Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Okei, kiitos. :) Onkohan tuossa 8-in-1:ssäkin suoristuspää? En saanut Prisman kuvauksesta oikein tolkkua ja netistäkin löytyneistä kuvista en oikein osannut tulkata.  :P
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Winnie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 493
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:03

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Winnie »

Mietin uuden suoristusraudan ostoa mutta nyt tulikin mieleen, että kannattaisiko sittenkin ostaa esim. tuollainen Philipsin muotoilulaite, koska varsinaisesti suoristamiseen en ole vanhaakaan rautaa käyttänyt. Kiharrinta en ole omistanut moneen vuoteen, joten osaisiko joku sanoa saako kihartimella vai suoristuraudalla kestävämmät kiharat aikaiseksi? Kumpi mahtaa kuluttaa hiusta vähemmän?
2aMii
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Penny »

nelma kirjoitti: Okei, kiitos. :) Onkohan tuossa 8-in-1:ssäkin suoristuspää?
Näyttäisi olevan, ainakin tämän kuvan mukaan. Laitteen osien lukumäärä on vähän kyseenalainen, eli mainoksesta saa käsityksen että siinä olisi 8 varsinaista kiharrusosaa, koska noissa taidetaan laskea klipsit ja kihartimen päälle laitettavat muovihökötykset mukaan osina, eli sinänsä vähän harhaanjohtava. Mutta vaihtoehtoja tosiaan on kuitenkin enemmän, kuin jos ostaa peruspiipparin.
Winnie kirjoitti: Kiharrinta en ole omistanut moneen vuoteen, joten osaisiko joku sanoa saako kihartimella vai suoristuraudalla kestävämmät kiharat aikaiseksi? Kumpi mahtaa kuluttaa hiusta vähemmän?
Kuluttavuudesta en osaa sanoa (olisko rauta kuitenkin vähemmän kuluttava, kun sitä ei pidetä kauaa paikallaan vaan liu'utetaan hiuksen läpi). Mutta jos tykkää eritoten kihartaa ja saada erilaisia kiharoita, kannattanee ennemmin ostaa nimenomaan muotoilulaite. Olen kihartanut GHD-raudalla ja piippareilla, ja molemmilla on tullut aina vallan mainio ja kestävä tulos, eikä tukkakaan ole mitenkään erityisemmin kärsinyt. GHD:llä kihara on toki kiiltävämpää koska tasoittaa tukkaa samalla, mutta hyvä tulos piipparillakin tulee.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mä huomasin gigantin mainoksessa tämän hiustenkuivan "kihartimen" mahtaako oikeasti toimia? en oo ikinä kuullukkaan moisesta&nbsp; ;D aika jännä kapistus muuten..
http://www.gigantti.fi/product/pienkoneet/hiustenhoito/D1001/remington-hiustenkuivaaja
zeldu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 20 Touko 2008, 22:43

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja zeldu »

nelma kirjoitti: Okei, kiitos. :) Onkohan tuossa 8-in-1:ssäkin suoristuspää? En saanut Prisman kuvauksesta oikein tolkkua ja netistäkin löytyneistä kuvista en oikein osannut tulkata.&nbsp; :P
Mulla on tuo setti, ja siinä on suoristus- ja kreppirautalevyt. Se on kokonaisuudessaan kuitenkin niin paksu "klöntti", että mitään tarkkoja juuresta saakka-suoristuksia sillä ei saa.
1a F ii, HL
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mä sain kanssa ton 8in1:n joululahjaksi.&nbsp; :) Kreppirautalevyt meni kyllä vielä ohi, en hirveästi availlut muovipusseja. Noo, huomenna tai ylihuomenna pääsee testiin.&nbsp; :D
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nukka »

Mistähän löytyisi sellainen isopäinen ilmakiharrin? Tyyliin tuo http://www.hongkong.fi/files/hongkong/t ... 0W.jpg.jpg

Olen käynyt katselemassa cittareista yms, mutta niissä on aina niitä ohutpäisiä. Ja onkohan sellainen isopäinen paras polkkatukan muotoiluun kun haluaisin hiuksista vähän pöyheämmät?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

Kuulin kehuja tyvikohotusraudasta, ja kieltämättä näkemäni tukka oli pirtsakan näköinen. Onko kukaan hankkinut tuollaista tyvikohotusruataa, millainen malli ja lopputulos? Pitääkö käyttää lämpösuojaa? (Kampaajani sanoi että niillä voi polttaa hiusten tyvet)
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,&nbsp; Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Jessie »

^ Siis kreppausrauta tyvelle? Kampaaja teki viimeksi sillä tyvikohotuksen suoristuksen yhteydessä ja tuli kyllä hyvännäköinen tukka. Himotti aivan hulluna ostaa se, mutta nyt on pakko vetää joku raja näihin hankintoihin.
Hinta oli 30 euron hujakoilla, ja tuolla hinnalla saisi kohtuuhyvän piipparinkin itselleen, ja taistelen senkin hankkimista vastaan.

Eikö vastaavan tyvikohotustuloksen saa myös tupeeraamalla? Kumpi on hellävaraisempi keino, kreppaus vai tupeeraus?
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja mingtang »

^Siis onko kyse tavallisesta kreppausraudasta? Mistäköhän olen kuullut sanan tyvenkohotusrauta? Minulle pitäisi tulla yhden lehden tilaajalahjana nyt pieni matkakokoinen tyvirauta, saas nähdä millainen kapistus se on. Pääsee kokeilemaan ainakin.

Käydessäni Virossa äskettäin kampaaja teki minulle osaan tukkaa tupeerauksen ja se nosti tosi hyvin tukkaa. Itse asiassa se on aika kätsä konsti nostaa tyveä, mut unohdettu (ja ehkä hellävaraisempi kuin tuo rauta).
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,&nbsp; Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Miia »

Mun hiuksissa ei meinaa kiharat oikein pysyä paria tuntia kauempaa, oon testannut patukkaa ja piipparia ja talouspaperikikkaroita. Kävin ostamassa OBH Nordican Artist -laineraudan ja tällä pysyy kerrankin kiharat kuosissa pitkään! Mulla oli jopa seuraavana aamuna nukkumisen jäljiltä vielä kunnolla kiharaa jäljellä. Muotoilutuotteena edellispäivän föönauksen jäljiltä Tigin Small Talk, uutta muotoilutuotteita en pesusta seuraavana päivänä tehtyjen laineiden alle enää laittanut. Otin kuvankin, kiharoista. Nämä on ehkä turhan jyrkät makuuni, mutta pienemmällä lämmöllä ja lyhyemmillä painalluksilla saa loivempaa kiharaa. Tässä kuvassa tehty ohueen tukkaan kolmannella lämpötilalla ja 10 sekunnin painalluksin. Näyttääpä mun 5.0:lla värjätty tukka tässä kuvassa muuten tooosi tummalta. Sulaneen naaman sai onneksi piiloon.

Kuva

Ihan kiva vempele kyllä. Maksoi Prismassa 29.90e, muualla oli kympin kalliimpi.
Viimeksi muokannut Miia, 22 Tammi 2010, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sway
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 143
Liittynyt: 12 Touko 2006, 21:21

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Sway »

Iiihanan näköiset laineet!! :-* Osaatko yhtään arvioida että miten kauan koko kuontalon läpikäymiseen meni? Juuri tuon tapaisia kiharoita olen yrittänyt saada muotoiluraudalla aikaiseksi, mutta mun puolipitkään tukkaan meinaa tulla vaan semmosia mummokikkuroita vaikka miten löyhästi raudalla hiusosiot käsittelenkin..Tekeeköhän laineraudalla muuten mitään puolipitkään hiukseen, onko kellään kokemusta? :)
Kosmetiikkahörhö.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Ihanat laineet tosiaan! Mulla on samainen kapistus, mutta mä en saa sillä yhtään mitään aikaan, en siis yhtään mitään&nbsp; ??? Mulla on kyllä paksu tukka ja vaikea saada kihartumaan kun on lasimainen. Olen koittanut tosi pienillä osioillakin mutta ei niin ei. Kummallista. Eräs toinen juures sai ko. raudalla myös aivan älyttömän upeat kiharat/laineet. Tahtoo myös!
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Miia »

Sway kirjoitti: Osaatko yhtään arvioida että miten kauan koko kuontalon läpikäymiseen meni?
Meniköhän mulla vartin verran koko pään kihartamiseen. Ohut tukkahan mulla on, siksi juuri ei sen kauempaa mennyt. Hyvin vaan jaoin tukan osioihin ennen aloittamista, niin ei mennyt säätämiseen liikoja aikoja :)
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

mingtang kirjoitti: Kuulin kehuja tyvikohotusraudasta, ja kieltämättä näkemäni tukka oli pirtsakan näköinen. Onko kukaan hankkinut tuollaista tyvikohotusruataa, millainen malli ja lopputulos? Pitääkö käyttää lämpösuojaa? (Kampaajani sanoi että niillä voi polttaa hiusten tyvet)
Kampaaja käytti Obh Nordican tyvikohotusrautaa tänään (hiusmuutoksissa on kuva) ja tuli todellakin kunnon 60-luvun pallotukka sillä (ehkä jopa liikaakin mun makuun :D) ja vieläkin 9 tuntia kampaamokäynnin jälkeen on tyvi hienosti koholla, vaikka mulla on hyvin liukas hius ja tupeerauskin on vaikeaa saada pysymään. Alle laitettiin vaan jokin vaahtomainen jätettävä (sisältää lämpösuojan), joka myös kevyesti muotoilee. Kampaajan mukaan voi kestää seuraavaan päiväänkin ja hiukset rasvoittuu hitaampaa, kun tyvi on nostettuna. Kyllä hän suositteli lämpösuojaa tuon kanssa, vaikka tosi lyhyen aikaa se hiuksissa kävikin. Mun hiukset käsiteltiin ensin pystyosioissa ja sitten vielä vaakaosioissa.

Kaikesta hyvästä huolimatta en ostaisi rautaa itselleni, koska siitä jää ne hassut kreppauslaineet tyveen ja mua ainakin huolettais että ne pilkahtaa joskus alta. Sen sijaan suoritusraudasta jopa vähän innostuin tänään kun sillä tuli niin kiiltävää jälkeä, vaikka oon tähän asti pitänyt sitä turhana tähän piikkisuoraan hiukseen.

Edit: Rautakohotus kesti tosiaan yöunet ja seuraavan päivänkin mulla latistumatta, mutta kun otsis rasvoittuu ihan normaalitahtia, niin oli pakko kuitenkin pestä hiukset.
Viimeksi muokannut keijukainen, 25 Tammi 2010, 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Vastaa Viestiin