Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Leikkaukset sekä kampaukset
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mulla on molemmat. Raudalla tehty suoristus on paljon siistimpi ja kestävämpi kuin harjalla tehty. Harjalla mulla on vaikeuksia saada hiukset takaraivon tyvestä suoraksi, sinne jää melkein väkisin vähän lainetta, vaikka vetelisi harjalla useammankin kerran.

Käytän harjaa lähinnä silloin, jos haluan pitää hiukset ponnarilla. Ponnarikampaus on suoristusharjan avustuksella paljon siistimpi, kuin jos hiukset olisi luonnontilassa. Ei suoristusharjasta raudan korvaajaksi kohdallani ole, mutta ei se mielestäni ihan täysin turha kapistus ole, jos tarkoituksena on vain vähän hillitä kiharaa. Väittäisin myös, että harja ei ole hiuksille ihan niin raju käsittely, kuin suoristusrauta. Ostin omani tokmannilta, hinta oli alle 20e. En tiedä onko kalliimmat harjat paljon sen parempia.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä sain kokeiltua aamulla miehen suoristusharjaa, toi on joku Lidlin halpis (mies laittaa sillä partansa jos mennään johonkin juhliin tms). Yllättävän helposti ja nopeasti onnistui, mutta kyllä huomaa eron ettei ole raudalla tehty. Takaraivolla vähän laineikasta, mutta latvat jäi aika suoriksi. Tuossa on säädettävä asteikko 110-180ºC, käytin nyt 170-asteisena kuten käytän yleensä suoristusrautaakin. Millaisella lämmöllä Morrigan harjaat? Käytkö kerran vai useamman kerran saman osion läpi? Mä yritin käydä vain kerran, mutta jostain kohtaa piti vetää pari kertaa. Olin edellisessä pesussa laittanut voidemaisen jätettävän niin että jätän hiukset suoriksi levityksen jälkeen. Kihartuvat siitä sitten sen mitä kihartuvat. Jos pidän hiuksia kiharana niin puristelen latvat ja silloin tulee parempi kihara, mutta ei meinaa mennä sitten enää harja läpi niistä seuraavana päivänä.
Pitää seurailla latvojen kuntoa kestääkö tätä suoristusharjaa, on sen verran haperoa... Vaikka käytän kyllä Tresemmen lämpösuojaa alla. O:)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mullakin lämpö ollut muistaakseni 170-180. Etummaisissa hiuksissa riittää yleensä kertaveto, mutta takaraivolla joutuu vetelemään useamman kerran ja silti jää töyssyjä. Käytän tota tosi harvoin. Suoristan (tai oikeastaan teen raudalla laineet) hiukset aina raudalla, jos olen töihin menossa. Koitan vaan pitää pesuvälin mahdollisimman pitkänä, ettei rautaa tarvitsisi käyttää kuin 1-2x viikossa. Tällä hetkellä hiukset on niin huonossa kunnossa, että oman luonnonkiharan pitäminen ihmisten ilmoilla ei ole vaihtoehto.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Re: Kihartimet, ilmakihartimet ja muut muotoilulaitteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Mäkin tarvitsen muotoiluharjan. Mulla on vahva uskomus, että saisin sillä siisteyttä ja huoliteltua ilmettä arkilookiin. Mun motoriikka ei kertakaikkian taivu siihen, että molempien käsien pitäisi toimia samaan aikaan vaikkapa hiustenkuivaajan ja pyöröharjan kanssa ;D Kiva huomata, että täällä on ollut keskustelua aiheesta ja myös kohtuuhintaisten merkkien laitteilla on saatu hyviä tuloksia.
Vastaa Viestiin