Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Tepsukka

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Tepsukka »

Eli tuo mousse haalistui suunnilleen kuukaudessa 7-asteiseksi ja näytti ihan kivalta, vaikka tietyssä valossa se vanha blondi paistoi läpi ja hiukset näytti vähän kuluneilta.

Nyt vihdoin rohkenin värjäämään kauan haaveilemani punaiset hiukset ja ai ai kun tuli ihana sävy tuolla nutrisse ultra color 6.60 sävyllä. Paketin kuvassa näytti marketissa jotenkin tosi lämpimältä ja vähän tunkkaiseltakin tuo mallikuva, mutta oli niitä kirkkaimpia ja silmää miellyttävimpiä sävyjä itselleni niin otin sitten tuon. vertailin kyllä keskenään sitä 5.62:kkosta, mutta päädyin sitten vaaleampaan.
Nää värit saa kyllä nyt ykkössijan jos pysyykin vielä hyvin, nimittäin ei haise semmoiselle tosi pahalle vaan ihan suht miellyttävälle ja edes pientä kirvelyä ei missään vaiheessa ilmennyt. Levitys oli tosin hieman hankalaa kun oli aika litkua, mutta selvisin siitäkin kyllä ihan kunnialla vaikka sotkinkin lavuaarit ja seinätkin  :D tosin lähtikin sit hyvin pois, vaikka ehti kuivaakkin
Hanskat paketissa oli niin isot, että mulla oli toisella puolen päätä kulmakarvoihin asti sitä väriä kun oli niin hankala niillä levittää, myös niska ja posket oli vähän punaisena. Lopulta se kaikki punaisuus lähti suihkussa kun pesin värin pois.
Vaikutusajaksi sanottiin ohjeissa 25min tai jos on hyväkunoiset hiukset niin sitten 35min, mutta pidin vahingossa sen 45-50min tätä päässä ja juoksin sitte kiiresti pesulle  ;D Väristä tuli semmoinen hiema tummahko 6-5 asteinen ja yllättävän kylmä punainen, mutta tykkään ihan älyttömästi! Kun huuhtelin  värin niin hiukset oli tosi natisevat, mutta hoitis tuoksui kivalle ja teki hiuksista pehmeät ja vesi ei edes kauan suihkuttelemalla ollut edes suht haaleaa vaan oli ihan selkeesti punaista koko ajan ja lopulta sitten lähdinki kuivaamaan hiuksia, vaikka väriä vielä irtoski ja nyt on ihan ruskea pyyhe (oli ennen vihreä). Mutta tosiaan väri on upea ja toivottavasti pysyykin tällaisena pitkään  :)
Soven

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Soven »

Mua alkoi kiinnostaa nuo Nutrisse Ultra Color -värit. Näin kaupassa sävyn 5.62 , joka oli juuri sellainen punainen josta olen haaveillut. Mulla on luonnostaan tummanruskeat hiukset ja olen aika skeptinen värjäystuloksen suhteen... En halua enää punaisen ruskeaa tukkaa. Olen kasvatellut omaa väriä vuoden, mutta saa nähdä lankeanko tuohon väriin. Riippuu siitä, millaisia kokemuksia muilla on Ultra Coloreista. Ainakin Tepsukan kokemus kannustaa kääntymän punaiseen, voi apua!  ;D
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Laitoin ihan tavallisella Garnier Nutrisse kestosävyllä 6.3 Golden nougat takahiusten alaosan ja ei juurikaan huomaa eroa entiseen. Mulla on oma sävy aika lähellä tuota sävyä, oisko jotain 7.3, mutta tykkään vain olla blondina ja suoraväreillä saa niin kivasti aikaan eri vaalean vivahteita ja miksei välillä jotain ruskeeta raitaa joukkoon tai hiusten alaosaan. Ehkä sen sitten huomaa vähän paremmin, kun hiukset ovat kiinni.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Löysin täältä Berliinistä jonkun sellaisen värin kuin Garnier Movida, jonka yksi sävy näyttäisi pakkauksen mukaan olevan juuri mitä haen. Sävyasteikko on kuitenkin outo (17 kultakupari) ja pakkauksen mukaan väri ei sovellu hiusten vaalennukseen, mutta kehite-emulsiossa on kuitenkin vetyperoksidia. ??? Tietäisikö joku, mikä tämä tuote oikein on ja mihin se soveltuu? Sinänsä mua ei haittaa jos ei sävy juuri vaalene, mulla on itselläni jo ~8-tasoinen pohja joka on ihan hyvä, mutta olen värjännyt oman tuhkaisen blondini kultakupariksi ja sillä tiellä haluaisin pysyäkin.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ En osaa sen tarkemmin sanoa, mutta väri ei vaalenna kylläkään. Vetyperoksidia on monessakin värissä, ei vaan vaalennusaineissa. Juuri tänään ostin mustaa väriä, joka sisältää sitä myös. Tuo värisi siis vain värjää.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Chaos kirjoitti: ^ En osaa sen tarkemmin sanoa, mutta väri ei vaalenna kylläkään. Vetyperoksidia on monessakin värissä, ei vaan vaalennusaineissa. Juuri tänään ostin mustaa väriä, joka sisältää sitä myös. Tuo värisi siis vain värjää.
Ai, mä luulin että vetyperoksidi vaalentaa aina hiusta (ja itse väri mahdollisesti sitten tummentaa, jos on tumma sävy) ???
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

nysimum kirjoitti: Löysin täältä Berliinistä jonkun sellaisen värin kuin Garnier Movida, jonka yksi sävy näyttäisi pakkauksen mukaan olevan juuri mitä haen. Sävyasteikko on kuitenkin outo (17 kultakupari) ja pakkauksen mukaan väri ei sovellu hiusten vaalennukseen, mutta kehite-emulsiossa on kuitenkin vetyperoksidia. ??? Tietäisikö joku, mikä tämä tuote oikein on ja mihin se soveltuu?
Movida on ns. kevytväri, eli saman tyyppinen kuin esim. Casting Creme Gloss :) Siis sellainen noin 28 pesua kestävä.

Myydään useimmissa Euroopan maissa (ainakin), mutta tajusin juuri viestistäsi etten Suomessa ole sitä koskaan nähnykään ;)
* 1b F ii *
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja nysimum »

No, laitoin nyt kokeeksi sitä Movidaa, kun oli edullinen ja sävy näytti paketissa juuri oikealta. Olen tähän saakka käyttänyt Casting Crème Glossia, eikäi kyllä olisi kannattanut poiketa hyväksi todetusta... Pidin väriä vahingossa liian kauan, ja aluksi hiukset oli melkeinpä tummanpunaoranssit (märkinä kylläkin). Kauhistuksissani pesin syväputsarilla ja lotrasin hoitoaineella ja sain väriä lähtemään jonkin verran, ja on tämä lopputulos ihan siedettävä nyt. Kuitenkin paljon kuparisempi kuin olisin halunnut, tämä on ennemminkin kupari inauksella kultaa kuin kultakupari. Toivottavasti tämä tästä vielä haalistuu ja saisin lisää kultaisuutta taiottua jostain :P

Mitä tästä opimme: kun olet Herrasi löytänyt, älä pidä muita Herroja, varsinkaan jos niissä on epämääräiset sävymerkinnät ;D
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Chaos »

^ Vetyperoksidi avaa hiusta tai siis ilman sitä väri ei tartu, sitähän myydään vaikka noissa kulmakarvojen ja ripsien värjäysaineissakin mukana 3 %:lla :) Sori, piti jo aiemmin kommentoida! Oon huomannut, että tosi monessa tummassa värissä tuota myös on eli ei pelkästään blondausaineissa, vaikka niin vois helposti luulla.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Värjäsin todella vaalean, 10-11 tasoisen tuhkataittoisen tukkani Garnier Nutrisse moussevärillä 8.3 kultainen keskivaalea. Yritän palata luonnonsävyiseen tukkaani, joka olisi 8-tasoisen tuhkanvaalea. Nyt halusin kuitenkin hieman lämpöä tukkaani ja pelkäsin että tuhkataittoisella hiusvärillä saan vihreän tukan.

Onneksi olin kuullut että moussevärit ovat helposti tummempia kuin näytetupsussa. Pohdin 7-tason ja kasin välillä ja ohjeen mukaan valitsin vaaleamman. Sekoittaminen oli superhelpoa. Värjätessä aine roiskui helposti ja sitä oli aika laajalti ympäri kylpyhuonetta.

Lopputuloksena  väri vastaa noin 7-tasoa tummimillaan. Toisaalta oma silmä saattaa vääristää todella vaalean hiusvärin jälkeen. Ja käsitelty, huokoinen hiukseni saattaa imaista väriä todella tehokkaasti. Tummuus ei minua haittaa, enemmän pelkäsin liian vaaleaa lopputulosta. Väri on kaunis, tumma kultahiekka. Yksi paketti riitti mainiosti olkapääpituisten hiuksien värjäämiseen. Lisää vivahteita sain hiuksiini jättämällä osan päällihiuksista värjäämättä: käärin hiustupsuja hoitoaineeseen ja folioon raitojen tapaan.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tykkäsin myös noista garnierin mousse väreistä, XXL moussen kanssa kävi jotenkin oudosti, että hiukset alkoi reagoimaan hoitoaineeseen niin, että hiukset jäi lähmään ja väriä irtosi vielä viikkotolkulla :s. Garnier on mulle itselle ollut aina sellainen värisuosikki, etenkin natural colorssit on todella hyviä olleet.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
nursetwiggy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 51
Liittynyt: 22 Touko 2012, 15:16

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja nursetwiggy »

Värjäsin n. seiska/kasitasoisen, kullansävyisen värin päälle Garnierin Belle Colorin sävyllä 5.53 mahonkinen kullanruskea.

Kuva

Odotin hiustupsun ja paketin kuvan perusteella lämmintä, hieman punertavaa keskiruskeaa. Tulos 20 minuutin vaikutusajalla? Noin kakkos/kolmostason punertava mustanruskea  >:( Ikinä aiemmin ei ole kyllä hiusväri heittänyt näin pahasti. Aivan liian tumma lopputulos, huoh. Täytyy laittaa viikonloppuna öljy/syväputsarimuhitukset päähän ja toivoa parasta. En varmasti tule käyttämään uudestaan.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

lillamilla kirjoitti: Värjäsin todella vaalean, 10-11 tasoisen tuhkataittoisen tukkani Garnier Nutrisse moussevärillä 8.3 kultainen keskivaalea. Yritän palata luonnonsävyiseen tukkaani, joka olisi 8-tasoisen tuhkanvaalea. Nyt halusin kuitenkin hieman lämpöä tukkaani ja pelkäsin että tuhkataittoisella hiusvärillä saan vihreän tukan.

Onneksi olin kuullut että moussevärit ovat helposti tummempia kuin näytetupsussa. Pohdin 7-tason ja kasin välillä ja ohjeen mukaan valitsin vaaleamman. Sekoittaminen oli superhelpoa. Värjätessä aine roiskui helposti ja sitä oli aika laajalti ympäri kylpyhuonetta.

Lopputuloksena  väri vastaa noin 7-tasoa tummimillaan. Toisaalta oma silmä saattaa vääristää todella vaalean hiusvärin jälkeen. Ja käsitelty, huokoinen hiukseni saattaa imaista väriä todella tehokkaasti. Tummuus ei minua haittaa, enemmän pelkäsin liian vaaleaa lopputulosta. Väri on kaunis, tumma kultahiekka. Yksi paketti riitti mainiosti olkapääpituisten hiuksien värjäämiseen. Lisää vivahteita sain hiuksiini jättämällä osan päällihiuksista värjäämättä: käärin hiustupsuja hoitoaineeseen ja folioon raitojen tapaan.
Kuulostaa hyvältä :). Onko sulla kuvaa tosta missään?
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Garnierilta on tullut tällainen uusi kiinnostavan kuuloinen, öljypohjainen hiusväri nimeltä Olia, ei tosin vielä Suomessa: :)

http://www.garnier.co.uk/_en/_gb/olia/shades.aspx
* 1b F ii *
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Keskustelua Garnierin väreistä

Viesti Kirjoittaja Heiku »

Värjäsin äskettäin hiukseni tuolla uudistuneella Garnierin nutrisse ultra colorin sävyllä 5.25. Tää on siis se hiusväri joka mainostaa "hoitavansa" hiuksia 8 viikon ajan :D Tuohon mainostukseen en kyllä usko, mutta jotain muutosta värille on tehty, sillä väriä pois pestessä hiukset tuntuivat todella sileiltä eivätkä olleet yhtään takussa, yleensä kun hiuksia värjään tää pehko muistuttaa enempi harakanpesää. Hiukset myös tuntuvat tälleen puolikuivina yllättävän sileiltä tuon väripaketin hoitiksen jäljiltä. Ja voi tätä ihanaa tuoksua :D

Miinusta tulee sitten kyllä siitä, että tämä tukka on lähes musta, ei tätä kyllä hyvällä tahdollakaan voi sanoa vitosasteiseksi, lähempänä kolmosta tämä on. Se ei onneksi haittaa sillä tähän olin varautunut ja lopputulos on kuitenkin aika kiva :)
Vastaa Viestiin