Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Jewely »

Mulla se Feria 7.40 oli aluksi tosi kirkas oranssi mutta se haalistui tosi tosi nopeasti  ja mulla se haalistui sellaiseksi ällön punaruskeaksi. Ihan superkirkas tukka mulla tuli sillä Garnierin nutrisse cream 7.40:lla ja se muistaakseni kesti paremmin, vaikka ei tarttunutkaan täydellisesti mun kuiviin latvoihin. Jännä muuten että silloin joskus kuusi vuotta sitten kun aloin värjäämään kupariksi, niin värejä oli muistaakseni vain Ferian Pure paprika ja joku Garnierin 6.4 tms ja nykyään kuparivärejä on joka sarjalla, joillakin vielä useampi eri sävy! Mukavaa että on vähän valinnanvaraa :)
ainokainen

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kokeilin Olia -väriä sävyssä 10.1 Very Light Ash Blonde.

Kuva

Tämä on ensimmäinen vaalea kestoväri, joka oikeasti vaalensi mun hiuksia usealla asteella. Lähtötilanne oli noin 7- tai 8-asteinen kaurapuuronvaalea. Joku aika sitten kokeilin vaalennusta LÓrealin Recital -värillä, sävy taisi olla 9-asteinen vaalea. Hiukset vaalenivat jonkun verran, mutta tulos oli mielestäni vähän epätasainen ja kellertävä. Olin kuitenkin ihan tyytyväinen, kunnes kokeilin Oliaa!

Siis tämä on aivan uskomattoman hyvää tavaraa. Olin jo aiemmin kokeillut tästä samasta sarjasta 8-asteista vaaleaa, joten tuote oli tuttu. Nyt kuitenkin odotukset ylittyivät. Hiukset tuntuvat aivan uskomattoman pehmeiltä, ei yhtään korppuisilta kuten yleensä vaalennuksen jälkeen. Ja inhottavat oranssiin vivahtavat läiskät hiusten päälliosassa lähtivät vaalenemaan kerrankin ihan kunnolla, eikä niistä näy enää jälkeäkään. Tulos on uskomattoman kirkkaan ja raikkaan näköinen, ei yhtään tunkkainen eikä kellertävä. Mä en vieläkään usko, että mä olen nyt oikeasti blondi! Tätä käytän tästä lähtien! ;D
jaeniver

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja jaeniver »

Värjäsin tänään hiukset Garnierin uudella Olia sarjan sävyllä 7.13 (kultainen tummanvaalea tuhka). Tarkoitus oli taittaa pois hiuksista keltaisuutta/lämpöä ja tasoittaa hiusten väriä, joissa oli pohjalla vanha kulahtanut liukuväri. Oma väri seiskatason maantienharmaa ja tätä siis juuressa jokunen sentti lähtötilanteessa.

Plussaa
+ öljyinen koostumus ei jäänyt kiinni päänahkaan, niinkuin yleensä vähänkin tummempien hiusvärien kanssa värjätessä ainakin itselläni tapahtuu (tämä on itselleni iiiiiiso plussa!!)
+ tuubeista oli helppo ja nopea saada aineet ulos
+ pakkauksessa teline väripulloa varten
+ väri ei haissut pahalle
+ hyvä ja riittoisa hoitoaine
+ kiiltävä ja sileän tuntuinen lopputulos
+ ei ainakaan näin heti värjäyksen jälkeen tunnu raisttaneen hiuksia kauheasti

Miinusta
- väriä tarvitsee ehdottomasti kaksi pakettia, jos omistaa yhtään paksummat tai pidemmät hiukset, seos levittyi huonosti hiuksiin (itse käytin siis kaksi pakkausta)
- sävy ei ollut lainkaan niin tuhkainen, kuin toivoin ja mitä pakkaus antoi odottaa
- seos oli vaikea pestä pois hiuksista (pesin hiukset shampoolla, jotta sain viimeisetkin väriaineen rippeet pois hiuksista)
- surkeat hansikkaat (kaikkien kotivärien ongelma nykyään)
- hiusten juuri, keskiosa ja latva jäivät edelleen erisävyisiksi

Alla vielä ennen ja jälkeen kuvaa. Viimeinen kuva otettu myös värjäyksen jälkeen, mutta ilman salamaa. Aika tumma lopputulos verrattuna paketin tietoihin. Tämä ei kuitenkaan haittaa itseäni, sillä tarkoitus oli värjätä hiukset mahdollisimman lähelle omaa luonnollista sävyä. Valitettavasti hiukset jäivät edelleen aivan liian lämpöisiksi omaan harmaaseen sävyyni verrattuna :(

Olisiko kellään vinkkiä, mistä voisi löytää oikeasti tuhkaisen/harmaan kotivärjäykseen tarkoitetun hiusvärin, jolla pääsisi takaisin siihen kuuluisaan "maantienharmaaseen"?

Kuva
Kuva
Kuva
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kathy »

ainokainen kirjoitti: Kokeilin Olia -väriä sävyssä 10.1 Very Light Ash Blonde.

Kuva

Tämä on ensimmäinen vaalea kestoväri, joka oikeasti vaalensi mun hiuksia usealla asteella. Lähtötilanne oli noin 7- tai 8-asteinen kaurapuuronvaalea. Joku aika sitten kokeilin vaalennusta LÓrealin Recital -värillä, sävy taisi olla 9-asteinen vaalea. Hiukset vaalenivat jonkun verran, mutta tulos oli mielestäni vähän epätasainen ja kellertävä. Olin kuitenkin ihan tyytyväinen, kunnes kokeilin Oliaa!

Siis tämä on aivan uskomattoman hyvää tavaraa. Olin jo aiemmin kokeillut tästä samasta sarjasta 8-asteista vaaleaa, joten tuote oli tuttu. Nyt kuitenkin odotukset ylittyivät. Hiukset tuntuvat aivan uskomattoman pehmeiltä, ei yhtään korppuisilta kuten yleensä vaalennuksen jälkeen. Ja inhottavat oranssiin vivahtavat läiskät hiusten päälliosassa lähtivät vaalenemaan kerrankin ihan kunnolla, eikä niistä näy enää jälkeäkään. Tulos on uskomattoman kirkkaan ja raikkaan näköinen, ei yhtään tunkkainen eikä kellertävä. Mä en vieläkään usko, että mä olen nyt oikeasti blondi! Tätä käytän tästä lähtien! ;D
Siis sä sait tuolla värillä vaalennettua värjättyä hiusta, vai oliko "kaurapuuro" sun omaa väriä? Ja tuo ei vaurioittanut kauheasti hiuksia? Tästä sun viestistä on muutama kuukausi niin varmaan nyt jo huomaa paremmin, jos hiuksia olisikin alkanut katkeilla. Ainakin itselläni tukka alkaa temppuilemaan viiveellä, vaikka värjäyksen jälkeen olisikin vaikuttanut terveeltä ja pehmeältä.  Mä siis itse arvon joko Olian tai Lorkun Preferencen 10.1 sävyjen välillä kumpaa käytän, jos haluan taas palata vaaleampaan sävyyn.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
arianna

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja arianna »

Olen pitkään harkinnut OLIAlla värjäämistä, mutta sävyn valinta on liian hankalaa...

Harkitsin aluksi 6.3 :sta, mutta päätin sen olevan liian tumma, varsinkin, kun aina kehotetaan ottamaan vaaleampi sävy kuin mitä haluaa. 7 taas taitaa olla liian vaalea... tietokoneelta katsottuna 7 näyttää hyvältä, mutta kaupassa liian vaalean näköinen... Sitten ihastuin 6.43 :seen, jonka sittemmin tuomitsin aivan liian punaiseksi.

Tavoitteenani olisivat vaaleanruskeat/tummanvaaleat hiukset, vähän pitäisi vähentää punaisuutta jota on valmiiksi jo reippaasti. Muttaa tuntuu ettei 7-tason väri saata tehdä mitään.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Lila »

Olen nyt vaalentanut kaksi kertaa tuolla Olian 10.1 - ja täytyy sanoa, että tykkään väristä tosi paljon. Vaalentaa 1-2 astetta kerrallaan itsepäisesti vaalentamiseen suhtautuvaa hiustoani ja mukana on sopivasti viileää taittoa. Minulla lähtötilanne on jossain viitosen ja kuutosen välimailla, juuresta täysin viileä, latvoista haalistuessaan kultaan vivahtava. Vaikea määriteltävä tosin, sillä vauvanohut hiukseni on lähes läpikuultava. Ekalla värjäyksellä laitoin sävyä liukuen latvoista juureen, toisella kerralla koko päähän. Väri on nyt hiekkainen ja ihmeen luonnollisen näköinen, 7 ja 8 välimaastossa, keltaisuus ei häiritse vaan näyttää ihan suht. luonnolliselta. Ei mitään venyvyyttä eikä korppuisuutta hiuksissa toistaiseksi.

Tästä saisi niin ihanan luonnollisen punaisen lisäämällä hippusen kuparia, oikean inkivääritukan! Harmi ettei tuo minulle sovi...

Vaalentelen päätä pinkkien ja violettien suoravärien alustaksi, kesää ajatellen ;D. Jatkossa aion antaa sävyn kasvaa hiljalleen pois, viilentelen sitä vaalealla violetilla ajoittain - ja jatkan jonkinlaisina häivyttävinä raitoina jos juurikasvu on turhan selkeä.
Viimeksi muokannut Lila, 21 Touko 2015, 08:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Yleensä tyydyn vain juurikasvun värjäykseen (koska pituudet pysyvät tummina, kiitos vuosien mustalla värjäämisen). Nyt kuitenkin edellisestä koko hiusten värjäyksestä oli vierähtänyt muistaakseni noin kahdeksan kuukautta, ja sen kyllä jo huomasi: pituuksissa ja latvoissa sävy oli muuttunut epätasaiseksi ja olivatpahan hiukset aika kiillottomat ja sellaiset kulahtaneen näköiset muutenkin.

Ensin ajattelin ostaa vanhan tutun suosikin, Poly colorin, mutta en siitä sopivaa sävyä löytänyt. Olen nimittäin ruvennut siirtymään pois ihan mustasta väristä tumman ruskeaan, mutta Poly colorissa mustan ja seuraavan sävyn ero näytti jotenkin isolta. Siksi päädyinkin Sokoksen hiusvärihyllyllä halvimpaan löytämääni väriin, Garnier natural coloriin (sävy 3. syvä tummanruskea), joka oli alennuksessa 7,45 euroa.

Mukana ollut hoitoaine ei minusta ollut kovin hyvä (tai ainakaan silottava) ja hiukset olivatkin huuhtelun jälkeen vähän takussa. Muuten fiilis heti värjäyksen jälkeen on suht koht tyytyväinen: sävystä tykkään eikä väri ei jumahtanut niin pahasti ihoonkaan kuin esim. tätä ennen käyttämälläni Korres argan oil advanced colorantilla. Toisaalta taas kiiltoa ei hiuksiin tullut niin selvästi kuin odotin, mutta on sitä hiuksissä sentään hitusen enemmän kuin lähtötilanteessa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Värjäsin joskus Natural Colorilla, tummanruskea. Väri kului tosi nopeasti pois, en ole ennen minkään värin kohdalla sellaista värin huuhtoutumista viemäriin kokenut. Sittemmin siirryin Poly Coloriin takaisin, hinta-laatusuhde on siinä hyvä.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Joo, itsekin totesin pian tuon värjäyksen jälkeen ettei Natural color pitkään hiuksissa kestänyt  :-\ Jo kahden viikon jälkeen näytti siltä kun en olisi värjännyt ollenkaan. Ei tarvii toiste ostaa.
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Värjäsin eilen hiukseni pinkkipastellista luonnollisempaan suuntaan Olian sävyllä 7. Väri on vessan valossa vihertävä, mutta kaikkien muiden peilien edessä ja ikkunan vieressä väri on aivan ihana tuhkainen vaalea! Vihertävyys johtuu varmaan vanhoista sinisistä jäämistä, mitä mulla on varsinkin latvoissa aika paljon. Eli itse sävy bueno, mutta sitten niihin huonoihin puoliin:

Levitys oli ihan täyttä tuskaa alusta loppuun! Mulla on hartiamittaiset ohuet hiukset ja aina kaikkia värejä on riittänyt mulle yksi paketti ja yleensä menee vielä lotrauksen puolelle. Tää hiton öljyväri ei riittänyt sitten millään!  :# Olin aivan tuskissani, kun yritin levittää sitä tönkköä möhnää joka puolelle ja koko ajan vaan löysin uusia kuivia kohtia. Se väri myös teki hiuksista sellaset kovat, eikä lainkaan liukkaat niin kuin värit yleensä. Siinä jäi tosi helposti suortuvan sisään kuivaa hiusta ja niitä piti sitten repiä sieltä esille. Pestessä väriä pois, sitä olisi ohjeiden mukaan pitänyt vaahdottaa jo ennen veden lisäystä, mikä oli ihan täys mahdottouus. Vedenkin kanssa vaahtoaminen oli aika säälittävää. Huuhdellessa näin jo pari kohtaa, mihin väriä ei ollut mennyt ja meinasin vaan poksahtaa kiukusta. Kuivana niitä kohtia ei onneksi kuitenkaan huomaa kovin hyvin, joten taidan selvitä ilman uusintavärjäystä.

Ostakaa hyvät ihmiset tätä väriä yksi paketti ylimääräistä!
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
ainokainen

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Olisinpa muistanut lukea aikaisemman viestini täältä... eli tuo 10 Very Light Ash Blonde vaalentaa mun tummaa juurikasvua hyvin, mutta nyt jostain syystä nappasin kaupasta mukaan sävyn 9 Light Blonde. Ajattelin että onkohan se 10 kuitenkin liian vahvaa. Olisi pitänyt ottaa se.

Ysin kanssa vaalennustehot ei vaan riittäneet alkuunkaan. Levitin kuivaan tukkaan ja annoin vaikuttaa yli tunnin. Tulos: oranssit juuret. Ai kun kiva. Uusiksi meni!

Ehkä jollekin 7- tai korkeintaan 8-asteiselle tukalle tämän ysin vaalennusteho riittäisi, mutta mun keskiruskealle ei puhettakaan!
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Värjäsin vajaa viikko sitten hiukset Garnier Olian uudella sävyllä 5.9 Dark Bronze. Lähtöväri oli tummanruskea (värjätty, mutta omalla sävyllä niin ettei juurikasvua oikeastaan näkynyt).

Olen suhteellisen tyytyväinen tulokseen, joskin lopputulos oli paljon tummempi ja punaisempi kuin halusin. Toimiston valossa näyttää ihan ruskealta, mutta kotona vessan valossa tosi punertava.

Olen käyttänyt Olian eri sävyjä ja olen ollut tyytyväinen tuotteisiin ja käyttömukavuuteen. Kerran kokeilin jotain muuta merkkiä ja väri haalistui tosi nopeasti, ihan parissa päivässä harmaista huiksista joita on muutama kipale. Olia peittää ja pysyy paremmin.
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Luonnolliset sävyt 111 oli kyllä erittäin positiivinen yllätys. Reilun kuukauden takaisen värinpoiston jäljiltä hiuksissa oli tummempia ja vaaleampia osuuksia, sävy vaalenkeltaisesta karamelliin, seassa jopa hitunen sinistä epäonnistuneen sävyntaiton ansiosta, omaa juurikasvua reilu sentti. Odotettavissa olisi ollut lähtötilanne huomioden melko sekamelska, mutta tästä tuli tosi hyvä. Yleisilme vaaleni selvästi, sävy netraloitui ja vaalennusteho riitti tekemään juurestakin puhtaan vaalean. Tosi halpakin oli. Paras vaalentava kestoväri, jota olen käyttänyt.

Olisi mielenkiintoista tietää miten vahva hapete tässä on vai mihin hyvä vaalennusteho perustuu. Itse aine ei järkyttävän voimakkaalle haissut moneen muuhun väriin verrattuna, mutta kyllähän päänahkassa tuntui selvästi.
Vastaa Viestiin