Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Nefedria

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Nefedria »

Aloitetaanpa täältä kirjoittelu.
Eli hiuslaatuni on luonnostaan laineileva.. Osittain. Eli edestä hiukset on aikalailla piikkisuorat, eivätkä pysy kiharoilla tms kauaakaan.
Mutta takaa ja erityisesti taaempaa alta hiukset ovat laineilla/kiharalla.
Hiukset on aina olleet suht kuivat ja niitä on melko paljon, vaikka yksittäinen hius ei ole kovin paksu.

Oma väri on lähellä maantietä mutta nyt olen vuosia ollut joko punaisilla taikka mustilla hiuksilla.
Viime vuonna näihin aikoihin aloitin vaalennusprojektin ja tarkoitus oli saada pohjalle hieman omaa väriä tummempi ja raidoilla hiukan vaaleutta mutta jostain syystä keksin kesken kaiken värjätä hiukset punaisiksi ja siitä myöhemmin sävyillä mustiksi.
No nythän pitäisi taas saada kuitenkin hiuksista vaaleammat samalla periaatteella kuin vuosi sitten ajattelin.
Nyt on laitettu siis kaksi värinpoistoa, eli hiusten kunto on jo melko heikko.
Väri on nyt sellainen vaaleanoranssi/ hyvin tummankeltainen, eli olen jäänyt tähän vaiheeseen miettimään vaatiiko hiukseni vielä yhden värinpoiston, vai joko onnistuisin saamaan tummanvaalean värin ja raitoja tähän. (vinkkejä otetaan vastaan)
Uusi värinpoisto ja siihen vielä raidoitus kun hieman arveluttaa hiusten päässä pysymisen kannalta.
Toisaalta taas haluaisin tosiaan sen melko vaalean yleisilmeen, eli sitten jos en enää väriä poista, niin pitäisi keksiä väri, jolla saisin ne raidat tarpeaksi vaaleiksi kotikonstein (olen köyhä duunari), ilman että ne kumminkaan olisi ihan tosi keltaisetkaan. Huoh
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

No niin, tässä sitten tulee.

Määrittelyn mukaan tukkani lienee joko 1c M ii tai 2a M ii. En ole laineiden määrästä aivan varma, koska raskas tukka vetäytyy helposti suoraksi, mutta toisaalta tukkani ollessa vielä lyhyt ja voimakkaasti kerrostettu lyhyet hiukset kietoutuivat todella itsepäisesti kiharoille. Mutta sanotaanko, että jos nykyään pesen ensin tukan pelkällä shampoolla ja annan sen kuivua itsestään ilman mitään aineita, laineillehan se menee. Tätä kyllä tapahtuu todella harvoin.

Tässä on kuva hiuksistani, joka on otettu vähän aikaa sitten:

Kuva

Kamera vääristää, joten tukkani on oikeasti vaaleampi. Lisäksi tässä kuvassa hiukset on suoristettu.

Luonnollinen sävyni, jota ei ole näkynyt tukassani sitten yläasteen alun, on se perinteinen suomalainen maantietä muistuttava villasukanharmaa. Eli ihan ymmärrettävästä syystä olen värjännyt hiuksiani viimeiset vuodet. Yläasteen alussa suosin voimakasta punaista ja jopa violettia, sitten lopulta ysiluokan alussa värjäsin hiukseni mustaksi. Sitten kolmisen vuotta pysyin tummana, kunnes hieman ennen abivuoden alkua kyllästyin väriin. Ja siitä alkoi melkein vuoden kestänyt tukkapainajainen. Ensin hiuksista napsastiin noin puolet pois, sitten jouduin kasvattamaan noin viiden sentin juurikasvun (ja voitte kuvitella, miltä se näytti, kun oma väri on tummusasteeltaan 5-6 väliltä), sitten vaaleita (lue=oransseja) raitoja pää täyteen. Nyt mustista suortuvista on päästy kokonaan eroon, ja sävy on vitosen luokkaa.

Olen ehkä vasta ihan viime aikoina herännyt hiusten vaalimiseen. Vuosia hiusten hoitoni käsitti pääasiassa hiusten pesuun shampoolla ja satunnaisen hoitoaineen käytön. Shampoot olivat sitä perusmarkettikamaa, XZ:taa ja L'Oréalia. Nykyään vannon Tigin nimeen, vaikka myönnän itsekin, että osittain ostan tuotteet lumoavien tuoksujen ja kivojen pakkausten takia. HG-tuotteita ovat Tigin O&H ja Joicon K-Pak Intense Hydrator.

Tällä hetkellä ambitioni kuontalon suhteen ovat pääasiassa pitkät hiukset. Minulla ei ole koskaan ollut edes BSL-pituiset hiukset - ei lapsenakaan - joten nyt on mielestäni aika vihdoin kokea, millaista on elää pitkätukkaisena. Nykyinen tukkani on shoulder length -tasoa,  noin 40 cm. Tavoitteena olisi hieman tuota BSL:ää pidempi tukka. Olen melkoisen laiska muotoilemaan tukkaa, joten pitkät hiukset olisivat varmaankin kätevät, koska ne tuntuvat näyttävän hyviltä ilman minkäänlaista vaivanäköä (mikä tuskin on totta, haha).
Viimeksi muokannut Cecilia, 25 Huhti 2010, 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Hiukseni ovat määrittelyn mukaan 1c/2a M ii. Pintapörröä löytyy. Hiukseni ovat hieman kerrostetut ja latvat on leikattu V/U-malliin. Minulla on myös vinoon menevät etuhiukset. Hiukseni ovat luonnostaan maantienharmaat, mutta ne on värjätty mahonginruskeaksi. Olen oikeastaan aina kasvattunut hiuksiani, mutta nykyään olen pituuteen tyytyväinen. Pisimmät hiukset ovat huijausmitalla 75 cm. Vyötärömittaiset hiukset siis omistan jo. Pesen hiukseni yleisesti joka toinen päivä, mutta lomalla harvemmin.

Hiustenkuivaajaa käytän joka pesun jälkeen, jos haluan hiusteni näyttävän hyviltä. Samoin GHD-suoristusrautaani.

Suosikkeihin kuuluu Lavera mango milk -shampoo, kosteuttavat hoitoaineet (mm. Tigi O&H, Nexxus humectin), jätettävinä (mm. Nexxus luxxtress, Lanza leave-in protector, Tigin let it be). Lämpösuojana Nexxus Canopy. Muotoilutuotteita en pahemmin käytä.
Viimeksi muokannut kiwi, 06 Marras 2010, 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liitura
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 08:34

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Liitura »

Ennen niin ihanan paksu kuontalo vaihtunut kolmelle maito-baarina olon vuoksi ohueksi hiirenhännäksi :'(. Mutta kuten kuvasta näkyy, uutta puskee kovaa vauhtia  :T . Ohimot ja hiusrajat täynnä 3-4cm uutta kasvustoa, jota on mahdotonta taltuttaa...


Pää on kokenut kaiken blondista mustaan ja punaisesta persikan kautta vihreään. Raitoja ollut vaalea, punaista ja violettiä. Pidennyskin odottellee kaapissa syksyä, että pääsisi taas käyttöön :)

Eli siis tällä hetkellä ohut ja elottoman tuntuinen, rintsikkapituinen. Itse tasaillut ja vähän yrittänyt kerrostella hiuksia ja nirhannuta etutukka. Värinä Live Color XXL, Red violet, 45. Joka näyttää luonnossa tältä.



Viimeksi muokannut Liitura, 29 Joulu 2013, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
usagi

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja usagi »

Aloitetaan nyt sitten tästä  ;D.Olen taustaillut hetken aikaa,mutta ajattelin että on aiheellista rekisteröityä,kun tämmöinen hiushärö olen.Hiusten kasvatus on käynnissä koko ajan,vaihtelevalla menestyksellä.

Hiukset on oman määrittelyn mukaan 1b F ii.Karkemammasta päästä tuota hienoa hiusta,ehkä.Ponnarille en ole saanut hiuksia vuosiin niin paksuudestakaan en ole varma.Väri on luonnostaan ööh...8.03?Eli vaalea kultaan taittuva.Omaa väriä yritän kasvattaa,mutta kyllästyin kellahtaviin vaalennettuihin latvoihin taas viikko sitten ja tällä hetkellä hiukset on hieman punertavat vaaleanruskeat.
Tarkoitus olisi kasvattaa nyt pitkää lettiä vuosien lyhyttukkailun jälkeen.Aiemmat yritykset ovat kaatuneet huonokuntoisiin  liikaa värikokeiluja nähneisiin latvoihin ja  "vaikeaan törrötysvaiheeseen" kyllästymiseen.Lyhyet hiukset ei kyllä tunnu ihan omilta,joten yritän sinnikkäästi silti  :P.

Niin joo aika lyhyet nää on tällä hetkellä parturikäynnin jälkeen  >:(.Kävin ensimmäistä kertaa pariin vuoteen parturissa eikä olisi kannattanut.Nyttää on sitten tämmönen pahasti ylikasvanut poikatukka,joka on kyllä ihan kivan näköinen,mutta niitä ohennussaksia käytettiin tällä kertaa "vähän" liikaa.
Viimeksi muokannut usagi, 16 Touko 2009, 14:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herbina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 563
Liittynyt: 19 Touko 2009, 10:58

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Herbina »

Määrittelisin hiukseni 1c M iii. Oma väri on aika mitäänsanomaton ruskea, värjään säännöllisesti tummanruskeaksi. Joskus myös mukana hieman viininpunaista sävyä tai vaaleampia raitoja. Pituus aiemmin BSL, nykyisin noin hartiapituiset.

Hiukset eivät itsessään ole kovin paksua laatua, mutta niitä on paljon. Päänahkani kuivuu helposti, joten käytän shampoona joko BIO+ tai System 4:n shampoita, tilanteen mukaan joko hiuspohjaa kosteuttavaa tai ihan hilseshampoota. Lemppari hoitoaineena tällä hetkellä Goldwell DualSenses Color Extra Rich, lisänä käyttelen Tigin Ego Boostia tai Redken Total Rechargea latvoihin mutta muutoin aika vähän hiuksiin jätettäviä hoitoaineita. Muotoilutuotteina enimmäkseen Tigiä ja Redkeniä, hiuslakan käyttöä pyrin välttämään päänahkaa kuivattavan vaikutuksen takia. Pesu n. joka kolmas päivä.

Yleensä joko föönaan hiukset suoraksi tai pesen ne illalla, annan kuivua yön yli ja suoristan raudoilla aamulla. Olen aika laiska laittamaan hiuksia, yleensä aamulla vain harjaan ja ehkä suihkautan hieman jotain mukaan. Hiukset ovat onneksi pysyneet hyvässä ja kiiltävässä kunnossa ilman erityisiä kommervenkkejäkin, kampaajilta saa usein positiivista kommentteja kunnosta ja paksuudesta.

Tavoitteena mahdollisimman sileät ja kiiltävät hiukset, inhoan pörröisyyttä ja sojottavia hiuksia. Esim. ponnarin liimaan aina sileäksi vahvalla lakalla koska lyhyet sivuhiukset tuppaavat muuten sojottamaan suoraan sivuille, "rennon huolimaton" ei mielestäni onnistu omalla hiuslaadullani lainkaan olematta epäsiistin näköinen.

Ennen:
KuvaKuva

Lokakuu 2009 alk., tässä testattu vähän pörröisempääkin bilelookkia:
KuvaKuva
Viimeksi muokannut Herbina, 08 Joulu 2009, 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Aargh. Pitäisi kiroilla heti alkuun, istunto vanheni juuri kun olin laittamassa viestiä. Seuraavassa vuoden sisään käydyt tukkasävyt läpi ensimmäisestä viimeiseen. Nyt olen tykästynyt omaan väriini, joka näkyy aika hyvin viimeisestä kuvasta. Letti on seiska-asteinen 9,5 cm:n ponnarinympäryksen paksuinen luonnontaipuisa pörähdys, jota kasvatan olkapääpituuteen. En tunne tällä hetkellä tarvetta sävyttää, luonnollinen pahvilaatikko näyttää omaan silmään hyvältä. Pesen päivittäin ja hoidan Tigin Oatmeal & Honey -hoitoaineella sekä Sebastianin Potion 9 -jätettävällä. Käytän myös silikonisia latvasuojia ja silloin tällöin erilaisia öljyjä sekä Joicon rakennepaikkaavaa, koska latvassa on vielä vanhaa värinpoiston kärsinyttä hiusta. Olen hiusten tämänhetkiseen kuntoon ihan tyytyväinen.
Kuva Kuva Kuva
Viimeksi muokannut palekastro, 10 Kesä 2009, 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Liiselot

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Liiselot »

Mä kans mä kans mä kans!

Aloitan kuvalla ja selitän sitten.

Kuva

Eli siis, moneen kertaan tuota hiusluokittelua tavattuani olen tullut siihen tulokseen, että hiukseni ovat tyyppiä 1cMii. Pitkään pohdin tuota taipuisuusastetta, mutta eiköhän tuo 1c ole sopiva määritelmä. Tihkusateessa jos kostuvat, niin saattavat mennä 2a:n puolelle, mutta periaatteessa suoriksi minä olen nämä aina mieltänyt. Kuvassa hiukset on föönattu pyöröharjalla suoriksi. Yksittäiset hiukset saattavat olla hyvinkin erilaatuisia, ja päässäni kasvaakin sulassa sovussa sekä silkinhienoja vaaleita hiuksia että jouhimaisia tummia hiuksia. Suurin osa on kuitenkin tuota medium-laatua.

Historiaa sen verran, että lukion loppupuolelle saakka värjäsin "perusmaantie"-värisiä  hiuksiani vain satunnaisesti kevytväreillä, kunnes sitten aloin pikkuhiljaa vaalentaa kutrejani vaaleammaksi ja vaaleammaksi. Reilu vuosi sitten sain kuitenkin vaaleudesta tarpeekseni ja värjätä paukautin pääni vaalean ruskeaksi. (Siis paketin mukaan. Minun silmääni väri oli kyllä melkoisen tumman ruskea...) Sitä sitten seurasi vuosi brunettina, kunnes viime jouluna iski hinku kokeilla punaista. Itseasiassa "syytän" päätöksestä pitkälti tätä foorumia. Kieli pitkällä kuolasin kaikkien teidän punapäitten kuvien perään.  :P Ensimmäisenä kokeilin L'oreal Casting Creme Glossin kupari mahonkia (vai mikä se oli) kunnes sitten, niinikään forumin ansiosta, kokeilin ensimmäistä kertaa elämässäni hennaa. Tuon kuvan väritys kuvastaa aika hyvin nykyistä hennattua päätäni päivänvalossa. Oon tykännyt tästä tosi paljon ja varmaan pysyttelenkin nyt jonkin aikaa punapäänä. :)

Mitäs vielä... No hiusten kunto on ihan suhteellisen hyvä. Parempi ainakin nyt kun en enää vaalenna. Viimeisimmän vuoden värimuutoksien takia jouduin tekemään kaksi (maltillista) värinpoistoa, joten vasta pieni pätkä juuresta on rääkkäämätöntä hiusta. Onneksi hiukseni ovat osoittautuneet melko kestäviksi, eivätkä ainakaan täysin räjähtäneet käsiin vaalennusoperaatioissani. Latvat kaipaavat kosteutta ja ainakin tuon kuvan perusteella näyttävät vähän hapsottavan. Kaksihaaraisten määrä on sentään suurin piirtein hallinnassa.

Leikkaan hiuksiani itse, ja malli on tällä hetkellä vähän epämääräinen. Hiukseni olivat pitkän aikaa melko voimakkaasti kerrostetut ja nyt on tavoitteenani saada niistä enemmän tai vähemmän tasapitkät. Otsatukka on pakollinen lisävaruste korkealle otsalleni, tosin nyt olen ajatellut kasvattaa siitä hiukan pidemmän, sivuunvedettävän mallin. Tämän hetkinen unelmatukkani olisi hyväkuntoinen ja kiiltävä (d'oh!) ja  bsl-pituinen kasvoja ympäröivillä kerroksilla. Sellainen hulmuava. :D

Tässä siis minun tukkatarinani. Kiitos ja kumarrus.
SunriseDream

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja SunriseDream »

En noista hyiustyypeistä paljon tiedä kun en ole kampaaja, mutta esittelen nyt kuitenkin tukkani.

Oma väri on vaaleanruskea/tummanvaalea ja siinä on vaaleita luonnonraitoja. Hiukseni ekassa kuvassa ehkä jotain 90 cm. Hiukseni olivat vielä ekassa kuvassa paksut, eli ne olivat paksuja ja niitä oli paljon.

Toka kuva: Vaalensin hiukseni vuosi sitten ja tulos on se että ne ovat ihan älyttömästi ohuemmat.Pitäisi varmaan leikata lyhyeksi mutta kun en halua. Hiukset leikattu v-malliin.

Vika kuva: Koska en halunnut enää vaalentaa, alitoin kevytvärillä tummemmaksi. Pidettiin edelleen vähän v-muodossa, mutta vähän pyöreämmin. Hiusten pituus nyt 70 cm. Ponnarin paksuus nyt 11 cm.

Kuva
Kuva





Tässä oma väri ja oma paksuus:
Kuva

Tässä nykyinen lyhyempi, ohuempi ja tummempi tukka (pilasin ne) :
Kuva

Ja vielä ponnarikuva, paksuus se 11 cm

Kuva
Viimeksi muokannut SunriseDream, 12 Kesä 2009, 17:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eldus

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Eldus »

Hiukseni ovat kärsineet ja rumat lyhyesti sanottuna. Värjätyt eikä minulla ole hajuakaan omasta väristäni, epäilen sen kuitenkin olevan jotain tylsän  maantienharmaan läheltä, joskin juurikasvuni on juuri nyt vaaleaa auringosta johtuen. Leikkauksesta ja paksuudesta sen verran, että minulla on todella paljon kerrostuksia hiuksissa (veikkeivät ne kovin hyvin kuvassa näykkään, mutta lyhimmät hiukset ovat ehkä 15-20 cm pituiset) ja myös otsis. Kerrostukset ja etuhiukset vievät oman osansa hiusten paksuudesta joten varsinkin suorina hiukseni näyttävät aika ohuilta.

Luonnontilassa hiukseni ovat hieman (tai enemmän) taipuisat mutta suoristuvat yleensä helposti ilman suoristusrautaa föönin ja oikeiden tuotteiden kanssa.

Tässä vielä kuvaa, hiuksiin on laitettu jätettävää ja lämpösuojaa ja ne on föönattu suoriksi. Väri on aika lähellä totuutta.
Kuva

Tavoitteena olisi bsl pituiset terveän näköiset hiukset. :)
Viimeksi muokannut Eldus, 25 Kesä 2009, 19:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
katajainen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 13:06

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja katajainen »

Jos sitä viimein tännekin kirjottas  :D

Eli minulla on tällä hetkellä n.solisluumittainen kohtuullisen tasaisesti leikattu malli sivuotsiksella, värinä latvoista tumma suklaanruskea ja juurikasvua n. kymmenen senttiä vähän vaaleampaa punaruskeaa ja molemmat väri saatu aikaan hennalla. Alkaa jo kyllästyttää tuo liian tumma, joten yritän kasvattaa liian tumman värin pois silläkin uhalla, että tukka näyttää nyt typerästi liukuvärjätylle. Tukka on taipuisa, mutta ei enää sellainen luonnonsäkkärä lammaskihara, mitä se oli teininä (voi myös silloinen jatkuva värjäys ja hoitamattomuus olla osasyynä). Oma väri on se perus maantieharmaahiekka, jota en voi sietää ja sitä ei ole vuosiin näkynytkään. Ponnarin ympärysmitta on n.8-9cm, joskaan tuohon ei ihan kaikki hiukset yletä. Kasvuvauhti on tasaisen tylsä sentti kuukaudessa, joka hidastaa liikaa kärsimätöntä kasvattajaa.

Lempparituotteitani ovat tällä hetkellä Tigin MM sh ja ha sekä rinnalla käytettävänä XZ- ja Giovanni-tuotteet. Luonnonmukaiset hiustuotteet kiinnostavat paljon ja yritänkin niitä pienellä opiskelijabudjetilla kartuttaa pikkuhiljaa kokoelmiini.
Viimeksi muokannut katajainen, 19 Kesä 2010, 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cCii,18.6.2010 pituus 34cm
SC
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 483
Liittynyt: 24 Kesä 2009, 11:06

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja SC »

Hiukset ovat tällä hetkellä paljon käsitellyt, sillä yritän taas palata luonnolliseen vaaleaan väriini. Normaalisti hiukset ovat täysin suorat, melko silkkiset ja pehmeät ja keskipaksut. Nyt tukka on värinpoistojen vuoksi karheamman tuntuinen, mutta jos jotakin hyvää tästä rääkistä pitäisi värin lisäksi löytää niin tukkaa on paljon helpompi käsitellä.

Saattaa myös olla, että aikaisemmin omat hiukset olivat niin liukkaat, koska käytin paljon silikonisia hoitoaineita eikä muotoilusta tullut oikein mitään vaan laineet ja kiharat palautuivat hyvin nopeasti vaikka kuinka oli laittanut muotovaahtoa ja lakkaa. Tähän teoriaan saan vastauksen kuitenkin vasta sitten kun käsiteltyä hiusta ei juurikaan ole, eli siihen asti ostelen vähän mitä sattuu hoitoaineiden suhteen.

Rakennepaikkaavista hoitoaineista suosikkini on iHerb:in EO rekku ja Four Reasons Repair tehohoito. Hopeashampoo on myös käytössä, tällä hetkellä Wella SP Silver shampoo mikä on ollut ihan hyvä. Tarkoituksena olisi hankkia maasta taivaisiin kehuttua Fudgea, mutten ole saanut aikaiseksi.

Öljyistä käytän kookosöljyä värinpoistojen kanssa ja avokadoöljyä (+ glyseriiniä) hoitoaineisiin lisättynä.
Viimeksi muokannut SC, 15 Touko 2014, 11:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

Tämän nimimerkin takaa löytyy 7-8-asteisen, luonnonkiharan ja luonnostaan kuivahkon hiuksiston omistava parturi-kampaaja. Aloitin hiustenvärjäykset 12-13-vuotiaana ja 17-vuotiaaksi asti värjäsin vaaleaksi, enkä tehnyt silloin noin miltei olkapääpituiselle hiuksistolleni juuri mitään pesua lukuunottamatta, vaan hiukset yleensä kuivuivat sellaisenaan luonnonkiharoille ilman sen kummempia säätöjä. Pituus vaihteli lyhyestä polkasta solisluumittaan. Sitten kyllästyin totaalisesti ja aloin pikkuhiljaa tummentamaan hiusta kunnes se olikin mustanruskea ja myös suoristaminen tuli kuvioihin mukaan. Ensimmäisen kerran leikkasin lyhyen mallin syksyllä 2007 ja siitä lähtien olin pitkään ikuisuuskasvattaja, joka kuitenkin parin kuukauden välein leikkautti taas lyhyen mallin. Olin jo päättänyt pysytellä lyhyessä mallissa, mutta halu antaa luonnonkiharan päästä pitkästä aikaa esiin voitti, ja nyt kasvatus on edennyt leukamittaiseen polkkaan. Hiukset ovat olleet käsittelemättömät jo puolisentoista vuotta ja oma värini tuntuu edelleen maailman ihanimmalta, eikä värjäyshimoja ole ollut enää aikoihin. Tällä hetkellä pituustavoite on olkapäille (kiharana), sen jälkeen katsotaan jatkuuko. Nyt kun vaikein vaihe on ohi ja olen päässyt polkkaan asti, en stressaa hiuksistani. Käytän kiharien hiusten shampoota ja hoitoainetta ja annan hiusten ilmakuivua kiharalle.
Viimeksi muokannut Salamanteri, 06 Marras 2012, 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Avatar
eveleen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 28 Heinä 2009, 23:36
Paikkakunta: United Kingdom

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja eveleen »

Viime aikoina hiukset ovat muuttuneet aika runsaasti, joten päätin uusia koko viestini ^^

Luonnostaan minulla on tummanvaalea suunnilleen 7 asteinen hiuksisto, joka on mystisesti viimeisen vuoden aikana suoristunut ja aiempi luonnontaipuisuus/kiharuus on kadonnut. Kaksi vuotta sitten päätin viimein repäistä ja kokeilla vaaleampaa väriä, mutta ultravaaleana platinablondina en pitkään viihtynyt ja sen jälkeen olen metsästänyt luonnollisen vaaleaa, hieman muttei liikaa omaa väriäni vaaleampaa sävyä ja kikkailu sen juuri oikean sävyn kanssa jatkuu edelleen (hamaan tulevaisuuteen asti).

Ennen vaalennuspuuhiin ryhtymistä hiukseni olivat olleet täysin luonnollisina ja käsittelemättöminä lapsesta saakka satunnaista föönin käyttöä lukuunottamatta - kuinka hassulta tuntuukaan että esimerkiksi pärjäsin ennen aivan hyvin ilman suoristusrautaa otsatukan kanssa kun nyt se tuntuu aivan välttämättömyydeltä. Värinpoistot sekä kaikenlainen muu käsittely huonolla hoidolla ja tuotteilla sai hiuksiston huonoon kuntoon, mutta hiusfriikahdettuani löysin hiustenhoidon ihmeellisen maailman ja nyt edelleenkin vaalennetut hiukseni tuntuvat taas olevan yhtä hyvässä kunnossa kuin ennen hiusten käsittelyiden aloittamista.

Hiukseni ovat siis tosiaan olleet pienestä pitäen luonnonkiharat/taipuisat, myös huonokuntoisina, mutta kun olen panostanut hiustenhoitoon on taipuisuus samaan aikaan viimeisen vuoden aikana kadonnut kokonaan lukuunottamatta pieniä kiharia osioita otsan rajalla alimmissa otsahiuksissa ja niskassa. Taipuisina hiukseni olivat ehkä hieman karheat, mutta nyt hiukset tuntuvat lasimaisilta ja sileiltä, joten määrittelisin hiustyypikseni hienon (F) ja kiharuuden kadottua olen luokkaa 1a/b. Tuuheus on muutoksista huolimatta säilynyt ennallaan normaalina, vaikka polkkamittaisen tukan kanssa ponnarin ympärystä onkin hieman vaikeaa arvioida.

Viime kesään asti hiukseni olivat pitkät, olkapäämitan ja BSL:n välimaastosta, mutta halusin kokeilla uudelleen muutaman vuoden takaista puolipitkää mallia ja pätkäisin tukkani hieman kerrostetuksi polkaksi loppukesästä. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen polkkaan ja nyt tarkoituksena olisi vain kasvattaa kerrostukset pois ja leikata sen jälkeen hyvin perinteinen peruspolkka.

Hiustuotteina käytän lähinnä joka marketista löytyvää XZ:aa, joka on toiminut tähän päähän loistavasti. Suosikkejani ovat Vanilla Cafe shampoo ja hoitoaine sekä Xylitol & Hunaja hoitoaine. Myös LV:n tuotteet, Gliss Liquid Silk shampoo ja L'Orealin naamiot ovat omaan hiuksistoon sopivia markettituotteita. Latvasuojana toimii Bonacure Sealed Ends ja yleisessä käytössä ovat myös Tresemmen lämpösuojasuihke ja Got2b:n Smooting Lotion. Seuraavan värjäyskerran jälkeen kokeiluun lähtee jokin kokonaan sulfaatiton shampoo paremman värinpysymisen toivossa. Fööniä talosta ei löydy lainkaan, mutta Volumasteria ja suoristusrautaa tulee käytettyä niinä päivinä kun tukkaan olisi tarkoitus saada vähän muotoa ja näköä.
Viimeksi muokannut eveleen, 24 Loka 2010, 00:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b F ii
Reeta-
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 106
Liittynyt: 05 Syys 2008, 17:41

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Reeta- »

Hiukseni ovat bsl-pituiset ja vaaleat, ohuilla raidoilla. Ponnarin ympärys on 7,5cm. Yksittäinen hius on hento ja silkkinen. Muotoilutuotteita tarvitaan jopa ponnarin pysymiseen hiuksissa, joten näitä voisi sanoa liukkaiksi ja sileiksi. Hiukset ovat suorat, mutta taipuisat ne eivät ole, vaikka joitakin mutkia hiuksissa saattaakin näkyä yön jälkeen. Suihkun jälkeen föönaan hiukset, jos en halua niiden menevän päätä myöten. Käytän kosteuttavia ja silikonittomia tuotteita. Muotoilutuotteilla haen hiuksiin rakennetta, käsiteltävyyttä ja tuuheutta.

Väri näkyy melko hyvin oikeana tässä kuvassa, jossa hiukset on kiharrettu kukkapaplareilla pikaisesti, mutta suorat nämä ilman laittoa ovat.
Viimeksi muokannut Reeta-, 10 Elo 2009, 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a/b F ii
Vastaa Viestiin