Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Minni
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 14:39

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Minni »

Hiukseni yltävät lapaluiden alaosaan, lähes rintsikoihin asti, ovat hennohkot ja hieman taipuisat. Värjäytän näitä kampaajalla vaaleansuklaanruskeaksi (kutostasoinen) ja tällä hetkellä on myös vaaleita raitoja. Oma väri on sellainen seiskan tasoinen kullankellertävä maantie. Latvoja on kerrostettu. Ovat muuten hyväkuntoiset, mutta pintahiukset ja erityisesti raidoitetut kohdat katkeilevat helposti hoidosta huolimatta.  Olen ikuisuuskasvattaja, mutta olen joutunut toteamaan, etteivät nämä tästä pidemmäksi taida kasvaa kunnon kärsimättä.

Hoitotuotteissa suosin eniten kevyesti rakennepaikkaavia tuotteita (Joico K-pak), koska ne antavat hyvin ryhtiä hennolle hiuslaadulleni. Kosteuttavia tuotteita käytän myös jatkuvasti (mm. O&H), etteivät katkeile niin pahasti.  Muotoilussa käytän enimmäkseen siloittavia tuotteita jotta pörröisyys pysyy kurissa. Lemppari on Tigin Small Talk, joka tuo mukavasti tuuheuttakin. :)
Viimeksi muokannut Minni, 09 Syys 2007, 15:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
andel
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 181
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:21

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja andel »

Mun hiukset on hartiamittaiset, ponnarin paksuutta en ole mitannut mutta ei todellakaan paksut, toipuminen sulkasadosta kestää... mulla on päässä tosi paljon sellasia kasvavia lyhyempiä hiuksia ja jakauksesta törröttää ärsyttäviä pikkuhiuksia. Yksittäinen hius hento, pientä luonnontapuisuutta. Väri on tällä hetkellä oma, suunnilleen samanvärinen kun Ulpulla. Ihan mielenkiintoista pitää omaa väriä vuosien kestovärjäilyn jälkeen, oikeastaan siihen on nyt niin tottunut, että ajatus esim. kirkkaanpunaisista hiuksista tuntuu jotenkin... luonnottomalta (siis itsellä, muilla näyttää usein todella upealta). Toisaalta haluaisin jotain piristystä ja vähän tummempaa väriä, en vaan viitsisi rääkätä hiuksia värjäyksillä.
Suosikkituotteita ei ole oikeastaan vielä löytynyt, tekisi mieli testata Joicoja. Ehkä pitäisi vaan ronskisti kertainvestoida opiskelijabudjetista niihin  ;)
Jonakin aikaisena aamuna Nuuskamuikkunen heräsi teltassaan Muumilaaksossa ja huomasi että ilmassa oli syksyn ja lähtemisen tuntu.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Ice »

Elikkä luonnonkihara, edelleen aikas paksu vaikka vaalenneltu ja kaikenlaisia värejä nähnyt, monasti kokoon harsittu mutta aina oudosti kiiltävä viritys.

Nappasin juuri uuden kuvan, http://img80.imageshack.us/img80/6975/juurikasvujakin30086gu.jpg jossa hiukset kosteina, ei suoraksi kammattuna ja small talkin tilalla ensimmäistä kertaa joico k-pak muotovaahto :) ja minä siis aamu puoli-5 -lookissa, elikkä ei parane peljästyä :D ai miten niin silmät punertaa..

Kasvatus on siis meisinkinä, varmaankin olisi jo korkea aika tasata latvoja isolla kädellä, mutta kunnei malttaisi. Minulle riittää se, että kolhin välillä palan pois takaraivolta (hävettää vieläkin se saksimoka)

Nyt olen kovasti koittanut karsia hiusaineitani minimiin muuton vuoksi, ja vakituisessa käytössä on vain:

shampoot:
mop c-system sulfaatiton, kerran pari viikossa
nexxuksen therappe, about kerran viikossa
Cutrinin vanhan mallinen silver shampoo, mielen mukaan käytössä

tehohoidot:
joico moisturizer (deionized water-hiivauute -versio)
lanza recostructor
tigi o&h joka toimii nykyään myös kunnonparannuksne myötä ihan pikahoitiksenakin tehiksen jälkeen

pikahoidot:
joico k-pak daily conditioner tehohoidon jälkeen
matrix fresh perm moisture supply, joka toimii myös tehiksenä

co-hoitikset:
daily -hoitoaine (tekee tosin vähän kutinaa hajusteidensa tähden)
xz vanilja&suklaa

jätettävät hoidot:
Lanza leave-in (joka sanoo itsensä irti huomenna, tarttis repiä jostain lisää)
joico ce -vaahto, joka tosin ei toimi nyt, kosteutta vaan huutelemma

muotoiluaineet:
säännöllisessä käytössä tigin small talk
kokeilussa on joico k-pak muotovaahto

latvasuojana ja viimeistelyssä bonacuren vanha sininen, lanza protecshine, k-pak seerumi

1.2.2006:
Tein eilen pikaisen värinpoistopesun, jotta sain vähän kuparia näkymään alahiuksiin, ja ettei se leviä niin kovin vaaleisiin päällisiin ;) ja vaaleaa vähän kirkastelin, liikaa kellertää edelleen.

täältä löytyy kuvaa,
http://img500.imageshack.us/img500/4669/juurikasvujakin50012mz.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/217/juurikasvujakin50049ci.jpg

sitten vähän alapuolen vilautusta, http://img452.imageshack.us/img452/5596/juurikasvujakin50059bt.jpg
Viimeksi muokannut Ice, 19 Heinä 2009, 01:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Tiukunen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 259
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:57

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Tiukunen »

Minulla on puolipitkät, luonnonkiharat hiukset, sivuotsiskin löytyy. Kampaamoväreillä värjätyt, kuparin väriset. Tukka on ohut, tosin näyttää kiharoiden ansiosta tuuheammalta, ja hitusen kuivahko. "Luokittelun" mukaan ehkä 2c/3bMii.







Viimeksi muokannut Tiukunen, 24 Kesä 2008, 13:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: puolipitkät,tummanruskeat,värjätyt,melko hyväkuntoiset, luonnonkiharat, hennot ja kuivat. 2c-3bFi/ii.
Essi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:11

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Essi »

Meikäläisen pehko on ohut, melko lättänä, kuiva ja luonnonkihara (=hankala tapaus). Paljon katkenneita/uusia hiuksia, jotka näkyvät inhottovasti etenkin föönauksen jälkeen. Rikottu, hieman kerrostettu leikkaus. Muinainen otsis yltää jo hyvin korvien taakse. Tukka värjätty kampaamossa vaalean eri sävyillä.

Sainpa minäkin vihdoin laitettua kuvani tänne. Kuvassa hiukset ilman mitään muotoilutuotteita,  au naturel  ;D

Ai niin, ja mun tukka ei oikeasti ole noin tumma, kuin miltä se juurista näyttää. Kuva vääristää.
Kuva
Viimeksi muokannut Essi, 03 Helmi 2006, 15:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.
sweet jane
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3044
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:41

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja sweet jane »

Mun tukka:
poistin kuvat

On siis lyhykäinen, taipuu joka suuntaan, esimerkiksi tuo teinipojan hyppyri tulee itsestään, sitä ei saa latistettua. Didu pisti väriä ja kultaista raitaakin näkyy ehkä vielä hieman. Kuvissa hämää tietty vähän tuo kylppärin valo, en jaksanut alkaa käsittelemään kuvia sen paremmin. Mutta taitaa näyttää vähän vaaleammalta kuin onkaan.

Tukka on siis taipuisa, ei rasvoitu enää samaan malliin kuin pitkänä, eikä haudo enää päänahkapoloista. Kun tukka on niin paksu, että en voi pitää pitkää. Tää sopii mulle kun niska näkyy ja poikaystäväkin on ihan kuumana tähän lyhyeen ;)
Viimeksi muokannut sweet jane, 30 Maalis 2007, 15:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fry

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Fry »

Takana keväällä '05 otettu permanentti.. Ja useita värikäsittelyitä..

Kuivat ja luonnonkiharat, ikuinen kasvatus käynnissä.
Yksittäisen hiuksen pituus ~28cm (keskijakauksen kohdalta mitattuna (14.01.2007)).
Chi-suoristuskäsittely otettu 9.12.2006.

Kuvia (vuoden sisältä  :-[)
Kuva

Sama malli ollut mulla iät ja ajat, väri vaihtelee välillä tummemmaksi, välillä vaaleammaksi.

Kuva

12.4.07:
Kuva
Viimeksi muokannut Fry, 09 Syys 2007, 09:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lumi

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Mun tugga !
Kuukausi sitten pääsin vihdoista viimein eroon siitä kamalasta pehkosta, jota olin jo niin kauan väännellyt päässäni ja miettinyt mitä sen kanssa teen. Noh, otinpa sitten loppujen lopuksi kissan kunnolla pöydälle ja tässä sitä ollaan rasta-päänä  ;)
Mun omat hiukset ulottu vähän yli olkapäiden ennen rastoja ja ne oli tosi vaaleat päältä ja alaosa oli tumma(joo, silleen ku oli kauheessa muodissa yhteen aikaan  ;D) Tosi kerrostetut ja omasta mielestäni melko hyväkuntoiset ja kamalan paksut.

Nyt mulla on noin 37 rastaa päässä, omaa tukkaa niissä on pisimmillään noin 10 senttiä tyvestä ja loppu on aitohiusta rastalla ja mulla on yhden toisen tytön rastoja päässä. Hänellä oli rastat kahdeksan vuotta ja nyt minä otin ne perintönä :D Näissä tämän tytön hiuksissa on rastojen päät oranssit, joista me osa värjättiin tummiksi ja osa on vielä oransseina. Seassa on myös n. yhden puntin verran aitohiusta ihan auki, tekemässä tätä vähän pehmeämmäksi takkupesäksi. Pisimmät rastat ulottuu ihan alaselkään ja osa on vähän lyhyempiä, takaa ne on tehty vähän kuin v-malliksi. Mukana on pari pinkkiä helmen tapaista hiuskorua ja yksi violetti naru jossa on siemeniä ja pieni metallinen perhonen :) Löytyy myös kolme turkoosia aitohius"raitaa", jotka tosin ovat menneet vähän jo takkuun. :)
Jos joku suunnittelee rastojen ottoa, ota minuun yhteyttä niin voin auttaa takuttajan löytymisessä  ;)
Viimeksi muokannut Lumi, 12 Kesä 2007, 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gotcha

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Gotcha »

Ihania hiuksia ihmisillä täällä!  :P Mulla on vaalennetut ja permanentatut pitkät ja kerrostetut, itse teen itselleni kaiken muun paitsi tota permistä... :D Tämän näköistä jälkeä voi siis saada vaalennettuihin hiuksiin permiksellä, ja isoilla rullilla.(Ishamaelin permanentin tietopakettiin siis pienoinen korjaus, kyllä voi onnistua pitkiin hiuksiin loivat kiharat, mutta hiusten PITÄÄ olla vastaanottavaiset, eli taipuisat, lisäksi mulla oli myös vaalennus hiuksissa siis ENNEN permistä, eikä hiukset juuri siitä vaurioituneet, tässäkin tosin täytyy olla ehdottoman tarkkana, ettei tule kemiallista leikkausta ;))  Permis on laitettu viime toukokuussa, eli JUURIKASVUA (.org) on jonkin verran jo, mutta yllättävän vähän on suoristuneet kiharat. Taipuisat hiukset siis. (tosin kampauskiharoita ei meinaa saada säilymään oikein millään tökötillä...) Kokeillaan jos onnistuisin ton kuvan vielä liittämään tähän.
Kuva
Lisään tähän näitä mun muuttuneita hiuksiani... Eli värjäsin ja leikkasin (itse) nuo runsaat ja pitkät ja suht kiiltävät (kaduttaako...) hiukseni, tämän näköiset ne olivat kiharana ensin
http://i11.photobucket.com/albums/a171/ ... 000718.jpg
Nyttemmin tykkään pitää ne suoristettuina, taipuisuutta kyllä jää, mutta ei haittaa! Hyvä vain. Väri on haalistunut, ja päälle on laitettu uutta väriä. Käytän myös pigmenttihoitoaineita. Eli tässä hiukset 14.3.
http://i11.photobucket.com/albums/a171/ ... 000761.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a171/ ... itukka.jpg

Lisäilen tähän vielä vähän uudempia kuvia... Eli kesäkuussa tukkani oli tämän näköinen (ja aikalailla samanlainen siis on edelleen)
http://i11.photobucket.com/albums/a171/ ... 000859.jpg
http://i11.photobucket.com/albums/a171/ ... 000857.jpg
Viimeksi muokannut Gotcha, 18 Elo 2006, 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja salute »

Tukka on about 50cm pitkä, tosin lyhyempiä suortuvia löytyy kasvoja kehystämässä. Pehko on aika raskas ja taipuisuutta löytyy jonkin verran, mutta ylesivaikutelma on luonnostaan suora ja lasimainen. 1b M ii/iii.
Oma väri on seiskan ja ysin väliltä yksittäisen hiuksen sijainnista riippuen, mutta en pidä tästä lainkaan. Hiuksia "joutuu" siis kuormittamaan väreillä, mikä näkyy yllättävän huonosti hiusten kunnossa. Kaksihaaraisia löytyy, mutta ottaen huomioon kreppauksen/värjäyksen/kampausten väkerrysten/jne. määrän, hiukset ovat suht hyvässä kunnossa. Päänahka ei pidä väreillä leikkelystä, ja hilsettä esiintyy ajoittain. Tämä lähtee hyvin hilseshampookuurilla, mutta palaa välillä takaisin.

Purnukoita löytyy kaikenlaisia, marketin ja kampaamon puolelta. Yleensä käytän värjäyksen jälkeen kuukauden vain shampoota+ jätettävä hoitista, ja sen jälkeen kuukauden shampoota+ tehistä suht pitkällä vaikutusajalla.

22.8.06 Kävin kampaajalla, ja pohjaväriksi laitettiin neutraali mustanruskea. Hiusten alaosiin laitettiin pilkistämään purppuranvärisiä magma-raitoja. Leikkautin myös vinon otsatukan, paksun sellaisen.

5.9.07 Tukka hipoo takaa vyötäröä, luoden omituisen optisen harhan. Otin paria uutta kuvaa valotettuna ja ilman. Kuvailun jälkeen innostuin leikkimään Fiskarseilla, ja latvoista lähti ainakin 5cm. :/ Nyt tukka on juurestaan tasapaksu, melkein kuin Salkkareiden Paulalla. Ja jopa hermoja raastavan hyväkuntoinen, haluaisin peikkotukan.  8) Edessä killuvasta otsiksesta ei ole nyt päivitysnäkymää, mutta suora malli on säilynyt siinä.







Viimeksi muokannut salute, 17 Kesä 2014, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ryövärintytär
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 540
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 06:30

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Ryövärintytär »

Ikipitkät hiukseni ovat nykyjään n. metrin mittaa, ja paksut. Pituus on vaihdellut kankkujen yläosasta polvitaipeeseen saakka, mutta nyt taidan pysyttäytyä ihan tässä classic -mitassa, ja jos tekee mieli repäistä niin leikkaan tailbone'en  ;)
Hiukseni ovat viime/toissavuotisesta pelottavasta, kunnon sulkasadosta huolimatta luojan kiitos pysyneet paksuina. Luokitelmaa C iii, muuten en oikein tiedä ovatko 1c vai 2a...
Haavekuvissa siintäisi oikein kunnon laineet. :-*

Olen värjännyt hiuksistoani kokonaan (hennalla) punaiseksi vuodesta -95, joskin väliin mahtuu muutama välivuosikin. Luonnollinen värini on tyypillistä maantienharmahtavaa kultaisella ja hopealla vivahteella, varmaankin tummanvaaleaa tasoa. Pyrin sellaiseen 7-8 -asteiseen kirkkaaseen punakupariin/kuparipunaan :-*
Värjään siis hiukseni itse, kestoa juurikasvulle ja satunnaisesti suoraväriä muualle. Epäsäännöllisen säännöllinen hennailu on jäänyt, epätyydyttävien väritulosten takia, ja tilalle on tullut Elumen kk@all ja rr@all.

Käytän valikoituja markettituotteita, joitain (edullisesti löytyneitä) kampaamotuotteita, joita sekoittelen keskenään ja terästän erilaisilla öljyillä. Olen erittäin kiinnostunut luonnonmukaisista tuotteista.
Tähän mennessä parhaat avut kuivalle ja kutisevalle päänahalleni ovat olleet CO-pesussa XZ hilsehoito (ihan ehdoton kutinan taltuttaja), sekä shampoista MOPin Clean sekä Urtekramin Punahenna. Hoitoaineista en ole edelleenkään tehnyt mitään mullistavia löytöjä. Välillä (usein) tuntuukin ettei näihin karkeisiin karvoihin mikään tahdo tehota. :-\ 
Muuten hiusten kunto lienee kuitenkin ihan ok, latvoja leikataan kerran-kaksi vuodessa.  :)

 
Viimeksi muokannut Ryövärintytär, 14 Helmi 2008, 02:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiuksistoni on metrinen, suht paksu ja punainen. Toisin sanoen värjätty, melko karkea ja kuiva, onnekseni kuitenkin kiiltävä. :) Luokitelma jotakin tähän suuntaan: 1c C iii.
Kerttu

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Tässä mun hiuksista. Copypastetin HS:lta muutamin muokkauksin.

Hiukseni ovat kastanjanruskeat ja käsittelemättömät, ihan vähän taipuisat. Kasvatus menossa, pituus nyt noin 30 cm, eli olkapäille asti. (edittiä.. tämä siis vuoden 2005-06 vaihteessa, päivitetään pituus kun keretään)

Vasta leikkasin pitkän otsiksen ja aion sen pitää. Käsittelyjä en aio ottaa. Hiukset nyt luonnollisesti hyväkuntoiset, joten en viitsi panostaa kampaamotuotteisiin kun xz ja VO5 riittää. Uusi suosikkini on suklaavanilja, kosteuttaa kuivahkon päänahan niin hyvin ja hiukset kiiltää. Testailen kampaamokamaa sitten kun hiukset on pitkät ja vaatii enemmän hoitoa.

Tässä kuvia hiuksistani. Latvat harottaa miten sattuu vanhan kerroksittaisen leikkauksen takia. Ei viiti kuitenkaan vielä tasottaa kun pituus menee.

Toimimattomat kuvalinkit poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut Kerttu, 19 Heinä 2009, 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Mun hiuksilla on tällä hetkellä pituutta noin lapaluihin asti. N. 10 vuoden blondailun jälkeen keväällä 05 väri vaihtui  punaiseen, ja toukokuussa 06 ruskeaan, jossa sivuilla vaaleita raitoja. Sivuilta rikotut, muualta kerrostetut. Latvat kovasti itsepäiset eli taipuvat miten sattuu.
Hiukset ovat ohuet, takkuuntuvat ja vaikeasti pesun jälkeen selvitettävissä.

06
Kuva
Viimeksi muokannut Kikka, 19 Heinä 2009, 01:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Kia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 21:31

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kia »

Laitetaanhan tänne selontekoa  uutena foorumilaisena  :D

Mulla tällä hetkellä hiukset ulottuvat  Puoleenselkään, värjäilty  viikko sitten markettikamalla. (unohdin jo nimenkin) Hiukset ovat olleet melkein koko aikuisajan pitkät, muutamia epäonnistuneita kokeiluja lukuunottamatta.
Yleensä väri on ollut aina jonkin sortin punainen
Hiukset ovat aika ohuet hieman lasimaiset ja takkuuntuvat nopeasti. Kunto  tällä hetkellä ei kovinkaan hyvä, koska päänahan atooppinen ihottuma on vaikuttanut myös hiusten kuntoon. Niitä hoidellaan nyt sitten kovaa vauhtia kuntoon.
Päivitäiskäytössä Sim.
Tavoitteena ehkä noin 5 cm pidemmät ja hyväkuntoiset hiukset värinä  kesälle ehkä joku  oranssiin taipuva väri.

(08/06
Kuva
Marraskuu 06
Kuva
Huhtikuu 07
Kuva
11/07
Kuva


edit päivitettyjä kuvia
Viimeksi muokannut Kia, 27 Marras 2007, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näillä mennään....
tipitii
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 21:20

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja tipitii »

Hiukseni on hiljan ominpäin loputtoman värinpoistorumban tuloksena vaalennettu mustasta kultakupariin. Vaaleammaksi en saa, pohjalla on niin monia vuosia tummanpunaiseksi värjäystä, että punapigmentti istuu tiukassa. Vaalennusoperaatio söi vähän kuntoa ja pituutta, mutta mistään katastrofista ei ole kyse.

Tuolta löytyy vanhempi kuva:

http://www.fotothing.com/photos/bee/bee ... 74f9cb.jpg

Ja tässä päivitystä hiustolaan:

http://www.fotothing.com/photos/0b0/0b0 ... 68_d91.jpg
Viimeksi muokannut tipitii, 29 Tammi 2008, 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin