Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

enna kirjoitti: ^Mainitsemasi 7.13 ei missään nimessä ole tuhkainen kuten taisit epäilläkin, vaan siinä on selkeä kultaisuuden taite.

Täällä Saksassa muuten nämä Olia-värit ainakin yhdessä kaupassa maksoivat 5,95e. Harmi etten mä enää harrasta kestoväreilyä :D
Kiitos vastauksesta. Juu, eiköhän se niin mene että enemmän kullanvaalea tuolla sävynumeroinnilla? Värjäsin Garnier Nutrisse 7.3 sävyllä, ja tämä on ihan selkeä kullanvaalea myös hiuksissa. Hyvä sävy värinpoiston jälkeen, vaikka aika kultainen onkin. Taittelen tätä sitten pois.. en viitsinyt laittaa sävyä 7, jos olisi mennyt tunkkaiseksi/ vihertäväksi.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Angelie kirjoitti: Juu, eiköhän se niin mene että enemmän kullanvaalea tuolla sävynumeroinnilla?
Tuhkahan tuossa on ensimmäisenä numerona ja kulta toisena, joten kyllähän tuolla numeroinnilla suht viileähköä sävyä voisi odottaa; mutta tuo värivalmistajien logiikka on tosiaan välillä mielenkiintoinen (jos tuo on kuitenkin selvästi lämmin sävy) ;)

Bongasin muuten netistä ihanan Olia-sävyn 8.13, jota ei nähtävästi Suomessa myydä (esim. http://www.shopwell.com/olia-oil-powere ... 0308429410) ; UK:ssa sävyn nimenä on Sandy blonde ja USA:ssa Champagne blonde. Jotenkin (minusta) paljon kauniimpi kuin tuon sävynumeroinnin värit yleensä, joten kai se on jossain välissä kokeiltava ;)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 14 Kesä 2013, 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
vilmalotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:39

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja vilmalotta »

Mä värjäsin viikko sitten Olialla, 5.3. Alla oli monta senttiä omaa maantienharmaata ja latvoissa värinpoisto-oranssia.
Väri oli tosi kiva käyttää, joskaan riittoisaa ei ole! Yleensä en tykkää väripakettien hoitoaineista, mutta tästä tykkäsin. Lopputulos oli ensin jotenkin ok, mutta heti ekan pesun jälkeen tosi hyvä!
Vähän kuultaa vaaleampaa alta, eikä väri ole tylsän tasainen, mutta ei mitenkään epätasainenkaan.
Tarttui tyveen hyvin. Sävy on aika punertava, ja vitoseksi kyllä melkosen vaalea, mikä ei mua mitenkään haittaa.
Kitkat
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:57

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kitkat »

Kattelin kaupan hyllyssä ihan mielenkiinnosta noita Olian paketteja ja pisti silmään noissa 8.0 ja 8.13 sävyissä, että niitä suositellaan vaaleanruskeista keskiruskeisiinkin hiuksiin mikä näytti jo tosi "tummalle". Vaalentaako ne oikeasti noinkin paljon (vai lukeeko siellä jossain ohjeessa sit että värinpoiston jälkeen)? Jotenkin muistelin, että esim L'orealin kasitason sävyissä suositellaan vaan korkeintaan tummanvaaleisiin. Onko kukaan värjänny noilla sävyillä?
Moriem
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Helmi 2012, 23:50

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Moriem »

^Suositukset on värjäämättömille hiuksille :) Ite kanssa oon hairahtanu usein luulemaan että ne pystyisi vaalentamaan värjättyä hiusta, lopputuloksena sitten ollut paketin lupaama väri ja saman väriset pituudet kuin ennenkin :D
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/
Kitkat
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:57

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kitkat »

Juu, siis värjäämättömät itselläkin oli mielessä. Mun mielestä vaan aikoinaan kun värjäilin, niin omaan tukkaan seiskataso veti kamalan tummaksi ja ysillä tuli jo liian vaalea, kasi ei tehnyt oikeastaan yhtään mitään. En sitten tiiä onko vika vaan mun omassa hiuksessa/värissä. Olian paketissa vain näytti, että sillä sais suht tummastakin väristä sellaisen oikeasti vaaleanruskean/beigen, jos noihin kuviin/näytetupsuihin nyt on luottaminen.
ainokainen

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Värjäsin hetken mielijohteesta tukkani Olia-sarjan värillä 8.31.

Mulla oli juuressa keskitummaa maantienharmaata omaa juurikasvua noin 2 cm ja pituuksissa vaaleampaa, raidoitettua hiusta. Latvoista puski esiin aiemman värinpoiston jäljiltä hieman oranssihtavaa. Päätin, että haluan koko tukan yksiväriseksi ja se onnistuikin varsin hyvin tällä, jopa nuo oranssihtavat latvat sulautuvat nyt kokonaisuuteen hyvin.

Ehkä hieman enemmän olisin kuitenkin kaivannut tuhkaisuutta. Tässä on tuhkainen vivahde, mutta enemmän kultaan päin taittava. Lisäksi hämmästyin vähän siitä, että kokonaisuus on mielestäni nyt tummempi kuin 8-asteen väri olisi antanut ymmärtää. Eli kuvailisin tätä jopa vaaleanruskeaksi. Luojan kiitos en valinnut 7-tason sävyä, muuten tämä olisi varmasti vetäissyt tukan tummanruskeaksi. Eli sävyn valinnassa kannattaa olla todella varovainen! 
vilmalotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:39

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja vilmalotta »

Jee, pääsin mukaan testiryhmään testaamaan Olian uusia kuparisävyjä  :D

Mulle tuli nyt siis kaks pakettia sävyä 740, hui kun näyttää oranssilta...nyt päässä ccg 743.
Viimeksi muokannut vilmalotta, 19 Joulu 2013, 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Garnier Nutrisse 7 tummanvaalea: Tuli hyvä väri! Ei ollenkaan harmaa tai lämmin. Sellainen, kuin purkin kuvassakin. En ole aiemmin tätä pelkkää tummanvaaleaa seiskaa testannut, kun olen lukenut niin paljon huonoja kokemuksia seiska sävyistä. Mutta tämä oli hyvä. Garnierit on siitäkin hyviä, kun aika usein tulos on mitä pitääkin (ei vedä liian tummaksi.)
vilmalotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 19:39

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja vilmalotta »

Laitoin siis päähäni tuon uuden Olia 740 ja siitä tää vaalennusajatus lähti. Siis niin kirkkaanoranssi. Ei tällä naamalle ei. Paketin kuvassa huomattavasti luonnollisempi. Toinen paketti olis vielä jäljellä, halukkaita? Hyvin lähti kyllä värinpoistolla, mutta se onkin nyt toinen tarina....
cilla
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:02

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja cilla »

Millainen pysyvyys noissa olian ruskeissa sävyissä on? Haalistuuko heti?

Etenkin kiinnostaa nyt tuo 5.3 ja toinen vaihtoehto ois 5.0.
Muualta oon lukenut, että haalistuis nopeesti, joten ois kiva kuulla vielä lisää mielipiteitä.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

cilla kirjoitti: Millainen pysyvyys noissa olian ruskeissa sävyissä on? Haalistuuko heti?

Etenkin kiinnostaa nyt tuo 5.3 ja toinen vaihtoehto ois 5.0.
Muualta oon lukenut, että haalistuis nopeesti, joten ois kiva kuulla vielä lisää mielipiteitä.
Minä ainakin tykkäsin kullanruskeasta 5.3. Itselläni on ruskea, ehkä 5.0 tai 4.0 ja halusin kesäksi ihan pikkuisen eri sävyä hiuksiin ja ajattelin että ei tuo kullanruskea pysty mun tummia hiuksia liian paljon muuttamaan, eikä juurikasvuakaan sitten varmaan paljon olisi.  Väristä tuli oikein hyvä, mutta näin 9 kuukauden jälkeen näkyy juurikasvu suht selvästi. Ikävä mulle koska en sellaista nimenomaan halunnut, mutta tarkoittaa kuitenkin että väri on pysynyt päässä aika kivasti :)

Toisaalta pitää ottaa huomioon että mulla on luonnonkiharaa ja aika huokoiset hiukiset jotka imee väriä ja hoitoainetta litratolkulla ja tämä varmaan vaikuttaa värin pysyvyyteen. 
cilla
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 117
Liittynyt: 15 Syys 2008, 22:02

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja cilla »

Värjäsin eilen tosiaan tolla olian 5.3:lla. Olin vissiin hieman ajatuksissani kun puristin hoitoainetuubin kehite-emulsio päälle sinne pulloon...... hohhoi. Noh. Niukassa rahatilanteessa ei auttanut muu kuin kaivaa suurimmat hoitsikat pois ja laittaa se väriaine tilalle  ;D Ei oo kyllä minkään värin poispesun jälkeen tukka ollu niin kuiva ja hamppuinen. Onneks oli jemmassa lorealin casting creme glossin hoitoaine, jonka länttäsin päähän. Itse väri on ihan kiva, tosin erittäin tumma mutta innolla odotan miltä näyttää muutaman pesun jälkeen.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mä värjäsin viikonloppuna Olia 7.40:lla ja tykkäsin kyllä väriaineesta, tukka oli tosi selvä kun väriä huuhteli eikä aine tuntunut kuivattavan tukkaa. Tää blondasi ja värjäsi juurikasvun tosi hyvin, siitä tuli yllättävän vaalea mutta sulautuu kuitenkin hyvin muuhun tukkaan. Tällä tuli luonnollisempi ja hieman vaaleampi lopputulos kuin muilla 7.40-väreillä ja tykkään kyllä tästä, esim. Ferian kupareilla tulee vähän liiankin luonnoton lopputulos mun makuun ja niistä väreistä tykkään vasta kun ne on vähän haalistuneet ja tää on just sellainen. Voisin myöhemmin kokeilla myös sitä toista uutta Olia-sävyä, olikohan se 6.46.
Rosilda
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 23:33

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Rosilda »

^ Minä värjäsin myös pari viikkoa sitten Olian 7.40:lla ja ihan tyytyväinen olin kyllä. Mun makuun taas ehkä vähän liiankin luonnollinen, mutta ihan jees kuitenkin. Vaikutti kyllä siltä, ettei kuivattanut tai rasittanut tukkaa yhtä paljon kuin kestovärit yleensä, mutta tiedä sitten onko vain toiveajattelua. Ainakin haju oli miellyttävän mieto ilman sitä ammoniakkia.

Oletko siis Jewely sitä mieltä, että tuo Ferian 7.40 on kirkkaampi/räväkämpi kupari kuin Olialla? Voisi kyllä sitäkin taas joskus pitkästä aikaa kokeilla, en edes muista kunnolla millainen väri siitä päähän tuli. Viime aikoina käytössä ollut useimmiten Ferian 7.46, ja sehän on sitten vähän punaisempi sävyltään, ja tykkkään kyllä siitä tosi paljon, mutta välillä on kiva saada vaihtelua! :)
Vastaa Viestiin