Keskustelua Garnierin väreistä

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Minsku »

^No en minä mitään virallista kantaa tiedä, mutta ite aina latvoja varten sekoitan hoitsikkaan, kun en halua niitä varsinaisesti vaalentaa vaan taittaa keltaisuutta pois. Eli laitan aina laimennetun värin vain hetkeksi latvoihin. Oon sekoittanut O&H:n ja tuohon LV tehikseen.
lindaw
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 12 Elo 2008, 17:16

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja lindaw »

Värjäsin vähän aikaa sitten Nutrissella. Väri tuoksui melkeinpä jopa hyvälle, ei kutittanut päänahkaa eikä valunut ollenkaan.

Värin onnistumisesta en sitten voi sanoa mitään, ihan omaa tyhmyyttäni menin yrittämään värjätä 4-asteiseksi värjättyä tukkaa värillä 5.3... ::)
1c M ii
terde
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 142
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 12:13

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja terde »

Onko jollain kuvaa millanen tullu sillä Nutrissen 7.3:lla? Mulla kun ollu kaikkee muutaki sekasin, ni tulos ei ollu sellanen luotettava.. :)  Ois vaan kiva nähdä miten se eroo muiden sarjojen samasta sävystä vai erooko.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Sillä ei varmaan ole mitään väliä jos luonnolliset sävyt värin laittaa pyyhekuiviin hiuksiin? Ajattelin kokeilla kerrankin näin päin sillä kuiviin hiuksiin levittäminen yksin on minulle yhtä tuskaa..

Nyt on väri päässä :) Levittyi huomattavasti helpommin kun hiukset eivät olleet ihan rutikuivat. Minulla oli kaksi pakettia väriä, molemmat menivät. Laitoin aika reilulla kädellä.. Voi kun tästä nyt vaan tulisi todella hyvä.. yritin levittää ja hieroa värin mah. tarkkaan mutta eihän sitä koskaan tiedä..

Edit 17.05

olenpas ollut tyhmä.. Miksen aikaisemmin ole tajunnu levittää väriä kosteisiin hiuksiin? Se oli tuhat kertaa helpompaa ja lopputulos on todella hyvä! Muutenkin värin sai tasaisemmin kun se vähän "vaahtosi." Annoin vain vaikuttaa 15min pidempään kuin oli ohjeessa.
Viimeksi muokannut Neriana, 10 Syys 2008, 17:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tiita
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 791
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 19:56

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja tiita »

Värjäsin tänään hiukseni Garnier Nutrissen 3:lla. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen. Väri levittyi tasaisesti, lopputulos on tummanruskea, ei aivan musta ja hiukset tuntuvat hyviltä ottaen huomioon että niitä on taas värikäsittelyllä rääkätty. Tykkään Garnierin värien koostumuksesta enemmän kuin Lorealin, sillä aina lorkuilla värjätessä vessan lattia on täynnä tummia läikkä, minne väriä on lentänyt. Nyt ei ollut havaittavissa kuin muutama hassu läikkä, eikä niskakaan ollut erityisemmin väriaineessa.
Kyllä se siitä, koska aina se siitä
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Liina »

Värjäsin sitten hiukset Luonnolliset sävyt 6.3:lla (vanha väri ollut pitkään Nutrisse 7.3). Tulos oli todella hyvä, väristä tuli tasainen, mutta luonnollinen siinä mielessä, että vaaleammat päällihiukset jäivät hiukan vaaleammaksi. Väristä ei tullut niinkään punertavaa kuin paketin kuvassa, vaan todellakin puhdas kullanruskea. Tummuus oli heti värjäyksen jälkeen todella lähellä kuvaa. Ainoa mikä hiukan harmittaa, kun väri vaaleni pesujen myötä jonkun verran. Ei siis haalistunut tai muuten muuttunut vaan pelkästään vaaleni (edelleen tosi hyvä vaikka värjäyksestä pari viikkoa).

Nyt mietin uskaltaisinko kokeilla 5.3 jos sekin vaalenee samalla tavalla. Silloin ehkä pääsisin toivomaani tummuusasteeseen.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Värjäsin tyven tuolla 5.3 luonnolliset sävyt ja se on kyllä todella "suklaanruskea.." Ja aika tumma myös  :-\ Ehkä liiankin tumma jos olet nyt värjännyt 6.3.sella.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

tiita kirjoitti: Värjäsin tänään hiukseni Garnier Nutrissen 3:lla.
Miten sulla on pysynyt se Garnier? Värjäsin samalla sävyllä 6 viikkoa sitten ja mielestäni sitä on lähtenyt huomattavan paljon pois CO-pesuissa. Väri on kulunut ihan tyvestä niin, että se kiiltää selvästi punertavana. Nimenomaan en haluaisi mitään epämääräisen punertavaa vaan viileän tummanruskean.

En toisaalta ole varma, lähtikö aikaisempia värejä myös, koska entisen kylppärini lattia oli sinistä mosaiikkikuviota eikä sitä vasten oikein nähnyt. Ei sitä lähtenyt ainakaan niin paljon kuin nyt, koska väri kesti tyvessä pidempään parempana. Täällä pesuvesi valuu valkoiseen ammeeseen, joten sen värjäytymisen näkee hyvin.

Excellence oli pitkään vakiovärini, mutta värjäsin viimeksi  kustannussyistä helvemmalla Garnierilla. Kokeltu on myös Preference ja Wellan Decore, jotka molemmat mielestäni pysyivät päässä paremmin. Kaapissa odottelee vielä toinen paketti Garnierin kolmosta ja aion värjätä sillä tyven huomenna. Annetaan sille vielä toinen tilaisuus. Hyvä puoli on värin helppo käsiteltävyys värjäyksen aikana. Voipi tosin olla, että palaan jälleen myöhemmin Excellenceen tai vaikka siihen Wellaan. Decore oli jossain vaiheessa loppu Jyväskylästä joten piti vaihtaa silloin merkkiä. Sitä voisi löytyä täältä ::).
Viimeksi muokannut pitkätukka, 20 Syys 2008, 17:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Liina kirjoitti: Värjäsin sitten hiukset Luonnolliset sävyt 6.3:lla (vanha väri ollut pitkään Nutrisse 7.3). Tulos oli todella hyvä, väristä tuli tasainen, mutta luonnollinen siinä mielessä, että vaaleammat päällihiukset jäivät hiukan vaaleammaksi. Väristä ei tullut niinkään punertavaa kuin paketin kuvassa, vaan todellakin puhdas kullanruskea. Tummuus oli heti värjäyksen jälkeen todella lähellä kuvaa. Ainoa mikä hiukan harmittaa, kun väri vaaleni pesujen myötä jonkun verran. Ei siis haalistunut tai muuten muuttunut vaan pelkästään vaaleni (edelleen tosi hyvä vaikka värjäyksestä pari viikkoa).

Nyt mietin uskaltaisinko kokeilla 5.3 jos sekin vaalenee samalla tavalla. Silloin ehkä pääsisin toivomaani tummuusasteeseen.
Kuinka vaalea pohja sulla on?Mulla on uskoakseni sellaset 9-10-asteiset vaalennetut hiukset ja haluaisin vähän hitusen tummempaa raitaa joukkoon vaaleaan ;D. Mietin vaan, et kannattaako ostaa Garnierin toi 6.3 luonnolliset sävyt vai se tavallinen versio 7.3? Kumpaa suosittelisitte?En halua liian tummaa, vaan just sellaista puhdasta kullanruskeaa, ei liian lämpimää kuitenkaan(oma hiusten väri on kuitenkin punertava).
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
erksu

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja erksu »

mäkin olisin kiinnostunut tuosta Luonnolliset sävyt 6.3:sta :) Oma tukka on vähän hamppu latvoista ja värjätty vaalealla kevytvärillä (9-10). Tosin väri näyttää minusta enemmän 8 ja tyvi sellasta 7. Luonnollisen vaalen näköinen sekamelska siis :D Mitenhän 6.3 tarttuu, tuleekohan vihertävää?
Lisa

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Taisi olla tuolla kotivärjäyskeskustelussa joskus puhetta tuosta Garnier 100% sinimustasta väristä. Oli sen verran vähän kommenttia siitä, että kyselisinkin onko muilla lisää käyttökokemuksia kyseisestä väristä? Myös Garnierin minkä tahansa sarjan perusmustasta olisi kiva lukea kommentteja :)
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Tuolla 100% color sinimustalla oon värjännyt joskus monta vuotta sitten, musta se oli ihan ok. Ei liian sininen, mutta selvästi sinisenmusta, tosin sehän haalistui aika äkkiä se sinisyys. Mitäs siitä sanomaan, musta mikä musta.  :D
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mua kiinnostais kuulla, miten muilla kuin Nerianalla on pysynyt nuo Garnierin Luonnolliset Sävyt -sarjan värit päässä? Onko haalistunut kovasti? Oon miettinyt noita 7-asteisia sävyjä, nyt on hiuksissa 8-asteinen. Haluaisin kuitenkin nimenomaan hieman tummemman sävyn kuin mitä mulla nyt on, niin epäilyttää nyt tuo, että pysyykö tuo 7-asteinen sellaisena vai haalistuuko 8-asteiseksi.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Laitoin nyt sitten sen Garnierin 7.3 raitoina taakse alahiuksiin ja vähän eteen vaaleiden alle, eikä juuri eroa havaittavissa  ???Hiukset siis vaalennetut 9-10 asteiset ja oma väri punertava, joka kuultaa alta. Pitää huomenna vielä katsoa päivänvalossa, niin eron ehkä huomaa helpommin, ja kyllä sen varmaan huomaa paremmin , kun hiukset on klipsillä kiinni. Olisi varmaan pitänyt ostaa se 6.3.. Mulla oli kyllä ennestään jo hieman tummepi tuo alaosa, joten 6.3 olisi varmaankin ollut parempi valinta, mut pääasia et hiukset voi hyvin ja damagea ei tapahtunut. Onpa tuokin nyt kokeiltuna :P.

Piti vielä lisätä tarkemman syynäyksen tuloksena ;), et kyllä sen huomaa, et hiuksissa on joitain vivahde-eroja 8). Olisin halunnut kyllä vielä voimakkaamman eron noiden vaaleiden ja tummempien välillä. Mikä olisi garnierilta hyvä ruskea, jossa ei olisi punertavuutta lainkaan?
Viimeksi muokannut Vivianna, 02 Loka 2008, 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
tuatara
Haiven
Haiven
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Heinä 2008, 15:38

Vs: Keskustelua Garnierin Väreistä

Viesti Kirjoittaja tuatara »

Mä olen nyt kaksi kertaa värjännyt Garnierin Luonnolliset sävyt -sarjan värillä - ensimmäsellä kertaa sävyllä 5 ja toisella kertaa sävyllä 4. Täytyy sanoa, että tykkään kovasti. Väri on ihana levitettävä ja tekee hiuksista hyvän tuntuiset. Ei siis koppuroita tai tunnu edes kuivattavan. Sävystä tulee ihanan luonnollinen, ei ollenkaan sellainen värikypärä, vaan jättää näkyviin sävyeroja. Tavallaan ei siis ole niin peittävä. Mulla esim. nuo neutraalit sävyt näyttävät lähinnä kullanruskeilta, koska alla on melkoisen lämmin pohja kesäisen värinpoisto-sekoilun jäljiltä. (Viihdyn sitten kumminkin paremmin tämmöisessä neutraalimmassa ja tummemmassa värissä.)
Sekin on kiva, että tämä on ensimmäinen sarja, jolla väristä ei ole tullut ylitummaa. Mulla kun tähän asti kaikki kestovärit ovat järjestään tehneet astetta, usein jopa kahta, tummemman lopputuloksen.

Aika nopeasti tuo väri alkaa kuitenkin vaaleta, jo ihan ekoista pesuista lähtien. MUTTA väri ei kuitenkaan näytä haalistuneelta, se vain vaalenee - kauniisti, luonnollisesti...vaikea selittää. Hiukset eivät siis näytä kulahtaneilta, vaan päinvastoin luonnollisilta ja kiiltäviltä, vaikka väri vaaleneekin. Jännä.

Me like :-*
Vastaa Viestiin