Suoristusraudat

Leikkaukset sekä kampaukset
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Luna »

^Varmasti noillakin saa taivutusta/kiharaa aikaan. Hyvä se on muutenkin ostaa ensin halvemmat jos ei ole ennen käyttänyt rautoja, tympeää jos ostaa ylikalliin raudan ja sitten huomaakin ettei sitä tule käytettyä.
diabolicat

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja diabolicat »

Joo, olis mulla ollu semmoset noin 20 vuotta vanha kreppirautavehje (ja toimii!), jossa on suoristuspäät, mutta taitaa nää nykyajan vempeleet olla vähän kehittyneempiä ja parempia.... ;D

Mietin kovasti, olisinko ostanu ihan siis suoristusraudan jossa on selkeet suoristuslevyosat, mutta toisaalla mua ohjeistettiin että jos haluan taivuttaa, niin pyöreäreunainen olis parempi. Ja kun en sit ollu varma, kuinka pyöreetä reunaa tarkotetaan ja myyjä suositteli tätä, niin pitihän tää ostaa. :) Isäntäkin oli tyytyväinen, ku ostin halpiksen. Olin sille näyttäny netistä jotain GHD:tä jonka hinta oli jotain n. 250 euroa. Kyllä se huokas helpotuksesta ku kuuli tän hinnan.  ;D
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja keesha »

diabolicat kirjoitti: kävin jo hakemassa itelleni Vidal Sassoon 230 c pro ribbon curls. Ei varmasti pärjää millekään GHD:lle, mutta toivon mukaan sillä on hyvä alottaa. :)
Voi että oon tuota kuolannut kaupassa jo kauan. Kauheen tuskaista odottaa, että hiukset kasvais tarpeeks että oikeesti suoristusraudasta ois jotain hyötyä, ja tietysti sitä kiharantekoaki haluaisin kokeilla. Vielä kun kaksi suht kelpoa suoristusrautaa lojuu kaapin perukoilla niin..  ::) Ehkä toivon sitä joululahjaksi..

Ois muuten kiva kuulla kokemuksia tuosta ko. raudasta sitku oot sitä testaillu!
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
diabolicat

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja diabolicat »

No joo, mähän en siis oo itse käyttäny koskaan suoristusrautaa, kaverit on pari kertaa mun hiuksia semmosella laittanu ja ny kampaaja. Eli ns. tatsia siihen touhuun ei ole. Jälki on varmasti sellasta että näkee etten oo tottunu käyttämään. En siis osaa verrata, minkälainen tuo on ns. suoriin suoristusrautoihin, mutta tuntuu ihan kivalta. Mietin vaan, että miten se ois paras jäähdyttää, koska tuntuu olevan kuuma aika pitkään sammuttamisen jälkeen.

Tässä mun ensimmäinen oma räpellykseni: Kuva
Caprella
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 05 Elo 2008, 23:01

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caprella »

Onko jollakulla kokemusta Rowentan Elite -suoristusraudasta? http://www.rowenta.com/rowenta/frame.aspx Kyseessä ei siis ole se Rowentan peini "matkamalli" vaan ihan normaalinkokoinen rauta. Bongasin tänään Prismasta 40e hintaan, mutten uskaltanut vielä ostaa. Näytti kyllä tosi hyvältä :-X
1c F i
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Husky »

Itse hankin viikonloppuna ekaksi raudaksi tämän http://www.eleven.se/en/vidal-sassoon-n ... -4508.html

Olen kans ihan kädetön raudan käyttäjä mutta tuo vaikuttaa oikein mainiolta laitteelta. Saan suoraksi otsiksen ja vähän käänneltyä latvoja sekä aseteltua tukkaa paremmin takaraivon pyörteen kohdalla. Mun tukka on siis vähän lyhyempi kun diabolicatin.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Amy »

Minua rupesi himottamaan Ghd:n rauta, vaikka en niin hirveästi suoristelekaan mutta saisihan sillä siloteltua ja ehkä tehtyä kiharantynkääkin. Niitä vaan näyttää olevan paljon erilaisia, mikä noista on se "suosituin" perusmalli? Siellä kun lukee joissakin "standard plates" ja joissakin ei, mitä eroa niillä on?
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Stationery »

^ IV standard plates on se perusmalli, sitten on kapeampaa (mini) ja leveämpää (wide).
http://www.lookfantastic.com/electricals/ghd-electrical
Sitten on noita eri versioita, mutta niiden ero on käsittääkseni vaan rautojen värissä (pinkkiä, valkoista, mattaa, syvää mustaa).  ja tuolla on noita eri settejä joissa tulee eri juttuja mukana (matto, suihke yms.).
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mihin te laitatte raudat käytön jälkeen jäähtymään? Omat rautani ainakin jäähtyvät aika hitaasti eli jonnekin ne pitää laittaa ennen säilytyskoriinsa sijoittamista. Toistaiseksi olen vain laskenut raudan lavuaariin, johon se jää kätevästi päistään kiinni ja killumaan, mutta ei se mikään ideaalipaikka tosiaankaan ole. Tätä varten myytävät matot tms. ovat turhan hintavia, löytyykö vastaavia jostain rautakaupasta tms?
Nuevo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 03 Elo 2006, 14:46

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Nuevo »

^Mä laitan raudan roikumaan johdosta koukkuun. Tiedän kyllä, ettei oo varmaan kovin hellävaraista johtoa kohtaa, mutta en oo keksiny muutakaan.
Kun Mustanaamio liikkuu, on salamakin hidas kuin etana.
Mellie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 29 Loka 2007, 22:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Mellie »

^^Minä laitan raudan vaan pyykkikoneen päälle jäähtymään ja siihen se yleensä jääkin. Jos on tiellä (kun esim. meinaan pyykätä) niin laitan sen johdosta roikkumaan koukkuun.
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Charleen »

Mulla tuli mun GHD:n mukana säilytyslaukku jossa on lämpömatto. Mutta olen kuullut että moni käyttää kuumalle raudalle alustana sellaista silikonista leivonta-alustaa, esim. Tupperwarella on sellainen.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Amy »

LF:ltä näyttää olevan Out of Stock tuo paketti jossa on se matto mukana. Kuinkahan pitkään niillä kestää nuo Out of Stock-tilanteet?

Niitä suihkeita ei oo taidettu täällä ylistää, taidan luottaa edelleen Lanzan Straight lineen.

Siirsin nämä suoristusrautaa koskevat viestit tähän ketjuun tuolta toisesta. -Stationery

Viimeksi muokannut Amy, 12 Loka 2008, 22:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja keesha »

Tuo rowenta eliten perusmalli on aika perushyvä suoristusrauta. Se on muistaakseni aika iso, joten lyhyelle tukalle en ottais sitä.
Ja tuo Vidal sassoonin oranssi (plus nuo muun ihanan väriset) rauta ei kyllä oo kans parhaasta päästä taas mun mielestä.  ;D Mun lyhyeen tukkaan (ja vähän pidempäänkin aiemmin) se oli tosi nihkeä, se rauta ei luista oikeestaan yhtään kun se pinta on niin outo. Parhaat tähän mennessä on ollu philipsillä ja babylissillä. GHD houkuttelis mutta on kyllä liian kallis. Ehkä joskus sit kun rikastuu. Tällä hetkellä vieläki tuo pro ribbon curls vidal sassoonilta houkuttelis myös, mutta miettiipi nyt vielä..
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mimii kirjoitti: ^^Minä laitan raudan vaan pyykkikoneen päälle jäähtymään ja siihen se yleensä jääkin.
Mäkin laitan pyykkikoneen päälle ja pannunalusen (korkki materiaalia) vielä siihen alle, mikä lienee multa aika turhaa, mut laitanpahan kuitenkin  ;D .

Koneen päältä (kun rauta on jäähtynyt) siirrän sen sit sellaseen kulmahyllykoriin, jossa se siististi makaa johto kevyellä kiepillä.

Mulla on nyt jotain vajaan vuoden ollu GHD raudat käytössä ja oon ollut todella tyytyväinen. En vaihtais enää mihinkään muuhun.
Viimeksi muokannut -kata-, 13 Loka 2008, 01:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Vastaa Viestiin