Mökkireissut ja hiustenhoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tää nyt ei ollut mökkireissu, mutta kun kävin vanhempieni luona pohjoisessa, otin mukaan mahdollisimman vähän tavaraa. Hoitava sampoo ja öljyllä kyllästetty hoitis (hoitispulloon lisätty hiukan luumunsiemenöljyä) hoitavat lyhyelläkin vaikutusajalla, normijätettävä hoitaa pörröt ja sitten mun monikäyttötuote luumunsiemenöljy huolehti kasvojen puhdistuksesta ja kosteutuksesta, vartalon kosteutuksesta sekä kuivien hiuslatvojen hoidosta. Pärjäsin reissussa siis neljällä tuotteella, kun ennen oon joutunut raahaamaan pullomerta mukanani. Jäi enemmän tilaa tuliaisille :D.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja -j- »

Itse otin juhannuksen mökkireissulle varmuuden vuoksi dermosilin näytepussishampoon, samanlaisen hoitiksen ja pakkasin potion 9:ä pieneen matkaputeliin. Mökkiolosuhteissa otan aina jotain jätettävää, koska pesun jälkeen ei välttämättä jaksa alkaa laittaa mitään huuhdeltavaa hoitista.

En sitten kuitenkaan pessyt tukkaani ko reissulla, vaan vedin sen letille tokan mökkipvn jälkeen ja pesin sitten himassa rauhassa ja kunnon aineilla. Mökillä jaksoin ekalla saunareissulla laittaa saunaan kuivan pyyhkeen tukan suojaksi, mutta siihen yhteen kertaan se sitten jäi, kun saunottua tuli 2 krt /pv.

Tuolla reissulla järkytyin mun 2 tuttavan hiusten"hoidosta"!

Toisella on valkoiseksi blondatut (ala?)selkään ulottuvat hiukset. Ne on ihan kärähtäneet blondauksesta. Luulin ensin, että ne on kerrostettu, kun seassa on sellaisia 15 cm mittaisia pätkiä ja pisimmät hiukset on melkoinen hiirenhäntä, mutta ei sitä ole kerrostettu, hiukset on vaan kärähtäneet ja katkenneet! Tämä ihminen pesi (sentään) glissin shampoolla ja oli glissin jotain hoitista, muttei puhettakaan jätettävästä. Mun sydän itki verta, kun hän harjasi märkiä hiuksia!! Ei ole varmaan kuullutkaan ikinä rekusta.

Toisella tummat, värjätyt hiukset, pituutta hartioiden alle juuri. Tällä oli mukana sunsilkin sh ja hoitis ja tämäkin harjasi märkiä hiuksia. Oikein raastoi harjalla takkuja auki!!!

En sitten kuitenkaan viitsinyt alkaa valistaa, kun ei niin hyviä ystäviä (vielä) olla.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Mökkeillessä jätän hiustenpesun usein viime tippaan jos ollaan pidempi aika.Muuten otan mukaan shampoon hoitiksen ja tehiksen.Näistä yleensä ne hoitavimmat.Hiukset ovat kumminkin koko ajan nutturalla tai letillä,eivätkää harjaa näe usein.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
jeppu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 375
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 16:23

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja jeppu »

Hyvä ketju!

Meidän perheen mökki on saaristossa, joten pesuvesi kannetaan kaivosta, eikä sitä siis viitsi ihan yltiöpäisesti käyttää. Mäkin suurena vedenlutraajana olen opetellut pesemään hiukseni jossain ihannetapauksissa vain kahdella vadillisella vettä, vuhuu!&nbsp; ;D Toisella vadillisella huuhdon shampoon (otan kuupalla vadista) ja toisessa vadissa lilluttelen ja huuhdon hiuksia hoitoaineen vaikutusajan jälkeen. Lopuksi vielä huuhdon hiukset puhtaalla vedellä ja laitan jätettävät.

Shampoona käy oikeastaan mikä tahansa mitä mökiltä löytyy (olen aikoinaan kuskannut sinne kassillisen markettishampoita kaapin perältä), esim. nyt on käytössä joku Sunsilkin kesäshampoo joka toimii ihan hyvin. Otan kuitenkin aina mukaan jonkin hoitiksen joka käy samalla jätettävänäkin (esim. O&H+Joicon rekku -valmismix hyvä), ja joskus myös hoitosuihkeen. Mökiltä löytyy muuten kaikki tarpeellinen aurinkosuoja-aineista silikonimömmöihin, joten mukana kulkee vain se hyvä hoitis ja hoitosuihke.

Kaiken kaikkiaan hiukset on kyllä mökillä aika kamalat, kun pesuvälit ovat mitä sattuvat ja ei tule muutenkaan erityisemmin peilistä katsottua tai hiuksia harjattua.. Useimmiten hiukset on jollakin epämääräisellä nutturavirityksellä. Niin, ja meressä uidessa viritän useimmiten sellaisen korkean pikkumyynutturan jotteivat hiukset kastuisi. Ja jos kastuvat, niin peseminen on ihan ehdotonta, sellainen suolakökköinen tukka on kaikinpuolin ihan järkky....&nbsp; :-X
1c M ii BSL
Dinky-di
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:51

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Dinky-di »

Me tehdään miehen kanssa aika paljon max. viikon mittaisia reissuja koti- ja ulkomaassa, ei niinkään mökille, mutta muuten vaan ja mahdollisimman vähällä varustuksella. Aikoinaan raahasin mukana koko tuotearsenaaliani, mutta mies kyllästyi jossain vaiheessa painaviin matkatavaroihini ja ilmoitti, että ellei putelit vähene, joudun kantamaan laukkuni ihan itse. Se tepsi ;D

Eli nykyään matkalle mukaan lähtee shampoo ja hoitis 50 ml:n puteleissa. Pyrin ottamaan reissuille mukaan aina jonkun suht hellästi pesevän shampoon ja sellaisen hoitoaineen, joka oikeasti hoitaa ja kosteuttaa hiuksia. Suosikkejani ovat MOP C-System Hydrating shampoo ja hoitis, sekä O&H -hoitis. Jätettävät ovatkin sitten se ongelma. Kotona käytän yleensä ainakin kolmea jätettävää, mutta reissuille ei voi raahata vaahtoja ja suihkeita. Yleensä otankin mukaan pienen purkillisen MOP Leave-In Conditioneria, joka tekee hiuksista ihanan pehmeät ja selvät, sekä suojaa hieman latvoja. Jos laukku on tarpeeksi iso, saatan ottaa mukaan jonkun kosteuttavan ja siloittavan suihkeen, mutta tarvittaessa pärjään ilmankin.

Muotoilutuotteista mulla on mukana 75 ml:n putelit muotovaahtoa ja hiuskiinnettä. Lisäksi sitten iso kasa kosmetiikkaa. Hiusten suhteen tulen toimeen suht vähällä, sillä hiukseni ovat melko ongelmattomat ja pesen ne yleensä joka kolmas (tai neljäs) päivä. Kosmetiikan suhteen tilanne on ongelmallisempi, sillä en millään tahtoisi jättää yhtään tuotetta kotiin.
1b M ii
Margot
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1383
Liittynyt: 23 Heinä 2007, 23:34

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Margot »

Olen tehnyt tänä kesänä yhden mökkireissuun rinnastettavan matkan. Käytin Nivean Cacao Explosion -shampoota sekä hoitoaineena O&H:ta erittäin lyhyellä vaikutusajalla. Jätettäväksi laitoin runsaasti Tigin Smooth & Shinea. Tuo osoittautui yllättävän järkeväksi komboksi, ja seuraavana aamuna kaveri kommentoi mun tukan tuntuvan tosi pehmeältä.

Vielä on edessä pidempi mökkireissu, jonne ajattelin ottaa saman shampoon ja myös tuon Smooth & Shinen. Mutta hoitikseksi sopisi ehkä paremmin BG, kun siinä on silareita. Silottaisi paremmin niillä olemattomilla vaikutusajoilla, mitä tuollaisissa tilanteissa tulee käytettyä. Pitää vaan keksiä joku sopiva purkki, johon tuota saa siirrettyä isosta pumppupullosta.

En viitsi pitää MOPia mukana, kun joku aina kuitenkin haluaa lainata shampoota (hoitoainetta ei niinkään). Lisäksi mökkioloissa pesevämpi ja kätevämmin levittyvä shampoo on helpompi.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Triina »

Pyrin tulemaan vähällä toimeen, yksi shampoo ja hoitoaine sekä jätettävä, minipullo lakkaa ja joku muu muotoilutuote kiharoiden puristeluun siltä varalta jos tulee ihmisten ilmoille lähdettyä. Fööniä en mukana kanna, ainoastaan harja ja/tai kampa. Saunassa tai uimassa en sen kummemmin päätä suojaa. Tukkani on onneksi aika helppo.

Viimeksi viikon mökkireissulla oli mukana Avonin Age Retreat -sarjan shampoo ja voidemainen jätettävä sekä Aussien hoitoaine, näillä pärjäsin oikein hyvin. Kotona sitten yksi muhittelu korvasi kevyemmän hoidon.

Otan tuotteita mukaan sen mukaan mitä haluan, jos joku haluaa lainata niin senkun.
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Charleen »

Mä otan pikkupullot shampoota ja hoitista. auringonottoa varten uv-suojallisen hoitosuihkeen mikä samalla pitää tuulessa lenteleviä hiuksia vähän kuosissa.
kaupungissa/kylällä käyntiä varten tarviin muotoilunestettä ja lakkaa, mutta näitäkin mulla on pikkupullot&nbsp; :)
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Mä en ole ihan niin hiusfriikki, että pitäisi raahata kaikki pullot mukaan. Muotoilutuotteita en kyllä muutenkaan jaksa ihmeemmin arkisin. Mökillähän huivi on paras kampaus.&nbsp; :)&nbsp; Mulla on kotona tapana laittaa liikaa shampoota/ hoitoainetta. Jos olen lähdössä esim. viikonloppureissuun, otan mineraalisample-purkkeihin tarvittavat aineet. Tarkoituksella tosiaan noin vähän, koska tiedän hyvin että ne riittää kyllä!

Hiukan kyllä katsoin, kun avopuolison pikkuveljen tyttöystävällä oli yhden päivän reissua varten paperikassillinen (ihan semmoinen perus muovikassin kokoinen) täynnä kaikkia kosmetiikkapurkkeja.
kivi

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja kivi »

Olen taas tämän kesän mökki- ja asuntovaunureissujen ajan ollut kiitollinen superlyhyestä tukastani&nbsp; :D. En käytä kuin shampoota ja pesemiseen ja huuhteluun menee vain vähän vettä. Muotoilun suhteen olen ollut hieman laiskempi kuin yleensä eli en ole viitsinyt laittaa vahaa ihan joka päivä. Vielä kun otsis olisi hieman lyhyempi, ei vahaa välttämättä tarvitsisi lainkaan.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Mä taas käytän mökillä niitä vähän huonompia shampoita ja hoitoaineita, joita en jaksaisi aina kotona käyttää. Järvivesi tekee hiukset niin pehmeän tuntuiseksi, että sen kanssa voi pestä vähän pesevämmillä ja normaalisti takuttavilla tuotteillakin. Muotoilun suhteen noudatan vielä minimalistisempaa linjaa kuin kaupungissa: jätettävä hoitis riittää, ja sen jälkeen tukka kuivumaan yleensä letille tmv. Erilaiset huiviviritykset ovat kovassa käytössä minullakin.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Sheppa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1044
Liittynyt: 14 Loka 2006, 18:13

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Sheppa »

Ihme että multa on mennyt tää ketju ihan ohi! Koska tulen käymään opiskelupaikkakunnaltani vanhempien & poikaystävän luo aina viikonloppuisin paitsi nyt kesällä, elän "mökkireissuelämää" about koko ajan. Kotikotona käymiset ovat tavallaan mökkireissuja mulle, sillä erotuksella että olosuhteet ei tietenkään ole samanlaiset kuin mökillä. Tähän vielä lisäksi muut reissut mitä tulee tehtyä, esim. risteilyt, juhannukset ja saunaillat.

Päähiustuotearsenaalini sijaitsee opiskelijaboksissa. Usein toistuvan reissailun takia en jaksa kantaa mukanani täysikokoisia purkkeja (myöskään ihonhoidossa), joten olen päätynyt perustamaan kotikotiin hiustuotearsenaalin nro 2, joka koostuu pelkästään matkakokoisista purkeista. Kyllä, mulla on 8 matkakokoista shampoota, 9 pikahoitista (osaa käytän myös tehiksenä ja jätettävänä), 6 tehistä ja 3 jätettävää. Välillä iskee valinnan vaikeus että minkähän shampoon nyt ottaisi mukaan :P, mutta yleensä otan jotain sellaista jota en ole käyttänyt vähään aikaan, tai vähän hiusten likaisuuden perusteella. Jos tiedän ettei ole aikaa muhitella aineita, otan pesevää shampoota ja nopeasti tukan selvittävää hoitista. Jätettäviksi otan yleensä vähintään 2 ainetta, mutta toista käytän ehkä myös muhituksessa.

Kaikki pullot on kooltaan 30-100ml, ja olen saanut niitä vähän sieltä sun täältä. Joukossa on kierrekorkillisia joita puristetaan, yksi tuubi ja suihkepullo sekä erikokoisia pumppupulloja. Jotkut olen ostanut Emotionista, Stockmann Beautystä, Kicksistä, Tukholman Åhlensilta tai ihan vaan jostain marketista, jotain äiti on saanut kampaajalta (Bonacuren minejä) ja olen sitten pyytäyt tyhjän pullon itselleni, pari pientä putelia on Tigin S-Factor-sarjan näytteitä. Turhamaisuuttani olen värikoodannut jotkut pullot, eli esim. Tigin Fashionista sh ja ha ovat Emotionista ostetuissa pienissä lilakorkillisissa pulloissa, Tigin o&h-hoitiksen pumppupullossa on turkoosia, samoin L'Anzan Healing Moisture sh ja ha ovat sinertäväkorkillisissa pulloissa. Selvyyden muoksi olen toki teipannut kaikkiin pulloihin sisällön nimen lyhennettynä: O&H, NG, IH, Tamanu Cream, Kukui Nut jne.

Nyt on jo 2 vuotta eletty opiskelijaelämää paikkakuntaa vaihdellen, ja täytyy sanoa että minipullot on olleet todella käteviä! Olen yleensä ottanut surutta mukaan niin monta putelia kuin on tehnyt mieli, koska noi ei tosiaan kamalan paljon paina vaikka niitä ottaisi 10 mukaan. Eikä toilettilaukun koko herätä huomiota ulkopuolelta katsottuna, näyttää varmaan siltä kuin siellä olisi 3-4 isoa purkkia vaikka todellisuudessa olisi 8 pientä... :P Luulen etten lopeta miniputelikokoelmaa kun opiskelut loppuu ja asetun yhteen sulhasen kanssa, koska ainahan tulee silloin tällöin lähdettyä vaikka mökille saunomaan. Eikä se edes vie paljoa tilaa mulla, nytkin putelit mahtuvat yhdelle pienelle vessan hyllylle. Sitä paitsi minipullot on musta söpöjä, ostaisin varmaan merkkien omiakin minipakkauksia jos eivät olisi niin kalliita suhteessa normikokoiseen tuotteeseen.
1b F ii.
Lemppareita Joicon k-pak -sarja, Tigi O&H ha, Brunette Goddess sh ja ha, L'Anza Hair Repair-sarja, Dry Hair Moisture treatment ja Healing Moisture Kukui Nut ha. Tukan pituus vajaa bsl. Väritys n. 10/11-tasoinen tuhkanvaalea.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Mökkeilen melko harvoin mutta ne harvat kerran kun mökillä tulee oltua, niin tyydyn ottamaan mukaan vain pari hiustuotetta. Shampooksi valitsen yleensä XZ:ltä ja toiseksi tuotteeksi hoitoaineen, joka toimii myös jätettävänä (esim. Tigin O&H). Latvasuojaa en mökkireissuille yleensä pakkaa mukaan, kun en tuolloin käytä fööniäkään vaan tyydyn otsatukan pitämään kurissa pinnien tai pannan/huivin avulla.
Vivianna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1591
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 11:27

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Vivianna »

Mökkeiltyä tulee kesällä paljon ja välillä tulee hamstrattua mukaan Igoran värivaahtoa tai O&H hoitoainetta ja niitä on kiva muhitella saunassa ;). Välillä taas pärjään ihan mitä siellä on tarjolla, joitain markettishampoita ja hoitoaine mulla on kyllä aina mukana, jätettävä sellainen. Sitten kun on oikein kuuma päivä, niin pesen hiukset siinä ulkona ja kastelen aina tarpeen mukaan kylmällä vedellä, välillä vain pyyhe päähän, virkistää ihanasti ;D. Ja ilmakiharrin on tietty mukana, jos meinaan hiukset muotoilla.
Vaalennetut, puolipitkät hiukset, alla pikkasen kullanruskeaa sävyä.&nbsp; Hiukset monesti klipsillä ylhäällä. Kikkailen paljon suoravärien kanssa ja näin saan pienellä vaivalla eri vivahteita hiuksiin.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Meidän mökillä hiukset pestään saunassa kaivovedellä. Ennen aina tuskailin sitä huuhtelemista, kun tuntuu että meni ikuisuus että sai ensin shampoon pois ja sitten vielä hoitiksen. Tänä kesänä ratkaisin ongelman pesemällä hiukset pelkästään hoitoaineella. Ja sehän toimii vallan loistavasti! Ei tarvita kuin sen huuhtelu, eikä edes haittaa vaikka sitä vähän tukkaan jäisikin. Jotenkin se vesikin on niin erilaista, että tuntuu että shampoopesun jälkeen tukasta tulee liian puhdas. Hoitoaine riittää ihan hyvin ja eipä sielä niin väliä muutenkaan ole. Muotoilutuotteista otan yleensä vaan lakan mukaan.
Vastaa Viestiin