Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Hermione »

^ Mä luulen, ettei varsinaisesta kiharasta voi puhua. Mä olen aika huono malli, kun hiukset on niin lyhyet, että taitavat juuri ylettyä kerran raudan ympäri. En ole itse asiassa vielä edes kokeillut tätä piippauspäätä. Yleensä tulee vaan taivuteltua vähän latvustoa, kiharat koitan tehdä suoristusraudalla.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Kokeilin tänään OBH Nordican lainerautaa. Ei oikein toimi mulla, tai siis en saa oikein minkäänlaista lainetta aikaiseksi. Kokeilin tosin ilman mitään muotoiluainetta, joten ehkä sen takia hiukset eivät jaksaneet kihartua.
PPR

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja PPR »

Onko kellään kokemusta seuraavasta Enzo Milanon tuotteesta
http://www.folica.com/Enzo_Milano_Bi__d4699.html

Saa ihania kampauksia. En vain taida olla Suomessa missään myynnissä?
Harkitsen tilaamista ulkomailta. Aika hintava kyllä on joten olisi kiva kuulla jos kokemusta löytyy.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Penny »

pinkpepper kirjoitti: Kokeilin tänään OBH Nordican lainerautaa. Ei oikein toimi mulla, tai siis en saa oikein minkäänlaista lainetta aikaiseksi. Kokeilin tosin ilman mitään muotoiluainetta, joten ehkä sen takia hiukset eivät jaksaneet kihartua.
Kuulostaapa oudolta jos ei mitään tulosta tule.. ??? Miten käytit sitä, koititko tarpeeksi kuumalla lämmöllä ja piditkö laitetta tukkaa vasten tarpeeksi kauan?
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mä hankin kans tuon OBH Nordican laineraudan ja tykkään! Yks ilta testimielessä rupesin kokeilemaan, millaista jälkeä sillä saa aikaan ja 10. min mulla oli keskilämpöä käyttäen tosi kivat ja näkyvät laineet. Olin päivällä aiemmin pessyt hiukset enkä ollut laittanut mitään muotoilutuotteita alle, mutta silti tuli näyttävät laineet.
Tein melko hätäisesti ja nopeasti laineet, mutta silti ne pysyi seuraavankin päivän ihan jees. Täytyy seuraavan kerran kokeilla ihan ajan kanssa ja muotoilutuotteilla, silloin saattanee riittää alempikin lämpötila. Mun hiuslaatu on ohut ja liukas.
Viimeksi muokannut Kikka, 24 Maalis 2009, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Penny kirjoitti:
pinkpepper kirjoitti: Kokeilin tänään OBH Nordican lainerautaa. Ei oikein toimi mulla, tai siis en saa oikein minkäänlaista lainetta aikaiseksi. Kokeilin tosin ilman mitään muotoiluainetta, joten ehkä sen takia hiukset eivät jaksaneet kihartua.
Kuulostaapa oudolta jos ei mitään tulosta tule.. ??? Miten käytit sitä, koititko tarpeeksi kuumalla lämmöllä ja piditkö laitetta tukkaa vasten tarpeeksi kauan?
Koitin kuumimmalla ja pidin jonkin aikaa puristuksissa, hiuksia oli vähän kerralla. Kyllä joihinkin kohtiin tuli sellaista vienoa lainetta, mutta ei niin nättiä kuin Lusciouksella. Mulla se laine oli sellaista, hmm miten sen nyt sanoisi, liian pyöreää? Tai en tiedä, jotenkin se ei miellyttänyt silmää.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Penny »

^ Ok, piti vaan tarkistaa, kun moni saattaa käyttää laitteita tietämättään liian hätäisesti eikä esim. siksi saa aikaiseksi kiharaa. Mun ainakin pitää käyttää kaikkia kähertimiä (paitsi GHD:tä) tukassa niin, että lasken jokaisen painalluksen kohdalla hitaasti viiteen (tai jopa kymmeneen, riippuen lämmöstä), ennenkuin päästän irti. Muuten ei tule välttämättä minkäänlaista tulosta.

Ja mullahan on tossa samassa OBH-laineraudassa vähän sama "vika" kiharan suhteen (josta kerroinkin täällä pari viestiä sitten), eli mun tukkaan tulee omaan makuuni "vääränmallista" lainetta, mutta epäilen että johtuu liian kuumasta raudasta (käytän keskikuumaa). En ole vielä saanut kokeiltua miedoimmalla lämpötilalla jota muuten Lusciouskin kertoi käyttävänsä, että tulisko samanlaista merenneitoa.. Miedoimmalla lämmöllä pitänee vaan pitää hieman kauemmin rautaa tukassa/painallus, että jaksaa kihartua.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Ja ohjeissahan käsketään pitämään rautaa yhdessä kohdassa n. 8 sec. Mun piti ainakin koko ajan yrittää se muistaa, koska olin muuten liian hätäisesti siirtämässä rautaa eteenpäin hiustupsussa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Juu kyllä mä sitä pidin varmaan ainakin sen 8 sekuntia. Mietin, pitäisikö tilata vielä sellainen rauta, joka tekee v-mäistä kiharaa. Kun tuo OBH Nordica teki sellaista tylsän näköistä, tai siis en ite oikeen tykännyt. Miten Luscious voi saada niin nättiä lainetta?  :o
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Mulla ei myöskään tee tuo OBH Nordican lainerauta mitään kovin kaunista kiharaa. :P Miedommilla lämpötiloilla ei tapahdu yhtikäs mitään ja kovalla lämpötilalla ja pitkällä grillaamisella tukkaan tulee sellaista kulahtanutta kiharaa. Näyttää vähän siltä kuin päässä olisi jotkut ostaripermanentin väljähtyneet jämät. Harmittaa tosi paljon, koska toivoin tuosta itseleni sellaista "arkikihartajaa", koska piippausraudalla en jaksa värkätä tukkaa kuin erityistilaisuuksiin.
1c M ii
Kaltsa

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Kaltsa »

Mikähän olis halkaisijaltaan (Suomen) markkinoiden suurin piippari? Koko pitäis olla vähintään 25mm, mutta mielellään yli 30mm.
Itselläni on Philipsin SalonCurl Pro, jonka halkaisija taitaa olla juuri tuon 30 mm. Se on tuollainen ihan perinteinen piippari, jossa on keraaminen pinnoite. Itselläni vaan ei tahdo pysyä oikein mitenkään tehdyt kiharat.  :(
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Saako muuten Giganttiin palauttaa ostamansa tuotteet ja saada rahat takaisin? Kun en tykännyt OBH Nordican laineraudasta... Ostin sen viikko sitten ja olen kerran kokeillut. Epäilen kyllä että ei saa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mä en oikein tiedä itsekkään miksi saan sellaista lainetta mitä saan..?
En pidä edes kauaa rautoja yhdessä kohdassa. Voi olla että osasyy helppoon kihartumiseen on että mulla on yksittäiset hiukset aika ohuita. Enkä ota raudan väliin hirveän paksua osiota. Laitoin tolla raudalla yhdelle erittäin suorahiuksiselle ystävälleni laineita ja oli muuten paljon kovemman työn takana! Laitoin sitä rautaa muistaakseni kuumemmallekkin kesken kiharruksen. Tosin lopputulos vastasi omaani.
Kai te teette niitä laineita siten, että se viimeinen lainemutka on tavallaan aina sen uuden levyn ylin laine? Jos aloittaa alempaa niin huomaan että ei tule niin symmetristä jälkeä.

Pinkpepper en usko että saa, jos palautuksen syy on vain harkitsematon ostopäätös ja tuotetta on käytetty (=ei ole myyntikelpoinen eikä viallinen)
Viimeksi muokannut Luscious, 26 Maalis 2009, 17:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Miho
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 283
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:57

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Miho »

pinkpepper kirjoitti: Saako muuten Giganttiin palauttaa ostamansa tuotteet ja saada rahat takaisin? Kun en tykännyt OBH Nordican laineraudasta... Ostin sen viikko sitten ja olen kerran kokeillut. Epäilen kyllä että ei saa.
Käsittääkseni Giganttiin voi palauttaa myös "ei ollutkaan kiva" -periaatteella, jos tuote on vielä toimiva ja myyntikelpoinen. Siellähän on esillä välillä ale-tuotteita, jotka on ollut jollakin asiakkaalla käytössä, mutta ei ole miellyttänyt syystä tai toisesta, mutta toimivia kuitenkin. Kannattaa vaikka soittaa ja kysyä, koska onhan tuota hiusrautaa kuitenkin käytetty ihmiseen, mutta eihän se mitenkään rikki siinä mene. Itse ainakin voisin ostaa tällaisessa tapauksessa laitteen, jota on testattu.

Gigantin sivuilta:
Jos tuote ei sitten syystä tai toisesta miellytä, voi sen palauttaa. Tuote on palautettava tai lähetettävä johonkin Gigantin tavarataloon käyttöohjeineen 30 päivän kuluessa toimituspäivästä. --  Kortilla tehdyt ostot palautetaan kyseiselle maksukortille. Palautus onnistuu vain kuittia vastaan. -- Palautusoikeus ei koske sähköisiä palveluja joiden toimitus on jo aloitettu, tilauksesta toivomuksesi mukaan valmistettua tai muunnettua tuotetta, tavaraa jollaista ei voida palauttaa edelleen myytäväksi tai sinetöityä mutta avattua ohjelmistoa, peliä, elokuvaa tai ääni- tai kuvatallennetta.---
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Niille, jotka kyselivät ison piippausraudan perään - OBH Nordicalla on Björn Axén -sarjassa useampia piippausrautoja, joista suurimman halkaisija on hurjat 38 mm. Shoulder length -pituisissa hiuksissani tuo luo enemmänkin aaltoilevaa lainetta kuin kiharaa, mutta pitkissä hiuksissa raudalla saanee upeaa jälkeä. Valitettavasti tuote lienee menossa pois markkinoilta, sillä omani oli näytekappale (ja hinta sen mukainen, hehe) ja monesta kaupasta tuote oli päässyt täysin loppumaan.
Vastaa Viestiin