Ponnarin ympärysmitta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Ponnarin ympärysmittasi?

alle 5 cm
44
10%
5-7 cm
135
31%
7-10 cm
213
49%
yli 10 cm
46
11%
 
Ääniä yhteensä: 438

grizzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1002
Liittynyt: 03 Marras 2006, 21:18

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja grizzie »

Hahhah, otsatukkaa lukuunottamatta ponnarin ympärys on 3.5cm. Siis wau, en voi muuta kuin nauraa. Ihan hirveetä oikeasti, hankin kohta peruukin, jos hiukset eivä ala kasvamaan takaisin. :(
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Noin 7,50 cm. Eka kerta ikinä kun mittasin  :D Veikkaan että joku 10 vuotta taaksepäin on ollut ainakin pari senttiä lisää.. mutta ei mua sureta ettei tämä enää oo sellanen kamala pehko  :)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja enna »

Suunnilleen siinä 7,5 sentissä mennään. Kyllähän tuo vähän vaihtelee esimerkiksi käytettyjen hiustuotteiden mukaan, mutta ihan peruspaksuus taitaa olla kyseessä. Kelpuuttaisin kyllä mielelläni paksummankin tukan.
Kalevalatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1477
Liittynyt: 26 Maalis 2009, 11:24

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Kalevalatar »

Mies auttoi mittaamaan ja tulos 8 cm ja ehkä pikkasen päälle. Odotin että olisi ollut vähemmän, mun hiukset eivät tunnu niin paksuilta. Ois varmaan paksumpikin, jos kaikki mun hiukset kasvaisi pitkäksi. Mutta ei, niska-, ohimo- ja etuhiukset ei kasva 5 cm pitemmäksi. Se on niin outoa!
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minulla ihan vähän alle 8 cm, täysin ilman aineita, eilen pestynä ja suorina - eli luiruimmillaan. Ihan positiivinen mitta, tukkani on vauvanpehmeää...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Suurinpiirtein sellaiset 6 senttiä näyttää nyt. Muutama kk sitten, kun mittasin ensimmäistä kertaa ikinä, sain tulokseksi 5,5cm. Liekö sitten mittausvirhettä, vai olisiko hiukset jopa paksuuntuneet. Kuvittelin kyllä paksuuden vielä pienemmäksi ja luulin, ettei ole edes sitä viittä senttiä. Hiuslaatu on mulla ohut, vaikka niitä hiuksia on (kuulemma) paljon. Saa nähdä sitten, minkä verran otsa- ja sivuhiusten kasvatus tuo mittaa lisää. Olisipa kiva tietää, minkä paksuinen hiuksisto on aikanaan ollut, ennen värjäysten aloittamista. Ainakin äitini on useampaan kertaan sanonut, että kyllä sinulla oli silloin lapsena niin paljon paksummat hiukset. Tosi kiva kuulla tällaisia kommentteja  :-\
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Ponnarin ympärysmitta on kasvanut! :D Viimeksi kun mulla oli ponnarille menevä tukka, se oli 7,5 cm. Hius oli aika rankasti käsiteltyä. Nyt se on jo 8 cm, vaikka otsatukka ei vielä ylläkkään ponnarille.
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja versicolori »

pieces kirjoitti: Aiemmin oon mitannut ponnarin ympärysmitaksi 6,5 senttiä, mutta tänään tulokseksi tuli vähän päälle 7cm  :) toivon, että tulisi vähän lisää paksuutta kunhan saan kasvatettua kokonaan oman väriset ja hyväkuntoiset hiukset. Jo nyt korvien tasalla (juurikasvun kohdilla) näkyy tasaista uutta kasvua ympäri pään, joten toivossa on hyvä elää.
Melkein vuosi tästä tilanteesta, tuolloin mittasin ponnarin ympäryksen niskasta.Tänään puhtaista hiuksista mitattuna ympärys on vähän päälle 8cm. Lisäksi kokeilin mitata korkean ponnarin ympärysmittaa ja pään päältä mitattuna saan milliä vaille 10cm tulokseksi  0_0  tästä edistyksestä saan kaiketi kiittää hiuksista pois kasvaneita kerroksia ja otsatukkaa. Lisäksi nyt ponnari on mistä tahansa mitattuna pelkkää luomuhiusta, joten hiusten laatu on kohentunut jne..

edittiä Mittaavatko muuten muut juurekset ympärysmitan niskasta vai päältä vai molemmista?  :)
Viimeksi muokannut versicolori, 29 Maalis 2013, 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jippii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 50
Liittynyt: 02 Touko 2007, 17:44

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Jippii »

Jippii kirjoitti: 13 cm olis ponnarin ympärysmitta täällä. Hyvä mieli tuli, luulin että oon pudottanut hiuksia päästäni viime vuosina aivan älyttömästi.. Mutta kiva tietää että tallella on vielä ainakin osa  :D

No just.  >:( Vuonna 2008 ollut ympärysmitta 13cm, oli pakko laittaa sisko mittaamaan ja muutaman vuoden "juurestauon" jälkeen mittaa tulee vain 11cm. Tosin epäilen, että e-pillereiden lopetus vaikuttaa, jotenkin tuntuu että sen jälkeen on irronnut tota hiusta päästä sellaista tahtia, että heikompaa hirvittäis..
Nadyosh

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Nadyosh »

Täällä huimaavat n. 6 cm, tosin etuhiuksia en tuohon mitannut. Varmaan aina ollut suhteellisen samanpaksuinen, kiitos perimän oma hiustenpaksuus seuraa samoja linjoja mitä lähisukulaisilla, ei tässä kauheasti omat keinot auta eli jostain 10 cm haaveilu on turhaa. Onneksi tuuheuttavat muotoilutuotteet on keksitty  ;D
Heidijohanna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 163
Liittynyt: 15 Joulu 2008, 22:51

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Heidijohanna »

Ihan pikkuisen yli 5 cm tällä hetkellä. Kiitän myös tuuheuttavia tuotteita, tämän saa kyllä näyttämään huomattavasti paksummalta jo pelkästään muotoilutuotteilla ja föönaamalla :)

Kauhea kriisi ollut aina hiusten ohuuden suhteen ja aina olen ajatellut että KAIKILLA muilla on paljon paksummat hiukset kuin minulla ja en MISSÄÄN nimessä voi kasvattaa pitkiä hiuksia kun on tälläiset säälittävän ohuet hiukset. Mutta toi on ihan täyttä bullshittiä, vaikken ole vieläkään päässyt tästä asenteesta ihan täysin eroon... :/
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Sassy kirjoitti: 4.5 cm on tämän hetkinen takatukka ponnarini, jos laitan samaan aikaan etuhiuksetkin ponnarille niin niistä tulee toinen 4.5 cm ja vielä kaikki sivuhiukset + takana olevat kerrokset puuttuvat laskuista  ;D. En siis masennu ohuesta ponnarista, vaan jatkan kasvattamista ja toivon että joku päivä edes puolet hiuksista ylettyisi kiinni, haha. Täytyy muuten tarkkailla ponnarin paksuutta, hyvä tapa huomata kuinka kerrokset kasvavat, niihin kun muuten ei oikein kiinnitä huomiota  :).

edit.
12.1.10 = 4.5 cm
13.3.10 = 5.3 cm
18.4.10 = 5.6 cm
17.6.10 = 6 cm
02.9.10 = 7.3 cm
26.10.10 = 8 cm
Päivitystä: 9.3 cm ja nyt kaikki hiukset yltävät ponnarille. Uskon että värjäilyn lopettaminen kasvattaa myös tulevaisuudessa vielä hieman ponnarin ympärysmittaa, sillä nyt hiuksia on katkeillut aika paljon ja stressin takia tuntuu muutenkin hiuksia irtoavan reippaasti.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
höpönasu

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja höpönasu »

8cm, just mies mittas. :D
Mittasin joskus aikasemmin itekin, mutta sain jonkun 4-5cm. Tais tosiaan olla mittausvirhe.
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

4cm, mittasin sitomalla narun mahd. tiukalle ja katkaisemalla sit. Pikkasen tahtoo masentaa ja ahdistaa. Kriisittää, täytyy kysyä joltakin kaverilta, paistaako mulla päänahka tämän rotanhännän alta...
nima
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 03 Loka 2013, 12:44

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja nima »

Vaivaiset 6,5-7cm  :-[  Ennen oli huomattavasti paksumpi kuontalo, on vaan harvennut niin paljon ettei ole enää jäljellä kuin tämä onneton töyhtö - tai ainakin se tuntuu todella onnettomalta entiseen verrattuna. Ehkä joskus kasvaisi takaisin :)
1b M ii, punainen hurjasti ohentunut kuontalo, ikuisuuskasvattaja(ko).
Vastaa Viestiin