Spiraalipermis?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
apric0s

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja apric0s »

mulla kans spiraalipermis :) ne tehtiin ihan tavallisilla permisrullilla (voi niilläkin tehdä!), ja siinä meni noin 6 tuntia, kun sitä tehtiin, kun on sen verran paksut hiukset kyseessä, ja sitten lopussa kun se permis oltiin tehty, niin laskin ne rullat, niin niitä oli about 180, eli noin 3 kertaa enemmän, kuin tavallisessa permanentissa, paino aika kivasti  :D  ;D
mulla nää on pysynyt ihan hyvin spiraalilla, nää on nyt vaan vähän latvoista kuivat, kun oli muutenkin niin käsitelty hius kyseessä.. ja hiukset on mulla noin puoleen selkään asti, vähän alle.

niin ja jotkut kun ihmetteli, että miks jotkut kampaajat ei suostu tehdä spiraalia, niin se voi johtua siitä, että siinä menee oikeesti niin kauan aikaa! nimittäin ne osiot on ainakin 3 kertaa pienempiä, kuin tavallisessa permanenttissa, ja sitten jos on viel paksu ja pitkä hius kyseessä, niin siinä menee vielä kauemmin aikaa... meinaa jos joku kampaaja vääntää teille jotain spiraalia, ja siinä menee leikitään nyt jotain 4h, niin kuinka monta leikkausta ja tollasta se on ois siinä ajassa ehtinyt tehdä..?? jos perustan joskus liikkeen, niin jos tekisin spiraalin, niin ottaisin siitä tuntipalkan :D
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Oh ja voih, tuli nostalginen olo... Mulla oli abi-vuotena spiraalipermis eli yli 10 vuotta sitten. Tykkäsin siitä kovasti silloin, kun sitä aiemmin mulla oli ollut vaan tavallinen permispörhö. En muista yhtään miten ne tehtiin, mutta kiharat ei kyllä muistaakseni kestäneet yhtä kauan. Sormilla tai tosi harvalla kammalla niitä selvittelin ja välillä kiertelin kiharat patukoiden ympärille, että muoto pysyisi. Mutta se oli silloin se...
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Mulle laitettiin "spiraalipermis" elokuussa ja voi kääpä että ärsytti. Ne ei olleet spiraalikiharoita edes heti permiksen jälkeen(paitsi niskasta) ja hiusten kunto käsittelyn jälkeen oli jotain aivan kamalaa. Hiuksia ei enää saanut millään konstilla selviksi, kun latvat menivät ihan kuivaksi purkaksi ja hiuksia alkoi lähteä ihan järkyttävästi (Oli kuitenkin lähes rintsikkapituiset hiukset ja tarkoitus oli kasvattaa ne pidemmiksi. niinpä niin)... Päälaelta oli hiukset katkennut ja sain sietää sellaista länttiä jossa oli sentin siili. Nyt on n. 5 cm pituisiksi kasvaneet ja törröttävät söpösti suoraan ylöspäin (antenni! <3 *ottaa yheyttä alieneihin*).&nbsp; Parin viikon päästä oli niin sietämätön olo sen takkupesän kanssa että pistin avokin leikkaamaan hiukseni olkapääpituisiksi... Tosin hänen hiustenleikkuutaidoillaan näistä tuli paljon lyhyemmät. No, kuka käski antaa miehen, joka ei tiedä edes mikä on ranskanletti, leikata hiuksiaan.&nbsp; ;D
Onneksi en ota hiuksiani niin vakavasti; nehän kasvavat kuitenkin takaisin! Ja arvelinkin jo etukäteen että permanentin jälkeen on luvassa kunnon hiuskatastrofi, mutta silti piti hankkia. Spiraalipermistä en nyt kuitenkaan vähään aikaan ole uudestaan hankkimassa...

edit: Oli kyllä tuossa permiksessä jotain hyvääkin, eipähän tukka rasvoitu läheskään yhtä nopeasti ja nyt kun ovat leikattu lyhyemmäksi niin ovat muutenkin tosi helppo pitää kivan näköisinä. =)
Viimeksi muokannut Inotti, 12 Marras 2006, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

Ahaa, spiraalipermiksen pitäisi näyttää korkkiruuveilta ja siihen on erilaiset rullat. Hyvä tietää.

Mulle muutama vuosi sitten laitettiin tavallinen permanentti paikassa X ja se kesti n. 3 viikkoa eikä ollut missään vaiheessa hyvä. Otti päähän. No menin sit hairstoreen ja ne siellä halus laittaa mulle just nimenomaan spiraalipermiksen ja sen laittoi joku joka teki sen ekaa kertaa. Rullat oli kyllä ihan tavalliset eikä lopputulos näyttäny yhtään normaalipermistä erilaisemmalta. Nekään kiharat ei kestäny montaa viikkoa. Jostain syystä mun hiuksissa ei pysyny kiharat sitten millään mutta hiusten kunto meni ja leikkasinkin ne ihan pätkiksi. Penskana mulla pysy permanentti hyvin.

Mutta varmaa on että permistä en enää ota. Nuokin otin äidin vinkistä että saisin paksumman näköset hiukset. Just. Virhe.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Ice »

rullat eivät välttämättä ole mitenkään erilaiset, vaikka kaikenlaisilla kartioilla ja patukoilla voi toki tehdä
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja MAS »

selittäkääs joku vielä tyhmälle tää asia auki.. eli kun nyt olin tukkani käräyttämässä spiraalipermiksen otossa. Tehtiin tavallisilla rullilla ja kun siinä sitten yritin pistää vähän vastaan että ei tämä nyt oikein ole spiraali vaan pystyrullaus, niin kampaaja vaan sanoi että kyllä on, rullaus on sellainen että tulee spiraalia. Käytännössä tarkoitti sitä että näytti rullaavan muuten tavallisesti sileänä rullan ympärille, mutta aloitti keskeltä ja sitten rullasi eka toiseen laitaan ja sitten toiseen.

Lopputulos: "kihara" näyttää sellaiselta narumopin kierteeltä, ei ollenkaan korkkiruuvilta.. protestoin lopputuloksesta, mutta vastaus oli että minun tukkaani ei varsinaista korkkiruuvin näköistä saa millään (hento lasihius). Oliko tämä nyt oikea spiraali?
1b F ii
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Ice »

täällä on aiemmin todettu, että se oikea spiraali pitää kiertää itsensä ympäri rullausvaiheessa, eikä sinänsä sileänä rullalle. Eli ilmeisesti tuo päässäsi oleva on tosiaan sitä pystyrullausta, kyllähän se ehkä vähän spiraalilta näyttää ensimmäisen viikon ajan

toisinsanoen mene valittamaan kampaajalle, ensinnäkin siitä rullaustyylistä (jota ikävä kyllä opetetaan muuten ainoana ja oikeana spiraalipermiksen teossa joissain paikoissa) ja toiseksikin siitä että tukkasi on entinen sen permiksen takia

ja kyllä siihen hentoon lasihiukseen saa ihan korkkiruuvinkin, oikealla ainevalinnalla, oikealla rullauksella -vaikkei se ehkä näytä niin hyvältä kuin jossain toisessa hiuslaadussa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
MissWorld

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja MissWorld »

Mulla oli joskus spiraalipermis. Hiukset oli vähän yli olkapäiden ennen permiksen ottoa, ja sitten ne lyhentyki sen permiksen takia suunnilleen leukamittaisiksi.&nbsp; >:( Taisvat vissiin tehdä liian pienillä rullilla vaikka kylläkin sanoin etten sitten halua pienillä rullilla juurikin ton lyhentymisen takia. Kyllä siinä meinas itku päästä kun lopputulos ei ollutkaan yhtään sitä mitä halusin ja jouduinkin sitten aikani hiuksia pitämään kiinni.&nbsp; :-X
poppadom

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja poppadom »

Hei,
voisikohan joku ammattilainen kommentoida seuraavaan.

Menin tanaan paikallisen kampaamoketjun opetussalonkiin permanenttiin (pystyrullaus nahtavasti, vaikka mulle se myytiin spiraalina) ja tulos ei ole mieleen - kiharaa kun ei ole, laineita vaan. Sanoin sen jo tyon paatyttya (aamu yhdeksasta iltapaiva neljaan!), mutta opiskelija vaan sanoi, etta mun taytyy antaa pari paivaa aikaa kiharalle muotoutua. Lisasi viela, etta han kylla kaytti ihan oikeita aineita mun hiuksille (kestovarilla varjatylle), siina ei siis vika.

Loppujen lopuks se likka leikkas mulle kerroksia ja nyt lyhyin paallishius on kiharahko (mutta ei spiraalia), mut muuten on laineita tai taipuu vain latvoista. Tahan mennessa hankkimani permikset (siis suomessa silloin lukioaikana 90-luvulla) yleensa vaan laimentu parin ekan viikon ja paivan aikana. Ei suinkaan parantunut ajan myota.

Pitaisko mun menna pyytamaan korjausta asiaan nyt jo heti vai todella odottaa kiharan ilmestymista, tuota en oo ikina kuullut aiemmin... :)

Hius on aika hyvassa kunnossa tuon jalkeen, mutta kuinkahan pian kannattais yrittaa uusiks. Meinaan, et jos ne heti yrittaa tarjota korjauspermanenttia... kannattais kai pitaa vahan rekkutaukoa? Viikon, kaks?

Kiitos neuvoista :)
Sanna
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Mun vakikampaajani ihmetteli miten olin saanut tehtyä permanentin itse kotona. Hän puhui (normi) permisrullien laiton vaikeudesta jne. Kerroin että käytän taivuteltavia kampauspatukoita permiksen omatoimiseen kotisuoritukseen, hän totesi et no joo.

Mun tukkani on tällä hetkellä keskipitkä ja tein syyskuussa siihen kotipermanentin kaupasta saatavilla aineilla. Mul meni kaksi PolyLock-permispakkausta. (As a sidenote: oon kokeillut myös Polylock vaahtopermistä, mutta vaikka teoriassa sen pitäisi vähentää yleistä sotkua, niin sen aineen valuminen on yhtä helvettiä.. tuntui kuin olis ollut Cube:ssa jossakin niistä huoneista..)

Vähättelemättä muita työvaiheita toisen kustannuksella, monesti permiksen epäonnistumiseen johtaa muun muassa rullille laitettujen hiusten luokaton märkyys. Pois se!! Käytä sitten h-kuivaajaa tai muuta vuoden turhaketta, käsissäsi on hiustesi tulevaisuus, se ainoa semifinaali koskaan.

Spiraalipermiksestä sit viimein puhuttaessa, tykkään käyttää aika ohutta, n. 8 ja 10mm. patukkaa. Kierrän hiusosion varovaisesti, mutta riittävästi hiusta jännittäen patukan alaosaan (riippumatta kiertosuunnasta) ja siitä kiertäen patukan yläosaan. En harrasta hiusosion kieputtamista akselinsa ympäri, mistä tääl on puhuttu. Tulos tuolla narunpudonnalla tod. näk. kestää sen aikaa kun ehdit esiintyä perheellesi ja ystävillesi, kenties prisman parkkiksellakin. Sit toi nautinto on jo ohitse.

Mä melkein suosittelisin pienempää rullaa/patukkaa, mitä olit ajatellut. Näin kiharat pysyvät luotettavammin, kuin suosittujen 15-20mm patukoiden kanssa permanentatut hiukset. Kihara loiventuu aikaa myöten, muutamassa viikossa kuitenkin. Jos teit kaiken oikein, spiraalimaisesti kierätämät kiharasi loiventuvat mielestäni enemmän kuin tavis permisrullilla.



Viimeksi muokannut irtohius, 19 Marras 2017, 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Zessa kirjoitti: Mulla oli juurikin tuo spiraalipermis viime syksynä..Hiukset oli lapaluiden tietämille. Ne rullattiin pystysuuntaan spiraalirullilla. Spiraalirullat oli sellaiset tavallaan kolmionmalliset rullat eli ei perinteiset rullat. Kampaaja sanoi silloin, että kaikilla paikoilla, jotka mainostavat spiraalipermistä, ei ole edes oikeita rullia siihen. Tiedä sitä sitten, mutta näillä kuitenkin tehtiin. Ohjeeksi sain, että tukkaa ei saisi harjata auki ollenkaan, vaan harvapiikkisellä kammalla (sain kampaajalta ilmaiseksi yhden, kun minulla ei sellaista ollut!!) tulisi tukkaa kammata selväksi. Näin ilmeisestikin aina permiksen jälkeen. Myöskään tukkaa ei saanut pestä pariin vuorokauteen, jotta rikkisillat saisivat vahvistua uuteen muotoonsa rauhassa. (tai jotain)&nbsp; Muuten sitten piti rutistella kiharanvirkistäjällä (mulla käytössä PPS Be Bent) kiharat esiin.

Tukasta tuli sinänäsä todella ihana, kiharat oli spiraalia aina siihen asti, että sitten 3:n kuukauden jälkeen leikkasin hiukset n.5 cm:n pituisiksi kun hiukset kärsi käsittelystä aika lailla. Hiukset taisi olla hiukan liian huonossa kunnossa ennen permistä.. :-\

Niin ja hinnasta: Tavallinen permis maksoi 70 euroa pitkään tukkaan ja spiraalin sai 85 eurolla..
😮 Permis seittemälläkympillä!! Saako enää mistään??

Sit toisekseen, kohottaako spiraalipermis tukkaa yhtä hyvin päänahasta kuin tavispermis? ..
Vastaa Viestiin