Suoristusraudat

Leikkaukset sekä kampaukset
Kukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 921
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 08:39

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Tilasin myös remington shine therapyn, saan tänään hakea postista.  :D Laitan kokemuksia sen suhteen siis myöhemmin.

Tällä hetkellä käytössä on 5-6 vuotta vanha Vidal Sassoonin suoristin, jossa on hieman kulumaa. Vaihdan lähinnä siksi uuteen, kun johto ei aina yhdistä, joten laite ei kuumene. Olen pitänyt kovasti vaihtopäistä, kun välillä hiukset ovat lyhentyneet ja välillä ovat pidemmät. Tulos ei ole kovin pysyvä, varsinkaan jos ei ehdi odottaa monta minuuttia että laite tosiaan olisi ihan kuuma. Ja ei taida kyllä kuumeta tarpeeksi tuokaan.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Onko totta, että on olemassa hellävaraisempia suoristusrautoja? Eikö nykyään kaikki ole jo keraamisia, joten sen pitäisi olla hellävaraisempia, mutta nyt kun mainostetaan näitä kaikkia 200e suoristurautoja joissa joku ioni tekniikka ja kuinka hellävarainen se on. Tietysti järjellä ajatellen miedompi lämpötila rasittaa vähemmän hiusta, mutta ei suorista niin hyvin, mutta entä tuollaiset lupaukset?
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Useimmiten kaikissa raudoissa on vain keraamiset pinnoitteet, jotka kuluvat pois, ja ajan myötä rupeavat raastamaan hiuksia. GHD:ssa on kokonaan keraamiset levyt. Miedompi lämpö tietty kuluttaa vähemmän, mutta sitten taas joutuu käsittelemään enemmän, joten aika plus miinus nollalle mennään.
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Charleen »

^ ja oon huomannut että GHD:llä saa kerralla kiharaa/suoraa eli sekin säästää hiusta kun ei tarvi montaa kertaa hinkuttaa samaa kohtaa :)
Kaisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2006, 19:47

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Nanette kirjoitti: Onko totta, että on olemassa hellävaraisempia suoristusrautoja? Eikö nykyään kaikki ole jo keraamisia, joten sen pitäisi olla hellävaraisempia, mutta nyt kun mainostetaan näitä kaikkia 200e suoristurautoja joissa joku ioni tekniikka ja kuinka hellävarainen se on.
Kyllähän GHD täyskeraamisena varmasti hellävaraisin suoristusrauta on, muttei siitäkään kannata kuitenkaan kahtasataa maksaa. Suomen hinnoissa on noidenkin kohdalla aika paljon ilmaa, kun briteistä saa GHD:t todella kätevästi tilattua noin 120 euron hintaan. ;)
1c F ii
Kukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 921
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 08:39

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Kokeilin tuliterää rautaani eilen. Remington shine therapy siis kyseessä. Raudassa on lämmönsäätö 180-230 astetta. Säädin lämmön kahteensataan, nopeasti lämpeni ja merkkivalo vilkkui kunnes rauta oli halutun lämpöinen. Täytyy vielä kokeilla pienemmälläkin lämmöllä. Luksusta kun ei tarvitse kokeilla enää kädellä, voiko ruveta suoristamaan.  ;D Vanha rautani on ihan kamala verrattuna tähän uuteen. Remington suoristi hiukset yhdellä vedolla! Vanhan rautani kanssa sain vetää hiuksia läpi monta kertaa ja siltikin jokin osa jäi laineille. Aamulla hiukset olivat vielä suorat, hieman pörröiset tosin. Yleensä aamulla suoristukset ovat kadonneet ja hius taas kiharalla/laineilla. Vanhan raudan kanssa näytti aamuisin siltä, ettei hiuksia oltu suoristettu. Remington liukuu myös todella hyvin hiuksen pintaa pitkin. En tiedä miten GHD voisi olla vielä parempi, mutta kyllä siitä sen 120 € maksaisin, jos se olisi vielä tätä 59,90 € maksavaa Remingtonia parempi! Hiukset kiilsivät käytön jälkeen, mutta en tiedä kiilsivätkö tavallista enemmän, avokadon ja e-vitamiinin ansiosta.

Hävettää kun olen pitänyt vanhaa Vidal Sassooniani "ihan hyvänä".  :-[

EDIT: Tukka suoristuu jo 180 asteella.
Viimeksi muokannut Kukka, 13 Marras 2008, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Stationery »

^ Näin tavaratalossa esittelyä päivän ajan tuosta raudasta ja jos en jo omistaisi GHD:tä niin hankkisin tuon varmasti, niin vakuuttavalta näytti tulos. Esittelijät tekivät kampauksia mm. mummojen kuivaan, permanentattuun ja hamppuiseen tukkaan ja wow mikä kiilto!  :-*
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^^Toi Remington kuulostaa hyvältä!

Mulla on sellainen ongelma, että mun ei tule käytettyä nykyistä rautaani, koska se on niin huono. Lämpeneminen kestää melko kauan, hiussuortuvan joutuu vetämään raudan läpi useamman kerran että se suoristuu ja kesken suoristuksen raudan joutuu aina jättämään kerran tai pari lämpenemään lisää kun suoristamisesta ei enää tule mitään kun se ei tunnu suoristavan.  ::)

Oon nyt harkinnut uuden raudan hankintaa, jotta voisi välillä suoristaa hiuksia ilman että hermot menee. Maksimihinta saisi olla tuon n.60 e, ei missään nimessä enempää koska käyttöä mulla ei kuitenkaan ole suoristusraudalle niin usein. Tuo Remingtonin Shine Therapy voisi hyvinkin olla varteenotettava vaihtoehto. Kuinka pitkä johto tuossa on?

Tuo levyjen mahdollinen kuluminen ei sinänsä ole ongelma, koska Remingtonin nettisivuilla luki että laitteella on 4 vuoden takuu ja levyt on suunniteltu kestämään käyttöiän eli tuon 4 vuotta, joten jos levyt kuluu pahasti niin tuotteen saa varmaan takuuseen.
Viimeksi muokannut Hunajapupu, 12 Marras 2008, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Kukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 921
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 08:39

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kukka »

^Johto on 1,8 m. Ohjekirjasessa lukee että on 3 vuoden takuu, mutta en sitten tiedä kumpi pitää paikkaansa.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Katsoin tuota Anttilan sivuilta ja siellä luki myös tuo 3 vuoden takuu, joten ilmeisesti se onkin sitten 3 vuotta.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja keesha »

No minä tein myös pikku etukäteisjouluostoksen itselleni ja kävin hakemassa uuden suoristusraudan. Ostin babylissin wet and dry -raudan, koska sen levyt tuntuivat kaupassa olleista vaihtoehdoista parhailta. Parin käyttökerran jälkeen oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Hinta-laatusuhteeltaan tuo on erinomainen: rauta on kevyt, ei polta näppejä ja liukuu hiuksissa kuin unelma, sekä tärkein tietysti että suoristaa vaivattomasti. Hyi tuon vidal sassoonin voisin heittää vaikka ikkunasta pellolle, miten oonkin tyytynyt niin huonoon. Tai sitten se on vaan mennyt tosi nopeesti (n.6kk) ihan paskaksi. Ne levyt ei kyllä luista yhtään ja tuntuu että repii viimeisetki hiukset päästä. En suosittele kellekään.  >:( Kyseessä siis ne kivan pirteen väriset raudat mitä kauheena mainostetaan Anttilassa.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Nanette »

^Minulla on juuri tuo nyt sinun ostamasi rauta ja ihnoan sitä tosi paljon. Se repii mun hiukset irti kun siinä on se ura vettä varten. Suoristaa kyllä aika hyvin, mutta ei tee läheskään niin kiiltävää ja suoraa kun koulussa käyttämäni raudat. Maksaahan ne tietenkin enemmän, mutta olisi sen arvoisia. Täytyy varmaan joulun jälkeen ostaa parempi.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ No mun lyhyisiin hiuksiin tuo toimi kyllä tosi hyvin, ei repinyt tosin kuin tuo vidalin.  >:( Eri asia sit varmaan ku ne keraamipinnat kuluu tuostakin, mut entinen babyliss oli n. 5 vuotta vanha ja sekin oli parempi kuin tuo tänä vuonna ostamani vidal, mutta se hukkui jonnekin kavereille. Tuosta uudesta babylissistä tykkään kyl myös.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Mulla oli tuo Babylissin Wet And Dry rauta ja ei toiminut tässä tukassa yhtään (luonnonkihara, pitkä). Ei suoristanut kunnolla ja tuntui repivän hiuksia. Ghd:t toimii kyllä maineensa arvoisesti tässä kuontalossa ja säästää hiustakin kun yhtä kohtaa ei tarvi suoristaa kun kerran.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Tristy

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Millä olette putsannut suoristusraudan levyjä? Mulla juuttui rautaan muotoilutuotetta eilen, kun jouduin äkkiä muotoilemaan hiuksia illalla uudestaan, vaikka olin aamulla laittanut niihin vahaa ja lakkaa. Yritin rapsutella, hinkata ja pyyhkiä kostealla, mutta en saanut kaikkea pois. Tosin kauheasti en viitsinyt raapia, ettei pinnoite kulu. Rauta on ihan perusbabyliss.
Vastaa Viestiin