Hiuslaatuketju

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Spritz
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:29

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Spritz »

Hiukset ulottuu yläselkään, väri on nyt oma eli vaaleanruskea, ja yksittäinen hius on ohut, mutta niitä on suht paljon (ainakin siltä tuntuu, kun niitä yrittää föönin kans saada jotenkin muotoiltua!). Nämä on periaatteessa suorat, mutta kuitenkin sen verran laineita on puolesta välistä alaspäin, että niitä pitää aina suoristella.

Päänahka on aika rasvoittuvaa tyyppiä, ja tykkään liikkua aika paljon (ainakin kausittain..), joten pesen hiukset päivittäin. En ole kuitenkaan huomannu, että se olis ollu pahaksi hiuksille, vaan ne vaikuttaa nyt ihan hyväkuntoisilta. Paitsi latvat, jotka tahtoo kyllä kuivaa ihan väkisin.

Suosikkituotteita (jotka luonnollisesti löysin foorumin avulla, kiitos teille):

Shampoo: - testailun alla
Syväpuhdistava: VO5 Super Clean
Hoitoaine: Tigi O&H
Tehohoito: - testailua vielä
Jätettävä: Redken All Soft Soft Ends
Latvasuoja: Elvital Smooth Intense Anti-frizz serum

Muotoiluun:
  Föönaukseen: Sebastian Body Double Thickefy Styler
  Otsiksen muotoiluun: Kerastase Nutritive Vinyle Nutri Sculpt
  Vaha-tuote: D:fi vihreä korkkinen ja Osis 4-play
  Kiiltoa: Tigi Headrush
Olisiko mitään kalliimpaa? :)
Jeyzie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3204
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:06

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Jeyzie »

Meitsin tukkaan on tehty melkeimpä kaikki mahdolliset käsittelyt, värit ja leikkaukset. Oon aina ollut uhkarohkea tukan suhteen ja suurin kammotus on tasapitkät, maantienruskeat, tylsät hiukset.

Vuodenvaihde 2009/2010:

Kuva

Elokuun loppu '10:

Kuva

Otsis:

Kuva



Tällä hetkellä käytössä:

Shampoo:  EHS Mustikka
Hoitoaine: Cutrin Color
Tehohoito: Aussie 3 minute miracle

Mun tukka on sellainen, että en yleensä käytä mitään muotoilutuotteita. Se on luonnonkihara ja yleensä näyttää parhaalta vapaasti kuivuneena suihkun jälkeen. Jos jotain tulee kuitenkin laitettua niin:

Vaha: Tigi Manipulator
Lakka: Cutrin Chooz Hold it spray / Tigi Maxxed-Out Massive hold hairspray




Viimeksi muokannut Jeyzie, 01 Syys 2010, 16:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna tuulen puhdistaa
nostaa helmoja
heittää hiukset sekaisin
kevätmyrskyn kastella
mekko liimata kiinni vartaloos
niin olet kaunis
kaunis
ja maailma on sun

Treeniblogi! (tauolla)

Ruokablogi!
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja zubi »

Kasvatusprojektin jälkeen olen palaillut takaisin lyhyempään ja tunnen oloni taas kotoisaksi.  :)

Huonot puolet:
Hiukseni ovat jäykät ja itsepäiset. Joskus kampaajat ihmettelevät kun ne eivät tottele edes suoristusrautaa. Mulla onkin usein vaikeuksia muotoilla tukkaani mitenkään. Yksittäinen hius on ohut ja sähköistyvä sekä lasimainen.

Hyvät puolet: Hiuksia on runsaasti ja värit pysyvät niissä erinomaisesti haalistumatta. En myöskään tarvitse pahemmin tehohoitoja, koska hiukset pysyvät käsittelyistä ja föönailuista huolimatta helposti hyvässä peruskunnossa.

Sävy on hunajaisen vaalea. Tällä hetkellä olen vakaasti sitä mieltä, että blondi on mun juttu enkä ikinä enää värjää tummaksi tai punaiseksi. Noh, kokemuksesta tiedän, että vaihtelunhaluni on loputon ja varmasti värjään. Haluan jatkuvasti jotain uutta tukkaan - jos ei mallia ja väriä, niin ainakin uusia hoito- ja muotoilutuotteita!


Toimimaton linkki poistettu. -Hunis
Viimeksi muokannut zubi, 19 Heinä 2009, 01:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Kuten moni muukin mä yritän myös kasvatella mun hiuksiani. Nyt ne ylettää suurinpiirtein rintsikoitten hakasiin asti, on leikattu aavistuksen verran kerrostetuiksi. Otsatukkaa ei oo eikä tuu, mulle ei sovi enkä enää ikinä halua kokea sitä vaihetta otsatukan kasvatuksessa kun sitä ei saa pysymään missään eikä millään.  ;D 

Värjäämisen alotin joskus neljännellä tai viidennellä luokalla, silloin oranssinpunaisella jolla jatkoin aika kauan. Yläasteelle mentäessä väri muuttui enemmän mahonkiseksi ja kahdeksannella kokeilin jopa tummanlilaa. Yhdeksännellä hiukset olivat taasen vaaleat. Kaikensorttisia ruskeita ja punertavia sävyjä on tullut kokeiltua. 16-vuotiaana kokeilin suht loivakiharaista permanenttia, joka oli aika kiva ja 17-vuotiaana kokeilin shokkivärejä, tarkemmin sanottuna lilaa, jossa viihdyin todella hyvin. Hiukset oli silloin jo vähän pidemmät, oon kasvatellut noin 8. luokalta lähtien. Ensin värjäsin koko pään lilaksi ja sitten kokeilin myös lila päällä/musta alla-yhdistelmää, joka oli todella mahtava.  ;) Sitten väri kuitenkin lähti haalistumaan eikä se todellakaan ollut kaunis näky. Vihertävää, sinistä, punertavaa, kaikkia mahdollisia sävyjä. Sitten värjäsinkin taas vaaleanruskealla muistaakseni, ja kolme-neljä vuotta sitten blondasin, mutta sen jälkeen en ole hiuksilleni väriä näyttänyt, joten oma väri on nyt.

Ja tää oma väri sitten  ::) Pienenä hiukset oli ihan pellavanvaaleat, ja omaa väriäni en varmaan neljännen luokan jälkeen ole nähnyt ennen kuin nyt viime vuosina. Vaaleaa löytyy vieläkin, mutta hassuinta on että hiukseni näyttävät siltä kuin niissä olisi raitoja. Löytyy ihan perusblondia, maantienväriä, melkeenpä valkosta...mutta se on oikeastaan ihan kiva.  :D Mieli tekisi kyllä blondata mutta haluaisin mahdollisimman luonnollisen lopputuloksen. Aina välillä tulee semmoinenkin ajatus että värjäisi mustaksi, mutta tuskinpa sentään.  ;)

Hiusten kunto on suht hyvä, aikaisemmin oli takana paljon katkelleita kun olin pitänyt hiuksia niin usein kiinni, mutta kolmisen kuukautta sitten kävin kampaajalla ( ensimmäinen kerta kolmeen vuoteen  :o ) ja sitten leikattiin kakshaaraset ja kuivat latvat pois, ja kampaaja sanoi että on aika hyvässä kunnossa hiukset paitsi ne katkeilleet. Tosi ohut on tukka, ja liukas. Nyt talvella varsinkin ihan mahdottoman sähköinenkin, jätettävistä huolimatta. Luonnonkiharaa löytyy jonkun verran, joka korostuu varsinkin kun jättää vähän enemmän, ja varsinkin kosteuttavaa hoitsikkaa hiuksiin eikä huuhtele kaikkea pois. Kampaan kuitenkin hiukset aina suoriksi, ne kiharat on niin laiskan näköisiä ettei se näyttäis hyvältä.  ;D

Päänahka on ihan normaali mun käsittääkseni

Käytän pelkästään markettituotteita koska ei yksinkertaisesti ole varaa muuhun, mutta oon ollut ihan tyytyväinen. Kylppäristä löytyy vähän sitä sun tätä, VO5:sta, Sunsilkiäkin (  ;D ) ja kaikenlaisia eri merkkejä, kokeiluvaiheessa ollaan vielä. Jätettäviä, tehohoitoja ja naamioita en käyttänyt ollenkaan ennenkuin löysin teiät hiusgurut,  ;D mutta nyt niitäkin on kerääntynyt jonkin verran.

3.2.2006
Nyt sain vähän kuvia missä näkyy mun hiukset mutta on muuten niin törkeitä etten laita muuta kuin että näkee värin  ;D  Tässä vähän eri värisävyjä mitä löytyy

Ens viikon puolella toivon mukaan parempia kuvia.

(poistelin Kuvaxin toimimattoman linkin)
Viimeksi muokannut Lucine, 08 Tammi 2007, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Metku »

PITUUS: "Virallista huijausmittatapaa" käyttäen pituutta tulee 62 cm. Viimeisen kuukauden aikana kertyi 1,5 cm lisää pituutta.

VÄRI: Hiukset ovat tummat (olen vuosikaudet värjännyt niitä 3/0 kestovärillä 4-6 viikon välein). Mustasta haaveilen jatkuvasti, mutta kuitenkin nämä ovat niin tummat, että en tiedä olisiko siitä mitään iloa.

KUNTO: Kohtalainen. Paljon uutta hiusta kasvuvaiheessa parin vuoden takaisen hiustenlähtökauden jälkeen (lääkityksestä johtuen).

Kuva ja tarkennuksia tulee myöhemmin. Liian kiire lukemaan uutta foorumia!  ;D

Sitten niitä kuvia. Itse ei tosiaan onnistu yleensä kovin hyviä kuvia päästään saamaan, mutta tässä jotain osviittaa:
KuvaKuva
Viimeksi muokannut Metku, 28 Tammi 2006, 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Lucy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 159
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:37

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Lucy »

Hiukset on puolipitkät ja kerrostetusti leikatut (lyhimmät 10cm leuan alapuolelle,pisimmät 10cm hartioiden alapuolelle). Tavoitteena pitkät (rintsikoiden hakasiin ;D) ja tasapitkät hiukset, juuri nyt olen totaalisen kyllästynyt kerrostukseen.

Hiukset on sileät, liukkaat, hieman taipuisat, siis perinteiset suomalaiset. Ponnarin ympärys 6cm. Kaksihaaraisia ei ole, mutta erityisesti näin talvisin latvat tulee helposti kuivan tuntuisiksi.

Oma väri on maantienharmaa, mutta viimeaikoina olen värjäillyt 5 asteisilla väreillä, kaapissa odottelee vuoroaan 4.0. Koska tavoiteena on saada pitkät ja terveet hiukset, pyrin käyttämään mahdollisimman paljon myös sävytteitä (Goldwell Soft color 5N, Color Pulse Espresso).
1b F ii
MariAnn

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja MariAnn »

Hiukset 2cMii.

Hiukset ovat siis luonnonkiharat ja kuivahkot (varsinkin latvoista, jotka ovat joutuneet kärsimään monenlaisista käsittelyistä). Hiustenkasvatusprosessi on meneillään, tällä hetkellä hiukset ovat 50cm virallisen mittaustavan mukaan. Hiusten väri punainen.

Pesen hiukset melkein joka päivä. Pesumenetelmä CO tai CWC. Suosikkituotteiden etsiminen on vielä kesken.  :)
Susse
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 297
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:22

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Susse »

Hiukset on luonnonkiharat (varsinkin etuhiukset... murr) ja yltävät pituutensa puolesta juuri olkapäille. Väri on maantierotta kevein vaalein raidoin. Luonnonkiharuus ja kuivuus kun kulkevat käsi kädessä yritän näitä hapsia käsitellä mahdollisimman vähän millään kuumalla (tai kemiallisesti rasittavalla) - tän hetken muotoilusta vastaakin lähinnä tarrapaplarit joiden nimeen olenkin jo vannonut vuosien ajan (välillä oli taukoa kun hiukset oli pidemmät). 

Hiukset tulee pestyä melkein päivittäin, mä en kestä olla ihmisten ilmoilla jos hiukset on edes pikkasen rasvaset. CO pesuista tykkään kovasti mutta harvoin saan aikaiseksi niin pestyä.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja deko »

Luottotuotteet 2012:
  • shampoo: EHS sininen, Avalon Organics: lavender (iHerb)
  • pikahoitis: Nature's Gate aloe vera. (iHerb)
  • tehohoito: SMT
  • jätettävä: Phyto9 &nbsp;<3 , aloevera, öljyt, kahvivoi
  • muotoilu: Wella high hair pearl styler
  • väri: luottoväri PC15, nyt eletään ilman mitään
  • hapanhuuhtelu etikalla tai sitruunamehulla
  • metallinpoisto parin viikon välein askorbiinihapposeoksella
  • hiukset töissä aina puikkonutturalla
  • TangleTeezer ja buff-huivi ovat lemppareita
Kasvatan omaa neitsythiusta takaisin.

Alla hullu kerros hennaa ja ingigoa. Tummanruskean kautta vaaleanruskeaan pienillä välivaalennuksilla. Aseena PolyColor kevytväri, yksi harvoista joka puree hennan päälle ja pysyy myös tyvessä mutta ei rasita tukkaa liian tuimalla hapetteella. Nyt ollaan niin lähellä omaa väriä että ei tarvitse muuta tehdä kuin leikellä latvoista värjättyä pikkuhiljaa pois. Tukka on nyt kerrostettu vyötäröpituinen ja tavoitteena on elää vyötäröpituudessa siihen asti että saan oman värin koko lettiin ja kerrokset pikkuhiljaa loivemmiksi.

Hiuslaatuni on liukas ja vahva, keskipaksu ja hieman taipuisa.
Leikkaan itse.

2.4.10
Ihan pakko heittää tännekin hullu hennapunakuva, osui niin valloittava auringonvalo kun leikin kameran kanssa ;D Ei nämä ihan noin punaiset ole muuten kuin suorassa auringossa...

Kuva

Pohjaväri on jotain seiskaa, ja hennaa on päällä useita kerroksia. Nyt värjään ainoastaan tyveä paljaalla hennalla ja piristän latvoja hennaglossilla. Ihan latvat ovat jo melkein purppuraiset eli pitää vähän rajoittaa kokopään hennailua.

erit 13-6-2010
Ja sitten piti pitkän harkinnan jälkeen ( eli melkein vartin pohdinta) värjätä koko alahiuksisto mustaksi indigolla. Jätin päälaelle tupsun hennapunaista helpottamaan punaiseen paluuta eli keskijakauksesta noin 5 cm suuntaansa jätin punaiseksi, loput vedettiin indigolla hennan päälle eli mustaa, mustaa ja mustaa. Osittain lisäksi tumman violettia. Ennen provinssirockia koko komeuden päälle pitää vetäistä ainakin yksi kerros kunnon kirkkaanpunaista (tai pinkkiä) suoraväriä eli katsellaan josko on aikaa siihen riemuun ja ottelen kuvia jos huvittaa.
Kuva
Viimeksi muokannut deko, 03 Helmi 2012, 20:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
this too shall pass.
nicky

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja nicky »

Pituus noin 40-50 cm, voimakkaasti kerrostettu tumma tukka, jossa aivan ohuita vaaleita raitoja siten että tulevat vain joskus näkyviin. Vino otsatukka.

Hiukset ovat lievästi luonnonkiharat jotka suoristuvat föönillä + siloittuvat tarpeen tulleen suoristusraudalla. Kunto kohtalaisen hyvä, parantunut huomattavasti kesästä ja vaalennuksista oikeiden tuotteiden ansiosta!
Normaalipaksuinen tukka mutta sitä on paljon, hieman karhea jota siloittelen jatkuvasti.
Hyviä tuotteita on satunnaisesti, mikä toimii milloinkin. Kampaamotuotteista tuskin luovun koskaan ellei hillitön rahapula iske, mutta myös marketin tuotteita löytyy satunnaisesti käytöstä. Ne eivät kuitenkaan ole Sunsilkiä tai Fructista vaan Elvitalin Nutri Glossia, VO5:sta ja XZ:aa. Toimivat hyvin!
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Tässä meikkiksen tukka. Eli kasvatus on meneillään, tukka on luonnonkihartuva, karhea ja paksu. Väri on oma, olen pitänyt pintani, etten värjää nyt kun koitan saada pituutta. Ja oikeastaan pidänkin omasta väristäni. Kovasti yritän panostaa hoitoon, en juurikaan käsittele hiuksia, paitsi pidän kiinni.

(poistelin Kuvaxin toimimattoman linkin)
Viimeksi muokannut Ulpu, 08 Tammi 2007, 09:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.&nbsp;&nbsp; - Arvo Ylppö
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

Minun hiukseni ovat paksuhkot ja jäykät. Tosin nyt parempikuntoisena vähän taipuvat. Kuivavat helposti ja pituus 5 cm olkapäiden alle. Kasvatus menossa ja omaväri päässä kevyillä raidoilla. Oikeastaan olen nyt ihastunut naturelliin väriini.
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Minulla on kasvatusprojekti menossa ja pisimmät hiukset ovat tällä hetkellä kymmenisen senttiä yli olkapäiden. Kerrostusta on aika paljon, joten lyhyemmät kerrokset tosiaan reilusti lyhyempiä.
Värjäilen punaiseksi välillä kampaamossa ja välillä itse. Juureen laitan kestoväriä ja pituuksiin kevytvärejä tai crestol color closs -värihoitoa.
Tukka alkaa nyt olla jo paremmassa kunnossa, mutta kyllä latvat välillä muistuttaa siitä värinpoistosta, mikä tämän punaisen alla on (noin vuosi sitten tein sen).
Hiuksia on paljon, mutta koska yksittäinen hius on ohut, koko tukka on aika ohut ja ikuisuusongelma onkin se, miten saada tukka tuuheaksi, mutta myös hyvinhoidetuksi.
Suosikkituotteita tällä hetkellä tigin o&h, joicon k-pakit ja paul mitchellin kosteuttavat.
dhaniwali
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 607
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:38

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja dhaniwali »

Tukkani on n. 40-50cm pitkä, hivenen luonnontaipuisa ja kuivuuteen taipuvainen. Latvat on taas aika huonossa kunnossa, kiitos muutaman viimeisen värjäyskerran. Nyt tarkoituksena on pitää yllä punaista väriä suoraväreillä ainakin kesään asti ja miettiä sitten mitä tehdä. Eivät juuri takkuunnu, paitsi joskus latvoista.

http://i8.photobucket.com/albums/a4/dhaniwali/IMG_2110.jpg

Tukka on ollut edellisen yön letillä, siksi nuo laineet.

Viimeksi muokannut dhaniwali, 13 Maalis 2006, 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Hiuslaatuketju

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Mulla on luonnontaipuisat, kuivahkot hiukset takaa lapaluiden puoliväliin, edestä n. 10 cm leuan alle. Ikuinen kasvatus käynnissä :) Hiukseni ei juurikaan takkuunnu. Juuresta ehkä 5 cm täysin käsittelemätöntä hiusta, lopuissa hiuksissa on vaaleita ja ruskealla kevytvärillä tehtyjä raitoja ja vähän vaahtovärin jämiä. Juurikasvu ei onneksi erotu, kun tyvi ja pituudet ovat kuitenkin suunnilleen samanväriset. kasvatan oman värini takaisin, värjään enää korkeintaan sävytteillä. Mun hiukset kuivuu helposti kesällä auringossa ja talvella pakkasilla. Suosikkituotteitani on joicon moisturizer, lanzan dry hair detangler ja leave-in conditioner, joicon altima ja bc latvasuoja.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Vastaa Viestiin