Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Sway kirjoitti: Iiihanan näköiset laineet!! :-* Osaatko yhtään arvioida että miten kauan koko kuontalon läpikäymiseen meni? Juuri tuon tapaisia kiharoita olen yrittänyt saada muotoiluraudalla aikaiseksi, mutta mun puolipitkään tukkaan meinaa tulla vaan semmosia mummokikkuroita vaikka miten löyhästi raudalla hiusosiot käsittelenkin..Tekeeköhän laineraudalla muuten mitään puolipitkään hiukseen, onko kellään kokemusta? :)
Upea tosiaan Miian kiharat  :) Ja VARTISSA??? Olisi todella pitänyt hankkia tuo OBH:n lainerauta silloin kun sellaisesta haaveilin, tuntuukin käteen paljon näppärämmältä, mutta päädyin hankkimaan Vidal Sassoonin version kun oli silloin poistomyynnissä ja puoleen hintaan, kyllähän silläkin kiharat saa, mutta aikaa menee kyllä öööh, minimissään kolme varttia ja mulla on paljon lyhyempi tukka kuin Miialla.  >:(
Ja vastauksena Swayn kysymykseen: tekee kyllä, toimiikin itseasiassa mielestäni parhaiten puolipitkässä/lyhyehkössä tukassa, minimipituus, jolle käsittely onnistuu jotenkin järkevästi on sellainen, että rauta mahtuu kokonaisuudessaan, levyt yhteenpuristettuina hiussuortuvalle polttamatta sormia tai päänahkaa.
mingtang kirjoitti: ^Siis onko kyse tavallisesta kreppausraudasta? Mistäköhän olen kuullut sanan tyvenkohotusrauta? Minulle pitäisi tulla yhden lehden tilaajalahjana nyt pieni matkakokoinen tyvirauta, saas nähdä millainen kapistus se on. Pääsee kokeilemaan ainakin.

Käydessäni Virossa äskettäin kampaaja teki minulle osaan tukkaa tupeerauksen ja se nosti tosi hyvin tukkaa. Itse asiassa se on aika kätsä konsti nostaa tyveä, mut unohdettu (ja ehkä hellävaraisempi kuin tuo rauta).
Siis tämä yleisimmin tunnettu tyvikohotusrauta on OBH Nordican Björn Axen Tools -sarjan volumaster-niminen rauta, josta on täällä jo sivukaupalla keskusteltukin aiemmin. Volumasterin toimintaperiaate on periaatteessa sama kuin kreppiraudalla, mutta levyt on muotoiltu nimenomaan kohotusta silmälläpitäen ja siten, että kreppausjälki jää ehkä hiukan paremmin peittoon kuin perinteinen kreppi. Volumaster on kuitenkin suht hintava (alunperin taisi olla 65e, nykyään saa usein jo viidelläkympillä) ja levyjen muotoilu on patentoitu joten markkinoille on ilmestynyt viimeaikoina paljon "tyvikohotusrautoina" markkinoituja laitteita, jotka käytännössä ovat kapeita kreppirautoja. Kohotusefektin saa aikaan toki myös käyttämällä ihan perinteistä kreppirautaa tyvikohotusraudan tapaan, mutta kreppiraudat tuppaavat olemaan sen verran isoja kolhoja, että luulisi olevan aika hankalaa päästä riittävän lähelle tyveä polttamatta päänahkaa ja kreppausjälki lienee niin leveää, että sen piilottaminen saattaa olla hankalaa.

Miten niin tupeeraus unohdettu, teinien tukkamuodista päätellen menetelmä näyttäisi elävän oikein kulta-aikaa!  ;)
Tuosta hellävaraisuudesta esittäisin kyllä rankasti eriävän mielipiteen: säännöllinen ja runsas tupeeraushan on tunnetusti vihoviimeinen tukantappokeino (tai no, ehkä kotipermiksen jälkeen...) koska takuttaa, rikkoo ja rastoittaa hiuksia ja johan tukka katkeilee - tyvikohotusrauta sen sijaan altistaa tukan vain lämmölle, mutta on muuten hyvin hellävarainen ja toisin kuin lämpökäsittelyissä yleensä, rasitus kohdistuu vain pieneen osaan pituuksia ja kun hiukset vielä kasvavat sen reilun sentin kuukausivauhdilla, ei tietty kohta hiusta ole alttiina raudalle kuin n.3-4kk ajan.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Strix

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Strix »

Onko kenelläkään kokemuksia näistä:
http://www.curlformers.com/

Youtubesta katselin käyttäjäkokemuksia ja vaikutti kaiken kaikkiaan toimivalta. Lopputulos muistuttaa hieman suoristusrautakiharia.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja tragedia »

Strix kirjoitti: Onko kenelläkään kokemuksia näistä:
http://www.curlformers.com/

Youtubesta katselin käyttäjäkokemuksia ja vaikutti kaiken kaikkiaan toimivalta. Lopputulos muistuttaa hieman suoristusrautakiharia.
0_0 Kaikkea sitä.

Melko huvittavan näköiset kyllä käytössä  ;D Musta kyllä tuntuu että tommoset olisi tosi pahasti tiellä käytössä ollessaan ja noita varmaan kuienkin pitäisi pitää aika kauan? Kauniit kiharat kyllä noissa mainoskuvissa ainakin.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
Strix

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Strix »

^noita neuvotaan kai laittamaan märkiin hiuksiin, mutta olen itse sitä mieltä että paremmat kiharat tulee kun kostuttaa vain kuivaa tukkaa suihkepullolla. Kuivumisaikakin on alle puolet.
Noissa näyttäis että suortuviin pääsis hyvin ilmaa, että kuivisi hieman nopeammin. Kihartaisin tuolla latvoja jos noilla oikeasti saa noin nätit käkkärät.
Käyttövideossa asentaminen näyttää ainakin todella helpolta ja nopealta.
-Mansikka_
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 09 Loka 2009, 13:30

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja -Mansikka_ »

^saako nuita suomesta?
Strix

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Strix »

^En ole löytänyt mistään, mutta noilla brittisivuilla ne myy noita myös.

EDIT: Tilasin noilta virallisilta sivuilta kaksi long&wide starter kittiä ja yhden koukun. Kannattaa laittaa valuutaksi amerikan dollarit niin tulee huomattavasti halvemmaksi. Yhteensä nuo maksoi n.26 dollaria ja postikuluja tuli vajaa 10 dollaria päälle. Sivuilla sanotaan että noin 10 päivää kestää toimitus ulkomaan tilauksissa.
Euroina kaikkineen 25e jos tosiaan vaihtaa rahan dollareiksi, muuten hintaan tulee paljon ilmaa.

Viimeksi muokannut Strix, 29 Tammi 2010, 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja riinam »

Meillä äiti olisi innostunut hankkimaan sellaisen paksun kihartimen (piippiraudan :D), mutta osaatteko neuvoa, mistä sais hintalaatu-suhteeltaan parhaan? Tai mitä ehdottomasti ei kannata hankkia? Paksuutta sais olla tosiaan enemmän kuin niissä ihan normaalin paksuisissa ja hintaa mielellään alle 50€. Nettitilaaminen onnistuu, täällä ei kauheasti ole muita kauppoja kuin perus marketteja.
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Hinta-laatusuhteesta en osaa sanoa mitään, koska olen käytellyt vain vanhempia malleja, mutta hairstorella näkyisi olevan noista "tavallista isommista" (mä miellän sen "standardin joksikin n.19mm kokoiseksi) 25mm 17e ja 38mm 28e http://www.hairstore.fi/webstore/?main2=1, kaupoissa oon nähnyt muistaakseni remingtonin isoja piippareita n.25e hintaan, sitten Philipsillä on myös isompia ja OBH Nordican Björn Axen Tools -sarjalla on myös noita yli 30millisiä, hinnat niissä tosin hiukan suolaisemmat.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

tragedia kirjoitti:
Miten niin tupeeraus unohdettu, teinien tukkamuodista päätellen menetelmä näyttäisi elävän oikein kulta-aikaa!  ;)
Tuosta hellävaraisuudesta esittäisin kyllä rankasti eriävän mielipiteen: säännöllinen ja runsas tupeeraushan on tunnetusti vihoviimeinen tukantappokeino (tai no, ehkä kotipermiksen jälkeen...) koska takuttaa, rikkoo ja rastoittaa hiuksia ja johan tukka katkeilee - tyvikohotusrauta sen sijaan altistaa tukan vain lämmölle, mutta on muuten hyvin hellävarainen ja toisin kuin lämpökäsittelyissä yleensä, rasitus kohdistuu vain pieneen osaan pituuksia ja kun hiukset vielä kasvavat sen reilun sentin kuukausivauhdilla, ei tietty kohta hiusta ole alttiina raudalle kuin n.3-4kk ajan.
Mielenkiintoista. Kävin eilen Kodin Ykkösissä ja tutkin Volumasteria ja kaikkein pienimpiä suoristusrautoja ja melkein ostin jälkimmäisen, vaikka yhden lehden tilauslahjana oni tulossa tuollainen. Jos tuo on hellävaraisempi kuin tupeeraus niin... tietysti tuo pitää ottaa käyttöön, mutta mikä on hyvä lämmönsuoja-aine hiuksille kun rautaa käyttää tyvikohotuksessa?
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
tragedia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 687
Liittynyt: 13 Heinä 2009, 22:56

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja tragedia »

^Hmm, nyt pistit pahan!
Mä oon monesti käyttänyt volymasteria kiiresuihkun jälkeen eli föönattuun tukkaan, niin että siellä on pohjalla on ollut ennen fööniä suihkittu lämpösuoja, kuivaan tukkaan (kehtaako tätä täällä tunnustaakaan?) oon ihan paljaalla vetänyt toisinaan, hyi minua, mutkun siinä käsitellään vaan juurta ja ei tota kuitenkaan tuu kuin kerran pari viikossa tehtyä...juu, seliseli  ;D

Luulisin kyllä, ettää suihkeena kannattaa se lämpösuoja olla, voiteet ehkä lähmää liikaa tyvessä.
1cFii
Sikses iha nätti naine.
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

Tsekkasin hiukan nettiä. Tässä puhutaan tyvikohotus- ja kreppirauhoista http://www.villikihara.fi/cat/product_details.php?p=643

Ei nuo minusta kamalan kalliita ole... ja lämpösuojaa kaupataan samaan hintaan.

Lisää tietoa: http://emmin.helmiblogit.mtv3.fi/2009/0 ... -hiuksiin/. Kuulema OBH-Nordicalla on samantyyppinen rauta... eli siis tuo Volumaster, josta on ollut jo puhetta.

Kummastusta herättää että tyveen tulee kreppausjäljet, miten ihmeessä ne sitten peittää? Outoa.
Viimeksi muokannut mingtang, 30 Tammi 2010, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Päällimmäisiä hiuksia ei "krepata", eli ne peittää ne alempien hiusten "kreppi"jäljet.
nany

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nany »

Ostin tuon OBH Nordican Volumemasterin melkeinpä heti kun tuli myyntiin (olikohan joskus 2008 syksyllä, jos en väärin muista?) ja se kyllä toimii. Käyttöhän ei periaatteessa ole hankalaa, vähän niinkuin hiusten tyviä kreppaisi. Taannoin tuohon pitkään ja paksuun tukkaani sillä sai todella paljon tuuheutta, mutta vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä.. Nyt kun on tälläinen lyhyempi ja kerrostettu malli, on käyttö helpompaa ja nopeampaa.

Kun tuota laitetta kaapissani säilytellyt mukavan aikaa, niin myönnän että ei ole liian paljon tullut käytettyä.. Vaikka onkin hieno ja toimiva keksintö, niin vähän liian aikaa vievä kaltaiselleni laiskimukselle.. Kouluaamuina ei vaan jaksa alkaa sähläämään, helpompaa vain laittaa muotovaahtoa ja föönata. Mutta juhliin ja bileisiin laitan kyllä volumemasteria! ;)

En usko että tälläinen hiuksien tuuhentaminen paljon tukkaa rasittaa, kun kerran käsitellään vain hiusten hyvälaatuisia tyviä. Mutta onhan laite kuitenkin lämmöllä toimiva, joten kannattaa käyttää jotakin lämpösuojaavaa hoitoainetta!

Hiuksia volumemastatessa (ei tuo varmaan ole edes verbi) täytyy olla kuitenkin muistaa kohtuus, koska hiuksista tulee helposti luonnottoman linnunpesän näköiset.. Joskus alkuaikoina sain kavereilta "hauskoja" kommentteja tukastani, mutta onneksi olen sittemmin oppinut tyytymään luonnollisempaan lopputulokseen. Vaikka onhan sitä joskus kiva irrotella! :3
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

mingtang kirjoitti: Kummastusta herättää että tyveen tulee kreppausjäljet, miten ihmeessä ne sitten peittää? Outoa.
Musta se oli aika lailla sama kun peittäisi tupeerausta päällyhiuksilla, mutta täytyy myöntää, että kun otin esim. pipon pois päästä niin saattoi niitä kreppauksia silloin näkyä kun kampaus ei ollut parhaimmillaan. En ostaisi itse tuota rautaa, sillä  luulen että jäisi käyttämättä tai tulisi käytettyä liian harvoin ja täällä merituulessa on muutenkin hiukset aina sekaisin niin kreppaukset näkyisi varmasti.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

Okei, siis nyt ymmärrän. Itse ostaisin tuollaisen ja veisin työpaikalleni - kuljen joko pyörällä tai kävellen ja hattu latistaa tukan in any case, joten ainoastaan töissä ennen töitten alkua tehty kohotus on järkevä. Toinen olisi matkoilla käyttö, mut silloin raudan pitäisi olla pieni. Tuo Volymaster näyttää isolta mötikältä, haluan pienemmän.

Tosin kotona on kaappini täynnä kaikenlaisia föönejä, piippausrautoja, etc. Huoh :'(
kihartimia, ilmakihartimia...
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,  Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
Vastaa Viestiin