Ponnarin ympärysmitta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Ponnarin ympärysmittasi?

alle 5 cm
44
10%
5-7 cm
135
31%
7-10 cm
213
49%
yli 10 cm
46
11%
 
Ääniä yhteensä: 438

Tiukukello
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 10 Loka 2009, 21:25

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Tiukukello »

8 cm. Alaspäin mentäessä on vieläkin kerrostuslirua, joka kyllä näin jälkikäteen harmittaa. Otsis ei yllä vielä mukaan mittaukseen.
Viimeksi muokannut Tiukukello, 15 Huhti 2012, 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii APL, hennattu hiuksisto. Hidasta kasvatusta midback:iin..
iHerb-koodi: SIK438
julietjones
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 546
Liittynyt: 10 Elo 2009, 18:39

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja julietjones »

Ympärysmitta 9 cm. Oon positiivisesti yllättynyt. :)
1b F ii. Lähestulkoon kaikki hiusvärit testattu, päädytty mustanruskeaan. Pitkäaikaiset suosikit: XZ-sarja, Joico K-Pak rekku + IH, Poly Color musta. Kasvatus takaisin pitkäksi käynnissä, nyt rikottu olkapäämitta.
Nala
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 149
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 14:12

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Nala »

n. 9,5 cm näytti olevan, ja vielä suoristettuna. Tosi yllättynyt olen, kun ovat tuntuneet paljon lirummilta kuin teinivuosina  :)
Ensimmäisestä iHerbin alle 40$ tilauksesta 5$ alennusta ja yli 40$ tilauksesta 10$ alennusta koodilla IRA890
eadghe

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja eadghe »

Oho, 9 cm näytti mitta edelleen. Tuntuu että nämä ovat viimeisen parin vuoden sisällä ohentuneet huimasti mutta kyllä se mitta vielä silloin pari vuottakin sitten sanoi että 9 cm... Ilmeisesti olen vain vainoharhainen :P
nysimum
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 370
Liittynyt: 23 Joulu 2011, 11:05

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja nysimum »

Hahhah, nyt täytyy tunnustaa niin tyhmä juttu etten melkein kehtaa :D Mä oon koko ajan luullut, että paksuudessa puhutaan ponnarin halkaisijasta! Oon sitten hiljaa mielessäni ihmetellyt, että miten ihmeessä muka alle 5 cm ponnari on OHUT, ja kenellä muka voi oikeasti luonnostaan olla yli 10 cm paksu ponnari ;D ;D Voi elämä...

Mutta mittasinpa nyt sitten oman ponnarini, ja tulos on aika yllättävä o_O Ympärys 7 cm, vaikka iso osa hiuksista ei vielä edes yllä ponnarille + mulla on otsatukka ja sivuhiukset, jotka ei siis myöskään olleet mittauksessa mukana. Mä oon aina luullut et mulla on ohuet tai maksimissaan normaalit hiukset?
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia
Mala Belen

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mala Belen »

Päälaen hiukset (ainoat, jotka yltävät ponnarille) ovat jotain 8cm luokkaa, joten jos omistaisin pitkät hiukset, olisi paksuus todennäköisesti jotain lähellä 20 cm:ä... Ehkä... Vaikea arvioida, kun kaikkein eniten ja paksuimpia hiuksiahan on yleensä siellä takana ja niskassa. Vastaavasti ohimoilla ohuemmalti.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mai »

Sain noin 8 senttiä. Mukava yllätys.  :)
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja eivor »

9,5 cm :) Edessä on joitain lyhyempiä haituvia, jotka eivät vielä yletä ponnarille. Olin kyllä positiivisesti yllättynyt tuosta ympärysmitasta!
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Sileänä, silikonikuorrutettuna ja pari päivää pesusta tasan 5 cm, ehkä pari milliä päälle. Pesun jälkeen tuuheampina voisi olla yli 6 cm. Huomattava parannus ohuimpiin aikoihin siis, tosin nythän tätä on taas varissut kuukauden verran ihan urakalla, kun vauva on 4 kk ikäinen... En silti stressaa pahemmin, koska näköjään mun hiuksilla on kuitenkin kyky tuuhentua. Nuttura vaan on surkea lapsen nyrkin kokoinen viritys, kun massaa on niin vähän. Pitänee opetella kikkailemaan ilmavuuden kanssa.
SlowCheetah
Haiven
Haiven
Viestit: 10
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 19:29

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja SlowCheetah »

Mittailin ihan mielenkiinnosta itsekin, ja tulokseksi sain 6,5-7 cm ilman otsista (en saanut aivan tarkkaa tulosta, vaan mittaustulos vaihteli joka kerta vähän). Ainakaan omasta mielestä mun hiukset ei ihan onnettoman ohuet ole, semmosta keskitasoa, joten ei tuo mitta hirveesti yllättänyt.
Välillä tulee mieleen kun esim. melkein kaikilla naispuoleisilla Hollywood-staroilla on aivan jumalattoman paksuiksi laitetut hiukset, tietty lisäkkeillä yleensä, että onko käsitys "normaalipaksuisista" hiuksista muuttunut. Eli että aiemmin normaaleina pidetyt hiukset nähtäisiin nykyään melkeinpä ohuina, ja toisaalta täytyy olla hyvin tuuhean näköiset hiukset, jotta niitä pidettäisiin edes normaaleina. Vai onkohan se aina ollut näin, kellään viisaammalla kommentteja?  :)
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Aiemmin oon mitannut ponnarin ympärysmitaksi 6,5 senttiä, mutta tänään tulokseksi tuli vähän päälle 7cm  :) toivon, että tulisi vähän lisää paksuutta kunhan saan kasvatettua kokonaan oman väriset ja hyväkuntoiset hiukset. Jo nyt korvien tasalla (juurikasvun kohdilla) näkyy tasaista uutta kasvua ympäri pään, joten toivossa on hyvä elää.
elisa-katriina
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 14 Touko 2010, 19:27

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja elisa-katriina »

Olin joskus aiemmin vastannut 5-7cm ja silloin muistaakseni hiukset olivat juuri ja juuri yli 5cm. Tossa pari päivää sitten sain paksuudeksi 5,5cm ja tänään 6cm (ihan kaikki hiukset ei mene ponnarille). Joko on mittavirhe tai sitten sante-värjäys on antanut tuon puoli senttiä lisää ;D Ohuethan nämä silti ovat, muutama vuosi sitten olivat varmaan tuplasti paksummat >:(
2b/c F ii, hartiapituiset kuivuuteen ja pörröisyyteen taipuvaiset punertavan tummanvaaleat hiukset
hampputukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 81
Liittynyt: 07 Touko 2012, 20:24

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja hampputukka »

n. 9,5 cm. Joskus jopa 10 cm pesun jälkeen, silottavien tuotteiden jäljeltä 9 cm.

Mittasin tässä hetki sitten otsatukkani ja se on 4 cm paksu, joten kunhan vaan saan otsatukkani ja lyhyimmät kerrokset kasvatettua pois niin tukan paksuus saattaisi lähennellä jopa 15 cm!  :) Saa nyt nähdä miten käy, toivottavasti tukka ei ala katkeilemaan tai muuten vain ohentua  :-\
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=848478#p848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Ihan tuolla tavoin ynnäämällä ei koko hiuksiston muodostaman ponnarin mittaa voi laskea :) Kahdesta ponnarista (=kaksi ympyrää) pitää laskea pinta-alat, laskea ne yhteen ja sitten laskea tästä uudesta, isommasta ympyrästä ympärysmitta.

Esim. 10 cm ja 4 cm ponnarit muodostavat yhdessä suunnilleen 10,7 cm (pikaisesti ja ylimalkaisesti laskettuna).
Jenje
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1146
Liittynyt: 21 Syys 2011, 17:55

Vs: Ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Jenje »

Nyt ei ole mittanauhaa käsillä, mutta viimeksi kun mittasin, sain tulokseksi vähän alle 7cm. Vielä muutama vuosi sitten ympärysmitta oli lähempänä 10cm, eli en tiedä onko mun hiukset sitten vaan ohentuneet noin paljon. :-[

Toisaalta mulla on nyt jonkin verran kerrostuksia, jotka eivät yllä ponnarille, mutta silti tuntuu aika paljolta tuo oheneminen. Sinänsä mä en kyllä ole missään vaiheessa huomannut tavallisuudesta poikkeavaa hiustenlähtöä, ja mä kuitenkin olen aika hyvin perillä tuosta hiustenlähtötilanteesta, koska harjaan hiukseni aina ennen pesua ja siinä vaiheessa ne irtohiukset yleensä lähtevät. Mystistä.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397
Vastaa Viestiin