Suoristusraudat

Leikkaukset sekä kampaukset
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Tässä uusi ketju keskustelulle suoristusraudoista. Vanha ketju on arkistoitu tänne, ja ilmakihartimille yms. on oma ketju täällä.
Viimeksi muokannut Luomo, 03 Elo 2008, 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Osaisiko joku asiasta tietävä sanoa, onko suoristusraudasta mitään hyötyä piikkisuoralle, vähän vajaa olkapäämittaiselle tukalle? Ongelmana on, että jos pidän hiuksia auki, ne lätsähtävät pitkin päätä lirun näköiseksi, vaikka käyttäisi mitä tököttejä. Myös hiusten päälliosa näyttää pörröiseltä. Olen kuullut kauheasti kehuja GHD:sta, mutta hinta hirvittää, varsinkin jos siitä ei loppujen lopuksi ole mitään hyötyä minulle.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Minä sanoisin, että ei ole hirveästi hyötyä. Ei se ainakaan tuohon hiusten lätsähtämiseen auta yhtään, pörröisyyteen ehkä kyllä. Lätsähtämiseen auttaa hyvä föönaus, jonka pohjalla on käytetty jotain tuuheuttavaa ainetta, kuten Tigin Big&biggeria tai Cockya. En tiedä, olisiko sinulle Volumasterista iloa, mutta veikkaisin, että enemmän siitä kuin suoristusraudasta.
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Tuo Volumaster on ilmeisesti se vähän kreppiraudan näköinen laite? Minulla on käytössä Tigin Superstar -föönausneste ja Cocky, ja niilläkään tukka ei pysy ilmavana vaikka föönaisin miten. Hiusten paino lätsäyttää ne pitkin päätä, joten ajattelin, että ehkä jollain järeämmällä aseella saisin tyven pysymään ilmavana. Tuo Volumasterkin taitaa maksaa rapiat 60e? Onhan mulla kyllä kaappien kätköissä ikivanha kreppirauta, saisikohan sillä tyveä kohotettua? :)
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ En tarkalleen tiedä, miten se Volumaster toimii, mutta kreppiraudasta ainakin varmaan jää ikävät laineet tyveen. ;D Kannattaa kokeilla myös paplareita, minä laitan kuohkeat hiukset halutessani vielä paplarit päähän föönauksen jälkeen. Käytäthän föönauksessa isoa pyöröharjaa apuna?
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Tää menee jo varmaan ohi aiheen, mutta föönaan siis pää alaspäin ja sen lisäksi käytän paksua ilmakiharrinta, joka on niin kuin pyöröharja, mutta tyvi ei vaan jaksa pysyä ylhäällä tarpeeksi pitkään. Ihmettelin tuota Volumasteria, kun se näyttää ihan kreppiraudalta, että eikö siitäkin sitten jää sellaiset krepit tyveen? Tosin jos ne laittaa vaan ihan alimmaisiin hiskerroksiin ja naamioi sitten sen päälliosan sileillä hiuksilla, niin toimisikohan se silloin  :D
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Efva »

Tuo on juuri se haaste Volumasterin käytössä, eli päällimmäisiä hiuskerroksia ei voi krepata juuri sen jäljen näkyvyyden takia. Ajatuksena on, että alempien kerrosten kreppaaminen nostaisi sitten niitä ylempiäkin. Vaatii harjoittelua ja sittenkin toimii vain jotenkuten, ei mikään ihmelaite ole tuo.:)
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Luna »

Sanoisin kyllä että tuon mittaisissa hiuksissa ei voi paino olla esteenä vaikka olisi kuinka paksut hiukset, vaan kyse on joko vääristä tuotteista tai väärästä muotoilutekniikasta. Itse suosittelen lämpimästi selaamaan seka muotoilu- että hoitopuolen ketjuja, niistä on paljon apua  :)
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Kuivaatko varmasti hiukset täysin kuiviksi? Yleensä se on syy lässähtämiseen.
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Kokeilin käyttää tyviin tuota ikivanhaa kreppirautaa ja sehän tuntuu toimivan, tosin ei sovi kiireisinä päivinä, kun tuossa kestää varmaan puoli tuntia lämmetä käyttökuntoon. :)

Kuivaan kyllä hiukset kuiviksi, tiedän, että kosteat hiukset lätsähtävät. Tätä ongelmaa ei minulla ole ollut, kun hiukset olivat tuohon korvan kohdalle, vaan silloin ne pysyivät kuohkeina. Nyt kun ne on pidemmät, niin lätsähtävät. Valitettavasti vain tuo korvamittainen tukka ei minulle sovi, koska tukan on pakko yltää kiinni tai sitten oltava ihan lyhyt ja sekin on kokeiltu eikä sopinut minun tyyliini. Kiitoksia vastauksista kaikille, tästä meinaa tulla jo kohta Caroliinan lätsähdystukkaketju.  :D
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Liina »

Caroliina: Mulla taas suoristusrauta on ihan ehdoton mun piikkisuoralle lättänälle tukalle! Mun tukka on tosin vaan muutaman sentin korvan alle. Raudan kanssa suoralle tukalle sopii ainakin alkoholipitoiset föönausnesteet ja esim. Tigin Big&Bigger. Varsinaiset suoristusvoiteet ei sovi mulle ainakaan, koska ne lässäyttää (joskus käytän niitä suojan latvoissa). Käytän rautaa siten, että nostan sillä tyveä koholle ja taivutan latvoja tai sitten kiharran laineelle (tässä on vielä harjoittelemista). Rautana mulla on BaByblissin Wet&Dry, mutta käytän sitä aina kuivana. Mä luulen, että suoralle tukalla GHD voi olla rahanhaaskausta, voi olla että sen "liukkaus" on vaan haitaksi. Mulla tosin on lasimaiset hiukset, jossa liukuu santapaperikin  ;D
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

^Voisinkin investoida johonkin edullisempaan suoristusrautaan, GHD:hen en tosiaan viitsi törsätä, kun tyvikohotusta saa varmasti aikaan halvemmallakin vehkeellä ja tosiaan haluaisin saada myös sileän pinnan hiuksille. :) Onko tuossa Babylississa keraamiset ne suoristuslevyt? Vai onko niitä muunlaisia edes myytävänäkään... Onko marketeissa myytävissä raudoissa eroja vai onko ne kaikki yhtä haitallisia hiuksille?
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Liina »

^BaBylississä on keraaminen pinnote, kuten lähes kaikissa perusraudoissa. Ne on siis hellävararaiset niin kauan kun pinnote pysyy ehjänä. Valitsin nuo alunperin sen takia, että nuo on kätevät kädessä, ei kovin suuret ja aika kapeat. Lisäksi kuumenee tarpeeksi kuumaks (200 astetta). Hinta oli 35 € viime talvena. Vanhassa ketjussa oli paljon kokemuksia noista ja monista muistakin markettiraudoista.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja ellen »

Osaisiko joku vinkata miten saisin raudoilla aikaan sellaista isompaa, rennompaa kiharaa? Saan tehtyä kyllä oikein hyvin tiukkaa ja spiraalista kiharaa, mutta haluaisin saada aikaan myös sellaista isompaa ja rennompaa kiharaa. Miten ihmeessä oikein asettelen raudan ja liu'utan sen hiusten läpi, että saan isoa kiharaa sen tiukan ja spiraalisen sijaan?
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Suoristusraudat

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Isompi hiusosio kerralla ???
Vastaa Viestiin