Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Eleven
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 771
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 20:22

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Eleven »

Kasvatan omaa väriäni takaisin vuosien blondaamisen jälkeen. Viimeisin värjäys tapahtui vuoden 2013 elokuussa. Pituutta tukalla on noin puoleen selkään, tosin latva on melko ohutta ja huonokuntoista. Ylärivillä näkyy omaa väriä, alempana vanhempia kuvia:

KuvaKuva
KuvaKuva
Once you compare the sorrow of real life to the joy of an imaginary one, you will never want to live again - only to dream forever.
eemmeme

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja eemmeme »

Tilanne tällä hetkellä:

Leikkaus
- Pisimmät yltää solisluihin
- Kerrostettu ja rikottu malli
- Päälimmäiset kerrokset n.20cm
- suora otsatukka, joka pitenee sivuille

Väri
- Pohjalla oma vaalea väri, jossa luonnostaan paljon punapigmenttiä
- Huppu- ja foliotekniikalla vaalennetut kokopään raidat (1-2vuotta)
- Raitoja pyrkinyt pitämään kylmän sävyisinä

Kunto/hiuslaatu

- Kuulemma paksut hiukset (kampaajat aina kauhistelevat miten joutuukin ohentamaan niin paljon)
- Luonnostaan taipuisat
- Karkeahkot, muttei kuitenkaan mikään hevosenharja
- Hyväkuntoiset, mutta latvat paikoittain kuivat

Kuva
Kuva vääristää sävyn tosi kylmäksi, vaikkei ole noin tuhkanen.

Pesen, kuivaan ja suoristan hiukset pääsääntöisesti joka päivä, mutta siitä huolimatta hiukset on pysyneet yllättävän hyvässä kunnossa. Shampoona ja hoitoaineena tällä hetkellä Goldwellin blondeille hiuksille tarkoitetut tuotteet, noin kerran viikossa tulee käytettyä Lorealin hopeashampoota. Jätettävänä hoitiksena yleensä SexyHairin SoyRenewal hoitoöljy (sis.lämpösuojan) tai FourReasonin silver mist. Toisinaan käytän föönin alla lisäksi Goldwellin Naturally Full- suihketta, joka antaa tuuheutta ja ilmavuutta hiuksille sekä sisältää myöskin lämpösuojan. Teen pari kertaa kuussa hiuksille kookosöljystä, hunajasta ym öljymuhitteluja. Ostin vastikään myös Crestolin helmenharmaan hoitavan sävytteen, jota käytän kerran viikossa.

Tavoitteena saada hieman vaaleammat ja entistä kylmemmän sävyiset, mutta hitaasti hyvä tulee.. Ja tosiaan punapigmentti tuottaa ongelmia. En varsinaisesti kasvata, mutta muutama lisäsentti ei olis pahitteeksi.  ::) Kampaajalle olen menossa tässä lähiaikoina raidottamaan ja siistimään latvoja ja sivuhiuksia.
itachi

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja itachi »

Yhteenveto:
*Suorat, värjäämättömät hiukset
*Yksittäiset hiukset ohuita, mutta eivät täysin ponnettomia
*Ikuisuustavoitteena terveempi kokonaisuus

Historiaa:
Tummaksi värjäilyä vuosina 2003-2011, jonka jälkeen kasvatin värin pois Juurikasvun tsemppiketjua seuraillen. Oma väri on ruskea, ei erityisen tumma, eikä vaaleakaan.

Täytettyäni kaksikymmentä hiuslaatu on muuttunut selkeästi ohuemmaksi ja kuluvammaksi kuin ennen. Hiusten entinen terve kovuus ja jäntevyys on vähentynyt. Joulukuussa 2014 kyllästyin, kun päähäni ei vieläkään ollut ilmestynyt unelmien haltiatukkaa, ja BSL:stä pätkäistiin kerralla lyhyeksi. Karvanlaatu on edelleen ohut, mutta pehmeä ja terveen tuntuinen.

Hiuspohjan kunto vaihtelee käytetyistä tuotteista riippuen rasvaisesta "hiekasta" lohkeilevan kuivaan näppylöillä tai ilman. Enimmäkseen silti harmiton. Pesu- ja hoitoaineina käytän vaihtelevia xz:n ja ehs:n tuotteita, joiden kanssa päänahka tuntuu useimmiten tulevan toimeen.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja enna »

Hyväkuntoiset, keskipaksut, suorat mutta helposti taipuvat hiukset. Oman värin kasvatus kesken. Pituus BSL, tämänhetkinen tavoite on kasvattaa tukka takaisin vyötärömittaiseksi.

Latvat pysyvät kunnossa mekaanista rasitusta välttämällä ja hoitovoiteella/öljyllä hoivaamalla.
karpalo

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja karpalo »

Voisin vaikka kertoa mun hiuslaadusta (jee, eka viesti!), vaikka infoa onkin allekirjoituksessani.

Mun hiusten kiharuus vaihtelee 2a:sta 2c:hen. Ne on todella ohuet ja kevyet ja lentelevät ja näyttää helposti höttöisiltä ja hoitamattomilta, vaikka katkeilleita hiuksia/kaksihaaraisia on vaan päällimmäisessä kerroksessa. Huokoisuudesta en osaa sanoa, mut kuivuutta on vähän ja pörrööntyy helposti kosteudessa. Kokonaispituus on suorana jotain 52 cm. Maksimipituus mulla taitaa olla 54-55 cm. Leikkaan syksyllä BSL-pituuteen (eli en paljoa lyhyemmäksi, mut ainakaan latvat ei jää niin helposti laukun hihnan tms. alle).

Nykystä tukkaa oon vaalentanut kerran ja lätkäissyt päälle luonnollisemman vaalean ja omaa 7-asteista tyveä on nyt n. 11 cm. Mun tukka ei vaalene helposti eikä hiusvärit ole pysynyt mun tukassa yhtään hyvin, vaan haalistuneet tosi nopeasti (osittain koska oon tyhmänä käyttänyt 6% hapetetta tummemmaksi värjätessä...). Suoravärit ei ota kiinni edes vaalennettuun pohjaan. En tiedä mitä tekisin mun tukalle, koska en tykkää omasta väristäni mutta värjääminenkin on niin ärsyttävää.  ::)

Mulle sopii silikonittomat kosteuttavat hoitoaineet ja hellävaraiset/miedot shampoot, koska mulla on hitaasti rasvoittuva/kuiva hiuspohja. Tykkään käyttää kevyitä geelejä hiusten "klimpittämiseen" ettei ne olis niin lentelevät. Jätettäviä en oikein käytä paitsi joskus silikonista hiusöljyä että hiukset kiiltäisi enemmän. Oliivi- ja kookosölljyjä menee joskus ennen shampoopesua latvojen ja pituuksien suojana. Jotain kosteussuojaa ja anti-frizz-seerumia pitäis vielä kokeilla.
Midnight

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Tumma, paksu, ei kovin karkea luonnonkihara, joka taipuu tätä nykyä pesun jälkeen korkkiruuveille entisten laineiden sijasta. Tykkää hapsottaa miten sattuu, sopii mulle.
Vaatii kosteuttavia tuotteita ilman silikonia eikä juuri kestä muotoilua kuumilla välineillä.  Mitta tällä hetkellä BS, väri oma tummanruskea joka taittaa siniseen.
Miau
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 30 Kesä 2016, 11:12

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Miau »

Uusi käyttäjä täällä moi!

Hiuslaatuni on suora ja väriltään tummahko ruskea, kuivuuteen ja haaroittumiseen taipuvainen. En ole vielä perehtynyt tuohon hiuslaatua kuvailevaan "koodikieleen" tai osaa sanoa oman värini sävyastetta, mutta sellainen keskipaksu perustukka. :)

Mallina tällä hetkellä pitkähkö polkka omalla värillä, mutta hiukset alkavat olla niin haperossa kunnossa, että harkitsen lyhyempää mallia. Olen käyttänyt tähän asti markettihalpistuotteita, joten taidan aloittaa hiustenkunnostusprojektini laadukkaampien tuotteiden etsimisestä.
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Happy »

Terve! Tukka on tätä nykyä täysin omaa väriä. Muutama vuosi sitten laitetuista raidoista on viimeisetkin leikattu pois ja latvat voivat paremmin pitemmin. Onnekseni löysin vuoden alussa luottokampaajan jonka luona olen vannonut käydä säännöllisesti. Tarkoituksena on kasvattaa omat hiukset niin pitkiksi kuin suinkin pituuksien kunto sallii.

Suorina hiukset yltävät yli rinnan ja kiharrettuina lapaluiden alle. Hiuslaatu on paksuhko luonnonkihara ja latvat siksi taipuvaisia kuivuuteen. Välttelen lämpökäsittelyä ja annan hiusten aina kuivua itsestään. Korostan omaa luonnonkiharaa yökampausten avulla ja etsin kuumeisesti uusia kivoja tukkatyylejä. Kunto on hyvä ja vaatii enemmän hellää käsittelyä kuin intensiivistä hoitoa.

Toivon täältä löytäväni motivaatiota kunnon ylläpitämiseen ja inspiroitua taas hiustenhoidosta harrastuksena.

Kuva
Viimeksi muokannut Happy, 11 Touko 2018, 15:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin