Sivu 1/1

Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Kesä 2008, 11:10
Kirjoittaja Hattarasiirappi
;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Kesä 2008, 13:05
Kirjoittaja Mimiya
Omalla kohdalla olen vain todennut, että pitkät hiukset sopivat paljon paremmin. Pidän yksinkertaisesti enemmän pitkistä hiuksista itselläni ja yritän siksi panostaa niiden hoitoon. Ehkä ne tuovat jollain tavalla sellaista turvallisuuden tunnetta, lyhyessä tukassa oloni olisi paljas ja alaston. Lisäksi pitkästä tukasta saa monenlaisia kampauksia. Pitkät hiukset ovat osa identiteettiäni voisi melkein sanoa, liioittelua tai ei, tuntuisi vähän orvolta jos joutuisn yhtäkkiä ne pätkäisemään.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Kesä 2008, 18:02
Kirjoittaja maatis
Minä vain pidän pitkistä hiuksista. Pidän pitkistä hiuksista miehillä, naisilla, nuorilla, vanhoilla... ja ennen kaikkea itselläni. Olen kokeillut myös lyhyitä hiuksia enkä viihtynyt niissä ollenkaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Kesä 2008, 18:41
Kirjoittaja NarnianQueen
Ne ovat luonnolliset, klassiset ja ajattomat. Lyhyesti sanoen: pidän niistä!

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Kesä 2008, 23:24
Kirjoittaja Humppasusi
Koska pitkä ja villi tukkapehko on näyttävän näköinen 8) Tykkään myös haroa ja leikkiä hiuksillani, eikä se onnistuisi lyhyellä mallilla.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 00:12
Kirjoittaja Eleonora
Pitkät ovat naiselliset, niihin saa kauniita kampauksia suhteellisen vähällä vaivalla ja ne sopivat minulle paremmin.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 09:54
Kirjoittaja petomaani
Kaipaan pitkiä hiuksia ja sitä tunnetta, kun hiukset hellivät paljasta selkää. Pitkät hiukset ovat ajattoman klassiset. (Tosin olen monivivahteinen tyyppi, saatan huomenna jo ajatella toisin, mutta tänään on erittäin hyvä fiilis pitkistä hiuksista..)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 12:14
Kirjoittaja Hentoinen
Pitkät hiukset ovat monipuolisesti muunneltavissa. Niistä voi vääntää suoraa ja kiharaa ja jos haluaa ne sitten pois roikkumasta, niin sitten on miljoonaa nutturaa, ponnaria ja lettiä mistä valita.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 13:47
Kirjoittaja Luppa
Pidän pitkistä hiuksista, sillä niistä saa niin monenlaista vähällä vaivalla: kiharapilveä, sileää ja suoraa, löysää ponnaria ja tiukkaa ponnaria. Mielestäni pitkät hiukset ovat selkeät ja antavat tilaa kasvoille. Pyöreitä kasvoja lyhyet hiukset ja kasvojen lähellä olevat kerrostukset tuntuvat leventävän. Pitkistä hiuksista saa näyttävät käden käänteessä... ja ne lämmittävät talvella. :)

Lyhyetkin hiukset voivat olla kivat, naiselliset ja näyttävät. Itselleni vaan sopivat pitkät paremmin.


Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 21:37
Kirjoittaja Daniela
Minulla on ollut aina pitkät hiukset, en voisi kuvitella edes itseäni lyhyt hiuksisena, ei varmasti sopisi. Pitkät hiukset ovat naiselliset ja niihin saa tarpeen mukaan tehtyä näyttäviä kampauksia.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 21:57
Kirjoittaja kiwi
Oikeastaan kaikki on jo sanottu, mitä minäkin ajattelin sanoa!  :D
Minulla on aina ollut pitkät hiukset, enkä siis raaski niitä leikata. Minulla myös sopii mielestäni paremmin pitkät kuin lyhyet hiukset. Pitkät hiukset tekee oloni kauniiksi ja naiselliseksi.  ;D Näihin saisi myös kivoja kampauksia, jos osaisi tehdä. Pidän nykyään vain auki, jotain pantoja tai pinnejä saatan pitää. Laitan kiinni, jos näyttävät likaisilta tai pörröisiltä/eivät muuten viehätä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Kesä 2008, 22:25
Kirjoittaja Kronia
Mulla on vaan naisellisempi, kauniimpi ja seksikkäämpi olo pitkillä hiuksilla :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Kesä 2008, 18:01
Kirjoittaja Lauretta
Olen aina haaveillut pitkästä tukasta, mutta äitini pakotti minut pitämään näpsäkkää polkkaa toiselle luokalle saakka. :D Sen jälkeen mulla on ollut keskipitkää, ja nyt olen oivaltanut, että haluan ihan oikeasti pitkät. Ne ovat kauniit ja kaikkea mahdollista hyvää! Miksi punainen on jonkun mielestä hienoin väri? Ei sitä voi selittää - minäkin olen mieltynyt pitkään tukkaan. ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Kesä 2008, 19:18
Kirjoittaja muori Pippuri
Ei ole mitään erityistä intohimoa pitkiin hiuksiin, mutta päänmuoto ja identiteetti ei salli olkapäämittaista lyhyempää joten pitkät on ja pysyy.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 00:00
Kirjoittaja Helen
Mielestäni pitkät hiukset ovat naiselliset ja kauniit (ei sillä, etteikö lyhytkin tukka voisi olla kaunis), ja itselleni sopii paremmin pitkät hiukset. Jotenkin näihin on vain tottunut ja pitkien hiuksien taakse on helppo piiloutua.
Humppasusi kirjoitti:Tykkään myös haroa ja leikkiä hiuksillani, eikä se onnistuisi lyhyellä mallilla.
Sama! Etenkin koneen edessä ollessa tulee kieputeltua ja väkerreltyä hiuksia kampauksille. Ah niin rentouttavaa 8)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 06:32
Kirjoittaja Neriana
En itseasiassa tiedä.. Tällä hetkellä tahtoo pitkät, toisella lyhyet..
Aikaisemmin pidin lyhyitä sillä en voinut kestää sitä muottia että naisilla pitäisi olla pitkät hiukset, tämä siis tietenkin miesten mielestä ja sellaiseenhan en alistu.. Mutta toisaalta pitkät on helpommat, kietaise ponnarille yms. Ei pahemmin tarvitse laittaa, voi tehdä kampauksia halutessaan, värjäillä ja luoda uutta ilmettä..

Mutta periaatteessa se on minulle aivan se ja sama. Lyhyt tai pitkä, molemmat kuitenkin sopii.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 11:31
Kirjoittaja Withering
Pitkät hiukset ovat ajattoman kauniit ja naiselliset (naisilla). Pitkät hiukset (niin naisilla kuin miehilläkin)  ovat jotenkin todella luonnolliset ja muistuttavat menneistä vuosisadoista (historiaan hurahtanut kun olen).

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 11:39
Kirjoittaja Kuririn
Minulla on ollut 4-vuotiaasta asti aina pitkät hiukset ja ne ovat osa identiteettiäni. En osaa edes kuvitella itseäni lyhythiuksisena.  :D  Pitkät hiukset ovat myös nuorekkaat ja ne saa tarvittaessa skarpisti nutturalle.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 11:49
Kirjoittaja kaarina
Minun hiuslaadullani, omassa päässäni; pitkä tukka on helpommin kaunis kuin lyhyt, jota aina on pakko jotenkin laittaa. Pitkä tukka on myös huolettomuuden, romanttisuuden ja vapaamielisyyden kuvastaja. Erityisesti pitkä tukka tuo mieleen minulle rakkaat hippivuodet 60- ja 70-luvuilla (en siis elänyt tuolloin, mutta olisin halunnut!). Olen muutenkin saanut kovasti vaikutteita tuolta ajalta niin musiikin, pukeutumisen kuin aatteidenkin saralla, joten sekainen luonnonlaineikas kukkaislapsitukka sopii minun ideaalikuvalle itsestäni.
Lisäksi pitkän tukan huolettomuus voi olla tarkoituksellistakin (ja hyvännäköistä), kun taas lyhyt tukka laittamattomana on aina vaan, noh, juuri sen näköinen. Pystyssä tai lysyssä, huonosti kuitenkin. Sitäpaitsi ohut tukka on ohut lyhyenäkin, puheet tuuheuden lisääntymisestä leikkauksen myötä on minusta ihan puppua. Jos tukka on pitempi, onhan sitä enemmänkin silloin! Eikä sitä ole pakko pitää aina kokonaan auki lehmännuolemana, vaikka jotkut ilmeisesti niin luulevatkin.

Ihailen kyllä muilla graafisia puolipitkiä malleja, mutta minulle ne eivät istu. Hiusten pituus sinällään ei ole mikään itseisarvo, enkä pidä kovinkaan viehättävinä liian pitkiä hiuksia. Puoliselkä alkaa riittää, lyhyillä ihmisillä bsl.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 12:14
Kirjoittaja kiki
Oman hiuslaatuni takia en voi laittaa lyhyttä tukkaa, koska hiuksia on paljon ja ne ovat kiharat, joten en saisi niitä asettumaan oikein mitenkään. Lisäksi lyhyt tukka ei sovi kasvojeni muotoon. Muilla taas pidän lyhyistä / puolipitkistä hiuksista. Pitkä tukka ei itsessään ole kaunis, vaan siinä täytyy olla sitä jotain.  ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Heinä 2008, 10:50
Kirjoittaja pitkätukka
Hiukseni ovat pitkinä paljon helpommat kuin esim. yläselkä- tai polkkamittaisina tai lyhyempinä. Näissä on paljon taipuisuutta ja pyörteitä, mitkä tekevät niistä lyhyinä kurittomat ja vaikeasti käsiteltävät. Ne ovat myös laadultaan aika hienot, mikä tekee sen, että jos ulkona tuulee vähänkin, ne pyörivät auki ollessaan tuulessa ympäri päätä epämääräisenä takkukasana. Pituutta täytyy olla riittävästi, jotta sen paino vetää hiukset omalla painollaan alas. Mikään muotoilutuote ei pidä niitä puolipituisina tai lyhyinä paikallaan, ja sen mittaisina niitä on vaikea saada kiinnikään. Toimiva ratkaisu näihin ongelmiin on pitkät hiukset  ;D.

Pidän pitkistä hiuksista siksikin, että erilaisia kampausvaihtoehtoja on paljon ja niillä saa vaihtelua. Hiukset voi pestä harvemmin eikä ns. huonoja hiuspäiviä ei ole, koska vähän likaiset hiukset voi naamioida laittamalla ne sopivalla tavalla kiinni. Jopa öljyhoidon voi laittaa pituuksiin vaikka koko työpäiväksi nutturan kanssa ja näyttää silti ok:lta  ;D. Mielestäni pitkät hiukset sopivat parhaiten myös kasvoihini ja olemukseeni.

Tärkein syy on kuitenkin se, että pidän esteettisessä mielessä kaikkein eniten vähintään lantiolle ulottuvista hiuksista ja aina olen halunnut sellaiset. Jostain syystä en ole vain omistanut todella pitkiä hiuksia kuin vasta nyt. Olen aikaisemmin päätynyt leikkaamaan ne viimeistään siinä vaiheessa, kun ne saavuttavat BSL-pituuden. En ole osannut hoitaa niitä ennen kunnolla enkä myöskään laittaa niitä kuin ponnarille. Myöskään ympäristöni ei ole tukenut pitkätukkahaaveita.

Opin onneksi olemaan välittämättä siitä ja opin myös paljon uusia juttuja vasta yli 30-vuotiaana tutustuttuani jenkkipitkätukkien LHC-foorumiin. Arvelenkin, että en tule leikkaamaan hiuksiani enää koskaan nykypituuttaan lyhyemmiksi (nyt 85 cm huijausmitalla). Miksi palaisin lyhyempiin hiuksiin, jos kerran viihdyn parhaiten pitkähiuksisena...

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Heinä 2008, 14:27
Kirjoittaja Klaara
Haluan kokeilla, kuinka pitkälle kärsivällisyyteni riittää.  ;D

Tunnen oloni kauniiksi pitemmissä hiuksissa. Se on varmaan suurin syy siihen, miksi haluan pitkät hiukset ja miksi niitä edelleen pitemmiksi kasvatan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 17:55
Kirjoittaja Allie
Pitkät hiukset sopivat minulle paremmin kuin lyhyet, ovat naiselliset ja niitä on ihana laittaa tai
olla laittamatta :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 20 Heinä 2008, 19:03
Kirjoittaja Memmuuh
Mulle varmasti sopisi hyvin lyhyemmätkin, kun kasvojen muoto on sellanen että käy oikeestaan mikä vaan.
Haluan kuitenkin että hiukset yltää kiinni, ja niissä on pituutta sen verran että niihin saa tehtyä erilaisia nutturoita ja muita kampauksia.  :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Heinä 2008, 00:47
Kirjoittaja eOwyn
Minulla on aina ollut pitkät hiukset, vähintään vyötärön seutuville. Huvittaa, kun ihmiset kysyvät, miten kauan minulta on mennyt kasvattaa hiukset pitkiksi, siis kasvattaa?? Minun hiukset ovat olleet aina niin pitkät, kuin ne ovat suostuneet luonnostaan kasvamaan, lukuunottamatta karseaa puolen pään otsatukkaa, jota äiti minulle leikkasi pikkulapsena. Pitkät hiukset tuntuvat oikeilta: olen aika ujo erakkoluonne, pitkiin hiuksiin voi piiloutua, ja tarvittaessa ne saa nopeasti sitaistua ponnarille pois tieltä jos alkaa ahdistaa. Ne sopivat kasvoihini ja tyyliini ja luonteeseeni, olen tämmöinen epäkäytännöllinen ja -ajanmukainen haaveilija ja samoilija, ja tykkään näyttää naiselliselta. Paljon vaivannäköä näissä hiuksissa kyllä on, koska ovat ohutta laineikasta laatua ja niitä on paljon, ja takkuuntuvat helposti. Hiukseni ovat kyllä välillä aivan luvattoman kurittomat ja pörröiset, voin kuvitella että monet katsovat niitä että voi kääk, mikä kasa.

Luulen, että kun saan joskus koulutusta vastaavaa työtä, täytyy leikata hiuksia vähemmän rehottaviksi, ja helppohoitoisemmiksi, tai ainakin alkaa pitää niitä enemmän kiinni. Pitkät ne tulevat kyllä aina olemaan tai vähintään olkapäämittaiset ja vähän villit. Ihailen kyllä muilla upeita lyhyitä hiusmalleja, mutta ne eivät ole minun juttu.Jos hiukset jostain syystä putoaisivat pois, ryhtyisin luultavasti käyttämään erilaisia hauskoja pitkiä peruukkeja.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Heinä 2008, 00:54
Kirjoittaja Pähkinä
eOwyn kirjoitti: ...vähintään vyötärön seutuville...
Mielettömän pitkät siis! Kuinka usein peset, että saat hiukset kuitenkin pysymään hyvässä kunnossa? Värjäätkö koskaan? Työn takia ei hiuksista kannata luopua, jos ne oikeasti tuntuvat sitä "omalta jutulta". Jos tarvitsee olla valtion ulkohallinnon virallinen edustaja tms., niin kiinni vaan joillekin kieppauksille; ihan vaan sen takia ei kannata saksia kaivaa esille. Vapaallahan niitä voi aina pitää villeinä ja vapaina  :D .

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 02:10
Kirjoittaja calypso
En oikeastaan edes tiedä miksi, vaihtelun vuoksi kai? Minulla on ollut aivan lyhyttä ja tosi pitkää, ja kaikkea siltä väliltä muutamaan kertaan jo. Nyt on pitkän vuoro, ja tavallaan haluan myös nähdä kuinka pitkäksi hiukseni pystyvät kasvamaan kun tähän mittaan on jo tultu, sillä hiukseni ovat nyt pidemmät kuin ikinä aikaisemmin  :)

Paksun, itsepäisen ja taipuisan hiuslaatuni takia pitkät hiukset ovat tavallaan helpommat pitää, sillä en ole aamuihminen ja vielä hartiamitassa jouduin tekemään töitä että sain pyörteet ja sojotukset yön jäljiltä piiloon. Toisaalta taas lyhyempi tukka tällä hiuslaadulla aika näyttävä, ja toki myös helpompi pestä ja mukava laittaa (jos ei ole kiire). Viime aikoina olen joutunut kysymään itseltäni aika usein että "Miksi pitkät hiukset?", sillä vaihtelun vuoksi tekisi mieli taas lyhentää ja reippaasti  :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 02:57
Kirjoittaja Liane
Minulla on ollut suurimman osan elämästäni lyhyet hiukset, ja vasta n. 17-18-vuotiaasta olen pitänyt pidempää tukkaa. Ja voin sanoa, että pitkää aion pitääkin, ihan vain siksi että sopii (omasta mielestäni) minulle ja kasvoihini parhaiten.

Sain tosin vähän aikaa sitten parin päivän mittaisen himotuksen pätkäistä taas lyhyeksi, mutta en sitten kuitenkaan edennyt asiassa koska a) en kuitenkaan laittaisi tukkaa niin että näyttäisikin hyvältä, b) lyhyttä saisi olla aina leikkauttamassa ja c) avomies ei tykkää lyhyistä ;D Viimeinen syy ei tosin ole mikään painava syy, koska jos oikeasti haluaisin leikata lyhyiksi, avo kyllä siihen sopeutuisi ja luultavasti rupeaisi tykkäämäänkin.

Tällä hetkellä tilanne on kylläkin sellainen, että tukka alkaa olla oikeasti ihan liian pitkä. En tykkää siitä, että kun aamulla laittaa astioita pesukoneeseen, auki oleva tukka pyyhkii likaisia astioita. ;) Lisäksi kun otsatukka on paksu, muu hiuksisto näyttää ohuemmalta ja ylimääräinen pituus vielä lisää tätä efektiä. Eli kampaajalle olen parin viikon sisällä menossa, ja pituudesta lähtee reippaasti. Ei kuitenkaan niin paljon, etteivät olisi enää "pitkät"; BSL-pituus olisi sopiva.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 18:32
Kirjoittaja Copper
Olen kokeillut niin lyhyitä kuin pitempiäkin hiusmalleja. Tällä hetkellä kasvattelen näitä pikkuhiljaa pitemmiksi. Pidän pitkistä hiuksista siksi, että ne saa monipuolisemmin laitettua kiinni ja tarvittaessa jättää vain auki. Minulla on pitkät hiukset, koska koen ne jotenkin enemmän itseni näköiseksi kuin lyhyemmät hiukset.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 07 Elo 2008, 20:15
Kirjoittaja softrocks
Pitkissä hiuksissa on asennetta, ja pitkät hiukset myös lisäävät huomattavasti vaihtoehtoja kampausten laitossa. Jotenkin koen niin, että pitkät hiukset tuovat esiin jotain olennaista persoonastani , kun taas lyhyissä hiuksissa en tunne olevani oma itseni. Joillakin asia on varmaan juuri toisinpäin  ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 07 Elo 2008, 20:38
Kirjoittaja Aleese
Mielestäni pitkät hiukset sopivat mulle hyvin ja koen olevani oma itseni nimenomaan pitkähiuksisena. Pitkiä hiuksia voi myös helposti varioida erilaisiin kampauksiin ja hyvin hoidettuina ne ovat näyttävät myös sellaisinaan auki. Pidän pitkiä hiuksia myös helppohoitoisempina kuin lyhyitä, sillä lyhythiuksisena jouduin käymään kampaajalla useammin, muotoilemaan hiuksia enemmän jne. Tällä hetkellä mun hiukset on kainalomitassa, mutta olen kasvattamassa niitä pidemmiksi.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 07 Elo 2008, 20:47
Kirjoittaja ZombieQueen
Pitkät hiukset ovat minullakin osa identiteettiä, ihan lyhyitä minulla ei ole ollut koskaan. Myös hiuslaadulleni sopii pituus, mitä pidemmät hiukset sitä vähemmän ne jaksavat kihartua, ainakaan tyvestä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 08 Elo 2008, 16:36
Kirjoittaja stylist
Pitkät hiukset on ainakin mulla se helpoin vaihtoehto.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Elo 2008, 22:36
Kirjoittaja sininen kissa
Olen sisäisesti pitkähiuksinen. Pitkät hiukset ovat erottamaton osa identiteettiäni. Tunnen oloni turvalliseksi hiusten valuessa kasvojen ohi tuoden suojaa :D Rakastan sitä tunnetta, kun hiukset heiluvat kävellessä ja liehuvat ulkona tuulessa. Silloin tunnen itseni kauniiksi, naiselliseksi, itsevarmaksi ja omaksi itsekseni. Tahdon tuntea hiusten latvat lantioluiden tasolla asti, se pituus on tavoitteeni (nyt pisimmät ovat vyötärölle). Oikein pitkissä hiuksissa on tiettyä "historiallisuutta" ja satumaisuutta: jo lapsena rakastin Disneyn piirrettyjen naishahmoja, joilla on upeat pitkät hiukset (esim. merenneito Ariel sekä Pocahontas), sekä myös keskiaika/linnanneito -teemat on aina viehättäneet. Barbinukkejen hiuksia hoidin hyvin harjaamalla niitä ahkerasti, enkä myöskään leikannut niitä - minusta oli kauhistus, jos joku päästi barbiensa hiukset takkuuntumaan tai leikkasi ne lyhyiksi/peräti kaljuksi!!  :o  Edelleenkin barbinukkeni ovat aivan kuin uusia, koska kohtelin niitä aina niin hellävaraisesti.

Varmaan tähän pitkätukkafanaattisuuteen liittyy jollain tasolla myös tosi pitkien hiusten harvinaisuus nykyisin: lyhyet trenditukat ovat vallalla, eikä yli vyötärömittaisia hiuksia kovin usein näe. Hiusten kasvatuksessa ja hoidossa myös kärsivällisyys ja motivaatio palkitaan: se on pitkä ja välillä hermojaraastavakin projekti, jonka päätteeksi saa palkinnon nähdessään peilistä upean pitkät, hyväkuntoiset, kiiltävät hiukset. Voi aidosti olla tyytyväinen itseensä ja saavutuksiinsa.

Tajusin pitkien hiusten merkityksen leikkauttaessani tukkani ihan lyhyeksi toukokuussa 2005. Oli todellinen shokki tuntea itsensä niin kaljuksi ja turvattomaksi. En tuntenut itseäni enää edes naiseksi. Olo oli ruma, tuntui kuin sieluni olisi revitty oikeasta ruumiistani ja istutettu jonkun väärän ruumiin sisään. Tämä vuodatus kuulostaa varmasti käsittämättömältä (varsinkin lyhyttukkaihmisistä), mutta todellakin koin voimakkaan identiteettikriisin lyhyttukkaisuuden takia. Toisaalta tästä kauheudesta seurasi se hyvä asia, että opin arvostamaan pitkiä hiuksiani ja tajuamaan niiden merkityksen omalle henkiselle hyvinvoinnilleni, ja nyt en enää koskaan leikkaa niitä lyhyiksi. Vielä vanhana mummunakin  minulla tulee olemaan takapuoleen asti ulottuva harmaa letti! :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Elo 2008, 11:30
Kirjoittaja nuuki
En tosiaankaan tiedä.

Hiukseni ovat vain kasvaneet ja olen pätkinyt latvoja tasaisin väliajoin ja hankkinut piristystä otsatukalla ja kerrostuksilla. Nyt kun hiukset ovat vuoden verran olleet melkein vyötärölle niin ne ovat olleet vain ja ainoastaan rasittavat. Tiellä joka paikassa, ei raaski pestä kovin usein, ja siinä ne vain makaavat pitkin päätä. En osaa laittaa niitä mitenkään, ponnarikin tuottaa joskus vaikeuksia. Hiukseni kuitenkin ovat hyväkuntoiset, suorat ja helpot, joten ei niitä sinällään tarvitse laittaa mihinkään. Harmittaa vain se menetetty potentiaali  ;D

Ja kun en halua lyhyitäkään. Joku polkkamalli olisi haaveissa, mutta en halua enkä oikein uskallakaan. Minulla ei ole lapsuuden jälkeen ollut niin lyhyitä hiuksia. Ja kun olen niin laiska ja osaamaton laittamaan hiuksiani jo nyt, niin miten jaksaisin ylläpitää vaativaa rikottua polkkaa? Pitkät hiukset sentään näyttävät hyviltä ihan suoraan pesusta.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Elo 2008, 19:21
Kirjoittaja Sanguine
Pitkät hiukset ovat aina olleet mieleeni, itselläni ja muilla ihmisillä, jopa miehillä.  :P Minun silmiäni pitkät hiukset miellyttävät paljon enemmän kuin lyhyet. Olen niin tottunut pitkiin hiuksiini, etten voisi kuvitella pätkäiseväni niitä yli olkapää-pituuden. Olen kyllä kokeillut lyhyempiä malleja, mutta palannut aina pitkään, koska se on se minun juttuni.  :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 13 Syys 2008, 20:47
Kirjoittaja Cabello
Minä vain pidän enemmän pitkistä hiuksista. Niihin on kiva tehdä kampauksia ja... ne ovat osa minua. :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Marras 2008, 19:59
Kirjoittaja Tunturikarpalo
En oikein osaa vastata. Voisi kai sanoa näin, että en osaisi kuvitella itseäni lyhythiuksisena eivätkä ne minulle varmaan sopisikaan. Sitäpaitsi minä rakastan pitkiä hiuksia. :-* Ne vaan ovat niin kauniit.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Marras 2008, 11:55
Kirjoittaja kleio
Mulla on ollut pitkät hiukset aivan lapsesta asti, kampaus ei ole koskaan vaihtunut. Pitkät hiukset on helpot, varsinkin kun omat eivät takkuunnu oikeestaan ikinä. Tasoittelen latvoja itse toisinaan, ihan helppoa, parin minuutin operaatio. Rahaa siis kuluu tosi vähän ylläpitoon, varsinkin kun olen tietoisesti jättänyt aloittamatta kaikkien megahoitisten käytön: shampoo, hoitoaine, öljyä silloin tällöin riittää ja tietysti hyvä harja. Fööniäkään ei tartte, kun hiuksia ei tarvitse kuivatessa muotoilla mitenkään. Ja tietysti, hiukset on vaan niin osa minua, pidän hiuksistani pitkinä ja kauniina.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Marras 2008, 17:54
Kirjoittaja Mariatar
Pitkät hiukset ovat oikeastaan osa identiteettiäni, tuntisin oloni tosi paljaaksi ilman niitä. Jotenkin oon myös niin urautunut, että pidän pitkää mallia ajattoman tyylikkäänä (vaikka kuinka eloton, tasapitkä ja "valuva" tukka olisikin...), ja koen, että lyhyillä tai puolipitkillä hiuksilla näyttäisin tosi nuorelta.

Niin ja tarkennetaan vielä, että nämä perustelut siis omalla kohdallani - en siis arvostele ihmisten lyhyempiä malleja, itse asiassa aika usein tekisi mieli leikata tukka jotenkin kivasti, mutta en vain uskalla kokeilla, miten kamalalta näyttäisin lyhyemmällä mallilla. Tosi monille sopii musta lyhyemmät hiukset, eikä näitä juttuja voi yleistää, että kaikki pitkähiuksiset näyttäisivät hiustensa takia paremmilta kuin lyhyempihiuksiset.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 25 Marras 2008, 10:36
Kirjoittaja Patrisia
No se identiteetti tietenkin. Ja naisellisuus  ;). Minulla on lähes aina ollut pitkät hiukset, kerran kokeilin sitten ihan lyhyttä tukkaa, ja olihan se nätti, mutta ei sen kanssa elänyt erkkikään, sehän kasvaa koko ajan pois mallista ja sitten olisi kampaajakierre valmis. Sitä paitsi kun on luonnonkihara, niin ne hapsotti joka suuntaan itsepäisesti ja jouduin käyttämään muotoilutuotteita paljon enemmin enkä tykännyt siitä. Nautin kyllä kovasti katsella muiden lyhyitä hyvin hoidettuja ja reippaita lyhyttukkamalleja ja ajattelen, että jos minulla olisi lyhyet, niiin juuri tuollaiset ne olisi... tai ei olisi.

Minulla on myös kauhea himo näperrellä hiuksiani koko ajan kun kädet on vapaat. Eli letitän, avaan, nykerrän, letitän, avaan, kieputan, sykeröin, avaan, letitän... ei onnistu lyhyillä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 15 Huhti 2009, 23:37
Kirjoittaja Kunis
Kasvoilleni ei sovi kovin lyhyt, eikä pyörteeni anna arvoa solisluumittaisille, joten miksei samalla kunnon pitkä. Sitäpaitsi pitkä, paksu ja tumma on vaan niin esteettinen, jotenkin kiehtova mielestäni. Tukan taakse pitää päästä verhoutumaan piiloon...

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 18 Huhti 2009, 15:54
Kirjoittaja Eudokia
Kasvattelen taas pitkiä hiuksia vaikka lyhytkin on kiva. Olin vaan pitkätukkaisena niin monta vuotta, että siitä tuli jo osa minun identiteettiä. Lisäksi koen, että pitkä tukka on muuntautuvaisempi: voi tehdä nutturaa ja lettiä ja ties mitä kaikkea, jos vaan on mielikuvitusta.  :) Tosin silloin kun oli superpitkä tukka niin se oli aina vaan letillä. Nyt ei ole niin halu saada hirmu pitkiä hiuksia, ihan vaan tuohon hartioille/vähän hartioiden alle olisi sopivan mittainen.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 12:48
Kirjoittaja Lemmy
Varmaan suurin syy on se, että pitkät hiukset ovat naiselliset! Sain elinikäiset traumat, kun mua luultiin pojaksi leikkauttaessani ensimmäistä kertaa lyhyet hiukset 12-vuotiaana (korviini ulottuvat kauheat hiukset) ja tästä on aikaa  jo 12 vuotta, ja ton jälkeen mulla on aina ollut vähintään olkapäille hiukset. Mun vähän radikaalimpi kaverini sanoi kerran, ettei ymmärrä miksi jotkut naiset leikkauttavat hiuksena lyhyiksi, koska siinä ei ole mitään järkeä  ;D, en ehkä ole täysin samaa mieltä, mutta melkein!  ;) Miksi näyttää takaapäin mieheltä, kun voi näyttää upealta naiselta :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 12:52
Kirjoittaja Tiizku
Pitkiin hiuksiin saa väkerrettyä vaikka mitä kampauksia kun taas lyhkäseen sen yhden tai muutaman muunnelman jossa jakaus eripuolella tms.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Huhti 2009, 13:11
Kirjoittaja irso
Huvin ja urheilun vuoksi, ja onhan nää nyt alati helpot kun ei tarvi joka aamu vääntää kaikkiin ilmansuuntiin sojottavaa hiuksistoa ojennukseen. Ja näin suoralla hiuslaadulla lyhyet menis varmaan täysin pitkin päätä ilman väkertämistä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 13:32
Kirjoittaja Mella
Pitkiä hiuksia on kiva värkätä ja pidemmät hiukset vain sopivat minulle paljon paremmin kuin lyhyet. Näyttävät minulla paljon söpömmiltä. <3

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Huhti 2009, 13:53
Kirjoittaja TiGi
Mulla on ensinnäkin sellaiset kasvonpiirteet, ettei lyhyet hiukset oikein sovi. Mulla on joskus lapsena ollut ihan poikatukka, eikä ne sopineet mulle ollenkaan :( Mä siis henkilökohtaisesti tykkään itselläni pitkistä hiuksista, lyhyitä tulen tuskin koskaan enää leikkaamaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 26 Huhti 2009, 14:36
Kirjoittaja Tanya
Mä taas kasvattelen pitkää ku leikkasin viime kesänä polkan ja se vaan on niin paljon hankalampi kuin pitkät hiukset. Pitäisi pestä joka päivä että saisi laitettua nätisti ja mä en halua joka päivä pestä kun väri haalistuu nopeammin eikä muutenkaan ole tarvetta kun hiukset ei niin kauheasti rasvoitu yhdessä päivässä. Pitkät sen kun vaan laittaa kiinni jos ei jaksa mitään väkertää tai hiukset on nukkumisen jälkeen huonosti. Ja liikuntaa harrastaessa on hankalaa jos ei saa hiuksia kiinni (paitsi jos on ihan niin lyhyet ettei tuu silmille). Ja just vielä se että pitkiin saa hienompia/monipuolisempia kampauksia. Eli pitkät rulez! ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 27 Huhti 2009, 00:50
Kirjoittaja Hali
Pitkiin hiuksiin saa enemmän kaikkia kampauksia ja jotenkin ne ovat naisellisemmat (ei sillä siis etteivät lyhyetkin olisi, mutta pitkät ehkä enemmän) ja niihin saa kaikkea kivaa väkerrettyä. Pitkät vaan jotenkin kiehtoo mua ja on niin upean näköiset ja hyvin hoidettuna kadehdittavat.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 29 Huhti 2009, 11:17
Kirjoittaja Fii
Mulla on ainaollu pitkät hiukset, paitsi yläasteella kun tuli sellainen kapinavaihe, et piti kokeilla kaikkee ihmeellistä et sillon siis oli aika monia erilaisia lyhyitä hiusmalleja ihan tosilyhyeen poikatukkaan saakka ja siksipä voinkin sanoa viihtyväni pitkässä tukassa huomattavasti paremmin. On jotenkin alaston olo lyhyessä ja pitkiä ei tartte aamuisin laittaa paljo mitenkää ku vaan jonku ponnarin vetäsee ja menoksi. Ja toki myös jo täällä mainitut kampaukset eli pitkiin hiuksiin saa väsättyä kaikenlaista. Tässä on siis mun perustelut miksi pitkät.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 14 Touko 2009, 16:05
Kirjoittaja Neve
Mulle sopii pitkä tukka ehottomasti paremmin kuin lyhyt. Joskus pikkutyttönä on ollut lyhkäsempääkin, mutta ne ei ole mun juttu, olo on kuin olisi vieras ihminen.
Ja kaikenlisäksi pitkät hiukset saavat oloni naiselliseksi ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 20:24
Kirjoittaja kaizzu
Kokemuksen rintaäänellä sanon että se on paksulle karhealle luonnonkiharamopille ainoa vaihtoehto.. ellei sitten satu erityisesti rakastamaan ainaista suoristamista. Sitäpaitsi, pitkät kiharat on upeat! :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 23:12
Kirjoittaja Herbina
Jaa-a, mullakaan ei ole ollut ikinä lyhyitä hiuksia. Tosin pari vuotta sitten leikkasin vähän hartialinjan alapuolelle mutta nyt on jo kasvanut lapaluiden alle. Tällä hetkellä pidän pitkänä (ja kasvatin otsiksen pois) tulevia häitä varten, varmaan sen jälkeen pätkäisen about hartiapituuteen ja sivuotsis takaisin. Näin pitkä alkaa olla jotenkin tylsä, hankalasti muokattavissa (en ole hyvä tekemään kampauksia ja hiukset on liian raskaat näin pitkänä esim. kiharoille) ja ehkä muutenkin yli kolmekymppisenä voisi olla jo vähän lyhyemmät hiukset IMO.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 15 Kesä 2009, 00:02
Kirjoittaja Bosbon
Pitkät hiukset on helpot yleisesti ottaen: ei kampaajakäyntejä kuukauden välein ja laittamattakin näyttää siedettävältä. Pitkät hiukset on ihanteelliset juuri minulle: hiuslaatuni ei ole paksu, joten tukan kuivatus ei kestä ikuisuuksia, mutta ei myöskään hento, etteikö kampauksia pystyisi vääntämään.

Lisäksi mulla olis sukupuoli-identitenttikriisi lyhyillä hiuksilla, koska nuorempana ja lyhyttukkaisena näytin mielestäni pojalta... No, nykyisin löytyy pitkät hiukset, meikit ja korviksetkin. :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 16 Kesä 2009, 10:21
Kirjoittaja Camilla
Minun naisihanteeseen kuuluu pitkät hiukset, timmit hameet ja korkokengät, miksi en siis itse pyrkisi samaan? Satun tykkäämään uber-naisellisuudesta, olen aina ollut vähän prinsessan&nbsp; <3

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 21:17
Kirjoittaja pitkätukka
Tajusin vasta nyt, että mulla on vakavampikin syy pitää pitkiä hiuksia nyt ja varmaan aina. Jos hiukseni olisivat hyvin lyhyet, päälaelta paistaisi n. 1 cm x 1,5 cm kalju läiskä. Se ei ehkä näyttäisi kivalta eikä ole odotettavissa, että siihen kasvaa enää koskaan hiuksia. Läiskän keskellä näkyy leikkausarpi.&nbsp; Jostain syystä vain kävi näin. Siitä häipyi myös hiusten kasvukohdat, vaikka tarkoitus oli kaivaa päänahan sisältä vain isohko hyvälaatuinen pallero eli koteloitunut, tukkeutunut talirauhanen&nbsp; :-\. Keskijakaus ei toimi siitä syystä pitkilläkään hiuksilla, koska läiskä on juuri jakauksen kohdalla.


Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Kesä 2009, 21:58
Kirjoittaja bast
Prinsessakompleksi!&nbsp; ;D Olen aina ihaillut pitkiä hiuksia. Lyhyitä tuli kokeiltua värjäyskatastrofin seurauksena ja oli ne aikansa kivat vaihteluna, mutta kumminkin kaipasin pitkiä. Se on vaan mun juttu, vaikka lyhemmät ehkä paremmin sopisikin kasvonpiirteisiin.

Mä käytän aina tilaisuutta hyväkseni jos on mahdollisuus pukeutua historiallisiin pukuihin ja niiden kanssa pitkät käy parhaiten.&nbsp; :-* Pääsen siten niitä prinsessa-unelmia toteuttamaan.&nbsp; ;)


Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 10:34
Kirjoittaja Kronia
Lyhyesti: Mulla on kauniimpi, seksikkäämpi, naisellisempi ja hohdokkaampi olo pitkätukkaisena.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Heinä 2009, 12:41
Kirjoittaja ellen
Mulla ei ole koskaan elämässäni ollut pitkiä hiuksia, joten haluan kokeilla tätäkin tyyliä. Jotenkin pitkätukkaisena on vain helpompi olla kuin lyhyttukkaisena, lisäksi hiustenlaitto on helppoa sekä nopeaa. Pidän pitkistä kutreistani, vaikka ne eivät superpaksut olekaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 03 Heinä 2009, 15:31
Kirjoittaja SC
Pitkistä hiuksista vaan saa kamalan upeita kampauksia :). Pikkusisko ei onneksi vastusta, että laittelisin hänen hiuksiansa :D kun tuo ei oikein välitä niiden laittamisesta mutta on useimmiten tyytyväinen lopputulokseen. Haluaisin itsekkin pitkät hiukset, sitten saisi itse laitettua itselleen kampauksia, joten kasvatus jatkukoon&nbsp; ;D.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 05 Heinä 2009, 16:24
Kirjoittaja Chaos
Kronia kirjoitti: Lyhyesti: Mulla on kauniimpi, seksikkäämpi, naisellisempi ja hohdokkaampi olo pitkätukkaisena.
Juuri näin tai noh, en mä koskaan seksikäs koe olevani ;D Mutta olo on naisellisempi ja koko elämän ajan ollut enemmän pitkät kuin lyhyet hiukset. Lyhyimmillään on tosin ollut leukaan asti pari kertaa ja se oli virhe! Pitkät hiukset sopivat tyyliini ja persoonaani paremmin kuin lyhyet ja tätä kuulee monen suusta, kun musta puhutaan. Pitkäaikaisen sairauden takia, kun on muutamaan kertaan menettänyt hiuksensa, niin nyt kun voi hyvin tahdon tosiaankin pitkät hiukset. Jospa ne nyt kasvaiskin terveinä eikä enää ohentuisi puolella.

Nyt välitavoite on BSL, mutta olis ihana saada kasvatettua alaselkään asti hiukset. Melkein takapuolen päälle. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :D

Varsinkin pitkät, hyvin hoidetut ja kauniin väriset (mieluiten oman väriset) hiukset on vain <3

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 05 Heinä 2009, 20:16
Kirjoittaja hedelmäsokeri
Pitkät hiukset ovat parhaimmillaan kauniit, naiselliset ja korostavat kasvojen hyviä puolia. En koskaan aio leikata hiuksiani lyhyiksi. Omat hiukset aion pitää siinä 75cm-80cm pituudessa. Näin on paras koska saan ne vielä hyvin hoidettua, harjattua ja parit kampauksetkin osaan itse tehdä. Tosin kiharoissa ja suoristamisessa tarvitsen apua, tosin näitäkin teen niin harvoin.
Mutta minulle hiukset ovat niin suuri osa persoonaani etten osaisi luopua niistä. Samakuin en osaisi luopua vaaleasta väristä, vaikkei se omani luonnollisesti olekaan.
Mutta olen aina sanonut näin, KAIKILLE sopivat pitkät hiukset, lyhyet taas harvoille.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 05 Heinä 2009, 23:16
Kirjoittaja RedHair
Hohoi!

Mulla on ollut jostain 9-16-vuotiaasta asti pidemmät hiukset tosin ei aina kovinkaan pitkät. Lyhentämisen aloitin ensin varovasti, kerrostin hiuksiani kampaajalla :T Nyt on hmm.. ehkä polkkapituinen, mutta ei sen näköinen. Päällisiä hiuksia rikottu ja niska on valitettavasti kasvanut pidemmäksi..

En löytänyt kuvaa siitä millaiset hiukset mulla on ollut, tuolla http://www.ukhairdressers.com se on kumminkin :ts :ts ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 08 Marras 2009, 00:47
Kirjoittaja maia
Lyhyet ei vaan enää sovi mulle, eikä ole mun juttu. Pitkät hiukset saa myös nopeasti ponnarille ja nutturalle ja ties mille, kun taas ite joudun lyhyiden kanssa tappelemaan aamuisin kauan. Pitkiin hiuksiin saa muutenkin kaikkia hienoja kampauksia ja niitä voi muotoilla esim. erikokoisille kiharoille helpommin.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Marras 2009, 01:49
Kirjoittaja SannaS
Yksinkertaisesti viihdyn pitkissä hiuksissa paremmin kuin lyhyissä. Niitäkin olen kokeillut, mutta no thanks. Pitkät hiukset ovat kauniimmat, näyttävämmät ja naisellisemmat, ja hyvä hoito (samoin kuin huono) näkyy niissä paremmin. Pitkät hiukset ovat mielestäni myös monipuolisemmat. Pitkät hiukset on myös tavallaan helpot.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Marras 2009, 14:00
Kirjoittaja Jenni.
Vaikka pitkät hiukset joskus ärsyttävät ja ovat tiellä niin viihdyn siltikin paremmin pitkässä tukassa. En osaa pitää tukkaa kiinni, tuntuu ettei minulle sovi enkä osaa tehdä mitään kivoja kampauksia. Mutta pitäydyn silti mieluummin pitkässä tukassa, kerran nuorempana omistin vähän lyhyemmät ja se oli jotain aivan hirveetä. ::) Ei sopinut ollenkaan. Ja onhan se kiva kun joku joskus saattaa kehua hiusten pituutta ja kun nämä kohtuu paksutkin ovat. :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 15:57
Kirjoittaja lindaw
Hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat kauniit ja niihin saa useampia kampauksia. Haluan, että hiukseni menevät nutturalle, jotta ne eivät kosketa hikistä niskaa urheillessa tai helteellä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 16:56
Kirjoittaja BlueBird
Vaihtelun vuoksi ja laiskuuttani.

Minulla ei ole koskaan ollut kovin pitkiä hiuksia oon tykännyt värjäillä usein, vaihtaa väriä ja kokeilla erilaisia malleja. Pitkää tukkaa en ole aiemmin kokeillut, koska sen kasvattaminen on niin hankalaa ja tylsää. Nyt on kuitenkin vähän sellainen väsymys ainaiseen kampaajalla (tai äidin värjäyspenkillä...) juoksemiseen, joten valitsin värin ja mallin (eli ei mallia...), jotka vaativat hyvin vähän ylläpitoa. Siis ylläpitoa siinä mielessä, että vaatisi kuukausittaista värjäystä tai leikkausta.

Oon suunnilleen jokaisen postaajan kanssa täysin eri mieltä pitkien hiusten eduista. Ei sillä ettei pitkä tukka voisi olla upea, mutta omissa tutuissa pitkätukkaiset on niitä, joilla on harva hiirenharmaa tukka, jota ei kehdata edes tasoittaa, koska koko itsetunto on tukassa kiinni ja lyhyttukkaisilla on aina hiuksissa upeat leikkaukset ja sellainen tukka vaan näyttää paremmalta, koska se käy useammin kampaajan kätösissä. Tosiaan rankkaa yleistystä eli toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa!

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 22:46
Kirjoittaja caessa
Hassua muuten, kuinka monen mielestä pitkä tukka on jotenkin lyhyttä helpompi. Minun pitkä tukka kaipasi aina hirveää laittamista ja hoitamista, ennen kuin näytti vähänkään siedettävältä. Kampauksia oli vaikea laittaa yksin (eikä siihen paksuun tukkaan saanut millään tavalla järkevää kampausta, kun se itsepäisesti halusi aina palata luonnolliseen muotoonsa), ponnari oli ruma ja tylsä, kiharoiden laittamiseen meni aikaa ja suoristaessa ne meni päätä pitkin. Föönatessakin hiukset "hamppuuntuivat" ja menivät oudoiksi, mutta ilman fööniä kuivattamisessa meni 6 tuntia... Unohtamatta tietenkin sitä, kun hiukset tulivat jatkuvasti naamalle. Lyhyt tukka taas on nätti laittamattakin, kun vaan osaava kampaaja on sen sellaiseen malliin leikannut.

Mutta nyt kun mietin, miksi halusin aikaisemmin pitkät hiukset, syitä oli monia. Yksi oli se, että poikaystävällänikin on todella pitkät hiukset, enkä kestänyt aluksi ajatusta, että hänen tukkansa olisi minun tukkaani pidempi. Sitten toinen oli se, että minulla oli pitkät hiukset viimeksi lapsena (jotka nekin leikattiin, kun vihasin niiden hoitamista ja ne alkoivat rastoittumaan). Sekä kolmas, ehkä suurin syy, oli se että pidin siitä, kuinka hiuksieni pituutta kehuttiin. Hiukseni kun on luonnostaan tummat ja paksut, niin kaikki kampaajia myöten jaksoivat ihastella niitä.

Mutta tosiaan, kyllästyin kasvattamiseen ja leikkasin takaisin lyhyen mallin :).

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 15:51
Kirjoittaja Rieta
Musta pitkät hiukset näyttää hyvältä. Oon muutaman kerran erehtynyt leikkaamaan hiukset lyhyeksi ja kadutti ihan järjettömästi! Mulle ei vaan sovi lyhyt tukka yhtään omasta mielestäni.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 12 Tammi 2010, 17:02
Kirjoittaja Sassy
Lyhyet hiukset ei toimi mun hiuslaadun kanssa, lisäksi mulla on pyörre jakauksen kohdalla takana, joten joka aamu olisi pakko föönata, suoristaa ja sitten viela muotoilla. Aikaa menisi turhan kauan varsinkin jos tulee kiirelähtö. Lisäksi mun hiukset vastustaa usein painovoimaa, joten pitkissä kun on enemmän massaa, niin ne painuvat automaattisesta alaspäin. Kaipaan sitä kun voi vain heittää hiukset löysälle nutturalle ja lähteä ulos. Lisäksi tunnen itseni pidemmillä hiuksilla naisellisemmaksi ja uskallan käyttää muutenkin naisellisempia vaatteita kuin lyhyiden kanssa, jolloin pelkään täti-efektiä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 11:19
Kirjoittaja Hallonnikas
Mä tahdon kokeilla pitkiä hiuksia.. Pisimmillään mulla on ollut ehkä lapaluun alareunaan ulottuvat hiukset, ainakin samaan mittaan ajattelin kasvatella, kun viime kerrasta on jo vuosia. Jos tukka tahtoo kasvaa siitä eteenpäinkin niin kasvakoot sitten, kunhan vaan näyttää hyvältä.
Olen siis tällä hetkellä kokeilija, katsotaan jos joskus tulevaisuudessa pidänkin pitkästä tukastani niin, että se merkitseekin mulle enemmän. :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 19:54
Kirjoittaja EllaBella
Koska vaikka tyylillisesti minulle sopisi lyhyet hiukset ja pitäisinkin niistä, karkea luonnonkiharani tyrmää ne ajatukset. Tämä on oikeasti uskomattoman paksu pehko ja lyhyeksi leikattuna joutuisin suoristamaan joka päivä.

Kyllä, olen kokeillut lyhyet hiukset ja ne on todella haastavat näin kiharalle.

Pitkinä ne sentään voi suoristaa tai jättää kiharalle ilman että näytän peikolta.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Tammi 2010, 19:04
Kirjoittaja BlueBerry
Mulla on melkein aina ollut pitkät tai ainakin puolipitkät hiukset. Kerran yläasteella kokeilin lyhyttä mallia, enkä oikein osannut olla sen kanssa; olo oli vähän alaston enkä osannut laittaa lyhyitä hiuksia mitenkään kivasti.

Eli syyt miksi haluan pitää pitkiä hiuksia itselläni:
1. Olen tottunut niihin
2. Ne on helppo laittaa niin juhliin kuin arkeenkin
3. Hyväkuntoiset pitkät hiukset ovat kauniit!

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Tammi 2010, 22:10
Kirjoittaja ohuthius
No melkein jo voi sanoa että vaihtelun vuoksi, vaikkei mulla se lyhyt malli nyt ollutkaan kuin ehkä vajaat pari vuotta.&nbsp; Ja sitten vähän muutenkin tuntuvat nuo pitkät hiukset enemmän omilta, kuin lyhyet.&nbsp; Sitten on vielä semmoinen 'pienempi syy', kun niihin pitkiin hiuksiin on mukava välillä (tilanteen vaatiessa ;)) piiloutua, ja ne muutenkin kehystävät ja peittävät kasvoja paremmin.

Sitten on vielä nämä lähes itsestäänselvät syyt, kuten että niitä saa laitettua enemmän ja pitkät, hyväkuntoiset hiukset todella ovat kauniit&nbsp; ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Maalis 2010, 20:32
Kirjoittaja -Mansikka_
Ekaa kertaa sitten ala-asteen minulla on pitkä tukka,aina olen halunnut pitkää tukka mutta värjäsin aina pilalle tukkani jatkuvilla kemi väreillä että ei sellasta hamppua voi kasvattaa.
Löysin kasvivärit ja siitä se alkoi.
Mieheni rakastaa pitkää punaista tukkaani ja seki on yksi syy miksi pitää pitkänä ja kasvattaa lisää.
Helppo hoitoinen ja aivan ihania kampauksia voi tehdä (vain taivas rajan).
Pitkät hiukset on niin ihanat :l

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Kesä 2010, 19:07
Kirjoittaja Horros
En oikeastaan löydä tälle mitään kovin rationaalisia, selkeitä syitä - rakastan yksinkertaisesti pitkiä hiuksia (vyötärömittaiset tms) niin naisilla kuin miehillä, miehillä luultavasti vielä enemmän.
Huomattavan pitkiä hiuksia on kaiken lisäksi nykyään melko harvoilla nykyään, joten ne ovat persoonalliset ja tavallaan perinteiset, "elovena-tunnelmaiset" &nbsp;;D
Kaiken lisäksi niihin saa tehtyä erilaisia upeita lettejä, letit ovat pitkien hiusten lisäksi (ja niissä!) toinen intohimoni.

Edit. Kyllähän se selkeä syy sieltä helpostikin löytyy - kun hiukset ovat säkkärät kuin lampaalla, ei niitä oikein BSL:ää lyhyempinä voi pitää, ellei halua afroa.&nbsp; :3

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Kesä 2010, 12:51
Kirjoittaja Fethenwen
Suurin osan elämästäni olen kuljennut pitkillä kutreilla&nbsp; ;) Mutta joskus halusin vaihtelua ja leikkautin ne lyhyiksi, viime kerralla noin kaks vuotta sitten. Ei mulla koskaan ole ollut superlyhyitä, siis korvat ovat aina olleet jotenkuten hiusten peitossa, en pidä korvistani. Viime kampaus oli tosiaan aika jännä, mutta kesti ikuisuuksen saada ne niin kuin halusin. Mulla on pehmeät luonnonkiharat hiukset, joten jouduin koko ajan käyttään suoristinta. Eipä kestännyt kauan kun taas jälleen ikävöin pitkiä hiuksia.
Nykyään pitkät hiukset ovat mulle ehdottomat, ne sopivat tyyliini ja osaan nykyään tehdäkkin niille kaikkea kivaa. Poikakaverinikin ihannoi hiuksiani, hän ei yhtään tykänny mun lyhyistä, ja ei ilmaan aihetta. Pitkät sopivat mulle parhaiten. Rakastan myös hiusteni hoivaamista :D Toivon että jaksaisin kasvattaa niistä tällä kertaan oikein super pitkät, ei mulla ennen ole koskaan ollut ala selkään asti, että se on nyt mun tavoite.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Kesä 2010, 14:03
Kirjoittaja Frida
Pitkiä hiuksia on ihana hoidella!&nbsp; Lisäksi saa hyvän tekosyyn ostaa kaiken maailman hiustenhoitoaineita, jotta saa pidettyä komeat kutrit kasassa. Pitkät hiukset on näyttävät ja mun kiharat on pitemmissä hiuksissa vaan edukseen, kun ne tuo lisää kuohkeutta. Lyhyissä hiuksissa tukka sojottais joka suuntaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Kesä 2010, 17:48
Kirjoittaja nelma
Pitkät hiukset ovat helpommin asettuvat (minulla on voimakkaita pyörteitä) ja sopivat mielestäni kasvoilleni lyhyitä paremmin. Minulla on ollut alle olkapääpituiset hiukset suurimman osan elämästäni, joten pitkähiuksisuus ei ole tottumus.
Lisäksi pidän hiustenhoitamisesta. :) Puolipitkiksi/olkapäämittaisiksi leikkauttaminen kyllä houkuttaa aika ajoin.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Kesä 2010, 20:28
Kirjoittaja Pipsa
Mulla on ollut pitkät hiukset oikeastaan koko ikäni. Osittain se johtuu käytännön syistä, sillä lyhyenä luonnonkiharasta tukastani tulisi aivan mahdoton moppi, näin pitkänä kiharat eivät jaksa nousta aivan villeiksi. Pitkät hiukset ovat usein helpommat kuin lyhyet, kampaajalla ei tarvitse käydä niin usein, kun hiuksissa ei ole varsinaista mallia, tämä sopii mulle oikein hyvin. Hyvinhoidetut pitkät hiukset ovat parhaimmillaan kuin kaunis kruunu (tähän on kyllä vielä matkaa!).

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Kesä 2010, 22:58
Kirjoittaja Horros
Tukka on ihmisen kukka&nbsp; :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Syys 2010, 15:24
Kirjoittaja scarface
Mulla oli penskana pitkä tukka - lähes poikkeuksetta, äiti ei antanu leikata lyhemmäks. Sit kun pääsin lukiosta, letti lyheni polkaks ja inttiin mennessä leikkautin poikatukan (1/97). Sitteppä iskiki se normaali himotus kasvattaa taas pitempää - kunnes pääsin lapaluu-pituuteen ja tukka läks taas lyhenemään (tais olla vuos 2005 kun leikkautin pörreän takalyhyen).

Kasvattelin sit taas, tukkatyyli oli pitkään eteenpäin pitenevä polkka, kunnes sit nyt oon matkalla pitkiin hiuksiin, taas. On ne kivat, kauniit, kehystävät kasvoja ja ne on huomattavasti helpommat sitasta vaan kiinni, kun lähdet aamulla duuniin tai painelet salille treenaamaan. Hoitopuolikin on ihanaa, oon koukussa tukkahoitoon&nbsp; :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 02 Syys 2010, 09:02
Kirjoittaja suhina
Mulle sopii kyllä paremmin lyhyet hiukset, mutta omituisesti vääntyvä luonnokihara vaatii mitä moninaisempia tuotteita vääntyäkseen aamuisiin haluttuu kuosiin. Ja mulla on aamuisin muutakin tekemistä.
Pitkät hiukset vaativat toki enemmän hoitoa, mutta aamurituaalit on niin paljon helpommat, hiukset kiinni ponnarilla tai nutturalle&nbsp; :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Syys 2010, 13:07
Kirjoittaja bree hodge
haluan pitkät hiukset vaihtelun vuoksi. Ne ovat mielestäni naiselliset ja tykkään myös pitää nutturahökötyksiä. Ongelma on siinä, että mulle sopii tosi lyhyt polkka tai pitkät hiukset. Huonoiten sopii vajaa hartiamitta tai "poikatukka". En tykkää laittaa hiuksia tönköksi raudoilla, lakalla yms. mutta rakastan hiusten hoitamista ja niitä nutturoita.&nbsp; :l Lyhyttä kun pitää sitä joutuu muotoileen ja föönaan, mikä huonontaa kuntoa. Toivon, että kun olen saanut kasvatettua nämä hiukseni pitkiksi pärjäisin ilman muotoilutuotteita. Mielestäni kauniit hiukset hulmahtaa kun päätä heilautta, eikä ole lakasta tönköt..tulkaa sitte ilkkumaan, kun inisen pitkien hiusten kanssa täällä ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Syys 2010, 13:56
Kirjoittaja saras
Koska en osaa olla ilman. Vaikka omistankin ohuehkot hiukset ja tiedän, että näyttäisivät varmaan paremmilta lyhyenä, käytän mieluummin aikaa saadakseni ne näyttämään tuuhealta kuin leikkaan niitä. Jos erehdyn joskus pätkimään tukkaa, niin olo on aika onneton. En ole oma itseni lyhyessä mallissa. Mulla on ollut melkein aina pitkähköt hiukset, pienenä en antanut äidin koskaan kajota niihin saksilla&nbsp; ;D Ihailen myös muiden naisten pitkiä hiuksia.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Syys 2010, 14:06
Kirjoittaja Unnu
En jaksa laittaa lyhyitä hiuksia niin paljoa, kuin mitä ne vaatisivat. Toiseksi, lyhyissä hiuksissa tulee jotenkin pullea olo.&nbsp; 0_0 En tiedä miksi mutta tunnen näyttäväni pulskalta lyhyissä hiuksissa. Kolmanneksi, pitkät tuntuu omimmalta ja on nätimpi olo. Ainakin välillä kun on joku hyvä päivä menossa&nbsp; ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Syys 2010, 17:52
Kirjoittaja pitkätukka
shii kirjoitti: Koska en osaa olla ilman. Jos erehdyn joskus pätkimään tukkaa, niin olo on aika onneton. En ole oma itseni lyhyessä mallissa.
Hyvin sanottu. Allekirjoitan saman myös omalla kohdallani. Olen omistanut suurimman osan elämästäni hiukset, jotka ovat olleet jotain leukamittaisen polkan ja APL:n väliltä. Välillä oli kokeilussa ihan poikatukkakin. Tukka tuntui kuitenkin aina jollain lailla vääränlaiselta ja olin erityisen tyytymätön siihen tultuani kampaajalta. Hiuksia tuntui olevan sen jälkeen päässä liian vähän. En tajua jälkeenpäin ajateltuna, miksi kampaajalle oli pakko päästä aina välillä, kun olin sieltä tultuani kuitenkin melkein poikkeuksetta tyytymätön. Ajattelin ehkä, että hiusten säännöllinen leikkauttaminen kampaajalla kuuluu asiaan eikä muuten voi olla. Olipas hassu luulo.

Kesti 30-vuotiaaksi asti tajuta, missä oikein oli vika kun en tykännyt hiuksistani. Olin ensimmäisen kerran oikeasti tyytyväinen, kun mittaa oli lopultakin häntäluuhun asti. En oikein osaa kuvitella itseäni enää lyhyemmissä hiuksissa kun tiedän, että en tuntisi hiuksia sitten yhtä lailla omikseni. Se oli myös se mitta, jossa pystyin lopultakin tekemään suunnilleen kaikki kampaukset, joita haluankin tehdä. Sitä ennen oli vähän vaikeuksia saada hiukset riittämään kaikkeen mihin halusin.

Toki tyytymättömyyteeni vaikutti sekin, etten osannut hoitaa hiuksiani niin että ne olisivat näyttäneet hyvältä. Hiuslaatuni ei ole kaikkein helpoin mahdollinen. Netin hiusyhteisöt auttoivat eniten sen asian korjaamisessa ja sen jälkeen alkoi kasvatuskin sujua... ja olen lopultakin tyytyväinen :) Kampaamoissa annetusta hiustenhoito-opastuksesta sen sijaan en koe olleen kertaakaan mitään apua. Mitkään niistä tuotteista eivät tehneet ihmeitä (tai oikeastaan mitään muutosta entiseen verrattuna) ja muuta hoitoa kuin hoitoaineen valintaa siellä ei neuvottukaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 30 Syys 2010, 21:18
Kirjoittaja Vovka
Joitakin syitä...

- En erityisemmin pidä pääni muodosta tai niskastani, ja nämä "virheet" on helppo peittää pitkällä tukalla.
- Pitkät hiukset ovat mielestäni jo itsessään näyttävät, eivätkä vaadi paljoa laittamista.
- Kampausten kirjo on rajaton.
- Hento tukkani vaatisi lyhyenä jatkuvaa laittamista, mitä en jaksaisi. Jos on pakko olla lättätukka, niin mieluummin olen sellainen pitkillä kuin lyhyillä hiuksilla. Hiuslaatuani en voi kuitenkaan muuttaa miksikään.
- On ihanaa, kun pitkät hiukset hulmuavat tuulessa. Samoin hiusten kutittelu alastonta vartaloa vasten on miellyttävä tunne.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 04 Tammi 2011, 12:58
Kirjoittaja Luciana
Pitkät hiukset ovat helpot ja niihin saa paremmin kampauksia.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 08:09
Kirjoittaja tnn
Mulla on vaan naisellisempi olo pitkillä hiuksilla, myös mieheni on sanonut ettei oikein välittäisi mulla lyhyemmistä hiuksista (nyt siis alaselkään asti tukka). Hiuksia en kyllä jaksa koskaan laittaa, pelkkä ponnarilla pitäminen sattuu/kiristää mun päänahkaa sen verran että mieluiten pidän hiuksia auki. Pitkien hiusten etu on tosiaan myös se, että hienot ovat yleensä aukikin. Kaiken lisäksi pitkä tukka lämmittää talvella! :D Tästä on tullut niin osa identiteettiä, että lyhyemmällä tukalla olisi varmasti ihan hukassa ja alaston olo.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 11:38
Kirjoittaja SC
Koska hiukseni ovat erittäin lättänät ja lyhyessä mallissa hyvältä näyttääkseen ne vaativat jonkin sortin muotoilua, joka ei kuulu lempipuuhiini kun olen jo pitkään pitänyt lyhyttä tukkaa. Myös rakastan kampausten tekemistä ja pikkusiskon mielestä olisi kiva jos kasvattaisin omat hiukseni sellaiseen pituuteen, etten joutuisi testaamaan haluamani hienoja kampauksia hänen hiuksillaan (pitkät, laineikkaat ja värjäämättömät = kateus). Kaverini taas nauttii siitä ja aina kun ollaan menossa jonnekin niin hän pyytää laittamaan hänen hiuksensa hienosti :).

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 12:38
Kirjoittaja kaksisarvi
Aina kun leikkaan pitkät hiukset pois, mun tulee niitä ikävä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 17:23
Kirjoittaja SSpiegel
Äiti painosti pitämään hiukset vähintään polkkapituisena koko nuoruuteni, joten nyt haluan kasvattaa ja nähdä kuinka pitkäksi hiukseni voivat kasvaa. Että olisko tää nyt sellainen teinimäinen haistatus äidilleni, vaikka olenkin jo 26!&nbsp; ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 10:35
Kirjoittaja hilary
Näytän kamalalta lyhyissä, pitkät on kauniit eikä mulla ole koskaan ollut hartioita pidempää tukkaa&nbsp; :( Nyt kasvatan ja katson miten pitkäksi ne saan. Uskon että olisin onnellisempi pitkässä tukassa :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 10:51
Kirjoittaja Janda
Lyhyt tukka ei jotenkaan vain sovi mulle, tekee kovin lapsekkaan nakoiseksi.&nbsp; Pitkat hiukset ovat natit ja tunnen itseni naisellisemmaksi. Seka helppo tehda erilaisia kampauksia ja vaihdella tyylia, kuten monet ovat maininneetkin. Lisaksi kampaajalla ei tarvitse kayda valttamatta niin usein vrt.&nbsp; lyhyt malli joka kaipaa siistimista tiuhaan.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Heinä 2011, 21:11
Kirjoittaja purppura
Mun pitkät hiukset ovat suunnilleen hartiamitassa, joten yhtä pitkää hiuksistoa ei ole kuten varmaan monella muulla. &nbsp;:P

Tätä pidemmiksi en pahemmin hiuksiani kuitenkaan tule kasvattamaan, ja tämäkin on jo suuri muutos aiempaan lähes poikatukkamalliin. Nyt kun pituus on jo sellainen, että voin pitää hiuksiani auki on tosiaan mukava tuntea hiusten ikäänkuin liikkuvan. Suortuvia voi pyöritellä sormillaan ja hiuksia voi siirtää sivuun toisella puolen.

Kun nyt olen tykästynyt ihan luonnontilassa olevaan hiuksistoonikin, joka tuo mieleen lähinnä jonkun skeittaripojan, niin hiustenlaitto on myös helppoa. Pitkissä hiuksisa ei myöskään näytä niin helposti laitetulta kuten lyhyissä hiukssa helposti näytin. Lisäksi jo tähänkin pituuteen saan tehtyä erilaisempia rentoja kampauksia, mikä tuo mukavasti vaihtelua, ja niitä on kiva väkertää. &nbsp;:)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 07:15
Kirjoittaja versicolori
Ajattelen näyttäväni paremmalta pitkillä hiuksilla. Mulla on leveät hartiat ja pieni pää (näin kärjistäen ;D ) ja musta lyhyt hiusmalli vaan korostaisi näitä ominaisuuksia. Mulla on myös sellainen suorahko ja ohuenpuoleinen hiuslaatu, jota joutuisin todennäköisesti muotoilemaan paljon, jos hiukset olisivat hartiamittaa lyhyemmät.
Pitkät ja hyväkuntoiset hiukset on yksinkertaisesti kauniit ja vaikuttavat, the ultimate accessory voisi jopa sanoa.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 14 Tammi 2012, 14:51
Kirjoittaja Mai
Pitkät hiukset käy mulle ja ne ovat kauniit. Niitä voi laittaa vaikka millä tavalla ja näytän naisellisemmalta. Lisäksi ei ole sitä ongelmaa että joutuu ravaamaan kampaajalla kerran kuukaudessa kun hiukset kasvaa pois mallista.
Ja varmaankin se on loppujen lopuksi aika pitkälti tottumuskysymys.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 01:21
Kirjoittaja deko
Kappas, en ole tainnutkaan vastata tähän.

Päällimmäinen syy: laiskuus

- helpot hoitaa kunhan on oikeat aineet ja rutiini
- näppärät sitaista töissä kiinni
- ei tarvitse pestä ihan joka päivä
- ei tarvitse muotoilla monilla eri aineilla & leikkiä föönin kanssa jatkuvasti
- saa väkerrettyä monenlaisia upeita kampauksia
- saa leikattua itse eli ei tarvitse olla kampaajan armoilla
- kauniit ja upeat, erikoiset, naiselliset
- ei tarvitse mitään typeriä lisäkkeitä
- helppo käyttää latvahoitiksia kun oikeasti näkee latvat

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 15 Tammi 2012, 09:49
Kirjoittaja Elluli
Siksi että ne on helpommat/halvemmat ylläpitää. Ei tartte käydä kampaajalla enää lainkaan kun latvat saa itse pätkäistyä halutessaan. Osaan myös kerrostaa&nbsp; 0_0 :D &nbsp;

Suurin syy: Hiukset saa helposti kiinni aamuisin, ei kulu aikaa hiustenlaittoon. Fööniä/kiharrinta ei tartte käytään juuri koskaan.
Lisäksi pitkistä saa nättejä tyttömäisiä kampauksia ja lettejä ym.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 20:42
Kirjoittaja Riia
Enpäs tainnut tähän vielä vastatakaan. Eli siis:
- mun naamalle/ kallonmuodolle ei vaan sovi lyhyet hiukset (oon kokeillut joskus yläasteella)
-kiharat ei ole ihan niin hirvittävän näköiset, kun hiuksissa on enemmän pituutta
-näytän enemmän naiselta kuin isältäni ;D
-lämmittävät talvella :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 17 Tammi 2012, 20:49
Kirjoittaja zzww
- saa aina tarvittaessa kiinni
- ihaillu aina pitkiä hiuksia
- jotenki helppo hoitaa
- näyttää naiselta

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 11:02
Kirjoittaja Lila
Laiskuuden piikkiin menee täälläkin. Kiireessä lyhyitä hiuksia ei kerta kaikkiaan saa niin nopeasti inhimilliseen kuntoon kuin pitkiä. Pyöräytän siedettävän nutturan sekunneissa ja edes aineita ei tarvita. Harva pesuväli miellyttää. En myöskään tykkää käydä kampaajalla&nbsp; :-\.

Olemukseen myös sopii joko aika pitkä tai sitten hyvin lyhyt tukka.

Oma mies tykkää pitkistä hiuksista - ja vaikka en olekaan miellyttäjätyyppiä, tämä on todella pieni "myönnytys".

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 14:47
Kirjoittaja Crysania
Pääsyy varmaankin on, että pitkät hiukset on vain osa minua. Olen miettinyt myös tuota värjäämättömyyttäni siltä kannalta, että vaikka usein perustelen sen ettei ole varaa käydä kampaajalla koko ajan ja kun se on niin vaivalloista muutenkin ja blaa blaa, mutta luulen että todellisuudesta vain tykkään hiusreuhkastani sellaisena kuin se on ja en halua tehdä sille siksi mitään. Olen myös väritykseltäni sellainen ettei minulle edes sopisi mitkään shokkiväriset tai mustat hiukset mitä varmaan olen himoinnut eniten. Hiusten pituus taas tasapainottaa kasvojani, koska ne ovat melko persoonallisetkin piirteiltään ja pyöreät. Luulen, että lyhyemmät hiukset korostaisivat turhan paljon tuota kasvojen muotoa.

Teininä tykkäsin pitää pitkiä hiuksia, koska tukka silmillä oli niin kiva angstata menemään pitkin kyliä&nbsp; ;D Muistan kuinka joissakin esitelmissä opettajat aina valittivat sitä, että piiloudun hiusteni taakse kun joudun luokan eteen puhumaan&nbsp; ::)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 21 Tammi 2012, 16:14
Kirjoittaja Mindela
Pitkät hiukset on naiselliset ja näyttävät. Pukeudun persoonallisesti ja olen muutenkin suhteellisen persoonallisen näköinen. Pitkät, neutraalin väriset hiukset tasapainottaa tyyliäni kivasti - en näytä sekamelskalta, koska tykkään silti ns. klassisesta naiskauneudesta. Hiuslaatuuni sopii pitkä malli ja tykkään hiusteni luonnollisuudesta.

Mielestäni lyhyt tukkakin on kaunis jos se sopii kantajalleen, mutta pidän pitkistä hiuksista silti enemmän. En ole yhtään innostunut "räväköistä" tai erikoisista hiuksista, vaan tykkään eniten juuri neutraalin värisistä, pitkistä ja tuuheista hiuksista. Ne ehkä jotenkin... korostaa kantajansa kauneutta ja samalla uppoovat siihen muuhun olemukseen, eivät ole se huomiota herättävä tekijä ulkonäössä. Tykkään myös miehillä kovasti pitkistä hiuksista&nbsp; ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 01:53
Kirjoittaja catjuska
kasvatus päällä koska pitkä hius näyttäisi sittenkin antavan mielikuvan runsaammasta hiusmäärästä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 16:30
Kirjoittaja kaksisarvi
On nätimpi olo pitkätukkaisena. :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 17:39
Kirjoittaja Tiusku
Tottumuskysymys: en omasta enkä kenenkään muunkaan mielestä näytä ollenkaan omalta itseltäni jos hiukseni eivät ole vähintään hartiamittaiset.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 18:47
Kirjoittaja Venin
- Kokeilin kerran lyhythiuksisuutta ja se riitti, ei tuntunut omalta
- Tarvittaessa nopeat laittaa, enemmän vaihtoehtoja kampauksiin
- Ei tarvitse ravata kampaajalla
- Kivempi läträtä eri aineilla
- Esteettisesti miellyttää enemmän omaa silmää
- Pitkä tukka tuntuu kivalta selkää vasten ;D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 25 Tammi 2012, 09:57
Kirjoittaja Suvivilja
^ Aivan samat perustelut Veninin kanssa :) (Jos siihen edes perusteluja tarvitaan...)

Tosin lyhyttukkaisuutta en ole varsinaisesti kokeillut ellei n. leukamittaista tukkaa lasketa, mikä minusta kyllä on jo tosi lyhyt; se vain ei ole "minua". Kun elokuussa leikkasin vyötäröltä noin BSL-mittaan niin sekin tuntui jo tosi lyhyeltä, enkä oikein tuntenut olevani itseni ennen kuin hiukset olivat siitä vähän kasvaneet&nbsp; :D Eli olen kyllä selvästi "Longhair for life" :)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 02 Helmi 2012, 17:15
Kirjoittaja muru
Haha, keskiaika- ja fantasiahulluna pitkä tukka on mulle ihan ehdoton :D Rakastan sitä pitkien hiuksien (vyötärö- lantiopituisten) tuomaa goottiprinsessa/haltia/inkkarifiilistä, se tuo jotain ihmeellistä todellisuuspakoa ja kauneutta tylsään arkeen :D

Pitkä tukka on muutenkin osa persoonaani, en voi kuvitella itseäni lyhyessä mallissa.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 09:03
Kirjoittaja Jenje
Mun pitkulaisille kasvonpiirteilleni sopisi itseasiassa varmaan pitkiä hiuksia paremmin joku kerrostettu polkkamalli, mutta mä vaan niin tykkään pitkistä hiuksistani, etten ole valmis niistä luopumaan. :)

Syyt onkin pitkälti samat, mitä muillakin on tullut esiin.
- muunneltavuus. Pitkille hiuksille voi vääntää vaikka mitä kampausta.
- helppous. Kiinni yltävät hiukset saa tarvittaessa sekunnissa ponnarille tai nutturalle ilman että tarvitsee sen enempää muotoilla tai laittaa.
- kiva hoitaa. Pitkien hiusten kanssa on (välillä) oikeasti kiva läträtä kaikkia kivoja hiustuotteita.
- esteettiset syyt. Pitkät hiukset vaan miellyttävät omaa silmää lyhyitä enemmän, myös miehillä. ;)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 01 Maalis 2012, 09:16
Kirjoittaja Lauramainen
Vaataan vaikka mulla nyt ei vielä pitkäpitkä tukka oo, mutta monen mielestä on jo!

- Niiden ulkonäkö, paksuhko pitkä tukka on aika näyttävä, varsinkin kiharrettuna.
- Siitä saa kiksit kun joku kysyy että "eihän toi oo oma tukka" ja sitten voi aina vastata että on on. ;P (Viimeksi aidost pitkätukkaisena ei olleet vielä pidennykset niin in, nyt lyhyemmälläkin kutristolla luullaan jo pidennyksiä..jännä)
- Ei tarvitse käydä kampaajalla oikeastaan koskaan. Tosi pitkälle pääsee jos äiti/kaveri tasoittaa latvoja. Sinänsä tämä on myös miinus, kampaajalla on mukava käydä välillä.
- Niitä on kiva hiplata.&nbsp; ;D

Hitsi nämä hyvien asioiden ajattelut ja muistelot saivat väistämättä pari pientä negaakin mieleen. Takut ja kesällä niskan ja selän hikoaminen. Nyt tässä kasvatusvaiheessa toisaalta nämäkin asiat tuntuvat odottamisen arvoisilta.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 02 Maalis 2012, 16:53
Kirjoittaja Mir
Täällä on mainittukin jo niitä syitä, joidenka takia mäkin tukkaani pidän pitkänä. Se vaan on niin äärettömän helppo; kiireisenä aamuna saa nutturan tosi nopeasti kasatuksi, samaten hiustenhoito on rutinoitunut + se on kivaa, kampaajakäynnit ovat jääneet omien hiussaksien myötä, eli latvaa lähtee tasan sen verran kuin itse leikkaa. Lisäksi pitkä tukka vaan on mun juttu, se sopii mulle ja mulla on kotoisa fiilis siinä. :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 11:24
Kirjoittaja La
Mie tykkään pitkistä hiuksista, koska..

-tykkään näperrellä useita erilaisia kampauksia aikanikuluksi
-pitkät hiukset ovat omalla tavallaan helppohoitoisemmat kuin lyhyet, vaikka kyllä näissäkin on ärsyttävätkin puolensa..&nbsp; ::)
-minun pallopäälle ei oikein sopisi lyhyt tukka.
-leikkausoperaatioit voi hoitaa itse kotona.
-kampausvaihtoehtoja on niin moneen makuun ja monenlaisia, että ei kyl varmana kyllästytä tai ainakaan minua ei ole tähän asti kyllästyttänyt..

Toss oli mun syyt, että miksi pitkät hiukset.. Mutta en koe lyhyitä hiuksia epänaisellisina tai rumina. Itseasiassa olisi ihan kiva taas joskus leikata lyhyt tukka, mutta ensin ainakin kasvatan nämä tavoitepituuten ja katson sitten mitä teen.&nbsp; :D

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 13:40
Kirjoittaja Eiffe
Pitkät hiukset sopivat mulle parhaiten. Välillä tekis mieli leikata, mutta en uskalla kun tiedän katuvani sitä ja aina joku saa vakuuteltua minut siitä että pitkä on sopivin. Hiustenhoito ja laittaminen ei vaan tällä hetkellä nappaa yhtään ja mun tukka ei selviä näin pitkänä vähäisellä hoidolla tai näytä miltään ilman laittamista.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 04 Maalis 2012, 13:52
Kirjoittaja Kauris
Koskaaaa

- hoikistava. Lyhyet hiukset korostavat mulla ainakin sekä kasvojen että muun kehon pyöreyttä.
- nutturat. NUTTURAT. <3
- tuntu. Puhtaat, pitkät hiukset ihoa vasten tuntuvat ihanilta. Myös tuulessa hulmuaminen on parasta!
- leikkaaminen on helppoa ja halpaa kotioloissa.
- kliseet. Olen valitettavan kliseen vanki (tiedostan sen hyvin voimakkaasti), että pitkät hiukset ovat seksikkäät. Olen aika femme, joten tykkään naisellisista jutuista, joihin pitkät hiukset kuuluvat. Toisaalta haluaisin vapauttaa itseäni tästä kliseestä ja uskoa siihen, että kauneuteni ei riipu hiuksista.
- ei tarvitse käyttää aikaa tukan laittamiseen aamuisin ellei tahdo.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 05 Maalis 2012, 19:45
Kirjoittaja Elinaelina
- imartelevampi lyhyelle kaulalle ja heikolle leukalinjalle (varsinkin auki pidettynä)
- boheemimpi
- talvella sähköisyyden peittää/ välttää vaikka letillä
- arkikampaus/ huoliteltu siisti kampaus/ auki tarjoaa välittömämpää tyydytystä vaihtelunhalulle kuin 6kk kasvatusrupeama jos ei jaksa aina näyttää samalta

(mulle pitkässä tukassa MIINUKSIA on feminiinisyys ja missi-vibat. siksi aina välillä leikkelen pois kun tuskastuttaa.)

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Maalis 2012, 21:23
Kirjoittaja Varjotar
Pitkät hiukset ovat IHANAT. Liehuvat tuulessa, kehystävät kasvoja kauniimmin sekä näyttävät yksinkertaisesti lyhyitä paremmalta.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 22 Maalis 2012, 22:57
Kirjoittaja Chronos
Mulla oli vuosia lyhyet hiukset eivätkä ne siitä oikein kasvaneetkaan.Teini iän jälkeen alkoi vasta kasvaa ??? Kasvatuspäätöstä en koskaan tehnyt, mutta harkitessani hiusten leikkuuttamista lyhyeksi pääsivät venähtämään sen verta etten raaskinutkaan leikata. Kaiken lisäksi hiuslaatuni on niin sileä että lyhyt malli olisi päätä myöten vaikka kuinka tupeeraisi. Samoin kampaukset. Ei kampauksia saa kyllä tähän pitkäänkään kun suoristuu saman tien. Käytännön ja turhamaisuuden vuoksi ;) Nyt on testissä kuinka pitkäksi mahtavat kasvaa, vaikka sietäisi leikatakin vähän reilumalla kädellä etteivät mene ihan ruokottoman näköisiksi. Pitkän tukan miinukset mulle ovat auki olevien hiusten sietämättömyys kun ovat aina tiellä tai suussa jne.joten lähes aina joutuu pitämään ne kiinni.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 23 Maalis 2012, 09:24
Kirjoittaja Jenje
Chronos kirjoitti: Pitkän tukan miinukset mulle ovat auki olevien hiusten sietämättömyys kun ovat aina tiellä tai suussa jne.joten lähes aina joutuu pitämään ne kiinni.
Mulla on ihan sama. Pidän hiuksiani auki oikeastaan vain pesun jälkeen kuivatellessa ja joskus illanvietoissa laitettuina. Silloinkin tosin ärsyttää, kun ne ovat koko kiinni jossain kainalossa. Mulla on vielä niin kevyt hiuslaatu, että pienestäkin tuulenvireestä lentää koko reuhka naamalle.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 29 Maalis 2012, 11:48
Kirjoittaja Varjotar
En voisi kuvitellakaan itseäni enää ikinä lyhyillä hiuksilla, en ole sellaisen tyyppinen ihmine ollenkaan.Tuskastelen jo puoliselkään yltävien hiusten kanssa, jotka ovat joillekin pitkät, itselleni aivan liian lyhyet.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 19 Tammi 2013, 20:55
Kirjoittaja piste
Tässä samalla tulee nyt sit mun hiushistoria. 4-5-vuotiaana mulla oli vähän päälle hartiamittaiset, sitä aiemmin n. olkapäihin. Äiti kampas mun hiukset ja teki kaikkia kampauksia. 6-vuotiaana tuli lyhyempi, sellanen polkka. Ykkösluokalla se kasvoi vähäsen. Kakkosella se oli taas hartioihin. Kolmosella mulla oli taas vähän yli hartioiden, mutta silloin ne oli tosi rumat. Äiti ei enää huolehtinu niistä, vaan mun piti itte hoitaa niitä. Mut minähän en jaksanu, ja vaikka tiesin että ne oli rumat, en tehnyt niille mitään vaan ignoorasin ne täysin. :D Nelosella tuli joku ei-polkka-muttei-poikatukkakaan, ja sitten vähän sen jälkeen (ennen vitosta) leikkasin ekaa kertaa poikatukan. Rakastuin siihen, se oli niin käytännöllinen ja mukava! Ja plussaa myös siitä, että erotuin joukosta eikä tarvinnut aina kuljettaa ponnaria mukana, ja myös se että kun näyttelen paljon, miesrooli on uskottavampi kun on vähän sen suuntainen kampauskin. Nyt kutosella olen edelleen poikatukassa, mutta koin 'valaistumisen'. En tiedä tasan tarkkaan mistä se alkoi, mutta yhtäkkiä halusin pitkät hiukset ja rupesin kasvattamaan. No, siinäkin on hyvät puolensa: saa erilaisia kampauksia, säästää parturikäynneissä... Ja ihan hiljattain oon tajunnut senkin että ei tää nyt niin hyvältä näytä, kun en yleensä laita näitä mitenkään eikä ole kerrostuksia tai oikeastaan mitään mitä yleensä naisten poikatukissa on. :D Lisäks mulla on paksut hiukset ja ne tummenee luonnostaan, joten uskon että mun tulevaisuudessa pitkät hiukset näyttää hyviltä. :) Ja nyt musta tuntuu että osaan olla hellävaraisempi ja jaksan jopa huolehtia hiuksista! (tai sitten tää alkuinnostus loppuu siinä vaiheessa ku pääsen tavotteeseen... ;D) Tää ei nyt hirveesti vastannut kysymykseen, mutta joo.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 02 Helmi 2013, 19:51
Kirjoittaja Redsea
Haaveilen kovasti pitkistä hiuksista nyt lyhyt tukka, välillä pitkästä tukasta haaveilu on kovin tuskastakin...

Haaveilen pitkästä tukasta koska:
- Rakastan tehdä erilaisia kampauksia
- Haluan että tukka kutittää selkää
- On ihanaa kun tissit menee piiloon hiusten alle&nbsp; ::)
- Ovat paljon seksikkäämät ja saavat ihailua
- Saa harjata oikein kunnolla! Rakastan siis hiusten harjaamista&nbsp; <3
- Ihailen pitkätukkaisia naisia

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 03 Helmi 2013, 10:06
Kirjoittaja verkku
Itselläni syyt pitkään tukkaan ja tukan kasvattamiseen on pitkälti samat kuin muillakin:

- pitkästä tukasta on ihana väsätä kampauksia
- se tunne kun pitkät hiukset hulmuavat
- naisellisuus
- heh musta tuntuu että pitkä muhkea tukka saa pääni näyttämään pienemmältä&nbsp; 8)
- ja onhan tuohon tukkaan nyt ihana aina kokeilla kaikkia uusia mömmöjä ja kasvattelu on muutenkin mukavaa&nbsp; :T

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 06 Loka 2014, 22:15
Kirjoittaja enna
Nyt kun lyhyempi hiusmalli on taas tutumpi, huomaan ettei se ole tosiaan mun juttu. Haikailen koko ajan pidemmän tukan perään. Mun mielestä pitkät hiukset ovat helpommat, koska ne saa todella nopeasti ja pienellä vaivalla pois edestä ja kivannäköiselle nutturalle hetkelle. Kaipaan myös lettejä ja lettilaineita!

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 15 Tammi 2020, 11:39
Kirjoittaja miero
Unnu kirjoitti: En jaksa laittaa lyhyitä hiuksia niin paljoa, kuin mitä ne vaatisivat. Toiseksi, lyhyissä hiuksissa tulee jotenkin pullea olo.&nbsp; 0_0 En tiedä miksi mutta tunnen näyttäväni pulskalta lyhyissä hiuksissa.
Joo en halua tätitukkaa vielä, ja minuakin pulleusolo silloin vaivaa. Rakastan pitkän tukan kampauksia, mutta koska olen arkilaiska, ihanvaan huolettomalla sotkuponnarilla pitäminen on kaipaamani sp-neutraali kannanotto. Olkootkin muut sitä pitämättä kannanottona, mutta mulla on lupa pitää perinaisellista tukkaa omalla tavallani. Monihan on ihmetellyt, kun netissä muhun tutustuen tms olisi luullut, että lyhyt poikatukka. Miksi, oi miksi, olisin niin helpostiarvattava. Ja täytyyhän mulla olla jotakin siliteltävää.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 25 Maalis 2020, 06:37
Kirjoittaja Xhex0879
Lapsena minulla oli aina lyhyet hiukset, äiti ei antanut kasvattaa pitkiä hiuksia. Olin teini ikäinen kun aloin kasvattaa hiuksia pitkiksi, ja sillä tiellä edelleen. Sain tarpeekseni lyhyistä hiuksista, nyt hiukset yltää vyötärön alapuolelle, meinasin kokeilla kuinka pitkiksi hiukseni kasvaa.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 29 Maalis 2020, 21:37
Kirjoittaja Angora
^^Mullakin tulee jostain syystä lyhyessä tukassa pullea olo. :o Tunnen oloni seksikkäämmäksi pitkällä tukalla. Toisaalta tiedän, että kasvoilleni sopisi pitkää paremmin polkka tai pitkä polkka, mutta pitkällä mennään, vaikka oma tukka onkin ohut. Paksuutta haen teippituuhennuksilla.

Koen kuten moni muukin edellä, että pitkä tukka mahdollistaa monipuolisuuden ja on helppo sellaiselle, joka ei niin jaksa laittaa tukkaansa. Lyhyemmällä tukalla sain olla pesemässä melkeinpä jokatoinen päivä, kun pitkän tukan saa aina likaisena ponnarilla siistiksi (ja myönnän useinkin pärjänneeni tällä hätäratkaisulla päiviäkin, jos on ollut kiirettä tai muuten vain laiskottanut). Lisäksi pitkä tukka on helpompi urheillessa, kun sen saa ponnarille ilman pinnivirityksiä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 08 Touko 2020, 17:39
Kirjoittaja Happy
En tiedä samaistuuko tähän moni, mutta oon vaan niin tottunut hoitamaan pitkää tukkaa etten osaa olla tekemättäkään sitä. Tuli huomattua nyt etenkin kun leikkas rintoihin asti yltävän tukan hartiamitaks ja sen hoitaminen yksinkertaistu. Niin en kokenut sitä mitenkään suurena etuna vaikka olihan niitäkin. Oon myös käsistäni sillai levoton että ne kaipaa jotain tekemistä tai muuta stimmailua, niin tukan kanssa leikkiminen on jotain mitä teen huomaamattani koko ajan. Nyt kun pituutta alkaa taas olemaan sen verran niin kädet hakeutuu taas leikkimään hiusten sekaan. Pörrötän omaa päätäni tai laitan suortuvaa korvan taakse ja pois, jotain ihan koko ajan. Hiusten, latvojen ja päänahan hoitaminen on muodostunut niin isoksi osaksi kauneusrutiinia etten halua siitä enää luopua. Minä ja pitkä tukka tullaan vain tosi hyvin toimeen.

Lisäksi mulla on siitä hyvä tukanlaatu että pitkänä se on edukseen, erityisesti luonnonlaineet tulee esiin vähän pidemmällä letillä. En koe että pitkä tukka tekee musta enemmän tai vähemmän naisellista, mulle pitkä tukka (ja tukka yleensä) on hyvin androgyyni ja miellän pitkän tukan jopa hyvin miehekkääksi, mutta se on varmaan joku tällainen hevikansan ominaisuus täällä pohjoisessa. Varmastikin juuri se monipuolisuus pitää mut pitkätukkaisena niin pitkään kuin suinkin, se vain tuntuu ja näyttää omalta.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 16 Elo 2020, 00:28
Kirjoittaja Evakkosiili
Laiskuus ja kauneusnormit.

Kaipaan lyhyitä aina välillä (varsinkin sitä että niiden kanssa voi pukeutua ultra-feminiinisti ilman niitä aiemmin mainittuja missi-viboja), mutta musta on tullut ihminen joka itkee jos kampaajan "pari senttiä" tarkoittaakin kymmentä, joten tuskin on pixieen paluuta :-D Koen että lyhyet vaatii myös enemmän vaivannäköä.

Vs: Gallup: Miksi pitkät hiukset?

Lähetetty: 17 Elo 2020, 09:51
Kirjoittaja Lila
Minulle varmaan kasvojen muodon puolesta sopisi lyhytkin tukka ja pidän hiuksiani paljon kiinni. Mutta hiuslaatuni on pehmeää ja lainehtivaa, takaraivolla on myös erittäin voimakas pyörre. Saattaisin seota nykyisin lyhyen tukan laittamisesta. En myöskään oikein nauti kampaamokäynneistä. Minussa on joku valuvika, kun sekä kampaajalla, että vaikkapa jossain ihonhoidossa käynti tuntuu kaikkea muuta kuin hemmottelulta. Hierontaankin menen vain jos on joku paikka totaalijumissa - ja onneksi harvoin on.


Lyhyin malli itselläni on ollut joskus miljoona vuotta sitten, toisen korvan päältä ihan lyhyeksi leikattu, toiselle puolelle lyhyeksi polkaksi pitenevä toispuoleinen malli. Muistan, että pidin tuosta leikkauksesta paljon, se oli yhtä aikaa särmikäs (aikanaan myös trendikäs) ja toisaalta naisellinen.


Mutta on minulla tällä hetkellä vähän sellainen tukkaplääh, joka panee miettimään. Saan kyllä tästä luonnonlaineikkaasta tukasta ihan ok näköisen CG metodia mukailemalla, mutta ei vaan aina jaksa. Siksipä se vakiokampaus onkin pikemminkin joko pikkumyynuttura tai hiukset sykeröllä niskassa - kuin se valtoimeenaan lainehtiva pehko. Suoristamisesta olen luopunut kokonaan, suoristustulos ei vaan omassa tukassani pysy sileänä ja kauniina, vähänkin tuulta tai kosteutta ja pöwwö on valmis. Ollapa paksumpi ja suorempi hiuslaatu!