Spiraalipermis?

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Hei, nyt tietoa/kokemuksia spiraalipermiksestä! Tiedän siitä oikeastaan vain sen, että siinä hiukset rullataan jotenkin pystysuuntaan ja että kaikki kampaajat eivät suostu sitä tekemään. Netistä ei ainakaan suomeksi löytynyt juuri tietoa.

Etenkin seuraaviin kysymyksiin olisi hienoa saada vastauksia: Kuinka pitkät hiukset pitää olla, jotta spiraalipermis voidaan laittaa? Millainen se on "käytössä"? Miten eroaa hoitonsa osalta tavallisesta permiksestä? Entä rasittavuusasteeltaan? Kestoltaan?
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Jos tarkotat sellasia korkkiruuvi kiharoita niin mulle laitettiin ihan samalla lailla kun tavan permanentti mutta rullat tosiaan kierrettiin pystysuuntaan.Kiharat pysyi korkkiruuveilla n.viikon verran ja sitten se oli tavallista kiharaa.En harjannut hiuksia vaan muotoilin rutistelemalla ja sormin haromalla.Muuta en oikein osaa tosta kertoa.Aikaa tästä on jo useempi vuosi ja tukka oli sillon melkein leukaan asti.
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Aika oudolta kuulostaa, että vaan viikon pysyisi ne korkkiruuvit.  ??? Sittenhän voisi saman tien ottaa peruspermiksen. Täytyyhän niissä nyt jotain eroa olla, siis ihan vaikka kuukauden jälkeenkin?
hairyfairy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 17:53

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja hairyfairy »

No ainakin on hintaero  ;D
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Mulla oli juurikin tuo spiraalipermis viime syksynä..Hiukset oli lapaluiden tietämille. Ne rullattiin pystysuuntaan spiraalirullilla. Spiraalirullat oli sellaiset tavallaan kolmionmalliset rullat eli ei perinteiset rullat. Kampaaja sanoi silloin, että kaikilla paikoilla, jotka mainostavat spiraalipermistä, ei ole edes oikeita rullia siihen. Tiedä sitä sitten, mutta näillä kuitenkin tehtiin. Ohjeeksi sain, että tukkaa ei saisi harjata auki ollenkaan, vaan harvapiikkisellä kammalla (sain kampaajalta ilmaiseksi yhden, kun minulla ei sellaista ollut!!) tulisi tukkaa kammata selväksi. Näin ilmeisestikin aina permiksen jälkeen. Myöskään tukkaa ei saanut pestä pariin vuorokauteen, jotta rikkisillat saisivat vahvistua uuteen muotoonsa rauhassa. (tai jotain)  Muuten sitten piti rutistella kiharanvirkistäjällä (mulla käytössä PPS Be Bent) kiharat esiin.

Tukasta tuli sinänäsä todella ihana, kiharat oli spiraalia aina siihen asti, että sitten 3:n kuukauden jälkeen leikkasin hiukset n.5 cm:n pituisiksi kun hiukset kärsi käsittelystä aika lailla. Hiukset taisi olla hiukan liian huonossa kunnossa ennen permistä.. :-\

Niin ja hinnasta: Tavallinen permis maksoi 70 euroa pitkään tukkaan ja spiraalin sai 85 eurolla..
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Avena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 919
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:11

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Avena »

Mä kävin tollasessa spiraalipermiksessä joskus opiskeluaikana vuosia sitten. Olin nähnyt jossain sellaisia erikoisen näköisiä rullia (niissä oli sellanen kierre) ja ajattelin, että niillä se sitten laitetaan. Koska olin köyhä opiskelija, menin ammattikoululle laittamaan. Siellä laitettiin ihan tavallisilla rullilla, mutta just noin pystyyn, niin kuin edelliset ovat sanoneet. Se opiskelija väänsi sitä permanenttia mulle varmaan viisi tuntia ja lopputulos... ihan hirveä afro! Mulla on ohuet hiukset, joihin permanenttikihara otti aina tosi tiukkaan ja tuli pientä kiharaa,  mutta tää spiraaliafro oli ehkä kaikkein pahin. Spiraalista ei tietoakaan. Nimimerkki ei enää ikinä mitään permistä!
1bFi
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Kiva kuulla, että sentään hyviäkin kokemuksia spiraalipermiksistä! Hieman vaan ihmettelen, miksei vakikampaajani, joka muuten on tosi ammattitaitoinen, suostu tekemään spiraalipermistä.  ???
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minäkin olen joskus sortunut tuohon, ja käynyt laitattamassa itselleni "spiraalipermiksen". Tosin muutaman pesun jälkeen ei noista spiraalikiharoista ollut tietoakaan, pehko oli vain epämääräistä säkkärää. Ja hiusten kuntohan siinä sitten romahti pitkäksi aikaa.Ja jos permanenttikiharat on oikein säkkäriä, ei ne siitä kokonaan oikene milloinkaan.. Jos kiharista haluaa eroon, on pakko leikata tai vaan kasvatettava pois..  :-\ Mutta seuraavalla kerralla vastaan kyllä kiitos ei kaikkiin permanentteihin ;)
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Itse en ole kokenut, että permis mitenkään radikaalisti romauttaisi hiusten kuntoa. Tokihan ekan viikon hius on kuiva ja pörröinen, mutta kyllä se siitä sitten hyvällä hoidolla asettuu. Mulla siis on ollut tavallisia permiksiä jo monta peräkkäin, tykännyt olen kovasti enkä haluakaan eroon niistä kiharoista  ;)  Nyt tosiaan himottaisi tuo spiraali. Ei kai se kumminkaan sen enempää rasita kuin tavallinenkaan permis vai miten?  ???
Hani

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Hani »

Vuonna nakki ja keihäs yhdellä rinnakkaisluokkalaisella tytöllä oli aivan upea spiraalipermis. Pysyi todella pitkään hyvännäköisenä, mutta köyhänä lukiolaisena vähän hirvitti se hinta. Otin sitten tavallisen permiksen lyhyisiin hiuksiin ja näytin aivan lampaalta joka on työtänyt saparonsa pistorasiaan. Ja ylioppilaskuva oli viikon päästä siitä operaatiosta...*itkee vieläkin sitä kuvaa*  :'(
mangomeloni

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Nuppu kirjoitti: Kiva kuulla, että sentään hyviäkin kokemuksia spiraalipermiksistä! Hieman vaan ihmettelen, miksei vakikampaajani, joka muuten on tosi ammattitaitoinen, suostu tekemään spiraalipermistä.  ???
Syynä siihen voi olla et joko on liian työlästä puolata (toivottavasti ei siksi), tai sitten hiustesi pituus on liian lyhyt, tai hän ajattelee hiustesi tulevaisuuden kuntoa.

Spiraalipermiksessä hiukset puolataan myöskin kierteelle, siitähän siinä on myös kysymys. Ja tämä kiertäminen tuo tietenkin hiukselle enemmän vaurioita, riippuen tietenkin myös lähtötilanteesta.

Spiraalipermistä ei pitäisi aukikammata mitenkään, joten hoitokin on siinä erilainen kuin normaalissa permanentissa. Ja aina pitäisi muistaa että jokaista kiharakäsiteltyä hiusta pitää myöskin hoitaa, muotoilla ja käsitellä sen vaatimalla tavalla, pelkkä "pese ja pidä" ei riitä.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Ice »

spiraalin voi tehdä kahdella avalla, kestävämmässä hiusta kieritetään rullattaessa itsensä ympäri, tai siis puolaa kieritetään samalla kun rullataan sitä kiinni. Ei-niin kestävässä hius kierretään sileänä rullan ympärille

vuosia tukalla leipänsä tienanneelta ammattilaiselta menee paltiarallat kaksinkertainen aika ja vaiva nähden tavalliseen permanenttiin, tuohan se rahaakin, mutta monen mielestä ei tarpeeksi, vaikka aina paljon kalliimpi tavallista onkin
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
mangomeloni

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Ice kirjoitti: spiraalin voi tehdä kahdella avalla, kestävämmässä hiusta kieritetään rullattaessa itsensä ympäri, tai siis puolaa kieritetään samalla kun rullataan sitä kiinni. Ei-niin kestävässä hius kierretään sileänä rullan ympärille

vuosia tukalla leipänsä tienanneelta ammattilaiselta menee paltiarallat kaksinkertainen aika ja vaiva nähden tavalliseen permanenttiin, tuohan se rahaakin, mutta monen mielestä ei tarpeeksi, vaikka aina paljon kalliimpi tavallista onkin
Spiraalipermanentista puhuttaessa tuo kiertäminen kuuluu asiaan, tuo jälkimmäinen tapa ei ole spiraalipermanentti vaan aivan normaali pystyrullaus, jota tarjotaan virheellisesti spiraalina.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Ice »

mangomeloni kirjoitti: Spiraalipermanentista puhuttaessa tuo kiertäminen kuuluu asiaan, tuo jälkimmäinen tapa ei ole spiraalipermanentti vaan aivan normaali pystyrullaus, jota tarjotaan virheellisesti spiraalina.
kyllä, ja ikävä kyllä sitä spiraalina markkinoidaankin, joten tuodaan tietoon tämä :) ilmaisin taas itseäni huonosti tuossa äskeisessä :)

joskus muuten alahiukset kierretään tavallisella rullauksella ja vain päällihiukset spiraalilla, jos halutaan säästää aikaa, vaivaa ja rahaa
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Spiraalipermis?

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Sit kun mä saan nään kutrit tarpeeksi pitkiksi, tekisi mieleni ottaa spiraalipermis. Mutta voi olla, etten raaski, koska tukka kärsii kuitenkin aika lailla.  :-\ Taitaa olla paras tyytyä näihin omiin kiharoihin, vaikkei nää ihan kunnolliset olekaan.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
Vastaa Viestiin