Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
ohuthius

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

1b F ii  eli ohuet, suorat hiukset, jotka kuitenkkin taipuvat hyvin. Oma värini on vaaleahko maantienharmaa.  Omistin pitkään n. bsl pituiset hiukset, mutta sitten hetken mielijohteesta lyheni leuan tasolle polkkatukaksi.  Sitten tuli kokeiltua ihan poikatukkaakin, kunnes väsyin siihen ja aloin kasvattaa.  No, kasvattaminen kävi hermoille sen mallin kanssa, ja innostuin taas, lopputuloksena takaa hyvin lyhyt ja edestä hieman pidempi malli.  Sitten aloin (taas) kasvattamaan ja aluksi piti tasata hiusten kokopituus kasvatusta varten polkkatukaksi.  Siitä on muistaakseni vajaa vuosi (??), joskin välissä on keritty taas vähän leikellä.  Tällä hetkellä hiukset olkapääpituiset, kerrostetut, sekä vino ostatukka.  Olen muutamaan kertaan värjännyt Poly Colourin keskiruskealla ja tummanruskealla kevytvärillä.  Hiuksiin on jäänyt väriä kuitenkin melko paljon, ja juurikasvuakin näkyy.  Olen suunnitellut kasvattavani oman värini jälleen näkyviin, josko se vielä itsestään tummenisi  kun vanhemmillanikin on molemmilla tummat hiukset. 

Käytin pitkään Sunsilkin ruskeille hiuksille tarkoitettuja tuotteita (sh+ha+jätettävä ha) Mutta päänahkani ärtyi niiden silikonipitoisuuksista, ja vaihdoin XZn suklaa&vanilja - tuotteisiin, enkä ihan heti vaihdakaan  :)
blumie
Haiven
Haiven
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Loka 2008, 18:53

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja blumie »

Tänä kesänä tuli jo kolme vuotta siitä kun tämän foorumin löysin, joten ehkä vihdoinkin olisi aika tarttua itsekin näppäimistöön! Tänään kävin tasaamassa latvoja ja innostuin mittailemaan hiuksistoani suunnasta jos toisestakin. :)

Hiusmäärittely-ohjeiden perusteella arvioisin tukkani olevan 2c M ii
Eli luonnonkihara pehko, joka vetää itsensä sitä komeammille kiharoille mitä enemmän vaivaa olen nähnyt tukan suoristamisessa ennen esim. sadekuuron hyökkäystä! :P Nuorempana tukka oli suorempi, mutta täysi-ikäisyyden lähestyessä se alkoi kihartumaan enemmän. Vaikka itse pidän hiuksistani paljon enemmän suoristettuna, se etu tässä on että muiden silmissä tukka näyttää hyvältä myös silloin kun en jaksa muuta tehdä pesun jälkeen kuin lisätä latvasuojat ja muotovaahdot ja antaa tukan kuivua vapaana tai ponnarinutturalle sotkettuna. ;)

Hiusten luonnollinen väri on aika perus maantienvärinen, n. 5-6 asteinen. Viimeiset 2,5 vuotta olen värjännyt hiukseni hennalla, joten niissä on jo aika komea punaisen kertymä. Välillä olen kirkastanut punaista tai tummentanut väriä suoraväreillä tai värinaamioilla. Syksyllä ehkä kokeilen indigoa..
Pituutta tukalla on nyt kesän kuivattamien latvojen siistimisen jälkeen päälaelta mitattuna (pisimpien hiusten oikea pituus) 60cm ja hiusrajasta mitattuna 68cm. Ponnarin paksuus on 8,5cm. Ja leikkausmalli on siis tasapitkä, entiseen otsikseen kuuluvat suortuvat ovat hitusen muuta hiuksistoa lyhyemmät.
Olen kasvattanut hiuksiani nyt kolmisen vuotta, ja yritän välttää hiusten ylimääräistä rasitusta, onneksi kiharrinta ei ole tarvinnut käyttää oikeastaan koskaan, enkä suoristusraudoistakaan välitä. Suoristamisen olen hoitanut hiustenkuivaajalla, kun on ollut tarve, ja silloinkin kyllästän hiukset suurella määrällä lämpösuojia ja muotoilutuotteita.

Hiustenhoidossa suosikkimerkkini on jo reilun 3 vuotta ollut paul mitchell. Kampaajaystäväni myyntihyllystä ei juuri sellaisia tuotteita löydy joita en jo omistaisi tai olisi joskus kokeillut, kyseinen ystäväni on myös syy miksi pysyn uskollisena tälle merkille. Mutta lisänä olen foorumin innoittamana ostellut mm. xz:n xylitol (ha + tehohoito) ja urtektamin aloe vera (sh+ha), noita hoitoaineita käytän tuomaan lisää massaa hoitoaine+öljy-sekoituksiini (pihinä ihmisenä kalliita hoitoaineita ei raaski paljoa käyttää kerralla  :) Ja kuten tuossa jo mainitsin, öljyjä olen hamstrannut varmaan joka sorttia mitä pienestä tuoksukaupasta voi tilata. Öljyjen paljouden vuoksi en osaa edes suosikkia kertoa kun sekoittelen niitä useita kerralla, mutta muistaakseni vain  kookosöljyllä olen onnistunut tukan vahingossa lähmäämään. Ja tähän hiuksistoon tosiaan voi ihan reilulla kädellä öljyä pistää, pari tippaa ei tunnu missään, vähintään 5-10 tippaa öljyä kuin öljyä laitan jätettäväksi ja hoitoaineen sekaan paljon enemmän.

Ja sitten vielä näiden ulkoisten hiushoitojen lisäksi olen nyt aikalailla tasan 3 vuotta syönyt "kissabiotiinia", eli enimmäkseen biotiini fortea. Enää en huomaa sen nopeuttavan hiustenkasvua, mutta kyllä tukka tuntuu vahvemmalta ja se vaikuttaisi pysyvän tiukemmin päässä kiinni. Olen syönyt yhden biotiini purkin / 3kk, eli syön yhden pillerin päivässä, jos muistan ja purkkien välillä on näin ollen max. kuukauden tauko. Huonoja sivuvaikutuksia en ole huomannut, kissaanikaan en ole oppinut ymmärtämään sen paremmin, tiedä sitten osaanko itse jo maukua sille takaisin oikeaoppisesti vai ihan päin metsää  ;D

Julistaakseni hiushöperyyttä keräsin viime kesänä reilut 20 kuvaa hiusteni muutoksista ja elämänkaaresta yläasteelta nykypäivään. Värjäyshistoria on kirjava: luomu, punainen, epämääräiset välivaiheet blondia tavoitellessa, tummalila (hetken mielijohde), oranssi (eihän se lila niin helpolla lähde), blondi, suurinpiirtein luonnollinen väri (+ vaaleat latvukset), vaalean ruskea, lähes musta, ruskea ja sitten vasta pikku hiljaa henna-punainen... Kyllä vähän hävettää kun noita katselee, mutta ei sitä silloin nuorena tajunnut  :-[

Edit. tammikuussa 2011. Tukka on päässyt venähtämään (huijausmitalla) jo 85senttiin ja n. vuosi sitten keksin hankkia lisäpiristystä väriin ja aloin värjäämään indigolla niskatukkaa. Vaikka itse sanonkin niin toimii hyvin tähän päähän tuo punamusta yhdistelmä. :) iHerbin ansiosta vitamiiniarsenaali on tuplaantunut ja ensimmäiset hoitoaineetkin on sieltä jo tilattu. Nyt tukka alkaa olla jo siinä pituudessa ettei sitä juuri jaksa/pysty auki pitämään, seuraavaksi pitäisikin keksiä vaihtoehtoja ponnareille, ettei ala tukka kärsimään niistä.

Edit. uusi kuva, pituutta huijausmitalla vähän päälle 90cm elokuussa 2011

Kuva
Viimeksi muokannut blumie, 20 Elo 2011, 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2cMii, hennattu, pituus 99cm (huijausmitalla), ponnari 8,5cm, öljyt ja biotiini ahkerassa käytössä.
iHerb-koodi ensitilaajille: TOH864
http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... 54#p623054
Kahvikettu
Haiven
Haiven
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Touko 2009, 16:57

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kahvikettu »

Nyt voisin vihdoinkin voittaa laiskuuteni ja pistää tänne oman hiuksistokuvaukseni.

Hiuslaatu 1bFii, ponnarin ympärys 6cm(värinpoistoilla voi olla vaikutuksia), hius hentoa ja kevyttä.
Luonnollinen väri maantienvärinen mutta kuitenkin suht vaalea, ehkä n. 8-7 asteinen.

Hiuksiani olen siis värjännyt ala-asteelta saakka ja värikirjo on pomppinut blondista lopulta tummempiin väreihin. Pitkän aikaa hiukseni olivat mustat ja värjäilin niitä kotona. Väriä kerääntyi latvoihin ihan reilusti yhden vuoden aikana, koska olin aina turhan laiska värjäämään vain juurikasvua(sehän siis on hirveän hankalaa). Keksin sitten hienon idean, ottaa värinpoiston alahiuksiin ja värjätä ne punaiseksi. Tein kaiken tämänkin kotona, koska "mun hiukset kyllä kestää".. Olivathan ne silloin todella sileässä kunnossa. Arvatenkin punaisuus into ei jäänyt vain alahiuksiin. Niin sai koko pehko kärsiä varmaankin 3 värinpoistoa kuukauden aikana(hui jestas, sydän pomppailee kurkkuun kun mietinkin!). Punainen ei tietenkään pysynyt, enhän tiennyt punaväreistä mitään silloin muutenkaan. Sen sijaan koin herätyksen, kun viimeinen värinpoiston seurauksena viemäriin valui tuppo hiuksia ja päälaella takana sojotti 3cm mittainen töyhtö. ): Onneksi töyhtö on kasvanut jo, ettei sojota.

Viisastuin tuosta surullisesta stoorista, punaisen unohdin, koska en väriä selvästi hallinnut. Aloin kuitenkin huoltaa hiuksiani parhaalla tietämälläni tavalla. Kampaajalle menin karsimaan pahimmat kuolemat ja väri vaihtui ruskeahkoon violettiin, sillä kulahtanut punainen on jotain niin sietämätöntä. Kaikki tämä oli kuitenkin selvää pakkia hiusten kasvatukselle. Joskus tarvitaan iso moka, että tajuaa mitä oikeasti tahtoo. Hiusten kasvatusvimmassani löysin juurekset ja olen voinut kohdella hiuksiani paljon paremmin. Odottelen terveiden hiusten takaisinpaluuta, sillä arvatenkin murhan jäljet ovat vielä tarkkaa katsoessa nähtävissä. Nykyisin hiukseni kuitenkin voivat jo paljon paremmin. Jonkusen aikaa söin myös 3tabl. PiimaxC+Biotiinia ja 1tabl. Biotiini Fortea päivittäin. En oikeastaan huomannut eroa, joten paussilla nyt ainakin toistaiseksi.

Uudeksi tavoitteeksi on noussut myös oman värin takaisin kasvatus, mutta aste-ero on aika suuri, joten värjäilen juurikasvua aina aste kerrallaan vaaleammaksi. Niin että tulee semmonen liukuefektin tapainen, eikä näytä ihan karsealta. En tosin ole varma riittääkö kärsivällisyys..

Tavoittelen mukavan pitkiä ja terveitä hiuksia. Sitä odotellessa.
Viimeksi muokannut Kahvikettu, 25 Tammi 2010, 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F ii
kraula
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Elo 2009, 16:25

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja kraula »

*jänskää toimiiko kuvat*

Kuva Kuva

Kuvassa hiukset on yllä paljon paremman näköiset kuin todellisuudessa - ehkä se on se että itse katsoo eri suunnasta. Nää on vapun tienoilla vaalennettu melko rajusti, sitten elokuussa otin pikkusen tummempia (jotain 8:n tienoilla, oon huono näissä värinumeroissa) raitoja ja viikko sitten värjäsin Casting Creme Gloss 8304:llä. Ajatuksena olis saada oma väri joskus takaisin, mitä tarkoitusta varten niitä raitojakin otin. Nyt väri on selkeästi punertavampi ja tummempi kuin oma, mutta pikkuhiljaa... Toinen kuva vielä, tästä oikea väri näkyy mielestäni paremmin.

Kuva Kuva

Hiukset on melko normaalit, hieman nyt kuivuuteen taipuu pituudet ja latvat. Päänahka rasvoittuu ja hikoaa jonkin verran, nykyään vähemmän kuin ennen. Sen verran se lätsäyttää juuria että noin joka toinen päivä pitäisi pestä - yleensä kuitenkin turvaudun pelastavaan ponnariin ja venytän pesuvälin kolmeen päivään. Käytössä on pääasiassa shampoina Tigi O&H ja Joico K-Pak, hoitoina Tigi O&H, Joicon rekku, Nutri Gloss ja Nivean Color Protection -naamio.

Suurin hiusongelmani on muotoilu - en oo koskaan oikein harrastanut sitä, ja nyt en vaan jaksa opetella kun siihen menee aikaa ja rahaa (siis tuotteisiin). Olis kiva välillä pitää hiuksia muutenkin kuin luonnollisina auki tai ponnarilla. No ehkäpä se tästä.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.
zeldu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 20 Touko 2008, 22:43

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja zeldu »

tässäpä tämä taas. Eipä oo pahemmin muuttunut. Vissiin tasaamassa tarttis käydä näköjään :D
Omalla värillä mennään, etupuolelta löytyy rikottu pitkä sivuotsis.
Valitettavasti toi komea kameran luoma juurikasvu ei näy irl  :O
Kuva
1a F ii, HL
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja SannaS »

On ollut jo jonkin aikaa tarkoitus kirjoittaa tänne ja laittaa pari kuvaa hiuksista. Aiempia kuvia katselin niin oikein yökötti miten oli tukanväri vaihtunut jatkuvasti ja hyvästä kunnosta ei ollut tietoakaan... Eikä nämä kovin häävit tunnu olevan vieläkään, pahimmat on jo poissa ja tässä on esillä tilanne lokakuun puolivälissä kun hiukset tasattiin omien leikkausteni jälkeen. Noin kolmen vuoden aikana tuli värjättyä enimmäkseen kotona, kestovärillä, kevytvärillä, sävyteshampoolla, ja kampaajalla kestovärillä. Värinpoistoja ei ole tullut onneksi tehtyä eikä kovin vaaleita hiuksia ole ollut. Ihan tarpeeksi kuitenkin siinä että 2-3 vuoden ajan värjäsin lähes kuukausittain, joka toinen kuukausi _koko pään_ (hyvä minä) uudestaan.

Mulla on hieman luonnonkiharat ja luonnontaipuisat karheat hiukset, jotka on kuivat varmaan tuon kiharuuden takiakin, mutta työolosuhteet ei aina ole hiuksistolle kovin armolliset. Letillä pidän niitä aina töissä samoin kuin öisin. Aiemmin hiukset oli mielestäni paksummat kuin nykyään, toivottavasti alkaisivat toipua kun oon lopettanu värjäämisen. Katkeilleita hiuksia löytyy, varsinkin edestä. Ihme kyllä ja onneksi eivät juuri haaroitu.

Suosikkituotteeni ovat pääosin XZ:ia, suklaa-vaniljaa enimmäkseen, sekä välillä LV:tä. Nyt onkin alkanut silikoniton linja joka koskee shampoita, hoitiksia ja jätettäviä. Päänahka ainakin viihtyy, mutta myös hiukset.

Haaveena pitkät, oman väriset hyväkuntoiset hiukset. Jonain päivänä varmaan vielä päästän sisäisen luontoni irti ja vaihdan punapääksi hennaten...

Tässä lähtötilanne 14.10.2009, hiukset luonnollisen laineikkaana:
Kuva
Alemmasta huomaa jotenki liian hyvin tuon juurikasvun rajan...


Edit. Poistin tästä välistä huhtikuussa otetun kuvan, ja lisään sen mikä on tilanne vuosi lähtötilanteen jälkeen:

Tilanne 14.10.2010

Kuva

Jotain on sentään tapahtunut, vaikka viimeksi heinäkuussa lähti monta senttiä, alkukeväästä saksin hieman ja helmikuussa lähti pari senttiä pituutta.
Viimeksi muokannut SannaS, 01 Marras 2010, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Elena

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Elena »

En enää itsekään ole ihan varma omasta hiuslaadustani. Ihan pariin viime vuoteen asti olisin luokitellut hiukseni tikkusuoriksi, mutta sitten alkoi ilmetä pientä taipuisuutta. Sittemmin on ollut permanentin takia vähän vaikea seurata, mikä on luonnollinen tilanne. 1b/F/ii olisi varmaan tämänhetkinen luokittelu. Luonnollinen väri maantienharmaa, yllätys yllätys.

Tällä hetkellä hiuksissa tosiaan permanenttikäsittely (8/09), jota kasvattelen pois. Kestovärjäämisen olen lopettanut, käytän nykyään Santen värejä, mutta pohjalla on vielä kampaajalla värjätty hunajanvaalea (6/09) + itse värjätty punainen kestoväri (7/09). Viimeisimmät värjäykset Santen liekinpunainen (9/09) ja pari päivää sitten Santen pähkinänruskea, joka ei tosin tarttunut juurikaan. Viimeisin muutos otsatukka (10/09).&nbsp; <3

Hiuksia on permanentin jälkeen lähtenyt oikein urakalla, mutta mulla on luonnostaan paljon hiuksia, onneksi. Toivottua kiharapilveä en kuitenkaan saanut, vaan pari hassua lainetta sinne tänne ja puolet tukasta leikkuutuomion partaalla. Permanentin jälkeen olen käyttänyt hiustenhoidossa lähinnä Tigiä. Nyt käytössä aktiivisesti O&H-shampoo ja SA-hoitoaine (tai Foxy Curls). Käytän myös Ego Boostia latvoihin ja Rockaholic Born to Rockia jätettävänä. Välillä myös WWW Infiniten jätettävää värjätyille hiuksille.

Nyt tosiaan tavoitteena rintsikkamitta, hartiapituus oli ensimmäinen etappi. Leikkasin 3/08 hiukset, lyhimmillään olivat vain sentin-parin mittaiset. Tavoitteena myös jonkinlainen luonnollisen ruskea väri luonnonväreillä. Seuraavaksi aion kokeilla Santen mahonginpunaista.

Kuva
Kuva
EwaAulin

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja EwaAulin »

Hei kaikille, olen uusi täällä sivustolla :l

Minilla on jo harmaat hiukset ja ne ovat lyhyet ja karkeat.
eli kun pesen ne, niin kuivuvat siinä jo kammatessa.

Onko kellään tietoa, kasvaako tällaiset harmaat hiukset, kun ja ajattelin kasvattaa ne pitkiksi.
:T ja tämä tyyppi, joka aplodeeraaa, tuli siihen muuten ja vaan. Taitaa olla esiintymiskipeä =).
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja -j- »

Tässä nyt vihdoin valokuvia tukasta.
Leikkasin siis lähes vyötärömittaisen tukan helmikuussa 2009 lyhyeksi ja koska aika pian alkoi olla ikävä pitkää tukkaa, olen antanut sen kasvaa heti leikkauksesta asti. Nyt tukka on siis ihan onnettoman lyhyt.

Oikea värini on tummahko ruskea ja suurin osa tukkaa on nyt oman väristä, vain ihan latvoissa on violetin ellun jämiä.



Tässä tukka keväältä 2009, kiharat taitaa olla ihan luonnolliset, mutta latvat on suorat, koska niissä on vielä CHI-suoristuksen jämät. Hiuksia on vaalennettu, jotta violetti Ellu näkyisi paremmin.
Kuva


Tässä välissä tapahtui sitten kunnon lyhennys.
Luulen, että tämä kuva on vuoden 2010 loppupuolelta, mutta en ole ihan varma enää...
Kuva


Ja toukokuu 2011. On se vähän kasvanut :)
Kuva


EDIT. Tammikuun 2013 tilanne. Häntäluupituus saavutettu :)
Kuva
Viimeksi muokannut -j-, 18 Tammi 2013, 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Luttero

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Luttero »

Oma hiuslaatuni on kai lähimpänä luokittelua 1b/F/ii, ponnarin ympärystä en kylläkään ole voinut pariin vuoteen mitata, sillä tukka on ollut polkkapituinen. Luonnollinen hiusvärini on melko vaalea, pikkutyttönä oli melkein valkoinen mutta nykyään tummentunut kai lähelle 9-asteista.

Märkänä hius kihartuu iloisesti ja menee säkkärälle pienestäkin kosteudesta, ja ikäväkseni olen huomannut polkkatukan taipuvan herkästi oikealle, ellei tukkaa föönaa ja suoristusraudan kanssa taistele oikeaan asentoon. Yritän välttää tuota käsittelyä mahdollisimman paljon, yleensä kampaan tukan kosteana ja annan kuivua vapaasti muotoonsa. Polkkapituuteen olen sen verran ihastunut, että kasvatusprojekteihin ei ole tarvetta.

Värjäsin hiukset n. kuukausi sitten 6-asteisella ruskealla hetken mielijohteesta ja sitä tässä olen haalistellut öljyllä, Rialilla ja kahdella vaalennuspesulla. Normaalisti käytössä ihan perus XZ-tuotteet yms, mutta nyt yritän pelastaa tukkani totaalisesti kuivumiselta hieman laadukkaammilla kampaamotuotteilla.
Inotti
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 338
Liittynyt: 20 Loka 2006, 17:49

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Inotti »

Olen ilmeisesti poistanut aikaisemman viestini, joten ajattelin, että voisi vihdoinkin laittaa uutta viestiä.
Minun hiukseni ovat käyneet läpi kaikenlaista. Yläasteella värjäsin vaaleasta siniseen siitä punaiseen ja sitten ruskeaan ja takaisin vaaleaan, kunnes yhtenä vain päivänä tajusin, että kuparinpunainen on se minun hiusvärini. Tästä ahaa-elämyksestä asti olen punaisessa pitäytynyt ja nykyään käytän hiusteni värjäykseen ainoastaan hennaa ja joskus vaihtelun vuoksi saatan heittää jonkun suoravärin piristämään. Pari vuotta sitten hankin permanentin, jonka leikkasin puolen vuoden päästä poikatukaksi (kaikki kiharat pois) ja siitä asti olen yrittänyt kasvattaa pitkää tukkaa. Nyt hiukset ovat alle viiden sentin päästä bsl:stä. :)

Hiukseni ovat todella hyväkuntoiset, mutta rasvoittuvat helposti ja ovat hyvin lasimaiset ja hennot. Ponnarinympärys on vain vaivaiset 6cm, eikä se siitä tunnu paksuuntuvan.&nbsp; :-\

Käytän lähinnä tuuheuttavia shampoita sekä Joicon rakennepaikkaavaa hoitoainetta.

Tässä kuvaa ajalta, jolloin olin neljätoistavuotias.
Kuva

Blondin päälle kun sai niin hienosti sinisen suoravärin.&nbsp; ;D Olin tuolloin aika uniikki pikku lumihiutale... ::)

Nykytilanne:
Kuva

Olen pitänyt hiukset yön letillä, joten laineet johtuvat siitä.
hiukset: 1bFii Hiuskriisi<br />Hiusmittauksia
waif
Haiven
Haiven
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Touko 2009, 18:32

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja waif »

Noniin voisin itsekin lisätä vihdoin kuvan tänne, kesästä asti kuitenkin ahkerasti lukenut foorumia. Hiuksista lyhyesti sen verran, että viimeinen kestovärjäys on viime maaliskuussa ja ajattelin kasvattaa oman värin takaisin, tai korkeintaan käyttää joitain suoravärejä. Häntäluuhun olis tavoitepituus ja parantaa kuntoa leikkaamalla hieman silloin tällöin. Biotiinin tai silikonien käytön shampoissa lopettaminen on kasvattanut paljon lisää uutta tukkaa joka nyt on öbaut 5cm pituista, että ehkä mä saan vielä takas sen pitkän paksun tukan kun mulla joskus oli. Muutama vuos siihen menee ja hellää hoivaa :)
Tässä vielä kuva jonka eilen otin uudella kamerallani.
Kuva
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Omat hiukseni ovat aina olleet tikkusuorat, mutta tässä muutaman vuoden sisällä ovat ruvenneet vähän taipuisammiksi kuin mitä ovat olleet. Hiuslaatu on pohjoismaalainen, silkkinen. Yksittäinen hius on ohut, mutta tukkaa on paljon ja ponnarin paksuus on otsis mukaan luettuna 11cm. Hiukset ovat siis 1bFiii

Käsittelyjä tukkani on kärsinyt paljon &nbsp;:( &nbsp;En viitsi tässä edes kaikkia luetella, mutta viime vuosien muutokset: Tummaksi värjätty, lähes musta tukka minulla oli kolmisen vuotta, kunnes syksyllä 2008 halusin punaiset. Ja niistähän tehtiin punaiset. Tosin joukkoon jätettiin muutamia tummia osioita. Tykkäsin! Tuossa punaisessa viihdyin kesäkuuhun 2009 saakka. Tuolloin haaveissa oli jo vaalea tukka, mutta päätin ennen vaalennusta/raidoitusta värjätä punaisen tukan 5 -asteen kylmällä ruskealla, jotta vaaleat raidat näyttäisivät kivemmilta. Heinäkuussa 2009 sitten laitettiin paljon vaaleaa raitaa. Ja elokuussa lisää. Viimeksi olen käynyt kampaajalla marraskuun alussa, ja olen jo melko tyytyväinen vaaleusasteeseen. Keltaisuutta on vähän varsinkin latvoissa, mutta taittelen sitä suoraväreillä ja hopeashampoolla. Hiusten kunto alkaa olla jo paranemaan päin, jei! Latvat tosin ovat vähän haaroittuneet, ja päällihiukset kuivat. Huomasin tänään, että takaa on katkennut yksi raidoitettu osio noin korvan korkeudelta &nbsp;:'( Onneksi se on vai pieni tupsu, mutta kyllä harmittaa.

Niin ja hiusten kasvatus on ollut käynnissä siitä saakka, kun kampaaja katkaisi vyötärölle yltävät hiukseni niin lyhyiksi, etteivät yltäneet edes hartioille &nbsp;>:( Olin pyytänyt, että leikkaa noin 5cm että kuivat latvat lähtee... mutta tukkaa lähti varmaan ainakin 20cm. Tuo taisi olla alkuvuotta 2006..

Tarkoituksena oli laittaa kuvia, mutta en tiedä kehtaanko kun täällä on muilla niin upeita hiuksistoja, että oma tukkani kalpenee niiden rinnalla &nbsp;;D

Noh, ehkä lisään kuitenkin pari kuvaa kun tuli kaivettua niitä esille..

Tumma tukka kesällä 2008

Kuva

Tässä välissä oli punainen tukka, jota pidin noin vuoden ja tykkäilin kovasti, vieläkin joskus himottaisi värjätä punaiseksi.

Blondi tukka, tämän kuvan taisin ottaa syksyllä 2009.

Kuva

Tämä kuva otettu 2010 alkuvuodesta luonnonvalossa.

Kuva
Viimeksi muokannut BlueBerry, 13 Helmi 2011, 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Hei :)
Olen uusi täällä koko foorumilla ja rekkauduin sisään kuukauden palstan lukemisen jälkeen.
Olen 30-vuotias nainen ja arvata saattaa, kasvatan hiuksiani.

Minulla oli aiemmin hiukset puoleenväliin reittä. Hiukseni on luonnonkiharat ja jätettynä luonnolliseen kiharaan, ne olivat korkkiruuvikiharat. En koskaan hoitanut tai kasvattanut hiuksiani sen kummemmin, itseasiassa unohdin ne pariksi vuodeksi ja jossain välissä huomasin niiden kasvaneen siihen mittaan.

Kolme vuotta sitten otin sakset käteeni ja katkaisin hiukset leukaan saakka.
Erosin miehestä jota rakastin ja kapinamielen vallassa saksaisin. Kauniit kiharani makasivat vessan lattialla.

Kolme vuotta suoristin hiuksiani raudalla joka ainoa päivä. Viis veisasin lämpösuojista, hiusten hoidosta tai muusta.
En ole koskaan satsannut hiustenhoitoon.

Nyt olen ajatellut antaa hiusten kasvaa ja satsata hiustenhoitoon.
Minulle on salaperäinen koodisto tuo INCI ja tulen varmasti siitä kysymään ja paljon :D En myöskään&nbsp; hallitse minkäänsorttisia hiushoitojuttuja.

Päänahkani on kutiava ja poltteleva, luulisin että suoristamisen jäljiltä. Hiuslaatuni muuttui kosteusköyhästä rasvaiseksi suoristamisen takia, näin ainakin itse päättelen.
Shampoina minulla on ZX suklaa-vanilja ja jokin Bio+ hilseshampoo.
Ne ovat miltei ainoita aineita mitä voin pistää päänahkaani, minulla kutittaa ihan samperisti kaikensorttiset shampoot.
Olen joutunut tuuppaamaan kortisoniakin päänahkaan saadakseni jotain helpotusta kutinaan ja poltteluun.

Oikein hauska tutustua, varmasti tulen toisiinkin ketjuihin porisemaan, nyt jatkan hetkisen lueskelua ja koetan sisäistää hiustenhoitosalat :D
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Katariina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1005
Liittynyt: 17 Heinä 2007, 18:58

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Katariina »

Mä olen pyörinyt pari vuotta kosmetiikkapuolella. Mulla on aina ollut ihan lyhyet hiukset,mutta nyt on kasvatus menossa joten tää puoli on alkanut kiinnostaa.

Tällä hetkellä mulla on vahvasti kerrostetut hiukset niin, että alimmat hiukset tulee suoristettuina solisluulle, sitten on kerrostusta niin että päälihiukset osuu korvan korkeudelle. Otsis on suorahko ja lyhyt, kasvoja kehystää koko matkalta "hapsut".

Hiuslaadusta en osaa sanoa yhtään mitään! Mulla on mielestäni melko paksut, luonnonkiharat hiukset. Takahiusten ponnarin ympärysmitta on n. 5 cm, ja siitä siis puuttuu n. 2/3 koko hiuksista. Mielestäni hiukseni ovat hyväkuntoiset, kaksihaaraisia ei ole ja hius kiiltää. Mulla oli 2 vuoden kampaajatauko (köhöm...) ja kampaajan sanojen mukaan oli latvat todella terveet.

Käytän sekä kiharan hiuksen tuotteita, jolloin luonnonkihara ponnahtaa kivasti tiheälle, mutta melko peikkolook kiharalle. Olen tykästynyt myös suoristelemaan, koska se saa hiukset näyttämään pidemmiltä. Suoristamisen myötä olen tutustunut uuteen asiaan nimeltä lämpösuoja. Värjäilen silloin tällöin, lyhyttä hiusta värjäsin useammin. Nyt pistin viikko sitten Castin Creme glossia mahongin ruskeana.Käytän nykyään kevytvärejä.

Lempituotteitani... (huimat 13 tuotetta omistan...):
Luonnonkiharaan: Tigi S-Factor One curl at a time-seerumi sekä Tigi Hi-def curl spray
Suoristeluun: Nivean Straight&Easy suoristusvoide föönailuun, Got2Be Smoothing lotion raudan kanssa

Lakkana on Smooth&chic, mikä toimii kiharan kanssa muttei pidä suoristuksia. Lämpösuojana on Osiksen Flatliner, mutta en tykkää siitä kauheasti, kuivattaa ja sähköistää.

Pesuun yms. käyttelen Nivean Volumea (ihan ok), Cocoa Explosionia (en tykkää, tahmaa) sekä Dermosilin Volume shampoota. Suosikkishampoota ei ole löytynyt vielä. Hoitoaineena tykkään XZ Vihreästä savesta sekä Xylitol-tehohoidosta. Myös Dermosilin Give moisture mask on ihana.

Ongelmia hiusteni kanssa: Luonnonkihara menee silloin kivasti, kun ei laita laittamalla. Silloin kun tarvis laittaa, se sojottaa joka suuntaan.... >:( Suorana hiukset näyttävät haroittavilta kerrostuksen takia. Lisäksi mulla on huiman sähköiset hiukset talvella.

Tämmöstä.
Viimeksi muokannut Katariina, 15 Tammi 2010, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me
Vastaa Viestiin