Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Täällä aika moni näyttää käyttävän/käyttäneen Garnierin värejä, joten laitetaas niille oma ketju pystyyn :) Kun on ilmestynyt nuo Luonnolliset Värit -sarjakin.

Eli saa laittaa käyttökokemuksia sekä höpötellä muutakin aiheeseen liittyvää.

Itse olen värjännyt useasti Garnier Nutrisse sarjan värillä 4.3 ja olen tykännyt todella. Saa tasaisen värin ja kestää pitkään. Myös olen käyttänyt jotain karamellin väristä jota ei suomessa myydä, sekin oli todella hyvä.

Nyt testasin Luonnolliset Sävyt sarjan 6.3 ja sillä sai mukavia vivahteita vaikka tein värillä ainoastaan raitoja. Kun haluan seuraavan kerran värjätä koko tukan, käytän tuota ehdottomasti.
Viimeksi muokannut Neriana, 07 Elo 2009, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sahrami
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 492
Liittynyt: 15 Heinä 2008, 11:50

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Sahrami »

Kokeilin Garnierin 100% color- sarjan tummanvaaleaa kultaa.
Omiin hiuksiini tuli hiukan kuparinen taitto tuosta väristä. Intensiivinen sävy kesti seuraavan pesuun saakka.
Muuten väri ei kestänyt viikkoakaan hiuksissani. En osta uudestaan vaikka väristä tykkäsinkin.
kuukkeli

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Värjäsin joskus houkuttelevan näköisellä 100% color 5.01 värillä ja ei tehnyt hiuksilleni mitään. Eikä pohja ainakaan ollut liian tumma. Harmi vain kun muistin tämän liian myöhään, nyt on tullut kaappiin hankittua jemmaan 100% color XL1 Ultra kirkas tuhkanvaalea ja pelkään vähän ettei sekään sitten tarttuisi hiuksiin ollenkaan taikka lähtisi ainakin pian pois pesussa ja rasittaisi hiuksia vain aivan turhaan.. Luulenpa että pitää sitten keksiä joku toinen tuhkanvaalea tilalle, harmi vain kun tuosta värin hankkimisesta on jo pari viikkoa että tuskin voi enää käydä palauttamassa/vaihtamassa vaikka kuitti olisikin kyllä tallessa  ::)

Onko tuossa Nutrisse sarjassa mitään hyviä vaaleita tuhkavärejä? Ei tule nyt heti mieleen mutta tuntuu että yleisesti ottaen näitä nutrisseja on kehuttu että voisi varmaan kokeilla jos sävy vain löytyisi! Tuota Luonnolliset Värit sarjan tuhkanvaaleaa en uskalla kokeilla kun sehän sanoo jättävän jotain "luonnollisia sävyeroja" ja tuntuu vähän että sillä saattaisi saada sitten mukavasti kellertäviä osia jäämään hiuksiin vielä näkyville joka ei ole siis todellakaan toivottu tulos vaan siitä juuri koitetaan päästä eroon.
Viimeksi muokannut kuukkeli, 14 Elo 2008, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Nutrissen värit ovat olleet minulla käytössä tosi hyviä.. Ainut miinus on niistä tuleva tasapaksu väri joka tosin kuluu ihan kivaksi ajan myötä.. Luulen kuitenkin että näistä LS väreistä tulee uusi suosikki, jätti tosi kivasti hiuksen vaaleammat osat vaaleanruskeiksi ja tummemmat sitten tietysti tummiksi, väri ns. "elää" ja ei ole niin tekemällä tehdyn näköinen. Tosin minulla sen verran helpompi kun on muutenkin ruskea tukka, joten kauheasti ei voi pieleenkään mennä ;)

Vaaleissa väreissä on aina omat kommervenkkinsä  :-\
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Sprite »

En ole kokeillut Garnierin värejä, mutta mua kiinnostaisi kuulla niistä kokemuksia ja erityisesti Garnierin 7.3-väristä, tuleeko siitä, jos oma tukka keskivaaleata, samanlaista kuin purkin kannessa sillä otsis+pitkätukkatytöllä... Luulen että tulee kovin tummaa.
pmmp

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja pmmp »

muakin kiinnostaisi kuulla tuosta garnierin 7.3 sävystä..erityisesti millainen sävy on tullut jos ihan vaaleisiin hiuksiin laitettu? mielellään kuvaa mukaan jos vain mahdollista.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Onko kenelläkään kokemuksia 7.46 väristä?
Lähes jo valitsin sen värihyllystä, mutta sitten tuli mieleen, että viimeksi tuolla värjätessäni tuli todella tummempi ja mahonkinen sävy. Löysin vahvistusta jo haullakin, mutta onkos joku kokeillut tuota ihan viime aikoina? Nythän ainakin paketti on uudistunut..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja terde »

^ Tarkotat varmaan sitä punakuparia 7.64? Mulla on kokemusta, tosin sekotin sitä 7.3 kanssa vaalennuspestyyn tukkaan, mutta kuitenkin.. Hiusmuutosten s. 14 on kuva, jos siitä mitään saa selvää.. Mun mielestä kaunis sävy. Ei se tietty samalta näytä kun purkin kannessa, mut mallitupsun väri on varmaan aika lähellä.

Ja tosta 7.3 vielä, että siitä tulee hyvin samanlainen kun mallitupsussa eli suomalaisen silmään enemmänkin kultanen vaaleenruskee kun kullanvaalee - ainaki mun mielestä :)  Mun hiukset on tosiaan nyt 7-asteiset eikä nää oo vaaleet ;)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Belle »

pmmp kirjoitti: muakin kiinnostaisi kuulla tuosta garnierin 7.3 sävystä..erityisesti millainen sävy on tullut jos ihan vaaleisiin hiuksiin laitettu? mielellään kuvaa mukaan jos vain mahdollista.
Testattu blondattuun tukkaan ja tulos oli kamala. Hiukset imaisivat värin ja siitä tuli tummempi kuin 7 ja lisäksi lievästi vihertävä  :o.

Nutrisselta olen käyttänyt useampiakin vaaleita sävyjä. 8.31 vetäisi hiukset kuranvärisiksi, ihan kamala lopputulos. 9.3 oli tosi kiva, mutta sitä ei saa enää Suomesta, Ruotsissa kyllä on markettien hyllyillä edelleen. Tällä hetkellä päässä on 10.13, joka on aluksi tosi hyvännäköinen, puhdas vaalea (pari sinertävää suortuvaa tullut) mutta tulos ei pysy vaan alkaa kellertää heti parin pesun jälkeen.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Liina »

pmmp kirjoitti: muakin kiinnostaisi kuulla tuosta garnierin 7.3 sävystä..erityisesti millainen sävy on tullut jos ihan vaaleisiin hiuksiin laitettu? mielellään kuvaa mukaan jos vain mahdollista.
Mä oon käyttäny Nutrisse 7.3:sta onnistuneesti sillon kun oon vaihtanu blondista tummempaan tai värjänny auringon vaalentamia latvoja. Mulla tää on ollu ehdottomasti luottoväri tähän hommaan (esim 100% colorilla 6.3 tuli kupari juuri vihertävä/harmaa latva ilmiö). Eihän tälläkään täysin tasasta väriä ekalla kerralla saa, mutta tosi lähelle kuitenkin (latvat jää vähän tunkkasen värisiksi, muttei kuitenkaan vihertäviksi kuten yleensä). Värjäyksen jälkeen oon käyttäny kultasävyistä kevytväriä värin tasoitukseen. Vaalennettuun tukkaan väristä on tullu vähän tummempi kuin kuvassa, mutta ei siis mikään tummanruskea kuten esim Preferencellä.

Nyt haluaisin vaihtaa 7.3:sta 6.3:seen ja ajattelin kokeilla tuota Luonnolliset värit 6.3:sta. Onko jollain kokemuksia vaaleamman tukan värjäämisestä tuolla? Tuleeko kovin tumma tai punertava väri? Harmittaa kun Nutrissen 6.3:sta ei saa Suomesta ja muutenkin valikoima on surkea juuri 7-6 asteisten värien kohdalla. Preferencellähän noita on, mutta lopputulos taas ei ole 6:sta nähnytkään.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Minä kokeilin tuon 6.3 värin tosin jo ruskeisiin hiuksiin. Väristä ei tullut punertavaa ollenkaan, enemmänkin kultaan taittava haalean ruskea. Olin tosi yllättynyt että väri tarttui hiuksiin niinkin hanakasti vaikka pohja oli n. 5 asteinen eli tummempi! Ensin ei ollut eroa mutta muutamien pesujen jälkeen näkyi selvästi että päällihiukset (tein raitoja) ovat eriväristä ruskeaa --> vaaleampaa. Väri ei ilmeisesti sisällä kovinkaan paljon punapigmenttiä sillä minulla olisi muuten nyt oranssi tukka. Kaikki punapigmenttiset värit kääntyvät minulla selvän punaisiksi tai oranssiksi. Juurikasvussa väri näyttäytyy tosi kauniina kullan vaalean ruskeena. Oma juurikasvuni on n. 8-9 asteinen vaalea. Luonnolliset sävyt värit haalistuu tosi paljon ja nopeasti.. en usko Liina että vaikka värin laittaisitkin saisit mitään katastrofia aikaan. Ensin saattaa näyttää tummalta mutta 2 pesua niin se on jo tosi haalea.
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Liina »

Kiitos Neriana! Pitääpä tosiaan kokeilla. Mulla kaikki hiusvärit yleensä pysyy tosi hyvin, joten haalistuminen on harvemmin ongelma. Mulla vaan on tosiaan vanha kammo ruskeita 7 tummempia värejä kohtaan, kun oon monilla "kullanruskeilla" saanu oranssin-, punasen ja tummanruskeita värejä aikaseksi.

Mä oon saanu aina Nutrissella kaikkein tasaisimmat ja "oikeimman" väriset hiukset. Tykkään myös koostumuksesta, joka paksu eikä roisku. Avokille oon käyttäny myös ainakin 5.3:sta ja siitä on tullu tosi hyvä. Myöskään tämä väri ei ole ollut liian punertava, vaan kauniin kullanhohtonen.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Minäkään en voi kestää punaista tai oranssia vivahdetta. Tai no, oranssi ei haittaa jos se on kultaan taittava, mutta mahongin punainen olisi täysi katastrofi. Ja niinkuin sanoin, minulla punapigmentti käyttäytyy todella voimakkaasti, olen useammin kuin kerran kokenut sen, että laitan ruskean värin ja ruskea kuluu pois, jää vain punainen.

Tässä, otin kuvan web kameralla miltä väri mulla näyttää.. Hiukset on vähän kosteat ja sekaisin sillä juuri kävin suihkussa.. Toivottavasti saat kuitenkin vähän osviittaa;

Garnier Luonnolliset Sävyt 6.3

Kuva
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Värjäsin tänään Luonnolliset sävyt 10:llä ja voi vitsit että tuli kiva tukka! Ei yhtään keltainen eikä harmaa ja just sopivan vaalea. Yritin etsiä 9 asteista väriä kun olisin halunnut koittaa astetta tummempaa, mutta Anttilassa ei ollut, enkä uskaltanut kasia ottaa enkä jaksanut lähteä muualle katselemaan niin otin tän kympin. Ei kyllä nyt yhtään harmita, tämä on ihan huippukiva! Ja ihanaa, että sai värjättyä näin lyhyessä ajassa, ettei tarvinnut sitä 45 minuuttia odotella. Hiukset tuntuu suht. sileiltäkin, kun laitoin pelkkää väriä vain juureen ja latvoihin sekoitin väriaineen LV:n tehiksen kanssa. Pesun jälkeen laitoin vielä LV tehistä hiuksiin ja tosiaan ei tunnu siltä, että hiukset olisi kauheasti kärsineet. Tekisi mieli hakea ehkä 8-asteinen väri ja tehdä sillä vähän raitoja, mutta yritän malttaa mieleni kun voi olla että se on yksin vähän liian vaikea tehdä.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Tyhmä kysymys mutta voiko noita värejä tosiaan sekoittaa johonkin hoitoaineeseen? :) Kun haluaisin vetää koko pään tuolla 6.3, sillä siitä on niin pitkä aika kun "koko" tukka värjättiin.. Silti pelkään hiusten hamppuuntumista.. Haluaisin kauttaaltaan kiiltävän tukan häitä varten. Onko jotain nyrkki sääntöä mihin väriä EI kannata sekoittaa? LV tehishän on aika pelkistetty.. Voiko sekoittaa esin Nexxuxen humectiniin tms?
Vastaa Viestiin