Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja anilliini »

Haluaisin saada old hollywood tyyliset kiharat/laineet. Eli erittäin siistit laineet Veronica Lake tyyliin. Millä välineillä olette sellaiset tehneet? (ja mielellään hiusystävällisestikin). Höyryrullat? Oma 36mm kiharrin on liian iso tähän, vaikka jonkinlaiset löysät laineet sillä saa. Googlailun perusteella 25mm kiharrin olisi sopiva. En ymmärrä miksei kiharrinseteissä ole yleensä tätä välikokoa.

Tässä oli itselle valaiseva juttu kihartimista: http://thebeautydepartment.com/2013/04/ ... g-iron-do/
Olen käyttänyt 16mm kiharrinta nimenomaan luonnonkiharien korjailuun, eli jotain olen kai ymmärtänyt oikein kihartimista.  :T

Kiharrinpuikkoa en ole kokeillut. En ole vielä vakuuttunut sen paremmuudesta ainakaan omassa arkikäytössä, kun yleensä vain vähän kiharran alimmaisia hiuksia. Käsittääkseni sillä on tarkoitus saada hiuksista vähemmän korkkiruuvit, mutta onko tulos luonnollisempi? itselle tämä luonnollisuus on luonnonkiharaisena tärkeää, jotta se sulautuisi omiin hiuksiin (lainetta ja muutama korkkiruuvi edessä). Ja varmaan se vaihtelevankokoinen puikko tekee kiharoista eläväisemmät, eikä ehkä tarvi niin monen kokoisia kihartimia? MUTTA, eihän kiharrinkiharatkaan ole kauhean korkkiruuveja jos niitä haroo auki (varsinkaan noissa kuvissa, vaikka tuskin on piippausrautaa käytetty kaikissa kuvissa). Suoristusrautakiharoita olen kokeillut mutta oli liian epäluonnollisen näköiset omaan makuun.

Kähertäminen ainakaan usein ei kyllä ole lempipuuhaa. Hiuksia säästääkseni teen kiharat joskus muuten kuin raudoilla.

Olipas pitkä avautuminen kiharoista :) Olisi mukavaa kuulla muiden mielipiteitä siitäkin, millä tehty kihara on luonnollisin. Ehkä tästä on ollut puhetta aiemmin ketjussa, en jaksanut selailla kokonaan.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nukka »

Suoristusrautakiharat vähän kyllästyttää, joten ajattelin hommata viimeinkin sen pearl wandin josta olen jo pitkään haaveillut. Hiustenkiharrusvärkeissä on se hyvä puoli että usein ihmiset hommaavat niitä tai saavat lahjaksi, käyttävät pari kertaa ja myyvät sitten pois kun jäävät kaapin perälle pölyttymään. Ei tarvitse aina ostaa uutta ja kallista :D

edit, nyt on pearl wandia kokeiltu, vähän kömpelöltä vaikuttaa vielä ja pelkään kamalasti että sohin naamaani sillä kuumalla raudalla. Lisäksi häiritsee se että hiuksia ei saa mihinkään "kiinni" niinkuin sellaisella kihartimella kihartaessa jossa on se sellainen klipsi.
Viimeksi muokannut nukka, 25 Maalis 2014, 15:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Venin »

Ostin Babylissin 25mm kihartimen, osittain tämän http://nude.costume.fi/2013/01/09/yhden ... -kiharrin/ postauksen innoittamana. Pohdin pitkään Pearl Wandin ja Pro Curlin välillä, mutta tuntui että toisella tulee liian pientä ja toisella liian loivaa kiharaa. Tämä vaikutti siltä kultaiselta keskitieltä, ja oon kyllä tyytyväinen :-* Juuri sopivia kiharoita makuuni, rennot mutta silti selvästi kiharat jos näin voi sanoa. Muotoilutuotteet alle niin hyvin kesti seuraavaankin päivään hieman loivempina.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
anilliini
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 107
Liittynyt: 15 Touko 2012, 22:18

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja anilliini »

Ostin 25mm kihartimen ja se on oikein hyvä tähän tiettyyn kampaukseen mitä tavoittelin.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Shinea kirjoitti: Tulin suosittelemaan BaBylissin lämpörullia. Olen aina ollut hyvin skeptinen kaikkia muotoiluhärpäkkeitä kohtaan juuri siksi, että pelkään niiden polttavan hiukseni. Uskaltauduin kuitenkin ostamaan kyseiset lämpörullat ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen: lopputuloksena on kauniin kiharat, eivätkä rullat kuumene niin kuumiksi, että sormensa polttaisi. Kierrän rullat kuiviin hiuksiin kohtalaisen isoissa osioissa, sillä muutenkin karvaa on paljon ja pitkästi, enkä jaksa kähertää osissa. Rullien annan"vaikuttaa" 15-20 minuuttia, jonka aikana meikkaan nassun kuntoon. Kun nassu on kunnossa, avaan rullat ja suihkin päälle hiuslakkaa. Aim In laav!!

Muita kanssasisaria, jotka rakastuneet kyseisiin rulliin? :)
Mulla ei ole noita samoja rullia, vaan Remingtonin Jumbo Curlsit. Haluan kuitenkin kysäistä, että miten saat kiharat pysymään? Itsekin olen aivan hämmästynyt aluksi siitä miten helposti saa upeat kiharat, mutta hiukseni suoristuvat rullien pois ottamisen jälkeen noin 20 minuutissa. ::)

Vinkkejä otetaan vastaan! Olen kokeillut alle muotovaahtoa, erilaisia muotoilusuihkeita, kevyesti lakkaa per osio.. Voisikohan joku kuitugeeli toimia?
So it goes.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Shinea kirjoitti: Tulin suosittelemaan BaBylissin lämpörullia. Olen aina ollut hyvin skeptinen kaikkia muotoiluhärpäkkeitä kohtaan juuri siksi, että pelkään niiden polttavan hiukseni. Uskaltauduin kuitenkin ostamaan kyseiset lämpörullat ja täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen: lopputuloksena on kauniin kiharat, eivätkä rullat kuumene niin kuumiksi, että sormensa polttaisi. Kierrän rullat kuiviin hiuksiin kohtalaisen isoissa osioissa, sillä muutenkin karvaa on paljon ja pitkästi, enkä jaksa kähertää osissa. Rullien annan"vaikuttaa" 15-20 minuuttia, jonka aikana meikkaan nassun kuntoon. Kun nassu on kunnossa, avaan rullat ja suihkin päälle hiuslakkaa. Aim In laav!!

Muita kanssasisaria, jotka rakastuneet kyseisiin rulliin? :)
Mulla on ollut nämä Babylissin rullat about 10 vuotta ja rakastan niitä :)

http://www.netanttila.com/shop/fi/netan ... 1e-2004711

Koska mulla on hiukset jossa on luonnostaan osittan kiharaa ja osittain suoraa/laineilevaa, niin näillä rullilla saan yhteneväisen ilmeen hiuksille. Eli en välttämättä hae pysyvää kiharaa, mutta saan sen ärsyttävän luonnonkiharan hapsu-lookin pois ja hiukset kiiltää nätisti. Varsinaiset kiharat siis kyllä suoristuu päivän mittaan, mutta saan ilmavuutta hiuksiin jopa pysyy 2-3 päivää, eikä hiukset rasvoitu niin pahasti.

Vähitellen pitäisi kyllä ostaa uudet rullat, useamman vuoden käytön jälkeen rullien sametti-pinta on alkanut kulumaan ja olen joutunut heittämään pois jo 3 rullaa setistä, koska kuuma metallipinta pilkottaa esille.

Laitan joko kuiviin hiuksiin tai hiukan kosteisiin, meikkaan/puen ja hiukset on valmiit.

Olen ajatellut että seuraavaksi voisin kokeilla näitä:

http://www.netanttila.com/shop/fi/netan ... 47-5161450

Mietin vain että riittävätkö nuo 12 rullaa mulle, koska tuota karvaa kasvaa päästä suht runsaasti.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mulla olis jossain tyhjän panttina just noi ekan linkin rullat... Mulla on sen verran pitkät ja paksut hiukset, että mun tukka vaatii runsaasti lämpöä kihartuakseen (suoristisrauta tai kiharruspuikko).
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja nukka »

pinkpepper kirjoitti: ^Mulla olis jossain tyhjän panttina just noi ekan linkin rullat... Mulla on sen verran pitkät ja paksut hiukset, että mun tukka vaatii runsaasti lämpöä kihartuakseen (suoristisrauta tai kiharruspuikko).
Minä voisin olla kiinnostunut ostamaan ne :D

Onko kukaan muuten vielä kokeillut tuota Babylissin uutta kiharrusvempainta mitä nyt mainostetaan? http://www.feelunique.com/p/Babyliss-Pro-Perfect-Curl Näyttää niin helpolta sen käyttö, mutta jotenkin mulla tulee vaan kauhukuvia kun laite sylttää hiustupon sisuksiinsa ja sitä ei sitten irroiteta kuin saksilla ;D
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

nukka: Mä just myin ne eräällä juurekselle.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

Ostin tällaisen hiustenkuivaajan pitkän takuun ja useiden suuttimien vuoksi:
http://fi.remington-europe.com/women/ha ... c8000.html

Englanninkieleisellä nettisivulla oli tällainen maininta: "Designed with an exclusive keratin-infused nozzle ring that lasts the lifetime of the product, keratin is transferred to the hair during styling leaving it sleek and strong"
Osaisiko joku asiantuntija sanoa mitä tämä käytännössä tarkoittaa,voiko hiustenkuivaajan suutin muka jotenkin säteillä keratiinia tukkaan? ;D Vai onko kyse vain mainoskikasta?
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Ostin Björn Axen magic style muotoilevan lämpöharjan 30mm. Tässä on ionic systeemi, joka on kuulemma hellempi hluksille ja voi suoristaa tai tehdä loivia kiharia.
Saas nähdä miten toimii ja tarvinko pohjalle jonkun muotoilutuotteen...
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Liisu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 05 Elo 2006, 10:03

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Liisu »

Kerrohan sitten miten pelittää tuo Björn Axen lämpöharja. Eikös tuota käytetä kuiviin hiuksiin ?
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Kokeilin muotoiluharjaa tänään ja yritin tehdä sellaisia loivia kiharoita, mutta ilman mitään pitoa ja olihan se ihan kivannäköinen ja sain loivaa lainetta, mutta tarvitsen ehdottomasti jonkun muotoilutuotteen alle, että pysyy.
Ostin sitten Four seasonsin heat stylerin, jossa on lämpösuoja ja pitoa. Kokeilu jatkuu huomenna.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
babylissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:35

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja babylissa »

Tilasin heräteostoksena Diva professional mini beach wave laineraudan Lookfantasticista. En saa linkitettyä sitä tähän, mutta onko kenelläkään kokemusta tällaisesta?
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Kokeilin sitten toistamiseen tuota Björn Axenin muotoiluharjaa, kun oltiin lähdössä terassille.
Föönasin ja laitoin sitten kuiviin hiuksiin Four Reasons muotoilu/lämpösuojaa ja sain loivia laineita/kiharaa ja pysyikin.
Loppuillasta mulla olikin kyllä sitten hiukset kiinni, mutta ne loivat kiharat näkyivät silti ;D.
Kyllä tuo kiharrin ajaa asiansa, kun oikea hinta oli 69,90 € ,mutta onneksi tilasin s-nettikaupasta, niin sain sen hintaan 49,90.
Hyvä puoli tuossa muotioiluharjassa on ettei lähde mitään ääntä.
Mulla on yksi ilmakiharrin, niin siinä onkin sitten aika kova ääni.
Testailu jatkuu edelleen..
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.  Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Vastaa Viestiin