Fructis

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Pistin poikaystävän ostamaan tuon uuden silikonittoman hoitiksen itselleen, jotta pääsisin sitä kokeilemaan  ;D. Hiukset olivat hiukan takkuiset ja kuivan oloiset pesun jälkeen, eli ei mikään kiva lopputulos. Seuraavalla kerralla pistin toista hoitista sekaan, ja tukka oli vähän takkuisa, mutta lopputulos parempi ja vähän tavallista tuuheampi. Voisin ostaa käyttöön ja sekoitella justiinsa muihin hoitiksiin, jos tuuheutta saisi, vaikkei tämä mikään tuuheuttavahoitis olekaan. Toisaalta en tiedä haluanko kaappiin lisää ihan jees-tuotteita, jotka eivät toimi yksinään.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
ohuthius

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Mullekin tarttui käteen tuo Pure&Shine - hoitis ja shampoo ja kyllä tykkäsin! Mulla on Fructikset vetänyt joskus vähän painavaksi hiukset ja ovat valuneet päätä pitkin, mitä nyt muistan kyseisen sarjan kokemuksistani, mutta tämä kyllä jätti mun reilu bsl-pituiset hiukset ihanan ilmaviksi ja kevyiksi, ei kuitenkaan sellaisiksi hötöiksi. Plussaa myös miedosta ja raikkaasta tuoksusta joka onneksi poikkeaa muusta Fructis-sarjasta sekä pehmeydestä ja kiillosta joka hiuksiin jäi pesun jälkeen. Ensimmäisen pesun perusteella tykkään!
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Onko Fructiksella vielä olemassa sellaista shampoota kuin Fresh? En muista ikinä tuollaista mistään bonganneeni, mutta avo löysi tuollaisen täyden shampoopullon entisen työpaikkansa kaapista kun sitä siivosi. Oon sitä tässä käytellyt jo jonkun aikaa, ja musta se on aika kiva. :D
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Varjotar

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Meidän marketeista löytyy tuota Fresh:iä. Oman fledan tekee lähmäiseksi ja kutittaa päätä. Kiva tuoksu on kyllä, siitä plussaa. Lemppari fructikset on Nutri- Repair ja Color Resist:it  Ainoa markettisarja josta hiukset tykkää pidempäänkin käytettynä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Fructis on ilmeisesti jälleen uudistellut valikoimaansa. Sokokselta bongattu (Nordic hair care) Pure Volume -sarja sekä uudella ulkokuorella varustettu värjättyjen hiusten sarja. Pure Volumet ovat vihreissä pulloissa, värjättyjen hiusten pullot ovat korkkeja myöten punaiset. Ilmeisesti hoitavinta sarjaa, nutri-mikä-se-nyt-olikaan, tulee näkymään keltaisissa puteleissa.

Näyttää kyllä enimmäkseen koskevan pulloja ja tuotteiden nimiä tuo uudistus. Pure Volume -sarja näyttää yrittävän yhdistää niitä monia erilaisia Nordic- ja Volume-tuotteita mitä on nähty (näitähän sai ennen eri pesevyysasteilla yms) yhteen settiin. Varmaan tässä on haettu jotain valikoiman selkeytystä ja yksinkertaistusta, ehkä...

Sen virheen vaan menin tekemään, että todellakin ostin nuo Pure Volumet, ja vielä eilisiltana kokeilinkin niitä! Haju oli niin tappavan allergisoiva (minulle), että päädyin pesemään heti perään normishampoollaani, jotta saisin silmiä kirvelevän omenan hajun irti tukastani. Ikävä kyllä vielä kolmen normishampoovaahdotuksen ja yhden kelatoivan pesunkin jälkeen tuo löyhkä pysyi tukassani. Aamulla sitten pesin vielä kerran normishampoollani, ja nyt alkaa löyhkä hälvetä, ja voin hengittääkin suunnilleen ongelmitta. Kiitti, Fructis!

Yllä mainitusta syystä en valitettavasti pysty kertomaan, mitä tukkani näistä tykkäsi...
1cFii, oma väri.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Ohhoh!
Oletko yleensä herkkä tuoksuille vai onko noissa yleisestikin huomattavan vahva hajustus? Joskus muinoin kokeilin vanhoja silaripommi-Fructiksia ja niissä oli vahva, mutta ei mitenkään erityisen jämähtävä tuoksu. Tigin tasoa ehkä. Näissä uudemmissa silikonittomissa oli hieman miedompi, kahta hoitoainetta olen käyttänyt mutta shampoosta en tiedä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Olen kyllä allergikko ja välttelen parfyymeja yms., mutta aika harvoin koen pois huuhdeltavan kosmetiikan tuoksut allergisoivan voimakkaina. Käytän hajustettuja tuotteita päivittäin ilman allergiaoireita. Useimpien Fructisten hajut ovat olleet siedettäviä, vaikkakin vahvoja, ja tälläkin hetkellä käytän Tigejä ongelmitta! (Minulla on jokapäiväisessä käytössä Tigin Urban Antidotes Re-energize -setti, jonka tuoksu on minulle ihan riittävän mieto, mutta näiden tuoksu kyllä onkin Tigiksi aika hento. Recovery-sarjan hajusteet taas olivat minulle liikaa ja laukaisivat migreenin - nämä ovat noiden Fructisten lisäksi ainoat, joihin muistan reagoineeni ikävästi.) En myöskään muista, että esim. Fructisten tuoksu olisi aiemmin noin vahvasti jämähtänyt hiuksiin, vaikka vahva olisikin pestessä ollut.

Ainahan tämä on vähän subjektiivista, mutta itse siis ainakin koin, että noissa Pure Volume -tuotteissa on aiempaa voimakkaampi ja tarttuvampi hajustus. Erityisen ikävän siitä tuoksusta tekee sen pistävyys, niissä on aika hapokas omenainen tuoksu, joka jää hiuksiinkin ennemmin pistävänä kuin kivan hedelmäisenä. En siis suosittelisi näitä tuoksuherkille, mutta en kyllä pitäisi tuollaista pistävää tuoksua hiuksissa haluttavana muutenkaan...  :-\
1cFii, oma väri.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Fructiksista käytän oikeastaan vain Nutri-repair hoitoainetta silloin tällöin ja se onkin tosi, tosi hyvä! Viimeksi Fructis-ostoksilla ei kyseistä hoitoainetta kuitenkaan löytynyt ja sen sijaan ostin Vahvistavan hoitoaineen normaaleille hiuksille. Ainoaksi kerraksi jää kun tuota hoitista ostan, koska ei silottajana ole samaa luokkaa kuin Nutri-repair. Siis suihkussa märkänä hiukset tuntuvat hoitoaineen levityksen jälkeen vielä tosi liukkailta, mutta pyyhekuivina tai kokonaan kuivuneina eivät enää.
Varjotar

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mulla se uus Nutri- Repair shampoo ei sopinut silikonillisena ollenkaan yhteen silikonittoman hoitarinsa kanssa. Muuten shampoo ois ollu ihastuttava, mut päänahka ei kestänyt..
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Mun suosikkishampooni Volume Restructuren valmistus ollaan ilmeisesti lopettamassa, tosin samanlainen lappu oli myös värjättyjen hiusten shampoon kohdalla ja sen sarjan valmistus jatkuu, vain pullon ulkomuoto muuttuu. Toivon että Volume-shampoo säilyy valikoimassa, koska se on ollut kaikin tavoin ideaali ja tuottaa aina saman hyvän tuloksen. Pitäisikö varmuuden vuoksi käydä Prismassa hamstraamassa jäljellä olevat pullot?
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Luulisin, että Pure Volume korvaa Volume Restructure -sarjan. Tai en ainakaan usko, että Suomessa jäisivät molemmat myyntiin, mutta tämä on toki vain oma veikkaukseni. Lähes samat ainesosathan näissä on, mutta Pure Volume on kai jonkin verran pesevämpi ja vähemmän hoitava, ja hajuste on (omasta mielestäni) Pure Volumessa voimakkaampi. En usko, että nämä ihan riittävät niille, jotka ovat tykänneet Volume Restructuren hoitavuudesta - tuo Pure Volume -shampoo on varmaan lähempänä sitä pesevämpää versiota Volume Restructuresta (light?), jota sai läpinäkyvässä pullossa. Oletan siis, että suosikkishampoosi oli se tavallinen versio..? Hamstraisin ehkä pullon tai pari, jos kovasti huolestuttaa.  :)
1cFii, oma väri.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Testasin sitä uutta silaritonta hoitista, jolla pitäisi saada tuuheutta hiuksiin etenkin, kun käyttää fööniä. No, mitään erityistä tuuheutta en föönäämisen jälkeen huomannut, mutta muuten ihan ok hoitis. Hoitis silottaa hiuksia ja saa ne pehmeiksi, joka on minulle yksi tärkeä hoitiskriteeri.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Huomasin, että Glissin tuuheuttava shampoo on ilmeisesti ylihoitanut hiukset veltoiksi, tuuheudesta ei tietoakaan. Ostinpa sitten Fructiksen pure & shine shampoon, minkä myös pitäisi tuuheuttaa. Jollakin nuo Glissin jäämät on saatava pois.
Kyllähän Fructis pesi paremmin, ehkä hieman muovinen tuntu oli edelleen huuhteluvaiheessa, mutta kuivana hiukset on taas ilmavat. Myös karkeat! Mitään extra-kiiltoa en huomannut.

Ojasta allikkoon. En osta toista kertaa, mutta käyttelen pullon loppuun ellei mitään yliherkkyyttä ilmene.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Venin »

Eihän tossa Nutri repair-hoitsikassa ollu aiemmin silikonia? Sarja on vissiin  uudistunut, ja eilen kun katselin hoitiksen inciä niin amodimethiconea siellä näytti olevan  :( Aika surullista, tykkäsin tästä tosi paljon.

http://lh6.ggpht.com/-8YhWT0jDPiM/UDXtz ... 25255D.png
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Fructis

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^Eeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! Kumma juttu kun löydän jonkun huipun markettituotteen niin eiköhän sitä muuteta tai sen maahantuonti lopetetaan tai jotain, tuo oli mun HG-hoitis! Ja kysympä vaan että miksi ne on mennyt tunkemaan jotain turhaa silikonia siihen kun se siloittaa täydellisesti ilmankin. Ja miksi tehdä uudistus parin vuoden välein... Tämä lähtee sitten metsästämään vanhaa hyvää vihreäpulloista lempparihoitista, huoh...
Vastaa Viestiin