Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
RUDER

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja RUDER »

poistin wanhan viestin, kun aikaa siitä oli kertynyt melkein kaksi vuotta. (unohdin tämän foorumin ihan kokonaan hetkeksi) :D toistan saman kuin viime viestini kanssa, eli tässä tätä mullettia, kun niistä täällä niin pidetään (viitaten "minkälaisista hiuksista et pidä"-ketjun erinäisiin takatukkaviesteihin :D).
tämän hetkisestä tukasta ei ole kuvaa, koska vaalentelin sitä vasta muutama päivä sitten blondiksi asti, kuitenkin tavoitteena taas tällainen tukka (kuva viime maaliskuulta):
Kuva
kuvan väritys ei sitä ihan anna ilmi, mutta kyseessä oli siis melkein hopeinen blondi ja alta mustat. takatukassa on mustat klipsijatkot, kasvatusoperaatio sen suhteen menossa, mutta meanwhile tyydyn noihin jatkoihin. :D tällä hetkellä tukka näyttää melkeinpä samalta, kellertää vaan huomattavasti enemmän. kyllä se tästä!

viimeisin kunnollinen kuva tukasta on tämä:
Kuva
reilun kuukauden vanha kuva, vaalennusoperaatio kesken eli tukassa oli joku vaaleanruskea väri oranssia peittämässä. kuva antaa ilmi myös takatukan oikean pituuden, hahah.

tukka oli joskus ammoisina aikoina hyvin paksu ja sileä, nyt se on paksuhko ja täysin kärähtänyt liiallisen vaalentelu/värjäilykierteen takia. oma väri on se perus maantienharmaa, joskaan sitä en ole nähnyt viimeiseen seitsemään vuoteen. hiukset on melko laineikkaat luonnostaan, joten valitettavasti suoristelen niitä melkein päivittäin. muutenkin huonossa kunnossa oleva tukka arvostaa todella paljon, mutta oh well. :D käytössä on lähinnä tigin DB-hoitsikka,  XZ-tuotteita ja tietty erinäiset hopeashampoot/hoitsikat, tukan värjään ja leikkaan melkein poikkeuksetta aina itse. (jäänyt päälle viime vuosien opintotuki-kitkutukselta, ei mahdu päähän, että nyt olisi varaa mennä kampaajalle.)
badbomben
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Loka 2008, 18:57

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja badbomben »

Kuten jo profiilikuvasta näkyy, minulla on luonnonpunainen tukka. Pitkä ja käsittelemätön harvinaisuus :D Vielä 5 vuotta sitten olin kiinni värjäyskierteessä.

Helposti takkuuntuva mutta muuten paksu, hyväkuntoinen ja kiiltävä kuontalo. Rasvoittuva kylläkin.
Pampula
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 148
Liittynyt: 04 Touko 2007, 10:16

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Pampula »

Hiukseni ovat ohuet, pehmeät, piikkisuorat ja helposti takkuuntuvat. Oma väri on keskiruskea, tällä hetkellä värjätty tummanruskeiksi ja kuparin sävyisiä raitoja on myös. Hiukseni ylettyvät takaa olkapäille, sivuilta ja päältä leikattu lyhyemmiksi.
Caprella
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 05 Elo 2008, 23:01

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Caprella »

Tässäpä vihdoin kuvaa minunkin kuontalostani  :D Pituutta on nyt noin 50 cm, hiukset ovat ohuet, hennot, pehmeät ja taipuisat. Latvat huonossa kunnossa, värinä Poly Color tumma mahonki ja muutama vaalea raita edessä sivulla Kuva
1c F i
Sistine
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 08 Loka 2008, 22:04

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Sistine »

Ok, tänne on varmaan näin alkajaisiksi hyvä tarinoida jotain..

Eli oma t***a on tuon hiusmäärittelyn perusteella ehkä 2c F ii, eli luonnonkihara ja oma väri ihan kiva vaalea jota nyt aktiivisesti yritän kasvatella esiin. Yläasteelta alkaneen värjäyskierre-käsittely-tummennus-vaalennuspesu-painajaisen jäljiltä aika katastrofaalisessa tilassa, viimeks värjätty 11/07 muistaakseni Schwarzkopfin Natural&Easy tuhkanvaalealla, joka haalistuttuaan on kyl tosi lähellä omaa väriä, tässä onkin kriisi päällä kun juurikasvu on mennyt hukkaan ;D.
Kasvatus siis menossa, tällä hetkellä olkapäämittaset ja päällisosasa vielä jäljellä vanhaa kerrostusta, jossa latvojen kunto on ongelma nro 1. Pitäs käydä latvoja pätkimässä, tässä ei enää minkäänlaista hiusmallia oo nähtävissä muttakun ei haluais luopua enää yhdestäkään karvasta tai karvan osasta. Alkusyksystä oli siis vielä ihan kivan paksu tukka mutta sitte tuli jonkunasteinen karvanlähtökausi, eli n. kuukauden ajan joka suihkun jälkeen jäi käteen mieletön tukko hiuksia, johtuneeko sitten opiskelijaruokavaliosta. Tuntuu että ainaki kolmasosa hiuksista kadonnut. Nyt vitamiinit käytössä, toivotaan että parempaan suuntaan menossa, ainakin siltä vähän vaikuttaa :).

Lempparituotteita ei oikeastaan oo, käyttelen sekasin kampaamo- ja markettikamaa. Kosteutustahan tämä pää tarvitsisi mutta kun on tuo maailman taloustilanne niin huono, niin pakko käytellä nuo entiset putelit loppuun jä lähteä sitten haistelemaan uusia tuulia..
Viimeksi muokannut Sistine, 08 Tammi 2009, 14:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mun hiukset ovat siis hiusmäärittelyn mukaan 1b M iii - suorat, mutta taipuisat hiukset, joissa ei ole näkyviä laineita (välillä tekisi mieli sanoa tikkusuorat), välillä hieman karheat, normaalit-paksut hiukset (ponnarin paksuus vaihtelee 10-12cm tienoilla, muut kyllä kehuvat paksuiksi). Hiusteni kunto on Juurikasvun myötä parantunut selvästi, mutta latvat haaroittuvat jonkin verran. Tällä hetkellä hiukseni ovat mielestäni aika unelmat; paksut, kiiltävät, sekä vahvan ja hyväkuntoiset tuntuiset ja näköiset.  :)

Normaalisti pesu 2-3 kertaa viikossa riittää. 2 kertaa riittäisi yleensä, mutta minulla on sen verran noita liikuntaharrastuksia, että hiet on pestävä pois useammin. 3 kerrasta 1 on yleensä CO-pesu. Muuten käytössä yleensä CWC.
En juurikaan käytä nykyisin muotoilutuotteita mikä on varmasti parantunut hiusteni kuntoa. Ennen vakioni oli föönaus muotovaahdolla, mutta sekin on nykyään niin työlästä kasvaneen hiusmäärän takia että tyydyn muotoilemaan lähinnä valmiiksi kuivia hiuksia kihartimen ja lämpösuojallisen muotoilunesteen kanssa. Hiukseni saavat siis lähes poikkeuksetta kuivua vapaasti. Suihkunkaan jälkeen en pidä turbaania, vaan puristelen ylimääräiset vedet vessassa ja sen jälkeen pidän pyyhettä olkapäillä ja hiuksia sen päällä (välillä nostan puikon avulla ylös kuivumaan.
Minulla on melkein koko lyhyen elämäni ajan ollut lyhyet, max olkapääpituiset hiukset. Vasta lukion lopuksi aloitin hiusten kasvattamisen ihan uteliaisuudesta. Päätin samalla myös luopua varsinaisesta otsatukasta ensimmäistä kertaa elämässäni. Toistaiseksi olen muutokseen hyvin tyytyväinen.

Lempparituotteet
Fox's Shea Butter Conditioning Cream
Lavera Mango Milk-shampoo ja -hoitoaine
Tigi OH-hoitoaine
Öljyt (avokado-, kookos-, luumunsiemen-)

2008
Värjäsin hiukseni neljä kertaa, aina markettikamalla. Mukana oli värinpoistoraidoitus joka teki osittain pahaa jälkeä
2009
Värjäyksiä tuli myös 4 (tammi-, maalis-, touko- ja joulukuu). Yksi värinpoistoraidoitus taas, ei pahaa jälkeä. Ensimmäinen vuosi ns. paremmilla tuotteilla (ei enää silariliruilla)
2010
Elokuu: Raidoitus kotona Loreal Casting Creme Gloss 9.34

Kuva
L'oreal Excellence10 7.13
01/2009
Pituus hieman yli olkapäiden, tavoitteena on kai suunnilleen lapaluiden alle.
Viimeksi muokannut nelma, 14 Syys 2010, 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Manna »

Uusin viestini, koska minulla on vihdoin päivitetty tukkakuva.

Hiukseni ovat lasimaiset, melko jäykät, mutta oikeilla tuotteilla kihartuvat hyvin. Yksittäinen hius on ohuehko, mutta hiuksia on hurjan paljon! Ponnarin ympärysmitta on noin 7-8 cm.

Olen ollut brunetti vuodesta 1990 alkaen, sitä ennen minulla oli useita vuosia vaaleita raitoja. Oma luonnollinen värini on sellainen hiirulaisen ruskea&nbsp; :D

Tällä hetkellä suurin ongelma on latvat ja niiden takkuisuus. Olen laiska käyttämään tehohoitoja ja se myös näkyy ja tuntuu. Pesen hiukseni kolmesti viikossa ja pyrin minimoimaan hiuksien käsittelyn, yleensä käytän muotoilussa suoristusrautaa.

Nyt olen ensimmäisessä tavoitepituudessani eli BSL. Sen jälkeen jatkan vielä kasvattamista ja katson mikä pituus on hyvä (riippuu tietysti jos hiukset jaksavat vielä kasvaa BSL pituudesta). Pituus on tällä hetkellä 54 cm, mitattuna päälaelta.

Parhaat shampoot ja hoitoaineet olen löytänyt L´Anzalta. Tehohoidoista paras on ollut Redken. Muotoilutuotteissa parhaat ovat olleet Tigi sekä Redken.

9/2007, 12/2007, 3/2008, 5/2008, 9/2008 ja 12/2008 otettu raitoja. Tavoitteena on saada lähes mustaksi kerrostunut tummanruskea väri pois.

Kuva

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut Manna, 19 Heinä 2009, 02:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
kamomilla

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja kamomilla »

Ensimmäinen viestini foorumille olkoon tämä  :D

Hiukseni ovat määrittelyltään 3a/3b F ii. Oma väri on noin 8-asteinen maantie, jota olen värjännyt vuosikausia lähinnä vaaleammiksi tai punasävyisemmiksi. Tavoitteena on päästä värjäyskierteestä kokonaan eroon ja seuraavassa värjäyksessä yritetään värjätä niin lähelle omaa väriä kuin mahdollista, jonka jälkeen jätän värjäämiset kokonaan. Hiukset ovat kuivuuteen taipuvaiset eivätkä juurikaan rasvoitu.

Kasvatus on myös meneillään. Liikkeelle on lähdetty ihan lyhyen lyhyestä mallista. Tällä hetkellä pisimmät hiukset yltävät olkapäiden tuntumaan, mutta jonkin verran on vielä kerrostusta. Tuosta kerrostuksesta haluaisin päästä eroon ja sen jälkeen hiusten onkin helppo antaa kasvaa omaa tahtiaan. Viimeisistä kerroksista pääsen eroon lähiviikkoina  :) Kasvuvauhti on varmaan ihan keskiverto 1,5 cm kuukaudessa.

Hiustenpesussa olen siirtynyt käyttämään palashampoita, jotka tuntuvat niin hyviltä, että ei taida olla paluuta entisiin shampoisiin. Välttelen kokonaan silikonipitoisia tuotteita myös hoitoainepuolella. Palashampoissa kun löytyy omaan päähän sopivin saippua, ei ole oikeastaan hoitoaineen tarvetta ollutkaan. Toisinaan huuhtelen etikan ja veden sekoituksella (suhde 1/10). Hiukset pesen yleensä 3 päivän välein, joskus jo 2 päivän jälkeen. Näiden palashampookokeilujen ja tiedonhaun kautta eksyin tälle foorumille.
Viimeksi muokannut kamomilla, 09 Helmi 2009, 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elmo

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Täällä yksi 1bFii ;D

Kuva

Väri on tällä hetkellä hyvin lähellä omaa sävyäni vaaleilla raidoilla, tai "karamelli-cappuccino-hunaja-kultakupari", kuten sekoituksesta vastaava kampaajani sitä kutsuu. Oma värini on sellaisenaan ollut näkyvillä viimeeksi yli kymmenen vuotta sitten, mutta nyt olen monen värikokeilun jälkeen palaamassa lähemmäs luonnontilaa. Punaista pigmenttiä on niin roimasti, että hiusvärillä sitä ei kovin helposti muuteta, joten olen pikkuhiljaa tyytynyt punapään osaani, joka nykyään onkin kovasti osa identiteettiäni. Pidin vuosia hyvin tummaa tukkaa, joka vaihteli mustasta tumman violetin ja yhden tiikerikakkuerehdyksen (tummanruskea vaaleilla raidoilla) kautta kupariin vaaleammalla raidoituksella. Viime kesänä rientäessäni ympäri tropiikkia se kärähti ihan vaaleaksi, ja sen jälkeen ollaan pidetty se tällaisena.

Hiushistoriikkiin kuuluu myös yksi äärimmäisen onnistunut permis ja yksi ei niin onnistunut permis. Nuorempana pidin vyötäröpituista tukkaa, jonka teini-iän angsteissa vedin kerralla kaljuksi. Siili-yleisjeejee-polkka-siili -linjalla mentiin monta vuotta, kunnes se aivan huomaamattani venähti ja olen siitä lähtien pitänyt olkapää-kainalopituudessa.

Hiustenhoitoon heräsin oikeastaan vasta viime kesän jälkeen, kun auringossa kärsineestä lähes bsl-tukasta kampaaja mittavan saarnan jälkeen pätkäisi olkapääpituisen, ja tajusin tykänneeni liehukutreista. Nyt on kasvatus vaiheessa. Tukka on aika vahvasti rikottu ja kerrostettu, mutta pisimpien hiusten "vaikutelma" on tällä hetkellä jakauksesta latvaan n. 43cm. Tavoite on bsl ja yleinen kunnonkohotus. Hiukset ovat periaatteessa suorat, mutta kuten kuvasta ehkä voi päätellä, latvat taipuilevat itsepäisesti minne sattuu.

Hius on suhteellisen rasvoittuvaa sorttia (joka toinen päivä pesen, joskus menee kolme päivääkin jos ei tarvitse edustaa), mutta latvat ovat kuivat ja haaroittuvat/hamppuuntuvat herkästi. Kaipaan siis kosteutta ja rakennepaikkausta. Yksittäinen hius on ohut ja hento, mutta onneksi niitä on edes paljon. Pari vuotta sitten tosin koin kamalan menetyksen, kun hiuksia tuntemattomasti syystä lähti nopeasti järjettömät määrät. Paksuus ei ole vieläkään aivan entisensä, mutta onneksi vessan lattialta on karvamatto kadonnut.

Olen tottunut käyttämään lähinnä Tigejä, mutta ei vähimmin foorumin vaikutuksesta olen alkanut käydä vieraissa yhä useammin ;D. Co-pesut ovat jumalten lahja tälle tukalle, myös Joicon rekusta ja IHTistä hius tuntuu tykkäävän, kuten myös öljyillä leikkimisestä. Lopullinen HG-sekoitus kuitenkin vielä hakusessa, kokeiluja jatketaan hamaan tulevaisuuteen ;D
Viimeksi muokannut Elmo, 05 Maalis 2009, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
irina

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja irina »

Mun hiukset ovat 1a/F/ii. Oikealta väriltään hiukan maantienharmaita hiuksia vaalemmat. Hiukset ovat tällä hetkellä vaaleat, joissa pituuksissa seassa kuparin sävyä. Tämä johtuu ihan vaalennusprosessista. Mulla oli noin puoli vuotta sitten vielä tummat, melkein mustat hiukset. Sitä ennen värini on ollut aiemmin vaalea, muutamaa teinivuosien punaista värikokeilua lukuunottamatta. Välissä siis oli tummat hiukset noin vuoden, kun aloin taas kaivata vaaleita hiuksia.

Tällä hetkellä hiukset ovat kärsineet vaalennusprosessista. Muutamia kohtia, joista hiuksia on katkeillut löytyy. Nyt on ankara rekku ja kosteutuskuuri päällä. Lisäksi yritän tällä hetkellä kasvatellakin näitä hiuksia. Tavoite pituus olisi bsl. Siitä puuttuu vielä noin viitisen senttiä.

Värjään hiuksiani vain kampaajalla ja käyn noin kahden kuukauden välein värjäyttämässä juurikasvua.
Hiusten kunto ei siis tällä hetkellä ole täydellinen, ja siitä saan syyttää ihan tuota tummaksi värjäämisvillitystä. Olisihan se pitänyt arvata, ettei siinä viihdy :(. No toivottavasti vielä joskus on yhtä hyväkuntoiset hiukset, kuin ennen tummia hiuksia. Jos ei muu auta, niin pitää varmaan luopua pitkistä hiuksista ja aloittaa uudelleen kasvatus.
eanni

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja eanni »

Kuva

tuossa hiuksistoani. kuvassa ne on jotenkin supussa, näyttävät hiukan lyhyemmiltä. selästä mitattuna ne ovat siinä lapaluiden kohdalla.
käytän shampoina vaihdellen xz:n tyrnishampoota ja gliss liquid silk glossia. en oo löytänyt vielä mitään supersuosikkia, koska en ole kovinkaan kokeiluhaluinen. käytän aina silloin tällöin mm. kookosöljyä vaikutusajalla märissä hiuksissa. hoitoaineina toimivat xz:n vastaava tyrnihoitis, ehs hunajahoito ja glissin samainen hoitis.
hiukset on luonnostaan aika suorat, muutamia laineita latvoissa. värjään hiukset aina milloin milläkin, joten kaikenlaisia läiskiä löytyy. värinpoistojen aiheuttamia keltasia alueita on jossain takaraivossa ihan hiukan. n. puoli vuotta sitten oli ihan mustat hiukset, ja väri on nyt tollanen.
neitimyy

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja neitimyy »

Ruudun tällä puolen kirjottelee tukkalaatu 1bMii.

Hiukset ovat pituudeltaan puolipitkän ja pitkän välimaastossa, tuonne lapojen tienoille suunnilleen. Pidän tätä pituutta itselleni aika sopivana, eikä tarkoituksena ole saada pituutta lisää. Hiusten kunto voisi olla parempi, sillä vuosien jatkuva värjääminen ja vaalentaminen on tehnyt tukasta helposti takkuuntuvan ja hieman hamppuisen latvoista. Käytössä on jo pitkään ollut sekä kampaamo- että markettituotteita, ja niiden rinnalla olen käytellyt myös öljyjä. Lukuisten päänahkaongelmien takia olen kiinnostunut kovasti luonnonmukaisista tuotteista, ja niihin olisi tarkoitus tässä foorumin avulla tutustua tarkemmin. Tällä hetkellä tukka on vaaleahko, vähän kulahtanut, ja juuresta puskee pitkälti omaa maantienharmaata väriä. Vapaaehtoisesti en värjäämisestä luopunut, mutta nyt oli aika kuunnella omaa päänahkaa ja pitää paussia. Katsellaan taas ensi talvena, josko silloin voisi edes vähän radoittaa, jos ei ihan kokopäätä voisikaan värjätä.

Päänahka on siis minulla se ongelma-alue. Olen kärsinyt jo vuosia päänahan kutinasta, joka on kausittain ollut hyvin voimakasta vähentyäkseen sitten hetkeksi olemattomiin. Tämän talven aikana sain kutinan kuriin muutaman Humektankuurin avulla, mutta nyt kutinan tilalle on tullut armoton hiustenlähtö, jonka ansioista otsan hiusraja on jo hieman noussut, ja päälakikin pilkottaa alueittain. En ole laittanut tikkua ristiin tämän asian eteen, sillä hiustenlähtöön voi kuitenkin olla monta syytä. Loppusuoralla olevat opinnot ja uuden työn etsiminen ovat omiaan nostamaan stressitason taivaisiin, ja suhteellisen rajut ruokavalion muutokset ovat varmaan osaltaan olleet mukana irrottamassa tukkaa päästä. Lääkärissäkään en ole käynyt, sillä eivätpä ne siellä kuitenkaan saa tukkaa väkisin kasvamaan, enkä ole halukas tunkemaan päänahkaani ylimääräisiä kemikaaleja tai aineita. Taktiikkani on odotella ajan kanssa, josko keho tottuisi uusiin ruokailutapoihin ja stressin helpottaessa tukkakin kasvaisi taas entiselleen. Tietysti jos hiustenlähtö kiihtyy, niin sitten on varmasti lääkärin pakeilla käytävä.

Näillä siis mennään, tuntuu varsinaiselta ongelmakimpulta tämä pää, mutta toivottavasti täältä löytyy hyviä vinkkejä ja apua minullekin.&nbsp; :)
Kaltsa

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kaltsa »

Määrittelisin hiukseni 1a F ii :ksi.

Vaikka hiukset ovat periaatteessa piikkisuorat, se ei tarkoita, että ne roikkuisivat aina nätisti alaspäin.. Silti niillä on aika vahva oma tahto ja varsinkin leikatessani hiukset lyhyemmiksi muistin taas, että latvat taipuvat pään eri puolilla eri suuntiin (tai samaan suuntaan, miten se nyt ajatellaan, siis toinen puoli sisään ja toinen ulospäin). Siispä olen päätynyt pitämään hiukseni vähän pidempinä. Nyt pituutta n. 40 cm. Otsis on välillä vino ja pidempi, tällä hetkellä suora ja kulmakarvoihin.

Hiukseni ovat liukkaat ja hankalat muotoilla. Kiharat ei yleensä pysy kauaa ja kampauksen pohjalle tarvitaan kunnon pohjustus. Suoritusraudalla olen onnistunut kihartamisessa ja lämpörullilla ja tupeeraamalla onnistuvat kampaukset. Lisäksi tietenkin laitettava kunnon muotoilutuotteet.

Väri on ollut viimeisen vuoden kuparinen, sitä ennen monta vuotta pääsääntöisesti vaalea (osavärjäyksiä on ollut ihan tummaksikin asti). Tykkään nykyisestä väristäni, mutta punainen ei tahdo oikein pysyä hiuksissani, joskin väri kulhtaa ihan sieväksi kultaiseksi.. Nyt olen katsellut vanhoja kuvia ja haaveillut taas blondiudesta.
b00nie

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja b00nie »

Hiukseni ovat luonnostaan vaaleat, mutta silti liian useaan otteeseen vaalennetut, mikä näkyy hiusten kunnossa. Stoppi värjäilyille tuli viime vuoden lopulla kun tajusin, miten huonossa kunnossa hiukseni ovat. Hiuksia on paljon, mutta ne ovat ohuita ja latvat katkeilevat kovien käsittelyjen jäljiltä. Siksi ne näyttävätkin lähinnä säälittäviltä nykyään, mutta odotan parempia aikoja yrittäen kasvatella luonnontilaista hiusta kärsivällisesti.

Pisimmät hiukset ovat lähes BSL-pituudessa, mutta puolet tukasta tuntuu olevan leukamittaista. Hiuksia on aikoinaan kerrostettu ja päällimäiset hiukset ovat varmaan katkeilleetkin aika runsaasti. Hiirenhäntävaikutelma tuleekin juuri tästä, että puolet tukasta on leukamitassa ja osa paljon pidempää. Yritän silti sinnikkäästi kasvatella, ja pätkiä huonoja pidempiä latvoja tarpeen tullen (vaikka tarvetta varmaan olisi polkkatukan leikkuuseen).

Föönaamalla saan tukkani hyvin suoraksi, mutta itsestään kuivuessa siihen jää selvää taipuisuutta. Näkyviä laineita ei kylläkään ole. Hiukseni ovat myös hyvin liukkaat, lukuunottamatta ihan huonoimpia hamppulatvoja.

Laineilut johtuvat yöllä päässä olleista leteistä:

Kuva
Viimeksi muokannut b00nie, 09 Maalis 2009, 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunis

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Hiukseni ovat tummanruskeat, luonnonvalossa hyvinkin kuparisesti hohtavat. Elämän aikana on koettu niin 2mm siili kuin bsl:kin. Siilin kasvattelussa opin tuntemaan pyörteeni ja huomasin, että mitkään korva-leuka-mittaiset leikkaukset eivät kasvusuuntien kanssa sovi. Myös kulmakarvat ovat kovin tummat, joten omasta väristä värjätessäni tuntuu kodikkaimmalta pysyä mustassa tahi muissa tummissa sävyissä. Ihan mustakin on näyttänyt raikkaalta, vaikka olenkin sen jo tainnut hylätä kokonaan.

KuvaKuva

Tukka on vähän laineikas etenkin vapaasti kuivuttuaan, ja pituuksissa jo reilulla solisluumitallakin huomattavissa. Suoristuu viimeistään yöllä tikkusuoraksi. Yksittäinen hius on aika paksu ja tukkaa paaljon. Hiukset ovat myös kiitettävän kestävät ja jäntevät luonnostaan. Päänahka, kuten muukin iho, on herkkä ja reagoi kovin kaikkeen, mikä rajoittaa tuoterepertuaaria. Hilse ja rasvoittuminen tuntuvat nyt kuitenkin voitetuilta ongelmilta. Koitan välttyä mahdollisimman paljon ylimääräisiltä käsittelyiltä ja mömmöiltä, jotta pää saisi nauttia pitemmistä pesuväleistä. Pyrin muutenkin käyttämään vähän ja hellävaraisesti eri tuotteita.

Linkkeinä hius- ja muita tuotesuosikkejani.
Viimeksi muokannut Kunis, 27 Joulu 2012, 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin