[A'kin]

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

[A'kin]

Viesti Kirjoittaja ellen »

Australialaisen The Purist Companyn [A'kin]- tai [Al'chemy]-nimillä kulkevat hiustenhoitotuotteet saivat ainakin minut vakuuttuneeksi luonnonmukaisten tuotteiden tehokkuudesta. Jälleen kerran Shi Shin suosituksesta löysin sarjan, jota oon nyt käytellyt oikein tyytyväisenä. Firman tuotteita eikä ainesosia testata eläimillä, ne ovat mahdollisimman luonnonmukaisia, eivätkä ne sisällä
* parabeeneja
* mineraaliöljyjä
* silikoneja
* sulfaatteja
* synteettisiä hajusteita
* keinotekoisia väriaineita
* petrokemikaalisia puhdistajia
* propyleeniglykolia
* ftalaatteja

Tilasin A'kin-nimisiä tuotteita täältä. Paketissa tulivat Avocado & Calendula Re-Moisturising Conditioner, Macadamia & Wheat Protein Treatment Conditioner, Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Masque ja Lavender & Anthyllis 24 Hour Intensive Moisture Leave-In Conditioner.

Hoitikset ovat todella riittoisia, sillä pieni määrä selvittää hiukset nopeasti. Kuivat latvatkin saavat hoitoa ja kosteutusta, mutta hiukset eivät siltikään ole lähmäiset tai littanat. Hoitikset antavat hiuksille kiiltoa, mutta kiilto ei ole sellainen silikonimainen superkiilto, vaan sellainen himmeämpi, luonnollinen kiilto. Hoitikset tuntuvat korostavan luonnonkiharoita kikkaroita. Jätettävä hoitis on ihanan voidemainen, eikä ainakaan mun päälle yhtään liian rasvainen tai kevyt.

Tuotteiden tuoksua on ainakin mun vaikea kuvailla, sen verran erikoisia ne ovat, todellakin siis ihan luonnonmukaisia tuoksuja. Tuoksut ovat kuitenkin raikkaita, joten sellaista tunkkaista tuoksua ei tarvitse pelätä.

Tiiän, että muutkin juurekset ovat A'kinin tuotteita kokeilleet, joten käyttökokemuksia kehiin vain :D.
Viimeksi muokannut ellen, 25 Loka 2008, 09:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ A'kinitkaan ei taida olla täysin luonnonmukaisia? Ainakin phenoxyethanolia näytti olevan säilöntäaineena - voiko sitä valmistaa luonnonmukaisena? ???
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Ihan 100% luomua ei Purist Companykaan tee, mutta aika hyvin on sisällöistä karsittu ylimääräisiä halpiskemikaaleja. Phenoxyethanoliakaan ei ole muistaakseni kuin joissakin kasvovoiteissa ja niissäkin häviävän pieni määrä. Hieman on siis tingitty luonnonmukaisuudesta säilyvyyden ja koostumuksen stabiloinnin nimissä. Varoitus tosin tuoksuherkille ja allergikoille, että hajusteina käytetään eteerisiä öljyjä.

Sarjan shampoot on mun makuun vähän turhan peseviä. Multa löytyy Unscented, jota oon käytellyt parin tukkakokeilun jälkeen siveltimien pesuun ja värihiusten Ylang Ylang, joka on ensinmainittua hellävaraisempi, mutta silti aika pesevä esim. Laveran Mango Milkiin verraten. Hellempiä kuin Aubreyn Honeysuckle Rose shampoo ja suunnilleen samalla viivalla Urtekramien kanssa, ellei vähän hoitavampia.

Hoitoaineista multa löytyy Macadamia & Wheat, Avocado & Calendula ja Unscented. Mun tukka ei oikein rakennepaikkausta tunnu tarviivan, joten yksinään M&W jättää vähän karheaksi, vaikka muuten mukavan hoitavalta tuntuukin. A&C kosteuttaa tosi hyvin ja Unscented on lähestulkoon samanlaista, vähän kevyempää vaan. Ylipäätään hyviä hoitoaineita mun mielestä. Rutkasti tehokkaamman oloisia kuin esim. Aubreyn Honeysuckle Rose tai Urtekramit. Nuo ei jätä tuntuvaa kalvoa hiuksen pintaan, vaan imeytyvät ja ylimääräiset huuhtoutuu pois. Koostumukset on aika ohuita ja emulsiomaisia, riittoisia ja toimivat myöskin lyhyillä vaikutusajoilla (<5 min.). Hoitotehoista huolimatta mun on vaikea kuvitella, että hentoakaan hiusta sais näillä lässäytettyä.

Ihonhoidosta (vaikkei se tähän ketjuun kuulukaan) oon käyttänyt Rose & Geranium -putsaria, hajustamatonta 24h Pure Moisture -kasvovoidetta, Sweet Blossom & Jojoba -huulirasvaa ja Pure Emergency Geliä. Putsari on tosi tehokas, mutta silti hellävarainen. Lähtee MACin Paint Potitkin keposeen, eikä iho silti kuivu tai tukkeudu jatkuvallakaan käytöllä. Kosteusvoide on tehokasta, mutta silti tarpeeksi kevyttä sekaiholle. Pitää hyvin pintakuivuuden poissa mineraalipohjankin alla. Pure Emergency Gel on lähinnä kamomillalla ja muilla rauhoittavilla yrteillä terästettyä aloe veraa (öljytön vetinen geeli). Tekee minkä lupaa, eli lievittää tulehduksia ja rauhoittaa. En tosin suosittele kuivalle iholle sellaisenaan enkä meikin alle. Huulirasva on aivan ihanaa: tosi hoitavaa, imeytyy hyvin muttei kokonaan, tuoksuu mandariinille ja jättää huulille kivan kiillon.
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
Chinaski

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Kiva kuulla etta nama tuotteet ovat saaneet nainkin positiivisia kommentteja:) Oma tilaus pitaisi saapua ihan parin paivan sisalla (laventelishampoo, tehohoito ja jatettava...en nyt muista nimia tahan hataan). Saa nahda miten toimivat tahan toivottoman ohueen ja samalla rutikuivaan tukkaan... Toivottavasti kosteuttaa tehokkaasti muttei tee raskaaksi/rasvoita liikaa. Oletko Shi Shi kokeillut sita jatettavaa hoitista? En ole oikein vielakaan loytanyt sellaista "Holy Grail" -jatettavaa...toivottavasti tama pelittaisi hyvin... Laittelen mielipiteita kunhan paasen testailemaan!&nbsp; :P
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

^Jätettävää en oo kokeillut. Niitä mulla on ennestään jo liikaa suhteessa siihen miten hitaasti ne hupenee.&nbsp; ::)
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mulla on se sarjan jätettävä ja tykkäilen siitäkin kovasti. Jos Chinaski sulla on kokemusta Phyto 9:stä, niin A'kinin jätettävä on hyvin saman oloisen tuntuinen: sellainen todella voidemainen ja öljymäinen, mutta ei rasvoita hiuksia ainakaan mulla ja imeytyy todella hyvin, eikä jää sellaiseksi nahkeaksi kalvoksi hiuksen pintaan. Huomasin, että tän jätettävän kans ei välttämättä kannata enää käyttää lisänä öljyjä, sillä kun laitoin muutaman tipan todella kevyttä camelliaöljyä latvoihin tuon jätettävän ohella, latvoista tuli hiukan rasvaisen näköiset. Tätäkään ei paljoa tarvitse käyttää, joten puteli saattaa kestää melkoisen pitkään. Sillä tavalla A'kinin jätettävä eroaa taas sitten ihan täysin Phyto 9:stä, että isompi puteli on halvempi ja riittoisampi.
Chinaski

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Juu, Phyto9 on tullut hommattua (juuresten suositusten takia ;D) ja on ihan OK jätettävä, vaikkakin pelittää paremmin vähemmän kosteaan tai kuivaan tukkaan (ei siis ihan pyyhekuivaan jostain kumman syystä).

Kassellaan ja kokeillaan kun putelit saapuu...
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Munki mielestä Phyto 9 toimi hyvin kuiviin hiuksiin, huonosti kosteisiin. Tota A'kinin jätettävää voi laittaa kosteisiin hiuksiin, en ole edes kokeillut laittaa sitä kuiviin, sillä se pelittää normaalisti kosteisiin hiuksiin levitettynä oikein hyvin. Putelin käyttöohjeen mukaan voidetta voi laittaa myös kuiviinkin hiuksiin, häätyy varmaan kokeilla sellaistakin tässä joskus.
Chinaski

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja Chinaski »

Noniin, kokeiltu on eilen ja sanoisin että ekan käyttökerran jälkeen "ihan ok" mutten saanut mitään ahaa-elämystä...

Shampoo oli ihan hyvä perusshampoo, pesi ok eikä takuttanut tukkaa. Annoin tehohoidon olla suihkumyssyn alla about 30 min (ilman lämpöä) ja poishuuhdellessa tuntui tukka ihan mielettömän pehmeälle:). Laitoin pyyhekuiviin hiuksiin jätettävää, ja se tuntui jotenkin Phyto9:maiselta... Kuivuttuaan hieman tukka oli aika "homssuisen" ja pörröisen näköinen, ei niin sileä ja kosteutetun oloinen kuin tuntui että voisi olla kun tehohoitoa huuteli pois.

Aion kyllä käyttää useamman kerran ennenkuin "tuomitsen", ja kokeilen laittaa pientä määrää jätettävää myös kuivaan tukkaan. Tuotteet muuten tuoksuivat tosi ihanalle, hieman erikoiselle, oikein sellaisille yrttisille (shampoo voimakkaalle laventelille).
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: The Purist Companyn hiustenhoitotuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

En tiiä mitä tein eilen erillä tavalla, mutta muhittelin sarjan hiusnaamiota kolme tuntia ja laitoin sarjan jätettävää hiuksiin ehkä hiukkasen liikaa, mutta hiukset olivat silti jotenkin todella tuuheat ja ilmavat. Tuota jätettävää kannattaa annostella varovaisesti, sillä jos sitä laittaa liikaa, hiuksista tulee hiukan koppurat, mutta kun annostus on oikea (mun lapaluiden alle yltäviin hiuksiin uppoaa hyvin herneen kokoinen keko), hiuksista tulee todella pehmeät ja hyvän tuntuiset. Jätettävä sijoittuu ihan kärkikastiin mun tuotekokeiluissa ja valikoimassa, todella kermaista ja kosteuttavaa tavaraa tuntuu olevan kuitenkin ilman, että latistaisi tai rasvoittaisi hiuksia :-*.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: [A'kin]

Viesti Kirjoittaja Manna »

Olen kokeillut kahdesti A´kinin Avocado & Calendula hoitoainetta ja olen iloisesti yllättynyt. Jopa lyhyellä vaikutusajalla (5 min.) saan hiuksistani kohtuullisen helposti selvitettävät hiukset. Testaan vielä hoitoainetta pidemmällä vaikutusajalla. Kiinnostukseni tätä merkkiä kohtaan on nousussa, tämän hoitoaineen voisin hankkia uudelleenkin.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: [A'kin]

Viesti Kirjoittaja Magia »

Avocado & calendula hoitiksesta kokemuksia täälläkin, vaikuttaa oikein kivalta hoitikselta. Koostumus oli huomattavasti yllirumpaa ja vetisempää kuin odotin, joten pitää laittaa suht reilusti. Kiiltoa ja pehmeyttä tuli kyllä reilusti, selvittikin yllättävän hyvin. Tuoksu oli aika kammottava, hyvin lähellä mäntysuopaa minun nenäni mukaan. ;D Ei todellakaan tuoksuherkille, ihan kamala löyhkä ilman hajuherkkyyttäkin..
&nbsp; &nbsp; &nbsp;Jätettävään olen ihan rakastunut, täydellisen paksua tavaraa, rasvoittaa kyllä aika helposti. Täysikokoinen purkki lähtee ihan varmasti tilaukseen, nyt sain juurekselta kokeiluun näytteen.

Edit. Aivan ihana tulos tuli! Jotenkin sopivan jäntevät hiukset.
Viimeksi muokannut Magia, 17 Marras 2008, 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: [A'kin]

Viesti Kirjoittaja Manna »

Pesin Tigin syväpuhdistavalla shampoolla ja laitoin lopuksi noin 30 min. ajaksi hoitoaineeksi [A´kin] Vitamin Masqueta. Tuoksu on tässäkin tuotteessa todella erikoinen ja sen haistaa vielä seuraavana päivänä. Hiukset olivat pesun jälkeen aika takkuiset, eikä tämä tuote yllä lähellekään Avocado & Calendula ha:ta. Seuraavalla kerralla pitää kokeilla vielä pidempää vaikutusaikaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: [A'kin]

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Pakko nostella tätä ketjua, löysin nimittäin aivan ihanan hoitiksen: Unscented Very Gentle Conditioner. En muista koska olis viimeksi tuntunut hiukset ja päänahka näin kosteutetuilta ja hyviltä! Ihan mieletöntä :-* Täältä voi lukea tarkemmat kokemukset tästä hoitiksesta! Toivon todella, että toimii jatkossakin yhtä hyvin. Tämä nousi HG-hoitikseksi, ykkössijalle.

Edit. Oon aikoinani kokeillut tämän sarjan rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa hoitista ja ne olivat myös todella hyviä hiuksilleni, mutta niiden vahva tuoksu sai mut pahoinvoivaksi enkä voinut käyttää niitä loppuun.

Edit2. Voisin ehkä testata joskus tuota Unscented shampoota, jos joku osaa sanoa, onko yhtä hellävaraista kuin Urtekramin No Perfume Baby shampoo. Niin ja saako tuota jätettävää Unscented-versiona, mitä täällä monet ovat kehuneet?
Viimeksi muokannut Chaos, 29 Marras 2009, 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: [A'kin]

Viesti Kirjoittaja ellen »

Huomasin, että A'kinin tuotteita saa nykyään myös LF:sta.
Vastaa Viestiin