Mökkireissut ja hiustenhoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Hanna »

Itse käytän mökillä ainoastaan jotain tosi kevyttä hoitoainetta (yleensä xz tai ehs) ja jätettävää suihketta. Hiukset pesen yleensä joillain suihkugeelillä, aivan sama kunhan puhdasta tulee, kevyt hoitoaine suihkuttomuuden takia. Ei jaksa kauhoa vettä paljoa, joten pitää olla vähemmän huuhdeltavaa  :) Ja suihkittava seuraavaa aamua varten. En jaksa mökillä paljon välittää miltä näytän, eikä ole hiuksetkaan kärsineet yhtään joten samoilla jatketaan. Kyllä sen huomaa, kuinka järvivesi on pehmeämpää.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Me käydään toisinaan sellaisella mökillä, jossa on pakko pestä hiukset merivedellä. En viitsi siellä pahemmin tuhlailla ainakaan mitään hyviä hoitiksia kun lopputulos on aina sama, juurista likainen ja latvoista ihan koppura. Ajattelin seuraavalla kerralla ostaa kuivashampoon mökkireissulle jos se vaikka toimisi paremmin. Harmittaa kun tuollakin mökillä on ihan huippusauna, mutta kun hiustenpesumahdollisuus on mitä on niin ei kovin usein halua saunoa...
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Neve »

Mulla on sellanen sopivan iso pussukka, johon mahtuu kivasti shampoo, hoitoaine ja latvahoito. Niillä pärjään mökillä. Viimeksi kun tuli mökkeiltyä, meni illat aina saunoessa ja uidessa. Myös aamulla piti tehdä herätyspulahdukset, tosin hiuksia en aamuisin kastellut. Iltaisin pesin tukan järvessä ja laittelin hoitiksen ja muhittelin saunassa.Tukka oikeen nautti tuosta järvivedestä  :-* normaalisti en noin usein hiuksiani pesisi.. Mutta nähtävästi hiukset tykkäävät myös välillä mökkeilystä ;)
Liina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 228
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 12:51

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Liina »

Mulla on tänä kesänä ollut mukana 5 tuotetta: shampoo (Xz Xylitol tai KMS Sensitive), hiuksiin jätettävä hoitoaine (TBS Amlika), muotoiluneste (Tigi Superstar), muotoilugeeli (Wella Pearl Styler) ja hiuslakka (Osis). Kaikki 20-50 ml pikkupulloissa, paitsi lakka 100 ml. Hamstrailen matkakokoisia tuotteita ja säilytän pullot, joita täyttelen uudelleen. Kaivo- ja järvivesi tekee hiuksista vaikeesti hallittavat (ja muutenkin hirveet), joten hyvät muotoilutuotteet on tarpeen, varsinkin kun hiukset ei yllä ponnarille. Pois huuhdeltavaa hoitoainetta hiukset kaipais, mutta en vaan jaksa huuhtoo sitä pois. Shampooksi käy mikä vaan, mikä pesee kunnolla, muttei kuivata liikaa.

Desinfioin muuten pikkupullot pesun ja kuivatuksen jälkeen. Joskus on käynyt niin, että on alkanu shampoo haisemaan "tiskirätille" ja joutunu heittämään pulloineen pois.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet
Cecilia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 846
Liittynyt: 05 Huhti 2009, 10:59

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Cecilia »

Minusta tulee mökkeillessä harvinaisen laiska hiustenhoidon suhteen. Ja kun tähän yhdistetään porottava aurinko, tukkani on melkoisen ihana elokuuhun tultaessa.

Tänä kesänä raahasin mukaani mökille Tigin Superstarin shampoon ja hoitoaineen isoissa 750 ml:n pulloissa, toiveissani saada ne kulumaan. Vaikka mukaan tulivat mm. Joicon tehokosteuttaja, LV:n tehohoito ja pari pulloa öljyjä, hiustenhoito on pitkälti noudattanut Supertar-shampoolla pesua ja hoitoaineen käyttämistä pikahoitsikkana. Lisäksi olen todella ahkera saunoja, joten tukka on tullut kasteltua lähes joka päivä. Olen tainnut muhitella tukassa aineita yhteensä kaksi kertaa juhannuksen jälkeen. Yksi syy on se, että mökillämme ei ole juoksevaa vettä, vaan kaikki lämmin vesi tulee hakea järvestä ja keittää. Ja koska vettä menee monen muun hengen pesuihin ja tiskaamiseen, en yksinkertaisesti jaksa läträtä pesuvedellä.
Säihke

Vs: Mökkireissut ja hiustenhoito

Viesti Kirjoittaja Säihke »

Mökkikausi oli ja meni mutta olen alkanut matkustamaan lentokoneessa pelkän käsimatkatavaran kanssa joten nesteet on karsittu minimiin. Mukana kulkee Lushin GoDiva-shampoo&hoitsikkapala, ponnekaasuton kuivashampoo sekä hiuspuuteri. Joskus myös pieni tippa karitevoita. Lisäksi Lushin Full of Grace-seerumipala ja "nesteetön" dödöpuikko, joten ainoat nestemäiset kosmetiikkatuoteet ovat hammastahna, ripsiväri ja huulikiilto.  ;D Aika pitkälle sitä pärjäilee vähällä kun hankkii oikeat tuotteet.

Mökillä järvivesi on parasta mitä mun hiuksille voi tarjota. &nbsp;<3
Viimeksi muokannut Säihke, 08 Joulu 2012, 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin