Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Hmm.. Olen vähän pettynyt kun laitoin tähän "6 asteiseen" tukkaan tuon luonnolliset sävyt 6.3.. Yleensähän kaupan värit vetää vielä totuutta tummemmiksi mutta tuo jäi kyllä tosi vaaleaksi verrattuna vaikka esim. paketin kuvaan. Siihen nyt ei ole koskaan luottaminen mutta minun 8 asteinen juurikasvu ei muuttanut väriä tuon jälkeen kyllä millään lailla. Hiukan kultaisemmaksi mutta varsinaista tummentumista ei kyllä tapahtunut. Ihmettelen miten jäikin noin vaaleaksi. Täytyy varmaan tuossa parin viikon päästä värjätä uudelleen, tällä kertaa 5.3.sella jos olisi vähän tummempi..
tappajapuudeli

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja tappajapuudeli »

Ostin eilen tuon Luonnolliset sävyt 5.3:n, tällä hetkellä hiukset ehkä 6-asteiset noin 8-asteisilla raidoilla. Luulisin :D Mutta siis kysymys kuuluu, että miten riittoisaa toi aine on, riittääkö about BSL-mittaisiin, ei-ihan-ohuisiin, kerrostettuihin hiuksiin yksi paketti? Haluaisin tänään värjätä, mutta mietityttää että riittääkö tuo yksi ja mitä jos ei riitäkään, että tuleeko rumaa jälkeä. L'Orealin Casting Creme Glosseilla oon värjännyt ja niissä on kyllä yksi paketti riittänyt vallan mainiosti, periaatteessa olisi jäänyt tavaraa ylikin.

Eli uskallanko yhdellä paketilla lähteä värjäämään?
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Kun olet värjännyt tuolla 5.3sella niin voisitko tulla raportoimaan tuliko jäljestä punertava? :) minulla kun tuo 6.3 ei tarttunut niin yrittäisin astetta tummemmalla.. Paketissa väri vaan näyttää hiukan punertavalta.. (sitä en siis halaua..)
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Belle »

Ostin luonnollisten sävyjen värin 5.53. Jahkailin pitkään 6.3 ja tämän välillä, kun pelottaa että 5-asteinen on jo liian tumma. Hakuessa kuitenkin punertava ruskea, niin päädyin tähän 5.53 -sävyyn pelkän kullan sijasta. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tuli värjättyä Luonnolliset sävyt -sarjan mustalla tyvikasvu. Tosi löysää väriä, meinas roiskua pitkin kylppärin seiniä. Mutta lähti yllättävän nopeasti hiusrajaan jämähtänyt väri ja tyvessä viikonkin päivittäispesujen jälkeen edelleen kuin vasta värjätty.  :-*
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Belle »

Tämä 5.53 meni mulla todella, todella tummaksi  :o. Väri on tällä hetkellä erittäin tumma punaruskea, muuten kiva sävy mutta liian tumma, lähinnä jotain 4 luokkaa. Melkein säikähdin, kun pesin väri pois ja näytin lähinnä Addamsin perheen äidiltä. Miten paljon tummat värit haalistuvat ja "asettuvat" ekoissa pesuissa? Jääkö tämä todellakin näin tummaksi, vai onko odotettavissa että väriä irtoaa ensimmäisissä pesuissa reilustikin?

Nimimerkillä viimeksi tumma vuonna -00...
Viimeksi muokannut Belle, 03 Joulu 2008, 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Garnierin värit haalenee aika nopeasti, dont worry :) mutta kiitos varoituksesta että siitä tulee punertava! niin vähän pelkäsinkin.. Hyvä tietää, omaan päähäni en sitä siis laita.. No voi höh.. Täytyy varmaan palata Garnier Nutrissen sävyyn 4.3.. Tuo on vaan niin tumma ja olen ollut iloinen kun hiuksista on tullut hiukan karamellin sävyiset vaalean ruskeat.. Ei vaan näytä olevan vaihtoehtoista väriä kun luonnolliset sävyt 6.3 on liian vaalea ja 5.3 punertava.. Entäs perus garnier Nutrisse 5.3? Kuvassa sekin punertava.. Olisiko jollain tästä käytännön kokemusta?
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Belle »

^No huh, ei siis jää tällaiseksi. Minä jo säikähdin, että jämähtikö tämä ylitumma nyt tiukasti päähän  :P.

Garnierista ei ole tietoa, mutta kaverini on värjännyt Ferian 5.33 -sävyllä ja se oli todella kaunis, kultainen sävy. Eikä tippaakaan punertava! Tämä 5.53 on selkeästi punertava, mutta varmaan punaisuus irtoaa pesuissa ensimmäiseksi...
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja nelma »

1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja terde »

^ Ooh, onpa ihana väri! :P&nbsp; Tollasen mäki voisin laittaa.. Eipä löydy Suomesta sitäKÄÄN...
kuukkeli

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja kuukkeli »

Värjäsin reilu pari viikkoa sitten Nutrissen sävyllä 4.3 tummanruskea kulta. Lähtötilanne oli noin 7 asteinen pieni juurikasvu ja muut hiukset olivat sitten jotain 5 asteista edellisestä 4 asteisesta kestoväristä ja joukossa muutamia kuparisia raitoja. Ohjeissa sanottiin vaikutusajaksi 25 minuuttia, tai 35 minuuttia jos tarttuvuuden kanssa on ollut ongelmia. No ei minulla tarttuvuusongelmia ole ollut mutta pidin silti sen 35 minuuttia varmuuden vuoksi. Pesun jälkeen hiukset oli enemmänkin jotain 3 luokkaa ja tuosta kultaisuudesta ei ollut tietoakaan. Pesen hiukset joka päivä ja parin pesun jälkeen hiukset olivat jo likempänä 4 tasoa, kultaisuutta en ensin huomannut vieläkään mutta hiuksia kuivana pöyhiessäni sitten huomasin tyven olevan vaalean kullanruskean värinen&nbsp; >:( Viikko värjäyksestä niin hiukset olivat aivan samannaköiset kuin lähtötilanteessakin, kultaista tyveä lukuunottamatta.... Edes raidat ei peittyny ollenkaan pysyvästi. Tää pehko on nyt kyllä ihan kamalan näköinen tuon kullanvärisen juuren takia, suunnitelmissa jo uusi värjäys mutten tiedä vielä millä.

Pistin garnierille palautetta sitten asiasta ja etsiessäni mistä garnierille voi tuota palautetta laittaa niin mulle selvisi että loreal valmistaa kaikki garnierit? Aika yllättätyksenä tuli mulle. Vastaus sitten tuli aika nopsaan ja korvausta ei ole näemmä tulossa vaikka sitä toivoinkin, vissiin oli joku vähän epäpätevämpi henkilö siellä vastailemassa kun selitti melko outoja&nbsp; ;D Tässä pieni lainaus: "Jos oma värisi on 7, on 4.3 värjättäessä värieroa jo 4 astetta eikä tätä välttämättä yhdellä käsittelyllä saavutetakaan." Siis seiskasta on neloseen 4 astetta!?? Eikä yhdellä käsittelyllä saada ahaa okei&nbsp; :D Nauratti hieman tuo viesti jopa. Enää en ole garnierin värejä ostamassa.
Viimeksi muokannut kuukkeli, 03 Maalis 2009, 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Mä en kyllä muista mitä noista garnierin väreistä siinä ohjeessa lukee, mutta uskon kyllä hyvin että tuo on mahdollista. Kyllä juureen yleensäkin tarttuu niin, että se jää vaaleammaksi kuin muu osa hiuksesta (jos siis ennen on värjätty). Eikö tuo 4 astetta kuulosta ihan loogiselta, jos juurikasvu on 7, riippuen miten lasketaan tulee värieroksi 3-4 astetta. Onko tossa nyt muka jotain outoa sit.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Tarkoittivat varmaan garnierilla että tyvi kun on ollut vaaleampi niin paljon, niin yhdellä värjäyksellä sitä ei saa suoraan tummennettua 4 asteiseksi vaan se jää tietenkin hiukan väljemmäksi kuin muut hiukset. Muutenkin juurikasvu on sitä uutta hiusta ja värit eivät toimi siinä niin hyvin kuin jo vanhassa käsitellyssä hiuksessa. Jos nyt värjäisit tyven uudestaan, siitä tulisi varmasti kullanruskea ja n. 4 asteinen.

Olen itse värjännyt tuolla garnier 4.3 monta kertaa ja henk.koht. tykkään väristä. Ensin se vetää hiukset 3 asteiseksi mutta haalistuu/kuluu todella kivasti 5 asteiseksi. Tulee sellainen luonnollisen näköinen kullan ruskea tukka.
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja terde »

Onko kaupoissa ollu Garnierin 6.0-väriä aiemmin? En muista, mutta nyt ainaki sellasen bongasin. Myös 5.35 väri tullu, näytti ihanan herkulliselta paketin perusteella..&nbsp; <3
Emma

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Emma »

Nyt mä löysin tän ketjun avulla mun värille nimen&nbsp; :) Eli Nutrissen 7.3
Mullakin tuli tyvi tosi vaaleaksi verrattuna latvoihin. Värjäsin tolla 7.3 värinpoiston jälkeen, juurikasvua oli jonkin verran ja siitä toi ero. Nyt oon tähän muutaman päivän totutellut ja täähän vois sittenkin olla ihan kiva kesätukka&nbsp; :D.
Mietin vain, että millä saisin vähän latvoista tuota väriä vaaleammaksi, auttaisko joku syväpuhdistava shampoo tai jotain? Ei ois niin selkee sit enää toi tyvi-latva-ero. Vai auttaako vain uudelleenvärjäys?
Vastaa Viestiin