Ponnarin ympärysmitta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Ponnarin ympärysmittasi?

alle 5 cm
44
10%
5-7 cm
135
31%
7-10 cm
213
49%
yli 10 cm
46
11%
 
Ääniä yhteensä: 438

Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Miracle »

10 cm sain tänään kun mittasin :) hih.. ei ne niin ohuet sitten olekaan. Ja ehkä tämän päiväisellä kookoskermalla oli vähän osuutta asiaan, hiukset tosiaan tuntuu ja näyttää paksummilta :)
Emiliana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 100
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:46

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Emiliana »

8 cm... melkein kahdella sentillä kutistunut reilussa puolessa vuodessa.  :'( On kyllä ollut hiustenlähtökin sellaista, että kun niitä pesussa lähteneitä tukkoja miettii, niin ihme on että jotain on vielä päässäkin. Ainoa lohtu on, että enää nämä ei irtoile ehkä ihan samaan tahtiin.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

deko kirjoitti:
Mirkka kirjoitti:
veera kirjoitti: jos poninhännän ympärys on 7 cm ja etuhiusten 3 cm, niin kaikkien hiusten ympärys on yhteensä n. 7.5 cm, eikä suinkaan 10 cm. vaikka eipä sillä väliä miten muut ponnareden paksuuksiaan mittailevat...
Mulla on huono matikkapää. Selitä toi juttu. Miks siitä tulee noin 7,5 eikä 10?
OT (ja paha) jatkuu...

Matikkaa kuitenkin lukenut? Pikaselitystä vaikka lukio onkin käyty viime vuosituhannen puolella:

Kuvittele ponnarinpaksuusmittausta puhtaana geometriana. Ympyrän pinta-ala. Ympyrän piiri on ponnarin ympärysmitta ja vertailtava mitta on ympyrän pinta-ala eli paljonko hiuksia mahtuu ponnariympyrän sisälle. Jos ympyrän pinta-ala lisääntyy toisella ympyrällä (eli ponnariympyrän lisäksi otsatukkaympyrä) niin pitää laskea ensin kummankin ympyrän piirien perusteella erikseen ympyröiden pinta-alat ja laskea ne yhteen ja sitten vasta ikäänkuin yhdistää nämä pinta-alat yhteiseksi ympyräksi ja laskea siitä piiri.

Hassua selittää tällaista perusasiaa, toivottavasti sait edes vähän selvää. Asiaa selvittäisi varmasti jos olisin laskenut esimerkit, mutta rajansa kaikella ;D
Joo, kyllä mä ton jutun sitten honasin. Matikkaa lukenut? oon toki, mutta et varmaan halua tietää mun koulunkäynnistä  ;). Mutta ei kyllä ikinä koulussa käytetty ponnaria laskuissa  ;D
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

~vail~ kirjoitti: Ihana toi ponnarin paksuuksien ynnääminen. Munkin liru kasvaa useammalla ponnarilla ihan kahteenkymmeneen senttiin saakka :D
Munkin täytyi kokeilla, en oo ikinä edes tulut ajatelleeks. Mutta juupeli, kahdellaponnarilla jo niin tulee melkein tuplasti hiuksia jos ynnää. :o
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Ponnarini ympärys 7,5 cm. Kaikki hiukset eivät ylety mukaan. Nämä ovat riittävän paksut minulle.
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Ice »

Mirkka kirjoitti:
Ice kirjoitti: 15cm edelleen :)
Siis 15 senttii! Kuvissa sun hiukset ei näytä ollenkaan paksuilta?! Mutta ehkä hämää se että sulla on blondatut hiukset tai jotain. Mä vaan en tajua miten sun ponnari voi olla niin paksu.

tarkkailin taas sun kuvia. Stailaaks sä ne litteimmäks vai oks ne vaan tiheet sille että ei oo ilmavat (ajattelin sitä ku ne ei näytä paksuilta)? Sillon kun mulla oli paksut hiukset olinku leijona.. Nyt en toki enää. Eli kateeks silti käy.
littaan tukan tosiaan aina pitkin päätä silikoneilla ja jätettävillä hoitiksilla :) tuo vaalea väri antaa ohkaisemman vaikutelman ja "ohentaa" hieman yksittäistä hiusta verraten värjäämiseen (pigmentin viemiseen), joka on siis osasyy siihen että pidän vaaleita hiuksia. Tukkaa löytyy siis suhteelliset paljon, ja se on tuollaista rautalankaa joka tekee sen paksuuden kun kaikki lyödään yhteen

nyt on tosin 1/3 tukasta revitty poikki koulun föönausharjoituksissa, eli eipä tässä mittään paksuusongelmia enää ::)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mirkka
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 23:51

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Mirkka »

Hm, okei. Mä muistan vaan kun mulla oli paksut hiuset, oikeen häpesin niitä, en millään saanut niitä näyttämään ohuemmilta. Nyt sit kun hiukset on näin ohuet niin ne kyllä ihan vapaaehtoisesti näyttää vielä ohuemmilta. :'( Ehkä sitä kuitenkin kannattais hankkia peruukki.  ::)
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Annika »

Yllätyin kun tänään mittasin tuon ympärysmitan, olen koko ajan ajatellut että olis jotain korkeintaan 6cm:n luokkaa. 8cm kuitenkin, kliffa yllätys.
The greatest battles are fought within oneself.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

voivoi..ponnarin ympärys enää vaivaiset 6 cm  :'( koko ajan ohentumaan päin..ja tukkaa lähtenykki jo ihan tarpeeksi ku ponnari ennen jotain 9 cm,eikä kaikki hiukset etes yltäny..
rihkamatyttö

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja rihkamatyttö »

8 cm, tuntuu huomattavasti ohuemmalta. Otsatukka ei yletä ponnarille.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mun letti on nyt 12 cm. HS:n puolelle tulokseksi laitoin 13 cm, eli tuon mukaan noin sentti olisi kadonnut etutukan ja muutamien sivuhaiventen leikkaamisella.

Tosin mulla ainakin vaihtelee ponnarin paksuus aivan älyttömästi käytettyjen aineiden mukaan. Esim. Tigin small talkin jälkeen tuntuu siltä, kuin tukan määrä olisi tuplaantunut ja myös ponnari on silloin ihan julmetun paksu (senttejä en tiedä, en ole koskaan mitannut, mutta taatusti enemmän kuin tuo äsken mitattu 12 cm). Juuri nyt tukka  puolestaan tuntuu tosi ohuelta ja luirulta, kun se on vastapesty ja hoitiksella ja silikonilla litistetty. :-\
Viimeksi muokannut sipe, 09 Huhti 2006, 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja salute »

sipe kirjoitti: Tosin mulla ainakin vaihtelee ponnarin paksuus aivan älyttömästi käytettyjen aineiden mukaan.
Mulla sama juttu, siksi en täysin luota tähän tapaan mitata hiusten paksuutta. Oma ponnari lisäksi kasvaa muutaman sentin, kun tukan  esim. kihartaa lammasta muistuttavaksi käkkäräpesäksi tai kuivattaa nutturalla tuuheutusnesteen kera. (Noh, äkkiä se ilmavuus kyllä latistuukin letin palautuessa luonnontilaan... )
Viimeksi muokannut salute, 09 Huhti 2006, 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja sipe »

Piti sitten eilen oikein testata tätä asiaa. Eli pesu + hoito k-pakeilla (jämäköittävät ainakin mun tukkaa reilusti), muotoilu Small Talkilla + juuriin fudgen pump up ja sitten föönaus kuivaksi.

ponnarin ympärysmitta 16 cm. :o :o

Edit: pitäisi joskus kokeilla pesua ja hoitoa jonkun tuuheuttavan sarjan tuotteilla. Pääsisiköhän sitten jo 17-18 senttiin... ???
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Piti sitten minunkin testata tämä hullutus  ;D Tulokseksi tuli 12-13cm, aika hankala mitata itse.
Vaihtelee varmasti aikalailla, kun pesee kosteuttavilla ja suoristaa raudoilla silottavien aineiden kera niin on varmasti huomattavasti ohuempi tulos.
Jos toisaalta kuivaisi kuohkeaksi tai antaisi kihartua ihan kunnolla ja harjaisi sen jälkeen auki niin olisi taas isommat lukemat.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Saheli

Vs: ponnarin ympärysmitta

Viesti Kirjoittaja Saheli »

Mittasin juuri ympärysmitan ja se oli 7,5 cm. Minulla on ollut melko paksut hiukset, mutta nyt ne ovat kärsineet ja osa hiuksista on kasvuvaiheessa.
Vastaa Viestiin