Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Anscue

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Anscue »

Onkohan garnierin sävyt 63 ja 623 lopettamassa, kun ne vaan on alennuksessa sokoksella? :O
kemp
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 10 Loka 2012, 05:09

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja kemp »

Garnierilta on tullut uusi hiusväri nimeltä OLIA

http://www.garnier.co.uk/_en/_gb/olia/

eilen anttilasta bongasin ja ai että kun tekis mieli koklata vaikka oon värjäily lakossa ja yritän sitä omaa väriä kasvattaa (huonolla huonolla menestyksellä...)

Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Ai nyt se on rantautunut tännekin, tämän ketjun edellisellä sivulla "mainostin" sitä jo puolisen vuotta sitten ;)
Viimeksi muokannut Suvivilja, 26 Maalis 2013, 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 1b F ii *
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Testasin perjantaina Olia-väriä sävyssä 4.15. Värjäsin lähinnä juurikasvua, mutta levitin lopuksi tuotetta vielä 10 min koko tukkaan. Väriä oli miellyttävä käyttää, koska se ei tuoksunut juuri miltään ja väri todentotta tuntui mukavalta päänahassa. Itse koostumuksesta en olisi arvannut tuota tuotteen öljypohjaisuutta.Mitenkään erityisesti tuotteen "innovatiivinen" öljy-koostumus ei myöskään hoitanut hiuksia vaan väri kuivatti ihan yhtä paljon kuin muutkin 6 % hapetteen omaavat kestovärit. JOstain systä väri ei tuntunut kovinkaan riittoisalta: kaksi pakettia riitti pitkään (ei super pitkä eikä superpaksu) tukkaan hädintuskin, vaikka yleensä kaksi pakettia on minulle ihan passeli.

Värin tummuus vastaa mielestäni melkolailla 4-astetta, ehkä vielä aavistuksen tummempi joka varmaan korjaantuu ekassa pesussa. Kiva ja kiiltävä sävy!

Plussaa vielä siitä, että väri lähti iholta hyvin eikä jäänyt päänahkaan.

Summa summarum: perushyvä kestoväri jota on miellyttävä käyttää, mutta mihinkään ylisanoihin ei tässä ole tarpeen puhjeta. Kesto jää vielä toki nähtäväksi.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Mäkin hämmästyin tuosta värin riittämättömyydestä. Mulla itellä ei ole tukka kuin olkapäille, mutta hiuslaatuni on tosi paksu, joten aina pitää vähän pelata noiden värjäysten kanssa että riittääkö ja minkä verran ainetta on paketissa. Nyt kaksi pakettia juuri riitti koko kuontaloon ja onneksi ostin sen toisen varalle, koska yksi ei olisi riittänyt alkuunkaan. ::) Levittyvyys oli kyllä loppujen lopuksi aika huono, hiukset tuntui imevän sitä ainetta mutta tulos jäi silti joistain kohdista hieman laikukkaaksi ja epätasaiseksi.

Tuoksu oli kyllä tosi jees, tukka ei tuoksunut juuri miltään värjäyksen jälkeen. Yleensä inhoan tuota värjäyksen jälkeistä hajua ja saankin siitä allergiakohtauksen melko helposti. Päänahkaa ei myöskään kirvellyt eikä kutittanut, mutta arvelen sen johtuvan siitä ettei siinä ollut ammoniakkia, joka yleensä aiheuttaa mulle sitä kutinaa ja kirvelyä (olen ammoniakille herkistynyt).

En nyt tiedä oikeen mitä mieltä olisin... Toisaalta oli mukavaa ja miellyttävää se värjäys, mutta tuo riittävys (tai siis riittämättömyys) oli paha miinus. Se kun vaikutti siihen, että lopputuloskin oli epätasainen. Kiilto hiuksissa oli kyllä pesun jälkeen aivan mieletön ja hiukset tuntuivat tosi hoidetuilta. Joten karheille hiuksille tuo sopii kyllä mainiosti. Tyven värjäykseen varmaan ostaisin tuota uudestaan, mutta en enää koko pään värjäykseen.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Iik ja apua. Ostin itsekin just pari päivää sitten purkin Garnierin uutta väriä ja ajattelin laittaa sen huomenna päähäni. Ostin kuitenkin vain yhden purkin, sillä vaikka minulla on pitkät ja huokoiset (lue: imee itseensä kaiken) hiukset, on yksi paketti riittänyt päähäni ihan ok. Nyt kuitenkin hieman huolettaa.

Toisaalta minulla on tummat- tai keskiruskeat hiukset ja ostin golden brown -värin, eli omaani vähän vaaleamman sävyn. Tarkoitus onkin vain peittää muutamat hopeiset haivenet joita on ilmestynyt etuhiuksiin ja saada ehkä pientä kullan hehkua hiuksiin näin kesäksi. Ja ehkä se vähän siloittaisi tuota hamppulatvaa  ;D Ei siis edes haittaa, jos tulos on vähän epätasainen, kun mun pää on aina vähän epätasainen  :ts
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Mä värjäsin Olia-värin tuhkainen keskivaalea kulta (8.31) -sävyllä pari viikkoa sitten. Huomasin myös ettei ole kovin riittoisa. Se värin levityspurkki oli kuin ammus, halvattu miten liukas ja vielä sen muotoinen että takuulla lipeää sormista. ;D Itse väri oli hyvä ja kaunis, ja peitti aika hyvin lievän oranssisuuden värinpoiston jälkeen. On vaalentunut jonkin verran mutta ihan nätti sävy on vieläkin.
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

julietjones kirjoitti: Se värin levityspurkki oli kuin ammus, halvattu miten liukas ja vielä sen muotoinen että takuulla lipeää sormista. ;D
Ei varmasti itse tilanteessa naurattanut, mutta tuo kuvaus oli vain niin hauska  :D
* 1b F ii *
Punapää
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Loka 2012, 21:38

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Punapää »

Tuttavalla punaisesta Olia-väristä tuli niiiiin täydellinen, se ois aivan mahtava pohjaväri... Mutta kun ei, Garnier, sitä kautta rahat L`orealille enkä halua tukea eläintestausta. :( Silti houkuttais, mutta ei saa ratketa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Garnier luonnolliset sävyt Keskiruskea 4, ei tarttunut edes juurikasvuun. Halpa hinta (n. 8e) , mutta empä osta enää toiste. Taidan siirtyä takaisin Castingin käyttäjäksi.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Pari viikkoa ollut uusi Olia-väri päässä ja muuten näyttää hyvältä, mutta huomasin että pari hopeista haituvaa päälaella pilkottaa jälleen, eli ei peittänyt harmaita kovin hyvin, tai sitten väri lähti harmaista hiuksista nopeesti :(
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Olian 7-tasoisia värejä kokeilleet! Ovatko ne tosiaan oikeasti eli päässä noin vaaleita miltä näyttävät, esim. tässä http://www.garnier.co.uk/_en/_gb/olia/index.aspx#shades ? Tuon perusteella kun olisivat ennemminkin 8-tasoisia...
* 1b F ii *
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

^ Ok, kiitos tiedosta :) Tuo on jännä, että noissa kuvissa 7- ja 8-tason väreissä ei näytä olevan suurtakaan eroa.

Entä osaisiko joku sanoa, onko sävyillä 7 ja 7.13 mitään olennaista eroa, sitäkään kun ei noiden värimallien (eikä numeroinnin) perusteella näyttäisi olevan, eli kummatkin vaikuttaisivat olevan yhtä kylmiä/lämpimiä..?
* 1b F ii *
ainokainen

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Onko kukaan kokeillut Olian sävyä 6.0 Light Brown? Etsin hellävaraista mutta selkeästi peittävää väriä punaisuuden pois taittamiseen. Toimisikohan tämä? Eli onko riittävän tuhkainen sävy?
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Garnier Olia 7.13 väri näyttää aika vaalealta.. kiinnostaisi myös tietää jos kokemuksia, kuinka tumma/ vaalea tai tuhkainen lopputulos tulee. Miksi kaupoissa ei voi olla 7.1 sävyä? Aina on tuo kultavivahde mukana..
Vastaa Viestiin