Suoristusraudat

Leikkaukset sekä kampaukset
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Näyttää kyllä tosi isolta toi rako! Mitä jos haluaa muotoilla pieniä osoioita, ei tuolla taida pystyä! Ja muutenkin se hiusosio joka sinne väliin jää, niin eihän se suoristu samalla tavalla kuin ne, jotka on levyä vasten?
Mä olen suoristusrauta-noviisi ja mulla on Hugin Alcedo, jossa raudat osuu tasaisesti toisiinsa ihan joka kohdassa.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja enna »

Pitäisikö niiden levyjen osua ihan kohtisuoraan toisiaan vasten? Mulla on GHD vuodelta 2011, ja ihan kevyesti kiinni laittaessa kyllä huomaa, ettei ainakaan mun raudassa näin ole. Ei siis jää läheskään noin isoa rakoa kuin pjaulla ja peruskovaa kun painaa, rakoa ei käytännössä huomaa. Mutta olisiko siis perusperiaatteena se, että levyjen pitäisi osua tasaisesti toisiinsa koko matkalta?
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

Nii, niimpä Jouana. Tosi veemäinen juttu. Ja tossakin olen "normaalisti" painanut ne raudat yhteen, ja silti jää tommonen rako. Jos meinaa että ne raudat on tasaisesti yhdessä, nii joutuu käsi punaisena painaa niitä yhteen, ja eihän sillon suoristamistestakaa tuu mitään kun ne on niin suuren "paineen" alla :D Hitto vieköön :s
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Kerro heti kun saat kuulla mitä ne Remingtonilta kommentoi asiaan! Jos tuntuu et lopputulos on hyvä, niin sittenhän sillä raolla ei ole väliä, mut jos sitä joutuu puristamaan täysillä että saa hoidettua suoristuksen, niin ei kyllä ole ihan tarkoituksenmukaista ja sitten pitäis voida palauttaa tuote.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
peachvodka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Helmi 2012, 21:03

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja peachvodka »

^ Jep, mä kerron! Ei ainakaan vielä ole sieltä päästä vastattu mitään. Siinä se onkin, kun tolla suoristaminen on aika haastavaa ku toi on tommonen hamppi :D Lähinnä saa suoristettua vain sillä raudan päällä jossa ne ottaa yhteen.. Ja repiii hiuksia :c Tai sitten täytyy lykätä hirvee kasa hiuksia sinne rautojen väliin, jossa taas ei oo mitään järkeä ja menee miljoona vuotta :D
1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mä sain uuden Sleek+Curlin tänään, ja kyllä rako on siinäkin. En kyllä huomannut nopealla testaamisella siitä pienintäkään haittaa käytännössä.. Mutta toisaalta en jaksa käsitelläkään hiuksia niin pikkuruisissa osioissa, etteivätkö ne rakosta täyttäisi. Olen silti pinkpepperin kanssa pitkälti samoilla linjoilla tuosta, että ihan looginenhan tuo muotoilu on - jos kuvittelisi täysin raottomat raudat, ja työntäisi sinne väliin nyt kuvitteellisesti vaikka toisen kätensä sormet, rautojen kärjethän jäisivät auki ja raudan sisäosassa olevat sormet saisivat osakseen kaikkein suurimman puristuksen ja paineen, siinä missä avoimeen päähän jäävät sormet eivät saisi käsittelyä osakseen juuri yhtään. Sama hiusten kanssa, mutta pienemmässä mittakaavassa tietysti. Tämä rakomuotoilu aikaansaa sen, että levyjen lämpö ja puristus jakautuu sisällään olevaan hiusosioon tasaisesti.

Sori, jos sormiesimerkki oli ällö, ei nyt tullut muutakaan mieleen..

Tosiaan pikaisen kokeilun jälkeen tuo rauta tuntuu mielestäni todella hyvältä. Edeltäjänsä, tuplana kalliimpi Paul Mitchell, ei pääse likimainkaan samoihin käsittelytuloksiin.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja enna »

Mikseiköhän mun raudalla kiharoita vedellessä rauta liu'u tasaisesti koko matkalta, vaan tökkii vähän väliä? Ei naarmuja eikä pitäisi olla likainenkaan. Onko vika mun hiuksissa (ei muotoilutuotteita, mutta en muista että muotoilutuotteiden käyttö vaikuttaisi tähän?) vai onko raudasta kiinni?
Heiku
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 22 Tammi 2011, 19:01

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Heiku »

^Mulla ainaki tökkii kiharoiden teko just nuin jos painan rautaa liikaa. Kevyesti painamalla rauta liukuu ihan nätisti ja kiharat tulee näppärästi :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^^Mä luulen, että hiuslaatu on aika määräävä tekijä tuossa. Olen omilla raudoillani pyöritellyt kiharoita kavereille tosi helposti, omassa karheassa luonnokiharassa ihan toivoton kuvitellakaan vain vetävänsä rautoja läpi. Sama on toistunut kaikkien ikinä omistamani tai kokeilleeni rautojen kanssa, mun reuhkaani pitkin ne eivät vain liu'u.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Hakusessa on suoristusrauta satunnaiseen käyttöön. Tärkeää olisi, että rauta on edullinen ja raudan lämpöä pystyy säätämään, alhaisin lämpövaihtoehto saisi olla oikeasti alhainen. Tietääkseni Cloud Nine lämpenee alimmillaan sataan, mutta haussa olisi vielä joku edullisempi vaihtoehto (vaikka C9 muuten onkin houkuttanut jo jonkin aikaa). Yleinen matala lämpö vaikuttaisi olevan 150°C, mutta mietin, että pärjäisikö sitä vähemmälläkin.
Mun hiukset on suht hennot ja suorat, joten korkeille lämmöille ei olisi käyttöä niinkään. Suoristusrauta tulisi tosiaan aika satunnaiseen käyttöön, isojen ja löysien kiharien ja laineiden värkkäämiseen ja satunnaisten kuprujen suoristamiseen.
Harkinnassa on Remingtonin Sleek&Curl, mutta löytyisikö ehdotuksia tuon lisäksi? &nbsp;:)



Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Mulla ei ole kokemuksia muista raudoista kuin tuosta omastani, joka on Hugin Alcedo ja yksi ostokriteereistäni oli edullisuus ja lämpötilasäädin. Lämpötiloja on tuossa 1-5 (150-230°C). Mä käytän pääasiassa 2'sta. Mulla toimii hyvin ja oon ollut täysin tyytyväinen. Ainoa miinus, että se on suht suuri kokoinen, mutta toisaalta...en nyt tiedä onko se lopulta kovinkaan suuri miinus. Käytän alla Tresemmen lämpösuojasuihketta ja kiharat/laineet kiinnitän lakalla. Hienosti pysyy päiviä!
Mulla on melko lyhyt toispuoleinen hiusmalli ja teen tuolla lähinnä vain laineita ja kiharoita varsinkin tuohon pitkään osioon. &nbsp;Ei tule suoristukseen käytettyä ollenkaan. Tuon hinta näyttäis olevan Prismassa 20e. Ostin itse alessa viime vuonna ja 13e hinnalla ei todellakaan harmita!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Mulle tämä Hugin on ihan uusi merkki, mutta hinnalla ei ole kyllä pilattu! Mitään hurjan kallista en tosiaan ajatellutkaan hankkia, kun ei tule säännölliseen käyttöön. Pitääpä käydä tarkistamassa paikan päällä tuo rauta, että sopisiko se tähän käteen &nbsp;:) &nbsp;Oon kaikkien muiden kriteereiden lisäksi miettinyt, että sopisiko omaan käyttöön rauta, joka on tavallista leveämpi/syvempi ja miten sellainen muotoilu sopisi hiusten kihartamiseen. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?

edittii Hei löytyisikö keneltäkään mitään hyvää sanottavaa BaBylissin tuotteista? Yksi rauta tältä merkiltä kiinnostaisi periaatteessa, mutta mulla on jotenkin hirveän huono mielikuva BaBylissista ??? Jostain muistelen saaneeni kuvan, että suoristusraudat yms. menisi herkästi rikki tai jotain tämän suuntaista?
Viimeksi muokannut versicolori, 19 Touko 2014, 17:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja miolla »

Mitä sanoisitte; täytyykö suoristusrautaa vaihtaa vaikka edellinen on ihan toimiva, vaikkakin vanha? Nykyiseni on n. 10 vuotta vanha, mutta on aivan toimiva. Muistaakseni levyt ovat keraamisia, että ainakin sen verta moderni. Lämpötilan saa säädettyä 180 asteeseen asti. Käytän suoristusrautaa arviolta kerran kuukaudessa ja mietin, että pitäisikö tuo päivittää, vaikuttaako esim. hiusten kuntoon mitenkään vähemmän nuo uudemmat vai onko se ihan se ja sama?
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Jos käytät vain kerran kuukaudessa, niin en usko että tarvitsee päivittää uuteen. Jos levyt ovat ehjät, niissä ei ole naarmuja (kokeile vaikka liu'uttaa sormea hellästi pinnalla) eikä epätasaisuuksia tunnu, ei rauta varmaankaan vahingoita hiustasi millään tavalla.
funkylala
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 22 Tammi 2013, 14:13

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja funkylala »

Miksihän mun kaikki suoristusraudat saavat hiukset näyttämään likaisilta ja menemään ihan littanaan?&nbsp; ::) Halppiksia siis ovat, kahdessa keraaminen pinnoite ja yhdessä ei taida olla. Olen koettanut pestä. Pitäisikö ihan suosiolla vaan olla joku oikeasti keraaminen?
Vastaa Viestiin