Suoristusraudat

Leikkaukset sekä kampaukset
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Mena »

Husky kirjoitti: Itse hankin viikonloppuna ekaksi raudaksi tämän http://www.eleven.se/en/vidal-sassoon-n ... -4508.html

Olen kans ihan kädetön raudan käyttäjä mutta tuo vaikuttaa oikein mainiolta laitteelta. Saan suoraksi otsiksen ja vähän käänneltyä latvoja sekä aseteltua tukkaa paremmin takaraivon pyörteen kohdalla. Mun tukka on siis vähän lyhyempi kun diabolicatin.
Tilasitko ihan tuolta vai ostitko jostain muualta? Mä rakastuin, totahan saa näköjään pinkkinä!  :D
Husky
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2022
Liittynyt: 12 Syys 2006, 09:04

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Husky »

Cittarista ostin. Siellä oli oransseja, turkooseja ja pinkkejä. Anttilassa oli sitten myös vihreitä.

Ihan toimiva perusrauta kun vaan oppii sitä käyttämään. Tykkäilen kyllä.
Lyhyt poikatukka liukas ja taipuisa. Toimivat tuotteet O&H, Small talk, XZ Tyrnitehis, EHS Hunajahoitis.
Miho
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 283
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 09:57

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Miho »

Minäkin satuin ostamaan tuon VS Nanon viikonloppuna Prismasta (29,90e). Ja pinkkinä tietty ;) Ensimmäinen kosketus itselläni suoristusrautaan ja mitä nyt yhdesti olen kerennyt testailemaan, niin hyvin toimi. Jos tuolla saa ja oppis vielä tekemään vähä kiharaa, niin ois just bueno.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Anttilassa on tarjouksessa OBH nordican suoristusrauta mallia Pro straight 3069.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä? Yritin googlettaa, mutta ei edes obh nordican omilta sivuilta löytynyt tietoa kyseisestä suoristajasta.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
petomaani

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Pörröpään tavoin sama merkki ja malli (ja toivottavasti myös värikin!) eksyy mun kapsäkkiini perjantaina. Ja vinkkejä niiden kikkuroiden tekoon otetaan vastaan ilomielin.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Mustikka kirjoitti: Anttilassa on tarjouksessa OBH nordican suoristusrauta mallia Pro straight 3069.
Kävinpäs ostamssa itselleni kyseisen raudan - vallan mainoa vekotus! Ajattelin, ettei tuohon hintaan voi saada hyvää, mutta mun vähäiseen käyttöön tuo toimii. :) Raudassa on keraamiset rautaosiot ja laite liukuu tukkaa pitkin todella kevyesti eikä kuulu sitä kamalaa ritinä-ääntä. Laitteessa ei  ole lämmönsäätöä (200C'), mutta se ei minua oikeastaan haittaa koska en osaisi niillä säädöillä kuitenkaan kikkailla. Raudalla sain taiteiltua kivan kiharakiehkurankin, mutta taitaa kuitenkin olla hieman liian leveä siihen tarkoitukseen.

Pähkäilin aikani VS:N Nanon ja tämän raudan välillä, mutta päädyin Pro Straightiin, koska rauta vaikutti kestävämmältä ja oli halvempi. Lisäksi mulla tuo nano ei luistanut tukkaa pitkin läheskään yhtä hyvin kuin Pro.
Viimeksi muokannut Mustikka, 18 Loka 2008, 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Elisaka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 83
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 15:08

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Elisaka »

Kävin minäkin ostamassa Vidal Sassoonin nano:n ja kohta alan testaamaan, miten kiharoiden tekeminen onnistuu. Siihen tarkoitukseen sen ostinkin, kunnes hiukset kasvavat vähän ja suoristus näyttää hyvältä tässä päässä.
1b F ii
tukutuku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1308
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja tukutuku »

Mulla on ollut tähän asti jotkut Babylissin perusraudat, joissa ei ole ollut mitään ylimääräisiä ominaisuuksia. Tykkäsin niistä aluksi, mutta ovat selvästi kuluneet käytössä ja lisäksi mua on ärsyttänyt aikakatkaisun puuttuminen, mulla kun on paha tapa hermoilla siitä, oonko jättänyt töpseleitä seinään. Viime tiistaina tein 40 minsan lenkin pyörällä töistä kotiin ja takaisin kattomaan oliko töpseli seinässä ja sen jälkeen päätin tilata uudet raudat.

Mun GHD IV stylerit saapuivat tänään ja ehdin jo vähän testata niitä. Ne on kyllä jostain ihan toisesta maailmasta. Ei noita mun vanhoja rautoja voi edes kutsua tän jälkeen suoristusraudoiksi. Noilla saa tosi vaivattomasti tehtyä sen, mikä oli vanhoilla raudoilla aikamoinen urakka. Hintavat olivat, mutta luotan siihen, että pärjään niillä ainakin seuraavat 15 vuotta. Ihan loistopelit, ja se automaattivirrankatkaisukin pitäis löytyä. Yks töpseli vähemmän stressattavana...
"Oh my dog. Oh Long John. Oh Long Johnson. Oh Don Piano. Why I eyes ya, all the live long day?"
Pörrö

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Pörrö »

Hei!

Te joilla ei ole halua laittaa yli 200 euroa suoristajiin, niin voin suositella viikonloppuna ostamaani Remingtonin shine therapy-suoristajaa. Sitä esiteltiin Stockalla ja ostin kuulemma viimeisen, mutta en tiedä tuleeko niitä lisää jossain vaiheessa. En lähtisi ehkä ostamaan Remingtonin muita malleja (halvempia), koska vaikuttivat samanlaislta, kuin kaikki muuta markkinoilla olevat halpissuoristajat. Tämä shine theraphy on tosi hyvä. Saan 5 minuutissa kiharat (ihan oikeasti!!) ja raudan lämpöä voi itse säätää 180-230 asteeseen. Hiuksiin tulee ihan mahtava kiilto ja suoristus on tosi helppoa. Eli saa ainakin tarpeeksi kuumaksi. Niin ja tässä on se automaattinen virrankatkaisu. Suosittelen, vaikka mulla ei ole ollut käytössä muita suoristajia aikaisemmin. Kuva
Viimeksi muokannut Pörrö, 04 Marras 2008, 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Pitäiskö suoristusraudoista tehdä sellanen kysely tän ketjun alkuun että mikä on hyvä? Voiko sen tehdä vielä jälkikäteen?

Ajattelin ihan vaan itsekkäästi helpottaa ostopäätöstäni ja sillä tätä täällä ehdottelen. Jokainen voisi merkata sen mistä tykkää. GHD nyt voittaa kuitenkin, mutta ehkä listalle pääsisi muutama muukin.
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Henk. koht. minusta tuollainen kysely on melko turha.. Tosiaan, koska lähes kaikki äänet kasaantuvat joka tapauksessa GHD:lle, ja muita satunnaisia rautoja äänestää ehkä yksi tai kaksi. Lisäksi vielä, jos pitäisi listata sekä malli että merkki, niin siinäkään ei ole järkeä, eikä taas järkeä laittaa pelkkää merkkiä.
Nea/ Fashioned in Finland
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2673
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 18:53

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Nea/ Fashioned in Finland »

Käytössä on ollut parit Remingtonin raudat ja ihan ok:than nuo ovat mutta kovassa käytössä kuluvat kuitenkin turhan nopeasti. Selvästi oikein raastaa jo tukkaa, ikää alle vuosi. Satunnaisessa käytössä ovat kyllä ihan kelvolliset :). Tuossa välissä kokeilin Rowentan (?) Elite model look tms rautaa ja se oli ihan järkky! Tukka jäi jumiin raudan reunoihin ja kun tukkaa lähti tarpeeksi, heivasin sen mäkeen  :P. Nyt olen päättänyt saada joululahjaksi GHDn ;). Kunhan vain saa mallin päätettyä... Siis haluanko maksaa extraa lkonäöstä vai otanko ihan perusraudat  ;D.
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

_____________________________________
http://fashionedinfinland.blogspot.com/
Kaisuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 285
Liittynyt: 11 Tammi 2008, 10:16

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Kaisuli »

olen jo kauan metsästänyt värkkiä, jolla saisin kestävät kiharat liukkaaseen tukkaani. tai kyl kiharat mun päässä pysyis, jos ei tarttis ulos astua... :D no, sain kaveriltani lainaan ghd:t, joiden toivoin todella olevan ratkaisu tähän iänikuiseen ongelmaani.oon nyt kokeillu kolme kertaa, mut en oo täysin vakuuttunut :(

ekalla kerralla koko homma meni plörinäks, kun tein homman vähän miten sattuu. tokalla kertaa tein homman todella huolellisesti ja tuloskin oli hyvä, kesti aika hyvin koko päivän (ei tosin ollu kostee ilma) ja kyllä seuraavanakin aamuna hiukset oli kiharalla, mut niin takkuiset, että ei sillä päällä ois mihinkään voinu lähtee. mutta mutta, aikaa tämän tuloksen saamiseen meni reilusti yli tunti! :o jaoin hiukset klipseillä osioihin ja suihkautin lämpösuojaa yhteen suortuvaan kerralla,vedin sen raudan läpi, kieritin suortuvan sormen ympärille ja laitoin sen pinnillä päänahkaan jäähtymään. eli ei jotain, mitä jaksaisin joka aamu tehdä...

nyt on kolmannen kiharakokeilun jälki päässä, tällä kertaa vaan suihkautin lämpösuojaa ja kieritin suortuvan sormen ympärille ja laskin alas jäähtymään. kiharat on ollut päässä n. neljä tuntia, ja kyl ne aika paljon on suoristuneet (olin ulkona kosteassa ilmassa ehkä kaks minuuttii...). äh, emmä tiiä, ehkä mä odotan ihmeitä...

on ghd:t selkeesti paremmat kuin mun omat suoristusraudat, mut en mä oo varmaa haluunko näihin sijoittaa 120e ku tulos ei kuitenkan ollu mitenkään mind-blowing. Toisaalta haluisin kuitenki ostaa sellaset. Voih, kuinka olisinkaan toivonut, että nää olis mullistaaneet maailmani!
TiGi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 18:26

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja TiGi »

Nea kirjoitti: Käytössä on ollut parit Remingtonin raudat ja ihan ok:than nuo ovat mutta kovassa käytössä kuluvat kuitenkin turhan nopeasti. Selvästi oikein raastaa jo tukkaa, ikää alle vuosi. Satunnaisessa käytössä ovat kyllä ihan kelvolliset :).
Samaa mieltä! Itse sain Remingtonin raudan joululahjaksi ja kuluma alkoi näkymään jo kuukauden käytön jälkeen. Muuten olen ollut ihan tyytyväinen.
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja zubi »

Triina kirjoitti: Mihin te laitatte raudat käytön jälkeen jäähtymään?
Mä säilytän fööniä ja suoristusrautaa "esteettisesti" semmosessa korikärryssä ja heitän raudan vaan sinne suoristuksen jälkeen. Jätän johdon mytylle, en siis kierrä sitä kuuman raudan ympärille. Luulisin, että jäähtyy tuolla tavalla ihan turvallisesti.

Mulla on alkanut vähän mennä hermot Vidal Sassoonin rautaani, joka taitaa olla sama malli kuin Huskyn hankkima. Ihan hyvinhän tuo on reilun vuoden mua jo palvellut, mutta suoristustulos ei tahdo pysyä. Rauta ei lämpene ehkä tarpeeksi kuumaksi tai jotain, en tiedä oikein mistä kiikastaa... Joudun vetämään raudalla saman kohdan monta kertaa läpi ennen kuin tulos on edes jotenkuten pysyvä. Mulla taipuilee tosi voimakkaasti latvat eri suuntiin ja tarvitsisin hyvän raudan, jonka muotoilutulos säilyisi oikeasti ihan koko päivän. Houkuttaisi ihan hirmuisen paljon tilata GHD:t. Ainakin kampaajan tekemän GHD-muotoilun jälki on aina ollut todella hyvä.
Vastaa Viestiin