Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

En ainakaan huomannut, että tätä ketjua vielä olisi täällä... :)

Ideanahan oli kertoa, miten tutut, tuntemattomat tai esim. kampaajat ovat hiuksianne kommentoineet. Onko tullut kehuja, haukkuja tai muutosehdotuksia?
1c M ii, tjsp
Lilly Missy

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mulle kampaajat aina sanoo, et ompa paksut ja paljon. Silloin kun oli pitkät, niin kehuivat pituutta ja hyvä kuntoisuutta. Eivätkä monesti uskoneet että käytän pääasiassa markettikamaa.

Nyt kun viimme syksynä erehdyin ammattikoululle kynittäväksi(osuva kuvaus) ja häpesin kotona useita kuukausia, odottelin kasvua. Menin sitten tavanomaiseen kampaamooni ja kauhuissaan kysyttiin, ettei kai näitä oo leikattu meillä?? Kyllä huokaisi kampaaja helpotuksesta kun kuuli ettei ole. Mutta ei kyllä voinut pelastaa päätänikään. Vieläkin odottelen, nyt voisi kyllä jo vetäistä kaikki leukalinjaan, mutta pituutta lähtisi 15cm, ei hyvä.

Silloin kun oli pitkät niin tuntemattomat usein kommentoivat että on mahtavat hiukset. Ja väriä luultiin yleensä aidoksi, vaikka ahkera blondailija olen, mutta ilmeisesti onnistuneesti. Oon kyllä tosi vaalee iholtani, eikä nuo hiuksetkaan kyllä tummat ole, hyväkun juurikasvu erottuu... On vain tympeän sävyinen, nimittäin se oma väri.

sweet jane
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3044
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:41

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja sweet jane »

Mä en ole saanut yhtään negatiivista kommenttia sen jälkeen kun leikkasin tukan lyhyeksi. Silloin kun oli pitkät en saanut oikein mitään palautetta, kun tukka oli samanlainen kuin muillakin. Tukan paksuudesta olen myös kuullut paljon, entinen luottokampaaja sanoi aina että kun sulla on tuollainen paksu turso toi sun tukka ;D Mut niinhän se on, et aina jää puolet tukasta kampaajan lattialle kun käy "tasaamassa". Samalla on aina pakko ohentaa tai mun päänahka kuolee.
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Mä olen saanu hirveesti positiivista palautetta tukastani aina silloin, kun en siitä itse ole tykännyt..Esim. permiksen aikana ihmiset jatkuvasti hiplaili ja ihasteli mun tukkaa. itseä lähinnä yökötti se kova kikkara. Kun leikkasin itse permiksenjämät pois niin kaikki kyseli, että millä kampaajalla kävin ja sanoivat, että lyhyt tukka on pirteämmän oloinen. Ja tämän olen kyllä itsekin monet kerrat huomanut, että pitkä tukka ikäänkuin valahduttaa olemusta alaspäin..Lyhyt tukka kohottaa profiilia. ;D Mutta silti haluisin pidemmän..kyllä ihmismieli on kieroutunut!
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Efva »

Nuorempana ihmiset aina ihasteli hiusten paksuutta - nykyään sitä kommentoi enää lähinnä kampaajat. Viimeksikin kampaaja kysyi, että onko sun molemmilla vanhemmilla vahva tukka ;D

Tummentamisesta on tullut hyvää palautetta kaikilta muilta paitsi avomieheltä, joka haukkuu saatananpalvojaksi.  ::) ::)

Otsis kirvoitti yhdeltä (netti)tutulta "mitä olet mennyt tekemään" -kommentteja, mutta muutoin sitäkin on kehuttu. Tosin äitini mielestä itse leikattu otsatukka ei voi olla hyvännäköinen... ;D
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Viimeksi kampaajalla ollessa tämä vaan sitä ihmetteli, että yllättävän hyväkuntoinen tukka näin pitkäksi, harvalla kuulemma nykyään näinkään pitkää on..
..ja musta tää on on ihan kauhean lyhyt.  ::)

Otsatukan kun leikkasin, niin kavereilta tuli aika mielenkiintoista kommenttia. Yks vaan tokaisi, että eikä, nyt sä sen teit, ja pari sanoi, että näytin entistä enemmän Uma Thurmanilta. :p Poikkis ei oikein sanonut juuta eikä jaata, ei varmaan uskaltanut.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

Mä saan palautetta yleensä kiharoista. Niitä hypistellään (mistä en muuten erityisemmin tykkää... ::)) ja kysellään onko mulla permanentti. Sitten kun sanoo, että kyllä nämä on ihan luonnonkiharat, seuraa hyvin hämmästyneitä ilmeitä. Jotkut eivät ole meinanneet millään uskoa, että tosiaan on ihan luonnonkiharaa, vakuuttele siinä sitten...  ::)

Nykyisestä sivuotsiksesta on sanottu, että se on pirteän näköinen ja punainen väri kuulemma sopii minulle hyvin.  ;)
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
~vail~

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja ~vail~ »

Positiivisiakin juttuja välillä kuulee, mutta mieleen on syöpynyt vuosien takainen hiustenleikkuukäynti amiksessa. Voisi kuulua toiseen ketjuun, mutta tulkoon  kommentteihin, kun tämä kommentti on niin syvästi syöpynyt itse toimenpiteen kanssa mieleen...

Halusin vain latvoja siistiä, kun hiukset olivat kasvatusvaiheessa joten uskaltauduin sitten sinne menemään. Ensimmäiseksi leikkaajatyttö sanoi, että onpas sulla hiusraja takaa alhaalla ja totesin että joo onhan se kai. Siinä hän tasoitteli latvoja rauhallisesti ja jutusteltiin niitä näitä. Yhtäkkiä hän sanoi, että kokeilee yhtä uutta koulutuksessa oppimaansa juttua - itse olin jo niskani tuossa vaiheessa unohtanut. Ja nappasi vain käteensä sellaisen trimmerin kouraansa ja ajeli mun niskan :o

Että niin kauhea, ettei voi olla nirhimättä. Latvat sain pitää ponnarimittaisina, mutta niskaani sain inhan sängen :-[ Sain sen  parissa vuodessa kasvateltua eikä tuo nyt ihan hullulta näytä vaikka hiukset olisivat kiinni. Sen verran tuo kommentti kuitenkin rajoittaa hiustaiteiluani, etten mielelläni mitään korkeita nutturakampauksia laita. Oma kampaaja ei ole kyllä mitään tuosta moittinut, mutta sille onkin ehkä sitä hienotunteisuutta elämän varrella kertynyt vähän enemmän...
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Penny »

Kaverit aina sanovat kun nähdään, että "kyllä sulla on tukka taas kasvanut!" . Itse sitä ei huomaa, kun tuntuu että samanpituinen se on ollut viime näkemälläkin. Lapaluihin tai hieman alle - sama asia.

Työkaveri sanoi pari päivää sitten, että "ootko värjännyt hiukset? Näyttävät tosi tummilta...". Ja nimenomaan en ole värjännyt enää koko tukkaa (koska jatkuva kevytvärjäys ja sävytys teki tukasta melkoisen tumman kertyessään hiuksiin) - ja JUURI sinä aamuna katsoin peilistä, että onpa hiukset ihanasti vaalentuneet verrattuna aiempaan tummuuteen... ::)Miehen tukkaa jaksavat kampaajat aina kehua ja ihmetellä... ihanan paksu ja hyväkuntoinen, kestää ikuisuuden kuivattaa, harvalla on hiusta näin paljon jne. Meitsi jää ikuiseksi kakkoseksi säälittävällä sudillani. ;)

EDIT: toi Mirren mainitsema vanhempien vaikutus hiuksiin on jännä, nimittäin miehellä ja sen systerillä on molemmilla tosi paksu ja vahva tukka, sellainen "hevosenjouhimainen". Ja kun katsoo niiden vanhempia, tai jotain vanhoja kuvia niistä, niillä on ihan peruspaksuinen tukka, ei mitenkään erityisen paksunoloinen tms. Joskus naurahdinkin miehelle, että oottekohan varmasti kasvaneet oikeassa perheessä...
Viimeksi muokannut Penny, 08 Helmi 2006, 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
chac

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja chac »

Yleensä saanut kuulla positiivista, "voi kun on nätti ja pitkä tukka" :) mutta mukaan mahtuu myös näitä, joilla on pakkomielle sanoa aina minut nähdessään, että "voi, leikkaisit jo tuon tukkasi, alkaa kyllästyttämään kun se on aina tuollainen, blablaba.." tätä on jatkunut ja vuosia, aina tokaissut jotain takaisin, että hetkeksi hiljenevät. Eiväthän nämä heidän hiuksensa ole  ::)
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Kommenttia tukastani olen kuullut aina, vasta vime vuosina tosin positiivista. Lapsena hiukseni olivat pahasta allergiasta, jatkuvasta lääkityksestä ja puutteellisesta ruokavaliosta johtuen todella ohuet ja huonokuntoiset. Vaikka hiustuppia on ollut saman verran kuin nyt, niin hiuksen koko ulkomuoto ja tuntu on nyt aivan toisenlainen kuin silloin. Vaikka ponnarini paksuus on normaali, hiukset ovat silminnähden terveet.

Lapsena halusin pitkän tukan ja yritin sitä epätoivoisesti kasvattaa. Mutsi oli sitä mieltä, että tuollaista kamalaa huitulaa ei mitään kasvatella, joten puolet tukasta meni tasapitkään otsikseen ja loppu jätettiin niskapituiseksi. Oma värini on maantie, mutta aurinko vaalensi hiukseni aina kesäisin kullanvaaleaksi, mikä kuivatti entisestään. Mutsi laitatti mulle permanentteja toisensa jälkeen, jotta ohuus ei olisi niin näkyvää, ja koska hoitoaineita eivät lapset tuolloin 80-luvulla käytelleet, niin tulos on helppo arvata. Rutikuivaa, ohutta puolikikkaraa ja multihaaraisia pää täynnä.

Koko suku on taivastellut huonoa tukkaani viimeiset 20 vuotta. Milloin se on rotanhäntä, luuta, huitula, kuontalo, yleisesti vain huono... näitä riittää. Sinnikkäästi himoitsin pitkää tukkaa 12-vuotiaaksi saakka, kunnes vedin kerralla lyhyeksi. Meillä ei kampaajakäyntejä sponsoroitu, joten aloin maksamaan värjäykset ja leikkuut itse, ja näytin kaiketi ihan kohtuulliselta, ainakaan kukaan ei enää kommentoinut.

Kaksi vuotta sitten aloin kasvattaa ja päätin tällä kertaa hoitaa hiuksia niin hyvin kuin mahdollista. Jahka pituus oli sellainen, että kaikki hiukset sai ponnarille, alkoivat sukulaiset roikkua tukassani kiinni ja ihmettelivät suureen ääneen, miten "tämä luuta onkin aika tuuhea ja hyväkuntoinen". Tosin muutama ilmaisi suoraan, ettei aikuisella naisella sovi olla pitkää tukkaa. Tai jos on, niin sen pitää olla sileästi nutturalla  ::). Kaverit sen sijaan kehuvat aina kun nähdään, että "onpas sun tukka taas kasvanut, on niin nätti ja hyväkuntoinen jne."

Vaikka sukulaisten mielipiteet eivät ole enää vuosiin kiinnostaneet, niin en voi olla muistelematta kaikkia lapsena ja nuorena saatuja kommentteja, joilla oli todella suuri vaikutus silloin. Toisaalta, hiuksia ei muutenkaan tuolloin niin hoidettu kuin nykyään, tuotevalikoimatkin olivat aivan toisenlaiset. Ja milläs sitä lapsi tuotteita ostaa, jos vanhemmat eivät ole asiasta kiinnostuneita? Tulipas paatoksellista, mutta jotenkin melkein naurattaa ajatella, miten hirveästi mun hiukset ovat kiinnostaneet muita ihmisiä -joko negatiivisessa tai positiivisessa mielessä.
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Mun hiusten eniten kommentteja aiheuttanut ominaisuus on pehmeys. Jotkut ne vaan jaksavat päivitellä ja "kokeilla" mun vauvantukkaan. Onneksi on voimakkaita vahoja ja lakkoja, ei tästä muuten mitään tulisi.

Silloin kun oli tosi pitkät hiukset ysillä ja lukiossa, niin sain kommenttia hiusten kunnosta ja pituudestakin. Lyhyemmillä, polkkamittaisilla hiuksilla sain kehuja hyvästä ja pirteästä mallista.

Kun mulla oli rastat, niistä riitti juttua. Jotkut (mm. mummo) kysyivät, jääkö tukka nyt tuollaiseksi ikuisiksi ajoiksi, ja monien oli vaikea uskoa, että se on kaikki mun omaa tukkaa. Rastoja on kyllä ikävä, vaikka ne eivät olleetkaan ihan täydellisesti onnistuneet.
Tigru

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Tigru »

Mun tukka on aika tavallinen (pitkä, vaalea, luonnonlaineikas) enkä ikinä laita sitä mitenkään -> ei herätä paljon huomiota eikä kommentteja. Mutta sitte jos vähänkään laitan näitä kutreja, niin palautettakin tulee. Kavereiden kommentit on ollu lähinnä "kaikki miehet on aina baarissa sun kimpussa, ku sulla on niin ihana tukka" ::)
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mun hiuksia on lähinnä paksuiksi kehuttu, väristäkin on joskus positiivista kommenttia tullut. Kampaajat usein kauhistelevat paksuja ja karkeita hiuksiani, on verrattu hevosen jouhiin ja kuulemma hiuslaatu on saman kaltainen kuin aitopidennyksissä käytetään. Tiedä siitä sitten... Monesti on kampaaja pyytänyt työkavereitaan tai harjoittelijoita tunnustelemaan hiuksiani.

Hiusteni kunnosta ei ole positiivista sanottavaa ollut, ehkä siksi että ne on niin kuivat.  :) Malli näissä on hieman tylsä, edessä pientä kerrostusta ja muuten tasapitkä. Ennen kun mulla oli leukapituinen tukka, niin silloin sain kehuja kampauksesta.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Millaisia kommentteja hiuksistanne?

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Tavallisin paikka kuulla kommenttia tukasta on työmatkalla bussissa. Teini ikäiset tytöt kommentoivat keskenään. Joskus sama toistuu kadullakin.

Tosi usein myös baari reissuilla illan aikana joku ihastelee. Nyt vuoden ajan on jo miehetkin (tuntemattomat) kommentoineet tukkaa ja niissä on se huono puoli, että ovat aina kanssa kiinni siinä tukassa.
Pahin varmaan oli kerran baarissa n.kolmekymppinen jätkä, joka oli niin onnessaan mun tukasta, että ensin ei millään uskonut, etten ole hiusmalli ja sitten se jo innostuikin ottamaan kuvia "hiuksista" ohjasi sieltä kameransa takaa, että "katso nyt viattomasti ala vasempaan"..

Laivalla oltiin pari viikkoa sitten ja siellä yksi miekkonen halusi nukahtaa tukkaani. Olin silloin kihartanut hiukset ja ne oli sellaisella solkihommelilla niskassa. Sanoin sille miehelle sitten kun alkoi liikaa notkumaan niissä hiuksissa, että jos vähän rajoittaisi. Onneksi se sitten rauhottui hetkeksi, mutta kohta jo kertoikin kaverilleen tarinaa, että mun hiuksia kannattaa varoa, koska niistä voi menettää poikuuden. Taisi herra olla pikkasen liikaa nauttinut sinä iltana.
Turkissa oli miehet kanssa tukan kimpussa, mutta ne nyt taitaa olla vähän joka asian kimpussa.

Positiivisia on kommentit siis olleet, joskus vähän liiankin. :-X

Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Vastaa Viestiin