrun kokeilemaan, jos tänne tulee vielä positiivisia kommentteja silarittomasta uudistuksesta ::) ;D Pitääpäs kytätä tätä keskustelua haukkana!

Vs: Fructis

Lähetetty: 12 Heinä 2009, 20:35
Kirjoittaja nelma
Klaara kirjoitti: Eilen noita purkkeja kaupassa ihmettelin ja olin incistä katsovinani, että tuossa nutri-repair shampoossa olisi silikonia. Kyljessä ei ainakaan sanota että sitä ei olisi.
Siis mikä ainesosa? Mäkin kattelin ettei tossa NR putelissa ollut sitä "silikoniton" hehkutusta kuten tuuheuttavassa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 17:37
Kirjoittaja Klaara
^Ihan dimethicone, löytyy incin alkupäästä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 20 Heinä 2009, 21:34
Kirjoittaja garme
Kokeilin sitä tuuheuttavaa shampoota enkä nyt varsinaisesti vakuuttunut. Hirveän pesevältä ja kuivattavalta tuntui. En kyllä yleensä käyttelekään mitään tuuheuttavia, ne kun ei oikein ehkä passaa. Vaahtosi kyllä hyvin ja puhdasta tuli mutta onneksi tämä oli vain näytepussukka lehden välistä enkä ostanut kokonaista pulloa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 12:39
Kirjoittaja Liina
Mä käytin myös näytepussukan uutta tuuheuttavaa shampoota. Ensipesulla vaikutti tosi hyvältä, hiuksista tuli ilmavat, eikä tuntunu kuivattavan. Tokan ja kolmannen pesun jälkeen alko latvat kuivaa tosi paljon hoitoaineesta huolimatta. Mulla on ohuet ja käsitellyt hiukset.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 15:31
Kirjoittaja Strix
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä olisiko noista Fructiksen silikonittomista CO-pesuihin? Mietityttää, siksi kysynkin :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 18:37
Kirjoittaja Roosa
Mä olen tykästynyt kanssa tuohon Nutri-Repairin kuivan tukan hoitsikkaan, aivan mahtavaa tavaraa <3 Selvittää tukan niin kivasti, että herää epäilys josko niitä silikoneja siellä sittenkin olisi..... hmm

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 19:10
Kirjoittaja nelma
Klaara kirjoitti: ^Ihan dimethicone, löytyy incin alkupäästä.
Ok, hoitiksesta en vieläkään hoksannut silikoneja. Lukupääni on kyllä vajavainen.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 20:26
Kirjoittaja Klaara
^Hoitiksessa ei olekaan, tuossa shampoossa vain.&nbsp; :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Heinä 2009, 21:08
Kirjoittaja Strix
Kaupassa lueskelin että kyllä niissä kaikissa muissa tummanvihreissä purkeissa on silikonia. Ainakin löytyi jos jonkinmoista -cone loppuista ainetta. Ostinkin nyt tämän innoittamana ton hoitsikan ja nyt viidennen kerran jälkeen en onnistu löytämään silikoneja. Ehkä jossain vaiheessa sitä uskaltaa testata CO-käytössä ja raportoida tänne jos joita muita kiinnostaa kuin minua.
Hirveää olla näin riippuvainen inc:ien lukemisesta.

Kiinnitin kuitenkin huomiota että esim tuuheuttavaa shampoota on kahdenlaista jossa toisessa ainakin oli silikoneja, toista vain mainostettiin "kermaisena" ja tuli läpinäkymättömässä pullossa. Miksi kummassa?


Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 10:15
Kirjoittaja Neriana
Onko tuo Garnierin tummanvihreä silikoniton nutri repair sarja täydentynyt naamiolla? Näin eilen jonkun mainoksen telkkarissa missä oli se nutri repair sh ja ha sekä sellainen tummanvihreä tehohoitopurkki. Tuotteet olivat nimenomaan niitä tummanvihreitä.. Tietääkö joku?

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 14:10
Kirjoittaja heijji
^ Ainakaan mun silmiin ei osunut tänään kun kävin Oulun Anttilasta hakemassa tuon hoitoaineen. :) Pakkohan se oli ostaa kun niin on kehuttu, varmaan ylihuomenna pääsee testailemaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 19:35
Kirjoittaja Strix
Neriana kirjoitti: Onko tuo Garnierin tummanvihreä silikoniton nutri repair sarja täydentynyt naamiolla? Näin eilen jonkun mainoksen telkkarissa missä oli se nutri repair sh ja ha sekä sellainen tummanvihreä tehohoitopurkki. Tuotteet olivat nimenomaan niitä tummanvihreitä.. Tietääkö joku?
Joo, tummanvihreä nutri-repair naamio on kans samassa sarjassa. Se ei taasen ollut silikoniton mitä sitä lueskelin joten en voi kokemuksia siitä antaa :(

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 21:30
Kirjoittaja Neriana
^ missä näit noita naamioita? Ostin sitten kokeiluun sen perus fructisin nutri repair naamion, joka on vaaleanvihreässä purkissa. Haluaisin sen tummanvihreän version.. Citymarketissa sitä ei ollut.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 22:26
Kirjoittaja Strix
Neriana kirjoitti: ^ missä näit noita naamioita? Ostin sitten kokeiluun sen perus fructisin nutri repair naamion, joka on vaaleanvihreässä purkissa. Haluaisin sen tummanvihreän version.. Citymarketissa sitä ei ollut.
Tämä ei tule lohduttamaan, mutta näin sen 30 minuuttia metrolla Pariisin keskustasta. Olettaisin että Stockmannilla olisi, mutta ei voi varmaksi sanoa ennen kuin palaudun kotimaahan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Heinä 2009, 22:33
Kirjoittaja Hilippa
Mä näin tänään Sokoksella vain vaaleanvihreässä purkissa olevia Nutri-repair naamioita. Ihmettelin sitä että näissä purkeissa oli etiketissä maininta New.

Vs: Fructis

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 17:28
Kirjoittaja Strix
Hilippa kirjoitti: Mä näin tänään Sokoksella vain vaaleanvihreässä purkissa olevia Nutri-repair naamioita. Ihmettelin sitä että näissä purkeissa oli etiketissä maininta New.
Nyt kun kävin uudestaan katsomassa niin se "uusi" tummanvihreä purkki oli melkoisen vaalea. Se oli aikalailla siinä välimaastossa mitä vaalea ja tumma. Siinä luki kyl kans Nouveau, että uutuus se sielläki on. Olisko sitten sisältö päivittynyt, mutta ulkoasu ei.

Vs: Fructis

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 21:23
Kirjoittaja Cherry
Neriana kirjoitti: Onko tuo Garnierin tummanvihreä silikoniton nutri repair sarja täydentynyt naamiolla? Näin eilen jonkun mainoksen telkkarissa missä oli se nutri repair sh ja ha sekä sellainen tummanvihreä tehohoitopurkki. Tuotteet olivat nimenomaan niitä tummanvihreitä.. Tietääkö joku?
Eikös nutri-repair-sarjassa ole myös tuubissa oleva "tehohoito"? Ostin vasta fructiksen kuivien hiusten tehiksen(tuubissa siis) ja muistaakseni siinä luki nutri-repair, en voi nyt varmistaa kun ei ole sitä tuubia käsillä. Joka tapauksessa, kovin silikonista on, ja oikeastaan ihan sen takia tuon ostinkin. Saan sillä nopeasti hyvännäköiset hiukset. Olen kyllä pyrkinyt käyttämään tuon "tehohoidon" ohella myös oikeasti hoitavia tuotteita.

Vs: Fructis

Lähetetty: 31 Heinä 2009, 23:17
Kirjoittaja Tintu
Vaikka näissä Fructisin uusissa ei näköjään joissakin ole silikonia, on kammo kyseiseen merkkiin niin vahva että ajatuskin aineen länttäämisestä hiuksiin oksettaa ;D
Juurikasvu aivopesi ;)

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Elo 2009, 15:39
Kirjoittaja nelma
Joidenkin viikkojen epäsäännöllisen käytön jälkeen toi uusi Nutri-repair hoitoaine on musta sellainen keskiverto-ok-hoitoaine.
-Silottaa suht hyvin, muttei täysin, karheuksia jää.
-Ei tarvitse pitkää vaikutusaikaa.
-Tekee ainakin minun hiukseni suht raskaiksi, joka houkuttaisi pesemään hiukset nopeammin uudestaan.
-Ei tunnu huuhtoutuvan hiuksista kovinkaan helposti, mutta ei minulle ole koskaan siitä lähmäpäätä/likaisennäköistä yveä jäänyt. Veikkaan että jos käytäisin tätä joka pesun jälkeen vakiarkihoitiksena&nbsp; niin voisi pidemmän päälle rasvoittaa nopeammin.
-Kivan paksu koostumus

Mieluiten käytän tätä jos hiukseni tuntuvat todella kuivilta, lentäviltä ja kähäriltä tai kun aikaa ei ole paljon. Ihan hyvä ja kätevä reissuhoitoaine.&nbsp; :)
Viime reissussa sukeltelin myös järvessä ja uinnin jälkeen levittelin hieman takkuiseen tukkaan teelusikallisen NR:rää jätettäväksi niin hyvä tuli.&nbsp; ;) Ei yhtään lähmä, kesti pesemättä pari päivää.

Minulla on siis suht paksut ja raskaat, värjäillyt ja vähän vaalennetut, mutta melko hyväkuntoiset hiukset.

Vs: Fructis

Lähetetty: 05 Elo 2009, 12:08
Kirjoittaja Luscious
Mä oon todella tyytyväinen tohon nutri-repair hoitikseen. Siloittaa ja selvittää todella hyvin! Ja todellakin, nopealla vaikutusajalla saa hyviä tuloksia. Tuoksu on kanssa mieleeni, on muuten ensimmäinen fructiksen hoitoaine mitä omistan :)
Voin suositella ainakin takkuuntuville ja karheille hiuksille.

Vs: Fructis

Lähetetty: 09 Elo 2009, 18:48
Kirjoittaja ewa
Ostin Fructisin silikonittoman Volume restructure -hoitoaineen, ja täytyy kyllä sanoa, että hinta-laatu-suhde näin ainakin ensimmäisen pesun jälkeen vaikuttaa ihan loistavalta. Hiukset tuntuvat todella sileiltä ja pehmeiltä! Muhittelin ensin Tigin Moisture Maniac hoitoaineella n. 15 min. jonka huuhtelemisen jälkeen käytin vielä pikahoitiksena tuota Fructisin silikonitonta. Vautsi miten ihana lopputulos!! Eikä se Fructisin tuoksukaan nyt niin paha ole. Paitsi tietysti suoraa pullosta haistettuna!&nbsp; ;D

Kiinnostaisi kyllä myös kokeilla tota Nutri-repair hoitoainetta. Vaikuttaa sisällöltään aika hoitavalta kaikkine öljyineen ja karite voineen päivineen! Ehkä ostan sen sitten seuraavaksi! :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 12 Loka 2009, 21:32
Kirjoittaja kuku
armi kirjoitti: ^ Nutri-Repair taitaa olla. Silikonittomat tunnistaa tummanvihreästä purkista, muut kun ovat niitä kirkkaanvihreitä.
Siinä nutri-repair shampoossa on silikonia :X

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Loka 2009, 07:33
Kirjoittaja Neriana
^^ Niin siinä onkin, volumet on tummanvihreitä, samoin nutri repair hoitoaine TUMMANVIHREÄSSÄ törtössä, mutta shampoo on kirkkaan vihreä ja se on vanha tuote ja sisältää silikonia, fructis ei ole tehnyt silikonitonta nutri-repair shampoota, ainoastaan hoitoaine on uusi.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Loka 2009, 11:06
Kirjoittaja jeba
Jos tuo nutri-repair shampoo on läheskään yhtä hoitavaa/siloittavaa kuin väitätte tuon hoitoaineen olevan niin en tiedä pitäisiköhän molemmat ostaa testaukseen! Minulla kun päänahka ei nuihin silikooneihin kovin tunnu reagoivan ja karheat paksut hiukset kiittää kun saavat silikooniakin. Täytyy myöntää että olin harkinnut jonkin aikaa fructiksen color resist shampoon ja hoitoaineen hankkimista kun ei niidenkään incit niin pahalta näyttäneet, mutta olisivatkohan nämä nutri-repairit parempia ja veisivätköhän miten paljon enemmän tai vähemmän väriä tuohon color resistiin verrattuna&nbsp; ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Loka 2009, 13:59
Kirjoittaja Rosilda
Käytin yhden pullollisen sitä Nutri-repair hoitoainetta, ja parilla ensimmäisellä kerralla se tuntui melko hyvältä. Koostumus on kiva, ei ole mitään lirua ja selvitti hiuksia hyvin lyhyelläkin vaikutusajalla. Mutta ei tuo nyt pitemmän päälle vaikuttanut kuitenkaan erityisen hyvältä, joskaan ei ihan huonoltakaan (olenpas ympäripyöreä :D). Voi olla että joskus ostan uudelleenkin silloin tällöin käytettäväksi, mutta minun karheaan ja helposti räjähtäneen näköiseen tukkaani ei kyllä ihan riittänyt valitettavasti.

Vs: Fructis

Lähetetty: 05 Marras 2009, 14:15
Kirjoittaja Chaos
Onko Suomessa näkynyt myynnissä Nutri Repair hiusnaamiota tummanvihreässä 300 ml purnukassa? Ostin tämmöisen Tallinnasta ja INCI näytti hyvältä eikä ollut mitään silikoneja! Siinä oli suomenkieliset tekstitkin, niin tuntuis hassulta, jos tätä ei Suomesta saisi lainkaan. Sokoksella en sitä tosin nähnyt, kun aikaisemmin yritin etsiä. Tänään testiin tuo naamio.

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Joulu 2009, 23:12
Kirjoittaja deko
Missäs Fructiksen nykyisessä pikahoitiksessa on eniten silikonia? ;D pitäisi löytää taas talveksi niskarastan liukastushoitis eli normipesun ja normihoitelun jälkeen niskatukkaan pieni muovikuorrutus joka ehkäisee niskarastan talvisen paluun.

Vai ovatko rakkaan liukkarihoitissarjan menneet pilaamaan tyystin silikonittomuudella? ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 02 Joulu 2009, 18:54
Kirjoittaja Klaara
Chaos kirjoitti: Onko Suomessa näkynyt myynnissä Nutri Repair hiusnaamiota tummanvihreässä 300 ml purnukassa? Ostin tämmöisen Tallinnasta ja INCI näytti hyvältä eikä ollut mitään silikoneja! Siinä oli suomenkieliset tekstitkin, niin tuntuis hassulta, jos tätä ei Suomesta saisi lainkaan. Sokoksella en sitä tosin nähnyt, kun aikaisemmin yritin etsiä. Tänään testiin tuo naamio.
Mie en ainakaan ole tuota mistään löytänyt. Harmi, sillä kiinnostaisi kokeilla. Kerrothan sitten, miltä naamio vaikuttaa?

Vs: Fructis

Lähetetty: 06 Joulu 2009, 15:18
Kirjoittaja Chaos
^ Naamio on mielettömän hyvä! Lopputulos on sileä ja hiukset on vahvanoloiset. Eli jos käy Tallinnassa päin, niin suosittelen tosiaankin nappaamaan mukaan! Tosin L'Orealin Nutri Gloss naamiolla saan paremman tuloksen ja en pidä Fructisin hajusta.

deko, ainakin Oil Repair-hoitis oli mun lemppari siloittaja joskus ;D En tiedä myydäänkö enää.

Vs: Fructis

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 15:27
Kirjoittaja pitkätukka
Ostin joskus viime vuonna sen Fructiksen uuden silikonittoman shampoon (Volume Restructure), hennoille ja hauraille hiuksille. En kai lukenut kaupassa kunnolla incia, koska kauhistuin eilen kotona sitä tarkemmin tutkaillessani. Siinähän on sulfaatteja enemmän kuin päänahkani sietäisi ikinä! Vaikka miten monta.

Pesin sillä hiusten sijaan kylppäriä :P. Lavuaarista tuli hohtavan puhdas hyvin vähäisellä hankaamisella. Puhtaampi kuin viimeksi käyttämilläni oikeilla siivousaineilla. Samoin vessanpönttö kiilsi. Näistä rohkaistuneena päätin puunata myös kylppärini vaalean kaakelilattian, johon on tullut jo jotain pinttymää. Shampoota vain lattialle ja harjaamaan juuriharjalla. Kyllä lähti &nbsp;;D.

Näiden kokemusten jälkeen on pakko sanoa, että en takuulla uskalla laittaa tuota ainetta omaan päähäni. Se kun hermostuu vähemmistäkin pesutehoista. Siivoukseen se on sen sijaan aivan loistotuote. Pesutehoa todellakin löytyy. Ehkä ostankin jatkossa tätä nimenomaan siivoukseen&nbsp; ;).

Vs: Fructis

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 09:04
Kirjoittaja Mena
Kiitos vinkistä, pitkätukka! Oonkin miettinyt millähän kylppärin lattiasta saisi hiusvärijäämät pois kun kloriitti+faily+puhdistusaineet ei tehoa.&nbsp; :D Pitänee testata tuota, mullakin on tuo shampoo hyllyssä. Alkuun tuntui hyvältä mutta useamman käyttökerran jälkeen huomaa että kuivattaa liikaa jopa tätä mun rasvalettiä. Silloin tällöin baanalle lähtiessä olen käyttänyt, tulee sama lopputulos mun päähän kuin Tigin Superstar -shampoolla.

Vs: Fructis

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 12:14
Kirjoittaja pitkätukka
^Tiedä sitten lähteekö sillä hiusvärijäämätkin, mutta ainakin shikakai-amla-mössöstä tulleet värjäytymät ym. normaalin käytön jäljet lähtivät paremmin kuin muilla aineillani &nbsp;;D.

On aika pelottavaa, miten peseviä jotkut shampoot ovat. Kai sitä tehoa tarvitaan esim. muotoilutuotteiden poistamiseen, mutta tuntuisi näin maalaisjärjellä ajatellen, että hiuksille riittäisi yleensä vähän vähempi pesevyys &nbsp;kuin esim. pesuhuoneen pintojen kuuraamiseen...


Vs: Fructis

Lähetetty: 21 Helmi 2010, 17:06
Kirjoittaja Klaara
Miulla on ollut jonkun aikaa käytössä nutri-repair shampoo ja hoitoaine, jossain nostalgiapuuskassa tulin niitä ostaneeksi. Yhdessä käytettynä ovat yllättävän hyviä, hiukset ovat pehmeät, kuohkeat ja kiiltävät. Arkisin tulee useimmiten käytettyä näitä, viikonloppuisin sitten muhittelen tehokkaamilla hoitoaineilla.

Tykkään Fructiksen tuoksusta, siihen liittyy paljon muistoja opiskeluajoilta. Nyt kun saisin vielä sen naamion käsiini jostain.

Vs: Fructis

Lähetetty: 21 Helmi 2010, 18:41
Kirjoittaja -Mansikka_
Sitä naamiota ei tunnu olevan anttiloissa eikä sokkarilla yms...metsästäny jo jonkun aikaa...

Vs: Fructis

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 09:47
Kirjoittaja Roosa
Nappasin tiistaina Haaparannasta mukaani tuon Nutri Repair naamion ja eilen testasin. Mun vaalenettuun tukkaan tämä oli tosi hyvä! Raskas ja sileä lopputulos&nbsp; <3 Ei tarvi pitkää vaikutusaikaa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 11 Maalis 2010, 15:10
Kirjoittaja Margot
Ostin kotikotiin Nutri-Repair -hoitoaineen. Tämä on kyllä yllättävän hyvä. :o Mulla ei yleensä mikään markettihoitis tuota tyydyttävää tulosta, joten yllätyin sileästä ja hoidetun tuntuisesta lopputuloksesta. Seuraavaksi kokeilin co-pesua pelkästään tällä ja lopputulos oli niin kuohkea ja silti ei mitenkään räjähtänyt, että äitikin kommentoi mun tukan näyttävän paksummalta. Tätä kyllä suosin jatkossa, jos on tarvetta edulliselle markettihoitikselle tai tarvitsee tukkatuotetilausta odotellessa äkkiä jotain kaupasta.

Kyllä tästä silti huomaa, ettei ole mikään supertehokas, joten pidempiä aikoja en käyttäisi pelkästään tätä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 11 Huhti 2010, 20:43
Kirjoittaja LP_Alice
Munkin piti tulla kehumaan tuota Nutri-repair hoitoainetta, kun viikon alkupuolella ostin ja en voi sanoa muuta kuin että jumankekka! <3 Ei minulle yksikään hoitoaine ole antanut vastaavaakaan tulosta, ei O&H eikä joico eikä l'anza, ei mikään.. Tuo Nutri-repair on täydellinen pika- ja jätettävä hoitsikka! :-* Joku päivä pääsee vielä muhittelutesteihin, mutta nyt jo tuntuu, ettei enää viitsi vaivautua tilaamaan mitään kampaamotuotepöinköitä kaukaa, kun näin ihana tuote löytyy ihan lähikaupastakin, ja vielä kohtuuhintaan :D

Edit. Noniin, nyt on muhittelussakin kokeiltu joicon rekun kera. Ihan hyvä oli tulos, ei liian lähmäinen, mutta kuitenkin helpotti kuivuuteen. Hajuyhdistelmä ei kyllä sieraimia kummemmin hemmotellut. ;D&nbsp; Käytän kuitenkin mielummin tuota fructista ihan vain pika-hoitiksena ja jätettävänä, siinä toimi parhaiten ainakin minulle.

Vs: Fructis

Lähetetty: 12 Huhti 2010, 12:30
Kirjoittaja Strix
Olin Saksassa lomailemassa ja nappasin CO-hoitoaineeksi nutri-repairin kun ei paikallisesta lidlestä muuta löytynyt&nbsp; ;)
Olinkin ehtinyt unohtamaan kuinka hyvä hoitoaine oli kyseessä. Hiukset puhdistui kivasti ja oli todella hyväntuntuiset. Jatkossa käyttäisin tätä silti ainoastaan pikahoitiksena, CO-pesuja ajatellen ostan jotain edullisempaa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 29 Loka 2010, 18:30
Kirjoittaja Strix
Kiinnostaa ihan hirveästi tuo Fructiksen toinen silikoniton hoitoaine, Volume restructure tjtn taisi olla. Nutri-repair on tähän mennessä toiminut täydellisesti pikasiloittajana ja kysyn että onko tuo toinen hoitoaine mitenkä siloittava nutri-repairin rinnalla.

Vs: Fructis

Lähetetty: 05 Marras 2010, 06:23
Kirjoittaja EllaBella
Volume restructrea olen käyttänyt CO-pesussa. Se tekee ihanan kiiltäviksi ja liukkaiksi hiukset, nimimerkillä eilen ostin pullon kaappiin :D Olen tykännyt, siitä tulee hiuksetkin keveäksi, haju on kyllä tyypillistä Fructista (saisivat jo alkaa vaihtelemaan tuota ominaistuoksua) mutta siitäkin pääsee yli.
Ota kokeiluun :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Tammi 2011, 20:22
Kirjoittaja Hallonnikas
Mun piti ostaa itselleni joku Fructis silikonihoitis tuomaan kiiltoa ja liukkautta niihin päiviin kun aion pitää tukan kokoajan vapaana, tai vaikka tikkusuoraksi suoristettuna. Lisäksi olen aina pitänyt noitten tuoksusta...&nbsp; Nappasin siis kaupasta mukaan hoitoaineen kummemmin katselematta ja *tadaa* kotona tajusin ostaneeni tuon Nutri-repairin, mikä ei sitten sitä silikonia ilmeisesti sisälläkään. Eikä se siltä tunnukaan että sisältäisi. Voi itku ja viserrys.

Ehkä kuluttelen tuon loppuun ja otan sitten silmän käteen ja katson ensikerralla tarkemmin että missä tuotteissa on sitä silikonia. Jotenkin olin vaan niin tottunut siihen että kaikki Fructikset on sitä samaa silarihuttua. ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 05 Huhti 2011, 08:20
Kirjoittaja EllaBella
Fructikselta on tullut uusi Pure&Shine shampoo, jossa ei ole silikoneja tai parabeeneja. Eiliseltä kauppareissulta sitten tarttui mukaan ja piti kokeilla. Tuoksu on todella mieto, ei yhtään Fructis-kaltainen josta olen natissut kun en pidä siitä hajsta.
Shampoo vaahtosi todella hyvin ja pesi puhtaaksi. Pidin lopputuloksesta.

Vs: Fructis

Lähetetty: 06 Touko 2011, 01:04
Kirjoittaja Strix
Ostin pure&shine hoitoaineen. Olisin ottanut shampoonkin, mutta olivat kaikki loppuneet. Vasta pari kertaa olen kokeillut ja yksi asia johon kiinnitin erityisesti positiivista huomiota oli luvattu kiilto. Hiukset tuntuivat kuivuessaan vähemmän pörröisiltä ja kun harjasin hiuksia peilin edessä huomasin tukan kiiltävän tavallista enemmän.
Tästä tulee oiva lisä/korvaaja nutri-repairille. Olenkin kaipaillut lisää variaatiota silikonittomiin pikahoitoaineisiin, tämä oli toivottu tulokas. Shampoota aion kokeilla kun kävelee vastaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 08 Touko 2011, 20:01
Kirjoittaja EllaBella
Pure&Shine -shampooseen olen ollut tyytyväinen. Sulfaatilliseksi shampooksi pesee minusta aika hellästi, vaahtoaa hyvin ja luojan kiitos siinä ei ole sitä Fructiksen ominaishajua.
Pure&Shine-hoitoainetta en ole kokeillut co-ssa, mutta olen muhituksissa pistänyt sitä päänahan lähelle silikonittomuutensa sekä parabeenittomuutensa takia. Siinä tarkoituksessa toimii tosi hyvin, ei kutisuta eikä lässäytä liikaa.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Touko 2011, 12:58
Kirjoittaja Frida
Fructiksen Volume restructor -hoitis on aivan loistavaa! Olen ylihoitanut tukkaa ja se on alkanut valua pelkkinä liruina pitkin päätä. Tämä hoitis ei tee tukasta velton ja ylihoidetun tuntuista, vaan jämäkän ja tarpeeksi sileän. Hiukset tuntuivat jo märkinä paksummilta ja jämäkämmiltä. Ajattelin ottaa tämän hoitiksen nyt arkikäyttöön ja käyttää tehissekoitusta vain kerran viikossa. Olen kokeillut myös Nutri-repairia, joka kyllä kosteuttaa ihan hyvin, mutta ei tee yhtä jämäkäksi kuin Volume restructor.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Touko 2011, 13:06
Kirjoittaja Neriana
Mun täytyy tulla kehasemaan Fructiksen rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota.. Shampoona se toimii vähän niin ja näin, mutta kodin pesuaineena se on ihan lyömätön ;D Meillä pestään nykyään vessapytty ja lavuaari ko. shampoolla sekä joskus sekoitan sitä ihan minimaalisen tipan isoon määrään vettä ja pyyhin lattiat ;D Jää ihanan raikas sitruksen ja greipin tuoksu ja puhdistustehossakaan ei ole mitään vikaa. Tulipa muuten pestyä eilen eteisen mattokin ko shampoolla kun piti jotain voimakashajuista mutta ''hellävaraista'' (ei mitään kemikaaleja) keksiä kun meidän koiralla kävi pissavahinko.

Alunperinhän kyse on tosiaan shampoosta joka on jäänyt käyttämättä kun sille ei oikein ollut käyttöä&nbsp; ::)

Vs: Fructis

Lähetetty: 18 Touko 2011, 20:36
Kirjoittaja cenadra
Noniin nyt on kokeiltu Garnierin Pure&Shine-shampoo ja -hoitoaine.

Oon nyt tottunut aika hellästi pesevään shampooseen, niin tuo shampoo tuntuu aika pesevältä nyt mun päähän.
Vaahtoaa tosi pehmeästi ja ihanasti, mutta poishuuhdellessa hiukset tuntuu karheilta.
Hoitoaine siloittaa ihan kivasti tukkaa lyhyellä vaikutusajalla, muttei jätä niin sileäksi kuin tahtoisin.
Oli kiva kokeilla, mutten osta uudelleen. :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 20 Touko 2011, 20:05
Kirjoittaja EllaBella
Pure and Shine hoitoaine CO-pesussa ei mielestäni oikein toiminut. En ole ihan varma lopputuloksesta, onko tämä puhdas vai ei.

Levitin monta kourallista ainetta päänahkaan ja hiuksiin. Annoin vaikuttaa 20 minuuttia myssyn alla ja sitten lähdin vaahdottelemaan suihkun alle. Emulgoin huolella ja huuhtelin pitkään. Sen jälkeen muhitin O&H.ta muutaman tunnin.
Minulla jäi etuhiukset aika likaisen näköiseksi. Loppuosa päätä on puhtaan oloinen, mutta en ole varma lopputuloksesta, miellyttääkö vai ei. Esimerkiksi Volume Restructerilla ja Triple Nutritionilla minulle tuli puhtaat ja tuuheat hiukset. Nyt hiukset tuntuvat kasalta. No, ei aina kaikki voi toimia.&nbsp;

Vs: Fructis

Lähetetty: 29 Touko 2011, 17:04
Kirjoittaja LP_Alice
Tykkään kovasti Pure&Shine hoitsikasta avokadoöljyn kanssa. :) Periaatteessa tulos on varsin sama kuin Triple-Nutritionin kanssa, mutta P&S on hieman paksumpaa ja helpompi levittää vain latvaan. Tuoksukin on ihanan puhdas ja hedelmäinen (ei siis perus Fructis dunkkua). ;D

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Kesä 2011, 20:06
Kirjoittaja Bamboo
Pistin poikaystävän ostamaan tuon uuden silikonittoman hoitiksen itselleen, jotta pääsisin sitä kokeilemaan&nbsp; ;D. Hiukset olivat hiukan takkuiset ja kuivan oloiset pesun jälkeen, eli ei mikään kiva lopputulos. Seuraavalla kerralla pistin toista hoitista sekaan, ja tukka oli vähän takkuisa, mutta lopputulos parempi ja vähän tavallista tuuheampi. Voisin ostaa käyttöön ja sekoitella justiinsa muihin hoitiksiin, jos tuuheutta saisi, vaikkei tämä mikään tuuheuttavahoitis olekaan. Toisaalta en tiedä haluanko kaappiin lisää ihan jees-tuotteita, jotka eivät toimi yksinään.

Vs: Fructis

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 23:14
Kirjoittaja ohuthius
Mullekin tarttui käteen tuo Pure&Shine - hoitis ja shampoo ja kyllä tykkäsin! Mulla on Fructikset vetänyt joskus vähän painavaksi hiukset ja ovat valuneet päätä pitkin, mitä nyt muistan kyseisen sarjan kokemuksistani, mutta tämä kyllä jätti mun reilu bsl-pituiset hiukset ihanan ilmaviksi ja kevyiksi, ei kuitenkaan sellaisiksi hötöiksi. Plussaa myös miedosta ja raikkaasta tuoksusta joka onneksi poikkeaa muusta Fructis-sarjasta sekä pehmeydestä ja kiillosta joka hiuksiin jäi pesun jälkeen. Ensimmäisen pesun perusteella tykkään!

Vs: Fructis

Lähetetty: 29 Heinä 2011, 23:20
Kirjoittaja Jenni.
Onko Fructiksella vielä olemassa sellaista shampoota kuin Fresh? En muista ikinä tuollaista mistään bonganneeni, mutta avo löysi tuollaisen täyden shampoopullon entisen työpaikkansa kaapista kun sitä siivosi. Oon sitä tässä käytellyt jo jonkun aikaa, ja musta se on aika kiva. :D

Vs: Fructis

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 21:57
Kirjoittaja Varjotar
Meidän marketeista löytyy tuota Fresh:iä. Oman fledan tekee lähmäiseksi ja kutittaa päätä. Kiva tuoksu on kyllä, siitä plussaa. Lemppari fructikset on Nutri- Repair ja Color Resist:it&nbsp; Ainoa markettisarja josta hiukset tykkää pidempäänkin käytettynä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 17:35
Kirjoittaja evergreen
Fructis on ilmeisesti jälleen uudistellut valikoimaansa. Sokokselta bongattu (Nordic hair care) Pure Volume -sarja sekä uudella ulkokuorella varustettu värjättyjen hiusten sarja. Pure Volumet ovat vihreissä pulloissa, värjättyjen hiusten pullot ovat korkkeja myöten punaiset. Ilmeisesti hoitavinta sarjaa, nutri-mikä-se-nyt-olikaan, tulee näkymään keltaisissa puteleissa.

Näyttää kyllä enimmäkseen koskevan pulloja ja tuotteiden nimiä tuo uudistus. Pure Volume -sarja näyttää yrittävän yhdistää niitä monia erilaisia Nordic- ja Volume-tuotteita mitä on nähty (näitähän sai ennen eri pesevyysasteilla yms) yhteen settiin. Varmaan tässä on haettu jotain valikoiman selkeytystä ja yksinkertaistusta, ehkä...

Sen virheen vaan menin tekemään, että todellakin ostin nuo Pure Volumet, ja vielä eilisiltana kokeilinkin niitä! Haju oli niin tappavan allergisoiva (minulle), että päädyin pesemään heti perään normishampoollaani, jotta saisin silmiä kirvelevän omenan hajun irti tukastani. Ikävä kyllä vielä kolmen normishampoovaahdotuksen ja yhden kelatoivan pesunkin jälkeen tuo löyhkä pysyi tukassani. Aamulla sitten pesin vielä kerran normishampoollani, ja nyt alkaa löyhkä hälvetä, ja voin hengittääkin suunnilleen ongelmitta. Kiitti, Fructis!

Yllä mainitusta syystä en valitettavasti pysty kertomaan, mitä tukkani näistä tykkäsi...

Vs: Fructis

Lähetetty: 21 Huhti 2012, 19:49
Kirjoittaja Triina
^Ohhoh!
Oletko yleensä herkkä tuoksuille vai onko noissa yleisestikin huomattavan vahva hajustus? Joskus muinoin kokeilin vanhoja silaripommi-Fructiksia ja niissä oli vahva, mutta ei mitenkään erityisen jämähtävä tuoksu. Tigin tasoa ehkä. Näissä uudemmissa silikonittomissa oli hieman miedompi, kahta hoitoainetta olen käyttänyt mutta shampoosta en tiedä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 13:52
Kirjoittaja evergreen
^ Olen kyllä allergikko ja välttelen parfyymeja yms., mutta aika harvoin koen pois huuhdeltavan kosmetiikan tuoksut allergisoivan voimakkaina. Käytän hajustettuja tuotteita päivittäin ilman allergiaoireita. Useimpien Fructisten hajut ovat olleet siedettäviä, vaikkakin vahvoja, ja tälläkin hetkellä käytän Tigejä ongelmitta! (Minulla on jokapäiväisessä käytössä Tigin Urban Antidotes Re-energize -setti, jonka tuoksu on minulle ihan riittävän mieto, mutta näiden tuoksu kyllä onkin Tigiksi aika hento. Recovery-sarjan hajusteet taas olivat minulle liikaa ja laukaisivat migreenin - nämä ovat noiden Fructisten lisäksi ainoat, joihin muistan reagoineeni ikävästi.) En myöskään muista, että esim. Fructisten tuoksu olisi aiemmin noin vahvasti jämähtänyt hiuksiin, vaikka vahva olisikin pestessä ollut.

Ainahan tämä on vähän subjektiivista, mutta itse siis ainakin koin, että noissa Pure Volume -tuotteissa on aiempaa voimakkaampi ja tarttuvampi hajustus. Erityisen ikävän siitä tuoksusta tekee sen pistävyys, niissä on aika hapokas omenainen tuoksu, joka jää hiuksiinkin ennemmin pistävänä kuin kivan hedelmäisenä. En siis suosittelisi näitä tuoksuherkille, mutta en kyllä pitäisi tuollaista pistävää tuoksua hiuksissa haluttavana muutenkaan...&nbsp; :-\

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 17:07
Kirjoittaja Hilippa
Fructiksista käytän oikeastaan vain Nutri-repair hoitoainetta silloin tällöin ja se onkin tosi, tosi hyvä! Viimeksi Fructis-ostoksilla ei kyseistä hoitoainetta kuitenkaan löytynyt ja sen sijaan ostin Vahvistavan hoitoaineen normaaleille hiuksille. Ainoaksi kerraksi jää kun tuota hoitista ostan, koska ei silottajana ole samaa luokkaa kuin Nutri-repair. Siis suihkussa märkänä hiukset tuntuvat hoitoaineen levityksen jälkeen vielä tosi liukkailta, mutta pyyhekuivina tai kokonaan kuivuneina eivät enää.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Huhti 2012, 17:23
Kirjoittaja Varjotar
Mulla se uus Nutri- Repair shampoo ei sopinut silikonillisena ollenkaan yhteen silikonittoman hoitarinsa kanssa. Muuten shampoo ois ollu ihastuttava, mut päänahka ei kestänyt..

Vs: Fructis

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 15:37
Kirjoittaja Eleven
Mun suosikkishampooni Volume Restructuren valmistus ollaan ilmeisesti lopettamassa, tosin samanlainen lappu oli myös värjättyjen hiusten shampoon kohdalla ja sen sarjan valmistus jatkuu, vain pullon ulkomuoto muuttuu. Toivon että Volume-shampoo säilyy valikoimassa, koska se on ollut kaikin tavoin ideaali ja tuottaa aina saman hyvän tuloksen. Pitäisikö varmuuden vuoksi käydä Prismassa hamstraamassa jäljellä olevat pullot?

Vs: Fructis

Lähetetty: 28 Huhti 2012, 16:29
Kirjoittaja evergreen
^ Luulisin, että Pure Volume korvaa Volume Restructure -sarjan. Tai en ainakaan usko, että Suomessa jäisivät molemmat myyntiin, mutta tämä on toki vain oma veikkaukseni. Lähes samat ainesosathan näissä on, mutta Pure Volume on kai jonkin verran pesevämpi ja vähemmän hoitava, ja hajuste on (omasta mielestäni) Pure Volumessa voimakkaampi. En usko, että nämä ihan riittävät niille, jotka ovat tykänneet Volume Restructuren hoitavuudesta - tuo Pure Volume -shampoo on varmaan lähempänä sitä pesevämpää versiota Volume Restructuresta (light?), jota sai läpinäkyvässä pullossa. Oletan siis, että suosikkishampoosi oli se tavallinen versio..? Hamstraisin ehkä pullon tai pari, jos kovasti huolestuttaa.&nbsp; :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 19 Touko 2012, 19:03
Kirjoittaja Bamboo
Testasin sitä uutta silaritonta hoitista, jolla pitäisi saada tuuheutta hiuksiin etenkin, kun käyttää fööniä. No, mitään erityistä tuuheutta en föönäämisen jälkeen huomannut, mutta muuten ihan ok hoitis. Hoitis silottaa hiuksia ja saa ne pehmeiksi, joka on minulle yksi tärkeä hoitiskriteeri.

Vs: Fructis

Lähetetty: 16 Elo 2012, 13:49
Kirjoittaja muori Pippuri
Huomasin, että Glissin tuuheuttava shampoo on ilmeisesti ylihoitanut hiukset veltoiksi, tuuheudesta ei tietoakaan. Ostinpa sitten Fructiksen pure & shine shampoon, minkä myös pitäisi tuuheuttaa. Jollakin nuo Glissin jäämät on saatava pois.
Kyllähän Fructis pesi paremmin, ehkä hieman muovinen tuntu oli edelleen huuhteluvaiheessa, mutta kuivana hiukset on taas ilmavat. Myös karkeat! Mitään extra-kiiltoa en huomannut.

Ojasta allikkoon. En osta toista kertaa, mutta käyttelen pullon loppuun ellei mitään yliherkkyyttä ilmene.

Vs: Fructis

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 13:18
Kirjoittaja Venin
Eihän tossa Nutri repair-hoitsikassa ollu aiemmin silikonia? Sarja on vissiin&nbsp; uudistunut, ja eilen kun katselin hoitiksen inciä niin amodimethiconea siellä näytti olevan&nbsp; :( Aika surullista, tykkäsin tästä tosi paljon.

http://lh6.ggpht.com/-8YhWT0jDPiM/UDXtz ... 25255D.png

Vs: Fructis

Lähetetty: 27 Tammi 2013, 22:33
Kirjoittaja Jewely
^Eeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! Kumma juttu kun löydän jonkun huipun markettituotteen niin eiköhän sitä muuteta tai sen maahantuonti lopetetaan tai jotain, tuo oli mun HG-hoitis! Ja kysympä vaan että miksi ne on mennyt tunkemaan jotain turhaa silikonia siihen kun se siloittaa täydellisesti ilmankin. Ja miksi tehdä uudistus parin vuoden välein... Tämä lähtee sitten metsästämään vanhaa hyvää vihreäpulloista lempparihoitista, huoh...

Vs: Fructis

Lähetetty: 30 Tammi 2013, 18:39
Kirjoittaja Hilippa
Höh. Kiva olisi silikonitonta Nutri-repair hoitista vielä vaikka pari pulloa jostain saada, mutten ainakaan Sokokselta, Anttilasta, Carlsonilta tai S-marketista sitä (tai mitään uudistunuttakaan versiota) löytänyt... Jos jaksan, käyn huomenna tsekkaamassa Prisman.

Edit. Hieman Prismassa käynti viivästyi... Mutta ei siis ollut sielläkään.

Vs: Fructis

Lähetetty: 17 Helmi 2013, 14:05
Kirjoittaja Jewely
Minä näin yhdessä Supermarketissa vielä vanhaa Nutri-Repairia uuden vieressä, mutten ostanut (kai ajattelin että pärjään ilmankin, no, en pärjää). Pitää varmaan käydä uudestaan katsomassa josko olisi vielä jäljellä, yleensähän ihmiset ostavat mielummin sen uuden kuin vieressä olevan vanhan :> Tuo toimii mulla yhtä hyvin kuin Nutri-Gloss-naamio, johtuu varmaan molemmissa olevasta palmuöljystä.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 12:47
Kirjoittaja icemint
Onko kukaan ehtinyt testata uutuus sarjaa Goodbye Damage?! :D Tuli meiän kauppaan vasta eilen oransseissa puteleissa. Telkussa menee myös mainos siitä kakshaaraset korjaavasta suihkeesta.

Vs: Fructis

Lähetetty: 13 Huhti 2013, 19:56
Kirjoittaja ellen
^ Mikään ei korjaa kaksihaaraisia, ainoastaan saksilla voi kaksihaaraisille tehdä jotain, eli leikata ne kokonaan pois.

Vs: Fructis

Lähetetty: 14 Huhti 2013, 00:04
Kirjoittaja Jewely
Katsoin Goodbye Damage-tuotteiden incit läpi niin olin kyllä vähän pettynyt: suunnilleen pelkkää silikonia kaikki. Luulin että Fructis osaisi nyt tehdä muutakin kuin silarihuttua ja panostaisi oikeisiin hoitotehoihin. Huhhuh jos joku käyttää tukkaansa kaikkia GD- tuotteita ja uskoo niillä saavansa tukan kuntoon. Saa lähinnä jäätävät silikonikerrostumat :D

Vs: Fructis

Lähetetty: 14 Huhti 2013, 16:29
Kirjoittaja Dafina
Ostin viime viikolla jossain mielenhäiriössä tuon uuden Goodbye Damage -sarjan shampoon. Liekö purkin herkullisella ulkoasulla ollut vaikutusta, mutta huono ostos tämä kuitenkin oli. Tuoksu oli kyllä todella ihana, sellainen kirpeä omena ehkäpä? Mutta tulos oli kyllä surkea, tukasta tuli tosi kuivan ja haperon oloinen, samannäköinen kuin silloin kun viimeksi tein värinpoiston. Seuraavana päivänä tukka meni myös järkyttävään takkuun, mitä se ei yleensä tee. Nyt en uskalla enää kokeilla edes toista kertaa, kun tuli yhdestä kerrasta niin järkyttävä lopputulos. Hirveästi en löytänyt suomenkielisiltä sivuilta vielä kokemuksia tästä sarjasta, mutta jossain jenkkiblogin arvostelussa kirjoittajalla oli aika pitkälti samanlaiset kokemukset tästä tuotteesta kuin minulla.

Vs: Fructis

Lähetetty: 25 Huhti 2013, 16:52
Kirjoittaja Maasha
Onko kukaan ehtinyt testata uutta Goodbye Damage -sarjan latvasuojaa. Split end bandage taisi nimi olla. Olisi kiva kuulla kokemuksia tuosta, kun Joicon latvasuoja vetelee viimesiä ja mieli tekisi kokeilla jotain uutta :)

Vs: Fructis

Lähetetty: 10 Kesä 2013, 19:23
Kirjoittaja Jennq
Ovatko nämä Nutri Repairit samaa tavaraa kuin niissä vihreissä purkeissa mitä ennen oli myynnissä? Bongasin prismasta.

http://www.google.fi/imgres?imgurl=http ... A&dur=1664

Vs: Fructis

Lähetetty: 14 Marras 2013, 19:12
Kirjoittaja Milly
Siitä en tiedä ovatko samaa tavaraa, vanhemmista kokemusta. Ostin tuon hoitiksen kokeiluun. Silikoniahan siinä on, muttei alkupäässä.

Annoin olla päässä jonkun tunnin, joten lyhyestä vaikutuksesta en tiedä, mutta naamion tapaan käytettynä jätti hiukset kyllä tosi pehmeiksi ja kiiltäviksi. Pahimmille risulatvoille oikein mikään ei tee mitään, mutta kyllä tämä sai ne edes vähän siistimmiltä näyttämään.

Jos kokemukset ovat vielä parinkin käyttökerran jälkeen samaa, jää varmaan vakkariksi.

Vs: Fructis

Lähetetty: 01 Tammi 2014, 18:31
Kirjoittaja moderninainen
Maasha kirjoitti: Onko kukaan ehtinyt testata uutta Goodbye Damage -sarjan latvasuojaa. Split end bandage taisi nimi olla. Olisi kiva kuulla kokemuksia tuosta, kun Joicon latvasuoja vetelee viimesiä ja mieli tekisi kokeilla jotain uutta :)
Olen kokeillut tuota muutaman kerran, mutta eipä kyllä ole mitenkään erityinen. Yllättävän isonkin määrän saa kuitenkin nypittyä latvoihin ja silti aine tuntuu imeytyvän hyvin. En ostaisi ollenkaan, tai ainakaan uudestaan.

Vs: Fructis

Lähetetty: 20 Touko 2014, 13:21
Kirjoittaja Eleven
Mun puoleen selkään ulottuva, aikoinaan vaalennettu hampputukka kaipaa paljon jätettäviä hoitoaineita, joten olin toiveikas kun Garnierin tuotevalikoimaan ilmestyivät&nbsp; Shine&care shaker ja Miraculous oil.

Joissain jätettävissä öljyhoidoissa ongelmaksi muodostuu mahdollinen yliannostelu: tukasta tulee raskas ja limainen. Miraculous oililla en ole moista huomannut, se on todella kevyttä ja tuntuu imeytyvän hyvin. Parhaan tuloksen olen saanut laittamalla tämän kosteisiin latvoihin.

Shine&Care shakerillä saa tukan kuosiin oli se millaisessa kunnossa tahansa, tämä on mun uusi luottotuotteeni. Karkkimainen tuoksukaan ei haittaa, tosin pulloa on erittäin hankala pitää kädessä suihkutellessa.

10 euroa tuntui aluksi suolaiselta hinnalta 150 millilitrasta markettikamaa, mutta kyllä nämä tulevat loppuun kulutettua.

Vs: Fructis

Lähetetty: 21 Syys 2014, 17:31
Kirjoittaja evergreen
Mä en nyt kyllä tajua Garnieria (tai Lorkkua) ollenkaan... Miten ne ei saa useamman vuodenkaan aikana edes kunnollista verkkosivua aikaiseksi? Päättäisivät nyt, että halutaanko niitä tuotteita tuoda tänne vai ei. Joskus puoli ikuisuutta sitten kysyin niiltä, että ovatkohan silikonittomat Fructisit tulossa myyntiin täällä, ja vastaus oli ei. Sitten kysyin, josko Ultimate Blends -linjan olisi tarkoitus tulla, ja vastaus oli jälleen kieltävä. Nythän täällä on saatavilla vissiin muutama silikoninen perus-Fructis, ja niidenkin valikoima vaihtelee miten sattuu, ja osaa myynnissä näkyvistä tuskin edes valmistetaan enää. Siis miten voi olla, että yksi maailman suurimmista kosmetiikkajäteistä ei millään saa valikoimaansa järjestykseen ja verkkosivua aikaiseksi?! Ovathan nämä nyt toki useimpien mielestä melkoisen p*skoja tuotteita, mutta olisin mä jatkanut ainakin niiden silikonittomien Fructis-hoitisten ostoa, jotka jokunen vuosi sitten olivat hetken valikoimassa ja joista täälläkin ihan tykkäiltiin.

Vs: Fructis

Lähetetty: 22 Syys 2014, 10:21
Kirjoittaja evergreen
^ Joo, Ultimate Blendsit ovat Ranskassa Ultra Doux ja muualla sitten ilmeisesti käännöksiä tästä. Jostain syystä kuitenkin englanniksi sitten Ultimate Blends, eikä Ultra Soft... Mä tykkäsin aikoinaan niistä Garnierin Respons-tuotteista ja mitä niitä nyt olikaan, ja ihmettelin niidenkin kohdalla, miksi tuonti tänne lopetettiin. Tosi mälsää, ettei näitäkään tuoda.

Vs: Fructis

Lähetetty: 24 Syys 2014, 11:00
Kirjoittaja evergreen
No nyt ainakin kaikkosi harmitus kehnosta Garnierin tuotteiden valikoimasta. Tuskinpa moisia enää ostaisin, tai ylipäätään yhtään mitään koko L'Oréalilta. Menin kokeilemaan Fructisin Densify-hoitista, ja voihan vee. Ei se pahalta hiuksissa tuntunut, kiiltoa tuli reippaasti ilman lähmää tai latistusta, mutta jokin tässä jämähtää hiuksiin ja pahasti. Se jokin lienee incin alkupäässä oleva aminopropyl triethoxysilane, jota en ostaessa ikävä kyllä osannut säikähtää.

Aminopropyl triethoxysilanea käytetään ilmeisesti teollisuudessa lähinnä kiinnittävänä pinnoitteena lasille. Tällaisessa http://www.inchem.org/documents/sids/sids/919302.pdf dokumentissa mainitaan mm. "...is severely irritating to the skin and eyes, which is consistent with the amino-functionality of this molecule", "...is corrosive to the skin and eyes", "...possesses properties indicating a hazard for human health (skin and eye irritation, and skin sensitization)". Iljettävää tämäkin, mutta ei kuitenkaan edes suurin syy mun v*tutukseen. Mikä mua ahdistaa on se, ettei L'Oréalilla vissiin edes liioitella, kun tän ainesosaihmeen luvataan imeytyvän syvälle hiukseen niin, ettei sitä saa täysin pois shampoopesullakaan. Siltä todellakin vaikuttaa. Neljän sulfaattivaahdotuksen ja muutaman hoitisjynssäyksen jälkeen mun hiuksissa on vahva Densify-tuoksu ja lähmätön mutta tuotteella käsitelty tuntu. Tämä siis yhden ainoan käyttökerran jälkeen.

Tämä sama kemikaali on ilmeisesti käytössä kaikissa L'Oréalin vahvistavissa/paksuntavissa sarjoissa, eli Elvital Fibrologyssä, Professionnel Volumetryssä, Kerastase mikälie-Forcessa, EverStrong Anti Breakagessa jne. Itse en ollut mitään näistä aiemmin kokeillut, enkä tullut edes ajatelleeksi, että niissä jotain tällaista olisi. Ymmärrän kyllä, jos joku tykkää saada hiuksiin tuuheutta hinnalla millä hyvänsä, mutta itse en voi sietää ajatusta siitä, että tukassani on jumissa jotain teollisuusmyrkkyä, josta ei pääse edes sulfaateilla eroon. Olen suorastaan vihainen siitä, että hoitotuotteisiin voidaan laittaa jotain tällaista ilman kummempia varoituksia. Pullo lentää suoraan roskiin, ja olen kyllä huomattavasti varovaisempi jatkossa. Yök. >:(

Vs: Fructis

Lähetetty: 24 Syys 2014, 12:09
Kirjoittaja Kristiina
evergreen kirjoitti: ^ Joo, Ultimate Blendsit ovat Ranskassa Ultra Doux ja muualla sitten ilmeisesti käännöksiä tästä. Jostain syystä kuitenkin englanniksi sitten Ultimate Blends, eikä Ultra Soft... Mä tykkäsin aikoinaan niistä Garnierin Respons-tuotteista ja mitä niitä nyt olikaan, ja ihmettelin niidenkin kohdalla, miksi tuonti tänne lopetettiin. Tosi mälsää, ettei näitäkään tuoda.
Tykkäsin myös Garnier Respons-tuotteista, joskus kauan sitten näitä oli marketeissa.. Miksi pitää lopettaa hyvien tuotteiden tuonti. Tuotteet olivat hyvälaatuisia ja edullisia.

Minulla on ollut yksi Fructisin hoitoaine pikahoitiksena, joskus käytän sitä, kun haluan kiiltoa ja liukkauden tuntua hiuksiin.

Vs: Fructis

Lähetetty: 24 Syys 2014, 12:44
Kirjoittaja Marie Corelli
^^Minäkin katselin noita tuotteita kaupassa ja totesin niiden sisältävän Kathon CG:tä, enkä siksi edes harkinnut kokeilevani tai hankkivani noita. Tuohan on aivan kauheaa, kun tuollaista ainetta käytetään kosmetiikassa&nbsp; >:(. Incihaun sivulla vielä sanotaan, ettei manitsemasi ainesosan käyttöön liity mitään rajoituksia. Toivottavasti saat aineen pois hiuksista.

Vs: Fructis

Lähetetty: 24 Syys 2014, 13:25
Kirjoittaja evergreen
^ Tuossa hoitiksessa ei itse asiassa ole Kathonia, mutta shampoossa kyllä oli. En nyt sitten tiedä, onko se mainittu ainesosa oikeasti kosmetiikkatuotteessa terveydelle haitallista vai ei, mutta kummassakaan tapauksessa en kyllä mitään pysyvää pinnoitetta hiuksiini halua. Brrrrh. Tänään edessä jynssäys rajummalla shampoolla, ai että kun kuiva tukka kiittää...

Vs: Fructis

Lähetetty: 24 Maalis 2016, 20:33
Kirjoittaja Hilippa
Tietäisiköhän kukaan juures, onko tällä hetkellä Suomessa missään myynnissä Fructis naamioita? Varsinkin color resist (= punainen purkki), goodbye orange (= oranssi purkki) ja oil repair 3 (= keltainen purkki) kiinnostavat. Olen tähän mennessä käynyt lähellä olevassa Anttilassa, Sokoksella ja K-supermarketissa eikä vielä ainakaan ole tärpännyt. Esim. Prismaan ja Cittariin on sen verran matkaa että mielelläni vähän teen ensikartoitusta ennen kuin lähden niihin asti.