Ponnarin ympärysmitta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Ponnarin ympärysmittasi?

alle 5 cm
44
10%
5-7 cm
135
31%
7-10 cm
213
49%
yli 10 cm
46
11%
 
Ääniä yhteensä: 438

Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Hipsu kirjoitti: Olin vastannut 5-7cm, mutta CB:n ja Mannan painostuksen ( ;D) vuoksi mittasin uudelleen. Sain 8,5cm, eikä niskatukka yltänyt siihen. Ei siitä kyllä paljoa tule, ehkä pikkasen vaille 9cm jos sen sais siihen mukaan. Tässä vaikuttaa kyllä kauheasti hiuslaatu, esim. luonnonkihara on aina niin pystyssä, ettei sitä oikeen pysty arvioimaan ton mittauksen avulla..
Otinpa pitkästä aikaa mitan kauhean sulkasadon jälkimainingeissa, ja onhan se ohentunut :-\. Just ja just 8cm pääsin, ja tuntuu kyllä itsestä ohentuneen silmissä. Tuntuu, että kai se on pakko pätkäistä reippaasti pois, jotta tästä vielä hyvännäköinen tulee.
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

pitkätukka kirjoitti: Ihmettelin yhtäkkiä, että ponnari tuntuu (ihan sen juuresta) tavallista paksummalta, kun alan tehdä nutturaa tms. Kaivoin mittanauhan esille ja ihan totta! Ponnari oli nyt 8,5 cm. Se oli aikaisemmin (keväällä tai kesällä?) 0,5 cm vähemmän. Tulos ilahdutti  :). Niin varsinkin, kun viime aikoina on tuntunut että hiuksia irtoaa todella paljon.

Reilut 4 kk myöhemmin (2/2010): Ponnari vain 7,5 cm. Tässä välillä on tapahtunut mystinen oheneminen.
Niin se vain näkyy vaihtelevan... Ponnarilla on tällä hetkellä mittaa pari milliä yli 8 cm. Paksumpi ponnari saattoi johtua joskus aikaisemmin siitä, että kestoväri (ja sittemmin indigo+henna) turvotti hiusta vähän paksummaksi. Niskasta mitattava kohta on tällä hetkellä jo kokonaan värjäämätöntä hiusta.

Edit 29.7.2011: Myös otsis on nyt mukana, koska kasvatin sen pois.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 29 Heinä 2011, 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja tnn »

9 cm on ponnari juuri äsken mitattuna. Olin vastannut aiemmin tuohon, että yli 10 cm, liekkö sitten mittausvirhe vai tukka vähän ohentunut, en tiedä.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Kahvikettu
Haiven
Haiven
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Touko 2009, 16:57

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Kahvikettu »

Kyllä hirvittää, kun hiusten paksuus on vain sen 6,5cm. :( Toki ne ovat kärsineet, eivätkä kaikki kerrokset ja otsis ulotu ponnarille, mutta hui. Haluaisimpa tietää tasaisten käsittelemättömien ja hyvinhoidettujen hiusteni paksuuden.. Onhan mulla toki hyvin hennot karvat muutenkin, että en sitten tiedä.
Viimeksi muokannut Kahvikettu, 18 Elo 2011, 21:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F ii
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

9cm sain mitatuksi  :) Yllätyin, oletin, että se olisi ollut jotakin 5cm.
Kaikki hiukset minulla eivät tosin ponnarille edes mene. Päällimmäiset eivät yllä kerrostusten takia, niskassa osa on vielä liian lyhyttä ja etutukka ei tietenkään mene ponnarille.
cenadra
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 306
Liittynyt: 02 Maalis 2011, 01:32

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja cenadra »

7,5 cm, eli aika keskiverto.
Mulla on loivat luonnonkiharat ja sen takia  ne näyttävät paksummilta ja kaikki aina hämmästelee, kuinka ponnari on niin ohut, mutta mulla on yksittäinen hius todella ohkanen ja niitä on aika paljon.  >:( Ja jos käytän paljon tosi hoitavia hoitoaineita+siloittajia, niin hiukseni suoristuu enemmän, menee pään myötäisesti ja näyttää ohuemmalta.
Blondattu, kerrostettu, luonnonkihara BSL-pituudessa. Tavoite: Hyväkuntoinen vyötäröpituus, kerrostuksia lievemmäksi.
Linnee-
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 222
Liittynyt: 24 Tammi 2011, 23:24

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Linnee- »

N. 8 cm. Joskus vähän enemmän ja joskus vähemmän, riipuen muotoilusta, hoidosta yms. Pari lisäsenttiä ottaisin kyllä mielelläni vastaan! Tuntuu että letti näyttää tosi ohuelta :s
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Horros »

Tänään juuri suoristuksen jälkeen 9 cm. Taitaa olla paksuuntunut viime kerrasta, tosin mittaustarkkuuskin on varmaan mitä on.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Nele

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Nele »

En viitsi edes mitata mut vahva veikkaus on et ponnarin ympärysmitta on alle 5 cm. Sais olla kyl edes vähän paksumpi.  :(
Lauramainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 632
Liittynyt: 19 Syys 2009, 14:18

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Lauramainen »

8,5cm ja etutukka vie varmaan melkein sentin, koska muistaakseni ennen sitä oli reilut 9cm? Aika vähän verrattuna, mitä oli joskus, mutta näillä mennään kun ei muutakaan voi.
Saa olla onnellinen, että oli edes niin paksut ja vahvat hiukset, muuten sen karvanlähdön ja värjäilyn jälkeen ei olisi edes tätä. Tosi pitkän aikaa hiuksia lähti aivan tupoittain. :/
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Viimeksi kun oli pitkä tukka (pari kertaa blondattu ja kestoväreillä rääkätty + paksu otsis) ympärysmitta oli 7,5 cm. Mielenkiinnolla odotan, olisiko tällä kertaa paksumpi edes puolella sentillä..

Niin, ja ennen mittausta olin ihan varma että mun tukan ympärysmitta on alle 5 cm kun olen aina luullut sitä tosi ohueksi... Tollanen keskiverto tulos oli aika yllätys.
Viimeksi muokannut kaksisarvi, 16 Elo 2011, 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mjau

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mjau »

Mie mittasin juuri oman ponnarini ympärysmitan ja tulokseksi tuli 11cm  :l Tukkaa on tullut hurjasti lisää, koska oon ollu värjäämättä hiuksia reilut 10kk. Samoin katkeilleet hiukset ovat kasvaneet niin pitkiksi, että yltävät hyvin ponnarille. Otsis on edelleen kasvatusvaiheessa, eikä ihan vielä yllä kiinni. Oon niin innoissani, sillä reilu vuosi sitten miun ponnari oli sellanen luikero, että oikein hävetti laittaa tukka kiinni. Ehkä hiusten hellä hoito on tuottanut tulosta :)
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja miolla »

Melkein bsl-pituinen tukka, ponnariin mahtui kaikki paitsi ihan etummaiset ja tulokseksi sain 7-8cm. Hiukset eivät näytä erityiset ohuilta, koska niitä on päässä melkoinen määrä, mutta silti olisi kiva jos ponnarissa tai nutturassa olisi enemmän tavaraa :D
Roadrunner

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Roadrunner »

Mitä ihmettä, mittasin äsken hiukset ja sain tämän suoristetun liimarasvaletin ympärysmitaksi 8 cm :o Täytyypäs joku kerta mitata pesun jälkeen kun ovat normaalitilassa. Eihän nämä nyt paksut ole mutta ainakin paksummat kuin luulin :)
chai

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja chai »

Suunnilleen 8 cm, lyhimmät kerrokset edestä eivät yltäneet mukaan.
Vastaa Viestiin